abonnement Unibet Coolblue
pi_182363087
quote:
'Turkse politie denkt dat verdwenen journalist is vermoord in consulaat

De Turkse politie gaat ervan uit dat de prominente Saudische journalist Jamal Khashoggi is vermoord in het consulaat van Saudi-Arabië in Istanbul. Anonieme overheidsbronnen vertellen dat aan persbureau Reuters en aan The Washington Post.

"We denken dat de moord is gepland en dat het lichaam het consulaat is uitgebracht", zegt een van hen. De Saudische consul zegt tegen Reuters dat zijn land meehelpt met de zoektocht naar de journalist. Hij wil niets weten van Khashoggi's verdwijning.

Een Turkse journalist meldt op Twitter dat de Turkse politie zondag een video zal publiceren over de zaak-Khashoggi. Ook suggereert hij dat president Erdogan er iets over zal zeggen.
'Turkse politie denkt dat verdwenen journalist is vermoord in consulaat
Khashoggi wordt sinds afgelopen dinsdag vermist, nadat hij het consulaat in de Turkse stad was binnengegaan. Hij had een afspraak voor trouwpapieren. Zijn Turkse verloofde wachtte op hem, maar heeft hem niet naar buiten zien komen.

De 59-jarige Jamal Khashoggi is een van de bekendste journalisten van Saudi-Arabië en een van de weinige die kritisch durft te zijn op de machthebbers. Een jaar geleden vertrok hij naar de Verenigde Staten omdat de grond hem te heet onder de voeten werd. Hij publiceerde sindsdien vooral in The Washington Post.
https://nos.nl/artikel/22(...)rd-in-consulaat.html
Als je dacht dat dat kutland niet lager kon zinken...
pi_182363113
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 02:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)rd-in-consulaat.html
Als je dacht dat dat kutland niet lager kon zinken...
Valse geruchten verspreiden is inderdaad typisch iets voor het Turkije van Erdokhan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 02:33:42 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182363154
Ah, Saudi-Arabië. Het land dat voor gaat zorgen dat we op een dag zonder seksuele gemeenschap hele landen in leven kunnen houden, de eerste mensen op mars en verder gaat neerzetten en dromen op het gebied van robotica, genetica, en kunstmatige intelligentie gaat verwezenlijken waar we ons nog niks bij kunnen voorstellen. Allah Akbar.
pi_182363230
quote:
"We believe that the murder was premeditated and the body was subsequently moved out of the consulate," one of the sources told Reuters.

A source quoted by The Washington Post said the journalist was killed by a 15-member Saudi team sent "specifically for the murder".

[..]

Mr Khashoggi went to the consulate to obtain a document certifying he had divorced his ex-wife, so that he could marry his Turkish fiancée, Hatice, who went with him to the building and waited outside, but did not see him leave.

She said that he was "stressed and sad" that he was forced to go to the building.

He was required to surrender his mobile phone, which is standard practice in some diplomatic missions.

Hatice said he left the phone with her and told her to call an adviser to Turkish President Recep Tayyip Erdogan if he did not return.

She said she waited for him outside the consulate from about 13:00 (10:00 GMT) until after midnight and did not see him leave. She returned when the consulate reopened on Wednesday morning.
https://www.bbc.com/news/world-europe-45769974
Gezien de situatie lijkt moord of ontvoering door de Saudi's de enige mogelijke verklaring.
Ze wisten dat hij naar het consulaat kwam, konden het dus voorbereiden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182365657
Kroonprins Salman staat bekend als zeer impulsief in zijn handelen. Zoals toen ze Hariri premier van Libanon hadden ontvoerd tijdens zijn verblijf in Saudie Arabië en dwongen een statement uit te geven dat hij opstapte. Toen Macron Salman zelf gelijk belde mocht Hariri erna weer wel het land verlaten om naar Frankrijk te gaan.

Impulsief en oliedom. Je kan zo nagaan met camera's of hij de Saudische ambassade binnenging, en er ooit uitkwam. Je kan iemand ook gewoon door je geheime dienst in het buitenland laten omleggen ipv je ambassade.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 7 oktober 2018 @ 08:36:24 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_182365692
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 08:33 schreef Aloulu het volgende:
Kroonprins Salman staat bekend als zeer impulsief in zijn handelen. Zoals toen ze Hariri premier van Libanon hadden ontvoerd tijdens zijn verblijf in Saudie Arabië en dwongen een statement uit te geven dat hij opstapte. Toen Macron Salman zelf gelijk belde mocht Hariri erna weer wel het land verlaten om naar Frankrijk te gaan.

Impulsief en oliedom. Je kan zo nagaan met camera's of hij de Saudische ambassade binnenging, en er ooit uitkwam. Je kan iemand ook gewoon door je geheime dienst in het buitenland laten omleggen ipv je ambassade.
Emotie boven verstand. Dat is waarom al die Arabische staten ook zo falen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 08:48:25 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182365864
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 02:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Valse geruchten verspreiden is inderdaad typisch iets voor het Turkije van Erdokhan.
Dit lijkt mij nogal een onhandig vals gerucht om te verspreiden. Als je jongen nog leeft dan sta je wel een beetje voor gek.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 7 oktober 2018 @ 08:55:54 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182365976
Ambassadische Saudeurs
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182365981
Dat is hun cultuur en dat horen wij te respecteren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182368550
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 08:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit lijkt mij nogal een onhandig vals gerucht om te verspreiden. Als je jongen nog leeft dan sta je wel een beetje voor gek.
Wel een goed gerucht als je hem zelf hebt omgebracht 🤔
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:17:49 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182368667
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:07 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel een goed gerucht als je hem zelf hebt omgebracht 🤔
Dat wel idd. Maarja dan hebben we een motief nodig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182368670
als dit waar is 8)7

ragipsoylu twitterde op zondag 07-10-2018 om 00:29:39 A senior Turkish police source told Middle East Eye that Khashoggi had been "brutally tortured, killed and cut into pieces. Everything was videotaped to prove the mission had been accomplished and the tape was taken out of the country" reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:25:06 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182368723
Wat een griezelverhaal.

Gelukkig hebben we een mensenrechtenraad in de VN om dit allemaal netjes uit te zoeken. :D
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182368861
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:25 schreef SpecialK het volgende:
Wat een griezelverhaal.

Gelukkig hebben we een mensenrechtenraad in de VN om dit allemaal netjes uit te zoeken. :D
_O-
pi_182369115
Zou er een krokodil in de kelder van het gebouw leven?
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:06:19 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182369268
Oeh, als dit Rusland was geweest dan sprak de onafhankelijke media 10 jaar later nog over en natuurlijk meteen sancties om Turkije te steunen. Aangezien SA een vazalstaat is dat met enorme defensie-uitgaven een aantal landen tevreden houdt, en natuurlijk de Petro-Dollar, een soort beschermingsgeld en dient als basis voor die landen in het MO, lees je misschien een/twee keer iets over.
pi_182369372
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
Oeh, als dit Rusland was geweest dan sprak de onafhankelijke media 10 jaar later nog over en natuurlijk meteen sancties om Turkije te steunen. Aangezien SA een vazalstaat is dat met enorme defensie-uitgaven een aantal landen tevreden houdt, en natuurlijk de Petro-Dollar, een soort beschermingsgeld en dient als basis voor die landen in het MO, lees je misschien een/twee keer iets over.
QFT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182369418
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 02:33 schreef Jellereppe het volgende:
Ah, Saudi-Arabië. Het land dat voor gaat zorgen dat we op een dag zonder seksuele gemeenschap hele landen in leven kunnen houden, de eerste mensen op mars en verder gaat neerzetten en dromen op het gebied van robotica, genetica, en kunstmatige intelligentie gaat verwezenlijken waar we ons nog niks bij kunnen voorstellen. Allah Akbar.
Hoho, impliceren wij hier dat alle culturen niet gelijk en even mooi zijn? Ga maar snel een offer maken bij het altaar van het cultuurrelativisme, het is immers nog zondag.
  zondag 7 oktober 2018 @ 15:03:37 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182371178
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
Oeh, als dit Rusland was geweest dan sprak de onafhankelijke media 10 jaar later nog over en natuurlijk meteen sancties om Turkije te steunen. Aangezien SA een vazalstaat is dat met enorme defensie-uitgaven een aantal landen tevreden houdt, en natuurlijk de Petro-Dollar, een soort beschermingsgeld en dient als basis voor die landen in het MO, lees je misschien een/twee keer iets over.
Waarheid als een koe. Zie ook Amerika, State Department dat normaal gesproken over iedere wissewasje in de wereld loopt te janken vindt nu ineens dat het niet in de positie is om commentaar te leveren :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182378538
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:06 schreef Jellereppe het volgende:
Oeh, als dit Rusland was geweest dan sprak de onafhankelijke media 10 jaar later nog over en natuurlijk meteen sancties om Turkije te steunen. Aangezien SA een vazalstaat is dat met enorme defensie-uitgaven een aantal landen tevreden houdt, en natuurlijk de Petro-Dollar, een soort beschermingsgeld en dient als basis voor die landen in het MO, lees je misschien een/twee keer iets over.
Dan moeten ze eerst bewijs vinden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 21:08:41 #21
408813 crew  trein2000
pi_182378619
Als dit waar is, ik hou nog een slag om de arm, is dit misschien wel de meest bizarre schending van internationaal recht in de afgelopen 20 jaar. Dit is echt bizar en vooral ondoordacht...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 7 oktober 2018 @ 21:29:52 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182379086
Is Gulen al beschuldigd?
pi_182379126
En hier t koningshuis maar vriendelijk handjes schudden met de sjeiks daar :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182379130
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:08 schreef trein2000 het volgende:
Als dit waar is, ik hou nog een slag om de arm, is dit misschien wel de meest bizarre schending van internationaal recht in de afgelopen 20 jaar. Dit is echt bizar en vooral ondoordacht...
Misschien was het de bedoeling om hem gewoon te kidnappen, iets wat de Saudis vaker doen met hun onderdanen, maar dat hij tegenstribbelde en dat hij verkeerd viel of dat hij een hart aanval kreeg ofzo :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182379221
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:31 schreef TLC het volgende:
En hier t koningshuis maar vriendelijk handjes schudden met de sjeiks daar :')
De pa van Maxima zou gewoon voor Poch Airlines gegaan zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 21:40:07 #26
408813 crew  trein2000
pi_182379274
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien was het de bedoeling om hem gewoon te kidnappen, iets wat de Saudis vaker doen met hun onderdanen, maar dat hij tegenstribbelde en dat hij verkeerd viel of dat hij een hart aanval kreeg ofzo :p
Ook ontvoering is nogal brutaal...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182379323
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook ontvoering is nogal brutaal...
Zeker! Maar zoals ik zei vaker gezien van de Saudis. Net als bij de Turken overigens, alleen gaat de kidnapping van de Turken gepaard met een lik me vestje ten lastelegging over gulen netwerk lidmaatschap of terreur propageren ofzo :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182379400
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:08 schreef trein2000 het volgende:
Als dit waar is, ik hou nog een slag om de arm, is dit misschien wel de meest bizarre schending van internationaal recht in de afgelopen 20 jaar. Dit is echt bizar en vooral ondoordacht...
Heb je gezien hoe ze reageerden toen de Canadese minister (van buitenlandse zaken?) opriep om gearresteerde mensenrechtenactivisten (waaronder één die een Canadese vrouw en kind heeft) vrij te laten:
quote:
Saudi Arabia froze new trade with Canada, blocked grain imports, expelled Canada’s ambassador and ordered all Saudi students home after Ottawa called for the release of activists detained for urging more rights for women.
Misschien is die nieuwe kroonprins een Kadhafi type, die haalde ook zulke stunts uit. Zoals toen een Britse politieagente vanuit de Libische ambassade doodgeschoten werd.
Murder of Yvonne Fletcher
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182379468
Stel het verhaal klopt. Onder welk recht valt dit, Turkse of Saudische?
pi_182379524
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:45 schreef crystal_meth het volgende:

Misschien is die nieuwe kroonprins een Kadhafi type, die haalde ook zulke stunts uit. Zoals toen een Britse politieagente vanuit de Libische ambassade doodgeschoten werd.
Murder of Yvonne Fletcher
Dat ie niet spoort is al duidelijk. Echter wordt hij hier in het westen op handen gedragen door sommigen omdat hij voortaan vrouwen laat auto rijden. Man man wat een hervormer!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182379535
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:49 schreef xaban06 het volgende:
Stel het verhaal klopt. Onder welk recht valt dit, Turkse of Saudische?
Cypriotische?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 21:57:03 #32
408813 crew  trein2000
pi_182379675
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zeker! Maar zoals ik zei vaker gezien van de Saudis. Net als bij de Turken overigens, alleen gaat de kidnapping van de Turken gepaard met een lik me vestje ten lastelegging over gulen netwerk lidmaatschap of terreur propageren ofzo :p
Ook in het buitenland? Bron?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 21:57:17 #33
408813 crew  trein2000
pi_182379679
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:49 schreef xaban06 het volgende:
Stel het verhaal klopt. Onder welk recht valt dit, Turkse of Saudische?
Turks.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 21:58:04 #34
408813 crew  trein2000
pi_182379711
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe ze reageerden toen de Canadese minister (van buitenlandse zaken?) opriep om gearresteerde mensenrechtenactivisten (waaronder één die een Canadese vrouw en kind heeft) vrij te laten:

[..]

Misschien is die nieuwe kroonprins een Kadhafi type, die haalde ook zulke stunts uit. Zoals toen een Britse politieagente vanuit de Libische ambassade doodgeschoten werd.
Murder of Yvonne Fletcher
Nogal disproportioneel, maar van een totaal andere orde dan moord op een criticus...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182379722
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Turks.
waarom?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 22:00:45 #36
408813 crew  trein2000
pi_182379782
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarom?
Omdat het in Turkije heeft plaatsgevonden. Een ambassade is, in tegenstelling tot wat velen denken, gewoon grondgebied van de ontvangende staat. Er gelden alleen bepaalde onschendbaarheden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182379832
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat het in Turkije heeft plaatsgevonden. Een ambassade is, in tegenstelling tot wat velen denken, gewoon grondgebied van de ontvangende staat. Er gelden alleen bepaalde onschendbaarheden.
In feite is een ambassade toch gewoon grondgebied van het gastland tot de status eventueel wordt ingetrokken door het ontvangende land ?

Edit : ik lees het. :o

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 22:04:27 ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 22:02:42 #38
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_182379838
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat het in Turkije heeft plaatsgevonden. Een ambassade is, in tegenstelling tot wat velen denken, gewoon grondgebied van de ontvangende staat. Er gelden alleen bepaalde onschendbaarheden.
Dat weet iedereen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 oktober 2018 @ 22:07:37 #39
408813 crew  trein2000
pi_182379948
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat weet iedereen.

:{²
Zie de post boven je, het zal je verbazen hoeveel mensen dat niet weten...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182381261
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zie de post boven je, het zal je verbazen hoeveel mensen dat niet weten...
Ik wist dit natuurlijk allang, maar was jou gewoon aan het testen.
pi_182384911
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook in het buitenland? Bron?
een BBC docu van vorig jaar

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182387402
quote:
Central to the accusations against Riyadh are the arrival of 15 Saudi officials in Istanbul last Saturday, whom Turkey alleges were responsible for Khashoggi’s abduction and killing. Authorities in Riyadh have acknowledged dispatching a “security delegation” to Turkey but said they had no connection to the disappearance of Khashoggi, who was last seen entering the Saudi consulate in suburban Istanbul on Tuesday afternoon.

Saudi officials have strongly denied playing a role in the disappearance. The consulate released a statement that “strongly denounced these baseless allegations” and denied the Turkish claims had come from informed officials.

Investigators have examined five days of security camera footage that captured all those entering and leaving both entrances to the consulate. Their attention was drawn to men from inside the building moving boxes to a black car in the hours after Khashoggi vanished.
https://www.theguardian.c(...)uiry-jamal-khashoggi
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182388261
waarom wordt de journalist in de turkse media "Kaşıkçı" genoemd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182389427
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:24 schreef Slayage het volgende:
waarom wordt de journalist in de turkse media "Kaşıkçı" genoemd?
Omdat het de Turkse schrijfwijze is? De BBC doet het ook op haar Turkse website
https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45776351

Dat doen de meeste talen, en als ze een verschillend alfabet gebruiken is het onvermijdelijk. Maar ook tussen talen die hetzelfde (Latijnse?) alfabet gebruiken zijn er vaak verschillen. Russisch: Пу́тин, Engels: Putin, Nederlands: Poetin, Frans: Poutine....

