abonnement Unibet Coolblue
pi_182408151
Mensen die denken dat je files vermijd door accijns te verhogen :')
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:25:26 #53
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182408166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:19 schreef Stoney3K het volgende:
Begin eerst maar eens met het afbreken van het achterlijke concept 'kantooruren' wat er vanuit gaat dat iedereen van 09:00 tot 17:00 op zijn productiefst is.

Als je werktijden gaat spreiden verminder je vanzelf de files.
Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Man of Steal.
pi_182409011
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die paar centen zijn toch geen kosten :') Dat bedrag moet 100x omhoog. Dat zal je leren! :( Fietsen zul je, vadsige kantoorklerk!
Als je een spitstarief invoert van 5 euro per kilometer ofzo, zal het fileprobleem inderdaad wel verdwijnen. :')

Maar zelfs partijen als GL en D66 hadden in hun eerdere plannen eerder tarieven van rond de 15 cent per kilometer in gedachten. Dat gaat echt niets veranderen aan de files.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_182409167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
Als de helft van het bedrijf om 06:00 begint en de andere helft om 12:00 begint en tot 20:00 werkt dan zijn we al een heel eind. Je hebt nou eenmaal ochtendmensen, avondmensen en ook nachtbrakers.

Tegenwoordig hoef je voor vergaderingen echt niet meer altijd fysiek op kantoor te zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:09:11 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182411283
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:01 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Hoezo kunnen ze niet anders? :)
Eisen van de chef dat mensen op 'een bepaalde tijd' aanwezig zijn.
Klussen die tussen bepaalde tijden moeten.

Dat soort.

Maar je geeft zelf het antwoord eigenlijk al ene beetje in die post van 8.00 uur. Dan moeten de werknemers een keer mondiger worden. Dat is simpeler gezegd dan gedaan, dat wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:17:50 #57
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182411432
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen... ;)
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Even snel _O- Ja, in de Randstad misschien. Op dit moment kan ik op de fiets naar het werk, maar voorheen kon ik kiezen voor 30 minuten enkele reis (met een klein stukje file) of 2 uur van deur tot deur met het OV waarbij je ook nog eens op een tijdstip aanwezig was die niet geheel aansloot bij je gewenste werktijden. En flexibiliteit als je eens wat langer moest blijven was ook helemaal weg. Even snel, laat me niet lachen _O-
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:19:03 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182411451
Gewoon, ov opbeuren, met isolatiehokjes voor de sociale fobie.
pi_182413107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ok wacht even..

- Je moet bewust ergens op gaan rijden waarbij de kans aanzienlijk groter is dat je doodgaat mocht er een ongeluk gebeuren?
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt? _O-
- Kies een andere werkgever? We hebben het niet allemaal zo makkelijk.

Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
Het enige wat ik hier lees zijn excuusjes waaruit blijkt dat je in de file staan vooral niet zo erg vindt. Ik hekel het, daarom maak ik er een halszaak van en doe ik het ook niet.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:47:44 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182413806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:

Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt.
O, daarom gaan de gevangenissen dicht! :D Vanwege dat onderzoek natuurlijk!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:00:32 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182419869
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

O, daarom gaan de gevangenissen dicht! :D Vanwege dat onderzoek natuurlijk!
Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:02:04 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182419908
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:38:52 #63
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182420687
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:02 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik stel voor alle boetes af te schaffen. Heeft toch geen zin. Ik ben voor!
Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?
Don't let my username fool you...
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:40:54 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182420716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij stemt vast PVV met zo'n zwart-wit gedachten?
Niet bepaald. Maar beticht een ander niet van zwart/wit-denken als je het zelf doet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182421305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Er is al zo vaak onderzoek gedaan dat het bestraffen van slecht gedrag (door het verhogen van belastingen bijvoorbeeld) absoluut NIET werkt. Het belonen van goed gedrag (laten we het OV eens de helft goedkoper maken bijvoorbeeld) is veel effectiever.
Hoe kom je daar precies bij?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar accijns op alcohol dan is er voldoende onderzoek dat consumptie en excessen verminderen bij hogere accijnzen, zie bijvoorbeeld deze review:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3735171/

Zou ook vreemd zijn als alcohol een prijselasticiteit van nul had.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:23:17 #66
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182421356
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Gevangenisstraffen werken ook zelden, ja, het zal vast het grote publiek wat geruststellen, maar de gevangene komt er zelden beter uit.
Het gaat niet alleen om het werken in de zin van het genezen van de misdadiger, het gaat vooral om het beschermen van het publiek tegen de misdadiger, hoe langer ie vast zit hoe minder last.

