Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.
Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef CrashO het volgende:
[..]
En dat er nu nog een hele dag over
Toch nog een voordeel van die vroege races.
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijnquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
De gene met de bijdehandste coureurquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet wordenquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.
Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?
Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
ook wel terechtquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is ook woest: https://www.gpblog.com/nl(...)domme-magnussen.html
Logisch, thanks.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.
Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
En dus race-incident, no further action.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.
Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is .quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |