abonnement Unibet Coolblue
pi_182391384
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus moet je nog sneller handelen.

Overigens, 3,5 uur is bijna een halve werkdag, en dan vind jij het raar dat je in een overhitte markt NIET de 1e bent die dan reageert?
We hebben het over de periode tussen 4:15 en 7:10. Dan moet mijn werkdag nog beginnen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 15:03:08 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182391540
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

We hebben het over de periode tussen 4:15 en 7:10. Dan moet mijn werkdag nog beginnen.
Ja, ik snap dat dat kut is, maar aangezien je niet de eerste bent zijn er mensen die dus omgaan met deze gekte van de markt en vis jij dus achter het net. Dat maakt het niet leuker, maar het is blijkbaar wel de realiteit.

Dus, wekkertje zetten en F5'en. :P

Of natuurlijk in een andere gemeente kijken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182395565
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

het is blijkbaar wel de realiteit.


Daar ben ik achter ja :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182402467
Simpel op te lossen, Fors meer woningen bouwen en dan ook echt fors.
Interessant he ?
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 23:15:44 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182402495
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:14 schreef Zwolsboy het volgende:
Simpel op te lossen, Fors meer woningen bouwen en dan ook echt fors.
Ja, succes over 10 jaar een keer :D ik zou de oplossing dichterbij jezelf zoeken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182403160
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:14 schreef Zwolsboy het volgende:
Simpel op te lossen, Fors meer woningen bouwen en dan ook echt fors.
Ben afgelopen week naar een voorlichting over het eerst volgende nieuwbouw project hier geweest. Heb een avond gezellig in een zaaltje gezeten met brallende bobo's die erachter probeerden te komen of ze nou een rieten kap of zonnepanelen moesten nemen. Kwam erachter dat het project minder gericht was op starters dan in eerste instantie werd gezegd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dr.Jan-Itor op 09-10-2018 07:40:11 ]
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182403328
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:46 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Ben afgelopen week naar een voorlichting over het eerst volgende nieuwbouw project hier geweest. Heb een avond gezellig in een zaaltje gezeten met brallende bobo's die erachter probeerden te komen of ze nou een rieten kap of zonnepanelen moesten nemen.
Ik waardeer je nickname
pi_182404160
Starterswoningen worden tegenwoordig veelal niet eens meer op de markt aangeboden en gaan rechtstreeks naar investeerders.

pi_182405690
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 00:43 schreef Gehrman het volgende:
Starterswoningen worden tegenwoordig veelal niet eens meer op de markt aangeboden en gaan rechtstreeks naar investeerders.

Heb ik inmiddels ook ervaring mee. "Sorry, de woning is inmiddels verkocht aan een belegger." Heb het gezien gisteren. Enorm herkenbaar bij Lubach.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182481094
Verkopen om poen te trekken zou verboden moeten worden, misbruik maken van een levensbehoefte van een mens.
Wil je investeren doe dat lekker met vakantiehuisjes en dat soort meuk.
Interessant he ?
pi_182481518
Ik stond aan de andere kant. Appartement afgelopen jaar te koop gezet en na 2 dagen verkocht :o.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 12-10-2018 22:59:12 ]
  Moderator vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:17:44 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182482158
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:49 schreef Sport_Life het volgende:
Ik stond aan de andere kant. Appartement afgelopen jaar te koop gezet en na 2 dagen verkocht :o.

Juist. Ik heb verleden jaar mijn huis verkocht in minder dan 24 uur nadat het online kwam. De eerete kijkers hebben het ook direct gekocht. Prima marktje om te verkopen hoor :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182482573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Juist. Ik heb verleden jaar mijn huis verkocht in minder dan 24 uur nadat het online kwam. De eerete kijkers hebben het ook direct gekocht. Prima marktje om te verkopen hoor :P
Ik zette bewust de vraagprijs extreem hoog (4.200 per m2) zodat we nog even de tijd hebben om ons nieuwe huis te verbouwen. Hoopte op een verkooptijd van een maandje oid.
Gekke markt.
pi_182550500
Ik heb een woning gekocht dus jij zou dat ook wel moeten kunnen hoor /autismemodus
pi_182551289
Paar jaar wachten dan zakt de markt weer. Het tekort is logisch omdat er tijdens de crisis bijna niets is gebouwd. Nu loopt de bouw achter op de aanvraag dus wordt er meer bijgebouwd dan dat er vraag is. Kortom over een paar jaar gaat het weer zakken.
pi_182552523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 23:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Juist. Ik heb verleden jaar mijn huis verkocht in minder dan 24 uur nadat het online kwam. De eerete kijkers hebben het ook direct gekocht. Prima marktje om te verkopen hoor :P
Ik heb zelf ook een prima koophuis enzo hoor, dus ik voel me niet gekrenkt ofzo.

Maar de houding van jou op dit forum vind ik soms wel eens wat stuitend. Zelf zit je er volgens mij best warmpjes bij, zo te lezen ook je tijd wel mee gehad.

En jongere mensen die nu een beetje tussen de wal en het schip belanden moeten niet zeiken en ''het bij zichzelf zoeken''.

Ben het ermee eens dat structureel klagen weinig oplost, maar iets meer empathie voor een generatie die de wind wat minder mee heeft mag ook wel. Het is gewoon kut om nu als starter een huis te moeten kopen. En natuurlijk kun je het altijd in de Noordoostpolder proberen of in het aardbevingsgebied in Groningen waar de prijzen lekker laag zijn, maar wat zou je zelf doen in die situatie?
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:17:17 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182552704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:05 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een prima koophuis enzo hoor, dus ik voel me niet gekrenkt ofzo.

Maar de houding van jou op dit forum vind ik soms wel eens wat stuitend. Zelf zit je er volgens mij best warmpjes bij, zo te lezen ook je tijd wel mee gehad.

En jongere mensen die nu een beetje tussen de wal en het schip belanden moeten niet zeiken en ''het bij zichzelf zoeken''.

Ben het ermee eens dat structureel klagen weinig oplost, maar iets meer empathie voor een generatie die de wind wat minder mee heeft mag ook wel. Het is gewoon kut om nu als starter een huis te moeten kopen. En natuurlijk kun je het altijd in de Noordoostpolder proberen of in het aardbevingsgebied in Groningen waar de prijzen lekker laag zijn, maar wat zou je zelf doen in die situatie?
Ja, dat mag je vinden uiteraard :) Ik mag niet klagen inderdaad. Nou, kijk, iedereen mag zeiken wat hij of zij wil, maar als je dan klaar bent met zeiken, dan ben je daar helemaal niets mee opgeschoten. Dat is dan verspilde energie vind ik.

Dan zou ik dus die energie liever steken in datgene waar je wel op zijn minst wat invloed op kunt uitoefenen wat sneller voordeel oplevert dan beetje zitten zeiken op de hoge heren in Den Haag.

Wat zou ik doen in welke situatie? Ik woon niet in de randstad, dus de huizenprijzen daar heb ik geen last van, maar het begint bij jezelf, en een realistisch beeld hebben van je mogelijkheden. Een vrijstaande villa op een flinke lap grond midden in Amsterdam waarbij je niet meer kwijt bent dan 100 euro per maand en je werk letterlijk om de hoek is is gewoon niet realistisch, hoe graag iedereen dat ook wil. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:20:09 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_182552763
Het nadeel is dat wanneer je nu wat verkoopt, je er ook niet qua huis op voor uit gaat, omdat de rest ook duurder is. Op papier heb je inderdaad meer geld in bezit, maar dat kan je alleen verzilveren als de huizenprijs lager is (dus bv tot die tijd huren).

Voor starters gaat het inderdaad vrijwel nergens over. Met een modaal salaris kan je zo'n 160 lenen. Trek daar een gemiddelde studieschuld van 20k tegenwoordig (belast x2 bij je hypotheek) van af, en je kan nog maar 120 lenen. Ik kan je vertellen dat je voor 120k nergens een fatsoenlijk huis kan kopen op dit moment. Maar dat is dan ook het gevolg van overheidsbeleid waar prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door o.a. hra, huurtoeslag etc.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182552886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat mag je vinden uiteraard :) Ik mag niet klagen inderdaad. Nou, kijk, iedereen mag zeiken wat hij of zij wil, maar als je dan klaar bent met zeiken, dan ben je daar helemaal niets mee opgeschoten. Dat is dan verspilde energie vind ik.

Dan zou ik dus die energie liever steken in datgene waar je wel op zijn minst wat invloed op kunt uitoefenen wat sneller voordeel oplevert dan beetje zitten zeiken op de hoge heren in Den Haag.

Wat zou ik doen in welke situatie? Ik woon niet in de randstad, dus de huizenprijzen daar heb ik geen last van, maar het begint bij jezelf, en een realistisch beeld hebben van je mogelijkheden. Een vrijstaande villa op een flinke lap grond midden in Amsterdam waarbij je niet meer kwijt bent dan 100 euro per maand en je werk letterlijk om de hoek is is gewoon niet realistisch, hoe graag iedereen dat ook wil. :)
Helemaal mee eens hoor, maar frustratie is ook een hele menselijke emotie. Vooral als het om zoiets essentieels gaat zoals het kopen van een huis en het starten van een gezin.

Want ik ken echt redelijk wat stellen die je als succesvol zou kunnen bestempelen, die echter geen mogelijkheden hebben. Ze zijn rond mijn leeftijd (30) en de klok tikt door m.b.t. hun kinderwens.

En inderdaad: als je zo star bent dat je per se een appartement in Amsterdam/Haarlem wilt hebben van meer dan 80 m2 voor een prijs rond de 300/K dan ben je onrealistisch. Je zult een beetje flexibel moeten zijn.

Echter vind ik het ook onrealistisch om van mensen die bijvoorbeeld in de randstad geboren en getogen zijn, daar hun kennissen, familie en vrienden hebben, om dan maar gewoon te zeggen : Ja in noordoost groningen zijn de huizen anders best betaalbaar, dus daar kun je heen verhuizen. En als ze dat dan niet willen ze dan maar als inflexibel en ''eigen schuld dikke bult'' te bestempelen. Heb jou dat niet zien beweren overigens, maar het wordt wel eens geroepen. Vaak door mensen die zelf rond de 40 zijn en lekker een prima huis hebben kunnen kopen rond 2005 voor een normale prijs in de gewenste woonplaats.
pi_182552914
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:20 schreef Roces18 het volgende:
Het nadeel is dat wanneer je nu wat verkoopt, je er ook niet qua huis op voor uit gaat, omdat de rest ook duurder is. Op papier heb je inderdaad meer geld in bezit, maar dat kan je alleen verzilveren als de huizenprijs lager is (dus bv tot die tijd huren).

Voor starters gaat het inderdaad vrijwel nergens over. Met een modaal salaris kan je zo'n 160 lenen. Trek daar een gemiddelde studieschuld van 20k tegenwoordig (belast x2 bij je hypotheek) van af, en je kan nog maar 120 lenen. Ik kan je vertellen dat je voor 120k nergens een fatsoenlijk huis kan kopen op dit moment. Maar dat is dan ook het gevolg van overheidsbeleid waar prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door o.a. hra, huurtoeslag etc.
Op zich van een appartement in de stad naar een rijtjeshuis in de omliggende dorpen, kun je er ook nog wel redelijk op vooruit gaan:)
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:36:13 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_182553098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:27 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Op zich van een appartement in de stad naar een rijtjeshuis in de omliggende dorpen, kun je er ook nog wel redelijk op vooruit gaan:)
Dat wel, maar dat is toch wel een grote switch.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:43:30 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182553254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:25 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, maar frustratie is ook een hele menselijke emotie. Vooral als het om zoiets essentieels gaat zoals het kopen van een huis en het starten van een gezin.

Want ik ken echt redelijk wat stellen die je als succesvol zou kunnen bestempelen, die echter geen mogelijkheden hebben. Ze zijn rond mijn leeftijd (30) en de klok tikt door m.b.t. hun kinderwens.

En inderdaad: als je zo star bent dat je per se een appartement in Amsterdam/Haarlem wilt hebben van meer dan 80 m2 voor een prijs rond de 300/K dan ben je onrealistisch. Je zult een beetje flexibel moeten zijn.

Echter vind ik het ook onrealistisch om van mensen die bijvoorbeeld in de randstad geboren en getogen zijn, daar hun kennissen, familie en vrienden hebben, om dan maar gewoon te zeggen : Ja in noordoost groningen zijn de huizen anders best betaalbaar, dus daar kun je heen verhuizen. En als ze dat dan niet willen ze dan maar als inflexibel en ''eigen schuld dikke bult'' te bestempelen. Heb jou dat niet zien beweren overigens, maar het wordt wel eens geroepen. Vaak door mensen die zelf rond de 40 zijn en lekker een prima huis hebben kunnen kopen rond 2005 voor een normale prijs in de gewenste woonplaats.
ja, ik ken die opmerkingen wel waar je aan refereert, maar ik denk dat dat afhankelijk is van de instelling van de persoon die klaagt.

