abonnement Unibet Coolblue
pi_182368222
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus is de opvatting van experts verder niet relevant?
Offtopic, hoeveel experts zeiden dat 1 munt de uitkomst was voor de EU?
pi_182368227
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je kunt het niet weerleggen zie ik. Maar verder hanteert NYT ook een zeer linkse SJW redactie.
Dat mag wel zo zijn, ze doen ook aan prachtige onderzoeksjournalistiek waarin haarscherp wordt uitegelegd hoe de Trumpjes de belasting oplichtten om het geld binnen de familie te houden.
"that makes them smart" zouden de trumptrolletjes zeggen. Omdat ie aan "hun kant" staat. Maar het blijft gewoon crimineel gedrag en fraude.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182368232
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Tsja. Nader hetzelfde punt met al die trolls hier. Zo vermoeiend.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het is geprobeerd Barbusse, Jogy reageert niet meer in het Feedback topic. De oplossing ligt voor de hand. De crew wil er niet aan - einde verhaal. Er zijn genoeg leukere dingen die ik met mijn vrije tijd kan doen.

Adieu!
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 00:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik beargumenteer waar ik kan, maar als mensen gewoon het topic verstieren of proberen te kapen negeer ik ze. Heb ik geen blocker voor nodig. Maar soms moet je er gewoon tegenin gaan, al was het maar om aan te geven dat dergelijk gedrag niet genormaliseerd kan worden.
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 03:18 schreef OMG het volgende:

[..]

Old Man Gloom. Negeer me maar.

Ik zou bijna zeggen, sluit deze reeks ook maar, zoals de SC. Wat een onleesbare teringbende is het geworden.
Voor wie het nog niet gezien had:
POL / POL modjes gezocht.
als je meer moderatie wilt, misschien kandidaat stellen, of iemand (trachten te) overtuigen zich kandidaat te stellen? Wat mij betreft mogen ze er meteen 10 aanstellen: met meer mods zal er vaker één aanwezig zijn, en er zullen meer mensen bereid zijn 10 uur per week te modden dan 50 u/w.

Misschien iets voor een FP redacteur?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182368246
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Offtopic, hoeveel experts zeiden dat 1 munt de uitkomst was voor de EU?
En zie waar dat toe geleid heeft. Uitstekend voorbeeld.
pi_182368252
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus is de opvatting van experts verder niet relevant?
Dat hangt ervan af. Als de kritiek van de experts is dat het een prutser is, dan is het relevant. Als de kritiek erop neer komt dat zijn oordelen een verkeerde politieke kleur zullen hebben, dan is dat niet relevant.
pi_182368264
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is hoogste tijd om even adem te halen en tot 10 te tellen. Ook als Kavanaugh het oordeel van Roe vs. Wade zou vernietigen (wat hier nogal eens als mogelijkheid is aangehaald), dan is dat jammer, maar het is niet het einde van de rechtsstaat ofzo, maar gewoon een valide andere interpretatie van de grondwet.
Zou wel een vette fuckjoe zijn naar de dames die "JA" voor Brett zeiden omdat hen min of meer beloofd werd dat Brett Roe vs Wade echt niet zou vernietigen. Heus niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182368284
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. Als de kritiek van de experts is dat het een prutser is, dan is het relevant. Als de kritiek erop neer komt dat zijn oordelen een verkeerde politieke kleur zullen hebben, dan is dat niet relevant.
Joh. En wat denk je dat de kritiek van de Bar association is, dat hij te links is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:48:49 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182368285
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is nog de enige partij die de zorgen van de gewone burger serieus neemt. Ook met Trump is er weer een normale Amerikaan in dat Witte Huis maar men zich echt in herkent. Dat is èchte democratie: een goede afspiegeling van wat de bevolking wil.
Trump, een normale Amerikaan :'). Really :')_?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:49:22 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182368294
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Trump, een normale Amerikaan :'). Really :')_?
Hij is zo lekker gewoon gebleven hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182368310
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

En zie waar dat toe geleid heeft. Uitstekend voorbeeld.
Meeste van die expert zeiden ook dat er dan wel doorgepakt moest worden met dezelfde regels en een echte muntunie, maar dat hielden de lidstaten zelf tegen. Met dit als gevolg.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182368332
Meeste of allemaal eensgezind?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:51:12 ]
pi_182368334
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is nog de enige partij die de zorgen van de gewone burger serieus neemt. Ook met Trump is er weer een normale Amerikaan in dat Witte Huis maar men zich echt in herkent. Dat is èchte democratie: een goede afspiegeling van wat de bevolking wil.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord :D
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:52:49 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182368353
Ah shit, ben ik toch in die act van Friek_ getrapt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182368358
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Joh. En wat denk je dat de kritiek van de Bar association is, dat hij te links is?
De kritiek was dat hij in het verhoor geen goed “juridisch temperament” had laten zien.

Maar ten eerste heeft hij zich daarvoor verontschuldigd en ten tweede is het best begrijpelijk als je openlijk beschuldigd wordt van iets wat je hele leven (werk en prive) volledig kapot kan maken. Dat hoort niet bij het normale takenpakket van een rechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:54:29 ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:54:17 #115
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182368379
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

De kritiek was dat hij in het verhoor geen goed “juridisch temperament” had laten zien.

Maar ten eerste heeft hij zich daarvoor verontschuldigd en ten tweede is het best begrijpelijk als je openlijk beschuldigd wordt van iets wat je hele leven volledig kapot kan maken. Dat hoort niet bij het normale takenpakket van een rechter.
Een belangrijk deel was een vooraf geschreven statement. Niet iets uit de losse pols dat hij een links complot voor Clintons wraak bedacht.
pi_182368421
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

De kritiek was dat hij in het verhoor geen goed “juridisch temperament” had laten zien.

Maar ten eerste heeft hij zich daarvoor verontschuldigd en ten tweede is het best begrijpelijk als je openlijk beschuldigd wordt van iets wat je hele leven (werk en prive) volledig kapot kan maken. Dat hoort niet bij het normale takenpakket van een rechter.
Ja, dus is dat kritiek op een tekortkoming als rechter of een te linkse mening?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182368426
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een belangrijk deel was een vooraf geschreven statement. Niet iets uit de losse pols dat hij een links complot voor Clintons wraak bedacht.
De Bar Association had kritiek op zijn “temperament” tijdens de hoorzitting. Dát was hun argument voor het naar beneden aanpassen van hun aanbeveling.
pi_182368438
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dus is dat kritiek op een tekortkoming als rechter of een te linkse mening?
Ik vind het niet ter zake doende kritiek.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:09:39 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182368577
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:57 schreef Igen het volgende:

[..]

De Bar Association had kritiek op zijn “temperament” tijdens de hoorzitting. Dát was hun argument voor het naar beneden aanpassen van hun aanbeveling.
Als hij al geen normaal temperament aan de dag legt bij het vooraf uitschrijven van een statement, dan kun je daar denk ik wel over spreken. Dat is nog los van de andere belachelijke uitbarstingen als initieel geen antwoord geven op de vraag of hij wel eens black-out dronken was, door aan Klobuchar haar de vraag terug voor te leggen als een klein kind.
Dat was uiteraard ook niet uit emotie (afgezien van zich betrapt of gevangen voelen), maar uit noodzaak, want zoals andere klasgenoten van hem lieten weten zou het hen ernstig verbaasd hebben als het echte antwoord nee was.

[ Bericht 5% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-10-2018 12:16:35 ]
pi_182369019
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Welk recht, de Bar Association, de voormalig Dean van Yale, professors van de top law universiteiten etc die allemaal zeiden dat hij niet geconfirmeerd mocht worden? Of vlak hierboven nog, dat een andere justice klachten gegrond heeft verklaard maar uitgesteld waardoor ze nu tot Kavenaughs dood (of impeachment) in een limbo blijven hangen, zaken waar de supreme court nooit voor bedacht was?

Is dat het zegevierende recht?
Of is de Republikeinse partij het zegevierende recht?
de Republikeinse partij

Ze kunnen zoveel verklaren, de swamp wordt nu nog efficiënter gedraind met kavanaugh als opperrechter! 👍👍👍Je wilt er toch niet aan denken dat een corrupte democraat die plaats zou hebben gekregen?
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_182369087
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het niet ter zake doende kritiek.
Dat mag, maar het is natuurlijk weldegelijk kritiek op zijn functioneren, niet op zijn linkse mening.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182369092
Dat werkt dus niet ze veroveren dit topic en gaan hem juist wel volgen, iedere gematigde stem word geridiculiseerd.
Je moet de trollen aanwijzen en uitdrijven, als deze knakkers niet worden gebanned neem fokblocker en block deze mensen, die er alleen op uit zijn om jullie reacties uit te lokken.
Iedere keer als je ze qoute vergroot je hun exposure, en laat je hun het naritief bepalen.

Stop volgen is opgeven en dit forum weggeven aan stormfront publiek.
pi_182369116
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:53 schreef thesiren.nl het volgende:
Dat werkt dus niet ze veroveren dit topic en gaan hem juist wel volgen, iedere gematigde stem word geridiculiseerd.
Je moet de trollen aanwijzen en uitdrijven, als deze knakkers niet worden gebanned neem fokblocker en block deze mensen, die er alleen op uit zijn om jullie reacties uit te lokken.
Iedere keer als je ze qoute vergroot je hun exposure, en laat je hun het naritief bepalen.

Stop volgen is opgeven en dit forum weggeven aan stormfront publiek.
Heb er ook maar weer eentje op de lijst gegooid, want of er is geen moderatie aanwezig of puur getroll is tegenwoordig volkomen acceptabel.
Het zou alleen wel eens leuk zijn om inhoudelijk te discussiëren met mensen die een andere mening hebben in plaats van het topic vervuild zien worden door mensen die bij hun geboorte wat last hebben gehad van zuurstofgebrek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:27:53 #124
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_182369603
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb er ook maar weer eentje op de lijst gegooid, want of er is geen moderatie aanwezig of puur getroll is tegenwoordig volkomen acceptabel.
Het zou alleen wel eens leuk zijn om inhoudelijk te discussiëren met mensen die een andere mening hebben in plaats van het topic vervuild zien worden door mensen die bij hun geboorte wat last hebben gehad van zuurstofgebrek.
Je meent het. Al meer dan twee jaar is dit topic een anti-Trump bash en alle troep die dat onderschrijft werd hier gepost zonder kritiek. Een Eminem videoclip :') , discussies over niet bestaande 'pee-tapes', 'train of men' en noem maar op. En nu gaan klagen over de inhoud?
2019: The Great Awakening
pi_182369743
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

De kritiek was dat hij in het verhoor geen goed “juridisch temperament” had laten zien.

Maar ten eerste heeft hij zich daarvoor verontschuldigd en ten tweede is het best begrijpelijk als je openlijk beschuldigd wordt van iets wat je hele leven (werk en prive) volledig kapot kan maken. Dat hoort niet bij het normale takenpakket van een rechter.
Je ziet 'emotioneel zijn' en geen zelfbeheersing hebben als gelijk aan elkaar. Dat is best wel gevaarlijk. En dom.
  zondag 7 oktober 2018 @ 13:44:16 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_182369868
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:57 schreef Igen het volgende:

[..]

De Bar Association had kritiek op zijn “temperament” tijdens de hoorzitting. Dát was hun argument voor het naar beneden aanpassen van hun aanbeveling.
Temperament moet je hier niet zien in de Nederlandse betekenis als emotioneel zijn, maar in de Engelse betekenis als een natuurlijke dispositie.

De complottheorie van de Clintons was natuurlijk sowieso al te mongool voor woorden en duidelijk ingefluisterd door het witte huis, maar zelfs al zouden Bill, Hillary en George Soros op de eerste rij met hun vingers rondjes draaien door hun snor en elkaar high fiven elke keer als Ford sprak, dan nog is een rechterlijk temperant eentje die nuchter blijft en zich weerhoudt conclusies te trekken zonder bewijsstukken voor zich te hebben liggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182369952
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je snapt het niet speknek. Het is tegen de libtards, dus dat is recht. Elk gevolg maakt niet uit, als het maar tegen de democraten is.
Ach je moet het zo zien je moet eerst de bodem raken voordat je weer op kunt staan. De Amerikanen die nu voor Trump en zijn beslissingen staan te juichen komen er nog wel achter wat dat betekent.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182370013
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:50 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ach je moet het zo zien je moet eerst de bodem raken voordat je weer op kunt staan. De Amerikanen die nu voor Trump en zijn beslissingen staan te juichen komen er nog wel achter wat dat betekent.
Dat wordt pas over een paar jaar duidelijk. Als er weer een Democraat aan het roer staat.
pi_182370033
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Temperament moet je hier niet zien in de Nederlandse betekenis als emotioneel zijn, maar in de Engelse betekenis als een natuurlijke dispositie.

De complottheorie van de Clintons was natuurlijk sowieso al te mongool voor woorden en duidelijk ingefluisterd door het witte huis, maar zelfs al zouden Bill, Hillary en George Soros op de eerste rij met hun vingers rondjes draaien door hun snor en elkaar high fiven elke keer als Ford sprak, dan nog is een rechterlijk temperant eentje die nuchter blijft en zich weerhoudt conclusies te trekken zonder bewijsstukken voor zich te hebben liggen.
Het ging hier niet om een casus waarin hij een uitspraak moest vellen, het ging om een casus waarin hij het subject was en zowel zijn carrière alsook zijn privéleven voorgoed kapot konden worden gemaakt.
pi_182370071
Ondertussen is Pompeo trouwens in Noord-Korea geweest voor een vierde overleg met Kim Jong Un. Het laatste wat we op dat front hadden gehoord, was dat Trump en KJU "in love" waren, met dank aan de mooie brieven die ze elkaar hebben gestuurd. Pompeo lijkt de meer volwassen gesprekken te voeren, maar de vraag is hoeveel succes dat gaat hebben.
https://www.apnews.com/am(...)tter_impression=true

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 14:03:58 ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:01:47 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_182370125
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:47 schreef Eficaz het volgende:

de Republikeinse partij

Ze kunnen zoveel verklaren, de swamp wordt nu nog efficiënter gedraind met kavanaugh als opperrechter! 👍👍👍Je wilt er toch niet aan denken dat een corrupte democraat die plaats zou hebben gekregen?
Een rijkeluiskindje die alles kon maken op zijn retedure prepschool (vooral naar meisjes van de arme scholen), naar een Ivy League universiteit is gegaan en zijn hele leven in een beschermde elite omgeving heeft geleefd, wordt nu door het Old Boys netwerk gered om tot aan zijn dood als goedbetaalde elitaire ambtenaar macht uit te oefenen.

Dit is "draining the swamp" volgens jou?

Ik vind alles best hoor. Ik hoop wel dat je altijd D66 stemt als je zo fan van de grootstedelijke rijkeluiselite bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182370186
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef speknek het volgende:

[..]

:').

Misschien zelf even zoeken op argumentum ad verecundiam

[..]

Natuurlijk had je dat niet eens op hoeven zoeken, gewoon een kwestie van even nadenken.
Waar is die definitie van? Wat is de bron? Want die klopt niet. Dat zou je weten als je Latijn beheerst. Argumentum ad verecundiam verwijst naar een zuivere beroep op autoriteit. Of dit nu binnen of buiten de expertise van de vermeende expert ligt, doet niet terzake.

Als het om een beroep op expertise buiten het gebied van de vermeende expert zou liggen, dan zou het geen argumentum ad verecundiam heten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:07:37 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_182370228
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ging hier niet om een casus waarin hij een uitspraak moest vellen, het ging om een casus waarin hij het subject was en zowel zijn carrière alsook zijn privéleven voorgoed kapot konden worden gemaakt.
Dat kan, maar hij zat er ook in functie in een sollicitatiegesprek voor een nieuwe functie. Je kan er best begrip voor hebben en zeggen dat hij ongeschikt is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182370245
Prima opiniestuk van Heather R. Higgins: https://thehill.com/opini(...)killed-the-blue-wave

"The Left hopes that they have further sullied Republicans in this episode, but they have shown to many that the Republicans is the party of fairness and themselves extremists.

Democrats just killed the blue wave."
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182370268
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat kan, maar hij zat er ook in functie in een sollicitatiegesprek voor een nieuwe functie. Je kan er best begrip voor hebben en zeggen dat hij ongeschikt is.
Dat kan.

Maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik kan me niet voorstellen dat dit, laten we zeggen, een gebruikelijke beproeving voor kandidaat-rechters is waarvoor een beoordelingsrichtlijn bestaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 14:10:31 ]
pi_182370277
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:08 schreef Oostwoud het volgende:
Prima opiniestuk van Heather R. Higgins: https://thehill.com/opini(...)killed-the-blue-wave

"The Left hopes that they have further sullied Republicans in this episode, but they have shown to many that the Republicans is the party of fairness and themselves extremists.

Democrats just killed the blue wave."
Democraten extremistisch noemen. :') Die term wordt ook te pas en te onpas er in gegooid.
pi_182370293
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:05 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar is die definitie van? Wat is de bron? Want die klopt niet. Dat zou je weten als je Latijn beheerst. Argumentum ad verecundiam verwijst naar een zuivere beroep op autoriteit. Of dit nu binnen of buiten de expertise van de vermeende expert ligt, doet niet terzake.

Als het om een beroep op expertise buiten het gebied van de vermeende expert zou liggen, dan zou het geen argumentum ad verecundiam heten.
Wel degelijk. Ik vrees toch echt dat jij niet weet waar je over praat. Ik zie je hier wel vaker in volle overtuiging beweren dat gras blauw is, maar ik vrees dat het gelijk van Darwin hier weer eens bevestigd wordt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182370295
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan.

Maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik kan me niet voorstellen dat dit, laten we zeggen, een gebruikelijke beproeving voor kandidaat-rechters is waarvoor een beoordelingsrichtlijn bestaat.
Je vindt rechters die zichzelf niet kunnen beheersen een kwestie van smaak?
pi_182370302
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Een rijkeluiskindje die alles kon maken op zijn retedure prepschool (vooral naar meisjes van de arme scholen), naar een Ivy League universiteit is gegaan en zijn hele leven in een beschermde elite omgeving heeft geleefd, wordt nu door het Old Boys netwerk gered om tot aan zijn dood als goedbetaalde elitaire ambtenaar macht uit te oefenen.

Dit is "draining the swamp" volgens jou?

Ik vind alles best hoor. Ik hoop wel dat je altijd D66 stemt als je zo fan van de grootstedelijke rijkeluiselite bent.
Nieuwsflits: waar ook ter wereld is het overwegend gepriviligeerde elite die in aanmerking komt voor elitebaantjes. Supreme Court is niet anders, alleen maar rechters afkomstig uit een rijk milieu, met een J.D. van Yale, Harvard, Columbia of Princeton.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182370305
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt rechters die zichzelf niet kunnen beheersen een kwestie van smaak?
Dat zijn jouw woorden. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
pi_182370315
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:13 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nieuwsflits: waar ook ter wereld is het overwegend gepriviligeerde elite die in aanmerking komt voor elitebaantjes. Supreme Court is niet anders, alleen maar rechters afkomstig uit een rijk milieu, met een J.D. van Yale, Harvard, Columbia of Princeton.
Maar hoe is dat draining the swamp?
pi_182370349
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar hoe is dat draining the swamp?
Ik heb Trump nog nooit een definitie van draining the swamp zien geven. Waar wil je de man op beoordelen? Je kunt natuurlijk best de mening erop nahouden dat het voltallige ambtelijke apparaat van de VS (of op z'n minst Washington D.C.) op dag 1 van Trump's presidentschap ontslagen had moeten worden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182370377
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Jij beweert dat het een kwestie van smaak is of je zo'n rechter op zo'n positie wil hebben of niet. Ik vind dat een nogal gevaarlijke denkwijze. Maar goed, zwakke, slechte en domme mensen maken dankbaar gebruik van de bescherming die hen geboden wordt. Draining the swamp enzo.
pi_182370424
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij beweert dat het een kwestie van smaak is of je zo'n rechter op zo'n positie wil hebben of niet.
Ja, dat beweer ik ja, omdat je volgens mij bij 99% van de rechters niet kan vaststellen of het "zo'n" rechter is of niet.
pi_182370476
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat beweer ik ja, omdat je volgens mij bij 99% van de rechters niet kan vaststellen of het "zo'n" rechter is of niet.
Dat maakt verder niet echt uit lijkt me. Er zullen ongetwijfeld nog wel meer zwakke mensen op zo'n positie zitten en zodra dat naar voren komt en je de mogelijkheid hebt om diegene uit te sluiten moet je dat ook gewoon doen.
pi_182370566
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maakt verder niet echt uit lijkt me. Er zullen ongetwijfeld nog wel meer zwakke mensen op zo'n positie zitten en zodra dat naar voren komt en je de mogelijkheid hebt om diegene uit te sluiten moet je dat ook gewoon doen.
Je moet werk en privé gescheiden houden. Dat je iemand op privé-vlak zo ver kan krijgen dat hij breekt, wil nog niet zeggen dat hij zijn werk niet naar behoren kan uitvoeren. Tegenwoordig lijkt het steeds meer in de mode om mensen in hun beroep te diskwalificeren op grond van privé-omstandigheden, maar dat is geen gezonde maatschappelijke ontwikkeling.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 14:31:46 ]
pi_182370595
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet werk en privé gescheiden houden. Dat je iemand op privé-vlak zo ver kan krijgen dat hij breekt, wil nog niet zeggen dat hij zijn werk niet naar behoren kan uitvoeren. Tegenwoordig lijkt het steeds meer in de mode om mensen in hun beroep te diskwalificeren op grond van privé-omstandigheden, maar dat is geen gezonde maatschappelijke ontwikkeling.
Dit was geen privé-kwestie.
pi_182370615
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit was geen privé-kwestie.
Natuurlijk is hetgeen wat hij tig jaar geleden als student een keer heeft gedaan wel een privé-kwestie.
pi_182370680
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk is hetgeen wat hij tig jaar geleden als student een keer heeft gedaan wel een privé-kwestie.
Dus als een man in die positie zijn vrouw mishandeld moet dat gewoon kunnen want privé? Als de korpschef van de politie iemand af heeft geperst in diens vrije tijd is dat ook een privé-kwestie?

Zeker in dit soort functies is er sprake van een voorbeeldfunctie richting de samenleving. Lekkere geloofwaardigheid als overheid heb je als je verschillende figuren binnen hebt zitten die zich niet kunnen gedragen.
pi_182370782
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:17 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ik heb Trump nog nooit een definitie van draining the swamp zien geven. Waar wil je de man op beoordelen? Je kunt natuurlijk best de mening erop nahouden dat het voltallige ambtelijke apparaat van de VS (of op z'n minst Washington D.C.) op dag 1 van Trump's presidentschap ontslagen had moeten worden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Goed, maar wat betekent het dan voor de users die hier elke keer roepen dat de swamp gedrained wordt?
pi_182370909
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als een man in die positie zijn vrouw mishandeld moet dat gewoon kunnen want privé? Als de korpschef van de politie iemand af heeft geperst in diens vrije tijd is dat ook een privé-kwestie?

Zeker in dit soort functies is er sprake van een voorbeeldfunctie richting de samenleving. Lekkere geloofwaardigheid als overheid heb je als je verschillende figuren binnen hebt zitten die zich niet kunnen gedragen.
Daar zijn gewoon procedures voor. De agent die voor afpersing is veroordeeld, zal bijvoorbeeld ongetwijfeld niet de VOG kunnen krijgen die benodigd is om korpschef te kunnen worden.

Maar in deze casus is het allemaal nog niet zo ver. Wat zijn de feiten?
- De Bar Association heeft een antecedentenonderzoek gedaan en vond hem in eerste instantie geschikt
- In de hoorzitting bij het parlement is hij beschuldigd van onzedelijk gedrag
- Op deze persoonlijke beschuldigingen heeft hij te fel gereageerd - en zich daar nadien voor verontschuldigd
- Hij is niet veroordeeld en wat destijds is gebeurd, is niet onomstotelijk vast komen te staan, en
- Het gaat hier om een politieke benoeming

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 14:51:06 ]
  Overall beste user 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 15:15:02 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182371418
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar zijn gewoon procedures voor. De agent die voor afpersing is veroordeeld, zal bijvoorbeeld ongetwijfeld niet de VOG kunnen krijgen die benodigd is om korpschef te kunnen worden.

Maar in deze casus is het allemaal nog niet zo ver. Wat zijn de feiten?
- De Bar Association heeft een antecedentenonderzoek gedaan en vond hem in eerste instantie geschikt
- In de hoorzitting bij het parlement is hij beschuldigd van onzedelijk gedrag
- Op deze persoonlijke beschuldigingen heeft hij te fel gereageerd - en zich daar nadien voor verontschuldigd
- Hij is niet veroordeeld en wat destijds is gebeurd, is niet onomstotelijk vast komen te staan, en
- Het gaat hier om een politieke benoeming
En hij heeft meerdere keren aantoonbaar gelogen onder ede.

Die vergat je.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182371429
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

En hij heeft meerdere keren aantoonbaar gelogen onder ede.

Die vergat je.
Dan heb ik geloof ik iets gemist :@
  Overall beste user 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 15:16:51 #154
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182371456
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan heb ik geloof ik iets gemist :@
Komt dat goed uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182371667
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Komt dat goed uit.
Ok, ik heb nu een artikel van de Huffington Post over alle leugens van Kavanaugh zitten lezen:

https://www.huffingtonpos(...)6190e4b027da00d61fcd

Heel erg vermoeiend en niet erg overtuigend.

"Ja maar in 1982, toen de leeftijd voor het kopen van alcohol nog niet naar 21 jaar was verhoogd, was hij pas 17, dus heeft hij tóch een keer illegaal als minderjarige bier gedronken!"
"Ja maar een vriend van hem heeft een keer een date met een vriendin van haar gehad, dus ze zaten wel in 'dezelfde sociale kringen'!"
"Ja maar hij was vaak erg dronken, dus dan is het onmogelijk dat hij nooit een black-out heeft gehad!"

Man man man, ga dan gewoon GTST kijken of de Story lezen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 15:30:45 ]
pi_182372120
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, ik heb nu een artikel van de Huffington Post over alle leugens van Kavanaugh zitten lezen:

https://www.huffingtonpos(...)6190e4b027da00d61fcd

Heel erg vermoeiend en niet erg overtuigend.

"Ja maar in 1982, toen de leeftijd voor het kopen van alcohol nog niet naar 21 jaar was verhoogd, was hij pas 17, dus heeft hij tóch een keer illegaal als minderjarige bier gedronken!"

Het geeft aan dat hij van z'n 17de tot z'n 21ste illegaal dronk in Maryland. Er was een grandfather clause, degenen die reeds 18 waren op het moment dat de leeftijd verhoogd werd naar 21 behielden het recht om te drinken, maar dat gold niet voor Kavanaugh.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182372159
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, ik heb nu een artikel van de Huffington Post over alle leugens van Kavanaugh zitten lezen:

https://www.huffingtonpos(...)6190e4b027da00d61fcd

Heel erg vermoeiend en niet erg overtuigend.

"Ja maar in 1982, toen de leeftijd voor het kopen van alcohol nog niet naar 21 jaar was verhoogd, was hij pas 17, dus heeft hij tóch een keer illegaal als minderjarige bier gedronken!"
"Ja maar een vriend van hem heeft een keer een date met een vriendin van haar gehad, dus ze zaten wel in 'dezelfde sociale kringen'!"
"Ja maar hij was vaak erg dronken, dus dan is het onmogelijk dat hij nooit een black-out heeft gehad!"

