abonnement Unibet Coolblue
pi_182367314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Verstappen kon prima mee met de racepace van Bottas, dan moet je niet doen alsof die RBR een Minardi is.
Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367333
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Als Verstappen gewoon niet zo scherp instuurt alsof Vettel er niet is dan is er niks aan de hand.
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182367350
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367373
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:42:08 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367394
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
pi_182367419
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
Ja dat zag iedereen die enige kijk heeft op F1. Sterker nog, je zag gewoon dat Verstappen zelfs met DRS nog niet aan de topsnelheid van Bottas kwam.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

echt man, was gewoon een kamikaze actie, geef hem een zwaailicht misschien werkt dat beter
De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

quote:
Lees jij wel? ik zeg dat ik het terecht vind, maar op de gaining an advantage grond en niet wegens gevaarlijk. Daarnaast vind ik de beslissing niet in lijn met bijvoorbeeld die situatie met kimi (was het nou hongarije of oostenrijk?).
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je hebt toch pas recht op de bocht als je voorvleugel voor die van de ander zit? Of geld dat alleen als Vettel ingehaald wordt?
Je kan mensen hier betichten van Max-fanboy zijn, maar die Vettel-plaat voor jouw hoofd ís echt onmetelijk dik.
Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 10:46:40 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367452
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Probeer eens op een respectabele manier te reageren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2018 @ 10:47:00 #109
842 Zorro
Z
pi_182367459
Eigenlijk vind ik dat niemand een ander aan mag rijden. Dat lijkt logisch he? Toch is dat wat Max deed bij Vettel. De baan is er om op te rijden. Als je het voor elkaar krijgt om op een plek terecht te komen waar een ander dus niet meer kan rijden, omdat je nou eenmaal niet met twee auto's tegelijk op dezelfde plek kan zijn, dan moet die ander zorgen dat ie niet tegen je aan rijdt. Had ie maar moeten zorgen dat je daar niet kon zitten. Best wel een onzinregel eigenlijk, dat gedoe van "zoveel van de auto moet ervoorbij zijn blabla". Als je ergens rijdt kan de ander daar niet rijden en moet ie daar wegblijven. Heel eenvoudig.

En ik ben Max-fan, dus ik zeg dit niet om Vettel te verdedigen of zoiets.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 10:49:28 #110
408813 crew  trein2000
pi_182367492
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.


verder, ik ken die regel niet. de voorligger bepaalt de lijn. volgens mij is de ruimte laten regel alleen als je van lijn bent veranderd op het rechte stuk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182367501
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Is er discussie over dit incident?

Ah je bedoelt weltschmerz. Maar hij denkt dat Verstappen op een rondje werd gezet door Vettel en er met blauwe vlaggen werd gezwaaid.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:50:39 #112
279824 Mansjester
City>United
pi_182367509
Dom van Vettel,klaar. Geen discussie over mogelijk
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:34 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367526
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

[..]

In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

[..]

Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

[..]

Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:54:00 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_182367563
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:56:12 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367592
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:58:18 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182367621
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
pi_182367668
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
Klopt, het is gewoon een knullige actie van Vettel. Zelfs de Duitse media doet daar niet moelijk over:

quote:
Die entscheidende Szene spielte sich bereits in der 8. Runde ab, als der furios ins Rennen gestartete Vettel seine lange Fehlerliste in dieser Saison mit einem weiteren Patzer fortschrieb. Übermutig attackierte er den drittplatzierten Max Verstappen und fiel nach einer vermeidbaren Kollision zwischenzeitlich bis ans Ende des Feldes zurück.
RTL

Maar ja, regel nummer 1 van Weltschmerz: "Vettel doet nooit iets fout'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367744
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:06:11 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367753
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
pi_182367782
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:08 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367797
Kap eens met dat op de man spelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:19 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367799
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
agree to disagree, ben er wel weer klaar mee
pi_182367800
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Los van het feit dat Max weinig ruimte laat, zie je het linkerwiel van Vettel net voor de impact ook een heel klein beetje dichter bij de witte lijn komen. Kortom hij beweegt ook richting Max.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:52 #124
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367811
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
SOONY
pi_182367818
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 07-10-2018 11:12:20 (}:|) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')