abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:21:43 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182367947
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef Ryan3 het volgende:

Versperring van snelweg staat de hoogste straf op iig.
Zolang iedereen en zijn moeder daar tot nu toe met een waarschuwing en in het ergste geval een boete vanaf is gekomen lijkt het me sterk dat ze daar nu lui voor jaren de bak in gaan smijten.

quote:
Maar goed, we zullen het idd zien dan. Zal sws een spektakel opleveren morgen en de dagen daarna.
Yup.
pi_182367971
Bizar dat het OM zoveel tijd en mankracht stopt in een zaak als deze. Dit kan niet anders dan dat het gedreven is door politieke motieven.
pi_182368058
De voorvechers van het vrije woord alhier vinden dit soort zaken wel prima als het niet hun mening is die niet kan worden geuit.

Wat een afgang weer.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:43:17 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_182368203
Uiteraard moet dit worden bestraft en mogen die anti ZP lui hun woord doen, hoe onzinnig wij dat ook vinden. Laten we wel wezen, hun argumenten zijn doordrenkt met emotie.

Maar de voortvarendheid waarmee het OM hiermee aan de slag gaat, riekt naar politieke motieven. Waar is diezelfde voortvarendheid bij bruiloftstoeten die ambulances hinderden rond Amsterdam, eveneens snelwegen blokkeren, doorrijden bij zebrapaden en bij Turkse bezetters van de Erasmusbrug? Het daar niet voortvarend tegen optreden riekt eveneens naar politieke motieven.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:50:55 #30
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182368331
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De voorvechers van het vrije woord alhier vinden dit soort zaken wel prima als het niet hun mening is die niet kan worden geuit.

Wat een afgang weer.
Precies. In- en intriest is het. Schermen met VvMU voor de buhne, maar als het erop aankomt dit soort acties toejuichen. Zelfde zie je in topics waarin het gaat over criminaliteit onder allochtone groepen. Heb al een paar keer oproepen tot deportaties en groepsstraffen gezien. Soort sippenhaft anno 2018.

"maar ik ben vooral tegen geweld hoor! Ik mag ook helemaal niks meer zeggen!" :') hoor je dan van dat soort jankerds. Ze zijn vooral lekker kritisch, behalve als iets in hun eigen straatje past. Dan lullen ze opeens over "Jenny D'Arc". Als het een Mohammed was geweest die een stoet Zwarte Pieten zou blokkeren dan zouden ze nog net niet oproepen tot het lynchen van de 'Verwardiėr'.

Maar goed, lekker wijzen naar Turkse trouwstoeten: "Hullie doen het ook!" :O (ps: beide groepen verdienen straf en dat krijgen ze dan ook).
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:51:14 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182368336
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De voorvechers van het vrije woord alhier vinden dit soort zaken wel prima als het niet hun mening is die niet kan worden geuit.

Wat een afgang weer.
Hoe kom je daar nou weer bij? Volgens mij zegt niemand dat het onbestraft dient te blijven of dat eea niet uitgezocht hoeft te worden. Maar de dubbele standaard druipt er aan alle kanten vanaf. Waar Turkse bruiloften complete snelwegen blokkeren en zelfs een beetje gaan spookrijden worden er hooguit wat boetes uitgedeeld. En op de momenten dat pegida (waar ik overigens verder niks mee heb) het demonstreren onmogelijk wordt gemaakt zit iedereen dat een beetje schouderophalend en "terecht!" roepend aan te kijken.

Maar nu worden plotseling alle rechterlijke en juridische molens in stelling gebracht met aanklachten waar de honden geen brood van lusten.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:54:55 #32
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182368387
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Volgens mij zegt niemand dat het onbestraft dient te blijven of dat eea niet uitgezocht hoeft te worden. Maar de dubbele standaard druipt er aan alle kanten vanaf. Waar Turkse bruiloften complete snelwegen blokkeren en zelfs een beetje gaan spookrijden worden er hooguit wat boetes uitgedeeld. En op de momenten dat pegida (waar ik overigens verder niks mee heb) het demonstreren onmogelijk wordt gemaakt zit iedereen dat een beetje schouderophalend en "terecht!" roepend aan te kijken.

