abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182364684
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klinkt als je tekent er toch zelf voor.
Wet is wet.
Niet zo moeilijk doen man, als ik een contract met jou teken dat ik jou mag vermoorden mag ik alsnog de bak in.
  zondag 7 oktober 2018 @ 09:05:48 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182366133
Als je werkgever wil dat je naar Indonesië ofzo gaat, whats in it for me, geen leuke deal, geen Indonesië.
Gewoon hard onderhandelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182367368
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 07:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wet is wet.
Niet zo moeilijk doen man, als ik een contract met jou teken dat ik jou mag vermoorden mag ik alsnog de bak in.
Niet zo dom doen man, zo ongebruikelijk is het niet dat een expat een arbeidscontract heeft die niet onder de Nederlandse wet valt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182367424
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet zo dom doen man, zo ongebruikelijk is het niet dat een expat een arbeidscontract heeft die niet onder de Nederlandse wet valt.
als je niet weet wat een expat is dan kan je beter niet reageren.... :')
pi_182367824
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dit heeft wel een erg hoog 'ja-maar-als'-gehalte.

Ik zou het cao doorlezen, vragen stellen bij de vakbond hierover en dingen kortsluiten, in plaats van blijven gissen naar antwoorden op een internetforum.
Je gaat er wel makkelijk vanuit dat er sprake is van een cao
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182368492
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je niet weet wat een expat is dan kan je beter niet reageren.... :')
Want alleen Nederlandse bedrijven sturen expats de wereld over inderdaad. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182369706
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 06:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

dus niemand gaat naar de goedkope landen?
In praktijk wel. Veel vinden het toch wel leuk om een jaartje in Jakarta of in Ho Chi Minhstad te wonen. En in het algemeen gaat dat in goed overleg. Had me een jaar of 10 geleden ook nog wel leuk geleken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182369740
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klinkt niet legaal.
Ik heb het nooit uitgezocht, maar over het algemeen heeft mijn werkgever zijn zaken wel goed voor elkaar. En er is een goed functionerende ondernemingsraad waarvan ik ook wel verwacht dat ze het niet zouden accepteren als het niet mocht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182369996
In het geval van TS blijft hij gewoon werken in Nederland. Alleen doet ie de hele tijd aan thuiswerken vanuit... ergens anders. Geen punt.
Waar jullir hrt over hebben is tijdelijk worden uitgezonden om voor de baas op een kantoor ...ergens anders te werken. Totaal andere dingen.
Als je bij ons wordt uitgezonden wordt er rekening gehouden met de plaatselijke kostenfactor, maar krijg je er ook een hoop toeslagen bij, bijvoorbeeld om een woning te huren )zodat je je huis thuis kunt aanhouden, een ongemakken toeslag etc etc. Kun je je het omgekeerde voorstellen - Ja ga maar op kantoor in Zurich werken, je behoud alleen je salaris die je in Nederland krijgt. Dat zie ik ook niet gebeuren.
2016: MGA UII SAL MAD SXF PAR CMB ALC DME ULN PEK BKK DMK KBV CNX CEI BKK MDL
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_182370078
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet zo analfabetisch doen man, zoiets blijkt totaal niet uit je verhaal.
pi_182370082
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want alleen Nederlandse bedrijven sturen expats de wereld over inderdaad. :')
Dat snap ik niet....