En er zijn voorbeelden van spitstarieven in USA bijvoorbeeld die heel goed werken, kan link niet zo snel vinden.

Ook het toegangstarief voor London werkt heel goed.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:25:03 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182426034
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:27 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Kortzichtige onzin.
Niks kortzichtig aan. Files van nu worden juist veroorzaakt doordat we met zijn alle in de afgelopen 20 jaar gemiddeld verder weg zijn gaan wonen van ons werk of verder zijn gaan werken van huis.
So we just called him Fred
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:38:10 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182426162
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:43 schreef YuckFou het volgende:
Als ik dit zo lees hier reist geen van jullie dagelijks kriskras door NL soms overdag en soms 's nachts, als de Rijkswegverkeersdienst een aantal simpele dingen zou doen zouden er al best wat files voorkomen kunnen worden....

1) een generiek inhaal verbod voor vrachtwagens op alle 2 baansnelwegen, zeker die waar 130 is toegestaan, het verschil van 40/50km/h als een truck gaat inhalen geeft een enorme harmonica in het verkeer erachter waarbij er bij drukte achterin gelijk een langzaam rijdende file ontstaat.
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.

quote:
2) Zet die fucking doseerlichten aan...als ik in Amsterdam een klus heb en tegen de spits terug moet is de A10 een drama, overal waar invoegstroken zijn loopt het kansloos vast en alle doseerlichten die zijn geplaatst staan uit. (net als in de rest van Nederland....)
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.

quote:
3) maak spitsstroken aan de linkerkant van de rijbaan een permanente zonder snelheidsbeperking, het is van de zotte dat we extra asfalt neerleggen en dat elke dag tijdelijk open of dicht te stellen, waarbij de Vmax. ook nog eens wordt verlaagd.
Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.
quote:
4) Kost wat maar dan heb je ook wat, bouw een transferium aan het eind van de betuwelijn, iets wat de Duitsers hebben nagelaten, dwing havenbaronnen om containers voor transport naar het oosten via de trein naar het transferium te brengen en laat die duizenden vrachtwagens die nu van oost naar west rijden fijn in het oosten naar dat transferium rijden, voordelen; snelwegen naar het westen worden minder belast, er wordt een flinke economische impuls aan leegloopgebieden in het oosten gegeven en het schaalt tonnen fijnstof door heel Nederland.
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.
So we just called him Fred
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:51:16 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182426313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 09:48 schreef SuperNeger het volgende:
- Je bedrijf moet even op andere tijden open gaan?
Veel kantoorgebouwen, zeker bij de grotere bedrijven zijn al vaak vóór 8u open sluiten na 19u. Dat biedt al voldoende mogelijkheden om op andere tijden te werken, probleem hier is echter dat medewerkers zich verplicht voelen om van 9 tot 17 aanwezig te zijn.

quote:
- Thuiswerken? Goed idee maar dat wil geen enkele werkgever. Misschien moeten ze beginnen aan thuiswerksubsidie zodat de kans groter is dat ze dit mensen laten doen.
Veel bedrijven willen dat juist wel omdat de kosten voor het bedrijf vele malen lager worden als mensen minder naar kantoor komen, ook hier is het probleem dat mensen zich vaak verplicht voelen of niet weten dat hun werkgever het prima vindt dat ze een dagje thuis werken.

quote:
- Dichter bij je werk gaan wonen? In deze woningmarkt? _O-
75% werkte al bij de huidige werkgever vóór de recente ontwikkelingen in de woningmarkt en op het moment van solliciteren bij de huidige werkgever had de aspirant werknemer een betere afweging kunnen maken tussen woonplaats, werklocatie, reistijd, filedruk etc.

quote:
Je doet nu net alsof het aan de mensen zelf ligt. Dan zouden bedrijven juist meer gemotiveerd moeten worden dus want de werknevmer heeft dit in 99% van de gevallen totaal niet zelf in de hand
Je kan als werknemer niet alles in de hand hebben en het is niet toepasbaar in alle beroepsgroepen, maar als je op een kantoor werkt is al het werk (met de juiste middelen) ook elders en/of op andere tijdstippen te doen.

Voor jouw werkgever gaat het er uiteindelijk om dat jij je werk zo goed mogelijk, tegen zo laag mogelijke kosten doet. En als je goed bent in je werk en je werkgever je vertrouwd, zo het helemaal niet zo moeilijk moeten zijn.
So we just called him Fred
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:09:16 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_182428507
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Op veel snelwegen met twee rijksstroken is dat al van toepassing tijdens de drukke uren.
Daar houdt geen enkele trucker zich aan en ik heb meerdere malen trucks 3/4 banen dik naast elkaar de pikorde zien uitmaken wie voorop mag tijdens de spits in Rotterdam waardoor alle banen erachter dichtslibben en files beginnen, een generiek verbod dus, altijd overal als het 2 baans is en dikke boetes (denk 1200¤+) erop bij overtreding.
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Hier in Rotterdam/Delft doen ze het anders prima. Er zal vast een reden zijn waarom ze uitstaan.
Ik weiger elke keer Rijkswaterstaat te bellen om te vragen waarom ze uitstaan, maar ook in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en elders zie ik ze vaker uit dan aan staan.
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:

Daarvoor mag je de vaststellers van de milieunormen bedanken.

Ik dank helemaal niemand, ik stip het aan als een van de rare oplossingen die erdoor worden gedrukt, extra asfalt neerleggen en vervolgens dichtgooien (of zoals afgelopen maandag avond, 's avonds laat openhouden en 100km/u als vMax) :')
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 08:38 schreef FredvZ het volgende:
Zo simpel werkt het helaas niet, het transport van en naar de havens is namelijk niet symmetrisch en een vrachtwagen uit Duitsland rijdt niet per definitie ook weer terug naar Duitsland.
Ik heb nergens gezegd dat het simpel was, het is het meest extreme verstrekkende voorstel wat ik kan bedenken en grijpt diep in de transport en logistiek stroom in Nederland, toch zijn de duizenden vrachtwagens tegenwoordig een verkeersstopper van jewelste en vrijwel niemand kijkt daarnaar maar vooral naar forenzen in de spits want files dus de trein in, terwijl buiten de spits de eindeloze colonnes vrachtwagens doorlopend vertraging en problemen geven.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_182428582
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Een uurtje of 2 eerder en later beginnen of ook echt avond en nacht? Want dat is ook weer niet gezond voor een mens.
He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Uur later, uur eerder, misschien 2 uur eerder en later. Doe waar je zin in hebt. Deel misschien je groep in 2, 1 vroeg 1 laat...

Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182429176
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:55:46 #73
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182429333
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Wat een reactie. Bijna lachwekkend.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182429494
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:48 schreef Antaris het volgende:
Wat een reacties hier, bijna lachwekkend.
De enige oplossing, wat ik al eerder aangaf is verbeteren van het OV.
Meer wegen aanleggen helpt helemaal niets.
Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.

Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.

Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:17:56 #75
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182429683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.

De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.

Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?

https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
Vaak zie ik onderweg dat op een druk gedeelte van de dag de derde rijstrook dicht is, gewoon derde rijstrook open doen en dan loopt het verkeer ook veel sneller door.
pi_182433000
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.

Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.

Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 16:58:17 #77
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182434652
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:

[..]

Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182435249
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

He ambtenaar, je hoeft niet om stipt 9 op je werk te zijn en stipt om 17.00 te vertrekken.
Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.

Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_182435565
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:36 schreef Antaris het volgende:

[..]

Prijs van OV is erg aan de hoge kant, eigenlijk niet leuk meer.
Ik weet nog (of het nu nog zo is) in België kon je van Putte naar Antwerpen centrum (ongeveer 1 uur reistijd) mee voor 1 euro.
Dan is het leuk en zo stimuleer je meer reizigers en ontlast je het fileprobleem. Niet dat er geen files zijn daar maar wel een hele goede regeling.
Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
pi_182435593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zou misschien veranderen als mensen niet per uur betaald worden dat ze aanwezig zijn op de zaak, maar gewoon beoordeeld (en beloond) worden op hun productief vermogen.

