Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:19 schreef Stoney3K het volgende:
Begin eerst maar eens met het afbreken van het achterlijke concept 'kantooruren' wat er vanuit gaat dat iedereen van 09:00 tot 17:00 op zijn productiefst is.
Als je werktijden gaat spreiden verminder je vanzelf de files.
Als je een spitstarief invoert van 5 euro per kilometer ofzo, zal het fileprobleem inderdaad wel verdwijnen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die paar centen zijn toch geen kosten Dat bedrag moet 100x omhoog. Dat zal je leren! Fietsen zul je, vadsige kantoorklerk!
Als de helft van het bedrijf om 06:00 begint en de andere helft om 12:00 begint en tot 20:00 werkt dan zijn we al een heel eind. Je hebt nou eenmaal ochtendmensen, avondmensen en ook nachtbrakers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Eisen van de chef dat mensen op 'een bepaalde tijd' aanwezig zijn.quote:
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
Even snel Ja, in de Randstad misschien. Op dit moment kan ik op de fiets naar het werk, maar voorheen kon ik kiezen voor 30 minuten enkele reis (met een klein stukje file) of 2 uur van deur tot deur met het OV waarbij je ook nog eens op een tijdstip aanwezig was die niet geheel aansloot bij je gewenste werktijden. En flexibiliteit als je eens wat langer moest blijven was ook helemaal weg. Even snel, laat me niet lachenquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Het enige wat ik hier lees zijn excuusjes waaruit blijkt dat je in de file staan vooral niet zo erg vindt. Ik hekel het, daarom maak ik er een halszaak van en doe ik het ook niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ok wacht even..
- Je moet bewust ergens op gaan rijden waarbij de kans aanzienlijk groter is dat je doodgaat mocht er een ongeluk gebeuren?
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt?
- Kies een andere werkgever? We hebben het niet allemaal zo makkelijk.
Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
O, daarom gaan de gevangenissen dicht! Vanwege dat onderzoek natuurlijk!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt.
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
O, daarom gaan de gevangenissen dicht! Vanwege dat onderzoek natuurlijk!
Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!
Niet bepaald. Maar beticht een ander niet van zwart/wit-denken als je het zelf doet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?
Hoe kom je daar precies bij?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.
Het gaat niet alleen om het werken in de zin van het genezen van de misdadiger, het gaat vooral om het beschermen van het publiek tegen de misdadiger, hoe langer ie vast zit hoe minder last.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Niks kortzichtig aan. Files van nu worden juist veroorzaakt doordat we met zijn alle in de afgelopen 20 jaar gemiddeld verder weg zijn gaan wonen van ons werk of verder zijn gaan werken van huis.quote:
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:43 schreef YuckFou het volgende:
Als ik dit zo lees hier reist geen van jullie dagelijks kriskras door NL soms overdag en soms 's nachts, als de Rijkswegverkeersdienst een aantal simpele dingen zou doen zouden er al best wat files voorkomen kunnen worden....
1) een generiek inhaal verbod voor vrachtwagens op alle 2 baansnelwegen, zeker die waar 130 is toegestaan, het verschil van 40/50km/h als een truck gaat inhalen geeft een enorme harmonica in het verkeer erachter waarbij er bij drukte achterin gelijk een langzaam rijdende file ontstaat.
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.quote:2) Zet die fucking doseerlichten aan...als ik in Amsterdam een klus heb en tegen de spits terug moet is de A10 een drama, overal waar invoegstroken zijn loopt het kansloos vast en alle doseerlichten die zijn geplaatst staan uit. (net als in de rest van Nederland....)
Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.quote:3) maak spitsstroken aan de linkerkant van de rijbaan een permanente zonder snelheidsbeperking, het is van de zotte dat we extra asfalt neerleggen en dat elke dag tijdelijk open of dicht te stellen, waarbij de Vmax. ook nog eens wordt verlaagd.
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.quote:4) Kost wat maar dan heb je ook wat, bouw een transferium aan het eind van de betuwelijn, iets wat de Duitsers hebben nagelaten, dwing havenbaronnen om containers voor transport naar het oosten via de trein naar het transferium te brengen en laat die duizenden vrachtwagens die nu van oost naar west rijden fijn in het oosten naar dat transferium rijden, voordelen; snelwegen naar het westen worden minder belast, er wordt een flinke economische impuls aan leegloopgebieden in het oosten gegeven en het schaalt tonnen fijnstof door heel Nederland.