Kan soms erg vervelend zijn. De namen van Oekrainse dorpen in de Nederlandse media bvb, in artikels gepost in het Oekraine topic (in 2014). Was vaak onmogelijk om de Engelse of Oekrainse versie van de naam te vinden, waardoor je geen nadere informatie over zulke berichten kon opzoeken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182389509
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:24 schreef Slayage het volgende:
waarom wordt de journalist in de turkse media "Kaşıkçı" genoemd?
Turkse naam toch? Nazaat van de Ottomanen in SA? Zie soms ook Saudiërs (behorend tot de koninklijke familie) met de achternaam Turki.
pi_182391865
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Omdat het de Turkse schrijfwijze is? De BBC doet het ook op haar Turkse website
https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-45776351

Dat doen de meeste talen, en als ze een verschillend alfabet gebruiken is het onvermijdelijk. Maar ook tussen talen die hetzelfde (Latijnse?) alfabet gebruiken zijn er vaak verschillen. Russisch: Пу́тин, Engels: Putin, Nederlands: Poetin, Frans: Poutine....

Kan soms erg vervelend zijn. De namen van Oekrainse dorpen in de Nederlandse media bvb, in artikels gepost in het Oekraine topic (in 2014). Was vaak onmogelijk om de Engelse of Oekrainse versie van de naam te vinden, waardoor je geen nadere informatie over zulke berichten kon opzoeken.
Ik weet niet of dat het is. Hoewel het wel zou kunnen overigens. Omdat Kaşıkçı ook een Turkse naam is en ook daadwerkelijk iets betekent in het Turks, ik dacht misschien is hij ook een Turks national ofzo, maar dar blijkt niet zo te zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182391884
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:17 schreef Kelvan het volgende:

[..]

Turkse naam toch? Nazaat van de Ottomanen in SA? Zie soms ook Saudiërs (behorend tot de koninklijke familie) met de achternaam Turki.
Het is Turks inderdaad. Daar moest ik ook aan denken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182391966
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien was het de bedoeling om hem gewoon te kidnappen, iets wat de Saudis vaker doen met hun onderdanen, maar dat hij tegenstribbelde en dat hij verkeerd viel of dat hij een hart aanval kreeg ofzo :p
Nee dat maakt het beter.
pi_182392250
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat het is. Hoewel het wel zou kunnen overigens. Omdat Kaşıkçı ook een Turkse naam is en ook daadwerkelijk iets betekent in het Turks, ik dacht misschien is hij ook een Turks national ofzo, maar dar blijkt niet zo te zijn.
Ah, Platalea, een geslacht van vogels uit de familie ibissen en lepelaars. Heeft z'n naam in het Arabisch een betekenis? (lijkt alvast niet op de arabische naam voor de vogelsoort).

Komen de Arabische en Turkse versie (en de engelse/nederlandse versie Kashoggi) van z'n naam qua klank redelijk overeen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182396099
quote:
Muhammad Khaled Khashoggi (Arabic: محمد خالد خاشقجي ; 1889–1978) also spelt as Mohamed Khaled Khashoggi was a Saudi medical doctor of Turkish descent …
Ik vond de naam al apart, dacht Perzisch. Aangezien de Golfarabieren aardig wat Perzische invloeden hebben. Maar dus een Turks-Ottomaanse voorvader ergens.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182396171
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee dat maakt het beter.
Zelfs in kwaadaardig zijn er verschillende gradaties.
pi_182398792
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik vond de naam al apart, dacht Perzisch. Aangezien de Golfarabieren aardig wat Perzische invloeden hebben. Maar dus een Turks-Ottomaanse voorvader ergens.
Is het origineel mogelijk toch Kaşıkçı zoals in de Turkse media en is kashogi een verbastering ofzo :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182400135
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:37 schreef Slayage het volgende:
Is het origineel mogelijk toch Kaşıkçı zoals in de Turkse media en is kashogi een verbastering ofzo :p
Die "çi" op eind vaker verbasterd in Arabisch naar "ji" جي en volgens mij typisch Turkse taalinvloed. Nog veel aanwezig in Arabische hedendaagse dialecten zoals Egyptisch Tunesisch of Syrisch (allen Ottomaanse rijk behoort). Zo is een Moslimbroederschap aanhanger "gwenji/khwanji", weer die "ji" en oorspronkelijk çi, of vrouwengek "niswanji", bankier "bankaji" etc.

Waarom ze het in Saudie Arabië als "g" is mij een raadsel. Deed mij daarom oa Perzisch aan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182404323
quote:
Turkish authorities are examining motorway cameras in the search for a black van they believe carried the body of Jamal Khashoggi from the Saudi consulate in Istanbul last week – one of six cars investigators say belonged to a Saudi hit squad thought to be behind the suspected murder of the dissident journalist.

Officials say the convoy left the consulate around two hours after Khashoggi entered. Security camera footage shows boxes being loaded into the van, which carried diplomatic number plates. After leaving the consulate grounds, three cars turned left on to a main road while the remaining three turned right. Investigators say one of the vehicles, a van with blacked out windows, has become the focus of the investigation, and was briefly tracked to a nearby motorway.

Nearly a week since Khashoggi disappeared, Recep Tayyip Erdoğan stepped up his calls for Riyadh to explain what happened to the high-profile critic of the Saudi leadership. The Turkish president had struck a measured tone when pressed on Khashoggi, while allowing government officials and state media to drip-feed allegations. Details of the convoy were disclosed by the pro-government Daily Sabah newspaper.

[..]

Speaking for the first time about the allegations, a UK Foreign Office spokesman said: “These are extremely serious allegations. We are aware of the latest reports and are working urgently to establish the facts, including with the government of Saudi Arabia.”

The episode has put the UK in an awkward diplomatic position since it is close both to Turkey and Saudi Arabia. The Foreign Office would face charges of hypocrisy if, after its outrage over the attempted assassination by Russia of the former spy Sergei Skripal in Salisbury, it remained silent over an alleged murder by the Saudi government.

It would also put Britain directly at odds with the crown prince, who is a key UK ally. In his dealings with Canada, including a withdrawal of investment, the Saudi ruler has shown he does not tolerate criticism of his country’s human rights record.
https://www.theguardian.c(...)ed-body-saudi-arabia
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182409409
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Die "çi" op eind vaker verbasterd in Arabisch naar "ji" جي en volgens mij typisch Turkse taalinvloed. Nog veel aanwezig in Arabische hedendaagse dialecten zoals Egyptisch Tunesisch of Syrisch (allen Ottomaanse rijk behoort). Zo is een Moslimbroederschap aanhanger "gwenji/khwanji", weer die "ji" en oorspronkelijk çi, of vrouwengek "niswanji", bankier "bankaji" etc.

Waarom ze het in Saudie Arabië als "g" is mij een raadsel. Deed mij daarom oa Perzisch aan.
ahaaaaaa :)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182409952
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Die "çi" op eind vaker verbasterd in Arabisch naar "ji" جي en volgens mij typisch Turkse taalinvloed. Nog veel aanwezig in Arabische hedendaagse dialecten zoals Egyptisch Tunesisch of Syrisch (allen Ottomaanse rijk behoort). Zo is een Moslimbroederschap aanhanger "gwenji/khwanji", weer die "ji" en oorspronkelijk çi, of vrouwengek "niswanji", bankier "bankaji" etc.

Waarom ze het in Saudie Arabië als "g" is mij een raadsel. Deed mij daarom oa Perzisch aan.
Stukje linguistics hier.

Het vertelt waarschijnlijk wel iets over hoe volkeren zich verplaatsen en aftakten.
pi_182411170
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 11:49 schreef Beathoven het volgende:

Het vertelt waarschijnlijk wel iets over hoe volkeren zich verplaatsen en aftakten.
mediterraanse meltingpot galore!

de turken mogen thee drinken bij de saudische consulaat :P

metesohtaoglu twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 12:10:43 🔴 Turkish Foreign Ministry: Saudi officials have okayed search of Istanbul Consulate in case of missing journalist Jamal Khashoggi#Turkey📸 https://t.co/lWejy4Tche reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182412094
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

mediterraanse meltingpot galore!

de turken mogen thee drinken bij de saudische consulaat :P

metesohtaoglu twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 12:10:43 🔴 Turkish Foreign Ministry: Saudi officials have okayed search of Istanbul Consulate in case of missing journalist Jamal Khashoggi#Turkey📸 https://t.co/lWejy4Tche reageer retweet
Mooi op tijd :')
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:27:41 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182412436
Dus daar kreeg Erdo die mooie 747 voor, vroeg me al af wat voor dienst hij daarvoor moest gaan leveren.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:49:46 #60
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182413855
Heeft Turkije per ongeluk zelf gedaan toen ze al die andere journalisten in hun land de mond aan het snoeren was.
1 + 1 = blauw
pi_182413974
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:27 schreef Nobu het volgende:
Dus daar kreeg Erdo die mooie 747 voor, vroeg me al af wat voor dienst hij daarvoor moest gaan leveren.
hij kreeg de vliegtuig van de qataris niet de saudis

turkije is team qatar in die arabische fittie :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182414147
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:27 schreef Nobu het volgende:
Dus daar kreeg Erdo die mooie 747 voor, vroeg me al af wat voor dienst hij daarvoor moest gaan leveren.
Inderaad. Dat moet het zijn.

Erdoğan kreeg een vliegtuig cadeau van de Emir van Qatar.
Qatar heeft al een tijdje een diplomatieke rel heeft met Saoedie-Arabië.
Qatar en Saoedie-Arabië hebben een hekel aan elkaar.
Qatar zorgt ervoor dat een journalist wordt vermoord die kritisch is over Saoedische machthebbers.

Yes yes yes, dat moet het zijn geweest.

quote:
3s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:49 schreef Kamina het volgende:
Heeft Turkije per ongeluk zelf gedaan toen ze al die andere journalisten in hun land de mond aan het snoeren was.
Inderdaad, Turkije - die pas na goedkeuring van het consulaat het gebied mag betreden - heeft een moord gepleegd op dat stukje grond en geeft daar nu de Saoediërs de schuld van. Want Turkije heeft er zelf echt baat bij om een journalist te vermoorden die kritisch is over een ander land (en dan ook nog eens een land waar het niet zo mee botert) en doet dat op zo'n manier waarbij ze internationale verdragen overtreden.





Allejezus, elke keer dat ik NWS nog een kans geef, kom ik dit soort debiele posts tegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 16:06:56 ]
pi_182414187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Inderaad. Dat moet het zijn.

Erdoğan kreeg een vliegtuig cadeau van de Emir van Qatar.
Qatar heeft al een tijdje een diplomatieke rel heeft met Saoedie-Arabië.
Qatar en Saoedie-Arabië hebben een hekel aan elkaar.
Qatar zorgt ervoor dat een journalist wordt vermoord die kritisch is over Saoedische machthebbers.

Yes yes yes, dat moet het zijn geweest.

[..]

Inderdaad, Turkije - die pas na goedkeuring van het consulaat het gebied mag betreden - heeft een moord gepleegd op dat stukje grond en geeft daar nu de Saoediërs de schuld van. Want Turkije heeft er zelf echt baat bij om een journalist te vermoorden die kritisch is over een ander land (en dan ook nog eens een land waar het niet zo mee botert) en doet dat op zo'n manier waarbij ze internationale verdragen overtreden.





Allejezus, elke keer dat ik NWS nog een kans geef, kom ik dit soort debiele posts tegen.
al eens in BNW geweest?
pi_182414238
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 08:33 schreef Aloulu het volgende:
Kroonprins Salman staat bekend als zeer impulsief in zijn handelen. Zoals toen ze Hariri premier van Libanon hadden ontvoerd tijdens zijn verblijf in Saudie Arabië en dwongen een statement uit te geven dat hij opstapte. Toen Macron Salman zelf gelijk belde mocht Hariri erna weer wel het land verlaten om naar Frankrijk te gaan.

Impulsief en oliedom. Je kan zo nagaan met camera's of hij de Saudische ambassade binnenging, en er ooit uitkwam. Je kan iemand ook gewoon door je geheime dienst in het buitenland laten omleggen ipv je ambassade.
Ja zoals de Russen het doen is toch een stuk makkelijker lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:15:30 #65
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182414339
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

al eens in BNW geweest?
Zelfde niveau, al zitten daar wel minder racisten.
1 + 1 = blauw
pi_182414399
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:15 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zelfde niveau, al zitten daar wel minder racisten.
Ik betrap jou ook wel eens op racistische teksten. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:27:34 #67
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182414567
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik betrap jou ook wel eens op racistische teksten. :{
Dat is natuurlijk puur satire, als het al racistisch zou zijn.
1 + 1 = blauw
pi_182418383
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

mediterraanse meltingpot galore!

de turken mogen thee drinken bij de saudische consulaat :P

metesohtaoglu twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 12:10:43 🔴 Turkish Foreign Ministry: Saudi officials have okayed search of Istanbul Consulate in case of missing journalist Jamal Khashoggi#Turkey📸 https://t.co/lWejy4Tche reageer retweet
SiAssAy Toerkai :Y
These are their stories.
pi_182418872
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2018 16:07 schreef Beathoven het volgende:
Al eens in BNW geweest?
Dat hoeft dus niet meer.
Dat soort onzin is in [NWS] tegenwoordig bon ton. :{
pi_182419281
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:14 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet meer.
Dat soort onzin is in [NWS] tegenwoordig bon ton. :{
Het reflecteert ook wel een beetje de huidige trend in de wereld. Noem het getroll en fake news zoals zij doen, maar de trend in radicale clowneske onkunde onder wereldleiders lijkt zich als een virus te verspreiden.

Waar zijn de tijden dat het gewoon allemaal een beetje doorkabbelde en er hooguit wat gemor was over kleine dingetjes? Er is weinig aan geromantiseerd. Discussies over politiek gingen in het niet zo verre verleden veel meer over de inhoud en over ideeën. De korte termijn was veel minder belangrijk dan de lange.
pi_182428628
fotos van de "hitsquad" dat ongeveer 18 uur in het land was aldus Aksam

kennelijk hebben ze koffers gekocht, maar hebben ze de aangeschafte koffers niet meegenomen met vertrek. de speculatie is dan is het lichaam vervoerd in de koffers en is het ergens in istanbul gedumpt?

https://www.aksam.com.tr/(...)isim-listesi-/44318/

Een ding is zeker: Jamal Khashoggi zal nooit meer dat Saoedische consulaat uit komen

[ Bericht 23% gewijzigd door Slayage op 10-10-2018 13:14:24 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182431275
’Khashoggi vermoord op last koningshuis’

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-last-koningshuis
quote:
Het bevel kwam van het hoogste niveau binnen het Saoedische koningshuis aldus de Turken waarmee de beschuldigende vinger definitief gericht wordt op kroonprins Mohammed bin Salman. Het lijk werd onmiddellijk na de moord in stukken gezaagd met een speciaal meegenomen beenderzaag. De moord werd uitgevoerd door de 15 agenten die met twee speciale vliegtuigen naar Istanboel waren gevlogen.
quote:
Turkse media hebben inmiddels foto’s en video’s gepubliceerd waarop duidelijk te zien is hoe het moordcommando met speciale vliegtuigen Turkije is binnen gekomen, waarop Khashoggi het consulaat binnenloopt en waarop een Mercedesbusje met het in stukken gehakte lijk het consulaat weer verlaat en vervolgens langs de residentie van de consul rijdt.
Die kroonprins Mohammed bin Salman, zal wel onschendbaar zijn of niet?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 13:54:04 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182431427
quote:
Turkse media tonen foto's van 'doodseskader' journalist Khashoggi

De Turkse krant Sabah heeft een lijst gepubliceerd met daarop vijftien personen die door Saudi-Arabië als "doodseskader" zouden zijn ingevlogen om de kritische Saudische journalist Jamal Khashoggi te laten verdwijnen. De krant toont beelden van camera's van het vliegveld Atatürk. De mannen kwamen aan in Istanbul op de dag dat Khashoggi vermist raakte, vorige week dinsdag, en checkten in bij twee hotels nabij het consulaat.
https://nos.nl/artikel/22(...)alist-khashoggi.html

[ Bericht 11% gewijzigd door Jellereppe op 10-10-2018 14:01:30 ]
pi_182433352
We gaan nog wat meemaken met deze kroonprins die nog koning moet worden. Hij kan best weleens de val van het Huis van Saoed betekenen.
pi_182434162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:57 schreef Kelvan het volgende:
We gaan nog wat meemaken met deze kroonprins die nog koning moet worden. Hij kan best weleens de val van het Huis van Saoed betekenen.
inshallah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182436594
Als journalist een consulaat binnenlopen waarvan je weet dat deze vijandig is, dom of naïef?
Of hadden ze voor het gemak maar even zijn paspoort ongeldig verklaard en kon hij niet anders dan zich op het consulaat te melden?
Racist
pi_182436903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:40 schreef Toga het volgende:
Als journalist een consulaat binnenlopen waarvan je weet dat deze vijandig is, dom of naïef?
Of hadden ze voor het gemak maar even zijn paspoort ongeldig verklaard en kon hij niet anders dan zich op het consulaat te melden?
Je verwacht toch niet dat als je een consultaat binnenloopt je er nooit meer levend uitkomt, vijandig gezind of niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182439266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:43 schreef Bocaj het volgende:
’Khashoggi vermoord op last koningshuis’

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-last-koningshuis

Die kroonprins Mohammed bin Salman, zal wel onschendbaar zijn of niet?
Hele koninklijke familie is onschendbaar. Maar de journalist schijnt geen expliciete kritiek te hebben gehad op hen of Salman, wel op gevoerde politiek. En pijnpunt was in het Engels in de washingtonpost, daarmee de PR schade aandoen van KSA in de VS. Dat maakte het nogal gevaarlijk.

