abonnement Unibet Coolblue
pi_182347722
Ik heb gewoon moeite met de oprukkende technologie die je schijnbaar niet kan stoppen.
Wat doe je daar aan als mens? Ik heb al geen phone. What else can I do?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 05:36:19 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182347723
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:30 schreef lrishCassidy het volgende:
En ik doe er aan mee, want ik praat nu met jullie via inet ^^

Er was laatst een topic hier, heimwee naar vroeger (inet) ofzoiets.
En daar ben ik het mee eens, toen was inet leuk, nu is het eng/strange/etc vaak.
Pionierstijd toen. Alles kon binnen de beperkte technische mogelijkheden en bijna alles mocht. Je kon met een beetje kennis zelf heel veel maken. Nu ligt de content, of de toegang daartoe, vooral bij grote bedrijven in plaats van bij particulieren. Veel minder creativiteit, veel eenheidsworst.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 05:36:53 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182347725
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:36 schreef lrishCassidy het volgende:
Ik heb gewoon moeite met de oprukkende technologie die je schijnbaar niet kan stoppen.
Wat doe je daar aan als mens? Ik heb al geen phone. What else can I do?
Luddiet worden. Sluit je aan.
pi_182347727
Oh, ik heb ook wel eens het idee ‘de hele wereld is gek geworden’.

Maar toch, er zijn wel te veel handig- en leukigheden die ik zou missen. En ik probeer zo min mogelijk stress te ervaren, al gaat dat niet altijd goed. Maar social media blijf ik bv van weg. Ik wil niet meedoen aan de constante ikkeikkeikke-cultuur daar. Teveel prikkels en non-info, alsof je honderden overdreven (want iedereen moet perfect zijn) dagboeken elk moment van de dag ‘moet’ bijhouden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_182347728
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:35 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Leef jij niet heel erg in het verleden? Hoe oud ben jij?
45

Ik leef in het nu maar ik ben nooit een voorstander geweest van vooral de phones (een PC neem je niet mee ;)).
Kijk eens naar mensen als je zelf geen phone gebruikt.
Pas dan valt het op.
Want je kijkt weer om je heen.
pi_182347729
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Luddiet worden. Sluit je aan.
Nee, ik sluit me nergens bij aan, dat is niet wie ik ben
pi_182347730
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:38 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

45

Ik leef in het nu maar ik ben nooit een voorstander geweest van vooral de phones (een PC neem je niet mee ;)).
Kijk eens naar mensen als je zelf geen phone gebruikt.
Pas dan valt het op.
Want je kijkt weer om je heen.
Ik tik deze berichten op m’n iPhone. :D
pi_182347731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:39 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Nee, ik sluit me nergens bij aan, dat is niet wie ik ben
Ben je een einzelgänger?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 05:41:25 #34
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_182347732
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat schijnt mee te hebben gevallen. Na het melken terug de bedstee in en na het middagmaal een tukje doen, om vijf uur een borrel en een uiltje knappen en 's avonds met de kippen op stok, en gewoon midden in de nacht weer op voor seks of studie of handwerk en dan nog even slapen tot de koeien weer aan de beurt zijn.

Nachtmensen hadden het goed vroeger: https://www.historischnie(...)recent-fenomeen.html
Dat is waar. Ik hoorde daar Matthew Walker onlangs nog iets over zeggen in een podcast van Joe Rogan.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 05:42:22 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182347733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:39 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Nee, ik sluit me nergens bij aan, dat is niet wie ik ben
Je beschrijft jezelf als een Luddiet dus waarom zou je je niet zo noemen? Gewoon een leven zonder moderne technologie leven. Je hoeft niet in een groep opstandelingen klompen door flatscreens te gooien of zo.
pi_182347735
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je beschrijft jezelf als een Luddiet dus waarom zou je je niet zo noemen? Gewoon een leven zonder moderne technologie leven. Je hoeft niet in groepen klompen door flatscreens te gooien of zo.
Misschien omdat ik nog nooit van die naam gehoord heb? ^^
pi_182347736
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:38 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

45

Ik leef in het nu maar ik ben nooit een voorstander geweest van vooral de phones (een PC neem je niet mee ;)).
Kijk eens naar mensen als je zelf geen phone gebruikt.
Pas dan valt het op.
Want je kijkt weer om je heen.
het is grappig dat je het zegt. Tien misschien zelfs vijftien jaar geleden of zo waren we in Japan en keken we naar de mensen die best vaak aan mobieltjes gekluisterd waren. “Zal in NL niet gebeuren” zeiden we nog tegen elkaar.

