abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:55:16 #1
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182357267
Stel je woont in Nijmegen en werkt in Nijmegen, je verdient absoluut niet slecht.... maar je besluit te verhuizen, naar iets wat verder van je werk ligt, dan betaal je over het algemeen zelf de extra reiskosten.

Stel dat je net over de grens in Duitsland gaat wonen dan is er vast niets aan de hand met de hoogte van het salaris.

Of stel dat je afspreekt met je baas dat je in Drenthe gaat wonen en vanaf dan alleen nog maar thuis werkt (er vanuit gaande dat dit voor je functie prima kan) en dat je de keren dat je op de zaak moet verschijnen, paar keer per jaar, je zelf je reis kosten betaald.

Qua salaris zal er niet zo veel veranderen in deze gevallen.

Maar stel nu dat je extreem goedkoop in Roemenië gaat wonen (of waarover) omdat je vrouw daar een bed And breakfast wil beginnen. Uiteraard betaal je zelf de reis kosten om die paar keer per jaar op de zaak te verschijnen.

Mag een werkgever dan je salaris verlagen omdat dat land zo extreem goedkoop is en de lonen daar drastisch lager liggen dan in NL?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182357299
Je stelt wel heel veel.
pi_182357361
Waarom zou die dat mogen?
Je hebt gewoon een arbeidsovereenkomst voor ¤zoveel per maand.
Hoe en waar je dat geld besteed is zijn zaak niet.
Als je heel zuinig zou leven dan zou hij je salaris ook niet verlagen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:00:47 #4
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182357362
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:57 schreef Fokker89 het volgende:
Je stelt wel heel veel.
Klopt, probeer het scenario te schetsen. Ik werk zelf vanuit huis (IT voor internationaal bedrijf) en zie mijn baas een paar keer per jaar.

Technisch gezien zou niets mij beletten om mijn werk vanuit bv Spanje te doen.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182357374
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:55 schreef VleesLollie het volgende:
Mag een werkgever dan je salaris verlagen omdat dat land zo extreem goedkoop is en de lonen daar drastisch lager liggen dan in NL?
Waarom denk je dat Polen of andere Europeanen in Nederland komen werken?
Omdat de lonen hoger zijn dan in het land van herkomst.
Wellicht helpt dit in het zoeken van het antwoord op je vraag.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:01:45 #6
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182357376
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:00 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom zou die dat mogen?
Je hebt gewoon een arbeidsovereenkomst voor ¤zoveel per maand.
Hoe en waar je dat geld besteed is zijn zaak niet.
Als je heel zuinig zou leven dan zou hij je salaris ook niet verlagen.
omdat het loon in Roemenië een miljard keer lager ligt dan in NL?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:03:51 #7
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182357400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:01 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Polen of andere Europeanen in Nederland komen werken?
Omdat de lonen hoger zijn dan in het land van herkomst.
Wellicht helpt dit in het zoeken van het antwoord op je vraag.
Maar dat is anders, ze (de polen) verrichten fysiek arbeid hier in NL, voor een NL bedrijf en krijgen daardoor een NL salaris.

Als je dat omdraait, als je werkt vanuit polen krijg je dan ook een Pools salaris?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182357511
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:03 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

Maar dat is anders, ze (de polen) verrichten fysiek arbeid hier in NL, voor een NL bedrijf en krijgen daardoor een NL salaris.

Als je dat omdraait, als je werkt vanuit polen krijg je dan ook een Pools salaris?
Je werkt in Nederland. De werkgever betaalt loon op basis van gestelde wetten en regels die in Nederland gelden.
De hoogte van het loon is vastgesteld door een collectieve arbeidsovereenkomst, regels waar beide partijen (werkgever en werknemer) zich aan moeten houden.