Maar met deze daad zet Salman echt de toon. Geen enkele individuele Saudier zal waar die ook verblijft in de wereld het in zijn hoofd halen het regime openlijk te bekritiseren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Aloulu op 10-10-2018 20:43:16 ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182439543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:53 schreef TLC het volgende:
Je verwacht toch niet dat als je een consultaat binnenloopt je er nooit meer levend uitkomt, vijandig gezind of niet
Nou bij dictaturen is dat wel anders. Denk jij dat die syrische vluchtelingen in NL ook een stap in de Syrische ambassade gaan zetten? Of ten tijde van Saddam Iraakse vluchtelingen wel de Iraakse ambassade binnengingen?

Deze Saudiër vreesde al voor zijn leven en had zijn verloofde die buiten stond expliciet instructie gegeven de politie te bellen als hij niet terugkwam.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182439654
Wat een verschrikkelijk land en regime is het toch ook. Ze zijn de middeleeuwen nog niet ontgroeid. In een fatsoenlijke, moderne 21e-eeuwse wereld zou zo'n land maar één lot moeten wachten: totale vernietiging. Ik hoop die dag nog mee te maken.
pi_182441269
quote:
15s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:45 schreef Confetti het volgende:
Wat een verschrikkelijk land en regime is het toch ook. Ze zijn de middeleeuwen nog niet ontgroeid. In een fatsoenlijke, moderne 21e-eeuwse wereld zou zo'n land maar één lot moeten wachten: totale vernietiging. Ik hoop die dag nog mee te maken.
Je kan in ieder geval wel lezen dat jij de middeleeuwen ontgroeid bent met je "totale vernietiging": Door 1 man te doden leef je in de middeleeuwen, maar een land compleet vernietigen dat is van de "21e-eeuw".
  woensdag 10 oktober 2018 @ 22:12:42 #83
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182441571
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

15 man daarvoor nodig hebben ;(
Wel een forensisch expert bij. Dat is wel slim.
pi_182441572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:40 schreef Toga het volgende:
Als journalist een consulaat binnenlopen waarvan je weet dat deze vijandig is, dom of naïef?
Of hadden ze voor het gemak maar even zijn paspoort ongeldig verklaard en kon hij niet anders dan zich op het consulaat te melden?
Hij had een certificaat van z'n echtscheiding nodig om te kunnen trouwen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182442874
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nou bij dictaturen is dat wel anders. Denk jij dat die syrische vluchtelingen in NL ook een stap in de Syrische ambassade gaan zetten? Of ten tijde van Saddam Iraakse vluchtelingen wel de Iraakse ambassade binnengingen?

Deze Saudiër vreesde al voor zijn leven en had zijn verloofde die buiten stond expliciet instructie gegeven de politie te bellen als hij niet terugkwam.
Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.

Dit is echt 24-shit, dat verwacht niemand.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182443115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.

Dit is echt 24-shit, dat verwacht niemand.
Ook wel typisch idd dat elke scheet van Poetin breed wordt uitgemeten in de media maar Saudi Arabië slacht even een journalist als een varken af in een ambassade van ze en het nieuws verdwijnt alweer op de achtergrond.
pi_182443348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ook wel typisch idd dat elke scheet van Poetin breed wordt uitgemeten in de media maar Saudi Arabië slacht even een journalist als een varken af in een ambassade van ze en het nieuws verdwijnt alweer op de achtergrond.
Meh, het begint net.
Headline op Drudge, Trump eist uitleg.
pi_182443762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Nou bij dictaturen is dat wel anders. Denk jij dat die syrische vluchtelingen in NL ook een stap in de Syrische ambassade gaan zetten? Of ten tijde van Saddam Iraakse vluchtelingen wel de Iraakse ambassade binnengingen?

Deze Saudiër vreesde al voor zijn leven en had zijn verloofde die buiten stond expliciet instructie gegeven de politie te bellen als hij niet terugkwam.
Het was wel heel dom van hem om die ambassade binnen te stappen terwijl hij voor zijn leven vreesde.
pi_182444326
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 00:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meh, het begint net.
Headline op Drudge, Trump eist uitleg.
Omdat hij gedwongen wordt door de Senate Foreign Relations Committee.
https://thehill.com/polic(...)-of-saudi-journalist
Maar de respons is erg zwak geweest. Meerdere telefoongesprekken met de kroonprins, de man die waarschijnlijk de opdracht gegeven heeft. Oa door Kushner, die er een goede relatie mee heeft. Ze vragen de verdachte om een onderzoek in te stellen...

Misschien de reden waarom Haley besloot op te stappen. Ze weet dat de administratie weinig zin heeft om iets tegen de Saudis te ondernemen, en beseft waarschijnlijk dat dit niet zal weggaan. Dit kan een geruchtmakende zaak worden, misschien wil ze niet herinnerd worden als "the US ambassador to the UN during the Khashoggi affair".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182444809
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:32 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.

Dit is echt 24-shit, dat verwacht niemand.
Ik denk dat je dat onderschat.

In principe is dit fenomeen, omleggen van dissidenten in buitenland, niet onbekend voor Arabische dictaturen. Alleen de manier waarop is ontzettend bruut. Khadaffi maakte dissidenten in de diaspora af via de geheime dienst, Saddam en nu Salman ook dus.

Ik ben nog nooit (echte) Arabische politieke vluchtelingen tegengekomen in NL of Europa die zolang het regime er zit waarvoor ze gevlucht zijn ook maar ooit een stap in de ambassade zouden zetten voor een papiertje. Die angst en het wantrouwen zit gewoon ontzettend diep. Men verwacht vaak "alles" van het regime, of sluit het niet uit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182444812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:55 schreef Joppiez het volgende:
Ook wel typisch idd dat elke scheet van Poetin breed wordt uitgemeten in de media maar Saudi Arabië slacht even een journalist als een varken af in een ambassade van ze en het nieuws verdwijnt alweer op de achtergrond.
Deze affaire staat al dagen op de voorgrond in de kranten. Nationaal en internationaal (Westers); guardian, washtingtonpost, NY Times etc. Sinds het begin vrijwel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182445734
Zijn vrouw was met hem meegegaan en was buiten het gebouw aan het wachten. Als hij niet het gebouw uit zou komen, zou ze de politie moeten bellen. Het is wel duidelijk wat er is gebeurd. Hij is afgeslacht.
pi_182445744
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 03:43 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Deze affaire staat al dagen op de voorgrond in de kranten. Nationaal en internationaal (Westers); guardian, washtingtonpost, NY Times etc. Sinds het begin vrijwel.
Ik heb nog geen stampvoetende politici gezien. Die zijn wel aardig stil. De Skripa affaire was wel veel meer in het nieuws.
pi_182445798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 03:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat onderschat.

In principe is dit fenomeen, omleggen van dissidenten in buitenland, niet onbekend voor Arabische dictaturen. Alleen de manier waarop is ontzettend bruut. Khadaffi maakte dissidenten in de diaspora af via de geheime dienst, Saddam en nu Salman ook dus.

Ik ben nog nooit (echte) Arabische politieke vluchtelingen tegengekomen in NL of Europa die zolang het regime er zit waarvoor ze gevlucht zijn ook maar ooit een stap in de ambassade zouden zetten voor een papiertje. Die angst en het wantrouwen zit gewoon ontzettend diep. Men verwacht vaak "alles" van het regime, of sluit het niet uit.
Zou Gulen ooit een Turkse ambassade of consulaat instappen? Of zou de leider van IS ooit een Amerikaanse ambassade instappen?
Wat deze Kashoggi heeft gedaan is oliedom. Wat Saudi Arabie gedaan heeft kan niet door de beugels, maar Kashoggi heeft dom gehandeld. Heel dom.
pi_182446047
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:32 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik denk dat je je altijd wel veilig waant omdat het terrein van de ambassade omringd is door een bevriend (voor jou dan) land.
Echt niet. Ambassades en consulaten zijn in wezen buitenlandse enclaves beschermd door middel van internationale regelgeving over extraterritoriale onschendbaarheid. Zie die Zweed in Ecuadoraanse ambassade in Brittannië.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 11-10-2018 09:23:38 ]
pi_182446490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:44 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Echt niet. Ambassades en consulaten zijn in wezen buitenlandse enclaves beschermd door middel van internationale regeling over extraterritoriale onschendbaarheid. Zie die Zweed in Ecuadoraanse ambassade in Brittannië.
Ja, dat zeg ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_182446525
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik.
Hij had extreem veel lef en ligt nu als resultaat ergens te rotten. Had beter de Turkse autoriteiten kunnen aanspreken of toch nog een mogelijkheid was zonder bewijs van scheiding om met zijn verloofde te kunnen trouwen. Middels advocaat of zoiets. Hoe lang het ook had mogen duren.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 09:35:15 #99
80382 manny
30 is best veel
pi_182446678
wel extreem lastig om een oordeel te vellen tussen al het (potentiële) fake news uit landen (en over situaties) waar je de echte ins and outs niet van kent

maar ik zie gelukkig dat er experts zijn die dat op basis van 1 tweet wel kunnen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 11 oktober 2018 @ 10:32:25 #100
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182447628
Waarom zouden ze iets doen tegen een vazalstaat dat aan al hun wensen voldoet. Saudi-Arabië heeft in haar hele bestaan welgeteld een keer nee gezegd tegen de Yanks en dat was in de jaren 70 als ik een stuk mag geloven dat ik vorige week las. Ze zeggen nu wat omdat het anders akward overkomt internationaal gezien. PR is nu belangrijk.
pi_182448083
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb nog geen stampvoetende politici gezien. Die zijn wel aardig stil. De Skripa affaire was wel veel meer in het nieuws.
Dat kwam ook door de manier waarop, gif.
Was er gewoon een mes gebruikt en waren er geen fotogenieke foto's van zijn dochter...
pi_182449443
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hele koninklijke familie is onschendbaar. Maar de journalist schijnt geen expliciete kritiek te hebben gehad op hen of Salman, wel op gevoerde politiek. En pijnpunt was in het Engels in de washingtonpost, daarmee de PR schade aandoen van KSA in de VS. Dat maakte het nogal gevaarlijk.

Maar met deze daad zet Salman echt de toon. Geen enkele individuele Saudier zal waar die ook
verblijft in de wereld het in zijn hoofd halen het regime openlijk te bekritiseren.
Heb je zijn columns gelezen in de Washington Post? In de link hieronder kun je een aantal citaten uit zijn columns lezen. Hij leverde zowel kritiek op MBS als gevoerde politiek:

Read Jamal Khashoggi’s columns for The Washington Post
pi_182453096
En dan te bedenken dat de NOS samen met alle reguliere kranten rond deze tijd vorig jaar allemaal in de polonaise liepen omdat SA ein-de-lijk modern aan het worden was. _O- Vrouwen mochten zelfs autorijden! Van nummer 1 exporteur van het salafisme naar moderne golfstaat! Lig je dan doorgezaagd in een Turks consultaat omdat je kritiek op de grote leider hebt geleverd.
pi_182455936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:35 schreef Defcon55 het volgende:
En dan te bedenken dat de NOS samen met alle reguliere kranten rond deze tijd vorig jaar allemaal in de polonaise liepen omdat SA ein-de-lijk modern aan het worden was. _O- Vrouwen mochten zelfs autorijden! Van nummer 1 exporteur van het salafisme naar moderne golfstaat! Lig je dan doorgezaagd in een Turks consultaat omdat je kritiek op de grote leider hebt geleverd.
Nuja het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit.
De doodstraf zie je wel vaker bij redelijk moderne landen, Nederlandse special forces hebben ook tijdens missies aan targeted killings gedaan is een aannemelijke theorie.
pi_182456317
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zou Gulen ooit een Turkse ambassade of consulaat instappen? Of zou de leider van IS ooit een Amerikaanse ambassade instappen?
Wat deze Kashoggi heeft gedaan is oliedom. Wat Saudi Arabie gedaan heeft kan niet door de beugels, maar Kashoggi heeft dom gehandeld. Heel dom.
Leider van een terroristische groepering vergelijken met een journalist, uhu.
pi_182456528
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit.
De doodstraf zie je wel vaker bij redelijk moderne landen, Nederlandse special forces hebben ook tijdens missies aan targeted killings gedaan is een aannemelijke theorie.
Hadden hun targets ook een pen als wapen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_182456571
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:52 schreef marsan het volgende:

[..]

Hadden hun targets ook een pen als wapen?
Wellicht, de meeste leiders van terroristische cellen zijn meer een plannende en/of inspirerende factor dan daadwerkelijk een poppetje met een geweer of IED, maar dat is slechts een aanname hoor.
pi_182458575
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 08:11 schreef polderturk het volgende:
Ik heb nog geen stampvoetende politici gezien. Die zijn wel aardig stil. De Skripa affaire was wel veel meer in het nieuws.
Rusland is een vijand van het Westen, Saudiërs een bondgenoot van onze leiders in ieder geval. Heel groot verschil dat bepalend is of politici en masse gaan balken of niet. De Turken, VS en UK zullen nogal ongemakkelijk zijn omdat ze door deze domme actie en media aandacht en proporties dat het begint te krijgen wel enigszins verplicht (voor de vorm) wat ervan moeten vinden. Kan je nagaan als deze moord op een Saudische ambassade in een Westers land was gepleegd. Salman zou net zo dom zijn het te doen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182459239
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:23 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Rusland is een vijand van het Westen, Saudiërs een bondgenoot van onze leiders in ieder geval. Heel groot verschil dat bepalend is of politici en masse gaan balken of niet. De Turken, VS en UK zullen nogal ongemakkelijk zijn omdat ze door deze domme actie en media aandacht en proporties dat het begint te krijgen wel enigszins verplicht (voor de vorm) wat ervan moeten vinden. Kan je nagaan als deze moord op een Saudische ambassade in een Westers land was gepleegd. Salman zou net zo dom zijn het te doen.
Salman is de echte koning van Saudi Arabie. Zijn vader kan nu al de troon overdragen.
pi_182459541
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:39 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Leider van een terroristische groepering vergelijken met een journalist, uhu.
Het is inderdaad een verschil.
Maar hij wist dat hij gezocht werd en dat hij gevaar liep. Voor Saudiers was hij een landverrader.