Het is zelfs erger nu, mensen hier kunnen niet eens in het verkeer in zonder even op hun mobiel te loeren met gevaar voor eigen leven, je zou toch wat missen :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_182347737
Groepen....
pi_182347738
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je beschrijft jezelf als een Luddiet dus waarom zou je je niet zo noemen? Gewoon een leven zonder moderne technologie leven. Je hoeft niet in een groep opstandelingen klompen door flatscreens te gooien of zo.
Zijn er wel meetings waar men bij elkaar komt om de huidige stand van zaken te bespreken?
pi_182347741
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:38 schreef Pheno het volgende:
Oh, ik heb ook wel eens het idee ‘de hele wereld is gek geworden’.

Maar toch, er zijn wel te veel handig- en leukigheden die ik zou missen. En ik probeer zo min mogelijk stress te ervaren, al gaat dat niet altijd goed. Maar social media blijf ik bv van weg. Ik wil niet meedoen aan de constante ikkeikkeikke-cultuur daar. Teveel prikkels en non-info, alsof je honderden overdreven (want iedereen moet perfect zijn) dagboeken elk moment van de dag ‘moet’ bijhouden.
Hoe goed kan jij dat met je phone en hoe goed kan ik dat zonder phone?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 05:53:05 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182347744
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:44 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Zijn er wel meetings waar men bij elkaar komt om de huidige stand van zaken te bespreken?
Geen idee. Die lui zitten niet op internet hè? Dus krijg je dat niet mee. Vraag me af hoe ze elkaar leren kennen als dat niet via internet is.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neo-Luddism
pi_182347747
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:48 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Hoe goed kan jij dat met je phone en hoe goed kan ik dat zonder phone?
pik de dingen die je wel leuk vindt er uit, laat de rest zitten. Stress om mijn telefoon heb ik nog niet gehad, dat had weer andere oorzaken (werk).

Maar ook daar heb ik gezegd ‘tot hier en niet verder’. Ik heb het soms wel druk, maar maak het niet meer te gek. Ik ben zelfs naar een compleet andere functie overgestapt, gewoon omdat de oude niet meer bij me paste. Heb lol in wat je doet, het moet geen moetje worden, dat is het belangrijkst.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_182347760
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

pik de dingen die je wel leuk vindt er uit, laat de rest zitten. Stress om mijn telefoon heb ik nog niet gehad, dat had weer andere oorzaken (werk).

Maar ook daar heb ik gezegd ‘tot hier en niet verder’. Ik heb het soms wel druk, maar maak het niet meer te gek. Ik ben zelfs naar een compleet andere functie overgestapt, gewoon omdat de oude niet meer bij me paste. Heb lol in wat je doet, het moet geen moetje worden, dat is het belangrijkst.
Maar, de phone is wel een must dus?
pi_182347764
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 06:13 schreef lrishCassidy het volgende:

[..]

Maar, de phone is wel een must dus?
niet de gehele dag zoals sommigen dat ding niet neer kunnen leggen om een gesprek aan te gaan. Of compleet flippen als ze op hun werk merken dat ie nog thuisligt :') Maar compleet zonder ga ik niet doen, iets met handigheden en zo. Zou het niet anders zijn dan krijg ik iig geen afkickverschijnselen :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_182347797
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:13 schreef lrishCassidy het volgende:
Ik hoop dat er morgen wat meer serieuze antwoorden komen.
Omdat ik echt denk dat meer mensen hiermee worstelen.
De tijd die er nu is, waar we nu in leven, al die technologie. Die is niet zo leuk.
Onzin, mijn telefoon staat op stil. Ik weet nu zelfs niet waar hij ligt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:24:21 #47
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_182347854
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:11 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Ik heb wel een iPhone maar neem alleen op wanneer ik zin heb, dit tot grote ergernis van sommige figuren in m'n leven. _O-

Geluid staat ook altijd uit. :D
Ik neem enkel op als mijn moeder belt. De rest kan gewoon via de voicemail vragen of ik ze terug wil bellen op een moment dat het mij uitkomt.
pi_182348791
Ik heb ook een mobiel alleen alle notificaties en geluid uitgezet. Kijk wel wanneer ik wil of behoefte heb. Maar gebruik hem wel vaak voor stream en casting naar tv.

Merk het met de schaft ook. Waar het voorheen lachen was met elkaar zitten ze nu in hun telefoon gedoken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_182348826
elke dag
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:38:52 #50
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182348850
De jaren 90 vond ik geweldig _O_ Relaxte tijd, echt contact met elkaar, vrijheid, blijheid. Maar ik kijk natuurlijk door een ontzettende roze bril, ik had amper verantwoordelijkheden.

De komst van social media en de opkomst van de smartphones en andere technologie vind ik in principe prachtig maar ik vind het jammer dat het menselijke aspect en een beetje aardig voor elkaar zijn in het gedrang komt. Vanachter je veilige scherm kun je álles roepen wat je wil.
With the stars as her umbrella
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')