[ Bericht 65% gewijzigd door Armani XL op 09-10-2018 07:50:23 (1 keer quoten is genoeg) ]
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:12:50 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_182370294
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb het nooit uitgezocht, maar over het algemeen heeft mijn werkgever zijn zaken wel goed voor elkaar. En er is een goed functionerende ondernemingsraad waarvan ik ook wel verwacht dat ze het niet zouden accepteren als het niet mocht.
Ligt eraan wat voor contract je hebt en waar je werkgever zit. In Nederland mag je sowieso niet minder dan het minimumloon krijgen, dus als jij wordt uitgezonden naar peru, mag je niet opeens de helft van het minimumloon verdienen. En als jij een vast salaris hebt mag dat natuurlijk helemaal niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182370390
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Mondeling zegt wettelijk helemaal niets wanneer je op basis van zo'n uitspraak handelingen gaat verrichten waar schriftelijk niks mee gedaan is.
Dit, het gaat erom wat in je contract staat. Eventuele kan als iets echt hee lang zo is als een soort gewoonterecht wordenngezien door een rechter. Echter vrijwel altijd staat er kuist in een contract dat werkgever ten alle tijden mag overplaatsen en nieuwe standplaats mag aanwijzen.
Whatever...
pi_182371577
Dat vind ik wel raar TS.
Stel je woont eerst in Amsterdam en je gaat verhuizen naar Winschoten (10% van de woningprijzen in Amsterdam) gaat je baas dan ook je loon verlagen? omdat de huur/koop daar fors lager ligt?
Interessant he ?
pi_182372399
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat vind ik wel raar TS.
Stel je woont eerst in Amsterdam en je gaat verhuizen naar Winschoten (10% van de woningprijzen in Amsterdam) gaat je baas dan ook je loon verlagen? omdat de huur/koop daar fors lager ligt?
Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
Somebody that I used to know
pi_182372731
Nee, maar je geeft je baas wel het idee dat ie gewoon een goedkope pool kan inhuren in plaats een dure Nederlandse arbeidskracht.
pi_182372949
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:23 schreef EnochRoot het volgende:
Nee, maar je geeft je baas wel het idee dat ie gewoon een goedkope pool kan inhuren in plaats een dure Nederlandse arbeidskracht.
En zo goedkoop zijn Polen/Burgaren helemaal niet, iets met werktempo en kwaliteit en betrouwbaarheid. Maarja achteraf...

quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
;( Zal me niets verbazen dat de VVD hier ook mee eens is.
Als zoiets bestond, denk dat dan veel bedrijven als een rap naar Limburg/Groningen verhuizen en dat de huizenprijzen daar met 1000% stijgen in 1 dag :9~
Interessant he ?
pi_182375666
quote:

[..]

Is toch heel normaal? Is hier in de UK ook. Programmeur in Londen verdiend 70k, in het oosten, diezelfde baan, bij hetzelfde bedrijf, 63k en richting het noorden waar ze ook een vestiging hebben, slechts 48k.

Zie je ook bij beroepen als vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs. Ligt het loon gewoon een stuk lager. Voor hetzelfde werk, en dezelfde uren en ervaring.
pi_182383559
quote:

[..]

Zie je in de praktijk toch al; salarissen in de randstad liggen over het algemeen hoger dan in de provincie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182383707
Het korte antwoord is gewoon "Nee". Mag niet, zeker niet eenzijdig. Het enige wat de werkgever niet hoeft te doen is je brandstof vergoeding aanpassen aangezien jij de verhuizende partij bent. Overigens mag een salarisverhoging oid, nooit meer terug gedraaid worden als je hem eenmaal schriftelijk hebt gekregen, tenzij expliciet vermeld in je arbeidscontract. Maar als dat soort shit er in staat, bij de contractonderhandelingen ben je zelf. Gewoon nee zeggen als iets je niet bevalt, als ze je echt willen hebben gaat die voorwaarde van tafel.
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:47:55 #46
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_182386355
Je werkgever heeft jou ergens fiscaal gevestigd en daar zitten verplichtingen aan. Voor zowel je baas als voor jou. In de meeste gevallen kom je ergens in de klem.

Ik weet de regels niet exact in de wet maar ikzelf werk bij een internationaal bedrijf en het is niet toegestaan om op een contact van 1 land langer dan x periode je werk te verrichten vanuit een ander land. Als het langer is, dan wodt je fiscaal voor je werk en voor de belastingen die je baas betaalt verhuist. En ja, ga je naar Londen, Zweden of Silicon Valley, dan gaat je salaris in Euro/Dollar/Pond wel omhoog, en ga je naar Frankrijk of Spanje, dan gaat te aantal Euro's naar beneden. En compensatie is onderhandelbaar, maar niet eenvoudig te krijgen.

Dus, vraag een bij HR wat de regels zijn waar je tegenaan gaat lopen. Die weten het vast wel.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_182386394
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 05:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Zie je in de praktijk toch al; salarissen in de randstad liggen over het algemeen hoger dan in de provincie.
Niet voor onderwijzers, verpleging ed.
Een + voor: OAMKB, Indreams, Jobsuits, FinancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino, Bruinewold montage, ABG, Lohuis, De rotonde, Monkey town, Silverline, Da Xin, Cafetaria Iijsselstein, fysiotherapie Ter Apel, AquaPretPark
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')