Veel kantoorgebouwen, zeker bij de grotere bedrijven zijn al vaak vóór 8u open sluiten na 19u. Dat biedt al voldoende mogelijkheden om op andere tijden te werken, probleem hier is echter dat medewerkers zich verplicht voelen om van 9 tot 17 aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
Veel bedrijven willen dat juist wel omdat de kosten voor het bedrijf vele malen lager worden als mensen minder naar kantoor komen, ook hier is het probleem dat mensen zich vaak verplicht voelen of niet weten dat hun werkgever het prima vindt dat ze een dagje thuis werken.quote:- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
75% werkte al bij de huidige werkgever vóór de recente ontwikkelingen in de woningmarkt en op het moment van solliciteren bij de huidige werkgever had de aspirant werknemer een betere afweging kunnen maken tussen woonplaats, werklocatie, reistijd, filedruk etc.quote:- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt?
Je kan als werknemer niet alles in de hand hebben en het is niet toepasbaar in alle beroepsgroepen, maar als je op een kantoor werkt is al het werk (met de juiste middelen) ook elders en/of op andere tijdstippen te doen.quote:Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
Daar houdt geen enkele trucker zich aan en ik heb meerdere malen trucks 3/4 banen dik naast elkaar de pikorde zien uitmaken wie voorop mag tijdens de spits in Rotterdam waardoor alle banen erachter dichtslibben en files beginnen, een generiek verbod dus, altijd overal als het 2 baans is en dikke boetes (denk 1200¤+) erop bij overtreding.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.
Ik weiger elke keer Rijkswaterstaat te bellen om te vragen waarom ze uitstaan, maar ook in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en elders zie ik ze vaker uit dan aan staan.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.
Ik dank helemaal niemand, ik stip het aan als een van de rare oplossingen die erdoor worden gedrukt, extra asfalt neerleggen en vervolgens dichtgooien (of zoals afgelopen maandag avond, 's avonds laat openhouden en 100km/u als vMax)quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.
Ik heb nergens gezegd dat het simpel was, het is het meest extreme verstrekkende voorstel wat ik kan bedenken en grijpt diep in de transport en logistiek stroom in Nederland, toch zijn de duizenden vrachtwagens tegenwoordig een verkeersstopper van jewelste en vrijwel niemand kijkt daarnaar maar vooral naar forenzen in de spits want files dus de trein in, terwijl buiten de spits de eindeloze colonnes vrachtwagens doorlopend vertraging en problemen geven.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Wat een reactie. Bijna lachwekkend.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Vaak zie ik onderweg dat op een druk gedeelte van de dag de derde rijstrook dicht is, gewoon derde rijstrook open doen en dan loopt het verkeer ook veel sneller door.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.
De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:
[..]
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Dat hele prikklokken gebeurt bij overheden al lang niet meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.
Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Dat het te goedkoop is ben ik met je eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 16:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Zie mijn bovenstaande antwoord.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 17:47 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 22:46 schreef Piles het volgende:
[..]
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
Wat niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Daar kan ik niet zoveel mee.
Precies. Even na 9 uur vertrekken en de filedruk is al fors minder.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.
Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.
Dat is nog niet eens een uur verzetten.
Daar heb ik een dubbel gevoel bij omdat er nu al veel belastinggeld (indirect) in het ov wordt gestoken. Het fileprobleem is slechts een onderdeel van een groter probleem, namelijk een mobiliteitsprobleem. Ook het ov zwicht onder de druk van de spits. Kijk eens hoe vol het ov zit tijdens de spits en dat ook de limieten van het spoor aardig in zicht zijn. Deze limieten kunnen we alleen met forse investeringen oprekken. Maar zodra je buiten de spits reist dan heb je 4 of meer bankjes voor jezelf.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 21:04 schreef Antaris het volgende:
Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Ook daar heb ik een dubbel gevoel bij. De tijd dat ik een tegemoetkoming reiskosten voor een bepaald traject had heb ik nog meegemaakt. De ov-studentenkaart is in het leven geroepen om de administratieve druk te verminderen en de toen noodlijdende NS aan passagiers te helpen.quote:Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
Vandaag, inderdaad, de zwaarste avondspits van het jaar. Het probleem is dat er maar weinig hoeft te gebeuren en het loopt helemaal vast. Mensen rijden ook vrij debiel (weinig afstand, veel rijstrook wisselen, hoe vaak ik wel niet van die idioten dwangmatig rechts zie rijden, soms kun je maar beter links blijven...)quote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.
Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.
Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |