Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is .
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is .
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef maniack28 het volgende:
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen.
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C
Dat is een ander verhaal, maar daar ging de discussie niet over. Zou kunnen, erg moeilijk te zien want als het zo is is het miniscuil. Nog even eentje op 1/8 snelheid maken danquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.
Lees het nog eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is .
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn.
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)
Lees mijn posts nog eens zonder te knippen. Hij is over de helft, maar niet ernaast. Ergens tussen Max' fout en race incident. Dat is toch niet de tendens van dit topic.quote:
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
De voorwielen raken elkaar net niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.
Geen enkele raceklasse wordt zo beïnvloedt door regels.
In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beïnvloedt.
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Hij is er al voorbij! Staat niet eens meer op de foto!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De voorwielen raken elkaar net niet.
[ afbeelding ]
Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast.
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.
Gewoon lekker laten racen, en alleen ingrijpen wanneer het uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Dat zal wel meevallen denk ik. Je ziet regelmatig het argument voorbij komen dat 'niet één coureur volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor het incident' met als gevolg geen straffen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Misschien wel ja.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.
En dat is dus niet een vast begrip maar een variabele afhankelijk van de racelijn en racestijl van de coureur.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien wel ja.
Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen.
Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |