abonnement Unibet Coolblue
pi_182363322
Beste MedeFokkers!

Ik ben niet geheel meer bekend op dit forum, en of ik dit hier zou mogen vragen, maar..

Vanuit mijn opleiding, dienen wij als leerlingen een aantal projecten te doen en te houden.
We zijn bij het 3e project van het jaar inmiddels, en we moeten een workshop gaan houden.
Mijn projectgroep en ik, hadden als idee:

*laptop demontage en repareren voor dummies*

De workshop bestaat uit een lokaal, gevuld met opzettelijk 'defecte' hardware, basic reparaties.
We willen de leerlingen het gevoel geven dat ze een reparateur zijn.
Vooraf zullen we een aantal machines gaan saboteren om zo een reparatie situatie te creeren.
Ook zullen we een aantal werkende machines geheel netjes demonteren om de onderdelen los te verpakken alszijnde 'nieuwe' onderdelen.

Voor deze opdracht zijn wij dus opzoek naar zakelijk - gebruikte laptops.
We hebben een aantal eisen:
-ze moeten gratis zijn, want school geeft ons geen budget mee
-Liefst zo compleet mogelijk, harde schijven maken niet uit, geheugensticks ook niet, die hebben wij nog wel op voorraad.
-Bij voorkeur oude ThinkPads of Latitudes, die zijn makkelijk te demonteren, maar alles mag.

Het aantal laptops maakt niet uit, hoe meer hoe beter, en hoe meer mensen we bezig kunnen houden.

Maar waarom geen desktops?
Omdat dat een hele grote rommel gaat worden, we moeten het ook nog mee naar school vervoeren, daar opslaan, en daarna ook alles weer opruimen.
Daarna ga ik ze afstaan aan school als lesmateriaal, die kunnen we goed gebruiken.

Het liefste zakelijk gebruikte IT-afval dus, ik heb een auto en woon in Zeist, en studeer in Ede.

Alvast dank, voor de geinteresseerden die willen meedenken met het plan, dan hoor ik dat graag!
pi_182363334
En vergeten te melden:

Als jullie tips hebben met adressen voor gratis hardware, dan horen we dat ook heel graag, we kunnen altijd even bellen.
Of wellicht bij een Fokker op de zaak?
pi_182368878
Waarom geen privé laptops :?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182369934
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:37 schreef tombolafan het volgende:
Waarom geen privé laptops :?
Die zouden ook mogen, alles is wel welkom!
Maar zakelijke laptops zijn vaak wat makkelijker te demonteren dan een gewone reguliere laptop.
pi_182384362
Graag slotje!

Topic gaat in V&A verder.
pi_182384504
stuur me even een pm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')