abonnement Unibet Coolblue
pi_182366386
Een vraagje. Ik heb een Fiat Bravo uit 2007. Hier wil ik een Android Navi in laten bouwen. Een Erisin (Chinees ding) nog iets. Ik heb de pennen om mijn standaard radio eruit te halen. Gebruiken deze radio's dezelfde aansluitingen of moet ik nog ergens op letten / extra aanschaffen? Ik lees op internet iets over een geschakelde plus of iets en het verwijderen van de accu kabel bij installatie. Klopt dit?
pi_182366558
Iso frame en kabelset gok ik.

Accu is niet nodig, maar pas op met de stekkers. Vaak zijn het wel dezelfde stekkers, maar gebruikt ieder merk een eigen pin-bezetting. Dus is het soms mogelijk dat de radio verkeerde signalen naar de bus van de auto stuurt. Daarom dus een kabelset, dan maak je geen vreemde cnnectie.
.
pi_182366894
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 09:40 schreef Fer het volgende:
Iso frame en kabelset gok ik.

Accu is niet nodig, maar pas op met de stekkers. Vaak zijn het wel dezelfde stekkers, maar gebruikt ieder merk een eigen pin-bezetting. Dus is het soms mogelijk dat de radio verkeerde signalen naar de bus van de auto stuurt. Daarom dus een kabelset, dan maak je geen vreemde cnnectie.
Is dit ook nodig voor een autoradio die specifiek voor mijn type auto is gemaakt? Zoja heb je iets van een link toevallig? Ik vind op google voornamelijk Kabelsets voor trekhaken e.d.
pi_182367065
Gewoon merk specifiek kopen.
http://m.erisin.com/
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182367178
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:22 schreef halfway het volgende:
Gewoon merk specifiek kopen.
http://m.erisin.com/
Die had ik inderdaad op het oog. Zijn de zaken die Fer zojuist opnoemen dan niet meer relevant?
pi_182367243
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:29 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Die had ik inderdaad op het oog. Zijn de zaken die Fer zojuist opnoemen dan niet meer relevant?
bij mijn toyota avensis niet. Plug and play. Stuurbediening etc werkt gewoon. Ik verwacht dat bij jou ook. Volgens mij leveren ze al die radio's met auto specifieke verloopstekkers erbij. Merk doet er niet toe; die zijn allemaal van dezelfde fabrikant alleen met ander logootje erop.

Succes, androidradio beviel me uitstekend. Nu een andere auto en ga op termijn weer zo'n android ding erin zetten :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:37:42 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182368115
quote:
3s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:32 schreef vosss het volgende:

[..]

bij mijn toyota avensis niet. Plug and play. Stuurbediening etc werkt gewoon. Ik verwacht dat bij jou ook. Volgens mij leveren ze al die radio's met auto specifieke verloopstekkers erbij. Merk doet er niet toe; die zijn allemaal van dezelfde fabrikant alleen met ander logootje erop.

Succes, androidradio beviel me uitstekend. Nu een andere auto en ga op termijn weer zo'n android ding erin zetten :)
Heb jij zo'n chinees android ding in je auto gehad?

Heb daar ook wel eens naar zitten kijken omdat dat ding in de Benz ook kansloos is, maar ik las ook overal veel ellende en gezeik, en niet werkende functies enzo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182368216
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:11 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Is dit ook nodig voor een autoradio die specifiek voor mijn type auto is gemaakt? Zoja heb je iets van een link toevallig? Ik vind op google voornamelijk Kabelsets voor trekhaken e.d.
Ik vertel oude informatie, voor als je een gewone Pioneer ofzo wil inbouwen. Deze radio van jouw heeft al een geschikte aansluiting lijkt het, zodat de juiste (cambus) verbinding ook gemaakt worden. Helemaal top lijkt mij.
.
pi_182369246
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb jij zo'n chinees android ding in je auto gehad?

Heb daar ook wel eens naar zitten kijken omdat dat ding in de Benz ook kansloos is, maar ik las ook overal veel ellende en gezeik, en niet werkende functies enzo..
Ja oke, maar ¤200 voor een navi-update van mijn huidige systeem is ook aso.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182370122
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb jij zo'n chinees android ding in je auto gehad?

Heb daar ook wel eens naar zitten kijken omdat dat ding in de Benz ook kansloos is, maar ik las ook overal veel ellende en gezeik, en niet werkende functies enzo..
Ja. Werkte perfect. App gedownload voor mn mobiel zodat die automatisch een wifi hotspot opzette zodra hij via bluetooth verbinding maakte met de radio.

Youtube, tv kijken, spotify, internet, navigatie, handsfree bellen, stuurwielbediening etc werkte als een tierelier. Enige nadeel vond ik dat er geen oled paneel in zat, dus de afleesbaarheid in de volle zon liet wat te wensen over. Voor de rest niks te klagen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182370182
En ik ga er dus op termijn weer eentje kopen voor mn mazda 6 sportbreak. Die heeft nu een wisselaar erin zitten en een 2D navigatie en dan houdt het wel op.

Die wisselaar offer ik graag op voor usb ondersteuning en 3D navigatie. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182370202
En internet in de auto natuurlijk. Met een abo van 20 gieg kan je muziek streamen wat je wilt, dat gaat nooit op :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:24:42 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182373918
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:04 schreef halfway het volgende:

[..]

Ja oke, maar ¤200 voor een navi-update van mijn huidige systeem is ook aso.
ik heb gewoon een radio/cd die niet eens mp3 lust.. De duurste originele optie van Mercedes (Comand systeem) speelt ook geen mp3 trouwens, krijg ik er alleen navi bij, geen BT of andere opties.. Kan mijn foon connecten met een module, maar niet streamen, alleen handsfree en dan ben ik anderhalf roodje verder.. gaan we dus niet doen..
Misschien toch maar weer eens over een sjineesje nadenken..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 oktober 2018 @ 17:30:57 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182374038
Bestaan er 1din Android radio's waarvan de volledige voorkant een ~18x5cm lcd is in plaats van een uitstekend scherm van meteen 10"?
pi_182384586
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:24 schreef Sounddragon het volgende:
Misschien toch maar weer eens over een sjineesje nadenken..
Zou ik zeker doen. Was mijn beste aankoop van de afgelopen jaren.

Neem er dan wel een die volledig geīntegreerd zit en niet zo een los scherm. Dus zegmaar dat het lijkt of het er af fabriek in zit :)

Protip: aliexpress heeft volgens mij altijd op 11-11 grote kortingen. Als je dan besteld dan issie zeker voor de kerst binnen en heb je een heel puik kerstcadeau. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')