[ Bericht 1% gewijzigd door polderturk op 11-10-2018 22:00:03 ]
pi_182459613
De Saoediërs zouden alle harde schijven van de veiligheidscamera's hebben meegenomen, ze geven geen toestemming om het gebouw of de auto's te doorzoeken. Op de dag van de moord zouden de personeelsleden van het consulaat de middag vrij hebben gekregen omdat er een "vergadering" zou plaatsvinden (Khashoggi had een afspraak om 13:00). Een bron zegt ook dat Turkse politieonderzoekers voldoende forensisch bewijsmateriaal hebben door het doorzoeken van het rioleringsnetwerk verbonden met het gebouw. .....

https://www.middleeasteye.net/news/exclusive-1433170798
pi_182461753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:08 schreef Kelvan het volgende:
De Saoediërs zouden alle harde schijven van de veiligheidscamera's hebben meegenomen, ze geven geen toestemming om het gebouw of de auto's te doorzoeken. Op de dag van de moord zouden de personeelsleden van het consulaat de middag vrij hebben gekregen omdat er een "vergadering" zou plaatsvinden (Khashoggi had een afspraak om 13:00). Een bron zegt ook dat Turkse politieonderzoekers voldoende forensisch bewijsmateriaal hebben door het doorzoeken van het rioleringsnetwerk verbonden met het gebouw. .....

https://www.middleeasteye.net/news/exclusive-1433170798
Kashoggi had vlak voordat hij het consulaat inging zijn horloge gesynct met de iphone en de iphone aan zijn vrouw gegeven. Was die horloge audio en videobeelden aan het opnemen?
pi_182462215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:23 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Rusland is een vijand van het Westen, Saudiërs een bondgenoot van onze leiders in ieder geval. Heel groot verschil dat bepalend is of politici en masse gaan balken of niet. De Turken, VS en UK zullen nogal ongemakkelijk zijn omdat ze door deze domme actie en media aandacht en proporties dat het begint te krijgen wel enigszins verplicht (voor de vorm) wat ervan moeten vinden. Kan je nagaan als deze moord op een Saudische ambassade in een Westers land was gepleegd. Salman zou net zo dom zijn het te doen.
Moorden in het buitenland plegen is niet uitzonderlijk. Bij de Russen was er vooral ophef wegens het gebruik van novichok, hier gaat het om de locatie. Diplomatieke immuniteit en onschendbaarheid van ambassades en consulaten, vastgelegd in de conventie van Wenen, dient om de diplomatieke missie en de diplomaten te beschermen, en zeker de Westerse landen willen die bescherming niet verliezen. Als je dit soort zaken niet afstraft loop je het risico dat landen, onder druk van de publieke opinie, zich terugtrekken uit de conventie en enkel "non-diplomatieke" missies toelaten.
De Saudis moeten aangepakt worden om de Conventie van Wenen te beschermen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182462661
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Kashoggi had vlak voordat hij het consulaat inging zijn horloge gesynct met de iphone en de iphone aan zijn vrouw gegeven. Was die horloge audio en videobeelden aan het opnemen?
Nee, dat horloge is gewoon voor het doorseinen van o.a. locatie en hartslag. Volgens mij is ook nog niet bekend of er wel een actieve verbinding was tussen dat horloge en de iPhone die Khashoggi achterliet bij zijn vrouw.
Volgens het artikel zou een andere bron gezegd hebben dat Turken video en audio bewijs hebben van de moord. Hoe ze aan die beelden en audio komen wordt niet verteld. Lijkt me onzin, maar het zou kunnen als de Turkse veiligheidsdienst de boel daar in de gaten hield.
pi_182462747
Als er zoutzuur gebruikt is gaat er nooit een lichaam gevonden worden.
pi_182463016
Saudi Arabie heeft toch wel iets weg van ISIS... Zieke mensen daar.
pi_182463494
quote:
Op donderdag 11 oktober 2018 22:51 schreef Desmosedici het volgende:
Saudi Arabie heeft toch wel iets weg van ISIS... Zieke mensen daar.
pi_182463667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:51 schreef Desmosedici het volgende:
Saudi Arabie heeft toch wel iets weg van ISIS... Zieke mensen daar.
Je wilt niet weten wat andere geheime diensten (ook westerse) op hun kerfstok hebben. Dit soort staten zijn alleen amateuristisch in de uitvoering van dit soort "verdwijningen", moorden, ... en kunnen het ook niet goed in een doofpot stoppen.
pi_182464049
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:13 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bij IS heb je tenminste nog de kans een kruising te overleven.
pi_182464076
Hier zit een erg vreemd luchtje aan. Vooral de reacties van Turkije en VS. Van Erdogan had ik sowieso een verkapte oorlogsverklaring verwacht. Het consulaat met geweld binnenvallen bijvoorbeeld.
pi_182464356
quote:
Op donderdag 11 oktober 2018 23:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij IS heb je tenminste nog de kans een kruisiging te overleven.
pi_182466663
Er zijn geluidsopnames, blijkbaar.

'Turkije heeft geluidsopnamen dat dood Saoedische journalist bewijst' https://nu.nl/buitenland/(...)rnalist-bewijst.html.
pi_182466809
quote:
Khashoggi was murdered, Saudis did it, leading Republican says

A leading Republican senator said Thursday that he believes Saudi journalist Jamal Khashoggi was murdered and that "there is no question the Saudis did this."
Senate Foreign Relations Chairman Bob Corker told CNN that the "intel points directly" to Saudi Arabia for the disappearance of Washington Post columnist Jamal Khashoggi and said the Saudis need to "produce" the 59-year-old father of four to dispel concerns.
"Everything points to Saudi Arabia, and it would appear he's not alive," Corker said. "I would think that if it were Saudi Arabia and he was alive, with all that's happening right now, they would produce him."

South Carolina Sen. Lindsey Graham, a hawkish Republican who has counted himself a strong supporter of Saudi Arabia, said on CNN's "Erin Burnett OutFront" Thursday evening that it looked "increasingly likely" Khashoggi was dead and "all the indicators" pointed to Saudi Arabia.
"They need to account, Saudi Arabia does, for what happened in the consulate," Graham said.
The comments from the top Republican voices highlight a growing tension between Congress, which is calling for action on Khashoggi, and the White House, where President Donald Trump has indicated he's aware of Saudi responsibility but signaled that he's unwilling to take punitive steps, particularly ending arms sales to the kingdom because of the US jobs they generate.

[..]

Corker said there has been a declining relationship between Saudi Arabia and Congress, and described a "sense of arrogance" in the way the kingdom deals with lawmakers. The Tennessee Republican, who has been a vocal critic of Trump's, would not say if he has confidence in the President's handling of the affair yet.
Graham said in his CNN interview Thursday evening that he had "no reason to believe" Trump would not act decisively.
Trump said Thursday that he is reluctant to take action, particularly on the issue of arms sales. "There are other things we can do," he told reporters at the White House.
"I don't like the concept of stopping an investment of $110 billion into the United States because you know what they're going to do, they're going to take that money and spend it in Russia or China," Trump said, referring to US arms deals with Saudi Arabia. "If it turns out to be as bad as it might, there are certainly other ways to handle the situation."
"Let's find out what the problem is first," Trump said.


Asked about the reports Thursday in another Fox News phone interview, Trump said US has investigators "over there" and is working with Turkey on the matter.
"We'll probably know in the very short future," Trump said on "Fox and Friends." "We have incredible people and incredible talent working on it. We don't like it. I don't like it. No good."
A Turkish diplomatic official denied that the US has sent investigators to Turkey to look into Khashoggi case, saying the reports are "not true."
Asked about the President's comments that the US has investigators on the ground, the FBI would not confirm and would not comment.
CNN has reported that there is no indication as yet that the FBI is involved in Khashoggi investigation, but Vice President Mike Pence has said the US stands ready to assist.

https://edition.cnn.com/2(...)st-corker/index.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182466852
De Amerikanen zeggen tegen The Washington Post dat vooral het audiobewijs erg sterk is. Er zou te horen zijn dat Khashoggi wordt aangehouden, gemarteld en uiteindelijk gedood en in stukken gezaagd.

https://www.nu.nl/buitenl(...)nalist-bewijzen.html

What the fuck. Altijd gezellig die saoudi's
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 05:21:09 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182466862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:51 schreef Desmosedici het volgende:
Saudi Arabie heeft toch wel iets weg van ISIS... Zieke mensen daar.
Ze kunnen het doen want worden gebacked door Amerikanen. Het enige wat gaat gebeuren is dat de Amerikanen ze op het hart gaan drukken om het volgende keer op een veel handigere manier te doen. Ik bedoel ze hebben honderden Jemenistische burgerslachtoffers in Jemen voor hun rekening genomen. De Amerikanen, Britten staan ze daar ook bij met inlichtingen. Dan kan de dood van een journalist ook wel vanaf. Geopolitieke belangen wegen zwaarder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 12-10-2018 05:35:26 ]
pi_182468692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:08 schreef Kelvan het volgende:
De Saoediërs zouden alle harde schijven van de veiligheidscamera's hebben meegenomen, ze geven geen toestemming om het gebouw of de auto's te doorzoeken. Op de dag van de moord zouden de personeelsleden van het consulaat de middag vrij hebben gekregen omdat er een "vergadering" zou plaatsvinden (Khashoggi had een afspraak om 13:00). Een bron zegt ook dat Turkse politieonderzoekers voldoende forensisch bewijsmateriaal hebben door het doorzoeken van het rioleringsnetwerk verbonden met het gebouw. .....

https://www.middleeasteye.net/news/exclusive-1433170798
De Saudis beweren dat de bewakingscameras enkel live beelden leveren, dat ze geen opnames maken... :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182469362
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182469381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 02:27 schreef zarGon het volgende:
Er zijn geluidsopnames, blijkbaar.

'Turkije heeft geluidsopnamen dat dood Saoedische journalist bewijst' https://nu.nl/buitenland/(...)rnalist-bewijst.html.
wat een geruchtenmachine hebben de turken op gang gebracht _O-

hebben ze eindelijk een stok om de saudisch mee te slaan :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182470026
Deel westerse bedrijven neemt afstand van SA.

https://nos.nl/artikel/22(...)-zaak-khashoggi.html
pi_182472055
Waarom heeft de Turkse geheime dienst Kashogge niet gewaarschuwd als ze de ambassade toch al aan het afluisteren waren?
pi_182472399
quote:
6s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:13 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
He he he niet zo'n grote mond racist. Het zijn wel onze vrienden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182472719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:45 schreef polderturk het volgende:
Waarom heeft de Turkse geheime dienst Kashogge niet gewaarschuwd als ze de ambassade toch al aan het afluisteren waren?
Omdat Kashogge nog leeft in een safehouse van MIT, wanneer de voornamelijk Amerikaanse druk op Saoedi enorm is geworden hebben de Saoedis er miljarden voor over om hem in levende lijven te tonen aan The Donald.
Erdogan gebruikt die miljarden om zijn tanende economie te redden.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:14:36 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182473170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:45 schreef polderturk het volgende:
Waarom heeft de Turkse geheime dienst Kashogge niet gewaarschuwd als ze de ambassade toch al aan het afluisteren waren?
Nouja, je moet je even indenken dat afluisterapparatuur in een ambassade van een ander land eigenlijk heel erg not done is. Daarom willen ze het ook niet laten horen. En de vraag is natuurlijk ook of ze actief live meeluisteren of pas achteraf terugluisteren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182475454
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 15:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja, je moet je even indenken dat afluisterapparatuur in een ambassade van een ander land eigenlijk heel erg not done is. Daarom willen ze het ook niet laten horen. En de vraag is natuurlijk ook of ze actief live meeluisteren of pas achteraf terugluisteren.
Alle landen doen het. Sinds de Snowden lek weten we in ieder geval dat de VS en de Britten het doen.

Wat me wel verbaast is dat ze zelfs het riool van de ambassades in de gaten houden.
pi_182475832
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:45 schreef polderturk het volgende:
Waarom heeft de Turkse geheime dienst Kashogge niet gewaarschuwd als ze de ambassade toch al aan het afluisteren waren?
Misschien wisten ze het niet van te voren. Een scenario is: consulaat geeft op normale wijze, zoals bij iedereen, door aan SA dat Jamal Khashoggi scheidingspapieren wil. In SA komt de geheime dienst erachter en stuurt agenten. Je kan het consulaat dan wel afluisteren maar je pikt dan niet op dat ze hem willen vermoorden, behalve op het moment van de moord zelf, en dan is het al te laat.
pi_182475854
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 17:40 schreef polderturk het volgende:

[..]

Alle landen doen het. Sinds de Snowden lek weten we in ieder geval dat de VS en de Britten het doen.

Wat me wel verbaast is dat ze zelfs het riool van de ambassades in de gaten houden.
Dit kunnen ze in dit specifiek geval ook achteraf hebben gedaan na de vermissing.
pi_182475901
Wat voor gevolgen zou dit kunnen hebben?

Het is een saudi burger op saudi grond?
pi_182476106
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:08 schreef Odaiba het volgende:
Wat voor gevolgen zou dit kunnen hebben?

Het is een saudi burger op saudi grond?
is het echt soevereine Saudi grond, of zitten er stiekem toch meer regels aan de politieke onschendbaarheid van ambassades?
pi_182476348
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

is het echt soevereine Saudi grond, of zitten er stiekem toch meer regels aan de politieke onschendbaarheid van ambassades?
Op de grond van de ambassades geldt de wet van het land, maar natuurlijk is het een soort van bruikleen grond en als je als overheid niet blij bent met zaken die daar gebeuren, dan kunnen ze wellicht de heel ambassade sluiten en het personeel arresteren, maar dat zal dus een politieke rel worden met mogelijk grote geopolitieke gevolgen.
pi_182476483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Op de grond van de ambassades geldt de wet van het land, maar natuurlijk is het een soort van bruikleen grond en als je als overheid niet blij bent met zaken die daar gebeuren, dan kunnen ze wellicht de heel ambassade sluiten en het personeel arresteren, maar dat zal dus een politieke rel worden met mogelijk grote geopolitieke gevolgen.
Volgens Wikipedia geldt gewoon het recht van het land waar de ambassade staat.

" In tegenstelling tot wat vroeger wel werd betoogd behoren zij niet tot het grondgebied van de zendstaat, maar blijft het terrein gewoon deel uitmaken van het grondgebied van de ontvangststaat. Dat betekent dat het recht van de ontvangststaat ook gewoon van toepassing is op het terrein van de zending"

https://nl.wikipedia.org/(...)baarheid?wprov=sfla1
pi_182476591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia geldt gewoon het recht van het land waar de ambassade staat.

" In tegenstelling tot wat vroeger wel werd betoogd behoren zij niet tot het grondgebied van de zendstaat, maar blijft het terrein gewoon deel uitmaken van het grondgebied van de ontvangststaat. Dat betekent dat het recht van de ontvangststaat ook gewoon van toepassing is op het terrein van de zending"

https://nl.wikipedia.org/(...)baarheid?wprov=sfla1
Dan zat ik verkeerd.

Ze moeten ondanks hun onschendbaarheid wel de lokale wet respecteren en ik denk dat in het ergste geval ze ook gewoon opgepakt kunnen worden, iets wat natuurlijk een diplomatieke rel zal veroorzaken.

Maargoed moord is in alles landen zowat strafbaar. Ben wel benieuwd of Turkije echt hard bewijs heeft wat betreft de moord in de ambassade.
pi_182478679
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:45 schreef polderturk het volgende:
Waarom heeft de Turkse geheime dienst Kashogge niet gewaarschuwd als ze de ambassade toch al aan het afluisteren waren?
Het gerucht is toch dat ze de gebeurtenissen via die smart watch van kasogi hebben afgeluisterd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182478983
Turkije en SA gaan het samen onderzoeken.. :')

Doofpot, vertragingstechniek, daarom hebben ze Brunson ook vandaag vrijgelaten.

Saudi Arabia, Turkey to form joint investigation into Khashoggi disappearance
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182479015
quote:
Critical Saudi royal says he was targeted with plan to 'disappear' him

Khaled bin Farhan al-Saud, a Saudi prince living in exile in Germany, told The Independent that luring dissidents to meetings to "disappear" them is a common strategy used by Saudi leaders.

Saud alleged Saudi officials plotted to abduct him days before Khashoggi vanished, adding it's part of plan by Crown Prince Mohammed bin Salman to keep adversaries quiet.

"Over 30 times the Saudi authorities have told me to meet them in the Saudi embassy, but I have refused every time," Saud told the UK newspaper.

"I know what can happen if I go into the embassy. Around 10 days before Jamal went missing they asked my family to bring me to Cairo to give me a cheque. I refused."

He said at least five Saudi royals last week approached the leadership in Riyadh about Khashoggi's disappearance, and they were detained.

"Just five days ago a group tried to visit King Salman saying they were afraid for the future of the al-Saud family. They mentioned Mr Khashoggi's case. They were all put in jail," said Saud.

Everyone is "scared", he added.
aljazeera
pi_182479205
Die Bin Salman begint zich langzaam maar zeker te ontpoppen als de grootste zak stront van die hele kutfamilie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182479340
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2018 14:13 schreef HSG het volgende:
He he he niet zo'n grote mond racist. Het zijn wel onze vrienden.
Fijn ophoeren, pisvlek. :) ;) :)
pi_182479461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:09 schreef Hathor het volgende:
Die Bin Salman begint zich langzaam maar zeker te ontpoppen als de grootste zak stront van die hele kutfamilie.
Zowel voorstanders als tegenstanders zien hem als een zegen. Voorstanders omdat hij “hervormingen” brengt en/of hun salaris betaald en tegenstanders omdat hij wegens zijn impulsief en roekeloos gedrag hoogstwaarschijnlijk de val van het Huis van Saud zal teweegbrengen.
pi_182479634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:20 schreef Kelvan het volgende:

[..]

Zowel voorstanders als tegenstanders zien hem als een zegen. Voorstanders omdat hij “hervormingen” brengt en/of hun salaris betaald en tegenstanders omdat hij wegens zijn impulsief en roekeloos gedrag hoogstwaarschijnlijk de val van het Huis van Saud zal teweegbrengen.
Een beetje een tikkende tijdbom dus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182480616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:09 schreef Hathor het volgende:
Die Bin Salman begint zich langzaam maar zeker te ontpoppen als de grootste zak stront van die hele kutfamilie.
hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182481065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:58 schreef crystal_meth het volgende:
Turkije en SA gaan het samen onderzoeken.. :')

Doofpot, vertragingstechniek, daarom hebben ze Brunson ook vandaag vrijgelaten.

Saudi Arabia, Turkey to form joint investigation into Khashoggi disappearance

een doofpot als in turkije dat saudi chanteert met de bewijzen om hen te laten draaien mbt hun qatar beleid. saudi gaat voortaan normaal doen tegen qatar door de blokkade op te heffen en de turken raken de bewijzen kwijt, zou wat wezen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182482332
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

een doofpot als in turkije dat saudi chanteert met de bewijzen om hen te laten draaien mbt hun qatar beleid. saudi gaat voortaan normaal doen tegen qatar door de blokkade op te heffen en de turken raken de bewijzen kwijt, zou wat wezen :P
Het laat hen toe om het uit het nieuws te laten verdwijnen. Alle eisen, protesten etc. kunnen nu afgewimpeld worden met "wacht het resultaat van het onderzoek af". Dat geeft Trump ademruimte, de beurs gaat flink omlaag en binnen 4 weken zijn de verkiezingen, hij heeft goed nieuws nodig, en de Turken hebben het hem gegeven door de pastor vrij te laten.

De Saudis zullen waarschijnlijk beweren dat de prins er niets mee te maken had, iemand was overijverig en nam de beslissing op eigen houtje. Ze vinden allicht iemand die ze kunnen dwingen de schuld op zich te nemen. Dus de saudis executeren enkele van hun eigen mensen, de sancties en tarieven tegen Turkije worden opgeheven, SA geeft de Turken een gulle lening of gift om de economie te helpen, Turkije zorgt dat het bewijsmateriaal overeenstemt met de officiele versie, Trump kan z'n wapens verkopen, en de zaak als een diplomatiek succes presenteren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:02:04 #152
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182483124
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:09 schreef Hathor het volgende:
Bin Salman
Te weinig ervaring hey. Bam, heel korte periode minister van defensie en daarna meteen niet-officiële absolute machthebber binnen het Huis van Saoed. Je moet maar durven. Voor de VS is Saudi-Arabië een mooi onderdanig instrument. Niet alleen vanwege de petrodollar of als basis in het MO tegen Iran, Wall Street en defensiedollars maar ook de militante islam van de Saudiërs is een zeer handig instrument om hun tegenstanders te destabiliseren. Het is duidelijk dat ze niet schromen om het in te zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 13-10-2018 00:11:16 ]
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:22:42 #153
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182483622
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

een doofpot als in turkije dat saudi chanteert met de bewijzen om hen te laten draaien mbt hun qatar beleid. saudi gaat voortaan normaal doen tegen qatar door de blokkade op te heffen en de turken raken de bewijzen kwijt, zou wat wezen :P
Wie weet kunnen ze Salman ook chanteren om wat knappe jonge verse Saudische vrouwen naar het paleis van Erdogan te sturen voor de nieuwe haram. 1200 kamers toch? Terug grijpen naar de tradities van het Ottomaanse Rijk en meerdere vrouwen nemen. Weg met die moderniteit.
pi_182489323
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:22 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wie weet kunnen ze Salman ook chanteren om wat knappe jonge verse Saudische vrouwen naar het paleis van Erdogan te sturen voor de nieuwe haram. 1200 kamers toch? Terug grijpen naar de tradities van het Ottomaanse Rijk en meerdere vrouwen nemen. Weg met die moderniteit.
Maar een vrouw hebben is zooooooo jaren 0.
pi_182489746
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:24:02 #156
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182492252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar een vrouw hebben is zooooooo jaren 0.
Komt omdat het Westen de laatste 500 jaar zwaar heeft voorgelopen op de rest van de wereld en 80% van de wereld heeft gekoloniseerd. Op een gegeven moment gaan mensen alles van ze overnemen omdat het staat voor vooruitgang. Je ziet het nog steeds in veel landen buiten Europa denk aan alleen maar witte modellen terwijl die populaties voor 0% bestaat uit witte mensen. Het helpt niet mee al die ngo's en instituties vanuit het westen die zich graag mengen in hoe landen zich ontwikkelen. Landen zijn makkelijker te vormen als ze nog bezig zijn met hun ontwikkeling. Ik heb zelf geen problemen mee man en meerdere vrouwen of andersom. Dat zie ik niet perse als moderniteit zolang men maar de financiën heeft en goed met elkaar om gaat.
pi_182492910
Maar die Turken martelen zelf toch ook? :?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182493229
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:57 schreef Sigaartje het volgende:
Maar die Turken martelen zelf toch ook? :?
Je punt is, gewoon laten gebeuren?
De Nederlandse staat arresteert ook burgers en deelt boetes uit. De Turkse consulaat in Nederland maar ook laten wegkomen met hetzelfde? Iaw: Doe eens geen domme reacties geven.
pi_182493654
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je punt is, gewoon laten gebeuren?
De Nederlandse staat arresteert ook burgers en deelt boetes uit. De Turkse consulaat in Nederland maar ook laten wegkomen met hetzelfde? Iaw: Doe eens geen domme reacties geven.
Domme reacties?

Ik vind Turkije gewoon hypocriet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182493753
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Domme reacties?

Ik vind Turkije gewoon hypocriet.
Hypocriet of niet, prima. Maar het is universeel gemeengoed dat een ontvangende staat monopolie heeft op geweld en het afdwingen van de wet voor haar burgers en alle andere bezoekers dienen zich daar aan te onderwerpen. Of het nu gangbare marteling in Turkije is of een boete uitschrijven in Nederland maakt verder niet uit.

Ophef over een Turkse consulaat die in Nederland boetes zou uitschrijven counteren met 'Maar die Nederlanders delen zelf toch ook boetes uit? :? ' Besef je daarmee hoe dom je dan overkomt?
pi_182494571
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hypocriet of niet, prima. Maar het is universeel gemeengoed dat een ontvangende staat monopolie heeft op geweld en het afdwingen van de wet voor haar burgers en alle andere bezoekers dienen zich daar aan te onderwerpen. Of het nu gangbare marteling in Turkije is of een boete uitschrijven in Nederland maakt verder niet uit.

Ophef over een Turkse consulaat die in Nederland boetes zou uitschrijven counteren met 'Maar die Nederlanders delen zelf toch ook boetes uit? :? ' Besef je daarmee hoe dom je dan overkomt?
Kun je je een beetje normaal gedragen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182494743
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar het is universeel gemeengoed dat een ontvangende staat monopolie heeft op geweld en het afdwingen van de wet voor haar burgers en alle andere bezoekers dienen zich daar aan te onderwerpen.
Behalve Turkije

https://www.volkskrant.nl(...)ntwaardigd~b3b1ba9b/
pi_182494818
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 17:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Kun je je een beetje normaal gedragen?
Implicieer je hiermee dat het niet dommig is wat je zegt?
pi_182494834
quote:
Ook een te veroordelen wanvertoning, punt.
pi_182495020
Ben bang dat dit in de doofpot terecht komt en de Saudis voor eeuwig uitgemolken worden. Dat laatste vind ik niet erg, het eerste wel.
pi_182495030
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Implicieer je hiermee dat het niet dommig is wat je zegt?
Ik impliceer helemaal niks.
Ik heb gewoon een mening.
En die mening is dat als een land zich zelf schuldig maakt aan martelen daar niets over kan zeggen als een ander land dat ook doet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182495117
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik impliceer helemaal niks.
Ik heb gewoon een mening.
En die mening is dat als een land zich zelf schuldig maakt aan martelen daar niets over kan zeggen als een ander land dat ook doet.
Duidelijk, dus NL moet mondje dicht houden als de Turkse ambassade morgen besluit om burgers boetes uit te delen. Gezien de Nederlandse staat zich daar ook aan schuldig maakt.
pi_182495355
Trump belooft "zware sancties" als de Saudis hem vermoord hebben, maar de wapenleveringen gaan door, want het mag geen Amerikaanse jobs kosten...

Goed nieuws voor de Duitsers. Volgende keer dat de Amerikanen klagen over de Nord Stream 2 (gas pijplijn vanuit Rusland) kunnen ze naar Trump verwijzen, sancties mogen de eigen economie niet schaden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:58:41 #169
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_182495661
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 15:57 schreef Sigaartje het volgende:
Maar die Turken martelen zelf toch ook? :?
Ik heb ook mijn reserves, omdat men voor de informatie van dit narratief moet vertrouwen op de, op zijn zachts gezegd, niet persvrije Turkse regering.
Opvallend dat zij zich nu wel ineens om het welzijn van journalisten bekommert.
En het komt bij mij heel erg over dat de media voor jury en rechter wil spelen en van de Verenigde Staten allerlei zaken ten aanzien van hun relatie met Saoedi-Arabië eist, terwijl er nog veel onduidelijkheden zijn, onomstotelijk bewijs ontbreekt en de bron van dit verhaal Khaled Saffuri is, die "niet helemaal" onpartijdig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door dellipder op 13-10-2018 19:06:21 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_182495916
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Duidelijk, dus NL moet mondje dicht houden als de Turkse ambassade morgen besluit om burgers boetes uit te delen. Gezien de Nederlandse staat zich daar ook aan schuldig maakt.
Maar daar gaat dit topic helemaal niet over. Dit topic gaat over martelen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182496117
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb ook mijn reserves, omdat men voor de informatie van dit narratief moet vertrouwen op de, op zijn zachts gezegd, niet persvrije Turkse regering.
Opvallend dat zij zich nu wel ineens om het welzijn van journalisten bekommert.
En het komt bij mij heel erg over dat de media voor jury en rechter wil spelen en van de Verenigde Staten allerlei zaken ten aanzien van hun relatie met Saoedi-Arabië eist, terwijl er nog veel onduidelijkheden zijn, onomstotelijk bewijs ontbreekt en de bron van dit verhaal Khaled Saffuri is, die "niet helemaal" onpartijdig is.
Maar geloof je bijvoorbeeld wel dat hij het consulaat in is gegaan, maar niet meer naar buiten?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:29:31 #172
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_182496185
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Maar geloof je bijvoorbeeld wel dat hij het consulaat in is gegaan, maar niet meer naar buiten?
Ik heb het in mijn eerdere bericht onder andere over onomstotelijk bewijs. Niet over een mening of emotie aan de hand van een narratief via dubieuze bronnen.
Begrijp je het verschil?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_182496726
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:29 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn eerdere bericht onder andere over onomstotelijk bewijs. Niet over een mening of emotie aan de hand van een narratief via dubieuze bronnen.
Begrijp je het verschil?
Is beeldmateriaal onomstotelijk bewijs? Of telt het niet als het van een Turkse krant komt...
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:56:31 #174
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_182496909
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Is beeldmateriaal onomstotelijk bewijs? Of telt het niet als het van een Turkse krant komt...
Ik ken het narratief en ik weet welke informatie hierover in de media is terecht gekomen.
Zolang er nog onduidelijkheden en inconsistenties blijven bestaan én men afhankelijk is van, in mijn opinie, dubieuze bronnen houd ik mijn reserves.
En ik ga hierin helemaal niets geloven.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_182497041
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:13 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar daar gaat dit topic helemaal niet over. Dit topic gaat over martelen.
Je snapt de analogie niet helemaal hé?
pi_182497056
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:29 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn eerdere bericht onder andere over onomstotelijk bewijs. Niet over een mening of emotie aan de hand van een narratief via dubieuze bronnen.
Begrijp je het verschil?
Ik kan geen plausibel scenario bedenken waarin (enkel) de Turken verantwoordelijk zijn voor z'n verdwijning. Z'n verloofde stond buiten op hem te wachten. Dan kan ie haast enkel door de Turken ontvoerd zijn als hij langs een andere uitgang het gebouw verliet. Hij had geen reden om dat te doen en de Turken hadden ook geen reden om dat te verwachten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:06:38 #177
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_182497123
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik kan geen plausibel scenario bedenken waarin (enkel) de Turken verantwoordelijk zijn voor z'n verdwijning. Z'n verloofde stond buiten op hem te wachten. Dan kan ie haast enkel door de Turken ontvoerd zijn als hij langs een andere uitgang het gebouw verliet. Hij had geen reden om dat te doen en de Turken hadden ook geen reden om dat te verwachten.
Ik heb geen verifieerbare feiten gezien. Dat vind ik nogal belangrijk.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_182506359
tja...

ilangoldenberg twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 15:20:11 Why would the Saudis miscalculate like this? 🤔🤔1. War in Yemen - no consequences2. Qatar blockade - no consequences 3. Kidnap Lebanese PM - no consequences4. Multibillion $$ shakedown at Ritz Carlton - no consequences5. Pick a dumb fight with Canada - no consequences reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182506658
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 21:15 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Fijn ophoeren, pisvlek. :) ;) :)
Vuile xenofoob.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182506793
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 20:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb geen verifieerbare feiten gezien. Dat vind ik nogal belangrijk.
Dan moet hij wel ontvoerd zijn door aliens. :P
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:41:07 #182
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182512601
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:26 schreef Peunage het volgende:
Maar geloof je bijvoorbeeld wel dat hij het consulaat in is gegaan, maar niet meer naar buiten?
Je kunt allerlei verhalen bedenken maar dit blijft als een huis staan.

Ernstig bedenkelijk waarom we zo'n goede vriendjes zijn met S.A.
  zondag 14 oktober 2018 @ 16:44:00 #183
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_182512631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:41 schreef crystal_meth het volgende:
Trump belooft "zware sancties" als de Saudis hem vermoord hebben, maar de wapenleveringen gaan door, want het mag geen Amerikaanse jobs kosten...

Goed nieuws voor de Duitsers. Volgende keer dat de Amerikanen klagen over de Nord Stream 2 (gas pijplijn vanuit Rusland) kunnen ze naar Trump verwijzen, sancties mogen de eigen economie niet schaden...
Nice one.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:36:49 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182513452
We zitten gewoon nog steeds met de vuiligheid van de Britten en Amerikanen. Het Huis van Saoed is hun creatie.