Als Jantje en Pietje allebei een uur ingeklokt zijn betekent dat niet dat ze even veel werk verzet hebben in dat uur. Zo lang ze voor dat uur even veel worden betaald staan ze op de minuut voor de prikklok te wachten tot het 17:00 is geweest.
Dat hele prikklokken gebeurt bij overheden al lang niet meer.
pi_182440106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 16:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

1 euro is te goedkoop. Je snapt natuurlijk dat erg veel geld bij moet om dat te subsidiëren. Bovendien trek je daarmee volk aan dat geen reisdoel heeft zoals hangjongeren en zwervers. Dat zag ik ook in Hasselt (B) waar ze in de jaren '90 gratis ov hadden. De bussen zaten mutje vol, maar veel jongeren en ouderen. De middelbare leeftijd ging gewoon met de auto omdat de bussen te vol zaten. Ik zie wel heil in 65+ passen zodat ze gratis buiten de spits kunnen reizen.
Dat het te goedkoop is ben ik met je eens.
Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
pi_182440129
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:47 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Als je het OV spotgoedkoop maakt zal er toch een hoop belastinggeld in gepompt moeten worden. Bovendien reist een aanzienlijk deel al 'gratis', hetzij met studenten-ov, hetzij met een businesscard.
Zie mijn bovenstaande antwoord.
pi_182440168
Alle recreanten en twijfelaars van de snelweg weren en ik kan eindelijk volgas
pi_182440365
Ben tactisch op loopafstand van zowel het centraal station als het werk gaan wonen. Autootje voor de momenten als ik toch weg moet.
pi_182440969
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:05 schreef Antaris het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande antwoord.
Daar kan ik niet zoveel mee.
pi_182441591
die is makkelijk, lasten omlaag dat t allemaal weer op 1 loontje kan.hoeven de kids ook niet meer in die pauper stints. iedereen blij.
pi_182442265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

Allemaal oplossingen om maar niet tussen die 2 tijden precies aan het werk te zijn en een stuk weg in bezet te nemen die de rest van de dag leeg blijft.
De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
pi_182442737
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:46 schreef Piles het volgende:

[..]

De ochtendspits is nu al tussen half 7 en 10, daarbuiten is het ook erg druk. Dus je reactie is erg kort door de bocht. Een uurtje schuiven met je tijden gaat niet helpen.
In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.

Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.

Dat is nog niet eens een uur verzetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182443161
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:43 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Daar kan ik niet zoveel mee.
Wat niet?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 00:01:44 #90
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182443202
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de randstad dagelijks over 3 wegen die het drukste zijn rond AMS.

Sinds ik rond 9 weg ga van huis, sta ik ipv iedere dag, 'maar' 3x van de 10 ritten een keer stil.

Dat is nog niet eens een uur verzetten.
Precies. Even na 9 uur vertrekken en de filedruk is al fors minder.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 oktober 2018 @ 00:59:38 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_182443945
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:04 schreef Antaris het volgende:

Maar het kan en moet wel een stuk goedkoper in Nederland.
Door gebruik te maken van het OV moet wel beloond worden.
Daar heb ik een dubbel gevoel bij omdat er nu al veel belastinggeld (indirect) in het ov wordt gestoken. Het fileprobleem is slechts een onderdeel van een groter probleem, namelijk een mobiliteitsprobleem. Ook het ov zwicht onder de druk van de spits. Kijk eens hoe vol het ov zit tijdens de spits en dat ook de limieten van het spoor aardig in zicht zijn. Deze limieten kunnen we alleen met forse investeringen oprekken. Maar zodra je buiten de spits reist dan heb je 4 of meer bankjes voor jezelf.
quote:
Het is in principe te belachelijk voor woorden dat studenten door het hele land kunnen reizen voor niks.
Vroeger kreeg je alleen het traject vergoed van thuis naar school en weer terug.
Ook daar heb ik een dubbel gevoel bij. De tijd dat ik een tegemoetkoming reiskosten voor een bepaald traject had heb ik nog meegemaakt. De ov-studentenkaart is in het leven geroepen om de administratieve druk te verminderen en de toen noodlijdende NS aan passagiers te helpen.