Ik zou me eerder zorgen maken over de mogelijkheid van ontslag omdat een werknemer in de omgeving van het bedrijf zou moeten wonen (wat vaak aan de orde is) dan verlaging van het loon.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:10:22 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182357519
Zou dat niet discriminerend zijn?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182357549
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:55 schreef VleesLollie het volgende:
Mag een werkgever dan je salaris verlagen omdat dat land zo extreem goedkoop is en de lonen daar drastisch lager liggen dan in NL?
Nee. Al kan de werkgever in de praktijk natuurlijk wel eisen dat je vaker op kantoor komt om zo te proberen nieuwe onderhandelingen te forceren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182357577
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Je werkt in Nederland. De werkgever betaalt loon op basis van gestelde wetten en regels die in Nederland gelden.
De hoogte van het loon is vastgesteld door een collectieve arbeidsovereenkomst, regels waar beide partijen (werkgever en werknemer) zich aan moeten houden.

Ik zou me eerder zorgen maken over de mogelijkheid van ontslag omdat een werknemer in de omgeving van het bedrijf zou moeten wonen (wat vaak aan de orde is) dan verlaging van het loon.
Maar wat als in je contract thuiswerk zou staan?
pi_182357635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:13 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Maar wat als in je contract thuiswerk zou staan?
Dit heeft wel een erg hoog 'ja-maar-als'-gehalte.

Ik zou het cao doorlezen, vragen stellen bij de vakbond hierover en dingen kortsluiten, in plaats van blijven gissen naar antwoorden op een internetforum.
Google is your friend, abuse your friends
pi_182357736
Te gek wel eigenlijk. En dan gewoon 1 dag per week werken. Kom je in Roemenië makkelijk van rond. En dan de rest van de week goedkope lauwe blikken Roemeens supermarkt bier drinken op de stoep van het verlies draaiende Bed en Breakfast van je vrouw.
pi_182357803
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:03 schreef VleesLollie het volgende:
Als je dat omdraait, als je werkt vanuit polen krijg je dan ook een Pools salaris?
Ligt eraan hoe groot aandeel van de tijd je in Nederland werkt en verblijft en je diengevolge in welke mate onder de Nederlandse wetgeving. Incidenteel een klus bij een Nederlandse klant doen en de rest van het jaar in Polen werken is nog iets anders, dan continue in Nederland gestationeerd zijn. Verder kan er nog sprake zijn van een onkostenvergoeding, indien je op initatief van de werkgever naar een klus in het buitenland wordt gestuurd, wat weer iets anders is dan op eigen initatief naar het buitenland gaat. In de casus uit de OP zie ik enkel een probleem als het minimumsalaris in Roemenie hoger zou zijn als in Nederland. In dat geval zou de werkgever mogelijk de Roemeense wetgeving overtreden. Maar het staat de werkgever vrij om de werknemer meer te betalen dan het minimumloon in Roemenie en als hij al een contractuele verplichting heeft ten aanzien van de werknemer dan zie ik niet hoe hij eenzijdig het arbeidscontract zou kunnen aanpassen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:32:45 #15
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_182357921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dit heeft wel een erg hoog 'ja-maar-als'-gehalte.

Ik zou het cao doorlezen, vragen stellen bij de vakbond hierover en dingen kortsluiten, in plaats van blijven gissen naar antwoorden op een internetforum.
In mijn contract staat niets over thuiswerken, maar toen mijn vestiging vorig jaar werd gesloten heb ik mondeling afgesproken om verder vanaf huis te werken. (Ik werk voor alle vestigingen, niet alleen voor de gene die gesloten werd)
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_182357967
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:32 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

In mijn contract staat niets over thuiswerken, maar toen mijn vestiging vorig jaar werd gesloten heb ik mondeling afgesproken om verder vanaf huis te werken. (Ik werk voor alle vestigingen, niet alleen voor de gene die gesloten werd)
Mondeling zegt wettelijk helemaal niets wanneer je op basis van zo'n uitspraak handelingen gaat verrichten waar schriftelijk niks mee gedaan is.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:26:30 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182359026
Natuurlijk gaat hij je geen lager salaris geven omdat je in een goedkoper land woont. Denk je dat hij je meer gaat betalen wanneer je naar Noorwegen verhuist? Manmanman :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182359046
Mijn geweldige werkgever doet dat dus, tenminste bij een uitzending. Als je uitgezonden wordt naar het buitenland, wordt je salaris gecompenseerd voor de kostenniveau daar. Prima als je naar Japan moet maar als je naar Indonesië moet mag je dus salaris inleveren. En daar teken je voor in je arbeidsovereenkomst.