Man man man, ga dan gewoon GTST kijken of de Story lezen ofzo.
Qua je eerste punt: Hij heeft meermaals onder ede gezegd dat de legal drinking age 18 was ten tijde van dit voorval, en dat hij dús legaal biertjes heeft gedronken. Je kunt je afvragen in hoeverre dat van belang is, maar feit blijft dat hij onder ede onjuistheden heeft verkondigd.
Tweede punt: dat is niet het enige argument waarom het geloofwaardig is dat ze in dezelfde sociale kring zaten, en dat weet je, als je het een beetje gevolgd hebt (of het artikel goed gelezen hebt). Er zijn meerdere directe connecties tussen Kavenaugh en Ford. Zo heeft Ford onder ede verklaard dat de man die door Ed Whelan werd aangewezen als mogelijke dader, degene is die ze aan elkaar voorgesteld heeft. Let wel, deze man is niet gehoord door het committee of de FBI, bij mijn weten.
Je derde punt: Niet alleen was hij erg vaak dronken, meerdere mensen hebben verklaard hij hij met enige regelmaat black out drunk was.

Ten slotte gaat dit alleen over de zaak Ford. Er zijn nog veel meer inconsistenties geweest in Kavenaughs hearing, die niet met Ford te maken hadden. Dit bijvoorbeeld, om maar eens wat te noemen.
pi_182372615
Een inconsistentie is nog geen meineed. Voor meineed is namelijk opzet nodig.
pi_182373236
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:18 schreef Igen het volgende:
Een inconsistentie is nog geen meineed. Voor meineed is namelijk opzet nodig.
Je wringt je wel in allerlei bochten hoor om maar niet te hoeven zeggen dat het misschien toch niet de meest geschikte kandidaat was :P

Het punt is dat er in de hele USA maar 9 van dit soort plekken zijn. Het beste van het beste zou daar moeten zitten. En het gaat me nog niet eens over de politieke kleur maar over het totaalplaatje. Daar voldoet deze man toch niet aan? Dit is toch niet de allerbeste rechter die ze in dit gigantische land kunnen vinden? Gorsuch is ondanks zijn zeer conservatieve achtergrond ook gewoon benoemd. Democraten waren er niet blij mee maar het was wel een rechter zonder rare vlekken op zijn blazoen.
pi_182373350
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar zijn gewoon procedures voor. De agent die voor afpersing is veroordeeld, zal bijvoorbeeld ongetwijfeld niet de VOG kunnen krijgen die benodigd is om korpschef te kunnen worden.
Nee. Als iemand solliciteert voor een politieke openbare functie en er zijn ineens geruchten dan dienen die ook onderzocht te worden. Je gooit je geloofwaardigheid anders te grabbel.

quote:
Maar in deze casus is het allemaal nog niet zo ver. Wat zijn de feiten?
- De Bar Association heeft een antecedentenonderzoek gedaan en vond hem in eerste instantie geschikt
Dat is verder niet relevant natuurlijk.

quote:
- In de hoorzitting bij het parlement is hij beschuldigd van onzedelijk gedrag
- Op deze persoonlijke beschuldigingen heeft hij te fel gereageerd - en zich daar nadien voor verontschuldigd
Ja, dat is wel het minste wat ik ook doen als ik zo'n functie wil bekleden. Ik denk echter dat veel mensen zich niet zo zouden hebben laten gaan zoals Kavanaugh. Het getuigt van een gebrek aan zelfbeheersing. Maar dat wordt hier kennelijk weggemoffeld want ja, we maken allemaal wel eens fouten.

Ik mag hopen dat we hier toch wat sterker omgaan met dit soort zwakke mensen.

quote:
- Hij is niet veroordeeld en wat destijds is gebeurd, is niet onomstotelijk vast komen te staan, en
- Het gaat hier om een politieke benoeming
Dat eerste is eveneens niet zo relevant. Uiteindelijk zou het niet eens zozeer meer om de aantijgingen zelf moeten gaan (wel als die gegrond blijken te zijn) maar om zijn kinderlijke gedrag zelf. Zeker in een politieke functie is er wel vaker sprake van een crisis en figuren die dan even wild om zich heen gaan slaan lijken me dan niet heel handig. Maar goed, Trump is er president mee geworden. Wat een treurige wereld.
pi_182373388
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:48 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Je wringt je wel in allerlei bochten hoor om maar niet te hoeven zeggen dat het misschien toch niet de meest geschikte kandidaat was :P

Het punt is dat er in de hele USA maar 9 van dit soort plekken zijn. Het beste van het beste zou daar moeten zitten. En het gaat me nog niet eens over de politieke kleur maar over het totaalplaatje. Daar voldoet deze man toch niet aan? Dit is toch niet de allerbeste rechter die ze in dit gigantische land kunnen vinden? Gorsuch is ondanks zijn zeer conservatieve achtergrond ook gewoon benoemd. Democraten waren er niet blij mee maar het was wel een rechter zonder rare vlekken op zijn blazoen.
Precies. Dat snap ik dus gewoon niet. Die aantijgingen zelf zijn niet eens zo heel belangrijk meer, op zo'n positie wil je iemand met een sterke persoonlijkheid. Die heeft Kavanaugh niet. Dat zou al voor zichzelf moeten spreken. Waarom men dan nu 'eindelijk gerechtigheid!!1!!1!' schreeuwt ontgaat me echt volledig. Dan ben je of te dom om over dit soort kwesties te oordelen of je bent zelf een zwak of slecht persoon die dit soort figuren graag in bescherming neemt omdat je jezelf er wel in herkent.
pi_182373411
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:18 schreef Igen het volgende:
Een inconsistentie is nog geen meineed. Voor meineed is namelijk opzet nodig.
Dat hij met devil's triangle gewoon een drankspelletje bedoelde vind je geloofwaardig, ja?
pi_182373426
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:48 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Je wringt je wel in allerlei bochten hoor om maar niet te hoeven zeggen dat het misschien toch niet de meest geschikte kandidaat was :P

Het punt is dat er in de hele USA maar 9 van dit soort plekken zijn. Het beste van het beste zou daar moeten zitten. En het gaat me nog niet eens over de politieke kleur maar over het totaalplaatje. Daar voldoet deze man toch niet aan? Dit is toch niet de allerbeste rechter die ze in dit gigantische land kunnen vinden? Gorsuch is ondanks zijn zeer conservatieve achtergrond ook gewoon benoemd. Democraten waren er niet blij mee maar het was wel een rechter zonder rare vlekken op zijn blazoen.
Trump had een shortlist van 25 rechters. Allemaal even gekwalificeerd. Waarom ze dan zo stug vol moesten inzetten op Kavanaugh ontgaat me. Of nou ja, eigenlijk niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_182373750
Peilingen gaan weer de goede kant op voor de Midterms

pi_182373820
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:13 schreef Nintex het volgende:
Peilingen gaan weer de goede kant op voor de Midterms

[ afbeelding ]
Aanvullend plaatje om het gejubel een klein beetje te dimmen.

  Overall beste user 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 17:32:07 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182374052
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:18 schreef Igen het volgende:
Een inconsistentie is nog geen meineed. Voor meineed is namelijk opzet nodig.
Hij beweerde het met zekerheid. Dat was te zien. Hij wist dat hij loog.

De man pleegde gewoon meineed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182374118
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar zijn gewoon procedures voor. De agent die voor afpersing is veroordeeld, zal bijvoorbeeld ongetwijfeld niet de VOG kunnen krijgen die benodigd is om korpschef te kunnen worden.

Maar in deze casus is het allemaal nog niet zo ver. Wat zijn de feiten?
- De Bar Association heeft een antecedentenonderzoek gedaan en vond hem in eerste instantie geschikt
- In de hoorzitting bij het parlement is hij beschuldigd van onzedelijk gedrag
- Op deze persoonlijke beschuldigingen heeft hij te fel gereageerd - en zich daar nadien voor verontschuldigd
- Hij is niet veroordeeld en wat destijds is gebeurd, is niet onomstotelijk vast komen te staan, en
- Het gaat hier om een politieke benoeming
De Bar Association had in 2006 al twijfels over Kavanaugh:

quote:
The group’s judicial investigator had recently interviewed dozens of lawyers, judges and others who had worked with Kavanaugh, the ABA announced at the time, and some of them raised red flags about “his professional experience and the question of his freedom from bias and open-mindedness.”

“One interviewee remained concerned about the nominee’s ability to be balanced and fair should he assume a federal judgeship,” the ABA committee chairman wrote to senators in 2006. “Another interviewee echoed essentially the same thoughts: ‘(He is) immovable and very stubborn and frustrating to deal with on some issues.’”

A particular judge had told the ABA that Kavanaugh had been “sanctimonious” during an oral argument in court. Several lawyers considered him inexperienced, and one said he “dissembled” in the courtroom.

WP
Over het 'temperament' waarover een opperrechter geacht wordt te beschikken zegt de Decaan van Yale het volgende:

quote:
I was in the end prompted to write this essay because on Thursday Kavanaugh published a remarkable editorial in the Wall Street Journal in which he apologized for his rash words and attempted to reclaim for himself the “independence and impartiality” so necessary for judges. But judicial temperament is not like a mask that can be put on or taken off at will. Judicial temperament is more than skin-deep. It is part of the DNA of person, as is well illustrated by Merrick Garland, who never once descended to the partisan rancor of Kavanaugh, despite the Senate’s refusal even to dignify his nomination with a hearing.

Politico
Verder kan je wel zijn leugen(tje)s onder ede bagatelliseren maar het zegt veel over hem. Het is iig duidelijk dat hij tijdens de hoorzitting regelmatig vragen ontweek en antwoorden gaf die bewijsbaar onjuist waren, ook bv over de betekenis van verschillende woorden die hij in zijn jaarboek nerpende.

Zo'n man moet je niet als opperrechter willen ongeacht zijn politieke voorkeur. :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:28:24 #168
63302 rockstah
New World Disorder
pi_182375186
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Ondertussen is Pompeo trouwens in Noord-Korea geweest voor een vierde overleg met Kim Jong Un. Het laatste wat we op dat front hadden gehoord, was dat Trump en KJU "in love" waren, met dank aan de mooie brieven die ze elkaar hebben gestuurd. Pompeo lijkt de meer volwassen gesprekken te voeren, maar de vraag is hoeveel succes dat gaat hebben.
https://www.apnews.com/am(...)tter_impression=true
Het lijkt erop van wat ik las in Chinese media dat KJU op het punt staat de Koreaanse oorlog te beëindigen. Pompeo zou dit tegen proberen te werken omdat hij denkt dat het een truc is van KJU, Zuid-Korea zou in zo'n geval immers minder happig zijn op de stationering van Amerikaanse troepen aldaar. Pompeo zou dus bang zijn dat het bondgenootschap tussen ZK en de VS onder druk zal komen te staan.

Ik heb mijn twijfels hierover, ze noemen ZK wel een "bondgenoot", maar als je wat verder doorleest lijkt het er nou niet echt op dat het een evenwichtige relatie is. ZK is een semi-soeverein land wat dat betreft, ze hebben al veel vaker geprobeerd om de Amerikanen weg te krijgen.
Ik geloof ook nog steeds niet dat hij daar echt zit om tot een oplossing van het conflict te komen, hij heeft ook gezegd dat een mogelijke beëindiging van de oorlog niet besproken kan worden voordat de denuclearisatie plaats heeft gevonden. Kim wil daar niet aan beginnen voordat iig de sancties gelift worden, met Iran in het achterhoofd geen al te vreemde opstelling.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  Overall beste user 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 18:53:01 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182375711
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De Bar Association had in 2006 al twijfels over Kavanaugh:

[..]

Over het 'temperament' waarover een opperrechter geacht wordt te beschikken zegt de Decaan van Yale het volgende:

[..]

Verder kan je wel zijn leugen(tje)s onder ede bagatelliseren maar het zegt veel over hem. Het is iig duidelijk dat hij tijdens de hoorzitting regelmatig vragen ontweek en antwoorden gaf die bewijsbaar onjuist waren, ook bv over de betekenis van verschillende woorden die hij in zijn jaarboek nerpende.

Zo'n man moet je niet als opperrechter willen ongeacht zijn politieke voorkeur. :{w
Zijn "leugentjes" gingen over met twee kerels een vrouw neuken en straallazarus zijn.

Had dr Ford daar niet wat over verteld?


Dus nee, deze "leugentjes" zijn niet goed te praten. Ze gingen precies over dat waar hij voor onder vuur lag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182375715
En laten we niet vergeten dat er buiten de kwestie Ford nog steeds twijfels zijn of Kavanaugh wel de waarheid sprak over zaken (vooral mbt zijn Bush-tijd) waarvan een heleboel documenten (nog) niet beschikbaar waren en/of de tijd ontbrak ze in te zien.

kylegriffin1 twitterde op zondag 07-10-2018 om 18:00:00 New details have emerged about thousands of Kavanaugh's W.H. emails and records related to the Bush-era hacking scandal and other controversial subjects that have not been disclosed to the Senate. The docs are set to be released in the coming weeks. https://t.co/ZDdjLEHt3f reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182375842
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat wordt pas over een paar jaar duidelijk. Als er weer een Democraat aan het roer staat.
Ik heb het over wat verder de toekomst in zeg 15 jaar grote kans dat Trump dan dood is van ouderdom, en toch heb je dan nog last van zijn ideeen in de SC of zijn achterlijke beleid op het gebied van klimaat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_182375853
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zijn "leugentjes" gingen over met twee kerels een vrouw neuken en straallazarus zijn.

Had dr Ford daar niet wat over verteld?

Dus nee, deze "leugentjes" zijn niet goed te praten. Ze gingen precies over dat waar hij voor onder vuur lag.
Ik weet niet meer of Ford het daar over gehad heeft maar voor zijn studiegenoten waren die termen iig wel duidelijk dus het lijkt me sterk dat Kavanaugh ze anders interpreteerde.

