abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:50:54 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182337708
Vroeger had ik een kameraad waar ik vanaf de basisschool regelmatig mee om ging. Elk weekend wel zo'n beetje.
Toen we een jaar of 18 waren kreeg hij opeens zijn eerste vriendin. En toen hoorde ik nog maar bar weinig van hem. Ik was altijd degene die contact zocht, en aan hem vroeg of die mee ging stappen of ergens lol maken, maar hij had het altijd druk met zijn vriendinnetje.

Daarna heb ik niets meer laten horen. En opeens na 2 maanden kreeg ik een sms van hem dat we nog eens wat moesten doen. Heb daar niet op gereageerd en nooit meer contact op genomen. Dat soort gasten kan ik dus missen als kiespijn.

Kijk, dat je in het begin smoorverliefd bent op je dinnetje is natuurlijk logisch, maar laat je vrienden niet vallen en negeer ze niet. Je kunt ook gewoon in een relatie met je vrienden blijven afspreken hoor (heb ik altijd gedaan), en als je vriendin daar moeilijk over doet dan heeft zij pech gehad, simpel. Vrienden en kameraadschap zijn belangrijker. Daar heb je op de langere termijn veel meer aan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182337729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:50 schreef Harvest89 het volgende:
Vroeger had ik een kameraad waar ik vanaf de basisschool regelmatig mee om ging. Elk weekend wel zo'n beetje.
Toen we een jaar of 18 waren kreeg hij opeens zijn eerste vriendin. En toen hoorde ik nog maar bar weinig van hem. Ik was altijd degene die contact zocht, en aan hem vroeg of die mee ging stappen of ergens lol maken, maar hij had het altijd druk met zijn vriendinnetje.

Daarna heb ik niets meer laten horen. En opeens na 2 maanden kreeg ik een sms van hem dat we nog eens wat moesten doen. Heb daar niet op gereageerd en nooit meer contact op genomen. Dat soort gasten kan ik dus missen als kiespijn.

Kijk, dat je in het begin smoorverliefd bent op je dinnetje is natuurlijk logisch, maar laat je vrienden niet vallen en negeer ze niet. Je kunt ook gewoon in een relatie met je vrienden blijven afspreken hoor (heb ik altijd gedaan), en als je vriendin daar moeilijk over doet dan heeft zij pech gehad, simpel. Vrienden en kameraadschap zijn belangrijker. Daar heb je op de langere termijn veel meer aan.
Precies, jij snapt het gewoon. In het begin was ik ook even kort zo met mijn vriend, sociaal ging voor een maand of 2 op een laag pitje, maar wel met verontschuldigingen en wederzijdse afspraken. Daarna had ik het allemaal weer op een rijtje en ging ik weer lekker weg.

Heus wel wat minder dan voorheen en het voordeel is dat mijn vriend het gewoon erg goed kan vinden en in de groep past. Dan alsnog laat ik hem vaak genoeg thuis. Af en toe alleen weg is gewoon gezond. Ik heb wel vaker plakrelaties gehad, die werkten niet lang, dat op elkaar lip zitten is gewoonweg ongezond.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:53:07 #28
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182337732
Ik vind het niet egoïstisch en zelfs opvallend dat je nog zo je best doet. Sowieso kan ik niet zo goed tegen types die zeuren over hun partner, maar achter ze aanlopen als een hondje. Buiten de invloed die het heeft op mijn relatie met die persoon, verlies je daar veel respect mee.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:54:28 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182337764
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:49 schreef LostGravity het volgende:

[..]

Jij moet beter lezen, je bent af.

Omdat hij niet wil afspreken zonder zijn vriendin, heeft hij er niet slecht over nagedacht.

Ik zeg dat ze veel stress hebben omdat zij hun zaken niet op orde hebben. Dit benoemen zij zelf, dat verzin ik niet van een afstand ofzo. Problemen met het huis waar ze niet kunnen blijven straks en geen vast contract dat afloopt.
Dan nog heb jij er helemaal niks mee te maken. Je zet wel al hun issues hier neer en je velt er allerlei oordelen over. Je voorspelt de toekomst hier wel degelijk. Lekkere ''vriend'' ben je dan. Je benadrukt telkens dat je niet een oordeel velt en je niet wil bemoeien met hun relatie, maar ondertussen volgt er telkens een ''maar''. Gevolgd door jouw oordeel. En dat wordt wel degelijk veroorzaakt door jouw frustratie omdat hij niet af wil spreken zonder partner.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:47 schreef LostGravity het volgende:

[..]

