abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:42:47 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182335599
Er is veel polarisatie in de maatschappij tegenwoordig, alles wordt in twee groepjes verdeeld, voor en tegen, links en rechts etc. Maar wat ik in heel veel discussies telkens zie terug komen is dat het merendeel vooral zichzelf zo geweldig vind. Het kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat steeds meer mensen een beetje reflectie, maar vooral ook een beetje bescheidenheid mist.

Waar komt bij zoveel mensen het idee vandaan dat ze het zelf perfect doen, dat hoe zij het doen de enige manier maar ook vooral de beste manier is. Het lijkt of het fenomeen twijfel een soort van uitgebannen wordt, mag dat niet meer of zo? Moet iedereen maar zeker zijn van zijn zaak. Er wordt ook heel veel in absoluten gepraat als het over gevoelens gaat, zo is het en niet anders, en ik kan daar niets aan doen.

Ikzelf vind het een lastig fenomeen, ikzelf ben een twijfelkont pur sang en wordt onzeker van mensen die zo zeker van hun zaak zijn, alleen het begint in de huidige tijd zo'n wijd verspreid iets te worden. Aan de andere kant is het misschien ook maar hoe mensen overkomen, vooral op internet e.d. misschien kom ik ook wel over als iemand die altijd denkt dat wat hij doet de manier is.

Wat vinden jullie, ervaren jullie het ook of delen jullie deze observatie niet?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182335607
Deel je observatie zeker, maar daar is een term voor, even opzoeken :9
Weggegaan en opgerot
pi_182335611
Geweldig, of gewoon sterke onzekerheid, gemaskeerd door arrogantie?
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:45:19 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182335632
Hoe welvarender en egalitarian een maatschappij is, hoe zelfverzekerder en egocentrisch mensen zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:45:43 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182335641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:43 schreef STING het volgende:
Geweldig, of gewoon sterke onzekerheid, gemaskeerd door arrogantie?
In wat technischere discussies ook gewoon een onwelwillendheid om dingen uit te leggen op een begrijpelijk niveau. En een hoge mate van :6 jij bent stom want je denkt x haha zie hem dom zijn dan. In plaats van uitleggen waarom jij ooit tot de conclusie bent gekomen dat x niet klopt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182335645
Geen idee of het tegenwoordig meer is dan vroeger, maar ik kots altijd een klein beetje binnensmonds als ik iemand hoor praten over hoe geweldig hij wel niet is en hoe waardeloos andere mensen zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182335658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe welvarender en egalitarian een maatschappij is, hoe zelfverzekerder en egocentrisch mensen zijn.
Ik heb juist het idee dat mensen onzekerder zijn dan ooit, zeker de mensen (jongeren) die zich veel op social media begeven, het idee hebben dat iedereen geweldige levens heeft en zelf die druk dan ook op zich leggen om iig die perceptie te creeëren - en onzeker zijn dus.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:49:09 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182335704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:46 schreef STING het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat mensen onzekerder zijn dan ooit, zeker de mensen (jongeren) die zich veel op social media begeven, het idee hebben dat iedereen geweldige levens heeft en zelf die druk dan ook op zich leggen om iig die perceptie te creeëren - en onzeker zijn dus.
Maar dat zou zich dan toch juist moeten uiten in mensen die zichzelf juist niet geweldig vinden? Terwijl ik het gevoel heb dat ze het ook echt oprecht vinden, dat ze heel erg wijs of soms zelfs superieur zijn aan de andere groep.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182335728
Is het niet gewoon een gevalletje oogkleppen en geen andere meningen willen horen?
pi_182335743
Misschien krijgen ze via sociale media veel validatie (je hebt likes maar niet dislikes op instagram bijvoorbeeld).
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:52:53 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182335775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:50 schreef LurkJeRot het volgende:
Is het niet gewoon een gevalletje oogkleppen en geen andere meningen willen horen?
Ja maar wel gepaard met blijkbaar het absolute vertrouwen het zelf in ieder geval bij het rechte eind te hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182335789
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar wel gepaard met blijkbaar het absolute vertrouwen het zelf in ieder geval bij het rechte eind te hebben.
Ik denk dat in dat soort gevallen dit heel erg meespeelt:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:50 schreef wawowiewa het volgende:
Misschien krijgen ze via sociale media veel validatie (je hebt likes maar niet dislikes op instagram bijvoorbeeld).
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:55:16 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182335814
Waarom denken mensen dat ze zomaar zonder onderbouwing hun halfbakken inzichten over de samenleving op internet moeten gooien?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182335858
Om de zelfde reden dat er miljarden rondlopen op deze planeet, heilig overtuigd dat een of andere god aan hun zijde staat.

Ego en arrogantie.
pi_182335880
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar wel gepaard met blijkbaar het absolute vertrouwen het zelf in ieder geval bij het rechte eind te hebben.
overcompensatie, als ik maar hard genoeg roep en zeker van mijn zaak overkomt dan is het waarheid. In feiten leven ze volledig naar hun eigen ontwikkelde en geconditioneerde ego en hebben ze een karakter ontwikkeld wat "slim" en "goed" is (in hun ogen). Wanneer blijkt , of de dreiging er is, dat ze naast de waarheid zitten klopt hun eigen beeld niet en voelt hun ego zich "aangevallen"

ipv dat ze open staan om de daadwerkelijke waarheid te trachten te achterhalen gaan ze de andere kant op en versterken ze hun eigen denkbeelden. (en waanbeelden)

Extreme vormen zien we steeds vaker, mensen die geloven dat de aarde plat is. Zulke mensee zijn erg moeilijk uit hun waanbeeld te halen
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:01:42 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182335907
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom denken mensen dat ze zomaar zonder onderbouwing hun halfbakken inzichten over de samenleving op internet moeten gooien?
Goed punt zal ik deze maar dicht doen dan....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:06:34 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_182335974
Herkenbaar, ik vraag me dit ook al even af.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_182335998
Verder denk ik dat het idee van jezelf geweldig vinden niet perse slecht is, als je maar open staat voor het idee dat je wellicht niet de absolute waarheid in pacht hebt. En open blijft staan je wereldbeeld te verbeteren.

Bewust zijn van je eigen onwetendheid heet dat
pi_182336215
Vind de observatie eigenlijk meer een soort internetwerkelijkheid.
pi_182336266
Tegelijkertijd, als je oprecht zelfverzekerd bent over jezelf, zonder andere mensen te kleineren, word je in Nederland alsnog als arrogant gezien. Je dient altijd bescheiden/nuchter te zijn en onzeker tot op een zekere hoogte. Waarom? Omdat het licht niet in de ogen gegund wordt. Veel Nederlanders (of eigenlijk, mensen in het algemeen, maar nog meer in individualistisch ingestelde culturen) zijn als kreeften die een ander het liefst naar beneden sleuren zodat ze zelf hogerop kunnen klimmen.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:26:59 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182336363
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:20 schreef Chai het volgende:
Vind de observatie eigenlijk meer een soort internetwerkelijkheid.
Ik merk het ook wel in de kroeg of op het werk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:28:52 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182336400
Wel herkenbaar. Online, maar ook in mijn eigen omgeving. Laat ik voorop stellen dat ik het alleen maar fijn vind als iemand zelfverzekerd is, maar er is wel degelijk een verschil tussen normale zelfverzekerdheid en de arrogantie die aardig wat mensen hebben tegenwoordig. Ken mensen die altijd gelijk denken te hebben. Nooit toe willen geven als ze toch fout zitten. Online merk ik het vooral op uiterlijk vlak. Mensen die weten dat ze enigszins oke uit zien voelen vaak de drang om talloze foto's te uploaden puur voor de complimentjes. En dan doen alsof ze het zelf niet door hebben :+ Vond die opmerking eerder in dit topic wel terecht wat dat betreft. Je kan op social media vaak alleen maar liken. Sowieso is de rol van social media vrij groot. Veel vrienden? Veel likes. Dan moet je wel geweldig zijn uiteraard (sommige mensen dan he :+ ). Had ooit een klasgenoot die oprecht elke dag ''iedereen wou dat hij mij was'' aan het zingen was. Hele klas lag krom van het lachen, iedereen vond 'm helemaal geweldig. Bleh :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:30:56 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182336439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:21 schreef Cockwhale het volgende:
Tegelijkertijd, als je oprecht zelfverzekerd bent over jezelf, zonder andere mensen te kleineren, word je in Nederland alsnog als arrogant gezien. Je dient altijd bescheiden/nuchter te zijn en onzeker tot op een zekere hoogte. Waarom? Omdat het licht niet in de ogen gegund wordt. Veel Nederlanders (of eigenlijk, mensen in het algemeen, maar nog meer in individualistisch ingestelde culturen) zijn als kreeften die een ander het liefst naar beneden sleuren zodat ze zelf hogerop kunnen klimmen.
Als je helemaal nergens meer een haakje of oogje aan ziet zitten en alles perfect is gaan er bij mij inderdaad alarmbellen af. Er is altijd wel ergens een haakje of oogje, juist door die wel te zien kom je verder. Je kunt ook zelfverzekerd zijn maar wel aangeven waar de haakjes en oogjes zitten, sterker nog dan kom je bij mij zelfverzekerder over. Ik heb meer respect voor iemand die zegt zo zit het met als kantekenig dat dit niet helemaal zeker is en dat zus en zo een aanname is. Dan iemand die zegt zo zit het en niet anders!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:32:06 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182336457
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel herkenbaar. Online, maar ook in mijn eigen omgeving. Laat ik voorop stellen dat ik het alleen maar fijn vind als iemand zelfverzekerd is, maar er is wel degelijk een verschil tussen normale zelfverzekerdheid en de arrogantie die aardig wat mensen hebben tegenwoordig. Ken mensen die altijd gelijk denken te hebben. Nooit toe willen geven als ze toch fout zitten. Online merk ik het vooral op uiterlijk vlak. Mensen die weten dat ze enigszins oke uit zien voelen vaak de drang om talloze foto's te uploaden puur voor de complimentjes. En dan doen alsof ze het zelf niet door hebben :+ Vond die opmerking eerder in dit topic wel terecht wat dat betreft. Je kan op social media vaak alleen maar liken. Sowieso is de rol van social media vrij groot. Veel vrienden? Veel likes. Dan moet je wel geweldig zijn uiteraard (sommige mensen dan he :+ ). Had ooit een klasgenoot die oprecht elke dag ''iedereen wou dat hij mij was'' aan het zingen was. Hele klas lag krom van het lachen, iedereen vond 'm helemaal geweldig. Bleh :P
Ook lelijke mensen posten talloze fotos US / Het lelijke mannen topic deel 4 :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182336479
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik merk het ook wel in de kroeg of op het werk :D
Hmm ik niet. Kom uiteindelijk toch altijd redelijk gauw weer nuance tegen en erkenning van goede argumenten van een ander/waardering van een ander perspectief.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:38:05 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182336553
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook lelijke mensen posten talloze fotos US / Het lelijke mannen topic deel 4 :D
:P True true.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182336801
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je helemaal nergens meer een haakje of oogje aan ziet zitten en alles perfect is gaan er bij mij inderdaad alarmbellen af. Er is altijd wel ergens een haakje of oogje, juist door die wel te zien kom je verder. Je kunt ook zelfverzekerd zijn maar wel aangeven waar de haakjes en oogjes zitten, sterker nog dan kom je bij mij zelfverzekerder over. Ik heb meer respect voor iemand die zegt zo zit het met als kantekenig dat dit niet helemaal zeker is en dat zus en zo een aanname is. Dan iemand die zegt zo zit het en niet anders!
Wat een bullshit. Natuurlijk, gaat niet alles perfect, maar dat is ook een onnozel en totaal onmeetbaar begrip. Als iemand zich ergens goed over voelt, waarom moeten er dan al die "buts" aangeplakt worden? Klinkt meer als jaloezie. Als die persoon er niemand kwaad meedoet, wat is dan het probleem? Iedereen moet ook overal inbreng in hebben / een mening over hebben :')
pi_182336888
Interessant topic :)

