abonnement Unibet Coolblue
pi_182421080
Hier een beetje hetzelfde probleem, kan ook makkelijk een maand niet drinken of een paar weken en dat gebeurd jaarlijks ook, doordeweeks drink ik vrijwel nooit alleen op donderdag soms al wel wat.

In het weekend is het bijna altijd wel raak en dan komt het toevallig wel heel goed uit dat de vriendengroep uiteten/stappen gaat en drink je ook makkelijk 10 - 15 drankjes.
En idd, de dagen daarna vermoeider, futlozer en minder lekker in je vel en denk er ook aan om daardoor minder te drinken.

Het is gewoon een gewoonte geworden.. het is ook een stuk gezelliger/ontspannender en je bent veel minder snel uitgepraat.
pi_182421247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:49 schreef Franke0101 het volgende:
Ik ben nog niet verslaafd, omdat ik ook gewoon een maand geen druppel kan drinken. Alleen komt het er bijna nooit van.
Ofwel, je bent duidelijk verslaafd.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:43:37 #53
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_182422722
Wat een mietjes hier ;)

Ik, leuke en redelijk tot goed betaalde fulltime baan.
33 jaar oud, huisje boompje beestje

Drink al een jaar of 13 "veels te veel"
Ook in mijn eentje thuis.

Gemiddeld zo'n 4 dagen in de week een flesje bier of 8 per avond. In het weekend 10.

Mijn werk gaat goed, mijn relatie is goed, mijn vriendin en ik verwachten onze eerste. we hebben een mooi koophuis, sociale contacten zijn goed. En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.

Ik neem dat nadeel graag op de koop toe.
Mijn leverwaardes zijn allemaal prima by the way.

Dus gewoon lekker doorgaan, proost.
pi_182422749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:43 schreef scoober het volgende:
Wat een mietjes hier ;)

Ik, leuke en redelijk tot goed betaalde fulltime baan.
33 jaar oud, huisje boompje beestje

Drink al een jaar of 13 "veels te veel"
Ook in mijn eentje thuis.

Gemiddeld zo'n 4 dagen in de week een flesje bier of 8 per avond. In het weekend 10.

Mijn werk gaat goed, mijn relatie is goed, mijn vriendin en ik verwachten onze eerste. we hebben een mooi koophuis, sociale contacten zijn goed. En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.

Ik neem dat nadeel graag op de koop toe.
Mijn leverwaardes zijn allemaal prima by the way.

Dus gewoon lekker doorgaan, proost.
Wauw jij bent echt super stoer! _O_

:') :')
pi_182422958
@hierboven: Als je gemiddeld zo'n 2 kratjes in de week wegtikt is dat wel een probleempje lijkt me ja,..

@TS: Als je er hinder van ondervindt is er wel een reden om te minderen ja... Lastige na zo'n werkborrel is dat dit altijd wel naar meer smaakt en je door de drankjes minder remmingen hebt en er dus makkelijker nog 1 pakt, en meteen een zak nootjes of chips open trekt.

Het is zeker wel meer dan gemiddeld, teveel? Mjah... Aangezien je zelf je twijfels begint te hebben zou ik zeggen ja. Als je het even omrekent drink jij ook 1 krat bier per week weg... Nu kan ik dat zelf sommige weken ook wel, maar als dat wekelijks gehaald wordt begin ik toch na te denken.

Maar het komt op het volgende neer, je drinkt redelijk wat en nog belangrijker: je bent vaak moe en niet productief, eet ongezond, hebt geen zin meer in sporten en komt aan... Reden genoeg om te minderen toch? Al is het alleen maar om het patroon te doorbreken, drink gewoon af en toe een week niet bijvoorbeeld...
pi_182426118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:43 schreef scoober het volgende:
Wat een mietjes hier ;)

Ik, leuke en redelijk tot goed betaalde fulltime baan.
33 jaar oud, huisje boompje beestje

Drink al een jaar of 13 "veels te veel"
Ook in mijn eentje thuis.

Gemiddeld zo'n 4 dagen in de week een flesje bier of 8 per avond. In het weekend 10.

Mijn werk gaat goed, mijn relatie is goed, mijn vriendin en ik verwachten onze eerste. we hebben een mooi koophuis, sociale contacten zijn goed. En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.

Ik neem dat nadeel graag op de koop toe.
Mijn leverwaardes zijn allemaal prima by the way.

Dus gewoon lekker doorgaan, proost.
Laten we met zijn allen hopen dat je vriendin ook kan rijden en zichzelf wel in de hand heeft. Als de kleine laat in de avond naar de HAP moet dan vallen er anders onderweg diverse dodelijke slachtoffers.