[ Bericht 34% gewijzigd door Jellereppe op 14-10-2018 18:01:23 ]
pi_182513796
SA heeft gedreigd met zwaardere sancties als er sancties komen.
pi_182513849
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:55 schreef polderturk het volgende:
SA heeft gedreigd met zwaardere sancties als er sancties komen.
Wie gedreigd?
pi_182513872
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie gedreigd?
De VS.
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:12:04 #189
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182514127
quote:
They even warn that they could reconcile with Iran, leaving Israel once again, isolated in the region.
Alsof Iran zich als een tactische bargainingchip zal laten gebruiken en dan ook nog eens door SA, get the fuck out of here :')
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:17:28 #191
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182514162
Die Bin Salman brengt wel wat leven in de tent. Dat moet je hem nageven. De Amerikaanse media is voor een dag niet gevuld met Rusland en China.
pi_182514228
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:17 schreef Jellereppe het volgende:
Die Bin Salman brengt wel wat leven in de tent. Dat moet je hem nageven. De Amerikaanse media is voor een dag niet gevuld met Rusland en China.
Hij heeft zelfs Erdogan zover gekregen om zich keihard in te zetten en bekommeren over het lot van een journalist. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2018 18:22:27 ]
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:22:53 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182514235
quote:
"On Sunday, stocks on the Tadawul All-Shares Index plummeted 7% in early trading, wiping out all the gains made this year, before recovering slightly around noon.
In two sessions it lost $50bn (£38bn) of its $450bn capitalisation, AFP news agency reported."
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-45856318

NB: gaat over beurs-index SA
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:25:33 #194
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182514279
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs Erdogan zover gekregen om zich keihard in te zetten en bekommeren over het lot van een journalist. :7
Deze Bin Salman gaat nog bergen verplaatsen in de toekomst. Pas 33 jaar.
pi_182514312
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Deze Bin Salman gaat nog bergen verplaatsen in de toekomst. Pas 33 jaar.
Ik zeg maar niks, wil ooit nog naar Hadj.
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:32:15 #196
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182514375
quote:
9s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zeg maar niks, wil ooit nog naar Hadj.
Ja, veel mensen zien dat over het hoofd, maar Huis van Saoed heeft natuurlijk ook veel swag over moslimlanden omdat ze elk jaar bepalen hoeveel mensen een land op Hadj mag sturen. Ze chanteerden Iran daar ook mee een aantal jaren geleden door het aantal plaatsen voor Hadj voor Iraniërs te verminderen. Soms lees je opinies maak van Mekka en andere heilige sites een enclave gedeeld door de moslimgemeenschap. Dat botst weer met Saudische soevereiniteit.
pi_182514394
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Soms lees je opinies maak van Mekka en andere heilige sites een enclave gedeeld door de moslimgemeenschap. Dat botst weer met Saudische soevereiniteit.
Of het argument dat het een 'westers complot is om de moslimwereld te verdelen' en een tweede Vaticaan van te maken. :')
pi_182514482
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:24 schreef Slayage het volgende:
waarom wordt de journalist in de turkse media "Kaşıkçı" genoemd?
Omdat hij van oorsprong Turks.
  zondag 14 oktober 2018 @ 18:45:20 #199
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182514564
Als je dit in relatie tot de vrijlating van de Amerikaanse pastoor bekijkt wordt dit best interessant, gezien de alliantie van de VS met de Saudi's.
1 + 1 = blauw
pi_182514641
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:17 schreef Jellereppe het volgende:
Die Bin Salman brengt wel wat leven in de tent. Dat moet je hem nageven. De Amerikaanse media is voor een dag niet gevuld met Rusland en China.
De Amerikaanse media draait om chaos in Portland, vrijgekomen pastoor en anti-Trump blabla.
Zo belangrijk is dit niet eigenlijk.
pi_182514796
quote:
Op zondag 14 oktober 2018 09:10 schreef HSG het volgende:
Vuile xenofoob.
Fijn ophoeren. :) ;) :)

Pisvlek. :) ;) :)
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:49:08 #202
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182515651
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:00 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Fijn ophoeren. :) ;) :)

Pisvlek. :) ;) :)
Poepvlek
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:51:39 #203
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182515690
quote:
10s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De Amerikaanse media draait om chaos in Portland, vrijgekomen pastoor en anti-Trump blabla.
Zo belangrijk is dit niet eigenlijk.
De speech van Pence, leugens over mini-chips in moederborden, veto-clausule in NAFTA, de sectie buitenland draait grotendeels alleen maar over een aantal landen die niet buigen voor de Amerikanen.
pi_182515872
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De speech van Pence, leugens over mini-chips in moederborden, veto-clausule in NAFTA, de sectie buitenland draait grotendeels alleen maar over een aantal landen die niet buigen voor de Amerikanen.
Neen.
Heb Nytimes, Fox News en Washington Times bekeken en jouw aantijging klopt niet.
pi_182523185
https://www.nu.nl/buitenl(...)enen-journalist.html

Saudi Arabië kan niet tegen kritiek en begint alvast te dreigen.
pi_182525070
:D

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182532167
Turkije en de VS zijn al aan het draaien over Khashoggi. Zal Gulen de schuld krijgen?

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1051837873207562240

https://twitter.com/ragipsoylu/status/1051832750548938752
pi_182532304
realDonaldTrump twitterde op maandag 15-10-2018 om 14:37:05 Just spoke to the King of Saudi Arabia who denies any knowledge of whatever may have happened “to our Saudi Arabian citizen.” He said that they are working closely with Turkey to find answer. I am immediately sending our Secretary of State to meet with King! reageer retweet
Trump heeft die prins gebeld en die zegt dat er niets aan het handje is.
We kunnen weer rustig gaan slapen ~:)
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 oktober 2018 @ 18:26:09 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_182534267
Livestream: Turkije valt de ambassade binnen
https://www.rt.com/on-air/441284-istanbul-saudi-embassy-search
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_182539067
Saudi officials will admit Jamal Khashoggi died in an interrogation gone wrong, sources say.
https://edition.cnn.com/m(...)i-missing/index.html

Fucking triest dit. Erg jammer van Turkije (en VS, maar was verwacht) als ze de zaak hier gewoon mee afsluiten.
pi_182539137
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:26 schreef Nikonlover het volgende:
Livestream: Turkije valt de ambassade binnen
https://www.rt.com/on-air/441284-istanbul-saudi-embassy-search
Was geen binnenvallen. Ze zijn gewoon naar binnen gelaten door de Saudisch. Nadat die laatste verschillende teams in labjassen en zo het consulaat in hadden gestuurd.
pi_182539249
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:47 schreef Klepper272 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 15-10-2018 om 14:37:05 Just spoke to the King of Saudi Arabia who denies any knowledge of whatever may have happened “to our Saudi Arabian citizen.” He said that they are working closely with Turkey to find answer. I am immediately sending our Secretary of State to meet with King! reageer retweet
Trump heeft die prins gebeld en die zegt dat er niets aan het handje is.
We kunnen weer rustig gaan slapen ~:)
Is dat een echte tweet??
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:51:10 #213
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182539260
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:43 schreef Peunage het volgende:
Saudi officials will admit Jamal Khashoggi died in an interrogation gone wrong, sources say.
https://edition.cnn.com/m(...)i-missing/index.html

Fucking triest dit. Erg jammer van Turkije (en VS, maar was verwacht) als ze de zaak hier gewoon mee afsluiten.
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182539965
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is dat een echte tweet??
Yep, kijk maar op twitter.

Klik op de datum in de het twitter venster en dan zie je de tweet staan op de twitter van Trump
pi_182540387
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:15 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Yep, kijk maar op twitter.

Klik op de datum in de het twitter venster en dan zie je de tweet staan op de twitter van Trump
Weet ik, was vooral een reactie op het schaamteloze ervan. Meteen Pompeo sturen, om af te spreken hoe ze dit best aanpakken om de gevolgen te beperken, man man man.
Stel je voor dat Theresa May zo had gereageerd op de Skripal zaak...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182541696
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:43 schreef Peunage het volgende:
Saudi officials will admit Jamal Khashoggi died in an interrogation gone wrong, sources say.
https://edition.cnn.com/m(...)i-missing/index.html

Fucking triest dit. Erg jammer van Turkije (en VS, maar was verwacht) als ze de zaak hier gewoon mee afsluiten.
Dat blijft altijd een risicootje natuurlijk, je decoupeerzaag meenemen als ondervrager.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:59:59 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182542018
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:37 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat blijft altijd een risicootje natuurlijk, je decoupeerzaag meenemen als ondervrager.
Waarschijnlijk was de zaag alleen ter intimidatie, maar viel de beste man per ongeluk op de zaag door een losse schoenveter. 7 keer maar liefst.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182542112
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is dat een echte tweet??
Ja. :')

Wat een randdebiel is het toch ook.

З найлепшымі пажаданнямі Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182544192
Het hele concept van een ondervraging is dus dat je praat en niet met zagen in de weer gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:03:46 #220
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182544263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 06:52 schreef raptorix het volgende:
Het hele concept van een ondervraging is dus dat je praat en niet met zagen in de weer gaat.
Of zo:
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182544307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 06:52 schreef raptorix het volgende:
Het hele concept van een ondervraging is dus dat je praat en niet met zagen in de weer gaat.
In Saudi Arabië hebben ze daar toch blijkbaar een ander concept in gedachte.

Belachelijk dat de wereld zich laat chanteren door een stel van die omhoog gevallen woestijn nomaden.

Een stel uitvoerders zullen nu door sa waarschijnlijk tot zondebok gemaakt worden en zoals gebruikelijk in dat land de doodstraf krijgen. Saudi Arabië had men allang uit de mensenrechten commissie van de VN moeten donderen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:18:28 #222
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182545432
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In Saudi Arabië hebben ze daar toch blijkbaar een ander concept in gedachte.

Belachelijk dat de wereld zich laat chanteren door een stel van die omhoog gevallen woestijn nomaden.

Een stel uitvoerders zullen nu door sa waarschijnlijk tot zondebok gemaakt worden en zoals gebruikelijk in dat land de doodstraf krijgen. Saudi Arabië had men allang uit de mensenrechten commissie van de VN moeten donderen.
Wat de wereld denkt is niet echt belangrijk zolang Saudi-Arabië onder de mantel van de VS valt. We leven in een wereld waar macht maakt recht en niet andersom. Zie dat Afrikaanse vervolgstrafhof in Den Haag. Nou ja ze durven ook nog wel zeer arme Aziatische landen aan te pakken. Bush en Blair die genieten ondertussen rustig van hun pensioen, om over Kissinger maar niet te spreken.
pi_182546187
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:43 schreef Peunage het volgende:
Saudi officials will admit Jamal Khashoggi died in an interrogation gone wrong, sources say.
https://edition.cnn.com/m(...)i-missing/index.html

Fucking triest dit. Erg jammer van Turkije (en VS, maar was verwacht) als ze de zaak hier gewoon mee afsluiten.
rechtvaardigheid (MBS hangen aan de galg) vs. real politik (saudi te belangrijk om te laten vallen, dus komen ze ermee weg)

wat een wereld is het ook :r
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182546488
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

rechtvaardigheid (MBS hangen aan de galg) vs. real politik (saudi te belangrijk om te laten vallen, dus komen ze ermee weg)

wat een wereld is het ook :r
Inderdaad :r

Hoop dat Turkije in ieder geval hier een paar honderd miljard uit kan trekken en MBS helemaal leegmelken.
pi_182546806
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:14 schreef Peunage het volgende:
Inderdaad :r

Hoop dat Turkije in ieder geval hier een paar honderd miljard uit kan trekken en MBS helemaal leegmelken.
Dat gaat nooit gebeuren. Turkije en erdo balen dat zij hiermee opgescheept zitten. Vooral omdat hij niet voor een een of andere Saudiër banden met de Saudische monarchie overhoop wil halen. We moeten het wel in perspectief blijven zien.

Mooie uitweg; Saudie erkent deels schuld. Iemand krijgt formeel de zwarte piet toegewezen wat MBS vrij pleit, voor turkije is hiermee opgelost en VS en UK ook blij dat niet groter probleem wordt en kan snel weer goede deals worden gemaakt.

MBS gaat nog wel meer domme fouten maken denk ik zo. Verspilt zijn hand internationaal. Had tot dit incident enorm veel de wind mee internationaal, veel te veel. "Hervormer".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_182547335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:43 schreef Bocaj het volgende:

Het lijk werd onmiddellijk na de moord in stukken gezaagd met een speciaal meegenomen beenderzaag.

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-last-koningshuis
De NOS kwam ook al met dit verhaal, van wie komt deze info, lag er dezelfde dag al een bekentenis of is dit weer de media die hun fantasie de vrije loop laat? BVD
pi_182548162
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:14 schreef Peunage het volgende:

Hoop dat Turkije in ieder geval hier een paar honderd miljard uit kan trekken en MBS helemaal leegmelken.
beetje gebruik maken van de situatie is een politicus niet vreemd natuurlijk :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:05:55 #228
8781 crew  Frutsel
pi_182549297
quote:
Erdogan: consulaat overgeschilderd

ANKARA - Delen van het consulaat in Istanbul, waar de Saoedische journalist Jamal Khassogi van de aardbodem is verdwenen, zijn overgeschilderd. Dat zegt de Turkse president Erdogan. De Turkse politie heeft onderzoek in het consulaat gedaan en heeft ook gezocht naar chemische stoffen.

Welke delen van het consulaat precies zijn overgeschilderd, zei Erdogan niet.

Erdogan trekt nog geen conclusies over wat zich in het gebouw heeft afgespeeld.
pi_182552553
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 15:20:34 Lindsey Graham: MBS is a "wrecking ball" who had Khashoggi murdered, he's "toxic" and he's "gotta go.""This guy is a wrecking ball, he had this guy murdered in a consulate in Turkey, and to expect me to ignore it, I feel used and abused." (via Fox) https://t.co/aUnZQzsdb8 reageer retweet
quote:
Sen. Lindsey Graham (R-S.C.) said on Tuesday that he would "sanction the hell out of Saudi Arabia" in response to the disappearance of a U.S.-based journalist.

"It's up to the president," Graham told Fox News's "Fox and Friends," asked what President Trump should do. "I know what I'm going to do, I'm going to sanction the hell out of Saudi Arabia."
https://thehill.com/blogs(...)-arabia-over-missing
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:22:59 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182552817
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182552838
Had hem dan gewoon van de trap gesmeten, herhaaldelijk :P, en het afgedaan als ongelukje.
Dit komt niet wel doordacht over.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:30:26 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182552971
IK ben echt benieuwd of dit een staartje gaat krijgen. Of men zeg maar voor de buhne even heel boos is, maar intussen alle deals gewoon doorgaan (acht ik het meest waarschijnlijk) of dat Turkije straks echt pisnijdig is en dit het begin is van een groter conflict....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:55:38 #233
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182553490
quote:
Vind je het erg als ik het bewijs eerst even wil zien? Ik bedoel maar dat de Turkse gevangenissen vol zitten met militairen, rechters en leraren waartegen ook “onomstotelijk bewijs” is....
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:04:35 #234
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182553688
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:55 schreef nixxx het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik het bewijs eerst even wil zien? Ik bedoel maar dat de Turkse gevangenissen vol zitten met militairen, rechters en leraren waartegen ook “onomstotelijk bewijs” is....
Het probleem is, en dat snap ik dan weer wel, dan het laten zien van bewijs ook bepaalde spionage/onderzoeks technieken kan vrijgeven. Bv wat als dat bewijs gewoon videobeeld is.

Dat SA al schuifelt van "we hadden er niets mee te maken" naar "misschien is hij iets te hardhandig ondervraagt" geeft toch wel aan dat ze schuldig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:07:28 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182553750
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het probleem is, en dat snap ik dan weer wel, dan het laten zien van bewijs ook bepaalde spionage/onderzoeks technieken kan vrijgeven. Bv wat als dat bewijs gewoon videobeeld is.

Dat SA al schuifelt van "we hadden er niets mee te maken" naar "misschien is hij iets te hardhandig ondervraagt" geeft toch wel aan dat ze schuldig zijn.
Nu ze ermee komen na het onderzoek in consulaat zal dat bewijs daar dus wel van komen. Dus normale forensische technieken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182557708
Had Rusland eens moeten flikken.
pi_182560790
AJ: Saudis laten de Turkse politie niet toe om alle ruimtes in het huis van de consul te betreden en onderzoeken.
pi_182561705
Journalist Jamal Khashoggi ‘was butchered while STILL ALIVE and took seven minutes to die after being attacked on Saudi Consul General’s study desk, horrific audio of his murder reveals’

- A source claimed to have heard audio recording of Khashoggi's dying moments
- Source said that Khashoggi was dismembered while still alive on October 2
- According to the source he can be heard screaming in the horrifying recording
- Khashoggi was said to have fallen silent on the tape as he was given an injection
- People downstairs in the Saudi consulate in Istanbul reportedly heard screams
- Turkey said Tuesday they found 'certain evidence' he was killed in the building
- A Turkish official also claimed police believe Khashoggi was dismembered
- Saudi consul flew out of Turkey hours before his residence was to be searched
- US Secretary of State Mike Pompeo in Saudi to talk with King and Crown Prince
https://www.dailymail.co.(...)gi-murder-probe.html



https://www.bild.de/polit(...)d-57857886.bild.html
´
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:21:05 #240
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182562100
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:25 schreef SpecialK het volgende:
Wat een griezelverhaal.

