FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Dakrubber weg
Roces18vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:32
Bovenop het dak van mijn auto zit (of zat) aan beide kanten een dakrubber in het gleuf van mijn dak. Nu heeft een of andere belhamel mijn dakrubber eraf getrokken en moet ik evt. een nieuwe vinden. Mijn garage zal dit vast wel kunnen fixen bij de aankomende grote beurt (over 2 maanden). Moet ik tot die tijd hier iets mee doen? Het nut van een dakrubber ontgaat mij namelijk aangezien er geen lekkage kan optreden...

En nu we er toch zijn, wat kost het om zoiets te laten fixen?
JJHvrijdag 5 oktober 2018 @ 16:50
Merk model?

En misschien heb je wat meer windgeruis..
Sounddragonvrijdag 5 oktober 2018 @ 16:58
Minstens 6k als het een Rolls of Bentley betreft, bij de Bugatti Veyron is er een terugroepaktie voor geweest, daar moest het hele dak vervangen worden als het rubbertje eruit waaide. Bij Renault hebben ze een upgrade gedaan, ze wilden Max ermee laten testrijden maar die weigerde. Ricciardo heeft het toen gedaan, ding waaide wéér weg, het heeft 2 weken geduurd om het ding uit zijn haar te krijgen -O-
Bij Opel is het rubber vervangen door roest, dat lijkt authentieker ook volgens de klanten, en Fiat en Alfa Romeo hebben er een sensor ingebouwd, maar die is meestal stuk.
Bij Amerikanen krijg je er gewoon 500 nieuwe bij voor links én rechts; toch ruimte zat in de kofferbak 14².gif.

HOW DE NEUK, moeten wij nou weten wat voor rubbertje je bedoelt en/of wat het gaat kosten om te vervangen als je OP nog te karig is om het merk en type/bouwjaar van je auto te vermelden, briljant stuk Autodrop! :') :|W _O- _O- _O-
-AMG-vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:06
Opvullen met vloeibaar rubber. Werkt altijd ongeacht welke auto.
JJHvrijdag 5 oktober 2018 @ 17:16
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
Minstens 6k als het een Rolls of Bentley betreft, bij de Bugatti Veyron is er een terugroepaktie voor geweest, daar moest het hele dak vervangen worden als het rubbertje eruit waaide. Bij Renault hebben ze een upgrade gedaan, ze wilden Max ermee laten testrijden maar die weigerde. Ricciardo heeft het toen gedaan, ding waaide wéér weg, het heeft 2 weken geduurd om het ding uit zijn haar te krijgen -O-
Bij Opel is het rubber vervangen door roest, dat lijkt authentieker ook volgens de klanten, en Fiat en Alfa Romeo hebben er een sensor ingebouwd, maar die is meestal stuk.
Bij Amerikanen krijg je er gewoon 500 nieuwe bij voor links én rechts; toch ruimte zat in de kofferbak 14².gif.

HOW DE NEUK, moeten wij nou weten wat voor rubbertje je bedoelt en/of wat het gaat kosten om te vervangen als je OP nog te karig is om het merk en type/bouwjaar van je auto te vermelden, briljant stuk Autodrop! :') :|W _O- _O- _O-
_O_ _O-
Bzzzztvrijdag 5 oktober 2018 @ 17:17
Gewoon volspuiten met pur of siliconenkit
oranjevogel1vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:21
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
Bij Opel is het rubber vervangen door roest, dat lijkt authentieker ook volgens de klanten
Na de Kadett (sinds de eerste Astra) roesten Opels toch een stuk minder hard? :?
Roces18vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:48
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
Minstens 6k als het een Rolls of Bentley betreft, bij de Bugatti Veyron is er een terugroepaktie voor geweest, daar moest het hele dak vervangen worden als het rubbertje eruit waaide. Bij Renault hebben ze een upgrade gedaan, ze wilden Max ermee laten testrijden maar die weigerde. Ricciardo heeft het toen gedaan, ding waaide wéér weg, het heeft 2 weken geduurd om het ding uit zijn haar te krijgen -O-
Bij Opel is het rubber vervangen door roest, dat lijkt authentieker ook volgens de klanten, en Fiat en Alfa Romeo hebben er een sensor ingebouwd, maar die is meestal stuk.
Bij Amerikanen krijg je er gewoon 500 nieuwe bij voor links én rechts; toch ruimte zat in de kofferbak 14².gif.

HOW DE NEUK, moeten wij nou weten wat voor rubbertje je bedoelt en/of wat het gaat kosten om te vervangen als je OP nog te karig is om het merk en type/bouwjaar van je auto te vermelden, briljant stuk Autodrop! :') :|W _O- _O- _O-
Doe eens niet.

Voor de overige lezers:
sadasdasdas.jpg
valentijn101vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:44
Ga naar de sloop (autodemontage tegenwoordig) koop een rubber (max ¤10,-) en gewoon zelf weer er in priegelen.
vannellevrijdag 5 oktober 2018 @ 19:24
Dat kan gerust wachten, heeft geen dichtende functie.
Chargedvrijdag 5 oktober 2018 @ 21:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Doe eens niet.

Voor de overige lezers:
[ afbeelding ]
En waarom niet?
Een OP zonder merk,bouwjaar en type.TS loopt al een jaartje of 7 mee hier.
Zou dus beter moeten weten.
Kentekenplaatvrijdag 5 oktober 2018 @ 21:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Doe eens niet.

Voor de overige lezers:
[ afbeelding ]
Je hebt een Focus 1? Dan zou ik aftermarket gaan kijken of op de sloop. Bij de dealer betaal je je blauw.