Overigens, trots zijn op je alcoholinname als volwassene :')
  woensdag 10 oktober 2018 @ 09:28:44 #57
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182426759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:43 schreef scoober het volgende:
En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.
Fantastisch en dan moeten de gebroken nachten nog komen. Dan ben je ook geen mietje he en ga je er gewoon uit.

O ja en hoop op een thuisbevalling. Die krengen beginnen vaak s nachts. Dan wil je ook niet met een kegel achter het stuur moeten stappen of op een taxi wachten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Elpis op 10-10-2018 09:53:40 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182427002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:30 schreef Banaanvragen het volgende:
Beerke: ben jij het?

[ afbeelding ]
Rip, Beerke! Rust zacht, ouwe baas.
pi_182427543
Hoeveel drankjes heb je nu in je hand?
  woensdag 10 oktober 2018 @ 15:10:48 #60
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182432594
Vind het best veel...
Ik drink 1 biertje s'avonds doordeweeks.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182432679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:43 schreef scoober het volgende:
Wat een mietjes hier ;)

Ik, leuke en redelijk tot goed betaalde fulltime baan.
33 jaar oud, huisje boompje beestje

Drink al een jaar of 13 "veels te veel"
Ook in mijn eentje thuis.

Gemiddeld zo'n 4 dagen in de week een flesje bier of 8 per avond. In het weekend 10.

Mijn werk gaat goed, mijn relatie is goed, mijn vriendin en ik verwachten onze eerste. we hebben een mooi koophuis, sociale contacten zijn goed. En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.

Ik neem dat nadeel graag op de koop toe.
Mijn leverwaardes zijn allemaal prima by the way.

Dus gewoon lekker doorgaan, proost.
Dus op de korte termijn rij je jezelf (en mogelijk anderen) nog een keer kapot en help je iemand op de wereld met een verslaafde vader met alle gevolgen vandien. Op de middellange termijn begint de schade van de alcohol je sociale vaardigheden en motoriek aan te tasten. En over 20 jaar naar de tering zijn en door een tekort aan vitamine B1 onomkeerbare schade aan je lichaam toegebracht hebben.

En dat allemaal als vader. Stoer man.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 16:02:50 #62
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182433483
Voel je druk om mee te drinken met collega's en vrienden ? Misschien moet je gewoon een maand niet drinken en kijken wat het effect is.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182433823
Ja.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182436645
Denk je dagelijks aan alcohol?

Of aan wanneer je weer mag drinken?

Heb je alcohol cravings?
pi_182437143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:03 schreef Franke0101 het volgende:

[..]

Omdat ik het lekker vind. Het geeft me een soort ontspanning.
En dat is dus wel
Echt de eerste stap naar verslaving. Alcohol is sluipenderwijs aardig verneukeratief. Overigens zou ik ook alcoholist worden als ik in finance zat.

Ik zou serieus minderen, je voelt je niet fit en 9 biertjes, dan ben ik gewoon ladderzat. Als dat niet zo is dan is dat ook wel een teken.

Je hoeft niet volledig en voor altijd te stoppen, maar begin eens met niet meer drinken doordeweeks en wel weer te sporten. Breng je alcoholgebruik in het weekend terug naar max 2 drankjes ofzo.

Voel je je snel veel fitter en je hoeft niet geheel te stoppen ofZo. En een keer dronken worden als het echt feest is, prima.

Maar je drinkt nu dus 35 drankjes per week, minimaal, dat is serieus best veel. En als je niet oppast kun je straks niet meer terug.
Whatever...
pi_182437176
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:57 schreef spierbal het volgende:
Niet stoppen, de ober zit in de maand.
_O-

Ik moest hardop lachen
Whatever...
pi_182439255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:43 schreef scoober het volgende:
Wat een mietjes hier ;)

Ik, leuke en redelijk tot goed betaalde fulltime baan.
33 jaar oud, huisje boompje beestje

Drink al een jaar of 13 "veels te veel"
Ook in mijn eentje thuis.

Gemiddeld zo'n 4 dagen in de week een flesje bier of 8 per avond. In het weekend 10.

Mijn werk gaat goed, mijn relatie is goed, mijn vriendin en ik verwachten onze eerste. we hebben een mooi koophuis, sociale contacten zijn goed. En ja ik ben overdag vaak extra vermoeid doordat mijn lichaam de alcohol moet verwerken.

Ik neem dat nadeel graag op de koop toe.
Mijn leverwaardes zijn allemaal prima by the way.