Zij is alleen niet bijster intelligent en moet constant vermaakt worden. Sorry dat ik het zo zeg, maar een avond met zn 4en is gewoon bijzonder vermoeiend, ik moet constant iets aan haar vertellen of haar bezig houden, anders wil ze naar huis of gaat ze ruzie maken met mijn maat.

Ja, echt. Ze vechten nog net niet. Om je dood te schamen, maargoed. Bemoei ik me dus ook niet mee.
En dit klinkt gewoon zo jaloers (en sowieso lekker om zo te praten over de partner van je vriend - online nog wel) als het maar kan, sorry. Maar ik was af, dus ik mag niet meer mee doen begrijp ik. Sorry dat je niet hoort wat je wil horen.

Als ze echt zoveel stress hebben als wat jij beschrijft...zou ik mijn tijd eerder steken in het steunen van mijn vriend. Niet dit...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182337794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik vind het niet egoïstisch en zelfs opvallend dat je nog zo je best doet. Sowieso kan ik niet zo goed tegen types die zeuren over hun partner, maar achter ze aanlopen als een hondje. Buiten de invloed die het heeft op mijn relatie met die persoon, verlies je daar veel respect mee.
Bedankt voor je reactie. Ik ben ook nog zeer verbaasd over hoe ik me gedraag in deze situatie. Ik heb in mijn leven daar wel wat stappen de ladder op gedaan en geleerd me in te houden en niet overal mee te bemoeien. En er gewoon voor iemand te zijn, ook al gaat het niet altijd zoals ik dat wil.

Ja, hij heeft absoluut een daling in respect van vrienden e.d. Al zijn andere vrienden zijn weggelopen en zijn wereld is super klein momenteel. Hij ziet alleen zn vriendin, zn ouders en ons af en toe. Heb wel eens heel voorzichtig het onderwerp aangesneden, maar hij zit duidelijk nog vol in de roze wolk.
pi_182337836
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan nog heb jij er helemaal niks mee te maken. Je zet wel al hun issues hier neer en je velt er allerlei oordelen over. Je voorspelt de toekomst hier wel degelijk. Lekkere ''vriend'' ben je dan. Je benadrukt telkens dat je niet een oordeel velt en je niet wil bemoeien met hun relatie, maar ondertussen volgt er telkens een ''maar''. Gevolgd door jouw oordeel. En dat wordt wel degelijk veroorzaakt door jouw frustratie omdat hij niet af wil spreken zonder partner.

[..]

En dit klinkt gewoon zo jaloers (en sowieso lekker om zo te praten over de partner van je vriend - online nog wel) als het maar kan, sorry. Maar ik was af, dus ik mag niet meer mee doen begrijp ik. Sorry dat je niet hoort wat je wil horen.

Als ze echt zoveel stress hebben als wat jij beschrijft...zou ik mijn tijd eerder steken in het steunen van mijn vriend. Niet dit...
Je hebt wel door dat je ook alleen maar oordeelt over mij, toch? Als je het vervelend vindt dat ik dat doe, doe dat dan zelf ook niet.

Jaloers? Prima. Als het zo over komt, jammer dan. Ik weet zelf beter wat ik wel of niet voel. Ik steun hem elke dag, maar het is niet zo dat je daar helemaal niks terug voor mag verwachten, toch?

En ik noem nergens namen, is nergens naar te herleiden. Maar inderdaad, je bent af. Hou je daar dan aan ;-)

Toevoeging:

De problemen hierboven genoemd zijn trouwens niet eens de echte problemen, wel zeer vergelijkbaar. Maar inderdaad, om hun privacy te bewaken, heb ik geen echte namen genoemd en een hoop uit het verhaal gelaten.

[ Bericht 6% gewijzigd door LostGravity op 05-10-2018 17:00:18 (Toevoeging) ]
pi_182338000
Bedankt allen voor de reacties.