Gelukkig hebben we een mensenrechtenraad in de VN om dit allemaal netjes uit te zoeken. :D
_O- _O_
  woensdag 17 oktober 2018 @ 00:32:14 #241
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182562869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 15:20:34 Lindsey Graham: MBS is a "wrecking ball" who had Khashoggi murdered, he's "toxic" and he's "gotta go.""This guy is a wrecking ball, he had this guy murdered in a consulate in Turkey, and to expect me to ignore it, I feel used and abused." (via Fox) https://t.co/aUnZQzsdb8 reageer retweet
[..]

https://thehill.com/blogs(...)-arabia-over-missing
Ja ja Graham, geen woorden maar daden lamme hond. We wachten oa nog op je Mueller protection bill, schoothond van Trump. Potje golfen met hem en die sancties tegen Saudi-Arabië zijn zeker ook van de baan?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 00:55:51 #242
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182563050
https://www.nytimes.com/2(...)ries&pgtype=Homepage

quote:
ISTANBUL — One of the suspects identified by Turkey in the disappearance of the Saudi dissident Jamal Khashoggi was a frequent companion of Crown Prince Mohammed bin Salman — seen disembarking from airplanes with him in Paris and Madrid and photographed standing guard during his visits this year to Houston, Boston and the United Nations.

Three others are linked by witnesses and other records to the Saudi crown prince’s security detail.

A fifth is a forensic doctor who holds senior positions in the Saudi Interior Ministry and medical establishment, a figure of such stature that he could be directed only by a high-ranking Saudi authority.

If, as the Turkish authorities say, these men were present at the Saudi Consulate in Istanbul where Mr. Khashoggi disappeared on Oct. 2, they might provide a direct link between what happened and Prince Mohammed. That would undercut any suggestion that Mr. Khashoggi died in a rogue operation unsanctioned by the crown prince. Their connection to him could also make it more difficult for the White House and Congress to accept such an explanation.

How much blame for Mr. Khashoggi’s disappearance or death settles on the 33-year-old crown prince has become a decisive factor in his standing in the eyes of the West and within the royal family.

The prince has presented himself as a reformer intent on opening up the kingdom’s economy and culture, and has used that image to try to influence White House policy in the region and to woo Western investors to help diversify the Saudi economy.

But the international revulsion at the reported assassination and mutilation of a single newspaper columnist — Mr. Khashoggi, who wrote for The Washington Post — has already sullied that image far more than previous missteps by the crown prince, from miring his country in a catastrophic war in Yemen to kidnapping the prime minister of Lebanon.

The crown prince and his father, King Salman, have denied any knowledge of Mr. Khashoggi’s whereabouts, repeatedly asserting that he left the consulate freely. Saudi officials did not respond to requests for comment for this article.

But in the last few days, as major American businesses and media companies have withdrawn from a marquee investment conference in Riyadh, the United States, Turkey and Saudi Arabia appear to have been searching for a face-saving way out.
The royal court was expected to acknowledge for the first time that Mr. Khashoggi was killed in the consulate, and to blame a rogue operation conducted without the direct knowledge of the crown prince, according to a person familiar with the Saudi plans. The Saudis, this person said, will hold accountable an intelligence official who received approval from the crown prince to capture and interrogate Mr. Khashoggi but killed him instead.

On Monday, after speaking with King Salman, President Trump floated the possibility that Mr. Khashoggi was the victim of “rogue killers.”

But such explanations would run up against a host of hard-to-explain obstacles.

The suspects’ positions in the Saudi government and the links of several to the crown prince could make it more difficult to absolve him of responsibility. And the presence of a forensic doctor who specializes in autopsies suggests the operation may have had a lethal intent from the start.

Turkish officials have said they possess evidence that a team of 15 Saudi agents flew into Istanbul on Oct. 2, assassinated Mr. Khashoggi, dismembered his body with a bone saw they had brought for the purpose, and flew out the same day. They said Mr. Khashoggi was killed within two hours of his arrival at the consulate. That would hardly have allowed time for an interrogation to go awry.

Turkish officials, speaking on the condition of anonymity to discuss confidential intelligence, have said that all 15 suspects are Saudi security officers, intelligence agents or government employees.

Records show that two private jets chartered by a Saudi company with close ties to the Saudi crown prince and Interior Ministry arrived and left Istanbul on the day of Mr. Khashoggi’s disappearance. Turkish officials have said some of the 15 suspects arrived and left on those jets.

The New York Times has confirmed independently that at least nine of the 15 worked for the Saudi security services, military or other government ministries.

The Times gathered more information about the suspects using facial recognition software, publicly available records, social media profiles, a database of Saudi cellphone numbers, Saudi news reports, leaked Saudi government documents and in some cases the accounts of witnesses in Saudi Arabia and countries the crown prince has visited.

One suspect, Maher Abdulaziz Mutreb, was a diplomat assigned to the Saudi Embassy in London in 2007, according to a British diplomatic roster. He has also traveled extensively with the crown prince, perhaps as a bodyguard.

Mr. Mutreb was photographed emerging from airplanes with Prince Mohammed on recent trips to Madrid and Paris. He was also photographed in Houston, Boston and the United Nations during the crown prince’s visits there, often glowering as he surveyed a crowd.

A French professional who has worked with the Saudi royal family identified a second suspect, Abdulaziz Mohammed al-Hawsawi, as a member of the security team that travels with the crown prince.

A Saudi news outlet reported that someone with the same name as a third suspect, Thaar Ghaleb al-Harbi, was promoted last year to the rank of lieutenant in the Saudi royal guard for bravery in the defense of Prince Mohammed’s palace in Jeddah.
A fourth suspect traveled with a passport bearing the name of another member of the royal guard, Muhammed Saad Alzahrani. A search of the name in Menom3ay, an app popular in Saudi Arabia that allows users to see the names other users have associated with certain phone numbers, identified him as a member of the royal guard. A guard wearing a name tag with that name appears in a video from 2017 standing next to Prince Mohammed.

Members of the royal guard or aides who traveled with the crown prince might have been recruited for an expedition to capture or interrogate Mr. Khashoggi, perhaps led by a senior intelligence official. But the presence among the suspects of an autopsy expert, Dr. Salah al-Tubaigy, suggests that killing might have been part of the original plan.

Dr. Tubaigy, who maintained a presence on several social media platforms, identified himself on his Twitter account as the head of the Saudi Scientific Council of Forensics and held lofty positions in the kingdom’s premier medical school as well as in its Interior Ministry. He studied at the University of Glasgow and in 2015 he spent three months in Australia as a visiting forensic pathologist at the Victorian Institute of Forensic Medicine. His published writings include works on dissection and mobile autopsies.

Although there is no public record of a relationship between him and the royal court, such a senior figure in the Saudi medical establishment was unlikely to join a rogue expedition organized by an underling.

Dr. Tubaigy, whose name first appeared among reports of the suspects several days ago, has not publicly addressed the allegations. None of the suspects could be reached for comment.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182564745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:26 schreef havanagila het volgende:
Had Rusland eens moeten flikken.
Dan zouden er van alle kanten al daags na de moord sancties zijn afgekondigd, ambassadeurs uitgezet, en het bij elke koffieautomaat het gesprek van de dag zijn.
pi_182565468
Een aantal door Turkije geïdentificeerde verdachten in de zaak van de vermiste Saoedische journalist Jamal Khashoggi komen volgens The New York Times uit de directe omgeving van de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman
https://www.nu.nl/buitenl(...)-omgeving-prins.html


The Jamal Khashoggi Case: Suspects Had Ties to Saudi Crown Prince
...
A fifth is a forensic doctor who holds senior positions in the Saudi Interior Ministry and medical establishment, a figure of such stature that he could be directed only by a high-ranking Saudi authority.
https://www.nytimes.com/2(...)gi-saudi-prince.html
pi_182565581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:33 schreef RapaNui het volgende:
Een aantal door Turkije geïdentificeerde verdachten in de zaak van de vermiste Saoedische journalist Jamal Khashoggi komen volgens The New York Times uit de directe omgeving van de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman
https://www.nu.nl/buitenl(...)-omgeving-prins.html


The Jamal Khashoggi Case: Suspects Had Ties to Saudi Crown Prince
...
A fifth is a forensic doctor who holds senior positions in the Saudi Interior Ministry and medical establishment, a figure of such stature that he could be directed only by a high-ranking Saudi authority.
https://www.nytimes.com/2(...)gi-saudi-prince.html
Twee posts boven je
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_182565677
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:26 schreef Za het volgende:

[..]

Dan zouden er van alle kanten al daags na de moord sancties zijn afgekondigd, ambassadeurs uitgezet, en het bij elke koffieautomaat het gesprek van de dag zijn.
En wij in Europa opeens weer een hoofdprijs bepalen voor gas uit Rusland. Maar het oliedreigwapen vanuit die schurkenstaat werkt voor de olie verslaafde VS nog steeds goed. Alhoewel een hoge olieprijs juist de investeringen in shale juist zou bevorderen en het voor de VS een goede deal zou kunnen zijn.
pi_182566051
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wij in Europa opeens weer een hoofdprijs bepalen voor gas uit Rusland. Maar het oliedreigwapen vanuit die schurkenstaat werkt voor de olie verslaafde VS nog steeds goed. Alhoewel een hoge olieprijs juist de investeringen in shale juist zou bevorderen en het voor de VS een goede deal zou kunnen zijn.
Dit heeft 0,0 met olie te maken. Geo-politiek.
pi_182566150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:07 schreef crystal_meth het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 15:20:34 Lindsey Graham: MBS is a "wrecking ball" who had Khashoggi murdered, he's "toxic" and he's "gotta go.""This guy is a wrecking ball, he had this guy murdered in a consulate in Turkey, and to expect me to ignore it, I feel used and abused." (via Fox) https://t.co/aUnZQzsdb8 reageer retweet
zware woorden van de senator, de emoties ogen ook oprecht, hoewel het ook deels zelfbescherming is natuurlijk, zoals hij zelf aangeeft "ive been their biggest defender on the floor of the US senate"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:19:24 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182566240
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

zware woorden van de senator, de emoties ogen ook oprecht, hoewel het ook deels zelfbescherming is natuurlijk, zoals hij zelf aangeeft "ive been their biggest defender on the floor of the US senate"
Hehe als ik journalist was zou ik eens goed zijn campagnedonaties door gaan spitten. Dit lijkt me een toneelstukje om wat afstand te creëren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182566272
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:55 schreef nixxx het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik het bewijs eerst even wil zien? Ik bedoel maar dat de Turkse gevangenissen vol zitten met militairen, rechters en leraren waartegen ook “onomstotelijk bewijs” is....
als je bekijkt hoe overtuigend amerikaanse turkse politici reageren over de moord. kan het haast niet anders en ondertussen is MBS spoorloos, die is waarschijnlijk geparkeerd door de familie na deze schandalige actie van hem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:24:27 #251
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182566317
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

als je bekijkt hoe overtuigend amerikaanse turkse politici reageren over de moord. kan het haast niet anders en ondertussen is MBS spoorloos, die is waarschijnlijk geparkeerd door de familie na deze schandalige actie van hem.
Ik wacht het even af 😊 verder hou ik me inhoudelijk graag wat op de vlakte... groeten uit Saudi Arabie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182566365
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:24 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik wacht het even af 😊 verder hou ik me inhoudelijk graag wat op de vlakte... groeten uit Saudi Arabie
srsl? :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182566417
PeterRdeV twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 13:48:23 Het Saoedische verhaal wordt nu dat Jamal Khashoggi 'per ongeluk' tijdens verhoor overleed... ze hebben alleen maar wat waterboarding en elektrocutie toegepast en af en toe wat klappen en trappen gegeven om zijn geheugen op te frissen... Dan verwacht je zoiets niet. #badluck reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:43:16 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_182566584
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

srsl? :D
Srsly! Lekker olie produceren en geld binnenharken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_182567632
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

Srsly! Lekker olie produceren en geld binnenharken.
nice!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182567657
opiniestuk van de verloofde van kashoggi in de new york times

My Fiancé Jamal Khashoggi Was a Lonely Patriot

His ideas will reverberate from Turkey to Saudi Arabia and beyond. Oppression never lasts forever. Tyrants eventually pay for their sins.


goed stuk in bloomberg vanuit turkse POV waar wordt beschreven hoe de turken graag dit gebeuren zouden willen gebruiken om de banden met de vs en saudi te verbeteren

Khashoggi Murder Claim Gives Turkey Leverage Over Saudis and Trump

Evidence showing journalist was killed hasn't been revealed
Turkey in midst of turn from villain to victim, U.S. partner


[ Bericht 40% gewijzigd door Slayage op 17-10-2018 11:56:36 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:01:26 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182567906
quote:
Dat laatste zat ik ook aan te denken. Turkije is niet echt geliefd de laatste tijd, maar dit hele gebeuren is stiekem wel positief voor hun imago. Mensen staat opeens liever achter Turkije dan SA :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_182568332
Het imago van Turkije als redelijke partner is in de VS nu ook wel weg lijkt mij zo, een eventuele rapprochement zal puur uit praktische beweegredenen en flinterdun zijn.
pi_182569280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Het imago van Turkije als redelijke partner is in de VS nu ook wel weg lijkt mij zo, een eventuele rapprochement zal puur uit praktische beweegredenen en flinterdun zijn.
andersom even zo, nog erger vermoed ik, veel turken zien de amerikanen tegenwoordig is hun grootste vijand
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182573937
De krant Yeni Safak zegt audio opnames on handen te hebben. Eerst worden de vingers afgehakt. Daarna wordt zijn hoofd eraf gehakt.

De consul zegt "Doe dit ergens anders. Ik kom in de problemen door jullie". Het antwoord: "Houd je mond als je wil blijven leven".
pi_182574044
https://nos.nl/artikel/22(...)en-me-problemen.html

Khashoggi zou zijn gemarteld in bijzijn van de consul: 'Jullie bezorgen me problemen'
VANDAAG, 14:48 AANGEPAST OM 16:06BUITENLAND

De Saudische journalist Jamal Khashoggi zou in het bijzijn van de Saudische consul in Istanbul, Mohammed al-Otaibi, zijn gemarteld. De Turkse krant Yeni Sefak, die te boek staat als spreekbuis van de Turkse regering, baseert zich op de geluidsopnames die Khashoggi in het consulaat zou hebben gemaakt met zijn smartwatch.

Persbureau Reuters meldde eerder vandaag op basis van Saudische media dat de inmiddels naar zijn vaderland teruggekeerde al-Otaibi zou zijn ontheven uit zijn functie en dat wordt onderzocht of hij "overtredingen" heeft begaan. Een uur later trok Reuters dat bericht weer in. Inmiddels is de Turkse politie bij de ambtswoning van de Saudische consul aangekomen om ook daar onderzoek te doen.

Op de geluidsopnames zou volgens Yeni Sefak niet alleen te horen zijn hoe de journalist wordt gedood, maar is ook de stem van Al-Otaibi te herkennen. "Doe dit buiten. Jullie bezorgen me problemen", zou hij tegen de mannen hebben gezegd die bezig waren Khashoggi te martelen in zijn kantoor.

Een van de mannen snauwde vervolgens richting de consul: "Houd je kop als je in leven wilt blijven wanneer je terugkeert naar Saudi-Arabië".

Gruwelijke details
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal sprak een Turkse overheidsbron die de geluidsopname ook in handen heeft. Hij stelt dat Al-Otaibi vervolgens zijn kantoor werd uitgestuurd, waarna Khashoggi verder werd gemarteld - onder meer zijn vingers zouden zijn afgehakt - en werd gedood.

Op de opname zou ook te horen zijn hoe de forensisch expert die de Saudi's naar Turkije hadden gestuurd een koptelefoon met muziek opzet als hij begint met het in stukken zagen van het lijk, en hij adviseerde de andere mannen hetzelfde te doen.

