abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182347796
registreer om deze reclame te verbergen
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.

De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.

Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?

https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182347798
Hier wordt niet snel gereden, waarom zou je? Geen camera's, geen parkeerautomaten, nauwelijks een stoplicht en dus nooit files. Autorijden is ook hier menselijke beschaving.

Leuk verhaal:
Ik reed in een dorpje met een stuk of 5 auto's voor me. Werd ingehaald door een politieagent op een motor en deze liet ons allemaal stoppen. Hij ging naar de voorste en vervolgens naar de volgende. Bij mij aankomende vroeg hij of ik gezien had of de voorste auto over een dubbele streep had ingehaald. Naar waarheid zei ik nee.

Even later mocht iedereen weer doorrijden, zonder een bekeuring voor de voorste.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182347801
Als je de kans hebt net als ik, eerder beginnen. Ik begin om 6.00uur en zit om 14.30uur weer aan de koffie thuis.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182347820
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 06:47 schreef cempexo het volgende:
Hier wordt niet snel gereden, waarom zou je? Geen camera's, geen parkeerautomaten, nauwelijks een stoplicht en dus nooit files. Autorijden is ook hier menselijke beschaving.

Leuk verhaal:
Ik reed in een dorpje met een stuk of 5 auto's voor me. Werd ingehaald door een politieagent op een motor en deze liet ons allemaal stoppen. Hij ging naar de voorste en vervolgens naar de volgende. Bij mij aankomende vroeg hij of ik gezien had of de voorste auto over een dubbele streep had ingehaald. Naar waarheid zei ik nee.

Even later mocht iedereen weer doorrijden, zonder een bekeuring voor de voorste.
En nu moeten wij allemaal raden waar jij woont :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182348141
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
pi_182348210
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
begin met bejaarden en slechte chauffeurs van de weg te halen!
om te beginnen in de ochtendspits!
5 Ferrari's op videoband!
pi_182348415
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:24 schreef Antaris het volgende:
Begin eerst het openbaar vervoer aantrekkelijk te maken.
Dat is een hele goeie.
pi_182348752
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:56 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Dat is een hele goeie.
Doen ze toch. Binnenkort gratis water op de stations alleen nergens is er plek om te pissen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:59:30 #9
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_182349047
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?
Dat iedereen die klaagt over files dichter bij zijn werk moet gaan wonen of dichter bij zijn huis moet gaan wonen.

Zo makkelijk om naar de overheid re wijzen, maar jij was de gene die de keuze heeft gemaakt om te solliciteren bij een werkgever op een locatie waar je (ver) voor moest reizen en jij kiest er voor om dat met de auto te doen.
So we just called him Fred
pi_182349410
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
pi_182349886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 06:46 schreef cempexo het volgende:
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.

De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.

Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?

https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
Totale BS

Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...

Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
.
pi_182350068
Dat doen ze ook!

Bijvoorbeeld door het Engelse kantoor van Unilever NIET naar NL te halen.

dus minder verkeer rond het Unileverkantoor te Rotterdam dan gepland ik zeg goed bezig markje ^O^

:B :B
pi_182350559
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Totale BS

Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...

Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
ik wacht op de nieuwe crisis...die zal deze keer snoeihard zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_182350818
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:17 schreef Fer het volgende:

[..]

Totale BS

Het is momenteel druk door een oplevende economie. In komende periode zullen nog veel mensen van baan wisselen en dichterbij gaan wonen/werken, aantal flexwerkers afnemen en achterstanden weggewerkt worden. Grote bedrijven openen nieuwe kantoren enz...

Het verkeer zal vanzelf nog wat afvlakken en daarnaast wordt er al veel gebouwd en verbeterd. Meer is nu niet nodig.
En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.
pi_182350854
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:24 schreef JanSob het volgende:

[..]

En alle nieuwe nederlanders nemen geen auto/wonen allemaal naast hun werk zeker? Er komt elk jaar een stad ter groote van Dordrecht bij aan mensen. Oost europeanen carpoolen wel veel.
Die werken meestal niet :P
.
pi_182350907
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Die werken meestal niet :P
Disproportioneel weinig ja. Maar 50% van 100k is nog steeds 50.000 mensen extra die ergens naartoe willen. En ook de mensen zonder werk / geen behoefte om te werken willen natuurlijk zo nu en dan ergens naartoe.
pi_182350956
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:42 schreef mschol het volgende:
verhogen accijnzen op de brandstof, dan gaan mensen misschien eens nadenken over alternatieve manieren om van a naar b te komen,zolang je ze niet in de portemonnee raakt kan de gemiddelde automobilist het geen reet schelen
Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182351226
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja nog meer belasting!!! Meer!! Meer!!! Meeeeeerr!!!
yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...
pi_182351259
Wat mij betreft is er maar n juiste oplossing voor het fileprobleem en dat is dat meer mensen vanuit huis werken.

De regering zal nu maar eens het bedrijfsleven moeten gaan dwingen om werknemers vanuit huis te laten werken. Dat is vrij eenvoudig: je legt ze de verplichting op om ervoor te zorgen dat dagelijks 20% van je personeel vanuit huis aan het werk is. Zo nee, dan volgt daar een boete voor (en dan wel echt een serieuze boete).

Uiteraard zijn er branches waarbij de aard van de werkzaamheden het niet mogelijk maakt om dat vanuit huis te doen. Voor die branches maak je een uitzondering.
pi_182351284
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:01 schreef Accordtje het volgende:
Wat mij betreft is er maar n juiste oplossing voor het fileprobleem en dat is dat meer mensen vanuit huis werken.

De regering zal nu maar eens het bedrijfsleven moeten gaan dwingen om werknemers vanuit huis te laten werken. Dat is vrij eenvoudig: je legt ze de verplichting op om ervoor te zorgen dat dagelijks 20% van je personeel vanuit huis aan het werk is. Zo nee, dan volgt daar een boete voor (en dan wel echt een serieuze boete).

Uiteraard zijn er branches waarbij de aard van de werkzaamheden het niet mogelijk maakt om dat vanuit huis te doen. Voor die branches maak je een uitzondering.
Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!

Dus het lager kader werkt dit tegen gewoon uit protectie voor hun eigen broodwinning.
pi_182351314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:58 schreef mschol het volgende:

[..]

yep nog meer, als dat de enige manier is waarop men wil/kan luisteren...
De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?
pi_182351333
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:03 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja maar dan zijn er geen team leaders/managers meer nodig want dan pas blijkt dat het bedrijf prima draait zonder hun deskundige leiding!

Dus het lager kader werkt dit tegen gewoon uit protectie voor hun eigen broodwinning.
En daarom is het noodzakelijk dat de regering het bedrijfsleven wettelijk gaat dwingen i.p.v. het aan het bedrijfsleven zelf over te laten.
pi_182351408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]

De grote mate van inflexibiliteit van werkgevers is de voornaamste reden dat we in de file staan. Als jij met files meegerekend dagelijks 2 uur onder weg bent (heen en weer) terwijl het OV zorgt voor een reistijd van 3 uur per dag....waarom zou je dan het OV pakken?
omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen... ;)
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
pi_182351503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen... ;)
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
In de spits kan je niet altijd zitten.
pi_182351614
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:14 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat je of 3uur werk kan verzetten, of 2 uur kan niksen en zitten stressen... ;)
daarnaast is OV vaak gewoon even snel, is sommige gevallen zelfs sneller omdat je juist niet in de file staat
Daar heb je dan precies weer het probleem. Voor een werkgever is je reistijd geen werktijd, dus je kan wel 3 uur gaan zitten werken, maar wat heb je daar aan?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')