Bovendien vertikte hij het om antwoord te geven op de vraag van Leahy of Mark Judge in zijn boek met 'Bart' Kavanaugh bedoelde terwijl hij dondersgoed wist dat dat het geval was.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182376055
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De Bar Association had in 2006 al twijfels over Kavanaugh:

[..]

Over het 'temperament' waarover een opperrechter geacht wordt te beschikken zegt de Decaan van Yale het volgende:

[..]

Verder kan je wel zijn leugen(tje)s onder ede bagatelliseren maar het zegt veel over hem. Het is iig duidelijk dat hij tijdens de hoorzitting regelmatig vragen ontweek en antwoorden gaf die bewijsbaar onjuist waren, ook bv over de betekenis van verschillende woorden die hij in zijn jaarboek nerpende.

Zo'n man moet je niet als opperrechter willen ongeacht zijn politieke voorkeur. :{w
Hij komt op mij over als een lulletje rozenwater. Ik had ook liever iemand anders gehad - qua politieke voorkeur én qua optreden.

Ik zou zeggen, als ik republikein was geweest dan had ik hem misschien een 6- gegeven. Het externe advies en de hoorzitting waren kiele-kiele en vanwege de partijpolitiek zeg je dan toch maar 'ja'. Dat is ook ongeveer de uitslag van de stemming, toch?

Wat ik veel onbegrijpelijker vindt, is die Democraat die 'ja' heeft gestemd. De komende decennia zo iemand een doorslaggevende stem in het Supreme Court geven, alleen maar om misschien(!) één senaatszetel één zittingsperiode te behouden?
pi_182376191
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij komt op mij over als een lulletje rozenwater. Ik had ook liever iemand anders gehad - qua politieke voorkeur én qua optreden.

Ik zou zeggen, als ik republikein was geweest dan had ik hem misschien een 6- gegeven. Het externe advies en de hoorzitting waren kiele-kiele en vanwege de partijpolitiek zeg je dan toch maar 'ja'. Dat is ook ongeveer de uitslag van de stemming, toch?

Wat ik veel onbegrijpelijker vindt, is die Democraat die 'ja' heeft gestemd. De komende decennia zo iemand een doorslaggevende stem in het Supreme Court geven, alleen maar om misschien(!) één senaatszetel één zittingsperiode te behouden?
Nou ja, hij ging hoe dan ook benoemd worden, dan kun je er net zo goed een electoraal slaatje uit slaan zal de gedachte zijn geweest.

En een belangrijk detail bij die ene zetel is wel dat het de eigen zetel is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182376197
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij komt op mij over als een lulletje rozenwater. Ik had ook liever iemand anders gehad - qua politieke voorkeur én qua optreden.

Ik zou zeggen, als ik republikein was geweest dan had ik hem misschien een 6- gegeven. Het externe advies en de hoorzitting waren kiele-kiele en vanwege de partijpolitiek zeg je dan toch maar 'ja'. Dat is ook ongeveer de uitslag van de stemming, toch?

Wat ik veel onbegrijpelijker vindt, is die Democraat die 'ja' heeft gestemd. De komende decennia zo iemand een doorslaggevende stem in het Supreme Court geven, alleen maar om misschien(!) één senaatszetel één zittingsperiode te behouden?
Hm ja volgens mij was Kavanaugh typisch zo'n drinker omdat hij normaal erg onzeker was, zeker wat betreft vrouwen. Heel begrijpelijk maar het is wel duidelijk uit de voorvallen die boven water kwamen dat het vooral een onzekere lul was die onder invloed een overmoedige lul werd. :')

Edit: en ja natuurlijk gaat het om behoud van senaatszetels :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_182376215
Trouw had nog een artikel over het Amerikaanse staatsbestel:
https://www.trouw.nl/demo(...)de-driepoot~a8ff670d
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182376332
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, hij ging hoe dan ook benoemd worden, dan kun je er net zo goed een electoraal slaatje uit slaan zal de gedachte zijn geweest.

En een belangrijk detail bij die ene zetel is wel dat het de eigen zetel is. :P
Als die senator tegen had gestemd, dan was het toch 49-49 geweest?
pi_182376377
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Als die senator tegen had gestemd, dan was het toch 49-49 geweest?
Dan was de stem van Pence doorslaggevend geweest, oftewel lood om oud ijzer.
pi_182376378
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Als die senator tegen had gestemd, dan was het toch 49-49 geweest?
En dan had Pence de beslissende stem gehad, drie keer raden wat het dan zou worden.
pi_182376390
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:28 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dan was de stem van Pence doorslaggevend geweest, oftewel lood om oud ijzer.
Ah ok.
pi_182376809
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah ok.
Dat is ook de reden dat het voor de Democraten heel lastig gaat worden om bij de midterms controle over de senaat terug te winnen. De kans op minstens 50 zetels is wel een stuk hoger, maar dat is niet genoeg omdat de vice-president dan altijd nog een doorslaggevende stem heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182376845
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:18 schreef Igen het volgende:
Een inconsistentie is nog geen meineed. Voor meineed is namelijk opzet nodig.
Zeggen dat devil's triangle een drankspelletje is en boofing windjes laten is wel degelijk meineed. Willens en wetens.

Persoonlijk vind ik het bijzonder oninteressant wat de definitie is en of hij er aan heeft meegedaan of niet. Wel dat hij ontkent wat het daadwerkelijk is, terwijl het hij het wel weet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182376877
Het gaat weer rete spannend worden met de midterms. Echter gezien de events van de afgelopen dagen is mijn vermoeden dat de wijzer toch weer richting rood gaat. In de diverse peilingen is men ook blij met de economische situatie. Daar heeft Trump en de GOP een enorm voordeel mee.

Wat betreft voter registration hoor je nog steeds weinig in de media over hogere opkomsten. De turn-out zal hoger zijn dan de vorige midterms, maar de Trump/Clinton race niet halen denk ik.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:54:15 #184
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182376914
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:52 schreef Nintex het volgende:
Het gaat weer rete spannend worden met de midterms. Echter gezien de events van de afgelopen dagen is mijn vermoeden dat de wijzer toch weer richting rood gaat. In de diverse peilingen is men ook blij met de economische situatie. Daar heeft Trump en de GOP een enorm voordeel mee.

Wat betreft voter registration hoor je nog steeds weinig in de media over hogere opkomsten. De turn-out zal hoger zijn dan de vorige midterms, maar de Trump/Clinton race niet halen denk ik.
Hiervoor dacht je ook al dat het rood werd, dus dat maakt daarvoor geen verschil toch?
pi_182376962
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:28 schreef rockstah het volgende:

Het lijkt erop van wat ik las in Chinese media dat KJU op het punt staat de Koreaanse oorlog te beëindigen.
Zou ergens wel een briljante zet zijn van KJU. Amerikanen mogen weg uit ZK, Trump krijgt de eer 'vrede gemaakt met ZK!', KJU gaat lekker verder met nukes bouwen. Win-win voor die man.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182376969
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hiervoor dacht je ook al dat het rood werd, dus dat maakt daarvoor geen verschil toch?
Nou ja, zonder dit Kavanaugh gebeuren had het een hele uitdaging geweest om de kiezers naar de stembus te krijgen. Dat blijft sowieso nog een dingetje. Vandaar dat de GOP dit de komende 4 weken in het nieuws zal blijven houden.
pi_182377803
Als je het hier gevolgd heb zul je zien dat ik het meestal bij het juiste eind heb gehad. :7
Ik wist Florida bijna op het percentage goed te voorspellen tijdens Trump v. Rubio :7

Nu ik er aan denk, met Kavanaugh zat ik toegegeven fout. Ik dacht namelijk dat #metoo hem de das om zou doen, maar Brett zit gewoon op zijn wel verdiende plaats. 8-)
pi_182377956
Trump to announce pro-ethanol measure on Tuesday ahead of Iowa trip: sources

quote:
U.S. President Donald Trump is expected to announce the lifting of a federal ban on summer sales of higher-ethanol blends of gasoline on Tuesday in Washington DC ahead of a trip to Iowa the same day, according to two sources familiar with the planning of the event.

The move, expected sometime around 3 p.m. on Tuesday, is aimed at helping Republicans in competitive elections in the nation’s farm belt. Iowa is the largest U.S. producer of ethanol.

The lifting of the summer ban on so-called E15 gasoline is expected to be coupled with restrictions on trading biofuel credits that underpin the program, the sources said, but it’s unclear whether the restrictions will be detailed or left up to the U.S. Environmental Protection Agency to decide.

The American Petroleum Institute, the largest U.S. oil group, opposes lifting the ban, which will eat into the industry’s market share of gasoline sales. The move also faces bipartisan opposition in congress.

The U.S. Renewable Fuel Standard requires refiners to blend increasing amounts of biofuels like ethanol into the fuel pool each year, or buy credits from competitors who do. Refining companies that must buy the credits have complained about volatile prices in recent years.

The summer ban was put in place as an anti-smog measure, though studies have since shown its environmental benefits are limited. Trump will direct EPA to write a rule lifting the ban, and it would have to be fast-tracked to have it finalized before the next summer driving season.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 21:21:46 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182378950
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Laat ik het anders verwoorden. Ze vinden geen link met Donald Trump of zijn familie.
Waarmee het hele idee dat Trump afgezet kan worden als Mueller klaar is met zijn onderzoek de prullenmand in kan en dat is zo'n beetje de strohalm waar de hysterische primal screamers zichzelf al 2 jaar aan vastklampen.
De link is er al. Don Jr en de meeting in Trump Tower. (Waar Trump zelf waarschijnlijk via de speaker bij was.)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:00:01 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_182381170
0 op het rekest?



Muellers onderzoek heeft al tot de veroordeling van 8 personen geleid (waaronder, voor het geval je het vergeten was, de national security advisor Michael "lock her up" Flynn, de campagneleider, en de persoonlijke advocaat van Trump), 32 aanklachten tegen personen en 3 bedrijven.

Zelfs als er nu niets meer komt zou het in een normaal politiek klimaat zo'n schandaal zijn geweest dat de president het niet overleefd had.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182381550
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:00 schreef speknek het volgende:
0 op het rekest?

[ afbeelding ]

Muellers onderzoek heeft al tot de veroordeling van 8 personen geleid (waaronder, voor het geval je het vergeten was, de national security advisor Michael "lock her up" Flynn, de campagneleider, en de persoonlijke advocaat van Trump), 32 aanklachten tegen personen en 3 bedrijven.

Zelfs als er nu niets meer komt zou het in een normaal politiek klimaat zo'n schandaal zijn geweest dat de president het niet overleefd had.
Flynn bood in 2017 president Trump zijn ontslag aan. Zijn positie binnen het witte huis was onhoudbaar geworden, nadat hij collega’s en Mike Pence onwaarachtig had ingelicht over zijn contact met de Russische ambassadeur.

President Trump aanvaarde zijn ontslag.
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_182382236
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 20:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Laat ik het anders verwoorden. Ze vinden geen link met Donald Trump of zijn familie.
Waarmee het hele idee dat Trump afgezet kan worden als Mueller klaar is met zijn onderzoek de prullenmand in kan en dat is zo'n beetje de strohalm waar de hysterische primal screamers zichzelf al 2 jaar aan vastklampen.
Dat doet niets af aan het feit dat het Mueller onderzoek een succesverhaal is gebleken. De halve entourage rond Trump is opgepakt. Ik ga er van uit dat Trumpfans daar ook blij mee zijn, want je wil geen criminelen om je heen. Als ik vanuit een trumpsupporter redeneer gaan die er vanuit dat Trump zelf ook niet wist wat voor een zooitje al die opgepakte frauders om 'm heen waren.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_182382339
Flynn sneuvelde naar verluid meer om de Turkije kwestie dan om de Rusland kwestie.
pi_182382845
Gaan jullie nu amv renamen naar trump is de god keizer van de wereld we kunnen nu gerust sterven?
Ik zou met jullie allemaal willen proosten met wat water uit flint michigan. Binnen een aantal jaar is de waterkwaliteit overal zo geweldig in amerika. Een drupje extra kwik erin om ervoor te zorgen dat je zeker geen nageslacht krijgt.
Een ding is zeker de rest van de wereld gaat nu naar China kijken voor leiderschap.
  maandag 8 oktober 2018 @ 01:35:59 #195
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182383237
Opgeruimd en maatregelen genomen, het kán zijn dat er bepaalde discussiedraden verminkt zijn. Excuus daarvoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Overall beste user 2022 maandag 8 oktober 2018 @ 08:11:46 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182384047
quote:
Trump has reportedly picked a handbag designer to be Ambassador to South Africa. She frequents Mar-a-Lago and even held her daughter's wedding at Trump's club. https://t.co/0dxwKEkxM6
Pay to play? Pay to play!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182384138
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pay to play? Pay to play!
Swamp the drain.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:28:21 #198
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_182384179
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pay to play? Pay to play!
What else is new?

Mensen die nog in die 'drain the swamp' bullshit geloven hebben wel een enorme Mexicaanse Muur voor hun kop.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 maandag 8 oktober 2018 @ 08:48:36 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_182384418
En uiteraard kan ze de regering van Z-A vragen de benodigdheden voor haar tassen niet langer op de lijst van bedreigde diersoorten te houden.

#winning
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_182384615
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 19:52 schreef Nintex het volgende:
Het gaat weer rete spannend worden met de midterms. Echter gezien de events van de afgelopen dagen is mijn vermoeden dat de wijzer toch weer richting rood gaat. In de diverse peilingen is men ook blij met de economische situatie. Daar heeft Trump en de GOP een enorm voordeel mee.

Wat betreft voter registration hoor je nog steeds weinig in de media over hogere opkomsten. De turn-out zal hoger zijn dan de vorige midterms, maar de Trump/Clinton race niet halen denk ik.
De beste voorspeller is https://fivethirtyeight.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')