Dit speelt ook heel erg in mijn sociale omgeving (opgegroeid in het gooi).

Voor mij is echter wel duidelijk dat er of onzekerheid aan ten grondslag ligt, maar heel vaak ook gewoon een bizarre opvoeding, waarbij het kind het lievelingetje van de ouders was, en de ouders altijd om de grapjes van het kind hebben gelachen en alles fantastisch vonden.

Probleem is dat die mensen vaak helemaal niet zo fantastisch zijn, maar in het dagelijks leven wel met dit beeld in hun hoofd rondlopen. Ik heb dan ook al menig leeftijdsgenoot zien beginnen op het gymnasium met grote babbels over dat ze arts gaan worden, en dan nu op 32 jarige leeftijd met een dijk van een studieschuld, geen diploma en een cocaïne verleden ofzo nog even aan de versnelde pabo beginnen.
pi_182336993
Ik vind vooral de polarisatie zo vervelend. Ik kom het niet zo veel tegen dat mensen zichzelf zo fantastisch vinden, wel dat ze vinden dat zij aan de goede kant staan. Het is allemaal zo zwart-wit geworden.

Dat voelt uitvergroot als je naar de VS kijkt. Je bent of democraat of republikein en als je het één bent dan vind je dus álles wat de ander doet verkeerd. Komt het dan niet in je op dat ook die kant goede ideeën heeft? Gaan we hier in Nederland daar ook naar toe, dat we alle nuance kwijt zijn in discussies. Ik zie dat op FOK al regelmatig, mensen die totaal geen enkele nuance toepassen in hun redenering.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:30:10 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182337259
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind vooral de polarisatie zo vervelend. Ik kom het niet zo veel tegen dat mensen zichzelf zo fantastisch vinden, wel dat ze vinden dat zij aan de goede kant staan. Het is allemaal zo zwart-wit geworden.

Dat voelt uitvergroot als je naar de VS kijkt. Je bent of democraat of republikein en als je het één bent dan vind je dus álles wat de ander doet verkeerd. Komt het dan niet in je op dat ook die kant goede ideeën heeft? Gaan we hier in Nederland daar ook naar toe, dat we alle nuance kwijt zijn in discussies. Ik zie dat op FOK al regelmatig, mensen die totaal geen enkele nuance toepassen in hun redenering.
Inderdaad dit bedoel ik ook met zichzelf (of eigen groep) geweldig vinden. Je hebt een heel goed punt dat er geen plek meer lijkt te zijn voor mensen die zich met verschillende punten uit beide of meerdere groepen kunnen identificeren. Ook vervelend dat mensen dus bij één standpunt al honderd andere standpunten voor je invullen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:31:32 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182337276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Natuurlijk, gaat niet alles perfect, maar dat is ook een onnozel en totaal onmeetbaar begrip. Als iemand zich ergens goed over voelt, waarom moeten er dan al die "buts" aangeplakt worden? Klinkt meer als jaloezie. Als die persoon er niemand kwaad meedoet, wat is dan het probleem? Iedereen moet ook overal inbreng in hebben / een mening over hebben :')
Aangeven waar de haken en ogen zitten heeft toch niets te maken met je goed voelen. Waarom zou je je niet goed voelen als er nog ergens een open einde is... Sterker nog ik vind het verhaal er vaak sterker van worden, het geeft aan dat iemand er echt goed over nagedacht heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182337953
Ik herken mijzelf erin :P
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_182338125
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je helemaal nergens meer een haakje of oogje aan ziet zitten en alles perfect is gaan er bij mij inderdaad alarmbellen af. Er is altijd wel ergens een haakje of oogje, juist door die wel te zien kom je verder. Je kunt ook zelfverzekerd zijn maar wel aangeven waar de haakjes en oogjes zitten, sterker nog dan kom je bij mij zelfverzekerder over. Ik heb meer respect voor iemand die zegt zo zit het met als kantekenig dat dit niet helemaal zeker is en dat zus en zo een aanname is. Dan iemand die zegt zo zit het en niet anders!
Mooi gezegd, mee eens, je bewust zijn van imperfecties staat een mens goed. In feite zelfs perfect, enigszins paradoxaal. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182338313
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad dit bedoel ik ook met zichzelf (of eigen groep) geweldig vinden. Je hebt een heel goed punt dat er geen plek meer lijkt te zijn voor mensen die zich met verschillende punten uit beide of meerdere groepen kunnen identificeren. Ook vervelend dat mensen dus bij één standpunt al honderd andere standpunten voor je invullen.
Ik verbaas me hier ook heel erg over.

Voornamelijk dat men zich niet lijkt te beseffen dat het helemaal niet uitmaakt of/als je het een keer niet bij het goede eind hebt, of als je een standpunt inneemt dat vanuit een ander perspectief ook weer anders uitgelegd kan worden. Of als je jezelf een keer kwetsbaar opstelt : Het maakt echt helemaal niets uit, sterker nog : je wint er vaak zelfs sympathie mee bij mensen. Zelfde geldt voor zelfspot hebben. Kom je ook steeds minder tegen.

Ik verwijt het vooral de sociale media, veel mensen schieten in een soort spasme om het perfecte profiel van zichzelf neer te zetten.
pi_182338564
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:45 schreef Hallojo het volgende:
Geen idee of het tegenwoordig meer is dan vroeger, maar ik kots altijd een klein beetje binnensmonds als ik iemand hoor praten over hoe geweldig hij wel niet is en hoe waardeloos andere mensen zijn.
Dat laatste lijkt mij het probleem.

Met jezelf geweldig vinden is niets mis. Dat kan je ook van jezelf vinden terwijl je gewoon heel realistisch naar jezelf kijkt.
pi_182338657
Waarom trek je het aan dat mensen zichzelf geweldig vinden? Mooi toch. Je bent zelf niet ook geweldig, dus waarom maak je je zorgen om anderen? Als jij van anderen hun gedrag kotst, ben jij dan persoon die het wel goed doet of kan zeggen dat het kotswaardig is? Dat mag je zeggen en doen maar dan denk jij onbewust ook dat jou mening waar of geweldig is. Kijk eerst naar jezelf dan anderen. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk en verspilt je energie. En ja, stop met dat onzekere gedrag. Ook jij bent geweldig. Imperfectie is namelijk geweldig. Stop met oordelen en kijk lekker naar jezelf. Als je een ander niet geweldig vind ga je er niet mee om. Maar het is goed om jezelf geweldig te vinden. Heb vertrouwen in jezelf. Dan is het leven veel mooier! Niemand kan toch zeggen wat goed of fout is.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2018 17:54:47 ]
pi_182338890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:43 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Deel je observatie zeker, maar daar is een term voor, even opzoeken :9
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect?
pi_182339154
quote:
Precies ja, ik kon hem niet vinden vanmiddag.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:55:51 #39
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182339544
Omdat de meeste mensen dom, kortzichtig en emotioneel zijn maar vooral een gebrek aan empathie hebben.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:59:25 #40
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_182339598
Interessant topic, wel is het zo dat psychopathie in de maatschappij in de afgelopen decennia flink is toegenomen (in westerse landen). Zijn ook allerlei studies naar verricht, met name in de VS. Conclusies waren kort gezegd dat het hyperindividualisme tot egocentrisme, narcisme en psychopathie in de maatschappij leidt.

Verder is het niet zo dat de meeste mensen zichzelf daadwerkelijk zo geweldig vinden, vaak is het niet veel meer dan een façade waarachter een persoon schuilgaat die eigenlijk onzeker is.
''Aquila non capit muscas.''
pi_182339660
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In wat technischere discussies ook gewoon een onwelwillendheid om dingen uit te leggen op een begrijpelijk niveau. En een hoge mate van :6 jij bent stom want je denkt x haha zie hem dom zijn dan. In plaats van uitleggen waarom jij ooit tot de conclusie bent gekomen dat x niet klopt.
Dat uitleggen ben je op een gegeven moment ook wel beu helaas...
pi_182339828
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:50 schreef Dolshoor het volgende:
Waarom trek je het aan dat mensen zichzelf geweldig vinden? Mooi toch. Je bent zelf niet ook geweldig, dus waarom maak je je zorgen om anderen? Als jij van anderen hun gedrag kotst, ben jij dan persoon die het wel goed doet of kan zeggen dat het kotswaardig is? Dat mag je zeggen en doen maar dan denk jij onbewust ook dat jou mening waar of geweldig is. Kijk eerst naar jezelf dan anderen. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk en verspilt je energie. En ja, stop met dat onzekere gedrag. Ook jij bent geweldig. Imperfectie is namelijk geweldig. Stop met oordelen en kijk lekker naar jezelf. Als je een ander niet geweldig vind ga je er niet mee om. Maar het is goed om jezelf geweldig te vinden. Heb vertrouwen in jezelf. Dan is het leven veel mooier! Niemand kan toch zeggen wat goed of fout is.
Dit inderdaad.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:25:08 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182341058
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Aangeven waar de haken en ogen zitten heeft toch niets te maken met je goed voelen. Waarom zou je je niet goed voelen als er nog ergens een open einde is... Sterker nog ik vind het verhaal er vaak sterker van worden, het geeft aan dat iemand er echt goed over nagedacht heeft.
Waarom zou je je überhaupt niet (meer) goed voelen omdat er ergens een open einde aan zit, of omdat iemand anders een mening heeft over iets wat jij doet/deed/zegt/zei/nietdeed/nietzei/jesnaptwelwatikbedoel :P

Dat is toch prima? Dat is dan een mening. Een mening is als een kontgat. Iedereen heeft er een en ze zijn allemaal niet boeiend. Gewoon lekker laten gaan. Als jij je over iets goed voelt, dan is dat ook het enige wat telt.