Maar nu worden plotseling alle rechterlijke en juridische molens in stelling gebracht met aanklachten waar de honden geen brood van lusten.
"hullie doen het ook :'( " Vind het jammer, dat je het OM te kakken zet. Je weet helemaal niet wat er speelt, maar insinueert alsof er politiek wordt bedreven. Slaat natuurlijk nergens op en is geen greintje bewijs voor.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:55:19 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182368392
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:50 schreef Briqq het volgende:

Maar goed, lekker wijzen naar Turkse trouwstoeten: "Hullie doen het ook!" :O (ps: beide groepen verdienen straf en dat krijgen ze dan ook).
De ene alleen een "beetje" meer dan de ander... Zoals al die KOZP vereerders en anti ZP lui hier ook aan de lopende band lopen toe te juichen. Dat is waar het nu om gaat. En of je nou wel of geen sympathie voor die actie hebt is een persoonlijke kwestie.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:58:44 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182368434
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:54 schreef Briqq het volgende:

"hullie doen het ook :'( " Vind het jammer, dat je het OM te kakken zet. Je weet helemaal niet wat er speelt, maar insinueert alsof er politiek wordt bedreven. Slaat natuurlijk nergens op en is geen greintje bewijs voor.
Dat het OM al kleuterfilmpjes online gaat zetten en de hele publieke opinie probeert te beinvloeden geeft wel aan dat er net wat meer speelt dan het simpelweg stilstaan op de snelweg en een demonstratie frustreren.

Het is niet voor het eerst dat ze zoiets proberen he. Ik haalde hier al eerder dat fiasco omtrent Eric O. aan. Toen werd er ook geen middel onbenut gelaten, inclusief de publiciteit opzoeken, om hem jaren in de bak proberen te smijten.
pi_182368517
Ik ben blij dat het OM het recht op demonstreren zo belangrijk vindt! Ik kijk uit naar dezelfde voortvarende vervolging van al die keren dat Pegida weggejaagd is en zo'n beetje iedere AFA bijeenkomst.
pi_182368519
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De voorvechers van het vrije woord alhier vinden dit soort zaken wel prima als het niet hun mening is die niet kan worden geuit.

Wat een afgang weer.
Ik heb niemand dit standpunt zien bezigen in dit topic, je fantasie slaat wat op hol volgens mij.


Het OM wordt vooral opgeroepen om in vergelijkbare situaties op dezelfde wijze te handelen, iets waar wel wat voor te zeggen valt.
pi_182368554
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:43 schreef Richestorags het volgende:
Uiteraard moet dit worden bestraft en mogen die anti ZP lui hun woord doen, hoe onzinnig wij dat ook vinden. Laten we wel wezen, hun argumenten zijn doordrenkt met emotie.

Maar de voortvarendheid waarmee het OM hiermee aan de slag gaat, riekt naar politieke motieven. Waar is diezelfde voortvarendheid bij bruiloftstoeten die ambulances hinderden rond Amsterdam, eveneens snelwegen blokkeren, doorrijden bij zebrapaden en bij Turkse bezetters van de Erasmusbrug? Het daar niet voortvarend tegen optreden riekt eveneens naar politieke motieven.
Ik vind het momentum ook opvallend.

Als ik de pro-Zwarte Pieten zo veel mogelijk schade zou willen aandoen. Zou ik zo'n rechtszaak in oktober houden, voor de intocht in november. Zodat het verband tussen agressie, de wet overtreden en Zwarte Pieten goed dicht voor de sinterklaasoptocht zit.
pi_182368570
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Volgens mij zegt niemand dat het onbestraft dient te blijven of dat eea niet uitgezocht hoeft te worden. Maar de dubbele standaard druipt er aan alle kanten vanaf. Waar Turkse bruiloften complete snelwegen blokkeren en zelfs een beetje gaan spookrijden worden er hooguit wat boetes uitgedeeld. En op de momenten dat pegida (waar ik overigens verder niks mee heb) het demonstreren onmogelijk wordt gemaakt zit iedereen dat een beetje schouderophalend en "terecht!" roepend aan te kijken.