Dus gewoon lekker doorgaan, proost.
Hier heeft TO tenminste wat aan ^O^
Alius aliud dicit
pi_182447502
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 20:28 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Hier heeft TO tenminste wat aan ^O^
Ontkenningsfase.
pi_182577590
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:52 schreef machtpen het volgende:
Als je je er niet lekker door voelt, gewoon niet doen. Makkelijk toch.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 20:26:08 #70
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_182578250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:57 schreef -Blueberry- het volgende:
De vraag stellen in deze is hem vaak beantwoorden.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_182578762
Je bent wél verslaafd. Denk je niet dat je daarom dit topic hebt geopend? Je ontkent het nog een beetje en peilt wat andere mensen van je drankgebruik vinden. Niets mis mee om hulp voor te zoeken. Ben je bang voor veroordelingen, dan maak gebruik van de statistieken. Honderdduizenden Nederlanders hebben een drankprobleem en jij bent in ieder geval moedig genoeg om aan de bel te trekken. En als je dat hopelijk doet, blijf dat doen. Ook als het weer een keer misgaat. Je hebt vaak een aantal opnames nodig om echt van alcoholverslaving af te komen. Dat is ook wetenschappelijk bewezen.
pi_182578940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:51 schreef DePen het volgende:
Je bent wél verslaafd. Denk je niet dat je daarom dit topic hebt geopend? Je ontkent het nog een beetje en peilt wat andere mensen van je drankgebruik vinden. Niets mis mee om hulp voor te zoeken. Ben je bang voor veroordelingen, dan maak gebruik van de statistieken. Honderdduizenden Nederlanders hebben een drankprobleem en jij bent in ieder geval moedig genoeg om aan de bel te trekken. En als je dat hopelijk doet, blijf dat doen. Ook als het weer een keer misgaat. Je hebt vaak een aantal opnames nodig om echt van alcoholverslaving af te komen. Dat is ook wetenschappelijk bewezen.
Ik zou het woord verslaving niet zo snel gebruiken. Althans bij alcohol betekent het vaak een lichamelijke verslaving en dat lijkt hij niet te hebben.

Ik ken het ook wel bij vlagen, als ik drukke weken heb op het werk en wekenlang nog door ga tot een uur of 9 dan zijn een paar biertjes wel enorm lekker om wat te ontspannen. Dag erna ben je weer wat rusteloos en moe, werk je 's avonds weer door en heb je er wel weer een verdiend.

Wat in ieder geval voor mij veel scheelt is dat als het weer rustiger is, gewoon 9 tot 5, 's avonds weer andere dingen ondernemen. Als ik dan weer een cursus doe 's avonds of ga hardlopen, heb ik dan echt weinig zin in bier. Bij een cursus werkt het niet (een slok bier en mijn leervermogen is gelijk weg) en na hardlopen of een andere sportavond heb je simpelweg geen zin meer in bier. En dan heb je zo weer dat je wekenlang geen druppel drinkt, op hoogstens de vrijdag na.
pi_182586161
Als het je kunnen in de weg gaat zitten zou ik me serieus gaan afvragen waarom je dat doet.
Volgens sommigen val ik in de categorie alcoholverslaafde omdat ik elke dag wel een of twee biertjes drink tijdens/na het eten. Maar ik hou het bij die biertjes. Omdat ik weet dat als ik doorga ik de dag erna minder 'waard' ben op mijn werk, moeilijker op kan staan, etc.

Waarom maak jij die afweging niet?
pi_182590217
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 19:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En dat is dus wel
Echt de eerste stap naar verslaving. Alcohol is sluipenderwijs aardig verneukeratief. Overigens zou ik ook alcoholist worden als ik in finance zat.

Ik zou serieus minderen, je voelt je niet fit en 9 biertjes, dan ben ik gewoon ladderzat. Als dat niet zo is dan is dat ook wel een teken.

Je hoeft niet volledig en voor altijd te stoppen, maar begin eens met niet meer drinken doordeweeks en wel weer te sporten. Breng je alcoholgebruik in het weekend terug naar max 2 drankjes ofzo.

Voel je je snel veel fitter en je hoeft niet geheel te stoppen ofZo. En een keer dronken worden als het echt feest is, prima.

Maar je drinkt nu dus 35 drankjes per week, minimaal, dat is serieus best veel. En als je niet oppast kun je straks niet meer terug.
Exact..!
pi_182591011
Als je de richtlijnen aanhoudt is het inderdaad wel veel, lijkt me belangrijker hoe je je er zelf bij voelt.
Hier na het werk bijna altijd wel een biertje, enkele keer 2 en 2 tot 3x pm met het op stap gaan een stuk meer.. en dan er elke keer spijt van hebben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')