Als je er dan later achter komt dat je toch iets anders/beter had kunnen doen, dan heb je een les geleerd voor de volgende keer, en dus heeft het je alsnog iets opgeleverd :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:25:29 #44
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182341067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:46 schreef STING het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat mensen onzekerder zijn dan ooit, zeker de mensen (jongeren) die zich veel op social media begeven, het idee hebben dat iedereen geweldige levens heeft en zelf die druk dan ook op zich leggen om iig die perceptie te creeëren - en onzeker zijn dus.
Dat past imho erg goed bij jezelf omhoogtrekken door anderen af te vallen.

Of in minder schrijnende gevallen: een flinke drempel hebben om de kanten te laten zien waar diegene onzekerder over is.
pi_182341363
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:55 schreef Oblomov12345 het volgende:
Omdat de meeste mensen dom, kortzichtig en emotioneel zijn maar vooral een gebrek aan empathie hebben.
Dit en dat heeft een oorsprong in de opvoeding en het gehele onderwijs
pi_182341507
quote:
Daar komt het door idd. In een maatschappij waarin mensen hard en medogeloos op hun nut en speciale gaven worden beoordeeld zijn er maar 2 manieren om niet deprrssief te worden over de aard van de mens, echt talentvol zijn of gewoon verzinnen dat he het bent
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:35:49 #47
137949 Disana
pi_182342548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is veel polarisatie in de maatschappij tegenwoordig, alles wordt in twee groepjes verdeeld, voor en tegen, links en rechts etc. Maar wat ik in heel veel discussies telkens zie terug komen is dat het merendeel vooral zichzelf zo geweldig vind. Het kan aan mij liggen maar het lijkt erop dat steeds meer mensen een beetje reflectie, maar vooral ook een beetje bescheidenheid mist.

Waar komt bij zoveel mensen het idee vandaan dat ze het zelf perfect doen, dat hoe zij het doen de enige manier maar ook vooral de beste manier is. Het lijkt of het fenomeen twijfel een soort van uitgebannen wordt, mag dat niet meer of zo? Moet iedereen maar zeker zijn van zijn zaak. Er wordt ook heel veel in absoluten gepraat als het over gevoelens gaat, zo is het en niet anders, en ik kan daar niets aan doen.

Ikzelf vind het een lastig fenomeen, ikzelf ben een twijfelkont pur sang en wordt onzeker van mensen die zo zeker van hun zaak zijn, alleen het begint in de huidige tijd zo'n wijd verspreid iets te worden. Aan de andere kant is het misschien ook maar hoe mensen overkomen, vooral op internet e.d. misschien kom ik ook wel over als iemand die altijd denkt dat wat hij doet de manier is.

Wat vinden jullie, ervaren jullie het ook of delen jullie deze observatie niet?
Ik ben ook een 'twijfelkont' en vind dat geen slechte eigenschap, want wie heeft de wijsheid in pacht. Maar die mensen van wie jij onzeker wordt, vind ik over het algemeen saai. Die zekerheid die ze bezitten vind ik niet interessant omdat zo'n visie zoveel uitsluit en echte gedachtenuitwisseling niet mogelijk is.
pi_182344548
Polorisatie
Het aantal individuen is op het moment ook erg aan het stijgen. Meer diversiteit in achtergronden, subculturen, overtuigingen en de groepen worden groter. Hierdoor kunnen mensen alle soorten personen niet meer inschatten en nemen de moeite niet meer. Stereotypes nemen de overhand wanneer mensen iemand snel moeten beoordelen.

Mensen voelen zich onbegrepen of er ontstaat frictie. Daarnaast is het beleid van Nederland een soort van uber hub zijn in west-Europa. (Schiphol, vestigingsklimaat voor multinationals, wit voetje in de Europese unie) Hoewel de cultuur iets wordt ingedamd en Nederland een zeer grote historie heeft, wordt er erg gewerkt om expats, diversiteit en rolmodellen een fijne behandeling te geven.

Grootheidsgevoel
Zoals eerder aangegeven hoe hoger de welvaart hoe meer individualisme. Daarnaast nemen de mogelijkheden steeds meer toe en zijn mensen zich minder bewust van basisprincipes. Vergeet ook niet dat enkele groepen in de maatschappij grote stappen hebben kunnen maken (als eerste uit het gezin/familie studeren hbo/wo en grote reizen), hierdoor voelen mensen zich ook zeer sterk en groot in hun eigen omgeving.

Het is soms absurd dat iemand denkt alle kennis in pacht te hebben of heel stoer te zijn, maar letterlijk niet eens het verschil tussen een verse en rotte vis kunnen zien of daadwerkelijk kan overleven in zwaardere omstandigheden.
pi_182346098
quote:
Grootheidsgevoel
Zoals eerder aangegeven hoe hoger de welvaart hoe meer individualisme. Daarnaast nemen de mogelijkheden steeds meer toe en zijn mensen zich minder bewust van basisprincipes. Vergeet ook niet dat enkele groepen in de maatschappij grote stappen hebben kunnen maken (als eerste uit het gezin/familie studeren hbo/wo en grote reizen), hierdoor voelen mensen zich ook zeer sterk en groot in hun eigen omgeving.

Het is soms absurd dat iemand denkt alle kennis in pacht te hebben of heel stoer te zijn, maar letterlijk niet eens het verschil tussen een verse en rotte vis kunnen zien of daadwerkelijk kan overleven in zwaardere omstandigheden.
Dit, plus het feit dat voor de jongere generatie in beginsel alles mogelijk is geworden zonder er écht hard voor te hoeven werken.

Zo zijn de meeste mensen makkelijk in staat om een universitaire opleiding af te ronden. Als natuurkunde niet lukt, dan moet een studie Rechten of Nederlands prima lukken. De standaarden op universiteiten zijn extreem laag, en het kost met het internet nauwelijks meer moeite om op eigen tijden en eigen gelegenheid te studeren vanaf je eigen bed. Discipline en inzet is nauwelijks vereist.

En dus studeren hele gemiddelde mensen af als drs. / mr., wat door de generatie waartoe hun ouders behoren (waar het behalen van een titel toch meer bijzonder was) toch als een enorme prestatie wordt gezien, waardoor de afgestudeerde in kwestie zich daadwerkelijk al heel wat begint te voelen.

Ook banen, auto's, huizen, mooie spullen, mooie kleren : Voor de meeste mensen is dit allemaal prima bereikbaar. Je hoeft geen arts meer te zijn om een burberry sjaal te kunnen betalen. De meeste mensen in mijn kennissenkring zijn niet bovengemiddeld succesvol (hbo inholland studie, beroepen als HR medewerker / intercedent ofzo), maar hebben rond hun dertigste al een veel mooier huis / mooiere auto dan hun ouders op diezelfde leeftijd hadden, die er ook nog eens veel harder voor moesten werken.

Veel jongere mensen hebben ook een soort hollywood syndroom : nooit iets bijzonders bereikt, maar wel menen recht te hebben op bovengemiddeld mooie spullen, vakanties, noem maar op. Hoevaak ik wel niet mensen vies zie kijken als je het bijvoorbeeld over camping vakanties hebt of andere ''modale'' dingen. Dat is niet aan hen besteed, ze voelen zich te goed ervoor. Terwijl feitelijk zijn ze zelf gewoon heel modaal. Maar omdat je met een modaal inkomen tegenwoordig prima kunt leven, jongeren ook langer door hun ouders gepamperd worden en daardoor met een prima duit aan spaargeld de woningmarkt betreden, trekken ze hun neus op voor de levensstandaard die eigenlijk op hen van toepassing is.

Snotneuzen van 20 jaar vinden het tegenwoordig al doodnormaal om elk weekend met vrienden uit eten te gaan. Als je op een mooie zomerdag op het water bent, zie je vriendengroepen met jongelui in de duurste sloepen rondvaren. Van pa en ma weliswaar, maar hun eigen pa en ma moesten gewoon een krantenwijk lopen toen ze 20 waren en in hun vrije tijd gingen ze hooguit naar dansles op vrijdagavond maar niet met een outfit van 1000 euro naar een club waar flessen wodka van honderden euro's met vuurwerk er op worden geserveerd.
pi_182347696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 00:29 schreef Jaume_I het volgende:

Dit, plus het feit dat voor de jongere generatie in beginsel alles mogelijk is geworden zonder er écht hard voor te hoeven werken.

Zo zijn de meeste mensen makkelijk in staat om een universitaire opleiding af te ronden. Als natuurkunde niet lukt, dan moet een studie Rechten of Nederlands prima lukken. De standaarden op universiteiten zijn extreem laag, en het kost met het internet nauwelijks meer moeite om op eigen tijden en eigen gelegenheid te studeren vanaf je eigen bed. Discipline en inzet is nauwelijks vereist.

En dus studeren hele gemiddelde mensen af als drs. / mr., wat door de generatie waartoe hun ouders behoren (waar het behalen van een titel toch meer bijzonder was) toch als een enorme prestatie wordt gezien, waardoor de afgestudeerde in kwestie zich daadwerkelijk al heel wat begint te voelen.

Ook banen, auto's, huizen, mooie spullen, mooie kleren : Voor de meeste mensen is dit allemaal prima bereikbaar. Je hoeft geen arts meer te zijn om een burberry sjaal te kunnen betalen. De meeste mensen in mijn kennissenkring zijn niet bovengemiddeld succesvol (hbo inholland studie, beroepen als HR medewerker / intercedent ofzo), maar hebben rond hun dertigste al een veel mooier huis / mooiere auto dan hun ouders op diezelfde leeftijd hadden, die er ook nog eens veel harder voor moesten werken.

