En nu moeten wij allemaal raden waar jij woontquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:47 schreef cempexo het volgende:
Hier wordt niet snel gereden, waarom zou je? Geen camera's, geen parkeerautomaten, nauwelijks een stoplicht en dus nooit files. Autorijden is ook hier menselijke beschaving.
Leuk verhaal:
Ik reed in een dorpje met een stuk of 5 auto's voor me. Werd ingehaald door een politieagent op een motor en deze liet ons allemaal stoppen. Hij ging naar de voorste en vervolgens naar de volgende. Bij mij aankomende vroeg hij of ik gezien had of de voorste auto over een dubbele streep had ingehaald. Naar waarheid zei ik nee.
Even later mocht iedereen weer doorrijden, zonder een bekeuring voor de voorste.
begin met bejaarden en slechte chauffeurs van de weg te halen!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
Dat is een hele goeie.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
Doen ze toch. Binnenkort gratis water op de stations alleen nergens is er plek om te pissen.quote:
Dat iedereen die klaagt over files dichter bij zijn werk moet gaan wonen of dichter bij zijn huis moet gaan wonen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
Totale BSquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.
De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
ik wacht op de nieuwe crisis...die zal deze keer snoeihard zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Totale BS
Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...
Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Totale BS
Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...
Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
Die werken meestal nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:24 schreef JanSob het volgende:
[..]
En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.
Disproportioneel weinig ja. Maar 50% van 100k is nog steeds 50.000 mensen extra die ergens naartoe willen. En ook de mensen zonder werk / geen behoefte om te werken willen natuurlijk zo nu en dan ergens naartoe.quote:
Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!
Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:01 schreef Accordtje het volgende:
Wat mij betreft is er maar één juiste oplossing voor het fileprobleem en dat is dat meer mensen vanuit huis werken.
De regering zal nu maar eens het bedrijfsleven moeten gaan dwingen om werknemers vanuit huis te laten werken. Dat is vrij eenvoudig: je legt ze de verplichting op om ervoor te zorgen dat dagelijks 20% van je personeel vanuit huis aan het werk is. Zo nee, dan volgt daar een boete voor (en dan wel echt een serieuze boete).
Uiteraard zijn er branches waarbij de aard van de werkzaamheden het niet mogelijk maakt om dat vanuit huis te doen. Voor die branches maak je een uitzondering.
De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...
En daarom is het noodzakelijk dat de regering het bedrijfsleven wettelijk gaat dwingen i.p.v. het aan het bedrijfsleven zelf over te laten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:03 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!
Dus het lager kader werkt dit tegen gewoon uit protectie voor hun eigen broodwinning.
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?
In de spits kan je niet altijd zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Daar heb je dan precies weer het probleem. Voor een werkgever is je reistijd geen werktijd, dus je kan wel 3 uur gaan zitten werken, maar wat heb je daar aan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Je kan aangeven dat je dan werkt. Dan ziet hij het gewerkte en betaalt er na uit...quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Daar heb je dan precies weer het probleem. Voor een werkgever is je reistijd geen werktijd, dus je kan wel 3 uur gaan zitten werken, maar wat heb je daar aan?
Ja....quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je kan aangeven dat je dan werkt. Dan ziet hij het gewerkte en betaalt er na uit...
Dit echt complete lariekoek. van station naar station misschien. Alleen niet iedereen houdt kantoor aan station.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen...
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Ja, laat de regering in Den Haag beslissen hoe bedrijven hun toko moeten runnenquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En daarom is het noodzakelijk dat de regering het bedrijfsleven wettelijk gaat dwingen i.p.v. het aan het bedrijfsleven zelf over te laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |