abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182433000
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.

Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.

Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 16:58:17 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182434652
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:

[..]

Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182435249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.

Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182435565
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:

[..]

Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
pi_182435593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.

Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Dat hele prikklokken gebeurt bij overheden al lang niet meer.
pi_182440106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 16:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Dat het te goedkoop is ben ik met je eens.
Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
pi_182440129
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:47 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
Zie mijn bovenstaande antwoord.
pi_182440168
Alle recreanten en twijfelaars van de snelweg weren en ik kan eindelijk volgas
pi_182440365
Ben tactisch op loopafstand van zowel het centraal station als het werk gaan wonen. Autootje voor de momenten als ik toch weg moet.
pi_182440969
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:05 schreef Antaris het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande antwoord.
Daar kan ik niet zoveel mee.
pi_182441591
die is makkelijk, lasten omlaag dat t allemaal weer op 1 loontje kan.hoeven de kids ook niet meer in die pauper stints. iedereen blij.
pi_182442265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
pi_182442737
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:46 schreef Piles het volgende:

[..]

De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.

Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.

Dat is nog niet eens een uur verzetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182443161
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Daar kan ik niet zoveel mee.
Wat niet?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 00:01:44 #90
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182443202
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.

Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.

Dat is nog niet eens een uur verzetten.
Precies. Even na 9 uur vertrekken en de filedruk is al fors minder.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 oktober 2018 @ 00:59:38 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182443945
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:04 schreef Antaris het volgende:

Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Daar heb ik een dubbel gevoel bij omdat er nu al veel belastinggeld (indirect) in het ov wordt gestoken. Het fileprobleem is slechts een onderdeel van een groter probleem, namelijk een mobiliteitsprobleem. Ook het ov zwicht onder de druk van de spits. Kijk eens hoe vol het ov zit tijdens de spits en dat ook de limieten van het spoor aardig in zicht zijn. Deze limieten kunnen we alleen met forse investeringen oprekken. Maar zodra je buiten de spits reist dan heb je 4 of meer bankjes voor jezelf.
quote:
Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
Ook daar heb ik een dubbel gevoel bij. De tijd dat ik een tegemoetkoming reiskosten voor een bepaald traject had heb ik nog meegemaakt. De ov-studentenkaart is in het leven geroepen om de administratieve druk te verminderen en de toen noodlijdende NS aan passagiers te helpen.

Enerzijds goed dat de administratieve druk verminderd is, maar nu is het druk in het ov. Ik ben al jaren warm voorstander van tijdsdifferentiatie, iets wat bij studenten goed te realiseren is door 2 uur later te beginnen, dus het eerste uur om 10:00. De vroege vogels zijn er niet blij mee, maar bij de meeste studenten zie ik voldoende draagvlak. Het kost niks, en het vermindert de druk op het ov. Daarmee wordt het ov gelijk aantrekkelijker voor de twijfelende automobilist die nu wegblijft om niet als een sardientje ingeblikt te worden.

Daarbij kan veel kantoorwerk flexibeler, vooral de jongeren die net de arbeidsmarkt betreden en nog geen gezin hebben kunnen prima later beginnen. Wat ik zelf doe als zelfstandig ondernemer is dat ik mijn kantoorwerkzaamheden in de ochtend doe van 8:00-10:00 à 12:00. Daarna ga ik de weg op naar klanten. Sindsdien zie ik bijna geen files meer.

Ik ben voor een spitsbelasting, maar niet gebaseerd op kilometerprijs zoals de overheid voorstelt, maar op basis van tijd. Onlangs reed ik van A naar B in 1 uur en 50 minuten en daarna precies dezelfde route van B naar A in 1 uur. Bij kilometerbeprijzing zouden beide ritten hetzelfde belast worden wat niet logisch is omdat je de drukke richting hetzelfde belast als de rustige richting. Door spitsbelasting tussen 7:00 en 9:00 te heffen op basis van de gereden tijd krijg je een eerlijkere beprijzing. Bovendien is de opzet eenvoudiger, omdat je zelfs met je mobiele telefoon kunt afrekenen, zelfs met je oude Nokia door een SMS te sturen met SPITS AAN om zo probleemloos langs kentekencontroles te kunnen rijden tijdens de spits.

Met spitsbelasting zullen forenzen beter rekening houden waar ze zich vestigen en waar ze hun werk zoeken. De extra geïnde gelden kunnen weer in infrastructuur geïnvesteerd worden, zowel weg, spoor als water.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182456856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.

Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.

Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
Vandaag, inderdaad, de zwaarste avondspits van het jaar. Het probleem is dat er maar weinig hoeft te gebeuren en het loopt helemaal vast. Mensen rijden ook vrij debiel (weinig afstand, veel rijstrook wisselen, hoe vaak ik wel niet van die idioten dwangmatig rechts zie rijden, soms kun je maar beter links blijven...)
pi_182476379
zolang het ov het op alle punten verliest van een eigen auto en je de wegen niet wilt ontwerpen op piekbelasting wordt het probleem nooit opgelost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182476700
Dit krijg je als je alle bedrijven naar de randstad brengt.. Leg hoge snelheidslijnen aan...zo moeilijk is dat toch niet... probleem opgelost. Geloof dat er nog ergens 2 miljard op de plank ligt nu in Den Haag?
pi_182479506
Zo nu en dan staat er bij de Deense grens een kleine file of langzaam rijdend verkeer...maar verder is Denemarken geheel en altijd filevrij.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')