Waar zijn de tijden dat je binnenliep als expat?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:44:12 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_182359320
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn geweldige werkgever doet dat dus, tenminste bij een uitzending. Als je uitgezonden wordt naar het buitenland, wordt je salaris gecompenseerd voor de kostenniveau daar. Prima als je naar Japan moet maar als je naar Indonesië moet mag je dus salaris inleveren. En daar teken je voor in je arbeidsovereenkomst.

Waar zijn de tijden dat je binnenliep als expat?
Klinkt niet legaal.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182359597
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klinkt niet legaal.
Klinkt als je tekent er toch zelf voor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:30:43 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182360349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn geweldige werkgever doet dat dus, tenminste bij een uitzending. Als je uitgezonden wordt naar het buitenland, wordt je salaris gecompenseerd voor de kostenniveau daar. Prima als je naar Japan moet maar als je naar Indonesië moet mag je dus salaris inleveren. En daar teken je voor in je arbeidsovereenkomst.

Waar zijn de tijden dat je binnenliep als expat?
Heb ook voor een bedrijf gewerkt dat internationaal actief was. Het enige wat aangepast werd aan het land waar je heenging was het per diem. Verder werden reis en woonkosten gewoon betaald.
Werkgever die mij wil uitzenden en mij wil korten kan de pot op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182361932
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klinkt als je tekent er toch zelf voor.
Maar ook al teken je ervoor, als het niet mag volgens de wet mag het niet. Je kan ook wel tekenen voor een werkweek van 135 uur zonder pauze..kan maar mag niet
pi_182362164
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:00 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

Klopt, probeer het scenario te schetsen. Ik werk zelf vanuit huis (IT voor internationaal bedrijf) en zie mijn baas een paar keer per jaar.

Technisch gezien zou niets mij beletten om mijn werk vanuit bv Spanje te doen.
Hier op het werk ook een collega die in ern ander land is gaan wonrn, zie m ongeveer 4/5x per jaar. Zn salaris is gewoon het zelfde gebleven.
  zondag 7 oktober 2018 @ 06:46:12 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182363998
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn geweldige werkgever doet dat dus, tenminste bij een uitzending. Als je uitgezonden wordt naar het buitenland, wordt je salaris gecompenseerd voor de kostenniveau daar. Prima als je naar Japan moet maar als je naar Indonesië moet mag je dus salaris inleveren. En daar teken je voor in je arbeidsovereenkomst.

Waar zijn de tijden dat je binnenliep als expat?
dus niemand gaat naar de goedkope landen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182364529
Nee kan niet
pi_182364684
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 23:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klinkt als je tekent er toch zelf voor.
Wet is wet.
Niet zo moeilijk doen man, als ik een contract met jou teken dat ik jou mag vermoorden mag ik alsnog de bak in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 7 oktober 2018 @ 09:05:48 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182366133
Als je werkgever wil dat je naar Indonesië ofzo gaat, whats in it for me, geen leuke deal, geen Indonesië.
Gewoon hard onderhandelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182367368
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 07:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wet is wet.
Niet zo moeilijk doen man, als ik een contract met jou teken dat ik jou mag vermoorden mag ik alsnog de bak in.
Niet zo dom doen man, zo ongebruikelijk is het niet dat een expat een arbeidscontract heeft die niet onder de Nederlandse wet valt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182367424
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet zo dom doen man, zo ongebruikelijk is het niet dat een expat een arbeidscontract heeft die niet onder de Nederlandse wet valt.
als je niet weet wat een expat is dan kan je beter niet reageren.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage zondag 7 oktober 2018 @ 11:12:10 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_182367824
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dit heeft wel een erg hoog 'ja-maar-als'-gehalte.

