abonnement Unibet Coolblue
pi_182367832
-O-
pi_182367838
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:13:22 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367841
*O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:09 #129
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367883
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.
:Y)
SOONY
pi_182367887
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijn
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:48 #131
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367894
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
pi_182367924
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
De gene met de bijdehandste coureur :T
Suzuka 89 - Senna vs Prost:


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:21:15 ]
pi_182367928
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367936
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:20:31 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367937
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet worden
pi_182367960
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
pi_182367973
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:24:11 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367977
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182367985
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:25:08 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367986
quote:
ook wel terecht
pi_182367999
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Logisch, thanks.

En als ik nog eens een keer kijk, dan lijkt het er op dat vettel meer dan halverwege naast Verstappen zit... Toch :o
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:26:40 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182368003
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
En dus race-incident, no further action.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:29:13 #143
408813 crew  trein2000
pi_182368021
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:29:19 #144
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182368023
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:15 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368040
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:38 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368045
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
_O-

Zijn spiegel is zeker stuk?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182368052
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
pi_182368067
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is :P.

Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.

(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
pi_182368081
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:35:02 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182368083
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee.
Wat is er mis met het bespreken van een incident waarin jij je benadeelt voelt?
Zeker een tijdje na de race, dan is de adrenaline uit je lijf en kun je gerust een dialoog aangaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')