Maar nu worden plotseling alle rechterlijke en juridische molens in stelling gebracht met aanklachten waar de honden geen brood van lusten.
Ja, laten we wel zijn deze beide voorbeelden zijn niet geheel en al te vergelijken met de snelwegblokkeerders natuurlijk. Bij de Turkse bruiloftsstoeten staat de VvMu niet op het spel. Omdat dit verschijnsel steeds frequenter lijkt voor te komen, ook steeds vaker leidt tot grotere risico's voor de verkeersveiligheid, denk ik dat het tijd is om dit hard aan te pakken. In het Pegida verhaal, waar de ene groep demonstranten de andere groep hindert te demonstreren, zal omdat het om relatief grote groepen gaat, met name het handhaven van de openbare orde een doel zijn van de politie dwz in dit geval voorkomen dat de groepen gaan rellen c.q. geweld gebruiken. Eén van de kerntaken van de politie en het OM natuurlijk.
I´m back.
pi_182368596
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De voorvechers van het vrije woord alhier vinden dit soort zaken wel prima als het niet hun mening is die niet kan worden geuit.

Wat een afgang weer.
Wie dan?
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:13:25 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182368614
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, laten we wel zijn deze beide voorbeelden zijn niet geheel en al te vergelijken met de snelwegblokkeerders natuurlijk. Bij de Turkse bruiloftsstoeten staat de VvMu niet op het spel. Omdat dit verschijnsel steeds frequenter lijkt voor te komen, ook steeds vaker leidt tot grotere risico's voor de verkeersveiligheid, denk ik dat het tijd is om dit hard aan te pakken. In het Pegida verhaal, waar de ene groep demonstranten de andere groep hindert te demonstreren, zal omdat het om relatief grote groepen gaat, met name het handhaven van de openbare orde een doel zijn van de politie dwz in dit geval voorkomen dat de groepen gaan rellen c.q. geweld gebruiken. Eén van de kerntaken van de politie en het OM natuurlijk.
De feitelijke overtredingen blijven hetzelfde. Of je dat nou een beetje verbloemd verwoordt of niet.
pi_182368620
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:38 schreef Roces18 het volgende:
Hahahaha wat een bananenrepubliek.

1. het versperren van de snelweg (maximaal negen jaar gevangenisstraf volgens het OM)
Stilstaan op de rijbaan is een boete van 370 euro, daarnaast kan je artikel 5 opleggen (hinder voor de doorstroming en eventueel gevaar) staat een maximale hechtenis van twee maanden en een geldboete van de tweede categorie (¤ 4.100,-). Daarnaast kan als bijkomende straf worden opgelegd een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal twee jaar.

Maar dan mag je ook de politie met hun stakingen een artikeltje 5 geven.

2. het voorkomen van een demonstratie waar een vergunning voor was (maximaal negen maanden gevangenisstraf volgens het OM)
Volgens mij moest Pegida deze week nog weg op last van het OM ivm veiligheid terwijl ze een vergunning hadden, daar hoor je dan niks over?

3: dwang: de anti-Zwarte-Pietbetogers werden volgens het OM 'gedwongen te accepteren dat ze niet verder konden reizen' (maximaal twee jaar gevangenisstraf volgens het OM)
Dat is gewoon het standaard vreemdelingenbeleid van nederland

Verder is dit niets meer dan een hetze veroorzaakt door linkse ambtenaren.
Nog even en deze Friezen krijgen een zwaardere straf dan Volkert van der Graaf. |:(
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:15:12 #42
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182368636
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nog even en deze Friezen krijgen een zwaardere straf dan Volkert van der Geest. |:(
Volkert van der Geest? Wie is dat? En als je dat echt denkt dan zit er een steekje bij je los.
pi_182368657
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:15 schreef Briqq het volgende:

[..]