Ik zou het cao doorlezen, vragen stellen bij de vakbond hierover en dingen kortsluiten, in plaats van blijven gissen naar antwoorden op een internetforum.
Je gaat er wel makkelijk vanuit dat er sprake is van een cao
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182368492
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als je niet weet wat een expat is dan kan je beter niet reageren.... :')
Want alleen Nederlandse bedrijven sturen expats de wereld over inderdaad. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182369706
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 06:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

dus niemand gaat naar de goedkope landen?
In praktijk wel. Veel vinden het toch wel leuk om een jaartje in Jakarta of in Ho Chi Minhstad te wonen. En in het algemeen gaat dat in goed overleg. Had me een jaar of 10 geleden ook nog wel leuk geleken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182369740
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klinkt niet legaal.
Ik heb het nooit uitgezocht, maar over het algemeen heeft mijn werkgever zijn zaken wel goed voor elkaar. En er is een goed functionerende ondernemingsraad waarvan ik ook wel verwacht dat ze het niet zouden accepteren als het niet mocht.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182369996
In het geval van TS blijft hij gewoon werken in Nederland. Alleen doet ie de hele tijd aan thuiswerken vanuit... ergens anders. Geen punt.
Waar jullir hrt over hebben is tijdelijk worden uitgezonden om voor de baas op een kantoor ...ergens anders te werken. Totaal andere dingen.
Als je bij ons wordt uitgezonden wordt er rekening gehouden met de plaatselijke kostenfactor, maar krijg je er ook een hoop toeslagen bij, bijvoorbeeld om een woning te huren )zodat je je huis thuis kunt aanhouden, een ongemakken toeslag etc etc. Kun je je het omgekeerde voorstellen - Ja ga maar op kantoor in Zurich werken, je behoud alleen je salaris die je in Nederland krijgt. Dat zie ik ook niet gebeuren.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182370078
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Niet zo dom doen man, zo ongebruikelijk is het niet dat een expat een arbeidscontract heeft die niet onder de Nederlandse wet valt.
Niet zo analfabetisch doen man, zoiets blijkt totaal niet uit je verhaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182370082
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Want alleen Nederlandse bedrijven sturen expats de wereld over inderdaad. :')
Dat snap ik niet....

[ Bericht 65% gewijzigd door Armani XL op 09-10-2018 07:50:23 (1 keer quoten is genoeg) ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 14:12:50 #37
286575 Roces18
Chef de party
pi_182370294
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 13:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb het nooit uitgezocht, maar over het algemeen heeft mijn werkgever zijn zaken wel goed voor elkaar. En er is een goed functionerende ondernemingsraad waarvan ik ook wel verwacht dat ze het niet zouden accepteren als het niet mocht.
Ligt eraan wat voor contract je hebt en waar je werkgever zit. In Nederland mag je sowieso niet minder dan het minimumloon krijgen, dus als jij wordt uitgezonden naar peru, mag je niet opeens de helft van het minimumloon verdienen. En als jij een vast salaris hebt mag dat natuurlijk helemaal niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182370390
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 21:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Mondeling zegt wettelijk helemaal niets wanneer je op basis van zo'n uitspraak handelingen gaat verrichten waar schriftelijk niks mee gedaan is.
Dit, het gaat erom wat in je contract staat. Eventuele kan als iets echt hee lang zo is als een soort gewoonterecht wordenngezien door een rechter. Echter vrijwel altijd staat er kuist in een contract dat werkgever ten alle tijden mag overplaatsen en nieuwe standplaats mag aanwijzen.
Whatever...
pi_182371577
Dat vind ik wel raar TS.
Stel je woont eerst in Amsterdam en je gaat verhuizen naar Winschoten (10% van de woningprijzen in Amsterdam) gaat je baas dan ook je loon verlagen? omdat de huur/koop daar fors lager ligt?
Interessant he ?
pi_182372399
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Dat vind ik wel raar TS.
Stel je woont eerst in Amsterdam en je gaat verhuizen naar Winschoten (10% van de woningprijzen in Amsterdam) gaat je baas dan ook je loon verlagen? omdat de huur/koop daar fors lager ligt?
Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
Somebody that I used to know
pi_182372731
Nee, maar je geeft je baas wel het idee dat ie gewoon een goedkope pool kan inhuren in plaats een dure Nederlandse arbeidskracht.
pi_182372949
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:23 schreef EnochRoot het volgende:
Nee, maar je geeft je baas wel het idee dat ie gewoon een goedkope pool kan inhuren in plaats een dure Nederlandse arbeidskracht.
En zo goedkoop zijn Polen/Burgaren helemaal niet, iets met werktempo en kwaliteit en betrouwbaarheid. Maarja achteraf...

quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
;( Zal me niets verbazen dat de VVD hier ook mee eens is.
Als zoiets bestond, denk dat dan veel bedrijven als een rap naar Limburg/Groningen verhuizen en dat de huizenprijzen daar met 1000% stijgen in 1 dag :9~
Interessant he ?
pi_182375666
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
Is toch heel normaal? Is hier in de UK ook. Programmeur in Londen verdiend 70k, in het oosten, diezelfde baan, bij hetzelfde bedrijf, 63k en richting het noorden waar ze ook een vestiging hebben, slechts 48k.

Zie je ook bij beroepen als vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs. Ligt het loon gewoon een stuk lager. Voor hetzelfde werk, en dezelfde uren en ervaring.
pi_182383559
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er was hier serieus laatst iemand op fok die opperde om de salarissen regio-gebonden te maken. In Amsterdam verdien je dan meer dan in het oosten of noorden van het land 8)7
Zie je in de praktijk toch al; salarissen in de randstad liggen over het algemeen hoger dan in de provincie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182383707
Het korte antwoord is gewoon "Nee". Mag niet, zeker niet eenzijdig. Het enige wat de werkgever niet hoeft te doen is je brandstof vergoeding aanpassen aangezien jij de verhuizende partij bent. Overigens mag een salarisverhoging oid, nooit meer terug gedraaid worden als je hem eenmaal schriftelijk hebt gekregen, tenzij expliciet vermeld in je arbeidscontract. Maar als dat soort shit er in staat, bij de contractonderhandelingen ben je zelf. Gewoon nee zeggen als iets je niet bevalt, als ze je echt willen hebben gaat die voorwaarde van tafel.
  maandag 8 oktober 2018 @ 10:47:55 #46
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_182386355
Je werkgever heeft jou ergens fiscaal gevestigd en daar zitten verplichtingen aan. Voor zowel je baas als voor jou. In de meeste gevallen kom je ergens in de klem.

Ik weet de regels niet exact in de wet maar ikzelf werk bij een internationaal bedrijf en het is niet toegestaan om op een contact van 1 land langer dan x periode je werk te verrichten vanuit een ander land. Als het langer is, dan wodt je fiscaal voor je werk en voor de belastingen die je baas betaalt verhuist. En ja, ga je naar Londen, Zweden of Silicon Valley, dan gaat je salaris in Euro/Dollar/Pond wel omhoog, en ga je naar Frankrijk of Spanje, dan gaat te aantal Euro's naar beneden. En compensatie is onderhandelbaar, maar niet eenvoudig te krijgen.

Dus, vraag een bij HR wat de regels zijn waar je tegenaan gaat lopen. Die weten het vast wel.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_182386394
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 05:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Zie je in de praktijk toch al; salarissen in de randstad liggen over het algemeen hoger dan in de provincie.
Niet voor onderwijzers, verpleging ed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')