Kijk, als jij een pakket eisen hebt, en je hebt daarnaast een hoeveelheid geld die je kunt krijgen, dan zijn die, als je geluk hebt, verenigbaar.

Als je pech hebt, zijn ze dat niet, en in dat geval heb je 3 opties.

1. Je gaat kijken waar in Nederland je dat pakket eisen voor dat geld wél kunt realiseren, ook als dat in Groningen is (om dat voorbeeld maar even aan te houden :) )
2. Je gaat kijken wat je aan je eisenpakket kunt inbinden om toch in/op/bij je gewenste locatie te kunnen wonen
3. Je wil niet afwijken van de locatie, en je wil ook niet afwijken van de eisen, en gaat dan maar zitten zeiken dat het de schuld van alles en iedereen is dat jij je wensen niet kunt realiseren.

De vraag is wat je belangrijker vindt. De locatie, of de overige eisen. Als je niet bereid bent af te wijken van de locatie, dan zijn je wensen blijkbaar niet belangrijker dan de locatie, anders zou je daar wel naar handelen.

Andersom zijn de overige eisen belangrijker dan de locatie, en doe je dus qua locatie water bij de wijn.

De groep waar jij aan refereert komt tot de conclusie dat hun eisen niet realiseerbaar zijn voor het geld dat ze kunnen spenderen en in plaats flexibel te zijn, gaan ze zitten zeiken. Het probleem is stiekem ook niet het geld dat voor een huis wordt gevraagd, het probleem zit 'm d'r eigenlijk in dat ze dat geld niet kunnen krijgen en dat dat een beetje pijn doet.

Sure, een rijtjeshuis voor een miljoen euro ergens bij amsterdam is in mijn ogen ook een beetje raar, maar er zíjn mensen die die wens hebben én bereid zijn om daar dat geld voor te betalen én dat geld ook kúnnen betalen. Nou, more power to them. Andere mensen kunnen dat niet. Tja, dan is het kiezen of delen. Is misschien niet leuk, maar het is wel de realiteit voor die mensen.

Iemand die een miljoen wil betalen voor zo'n huis, dat daadwerkelijk kan én dat ook doet, die heeft dat er blijkbaar voor over, en die vind dat ook niet (zo) erg, want anders had 'ie 't niet gedaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:46:31 #48
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182554608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:25 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, maar frustratie is ook een hele menselijke emotie. Vooral als het om zoiets essentieels gaat zoals het kopen van een huis en het starten van een gezin.

Want ik ken echt redelijk wat stellen die je als succesvol zou kunnen bestempelen, die echter geen mogelijkheden hebben. Ze zijn rond mijn leeftijd (30) en de klok tikt door m.b.t. hun kinderwens.

En inderdaad: als je zo star bent dat je per se een appartement in Amsterdam/Haarlem wilt hebben van meer dan 80 m2 voor een prijs rond de 300/K dan ben je onrealistisch. Je zult een beetje flexibel moeten zijn.

Echter vind ik het ook onrealistisch om van mensen die bijvoorbeeld in de randstad geboren en getogen zijn, daar hun kennissen, familie en vrienden hebben, om dan maar gewoon te zeggen : Ja in noordoost groningen zijn de huizen anders best betaalbaar, dus daar kun je heen verhuizen. En als ze dat dan niet willen ze dan maar als inflexibel en ''eigen schuld dikke bult'' te bestempelen. Heb jou dat niet zien beweren overigens, maar het wordt wel eens geroepen. Vaak door mensen die zelf rond de 40 zijn en lekker een prima huis hebben kunnen kopen rond 2005 voor een normale prijs in de gewenste woonplaats.
Hoezo is het waarmaken van de kinderwens afhankelijk van het wel/niet kopen van een woning?
Krekker is de bom!
pi_182554656
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoezo is het waarmaken van de kinderwens afhankelijk van het wel/niet kopen van een woning?
Omdat je een kind een stabiele thuisbasis wil geven?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:24:44 #50
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182555451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:47 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Omdat je een kind een stabiele thuisbasis wil geven?
Een thuisbasis kan alleen stabiel zijn in een koopwoning? :?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')