Ik ga er rustig over nadenken en bekijken of ik nog verder wil gaan met deze vriendschap, of dat ik het netjes samen afsluit. Sommige antwoorden hebben me wel verder geholpen naar een beslissing, dus het was al met al toch nuttig!

Fijn weekend!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:10:58 #33
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182338101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:58 schreef LostGravity het volgende:

[..]

En ik noem nergens namen, is nergens naar te herleiden. Maar inderdaad, je bent af. Hou je daar dan aan ;-)

Dus dan is het opeens oke om online allemaal oordelen over zijn relatie te gaan vellen? Omdat hij niet zo vaak af wil spreken als jij dat wil? Soms veranderen vriendschappen nou eenmaal, kan gebeuren. Leuk is het niet, maar het gebeurt. En dat gebeurt in dit geval van twee kanten. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.

En sorry, maar ''je bent af'' :') What are you, 8? Dat roepen ze op de basisschool, niet als je als volwassen persoon een mening hoort die niet overeen komt met wat je wil horen. Ja, ik gaf een oordeel, maar het verschil tussen jou en mij is dat ik wel erken dat ik een oordeel vel. Ik wel.

En ja, wellicht was ik wat fel, maar soms mag wat tough love ook gewoon. Sorry dat je daar niet tegen kan. Succes met de situatie in ieder geval ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182338745
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:13 schreef LostGravity het volgende:
Wat ik me dus afvraag:

Gaat dit nog over? Ze zijn al een jaar samen en nu met de zwangerschap van haar natuurlijk op een roze wolk. Iemand ervaring met of mn maat nog bij kan draaien. Ik weet dus totaal niet of hij onder de plak zit of niet, of dat hij zelf heel erg het gevoel heeft dat hij bij haar moet zijn. Dit was ook al voor de zwangerschap.
Tsja, kan vriezen kan dooien. Dit ligt natuurlijk ook gewoon aan de keuzes die hij zelf maakt, dus dan zou hij er wel enigszins gelukkig mee moeten zijn. Zo niet, dan hij is inmiddels toch een volwassen knul die daar dan zelf iets mee zou moeten doen.

quote:
Wat kan ik hier aan doen? Ik wil me niet bemoeien met hun leefstijl, ik zou wel recht in zijn bek willen schreeuwen dat hij zichzelf en zijn relatie (weet ik uit ervaring) finaal naar de klote helpt op deze manier, maar het is natuurlijk niet mijn zaak. Ik wil gewoon 1 keer in de maand met mijn vrienden alleen kunnen zijn, is dat nu zo egoïstisch?

Bedankt voor het doorlezen!
Wat jij hiermee kan doen is een stukje bewustwording meegeven. Gewoon subtiel blijven peilen of hij happy is en in hoeverre hij doorheeft dat hij buiten haar om een stuk van zijn wereld af heeft gebouwd en dat daar consequenties aan kunnen hangen.

Nu is de kans best aanwezig dat hij het allemaal dikke prima vindt en dat hij niet zo een behoefte heeft aan ook al is het maar 1x per maand met jullie hangen zonder haar. Dat is een keuze die je zal moeten accepteren. Niet leuk, maar nogmaals hij is volwassen.

Dat is sowieso een dingetje, dit is wel een beetje een overgangsfase natuurlijk. Je komt van de middelbare school, studie, etc. En dan krijgt een aantal mensen toch een wat serieuzere fase, waarin (full-time)werk en kinderen toch hun tol gaan eisen. Daar zit een stuk natuurlijk verloop in, omdat er een kloof kan ontstaan tussen wat je eerst deelde en nu nog kan delen.
Gelukkig zijn er genoeg uitzonderingen, waarbij het geen kut uitmaakt of je wel of geen (serieuze) partner en kinders hebt. Daar kun je mee blijven hangen, omdat er genoeg te delen is ook al ga je misschien niet meer samen stappen ofzo. Maar zeker met jonge kinderen kan er een dusdanig impact op het leven zijn dat ze zich minder op externe dingen kunnen cq willen richten. Ergens wel logisch als je een gezinnetje op start, maar wel zuur als de balans zo naar een kant doorschiet.

Afijn, de tijd zal het moeten leren of je vriend bepaalde keuzes wil en kan gaan maken..
pi_182339492
Dat blijft voorlopig zo hoor, als het kind er straks is zul je hem vermoedelijk nog minder zien.
Wie weet verandert het op de duur. Moeilijk te zeggen. Maar dan heb je het dus over lange termijn.
pi_182348941
Mijn ervaring is dat als mensen eenmaal zo'n patroon hebben laten zien, dat niet meer veranderd. Dus nee, als hij van de roze wolk af is, wordt hij niet ineens weer een kroegtijger. Zou ik niet vanuit gaan in ieder geval.
And the druids turn to stone...
pi_182349213
Je gooit hier allemaal oordelen neer, kraakt ze volledig af, noemt haar dom, je bent bezitterig en jij bent goed en zij zijn slecht en blablabla, hun hele levensverhaal op het internet (met best specifieke dingen erin waarmee een eventuele meelezende bekende van ze best wat ik elkaar zou kunnen puzzelen).

Als je je in het echt zo presenteert als hier zou ik jou ook liever kwijt dan rijk zijn.

Zo praten over je beste vriend. Wauw. :') Je bent zelf af.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 10:25:50 ]
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:59:53 #38
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182408842
Ik proef ene hoop jaloezie bij TS zeg :o jeetje... laat die jongen lekker zijn leven leiden.

quote:
13s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus dan is het opeens oke om online allemaal oordelen over zijn relatie te gaan vellen? Omdat hij niet zo vaak af wil spreken als jij dat wil? Soms veranderen vriendschappen nou eenmaal, kan gebeuren. Leuk is het niet, maar het gebeurt. En dat gebeurt in dit geval van twee kanten. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.

En sorry, maar ''je bent af'' :') What are you, 8? Dat roepen ze op de basisschool, niet als je als volwassen persoon een mening hoort die niet overeen komt met wat je wil horen. Ja, ik gaf een oordeel, maar het verschil tussen jou en mij is dat ik wel erken dat ik een oordeel vel. Ik wel.

En ja, wellicht was ik wat fel, maar soms mag wat tough love ook gewoon. Sorry dat je daar niet tegen kan. Succes met de situatie in ieder geval ^O^
Ik denk, gezien haar reacties op jou, dat je spot on zit.

Jammer zulke mensen die het niet kunnen handelen dat er ook mensen zijn met een eigen wil en zich niet profileren als een gebruiksobject voor iemand als TS.

[ Bericht 81% gewijzigd door 2NutZ op 09-10-2018 11:13:48 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:14:06 #39
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182409136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:40 schreef Harvest89 het volgende:
Keihard laten vallen.

Bros before hoes.

Zeg dat hij de tyfus kan krijgen en laat niets meer van je horen.
Je vriendin een ho noemen :')
Man of Steal.
pi_182451263
Als je hem zo graag wilt batsen maak dan gewoon een move.
Beetje vanaf de zijlijn miepen dat ie je oude rivaal bezwangert, pik je toch niet.
pi_182451617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:40 schreef Harvest89 het volgende:
Keihard laten vallen.

Bros before hoes.

Zeg dat hij de tyfus kan krijgen en laat niets meer van je horen.
Ik kon het niet duidelijker verwoorden. _O_
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
pi_182461553
Tijden veranderen, vriendschappen veranderen. Je moet je realiseren dat het gewoon niet/nooit meer gaat worden als een paar jaar geleden. Met een baby op komst al helemaal niet. Je kunt je tijd beter investeren in andere of nieuwe vriendschappen ipv aan dit dode paard te trekken.
pi_182462753
Vriendschap is eigenlijk een vorm van dat je om elkaar geeft. En als je om elkaar geeft, dan betekend dat niet dat je elkaar om de zoveel tijd moet zijn. Om elkaar geven kan ook zijn dat je elkaar de vrijheid geeft om zijn/haar eigen weg te bewandelen. Ook al is dat niet het pad wat je zelf leuk vindt.

Dus gun die gozer gewoon zijn eigen leven en sluit niet gelijk de deur. Misschien dat jullie elkaar over 15 jaar weer zien en weer gezellig bijkletsen.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:28:41 #44
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_182470946
TS is stiekem verliefd op haar beste maatje ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')