Volkert van der Geest? Wie is dat? En als je dat echt denkt dan zit er een steekje bij je los.
sorry dacht ff dat hij van der geest van achternaam heette, Volkert van de Graaf bedoel ik.
pi_182368660
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

De feitelijke overtredingen blijven hetzelfde. Of je dat nou een beetje verbloemd verwoordt of niet.
Juridisch worden die zaken toch anders behandeld. De kritiek op de relatieve vogelvrijheid van Turkse bruiloftsstoeten is echter wel terecht hier, maar dan vooral vanuit het standpunt van de steeds grotere risico's die hierbij ontstaan voor de verkeersveiligheid.
I´m back.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:31:41 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182368819
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:17 schreef Ryan3 het volgende:

Juridisch worden die zaken toch anders behandeld. De kritiek op de relatieve vogelvrijheid van Turkse bruiloftsstoeten is echter wel terecht hier, maar dan vooral vanuit het standpunt van de steeds grotere risico's die hierbij ontstaan voor de verkeersveiligheid.
Ik ben benieuwd hoe houdbaar zoiets is, wat jij zegt is dat als je 160 gaat rijden omdat je een grote blij hebt je een lagere boete krijgt dan dat je 160 rijdt uit pure frustratie en het gas te diep intrapt.

Maar goed, we gaan het zien.
pi_182368829
Dit is een kwestie van het volk dat gestreden heeft voor cultuurbehoud versus wereldvreemde rechters die hen iets gaan opleggen. Vrijspraak is de enige rechtvaardige optie.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:41:26 #47
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182368944
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:32 schreef Friek_ het volgende:
Dit is een kwestie van het volk dat gestreden heeft voor cultuurbehoud versus wereldvreemde rechters die hen iets gaan opleggen. Vrijspraak is de enige rechtvaardige optie.
Nee hoor. Wij leven in een rechtsstaat die opkomt voor de grondrechten van įlle burgers, ook degenen met een mening die je niet aanstaat :X . Deal with it.

Het rechtvaardig vinden dat een groep illegaal het recht op demonstreren wordt ontzegd is niets minder dan verraad aan de fundamenten waarop ons Nederland is gebouwd, zoals VvMU en gelijkheid w/ <O) .

Ik ben ook 'het volk', en ik vind het goed dat dit tuig wordt vervolgd. Of ben ik nu een wereldvreemde rechter omdat ik je mening niet deel?
pi_182369031
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:41 schreef Briqq het volgende:

[..]

Nee hoor. Wij leven in een rechtsstaat die opkomt voor de grondrechten van įlle burgers, ook degenen met een mening die je niet aanstaat :X . Deal with it.

Het rechtvaardig vinden dat een groep illegaal het recht op demonstreren wordt ontzegd is niets minder dan verraad aan de fundamenten waarop ons Nederland is gebouwd, zoals VvMU en gelijkheid w/ <O) .

Ik ben ook 'het volk', en ik vind het goed dat dit tuig wordt vervolgd. Of ben ik nu een wereldvreemde rechter omdat ik je mening niet deel?
Tja, met terugwerkende kracht dan maar al die moslims oppakken die de demonstratie bij de moskee in Rotterdam verhinderden.
Tevens voor het houden van een illegale demonstratie.
Genoeg videobeelden van, moet toch een makkie zijn voor het OM.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:51:08 #49
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182369066
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:48 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, met terugwerkende kracht dan maar al die moslims oppakken die de demonstratie bij de moskee in Rotterdam verhinderden.
Tevens voor het houden van een illegale demonstratie.
Genoeg videobeelden van, moet toch een makkie zijn voor het OM.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Zeker weten. Mooi dat je dat ook vindt! :Y Nu graag ook een veroordeling voor de acties van deze Friezen tegen de VvMU en het feit dat mensen hier geld voor inzamelen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:58:30 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182369160
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:51 schreef Briqq het volgende:

Zeker weten. Mooi dat je dat ook vindt! :Y Nu graag ook een veroordeling voor de acties van deze Friezen tegen de VvMU en het feit dat mensen hier geld voor inzamelen.
In welke wet kan ik vinden dat een boete/ rechtszaak verplicht met eigen geld betaald moet worden? Daarbij was het de burgemeester van Dokkum die de demo verbood op basis van geluiden dat er zwaar vuurwerk aanwezig zou zijn (onbekend welke kant). Alleen vindt het OM dat het de schuld is van de blokkeerclub maar goed dat mag het OM dan ook gaan aantonen:

quote:
Het was uiteindelijk wel de burgemeester die de demonstratie tegen Zwarte Piet verbood. Toch vindt het Openbaar Ministerie dat het de schuld is van de blokkeerders dat de demonstranten van Knock Out Zwarte Piet hun stem niet konden laten horen in Dokkum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')