In hoeverre de versies van de Turkse krant en de overheidsbron betrouwbaar zijn, is onduidelijk. In Turkije wordt vaker 'gelekt' naar media om druk te zetten op een zaak.

Doodseskader
Khashoggi verdween op 2 oktober toen hij papieren wilde regelen in het Saudische consulaat in Istanbul. Hij was columnist voor onder meer The Washington Post en schreef kritisch over de Saudische kroonprins.

Eerder werd door Turkije al een groep van vijftien mannen geïdentificeerd als het 'doodseskader' van de journalist. De mannen kwamen kort voor de verdwijning van Khashoggi aan in Turkije, bezochten het consulaat en verlieten het land direct na de verdwijning van de journalist.

Vandaag bleek dat zeker een van de mannen uit het vermoedelijke doodseskader eerder op buitenlandse trips van kroonprins Mohammed bin Salman meereisde als beveiliger. Drie anderen worden ook in verband gebracht met de beveiliging van de kroonprins. Een vijfde man is een forensisch arts die bij het Saudische ministerie van Binnenlandse Zaken werkt.

Maandag doorzochten de Turken het consulaat, waarbij "bepaald bewijs" werd aangetroffen dat Khashoggi zou zijn gedood
pi_182574070
Beetje jammer weer van NOS, dat ze Yeni Şafak als bron gebruiken. Die krant is alleen nuttig om vliegen mee te meppen.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 17:37:48 #265
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182574824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:38 schreef polderturk het volgende:
De krant Yeni Safak zegt audio opnames on handen te hebben. Eerst worden de vingers afgehakt. Daarna wordt zijn hoofd eraf gehakt.

De consul zegt "Doe dit ergens anders. Ik kom in de problemen door jullie". Het antwoord: "Houd je mond als je wil blijven leven".
Die Bin Salman.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 17:47:51 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182575024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:46 schreef zarGon het volgende:
Beetje jammer weer van NOS, dat ze Yeni Şafak als bron gebruiken. Die krant is alleen nuttig om vliegen mee te meppen.
Ze zeggen ook dit:
quote:
In hoeverre de versies van de Turkse krant en de overheidsbron betrouwbaar zijn, is onduidelijk. In Turkije wordt vaker 'gelekt' naar media om druk te zetten op een zaak.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182575208
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:38 schreef polderturk het volgende:
De krant Yeni Safak zegt audio opnames on handen te hebben.
Is de Martel porno nog niet gelekt?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182577034
Paar bommetjes gooien op de oliesjeiks daar in SA dan zijn we daar van af
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182577043
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 16:46 schreef zarGon het volgende:
Beetje jammer weer van NOS, dat ze Yeni Şafak als bron gebruiken. Die krant is alleen nuttig om vliegen mee te meppen.
_O-
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:50:49 #270
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182577527
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:26 schreef TLC het volgende:
Paar bommetjes gooien op de oliesjeiks daar in SA dan zijn we daar van af
Het Midden-Oosten is al een puinhoop met Syrië, Libië, Jemen en Irak. Genoeg met die bommen. We hebben nu genoeg militarisme gezien. Het MO heeft een andere filosofie / aanpak nodig in plaats van westerlingen en arabieren die geweld zien als middel voor alle problemen in het Midden-Oosten. Het helpt niet dat deze rotzooi die westerse banken spekt in het zadel wordt gehouden door westerse regeringen zodat ze door kunnen gaan met hun zakken te spekken over het lot van tientallen miljoenen mensen heen in die regio. Dat is de vloek als landen vazalstaten zijn van ver gelegen landen. Wat kan hun de situatie schelen zolang ze maar hun rekeningen kunnen vullen.



[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 17-10-2018 22:49:33 ]
pi_182577658
iemand verbaasd?
pi_182578019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:26 schreef TLC het volgende:
Paar bommetjes gooien op de oliesjeiks daar in SA dan zijn we daar van af
De bevolking van die regio opvoeden zoals in China is een betere oplossing op de langere termijn.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:49:01 #273
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182579756


[ Bericht 27% gewijzigd door Jellereppe op 18-10-2018 19:20:56 ]
pi_182582780
pi_182583152
quote:
Evangelical leader: Not worth risking ties with Saudi Arabia over missing journalist

A prominent evangelical leader told viewers to “cool down the tempers of those who are screaming blood for the Saudis” and not risk a $100 billion arms deal over the apparent death of Saudi-born journalist Jamal Khashoggi.

Appearing on Christian television show The 700 Club, Pat Robertson, founder of the Christian Broadcasting Network, said America’s relationship with Saudi Arabia is too important to risk.

“These people are key allies,” Robertson said Monday on the show, first reported by Vox. “I don’t think on this issue we need pull sanctions and get tough. I just think it’s a mistake.”

Robertson advocated for behind-the-scenes diplomacy instead of publicly leveling harsh sanctions. He repeatedly invoked the more-than-$100-billion arms deal between Saudi Arabia and the U.S. as reason not to go after the country widely viewed as the culprit behind Khashoggi’s disappearance.

“We’ve got an arms deal that everybody wanted a piece of,” he said. “It’ll be a lot of jobs, a lot of money come to our coffers. It’s not something you want to blow up willy-nilly.”

Robertson re-appeared on the program Tuesday, once again calling for the “cooling of the rhetoric.” He said Iran — not Saudi Arabia — is the biggest threat in the Middle East and should be treated as such.

He said leveling harsh punishment on Saudi Arabia would alienate a key ally in the region.
https://thehill.com/polic(...)for-disappearance-of
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 18 oktober 2018 @ 00:53:52 #276
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_182583281
Dit zag ik 50 jaar geleden al aankomen. Saudi-Arabië is altijd al een doorn in het oog geweest van het Westen. Maar toen waren ze te machtig, te rijk en nodig. Maar nu speelt Saudi-Arabië een steeds kleinere rol van betekenis op wereldschaal. Het gebruik van aardolie daalt en daalt. En dan heb je nog Iran met gigantische olievoorraden. Ik voorzie een aanval op KSA op niet al te lange termijn. Het gebruikelijke protocol is reeds in werking gezet:

Krijg de publieke opinie mee om draagkracht te krijgen voor je plannen

Jason

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_182583289
Nog een amen toe en we zullen bidden voor de deal, had het compleet gemaakt, man man....
pi_182585621
quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit zag ik 50 jaar geleden al aankomen. Saudi-Arabië is altijd al een doorn in het oog geweest van het Westen. Maar toen waren ze te machtig, te rijk en nodig. Maar nu speelt Saudi-Arabië een steeds kleinere rol van betekenis op wereldschaal. Het gebruik van aardolie daalt en daalt. En dan heb je nog Iran met gigantische olievoorraden. Ik voorzie een aanval op KSA op niet al te lange termijn. Het gebruikelijke protocol is reeds in werking gezet:

Krijg de publieke opinie mee om draagkracht te krijgen voor je plannen

Jason

:{²
En dat afslachten van een journalist is natuurlijk bijzaak.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_182586551
TS moet weer Turkije gaan haten :')
Wat is er mis met Turkije?
pi_182586752
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_182587470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:15 schreef Edding345 het volgende:

Wat is er mis met Turkije?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:09:43 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:35:28 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182596341
https://www.nytimes.com/2(...)=1&pgtype=collection
quote:
A frequent companion of Saudi Arabia’s crown prince entered the country’s consulate in Istanbul just hours before Jamal Khashoggi, a dissident writer, disappeared inside, according to a time-stamped photograph published on Thursday by a pro-government Turkish newspaper.

The photograph of the companion, who has been previously identified as Maher Abdulaziz Mutreb, is one of the most striking pieces of evidence to date linking Mr. Khashoggi’s Oct. 2 disappearance and possible death to the crown prince, Mohammed bin Salman.

The Saudi authorities have denied any involvement but have provided no information on Mr. Khashoggi’s fate and say they are investigating as well.

The Turkish newspaper, Sabah, also showed photographs of Mr. Mutreb outside the Saudi consul general’s home, leaving a Turkish hotel with a large suitcase, and leaving the country from Istanbul’s international airport — all later that day.

Time stamps on the photographs, which Sabah said had been taken from closed-circuit television, showed Mr. Mutreb entering the Saudi consulate at 9:55 a.m., at the consul general’s home at 4:45 p.m., leaving an Istanbul hotel at 5:15 p.m., and at the airport at 5:58 p.m. to leave Turkey.

Mr. Khashoggi, 60, a Washington Post columnist whose disappearance has caused an international uproar and deeply tarnished the Saudi government’s image, entered the consulate at about 1:15 p.m. He was never seen leaving.

The Turkish government has been leaking details in the domestic press that suggest that a 15-member hit team from Saudi Arabia, including Mr. Mutreb, assassinated Mr. Khashoggi inside the consulate, severing his fingers and decapitating and dismembering him.

On Tuesday, The New York Times linked Mr. Mutreb and at least three others among the 15 suspects to Crown Prince Mohammed’s security detail. Mr. Mutreb had previously been seen in photographs of the crown prince’s three-week visit to the United States this year.

The Khashoggi case has presented an enormous quandary to the Trump administration, which has embraced Crown Prince Mohammed as a valued ally ever since President Trump took office.
In a new sign of tension, Mr. Trump’s Treasury Secretary, Steven Mnuchin, said Thursday he would not attend a high-profile investment conference in Saudi Arabia next week that had been promoted by the crown prince. Mr. Mnuchin joined an exodus of other prominent financial and business figures who have canceled plans to attend.

Despite growing evidence linking the Saudi monarchy to Mr. Khashoggi’s disappearance, Mr. Trump and his secretary of state, Mike Pompeo, have sought to defend their measured response to the crisis and have stressed the value of the United States-Saudi relationship. Mr. Pompeo visited Saudi Arabia and Turkey earlier this week.

On Thursday, after he briefed Mr. Trump at the White House, Mr. Pompeo told reporters that he had emphasized to the Saudis how seriously the United States was taking the Khashoggi case.

“They made clear to me that they, too, understand the serious nature of the disappearance of Mr. Khashoggi,” Mr. Pompeo said in brief remarks. “They also assured me that they will conduct a complete, thorough investigation of all of the facts surrounding Mr. Khashoggi and that they’ll do so in a timely fashion.”

Mr. Pompeo, a former director of the C.I.A., referred to Mr. Khashoggi’s “disappearance” despite reports from American intelligence agencies, which are increasingly convinced that Mr. Khashoggi was killed.

The secretary of state also reminded reporters of America’s long “strategic” relationship with the Saudis, dating back to 1932, and he said the kingdom remained an “important counterterrorism partner.”

In another sign of growing pressure on the Saudis, a coalition of human-rights and press-freedom advocacy groups said Thursday that Turkey should seek an independent United Nations investigation into Mr. Khashoggi’s disappearance and possible killing.

The coalition included the Committee to Protect Journalists, Human Rights Watch, Amnesty International and Reporters Without Borders.

“U.N. involvement is the best guarantee against a Saudi whitewash or attempts by other governments to sweep the issue under the carpet to preserve lucrative business ties with Riyadh,” Robert Mahoney, deputy executive director of the Committee to Protect Journalists, said in a statement.

It was unclear at best, however, when or if a United Nations inquiry would be undertaken.

Asked about that possibility at a daily briefing, Stéphane Dujarric, a spokesman for Secretary General António Guterres, suggested it was premature.

Mr. Guterres believes in “taking things one step at a time,” Mr. Dujarric said.

The secretary general also had made clear to both Saudi Arabia and Turkey that the facts surrounding the Khashoggi case need to come out, Mr. Dujarric said.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182599135
AP twitterde op donderdag 18-10-2018 om 22:05:38 BREAKING: Trump says it 'certainly looks' like Saudi writer is dead, pledges 'severe' consequences if Saudi royals are responsible. reageer retweet
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:10:24 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182599200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:06 schreef Infection het volgende:
AP twitterde op donderdag 18-10-2018 om 22:05:38 BREAKING: Trump says it 'certainly looks' like Saudi writer is dead, pledges 'severe' consequences if Saudi royals are responsible. reageer retweet
Ze hebben al bepaald voor wie die consequenties zijn

https://www.nytimes.com/2(...)ng-saudi-arabia.html

quote:
ISTANBUL — The rulers of Saudi Arabia are considering blaming a top intelligence official close to Crown Prince Mohammed bin Salman for the killing of Jamal Khashoggi, three people with knowledge of the Saudi plans said Thursday.

The plan to assign blame to Gen. Ahmed al-Assiri, a high-ranking adviser to the crown prince, would be an extraordinary recognition of the magnitude of international backlash to hit the kingdom since the death of Mr. Khashoggi, a prominent Saudi dissident. A resident of Virginia and contributor to The Washington Post, Mr. Khashoggi was last seen entering the Saudi Consulate in Istanbul on Oct. 2.

Blaming General Assiri could also provide a plausible explanation for the killing and help deflect blame from the crown prince, who American intelligence agencies are increasingly convinced was behind Mr. Khashoggi’s disappearance.

Etc.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_182599297
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:10 schreef Szura het volgende:

[..]

Ze hebben al bepaald voor wie die consequenties zijn

https://www.nytimes.com/2(...)ng-saudi-arabia.html

[..]

Ben wel benieuwd wat die 'consequenties' gaan worden.
pi_182599349
Assiri zal zich als echte patriot scharen achter dit plan, zijn bodyguards zijn vast al vervangen en zijn vrijheid is minder geworden, maar dan heb je ook wat.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:23:49 #290
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182599445
Niet dat we ook maar enigszins moeten treuren voor die Assiri, voormalig woordvoerder van de moordcoalitie olv Saudi-Arabië die Jemen aan het vernietigen is.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 22:28:39 #291
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_182599711
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:28 schreef Szura het volgende:

[..]

72 uur heeft de haatprins om zich te ontdoen van die hitsquad zodat niemand van hen ooit zal kunnen spreken:

https://www.telegraaf.nl/(...)j-mysterieus-ongeluk

Verkeersongeluk :')
Waarom hebben ze zoiets met die Khashoggi niet gedaan dan. Er moeten toch onopvallendere manieren te verzinnen zijn als iemand in je eigen ambassade levend in stukken snijden. Nu moet je capabele mensen op gaan ruimen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182599768
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:35 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom hebben ze zoiets met die Khashoggi niet gedaan dan. Er moeten toch onopvallendere manieren te verzinnen zijn als iemand in je eigen ambassade levend in stukken snijden. Nu moet je capabele mensen op gaan ruimen.
Ze hebben hem door de gehaktmolen heen gehaald :Y
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:03:18 #294
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182600207
Deze maffiaprins. Maffiatechnieken gewoon in volle openbaarheid alsof die Kissinger (die US achter zich had) of Stalin (die USSR achter zich had) is. Deze gevaarlijke en roekeloze figuur die militair en technologisch gezien een zwak land leidt, dat het vooral moet hebben van oliedollars en sponsoren van militante islam, gaat zo ver alsof hij aan de helm staat van een supermacht. Wajoo.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jellereppe op 18-10-2018 23:09:36 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:04:42 #295
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_182600244
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:13 schreef marsan het volgende:

[..]

En dat afslachten van een journalist is natuurlijk bijzaak.
Hoe kan je dat zeggen. Dit zal straks een belangrijk ijkpunt blijken. De rare houding van de VS spreekt ook boekdelen.

Ook boekdelen

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:13:07 #296
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182600443
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:38 schreef ladytrump het volgende:

[..]

Ze hebben hem door de gehaktmolen heen gehaald :Y
Gehakt. Hmm, door moeders het juiste mengsel laten maken en dat laten hutselen met het gehakt en dan gehaktballen van maken.

Proefkonijjn: hmm, lekker hoor, wat voor vlees.

Cateraar: Saudische lamsvlees.
pi_182600547
Kofta dus, helaas eet ik geen vlees meer.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:18:56 #298
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182600581
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Kofta dus, helaas eet ik geen vlees meer.
Precies, kofta/kefta. Waarom niet?
pi_182600583
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Kofta dus, helaas eet ik geen vlees meer.
Adana Kebab

pi_182600735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:18 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Precies, kofta/kefta. Waarom niet?
Kadavers eten spreekt mij niet meer aan, vissen geen probleem.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 23:27:42 #301
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182600781
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 23:25 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kadavers eten spreekt mij niet meer aan, vissen geen probleem.
Ah, bijna-vegetariër dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')