Enerzijds goed dat de administratieve druk verminderd is, maar nu is het druk in het ov. Ik ben al jaren warm voorstander van tijdsdifferentiatie, iets wat bij studenten goed te realiseren is door 2 uur later te beginnen, dus het eerste uur om 10:00. De vroege vogels zijn er niet blij mee, maar bij de meeste studenten zie ik voldoende draagvlak. Het kost niks, en het vermindert de druk op het ov. Daarmee wordt het ov gelijk aantrekkelijker voor de twijfelende automobilist die nu wegblijft om niet als een sardientje ingeblikt te worden.

Daarbij kan veel kantoorwerk flexibeler, vooral de jongeren die net de arbeidsmarkt betreden en nog geen gezin hebben kunnen prima later beginnen. Wat ik zelf doe als zelfstandig ondernemer is dat ik mijn kantoorwerkzaamheden in de ochtend doe van 8:00-10:00 à 12:00. Daarna ga ik de weg op naar klanten. Sindsdien zie ik bijna geen files meer.

Ik ben voor een spitsbelasting, maar niet gebaseerd op kilometerprijs zoals de overheid voorstelt, maar op basis van tijd. Onlangs reed ik van A naar B in 1 uur en 50 minuten en daarna precies dezelfde route van B naar A in 1 uur. Bij kilometerbeprijzing zouden beide ritten hetzelfde belast worden wat niet logisch is omdat je de drukke richting hetzelfde belast als de rustige richting. Door spitsbelasting tussen 7:00 en 9:00 te heffen op basis van de gereden tijd krijg je een eerlijkere beprijzing. Bovendien is de opzet eenvoudiger, omdat je zelfs met je mobiele telefoon kunt afrekenen, zelfs met je oude Nokia door een SMS te sturen met SPITS AAN om zo probleemloos langs kentekencontroles te kunnen rijden tijdens de spits.

Met spitsbelasting zullen forenzen beter rekening houden waar ze zich vestigen en waar ze hun werk zoeken. De extra geïnde gelden kunnen weer in infrastructuur geïnvesteerd worden, zowel weg, spoor als water.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_182456856
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:05 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Het OV in Nederland is van uitstekende kwaliteit al krijg je soms de indruk van niet met al die zeikerds. Probleem is dat je niet naar alle plaatsen in Nederland goed OV kunt hebben dat ook nog betaalbaar.

Mijn ervaring is dag eigenlijk alleen de dinsdag en de donderdag drama zijn op de weg. De andere dagen zijn (tenzij bijzondere omstandigheden) doorgaans een stuk beter te doen. Op zich logisch, want ma/wo/vr zijn populaire parttimedagen en thuiswerkdagen.

Bedrijven dwingen tot thuiswerken gaat niet werken, want niet alle bedrijven zijn er op ingesteld, ondanks dat het best zou kunnen. Bedrijven belonen als ze bijvoorbeeld een consequente maximale bezettingsgraad halen gaat denk ik wel werken.
Vandaag, inderdaad, de zwaarste avondspits van het jaar. Het probleem is dat er maar weinig hoeft te gebeuren en het loopt helemaal vast. Mensen rijden ook vrij debiel (weinig afstand, veel rijstrook wisselen, hoe vaak ik wel niet van die idioten dwangmatig rechts zie rijden, soms kun je maar beter links blijven...)
pi_182476379
zolang het ov het op alle punten verliest van een eigen auto en je de wegen niet wilt ontwerpen op piekbelasting wordt het probleem nooit opgelost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182476700
Dit krijg je als je alle bedrijven naar de randstad brengt.. Leg hoge snelheidslijnen aan...zo moeilijk is dat toch niet... probleem opgelost. Geloof dat er nog ergens 2 miljard op de plank ligt nu in Den Haag?
pi_182479506
Zo nu en dan staat er bij de Deense grens een kleine file of langzaam rijdend verkeer...maar verder is Denemarken geheel en altijd filevrij.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')