Veel jongere mensen hebben ook een soort hollywood syndroom : nooit iets bijzonders bereikt, maar wel menen recht te hebben op bovengemiddeld mooie spullen, vakanties, noem maar op. Hoevaak ik wel niet mensen vies zie kijken als je het bijvoorbeeld over camping vakanties hebt of andere ''modale'' dingen. Dat is niet aan hen besteed, ze voelen zich te goed ervoor. Terwijl feitelijk zijn ze zelf gewoon heel modaal. Maar omdat je met een modaal inkomen tegenwoordig prima kunt leven, jongeren ook langer door hun ouders gepamperd worden en daardoor met een prima duit aan spaargeld de woningmarkt betreden, trekken ze hun neus op voor de levensstandaard die eigenlijk op hen van toepassing is.

Snotneuzen van 20 jaar vinden het tegenwoordig al doodnormaal om elk weekend met vrienden uit eten te gaan. Als je op een mooie zomerdag op het water bent, zie je vriendengroepen met jongelui in de duurste sloepen rondvaren. Van pa en ma weliswaar, maar hun eigen pa en ma moesten gewoon een krantenwijk lopen toen ze 20 waren en in hun vrije tijd gingen ze hooguit naar dansles op vrijdagavond maar niet met een outfit van 1000 euro naar een club waar flessen wodka van honderden euro's met vuurwerk er op worden geserveerd.
Alsnog heb jij het hier over redelijk succesvolle mensen, die het geld hebben om een keer per week uit eten te gaan met een mooi huis, mooie kleding en dure vakanties. Genoeg die dat echt niet kunnen, of deze mensen zitten in de schulden. Jij hebt duidelijk niet het gemiddelde van Nederland in je omgeving als een universitaire opleiding voor jouw vriendenkring gemiddeld is. Inholland en zo is dan gemiddelder, daarnaast vinden niet alle hbo afgestudeerden een baan op dat niveau (ook idd omdat de opleidingen makkelijker zijn geworden) en zijn er ook nog zat mensen die mbo of lager doen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182348103
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:17 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Alsnog heb jij het hier over redelijk succesvolle mensen, die het geld hebben om een keer per week uit eten te gaan met een mooi huis, mooie kleding en dure vakanties. Genoeg die dat echt niet kunnen, of deze mensen zitten in de schulden. Jij hebt duidelijk niet het gemiddelde van Nederland in je omgeving als een universitaire opleiding voor jouw vriendenkring gemiddeld is. Inholland en zo is dan gemiddelder, daarnaast vinden niet alle hbo afgestudeerden een baan op dat niveau (ook idd omdat de opleidingen makkelijker zijn geworden) en zijn er ook nog zat mensen die mbo of lager doen.
Hmm misschien ben ik wereldvreemd, maar ik ken ze niet hoor, mensen van mijn generatie (25-35) die in absolute armoede leven en die zich het bovenstaande niet kunnen veroorloven. En ga echt niet alleen maar met in het Gooi opgegroeide hbo/wo mensen om.

Dat is ook wel weer het mooie van Nederland. Geloof mij, zelfs in mijn vriendenkring bevinden zich gevallen die drie jaar geleden echt he-le-maal aan de grond zaten : ruim dertig jaar, al bijna 10 jaar bezig met hun hbo, enorme psychische problemen en daardoor in de bijstand terecht gekomen.

Maar zelfs die lui krijgen ontelbaar veel helpende handjes aangereikt vanuit de overheid, waardoor ze er nu weer prima voor staan. De mbo mensen in mijn omgeving doen het trouwens vaak nog beter dan de hoger opgeleiden. Ik denk echt dat het nu veel makkelijker is om een acceptabele levensstandaard te bereiken dan vroeger en om het economisch gezien comfortabel te hebben.

Je ziet het ook regelmatig op dit forum terug : veel jonge mensen menen simpelweg 'recht' te hebben op een mooi huis/appartement na hun afstuderen, terwijl ze nog nooit echt gewerkt hebben bijvoorbeeld. Ze vinden het allemaal maar normaal.
pi_182348164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:18 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Je ziet het ook regelmatig op dit forum terug : veel jonge mensen menen simpelweg 'recht' te hebben op een mooi huis/appartement na hun afstuderen, terwijl ze nog nooit echt gewerkt hebben bijvoorbeeld. Ze vinden het allemaal maar normaal.
Oh? Ik zie eigenlijk alleen dat anderen dat beweren en dingen voor die jonge mensen invullen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2018 08:27:49 ]
pi_182348173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Oh? Ik zie eigenlijk alleen dat anderen dat beweren en dingen voor die jonge mensen invullen.
Er zijn letterlijk tig topics om terug te zoeken, dus lijkt me overbodig om het tegen te spreken.
pi_182349126
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 08:28 schreef Jaume_I het volgende:
Er zijn letterlijk tig topics om terug te zoeken, dus lijkt me overbodig om het tegen te spreken.
Maar jij beweert het, dus van jou wordt bewijs verwacht.

Bij welke werkdruk/verantwoordelijkheid vind jij dat welk salaris hoort dan?
En ga jij er dan vanuit dat iedereen die dat niet kan halen lui is? Zo nee, hoe meet je dan het verschil tussen luiheid en domheid/handicap?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182350397
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:11 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar jij beweert het, dus van jou wordt bewijs verwacht.

Bij welke werkdruk/verantwoordelijkheid vind jij dat welk salaris hoort dan?
En ga jij er dan vanuit dat iedereen die dat niet kan halen lui is? Zo nee, hoe meet je dan het verschil tussen luiheid en domheid/handicap?
Als we allemaal moeten gaan bewijzen wat we hier beweren kunnen we onze baan wel opzeggen.

En dat tweede kan ik geen antwoord geven, volgens mij sluit het ook niet helemaal aan op wat ik precies bedoel.

Uiteraard refereer ik wel aan mijn eigen belevingswereld. En naar mijn idee is die voldoende gespreid. Ik ga om met wo' ers en mbo'ers, mensen uit het gooi maar ook uit Lelystad, Breda, Leeuwarden, etc.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, maar ik zie gewoon dat in deze maatschappij vrijwel iedereen gewoon een prima comfortabel leven kan opbouwen zonder daar echt keihard voor te hoeven werken (gewoon 36-40 uurtjes per week). Daarnaast kan een aanzienlijk deel van de jongeren ook voortdobberen op vermogen dat hen door ouders geschonken wordt. Dat is ook helemaal niet erg want de babyboomer generatie heeft over het algemeen aardig goed voor zichzelf gezorgd met hoge salarissen / bonussen, dus dat zij nu wat schenken aan hun kinderen die over het algemeen veel minder verdienen is niet erg.

Maar ik denk wel dat je nu veel makkelijker het gemiddelde comfort kan bereiken dan vroeger. Echter is het wel weer lastiger om écht rijk te worden, wat denk ik vlak na de oorlog weer makkelijker was.
pi_182350517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:50 schreef Jaume_I het volgende:
Als we allemaal moeten gaan bewijzen wat we hier beweren kunnen we onze baan wel opzeggen.

En dat tweede kan ik geen antwoord geven, volgens mij sluit het ook niet helemaal aan op wat ik precies bedoel.

Uiteraard refereer ik wel aan mijn eigen belevingswereld. En naar mijn idee is die voldoende gespreid. Ik ga om met wo' ers en mbo'ers, mensen uit het gooi maar ook uit Lelystad, Breda, Leeuwarden, etc.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, maar ik zie gewoon dat in deze maatschappij vrijwel iedereen gewoon een prima comfortabel leven kan opbouwen zonder daar echt keihard voor te hoeven werken (gewoon 36-40 uurtjes per week). Daarnaast kan een aanzienlijk deel van de jongeren ook voortdobberen op vermogen dat hen door ouders geschonken wordt. Dat is ook helemaal niet erg want de babyboomer generatie heeft over het algemeen aardig goed voor zichzelf gezorgd met hoge salarissen / bonussen, dus dat zij nu wat schenken aan hun kinderen die over het algemeen veel minder verdienen is niet erg.

Maar ik denk wel dat je nu veel makkelijker het gemiddelde comfort kan bereiken dan vroeger. Echter is het wel weer lastiger om écht rijk te worden, wat denk ik vlak na de oorlog weer makkelijker was.
Je moet niks, maar het is wel wat productiever in deze discussie. Niet dat het ergens heengaat, het is vooral gezanik over anderen, maar goed. Ik vraag me af in welke categorie jij jezelf onderbrengt, aangezien het vrij ironisch is dat je het hebt over mensen die te makkelijk een goed leven hebben maar je zelf niet eens de moeite wil nemen om je eigen posts te onderbouwen. Kan zijn dat je inderdaad te druk bent met werk, maar wat heeft het dan voor zin om met deze verklaring te komen. Leuk dat mensen tegenwoordig een betere levensstandaard hebben gekregen en fijn voor hen (niet voor de omgeving) dat dit ze narcistisch en veeleisend heeft gemaakt maar wat hebben we aan dat feit (ervan uitgaand dat het een feit is).
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182350639
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Je moet niks, maar het is wel wat productiever in deze discussie. Niet dat het ergens heengaat, het is vooral gezanik over anderen, maar goed. Ik vraag me af in welke categorie jij jezelf onderbrengt, aangezien het vrij ironisch is dat je het hebt over mensen die te makkelijk een goed leven hebben maar je zelf niet eens de moeite wil nemen om je eigen posts te onderbouwen. Kan zijn dat je inderdaad te druk bent met werk, maar wat heeft het dan voor zin om met deze verklaring te komen. Leuk dat mensen tegenwoordig een betere levensstandaard hebben gekregen en fijn voor hen (niet voor de omgeving) dat dit ze narcistisch en veeleisend heeft gemaakt maar wat hebben we aan dat feit (ervan uitgaand dat het een feit is).
Het blijft toch een welles/niettes spelletje, ongeacht wat ik er bij haal aan ''bewijs''. Mensen geven nu eenmaal toch nooit hun ongelijk toe (zo zijn we weer terug bij het onderwerp van dit topic).

En ik denk dat TS zich hier gewoon aan stoort, net zoals ikzelf overigens. Dat er nog maar weinig mensen zijn die relativerend en nuchter in het leven staan. Ik heb daar zelf in mijn alledaagse leven ook mee te maken en best veel last van soms.

Vanavond ga ik weer met een paar oude vrienden eten, we hebben elkaar een half jaar niet gezien. Ik kan nu al invullen dat het 90% van de tijd gaat over hoe succesvol iedereen is op werk, naar wat voor nieuwe (dure) leaseauto's ze aan het zoeken zijn, noem maar op. Maar echt eens een beetje persoonlijke interesse in de ander zal ver te zoeken zijn.

Dit is tevens de reden dat ik ze dus niet meer wekelijks spreek, maar het wordt steeds meer de tendens in deze maatschappij. Ik vind dat best zorgelijk, alleen je doet er, zoals je zegt, inderdaad niets aan.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:41:44 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182351064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:10 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Het blijft toch een welles/niettes spelletje, ongeacht wat ik er bij haal aan ''bewijs''. Mensen geven nu eenmaal toch nooit hun ongelijk toe (zo zijn we weer terug bij het onderwerp van dit topic).

En ik denk dat TS zich hier gewoon aan stoort, net zoals ikzelf overigens. Dat er nog maar weinig mensen zijn die relativerend en nuchter in het leven staan. Ik heb daar zelf in mijn alledaagse leven ook mee te maken en best veel last van soms.

Vanavond ga ik weer met een paar oude vrienden eten, we hebben elkaar een half jaar niet gezien. Ik kan nu al invullen dat het 90% van de tijd gaat over hoe succesvol iedereen is op werk, naar wat voor nieuwe (dure) leaseauto's ze aan het zoeken zijn, noem maar op. Maar echt eens een beetje persoonlijke interesse in de ander zal ver te zoeken zijn.

Dit is tevens de reden dat ik ze dus niet meer wekelijks spreek, maar het wordt steeds meer de tendens in deze maatschappij. Ik vind dat best zorgelijk, alleen je doet er, zoals je zegt, inderdaad niets aan.
Naja, ik zie jou toch anders redelijk veel (klaag)topics openen waarbij de vergelijkingen die je trekt tussen jou en je vrienden/sociale omgeving, mbt relaties, huizen, etc. centraal staan.

Waar is dan dat relativerend vermogen bij jezelf? Dat nuchter in het leven staan? Want dat zij dat doen (en dus 'fout' zou zijn) is de reden dat jij ze niet meer elke week spreekt. Ik zie dat niet helemaal matchen bij nuchter en relativerend in het leven staan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182351208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, ik zie jou toch anders redelijk veel (klaag)topics openen waarbij de vergelijkingen die je trekt tussen jou en je vrienden/sociale omgeving, mbt relaties, huizen, etc. centraal staan.

Waar is dan dat relativerend vermogen bij jezelf? Dat nuchter in het leven staan? Want dat zij dat doen (en dus 'fout' zou zijn) is de reden dat jij ze niet meer elke week spreekt. Ik zie dat niet helemaal matchen bij nuchter en relativerend in het leven staan?
Met die nuchterheid bedoel ik juist meer het nuanceren van je eigen ''belangrijkheid''. Want in die topcis staat dit onderwerp eigenlijk ook centraal. In mijn (voormalige, beetje afstand genomen) vriendengroep draait het ook héél erg om status, oppervlakkigheid, geld.

Een vriend die een nieuwe baan heeft en het alleen maar er over heeft dat al zijn collega's rolexen dragen. Of zoals ik hierboven ook al zei : Het gaat straks tijdens het etentje ook alleen maar weer over materialisme.

Terwijl het allemaal op zich best intelligente mensen zijn, dat ik me wel eens afvraag: waarom relativeren ze niet eens een beetje en zien ze niet in dat juist al de (oppervlakkige) dingen waar ze zich druk over maken, juist helemaal nergens over gaan?\

Juist bij huizen, relaties is het weer een ander verhaal. Dat zijn geen oppervlakkige (status) symbolen, dat zijn hele menselijke verlangens en wensen waarbij het best frustrerend kan zijn als het niet wil lukken op de een of andere manier.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:05:42 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182351305
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:57 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Met die nuchterheid bedoel ik juist meer het nuanceren van je eigen ''belangrijkheid''. Want in die topcis staat dit onderwerp eigenlijk ook centraal. In mijn (voormalige, beetje afstand genomen) vriendengroep draait het ook héél erg om status, oppervlakkigheid, geld.

Een vriend die een nieuwe baan heeft en het alleen maar er over heeft dat al zijn collega's rolexen dragen. Of zoals ik hierboven ook al zei : Het gaat straks tijdens het etentje ook alleen maar weer over materialisme.

Terwijl het allemaal op zich best intelligente mensen zijn, dat ik me wel eens afvraag: waarom relativeren ze niet eens een beetje en zien ze niet in dat juist al de (oppervlakkige) dingen waar ze zich druk over maken, juist helemaal nergens over gaan?\

Juist bij huizen, relaties is het weer een ander verhaal. Dat zijn geen oppervlakkige (status) symbolen, dat zijn hele menselijke verlangens en wensen waarbij het best frustrerend kan zijn als het niet wil lukken op de een of andere manier.
Maar waarom moeten zij jouw zienswijze volgen? Maw, waarom zouden zij 'moeten' zien dat de oppervlakkige dingen, zoals jij ze ziet, helemaal nergens over gaan? Want volgens mij nuanceer je juist daarmee je eigen 'belangrijkheid' helemaal niet, want jij zult wel even vertellen dat het belachelijk wat zij doen, en dat zij het moeten zien zoals jij, en als ze dát doen, dat ze het dan wél goed doen. Ik zie hier toch een tegenstrijdigheid.

Een huis kun je absoluut wél als statussymbool zien, net als relaties, en daar heb je zelf dan ook vaak genoeg aan gerefereerd. Immers, jij woont in een appartement, en daar ben je verder wel prima tevreden mee, maar je ziet toch mensen om je heen die helemaal niet bijzonder opgeleid zijn grote huizen kopen etc etc., wat toch een waarde oordeel is., waarbij je er duidelijk blijk van gaf dat erg vervelend te vinden, vooral in relatie tot het feit dat jij in een appartement woont, etc.

Hetzelfde geldt voor relaties, want het moet absoluut wel iets zijn waar je bij je (inmiddels misschien voormalige) sociale kring aan moet kunnen komen, tenminste, je gaf er blijk van dat heel belangrijk te vinden.

Dat het frustrerend is als dat op de een of andere manier niet wil lukken, daar kan ik zeer zeker inkomen, hell, ik wás in die situatie, al praten we dan over jaren geleden, maar toch, die situatie heb ik wel degelijk gekend, en kan dus ook beamen dat dat helemaal niet leuk is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182351787
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar waarom moeten zij jouw zienswijze volgen? Maw, waarom zouden zij 'moeten' zien dat de oppervlakkige dingen, zoals jij ze ziet, helemaal nergens over gaan? Want volgens mij nuanceer je juist daarmee je eigen 'belangrijkheid' helemaal niet, want jij zult wel even vertellen dat het belachelijk wat zij doen, en dat zij het moeten zien zoals jij, en als ze dát doen, dat ze het dan wél goed doen. Ik zie hier toch een tegenstrijdigheid.

Een huis kun je absoluut wél als statussymbool zien, net als relaties, en daar heb je zelf dan ook vaak genoeg aan gerefereerd. Immers, jij woont in een appartement, en daar ben je verder wel prima tevreden mee, maar je ziet toch mensen om je heen die helemaal niet bijzonder opgeleid zijn grote huizen kopen etc etc., wat toch een waarde oordeel is., waarbij je er duidelijk blijk van gaf dat erg vervelend te vinden, vooral in relatie tot het feit dat jij in een appartement woont, etc.

Hetzelfde geldt voor relaties, want het moet absoluut wel iets zijn waar je bij je (inmiddels misschien voormalige) sociale kring aan moet kunnen komen, tenminste, je gaf er blijk van dat heel belangrijk te vinden.

Dat het frustrerend is als dat op de een of andere manier niet wil lukken, daar kan ik zeer zeker inkomen, hell, ik wás in die situatie, al praten we dan over jaren geleden, maar toch, die situatie heb ik wel degelijk gekend, en kan dus ook beamen dat dat helemaal niet leuk is.
De nuance van mijn tekst is anders dan dat jij hem interpreteert. Of je interpreteert het bewust anders (je kunt veel teksten immers vanuit meerdere perspectieven benaderen) of ik heb hem onduidelijk opgesteld.

Verder is er hier natuurlijk helemaal geen sprake van het aan anderen opdringen van mijn zienswijze. Ik geef hier op een forum mijn mening, zoals zo veel anderen doen. Ik verwacht niet van anderen dat zij zich aanpassen aan mijn mening of voldoen aan mijn standaarden.

Mensen die niet bij mij passen, waar ik nu dus bij mijn oude vrienden ook steeds meer achter kom, daar neem ik afstand van. Ik ga hen niet verplichten om te denken zoals ik, dat heb ik ook nergens aangegeven dat ik dat van hen verwacht. Ik heb er wel een mening over.

En het topic waarin ik een koopwoning vergeleek met een appartement had juist een hele andere insteek. Ik baal niet van het wonen in een appartement. Ik vind het zelfs heerlijk. Het probleem is dat deze mensen waar ik dat topic over typte, zélf juist heel erg denken in rangorden en standen, en daarom lijken te denken dat je bepaalde dingen moet hebben om een bepaalde waarde als mens te hebben, terwijl ze weinig tot geen oog lijken te hebben voor het feit dat sommige mensen nu eenmaal andere voorkeuren/waarden hebben dan zijzelf.

Dat is ook precies waar dit topic over gaat : Polarisatie. Ik heb een gezinswoning, kind, vrouw en jij hebt dat niet. Ik ben dus beter dan jou, want jouw leven is niet op orde en ik wel. (en het hieruit voortvloeiende gedrag). Juist in dat punt zit mijn ergernis, dat mensen vaak niet in staat zijn om wat hoger boven de materie te gaan hangen en zich te beseffen : mijn leven is oké, jouw leven is oké, er zijn verschillen maar dat maakt mij/jou niet beter. Nee, daarentegen merk ik juist dat men steeds competitiever wordt en anderen naar beneden halen om zichzelf beter te voelen over de eigen gemaakte keuzes.

Je zult mij ook niet horen over de keuzes die mensen maken, dat het stom is om een gezinswoning te kopen, suf om een kind te hebben of burgerlijk om op zaterdagavond voor de TV te hangen. Dat moet men helemaal zelf weten uiteraard. Waar ik wél slecht tegen kan is als mensen alles wat zij zelf niet hebben of doen maar anderen wel, afkraken.
pi_182352320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:10 schreef Jaume_I het volgende:

[..]
Vanavond ga ik weer met een paar oude vrienden eten, we hebben elkaar een half jaar niet gezien. Ik kan nu al invullen dat het 90% van de tijd gaat over hoe succesvol iedereen is op werk, naar wat voor nieuwe (dure) leaseauto's ze aan het zoeken zijn, noem maar op. Maar echt eens een beetje persoonlijke interesse in de ander zal ver te zoeken zijn.
Tering, wat is dat toch vermoeiend. Bij mijn oude vriendengroep ging dat op een gegeven moment ook zo. Heb uiteindelijk de banden verbroken met die lui. Echt een prima beslissing is dat geweest.

Vanavond ga ik ook met vrienden de stad in. Beetje ouwehoeren over voetbal, chicks et cetera. Echt zoveel chiller dan met die andere gasten.
pi_182353356
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 14:44 schreef TvhN het volgende:

[..]

Tering, wat is dat toch vermoeiend. Bij mijn oude vriendengroep ging dat op een gegeven moment ook zo. Heb uiteindelijk de banden verbroken met die lui. Echt een prima beslissing is dat geweest.

Vanavond ga ik ook met vrienden de stad in. Beetje ouwehoeren over voetbal, chicks et cetera. Echt zoveel chiller dan met die andere gasten.
Heb gelukkig ook nog een ander groepje met wie dat ook zo gaat inderdaad. Veel leuker. Gewoon lekker ongedwongen genieten van het moment, van een lekker (speciaal)biertje en praten over hoe mooi het leven is, in plaats van die 3 uur per zoveel maanden te moeten pakken alsof het een soort pitch is om jezelf te presenteren.
pi_182355350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 13:49 schreef Jaume_I het volgende:

De nuance van mijn tekst is anders dan dat jij hem interpreteert. Of je interpreteert het bewust anders (je kunt veel teksten immers vanuit meerdere perspectieven benaderen) of ik heb hem onduidelijk opgesteld.

Verder is er hier natuurlijk helemaal geen sprake van het aan anderen opdringen van mijn zienswijze. Ik geef hier op een forum mijn mening, zoals zo veel anderen doen. Ik verwacht niet van anderen dat zij zich aanpassen aan mijn mening of voldoen aan mijn standaarden.

Mensen die niet bij mij passen, waar ik nu dus bij mijn oude vrienden ook steeds meer achter kom, daar neem ik afstand van. Ik ga hen niet verplichten om te denken zoals ik, dat heb ik ook nergens aangegeven dat ik dat van hen verwacht. Ik heb er wel een mening over.

En het topic waarin ik een koopwoning vergeleek met een appartement had juist een hele andere insteek. Ik baal niet van het wonen in een appartement. Ik vind het zelfs heerlijk. Het probleem is dat deze mensen waar ik dat topic over typte, zélf juist heel erg denken in rangorden en standen, en daarom lijken te denken dat je bepaalde dingen moet hebben om een bepaalde waarde als mens te hebben, terwijl ze weinig tot geen oog lijken te hebben voor het feit dat sommige mensen nu eenmaal andere voorkeuren/waarden hebben dan zijzelf.

Dat is ook precies waar dit topic over gaat : Polarisatie. Ik heb een gezinswoning, kind, vrouw en jij hebt dat niet. Ik ben dus beter dan jou, want jouw leven is niet op orde en ik wel. (en het hieruit voortvloeiende gedrag). Juist in dat punt zit mijn ergernis, dat mensen vaak niet in staat zijn om wat hoger boven de materie te gaan hangen en zich te beseffen : mijn leven is oké, jouw leven is oké, er zijn verschillen maar dat maakt mij/jou niet beter. Nee, daarentegen merk ik juist dat men steeds competitiever wordt en anderen naar beneden halen om zichzelf beter te voelen over de eigen gemaakte keuzes.

Je zult mij ook niet horen over de keuzes die mensen maken, dat het stom is om een gezinswoning te kopen, suf om een kind te hebben of burgerlijk om op zaterdagavond voor de TV te hangen. Dat moet men helemaal zelf weten uiteraard. Waar ik wél slecht tegen kan is als mensen alles wat zij zelf niet hebben of doen maar anderen wel, afkraken.
Tja ik begrijp dat ook niet. Maar veel mensen zijn in alles competitief. Maakt niet uit of het gaat om levensdoelen, relaties, gelukkig zijn, of andere dingen die je niet direct met een wedstrijd zou willen associeren. Competitief en individualistisch ja, dan zijn alle sociale contacten ook een toneelstuk.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:35:55 #65
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182356870
1 Iemand die gewoon zeker van zichzelf is en wat weet waar hij over praat zal ook sneller het stellen op een manier waar niet echt twijfel uit spreekt. Iemand die juist onzeker is zal in extremere mate ervaren dat deze persoon niet twijfelt. Voor die onzekere persoon lijkt de reactie van de zelfverzekerde persoon extremer dan deze in feite is.

2 Vroeger kon je over veel meer dingen twijfelen. Nu is er het internet, iedereen kan allerlei obscure feitjes vinden en vertellen die jij niet weet en dan denk je ook van 'hmm ja zal wel hoe weet hij dat zo zeker'.

3 Mensen die zelfverzekerd zijn zijn juist niet onzekere mensen die dat verbergen met een 'masker' ofzo. Ja ze zullen vast wel bestaan maar het is vooral wishful thinking van sommige van jullie. Genoeg mensen zijn nou eenmaal heel tevreden over zichzelf.

4 Ik ben ook helemaal gek op mezelf. Je vraagt me waarom ik dat ben. Omdat ik er naar mijn idee heel veel redenen voor heb. De OP en de rest van sommige reacties lijken wat te impliceren dat het eigenlijk bijna onmogelijk is dat er mensen zijn die zelfverzekerd zijn. Maar ja iets van 3-2 op de 10 zijn het in goede mate.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182356922
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 18:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Tja ik begrijp dat ook niet. Maar veel mensen zijn in alles competitief. Maakt niet uit of het gaat om levensdoelen, relaties, gelukkig zijn, of andere dingen die je niet direct met een wedstrijd zou willen associeren. Competitief en individualistisch ja, dan zijn alle sociale contacten ook een toneelstuk.
Klopt. Zelf zo veel mogelijk willen bereiken snap ik heel goed, kun/mag je ook best trots op zijn. Maar competitie impliceert dat je van anderen wil winnen ; je hebt er dus baat bij dat het anderen slecht(er) gaat.

Dat lijkt op steeds meer vlakken in de maatschappij helaas het geval. En ik ben maar gewoon een gemiddelde Nederlander uit het midden van het land die omgaat met gemiddelde mensen, en toch zie ik het zo veel om mij heen. Op het forum wordt dan dikwijls geroepen dat ik met de verkeerde mensen optrek, maar ik geloof dat niet zo. Het is wel makkelijk om je hoofd ervoor in het zand te steken en om het niet te (willen) zien. Dan lijkt het alsof het er niet is, en is aller oppervlakkig gezien prima. Er zijn gelukkig wel uitzonderingen, maar die zijn uniek.
pi_182356973
Ikzelf ben juist voorzien van een legendarische bescheidenheid.
Conscience do cost.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:46:53 #68
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182357084
Bij dingen die je niet hebt is er competitie - baan/promotie/carriere - geld - vriendin misschien als je single bent
Bij dingen die je hebt is er geen/minder competitie - als je al een gezin hebt - je sociale contacten - familie etc.

Competitie is ervoor om te krijgen wat je nog niet hebt vooral. Niet zozeer om te behouden wat je al hebt, daarvoor moet je namelijk in het algemeen gewoon zo blijven doen als je al deed.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_182357387
Ik zie juist regelmatig om me heen dat het lastig is om een stabiel leven op te bouwen. Qua te besteden geld heb ik niet erg veel te klagen, maar de zekerheid qua inkomen is er nooit. Flexcontracten of altijd last in. En dus heb ik ten alle tijden een hoog risico op werkloosheid. Ik zie bij leeftijdsgenoten dus ook dat ze soms wel een jaar thuis zitten, rustig 800,- bruto op hun inkomen inleveren dat toch al nauwelijks boven modaal was, of blijven hangen op baantjes "onder niveau". Ik kan me er op zich wel in vinden dat je een baan moet verdienen, maar om het elke keer weer opnieuw te moeten kan soms erg frustrerend zijn.

Die onzekerheid heb ik trouwens ook wel last van. Maakt me soms erg bescheiden. Volgens mij is het echt een typische R&D tic. Hoe meer mensen gestudeerd hebben hoe meer ik het zie. Ik heb zelf ook veel aan zelfontplooiing gedaan en hoe meer je leert, hoe meer je erachter komt dat je de dingen eigenlijk helemaal niet weet.
pi_182381669
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:50 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Als we allemaal moeten gaan bewijzen wat we hier beweren kunnen we onze baan wel opzeggen.

En dat tweede kan ik geen antwoord geven, volgens mij sluit het ook niet helemaal aan op wat ik precies bedoel.

Uiteraard refereer ik wel aan mijn eigen belevingswereld. En naar mijn idee is die voldoende gespreid. Ik ga om met wo' ers en mbo'ers, mensen uit het gooi maar ook uit Lelystad, Breda, Leeuwarden, etc.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, maar ik zie gewoon dat in deze maatschappij vrijwel iedereen gewoon een prima comfortabel leven kan opbouwen zonder daar echt keihard voor te hoeven werken (gewoon 36-40 uurtjes per week).
Dit is dan, aldus Matthijs Bouman (het boek 'Hollandse Overmoed') een belangrijke reden dat er in Nederland niet veel ondernemers zijn die daadwerkelijk grote bedrijven opbouwen: het bestaan in loondienst is simpelweg te comfortabel, idd 36-40 uurtjes per week, verlof om allerlei redenen, vakantiedagen. Het werkende leven is net iets te comfortabel om een prikkel te zijn om echt grootse dingen te ondernemen.
pi_182382838
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:28 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dit is dan, aldus Matthijs Bouman (het boek 'Hollandse Overmoed') een belangrijke reden dat er in Nederland niet veel ondernemers zijn die daadwerkelijk grote bedrijven opbouwen: het bestaan in loondienst is simpelweg te comfortabel, idd 36-40 uurtjes per week, verlof om allerlei redenen, vakantiedagen. Het werkende leven is net iets te comfortabel om een prikkel te zijn om echt grootse dingen te ondernemen.
Vakantiedagen zijn inderdaad wel een bizarre luxe, beter afschaffen! :')!
pi_182383747
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 00:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vakantiedagen zijn inderdaad wel een bizarre luxe, beter afschaffen! :')!
Dat zeg ik toch niet, jij bent de belichaming van dit topic.
  maandag 8 oktober 2018 @ 07:33:17 #73
286575 Roces18
Chef de party
pi_182383819
Mijn moeder zei altijd dat ik de beste ben!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182383837
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:28 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dit is dan, aldus Matthijs Bouman (het boek 'Hollandse Overmoed') een belangrijke reden dat er in Nederland niet veel ondernemers zijn die daadwerkelijk grote bedrijven opbouwen: het bestaan in loondienst is simpelweg te comfortabel, idd 36-40 uurtjes per week, verlof om allerlei redenen, vakantiedagen. Het werkende leven is net iets te comfortabel om een prikkel te zijn om echt grootse dingen te ondernemen.
Ondernemers :')

Vroeger een normaal woord, tegenwoordig een term vooral gebruikt door priviledged kak om aan te geven hoe geweldig (grootverdienende) zakenmensen zijn met een eigen onderneming. Kut VVD-ers.
  maandag 8 oktober 2018 @ 08:50:07 #75
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182384434
Omdat ik eigenlijk gewoon heel erg goed ben in een heleboel dingen en veel goede keuzes maak.
Man of Steal.
pi_182386306
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:28 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dit is dan, aldus Matthijs Bouman (het boek 'Hollandse Overmoed') een belangrijke reden dat er in Nederland niet veel ondernemers zijn die daadwerkelijk grote bedrijven opbouwen: het bestaan in loondienst is simpelweg te comfortabel, idd 36-40 uurtjes per week, verlof om allerlei redenen, vakantiedagen. Het werkende leven is net iets te comfortabel om een prikkel te zijn om echt grootse dingen te ondernemen.
Nou, loondienst is niet meer bepaald wat het ooit geweest is. Ik zie mezelf eigenlijk ook steeds meer als ondernemer. Enige dat er nog mist is een KvK-registratie.
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 10:57:17 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182386516
Dat weinig nuanceren gaat voor mijn gevoel vaak ook samen met het niet willen leren, kom vaak mensen tegen die wat ze weten wel goed genoeg vinden. Ik ben zelf wel iemand die graag discussies aangaat en als ik zo'n discussie aanga dan wil ik graag tot nieuwe inzichten komen. Vooral als ik iemand tegenkom die een mening/inzicht heeft die haaks op die van mij staat wil ik heel graag een nieuwe mening vormen geinfromeerd vanuit de beide voorgaande meningen. Vaak kom ik een heel eind in zo'n discussie maar als je dan op de punten uitkomt waar ik dan denk dat de pijnpunten liggen omdat er bijvoorbeeld aannames gedaan worden of dat er dingen zijn die misschien op meerdere manieren geintrepeteerd worden, dan worden mensen vaak bozig en haken ze af... Soms met opmerkingen over dat het dan te diep gaat maar soms ook gewoon dat ze er niet op zo'n niveau over na willen denken...

Ik ben dan een vervelende gesprekspartner dat is niet mijn insteek maar mensen vinden het vaak niet leuk om samen tot nieuwe inzichten te komen of plekken te vinden waar de schoen wringt.

Wat ook vaak gebeurt is dat mensen expres moeilijkere taal gebruiken dan nodig (wat niet erg is) maar dan vervolgens weigeren uit te leggen.. echt zo van jezus als je dat niet begrijpt ben je echt een oen... Ik heb dan zoiets inplaats van de hakken in het zand te steken en verwaand te zeggen dat ik het niet begrijp, leg het dan dusdanig uit dat ik het wel snap. Ik ben waarschijnlijk niet het helderste licht maar ik wil wel proberen zaken te begrijpen.


Ik interpreteer dan dan als blijkbaar weten zij iets wat ik niet weet en willen ze dat niet uitleggen....

Al kom ik er soms ook achter dat ze helemaal niet persee meer weten maar hun mening niet zover hebben onderbouwd als doen ze net alsof ze dat wel hebben. Zo moeilijk is het dan toch niet om te zeggen, "goh zo diep heb ik er niet over nagedacht" maar meestal gaan ze dan bozig nog harder zeggen dat hun standpunt wel klopt...! Daarmee wordt vaak de discussie heel erg dichtgezet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 08-10-2018 11:06:24 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:06:36 #78
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182386663
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:28 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dit is dan, aldus Matthijs Bouman (het boek 'Hollandse Overmoed') een belangrijke reden dat er in Nederland niet veel ondernemers zijn die daadwerkelijk grote bedrijven opbouwen: het bestaan in loondienst is simpelweg te comfortabel, idd 36-40 uurtjes per week, verlof om allerlei redenen, vakantiedagen. Het werkende leven is net iets te comfortabel om een prikkel te zijn om echt grootse dingen te ondernemen.
Mja ik zit liever in een comfortabele situatie dan dat ik voor een matige deal mijn reet er af werk.

Een maatschappij is imho veel meer dan omzet van bedrijven.
pi_182386731
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind vooral de polarisatie zo vervelend. Ik kom het niet zo veel tegen dat mensen zichzelf zo fantastisch vinden, wel dat ze vinden dat zij aan de goede kant staan. Het is allemaal zo zwart-wit geworden.

Dat voelt uitvergroot als je naar de VS kijkt. Je bent of democraat of republikein en als je het één bent dan vind je dus álles wat de ander doet verkeerd. Komt het dan niet in je op dat ook die kant goede ideeën heeft? Gaan we hier in Nederland daar ook naar toe, dat we alle nuance kwijt zijn in discussies. Ik zie dat op FOK al regelmatig, mensen die totaal geen enkele nuance toepassen in hun redenering.
Ja precies, misschien komt het omdat alles vanuit de VS over komt waaien? Maar die polarisatie slaat echt nergens op, er is toch voldoende ruimte voor nuance in Nederland zou je zeggen. :{

కైండ్ గౌరవంతో Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182392067
Ik vind mezelf geweldig omdat niemand anders dit voor mij vind.
pi_182395821
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:26 schreef Driepink het volgende:
Ik vind mezelf geweldig omdat niemand anders dit voor mij vind.
dat is de grootste oorzaak vaak ja
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182395846
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:32 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

dat is de grootste oorzaak vaak ja
En dat is erg omdat?
Het is dus beter dat helemaal niemand mij geweldig vind? :{
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:38:36 #83
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395917
Als iedereen mij geweldig vindt, dan mag ik dat toch ook wel vinden? Best een uitdaging hoor, want niemand die ooit verbeterpunten aangeeft. Daardoor kan ik moeilijk bepalen wat nou aangeboren talent is of een persoonlijke prestatie. ;(
1 + 1 = blauw
pi_182396520
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:38 schreef Kamina het volgende:
Als iedereen mij geweldig vindt, dan mag ik dat toch ook wel vinden? Best een uitdaging hoor, want niemand die ooit verbeterpunten aangeeft. Daardoor kan ik moeilijk bepalen wat nou aangeboren talent is of een persoonlijke prestatie. ;(
wat maakt het uit als het niet eens aan te tonen valt wat het verschil is?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:11:13 #85
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_182396544
Ik heb een bekende die ook veel op social media zit en dan is het wel Interessant om dat leven te vergelijken met je in het echt ziet. Mijn conclusie is wel dat sociale media niet zo veel voorstelt.
pi_182396594
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat weinig nuanceren gaat voor mijn gevoel vaak ook samen met het niet willen leren, kom vaak mensen tegen die wat ze weten wel goed genoeg vinden. Ik ben zelf wel iemand die graag discussies aangaat en als ik zo'n discussie aanga dan wil ik graag tot nieuwe inzichten komen. Vooral als ik iemand tegenkom die een mening/inzicht heeft die haaks op die van mij staat wil ik heel graag een nieuwe mening vormen geinfromeerd vanuit de beide voorgaande meningen. Vaak kom ik een heel eind in zo'n discussie maar als je dan op de punten uitkomt waar ik dan denk dat de pijnpunten liggen omdat er bijvoorbeeld aannames gedaan worden of dat er dingen zijn die misschien op meerdere manieren geintrepeteerd worden, dan worden mensen vaak bozig en haken ze af... Soms met opmerkingen over dat het dan te diep gaat maar soms ook gewoon dat ze er niet op zo'n niveau over na willen denken...

Ik ben dan een vervelende gesprekspartner dat is niet mijn insteek maar mensen vinden het vaak niet leuk om samen tot nieuwe inzichten te komen of plekken te vinden waar de schoen wringt.

Wat ook vaak gebeurt is dat mensen expres moeilijkere taal gebruiken dan nodig (wat niet erg is) maar dan vervolgens weigeren uit te leggen.. echt zo van jezus als je dat niet begrijpt ben je echt een oen... Ik heb dan zoiets inplaats van de hakken in het zand te steken en verwaand te zeggen dat ik het niet begrijp, leg het dan dusdanig uit dat ik het wel snap. Ik ben waarschijnlijk niet het helderste licht maar ik wil wel proberen zaken te begrijpen.

Ik interpreteer dan dan als blijkbaar weten zij iets wat ik niet weet en willen ze dat niet uitleggen....

Al kom ik er soms ook achter dat ze helemaal niet persee meer weten maar hun mening niet zover hebben onderbouwd als doen ze net alsof ze dat wel hebben. Zo moeilijk is het dan toch niet om te zeggen, "goh zo diep heb ik er niet over nagedacht" maar meestal gaan ze dan bozig nog harder zeggen dat hun standpunt wel klopt...! Daarmee wordt vaak de discussie heel erg dichtgezet.
Om eerlijk te zijn maak ik dit in het dagelijkse leven (FOK! niet meegeteld) eigenlijk vrij weinig tot niet mee.

Want zijn het bij jou familieleden, vrienden of gewoon vage kennissen?
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 19:23:31 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182396827
quote:
15s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:15 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn maak ik dit in het dagelijkse leven (FOK! niet meegeteld) eigenlijk vrij weinig tot niet mee.

Want zijn het bij jou familieleden, vrienden of gewoon vage kennissen?
Alledrie eigenlijk wel :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:16:39 #88
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182398280
Tjah wat pech met de personen in je omgeving dan
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 12:02:05 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182449232
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb een bekende die ook veel op social media zit en dan is het wel Interessant om dat leven te vergelijken met je in het echt ziet. Mijn conclusie is wel dat sociale media niet zo veel voorstelt.
Doet hij of zij zich heel anders voor?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:41:57 #90
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_182456356
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Doet hij of zij zich heel anders voor?
Nee dat niet. Is meer dat het allemaal oninterressante zooi is, zoals als fashion en interieur van huis en dergelijke. En haar leven lijkt perfecter dan dag het is natuurlijk.
pi_182459951
Goed topic.

Dit zie je vooral terug in het onderwijs. Ik heb een blauwe maandag zelf in het onderwijs gezeten als docent. En soms praat je echt tegen een muur:
"Waarom krijg ik geen 9?!?" "Omdat je die vragen fout hebt." "Die zijn niet fout, ik heb uitgelegd waarom". "Leuke uitleg maar dat is dus een fout inzicht. Bij de toetsbespreking heb ik dat toen uitgelegd." "Ja, maar mijn argument is anders dan toen de klas er mee aan kwam, dus heeft U wel naar mijn argument gekeken?!" "Wel zeker, en het was nog steeds fout tesamen met die andere fouten kom ik op een 8,5". "Die andere fouten komen doordat ik verder dacht vanuit mijn standpunt dus die moet U niet mee tellen." "Zo simpel werkt het niet, ik blijf bij de 8,5, als je hoger wil kan je nog een herkansing doen." "Ik heb geen zin om verder een officiële klacht er van te maken of over te doen want ik wil wel binnen 2 jaar de opleiding af hebben. Maar U snapt er niets van, iedereen vond het een 9,5 waard. Bij klasgenote X keurde U het wel goed." En dan ging het dus over een MC toets.

Ik las vandaag dat het nog steeds zo gaat in een vakblad, een collega beschreef dat hij een stagiair beoordeelde. Tegenwoordig hoor je te vragen wat de stagiair van het eindcijfer voor de stage vindt. Hij beschreef kort dat gesprek:
"Ik vind mezelf wel een 8 waard", zei de stagiair als reactie op de 7 die hij ervoor kreeg . De collega legde uit waarom de stagiair die 8 niet waard was maar dat bracht degene niet van het standpunt van de 8 verdienen af.

Eigenlijk zou je dergelijke leerlingen meteen een punt lager moeten geven vanwege "gebrekkige zelfreflectie capaciteiten." De onderbouwing van dergelijke figuren is heel mager behalve "Ik heb gelijk".
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_182462287
Wat ik jammer vind is dat nu mensen met verhalen komen om de vraag van de TS te bevestigen, terwijl ik denk dat het wel mee valt. Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf geweldig vinden, maar de mate en de manier hoe dat zich uit is heel verschillend per persoon. De wereld is niet zo zwartwit en we beleven het allemaal op onze eigen manier. Een opmerking wat voor jou als normaal gevonden kan worden, vind een ander misschien arrogant. Soms mis je gewoon het verhaal erachter.

Over die stagiair die zichzelf een 8 gaf. Behalve dan dat er ook genoeg onzekere stagiaires zijn, kan het best zijn dat dit vanuit school komt. Zo van geef je zelf bewust een hoger cijfer, want dan kom je zelfverzekerd over. Ik ken uiteraard dat voorbeeld niet, maar in het verleden heb ik ook met stagiaires gewerkt en die waren helemaal niet zo zelfverzekerd.

Social media zoals Facebook vind ik ook een slecht voorbeeld. Zeker niet iedereen maakt er gebruik van en de meesten posten gewoon dingen die ze leuk vinden. Het idee dat mensen zich alleen maar beter voordoen op internet komt mogelijk ook voort bij mensen die eigenlijk zelf heel onzeker zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182486431
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:28 schreef Morrigan het volgende:
Wat ik jammer vind is dat nu mensen met verhalen komen om de vraag van de TS te bevestigen, terwijl ik denk dat het wel mee valt. Natuurlijk zijn er mensen die zichzelf geweldig vinden, maar de mate en de manier hoe dat zich uit is heel verschillend per persoon. De wereld is niet zo zwartwit en we beleven het allemaal op onze eigen manier. Een opmerking wat voor jou als normaal gevonden kan worden, vind een ander misschien arrogant. Soms mis je gewoon het verhaal erachter.

Over die stagiair die zichzelf een 8 gaf. Behalve dan dat er ook genoeg onzekere stagiaires zijn, kan het best zijn dat dit vanuit school komt. Zo van geef je zelf bewust een hoger cijfer, want dan kom je zelfverzekerd over. Ik ken uiteraard dat voorbeeld niet, maar in het verleden heb ik ook met stagiaires gewerkt en die waren helemaal niet zo zelfverzekerd.

Social media zoals Facebook vind ik ook een slecht voorbeeld. Zeker niet iedereen maakt er gebruik van en de meesten posten gewoon dingen die ze leuk vinden. Het idee dat mensen zich alleen maar beter voordoen op internet komt mogelijk ook voort bij mensen die eigenlijk zelf heel onzeker zijn.
Uiteindelijk dient de boodschap van de TS denk ik ook breder getrokken te worden.

Dus niet alleen naar mensen die zichzelf daadwerkelijk geweldig vinden, maar ook mensen die zich vanuit onderliggende onzekerheid (geforceerd) superieur gedragen.

We redeneren hierbij allemaal vanuit onze eigen belevingswereld natuurlijk, maar ik zie in mijn omgeving dat dit héél erg speelt, bij allerlei soorten mensen.

Ik durf zelfs te stellen dat het de minderheid is die puur zichzelf is, en tevreden is met wat hij/zij doet en bereikt en heeft. Bij de meerderheid gaat het al snel fout als er kleinere succesjes of grotere successen worden behaald. Deze worden naar de buitenwereld schromelijk overdreven en als waardevoller verkocht dan dat deze daadwerkelijk zijn. Dit allemaal omdat men meent mee te moeten gaan in de ''radrace'' van succes, meer succes, mooiere spullen, etc.

Het is bij mijn generatie (geboren begin jaren 90) ook een beetje begonnen denk ik om opgevoed te worden met het hele idee dat je niet gemiddeld mag zijn, dat je speciaal bent. Op de een of andere manier lijken mensen het vaak vreselijk te vinden om gemiddeld te zijn. Ik vind het bijvoorbeeld altijd grappig dat, als ik op de verhalen van mijn vrienden moet afgaan, zij stuk voor stuk de meest talentvolle medewerker van hun afdeling zijn. Dat hun manager alleen hun capabel vindt, en dat hun collega's een stel prutsers zijn die er niets van snappen. Dat is een beetje de strekking van de verhalen die je week in week uit hoort.

Of mensen van rond mijn leeftijd, die hun neus ophalen voor een vakantie op de camping. De generatie van onze ouders deed rond onze leeftijd haast niet anders, maar nu hebben doodgewone gemiddelde hbo studenten sterallures gekregen zonder enige reden. Dat je een camping niet prettig vindt is natuurlijk prima, maar het valt me vaak op dat mensen dit ook met zo veel trots menen te meoten verkondigen.

Dat is natuurlijk grote onzin, of ik heb net toevallig zulke talentvolle vrienden om mij heen weten te verzamelen, een soort lot uit de loterij.
pi_182487245
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:06 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mja ik zit liever in een comfortabele situatie dan dat ik voor een matige deal mijn reet er af werk.

Een maatschappij is imho veel meer dan omzet van bedrijven.
Niet volgens VVD en co. Het gaat alleen maar om winst, presteren en cijfertjes. Wat een triest leven heb je dan :')
  Moderator zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:03:44 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182495749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:52 schreef Ruislip het volgende:

[..]

Uiteindelijk dient de boodschap van de TS denk ik ook breder getrokken te worden.

Dus niet alleen naar mensen die zichzelf daadwerkelijk geweldig vinden, maar ook mensen die zich vanuit onderliggende onzekerheid (geforceerd) superieur gedragen.

We redeneren hierbij allemaal vanuit onze eigen belevingswereld natuurlijk, maar ik zie in mijn omgeving dat dit héél erg speelt, bij allerlei soorten mensen.

Ik durf zelfs te stellen dat het de minderheid is die puur zichzelf is, en tevreden is met wat hij/zij doet en bereikt en heeft. Bij de meerderheid gaat het al snel fout als er kleinere succesjes of grotere successen worden behaald. Deze worden naar de buitenwereld schromelijk overdreven en als waardevoller verkocht dan dat deze daadwerkelijk zijn. Dit allemaal omdat men meent mee te moeten gaan in de ''radrace'' van succes, meer succes, mooiere spullen, etc.

Het is bij mijn generatie (geboren begin jaren 90) ook een beetje begonnen denk ik om opgevoed te worden met het hele idee dat je niet gemiddeld mag zijn, dat je speciaal bent. Op de een of andere manier lijken mensen het vaak vreselijk te vinden om gemiddeld te zijn. Ik vind het bijvoorbeeld altijd grappig dat, als ik op de verhalen van mijn vrienden moet afgaan, zij stuk voor stuk de meest talentvolle medewerker van hun afdeling zijn. Dat hun manager alleen hun capabel vindt, en dat hun collega's een stel prutsers zijn die er niets van snappen. Dat is een beetje de strekking van de verhalen die je week in week uit hoort.

Of mensen van rond mijn leeftijd, die hun neus ophalen voor een vakantie op de camping. De generatie van onze ouders deed rond onze leeftijd haast niet anders, maar nu hebben doodgewone gemiddelde hbo studenten sterallures gekregen zonder enige reden. Dat je een camping niet prettig vindt is natuurlijk prima, maar het valt me vaak op dat mensen dit ook met zo veel trots menen te meoten verkondigen.

Dat is natuurlijk grote onzin, of ik heb net toevallig zulke talentvolle vrienden om mij heen weten te verzamelen, een soort lot uit de loterij.
Dit gevoel heb ik ook erg sterk inderdaad, iedereen is altijd maar erg goed in zijn/haar werk je hoort zelden ik ben niet zo goed in mijn werk maar het kan er mee door... Statistisch gezien kan het gewoon niet dat iedereen de beste op zijn of haar afdeling is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182508089
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 19:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik ook erg sterk inderdaad, iedereen is altijd maar erg goed in zijn/haar werk je hoort zelden ik ben niet zo goed in mijn werk maar het kan er mee door... Statistisch gezien kan het gewoon niet dat iedereen de beste op zijn of haar afdeling is.
Van de andere kant, zou jij eerlijk tegen je vrienden vertellen dat je een middelmatige werknemer bent ? :D :P Je hoeft natuurlijk je kwaliteiten niet mooier te maken dan ze zijn, maar brutal honesty gaat toch wel een stapje verder.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182508178
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:00 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Van de andere kant, zou jij eerlijk tegen je vrienden vertellen dat je een middelmatige werknemer bent ? :D :P Je hoeft natuurlijk je kwaliteiten niet mooier te maken dan ze zijn, maar brutal honesty gaat toch wel een stapje verder.
Waarom niet? Misschien niet tegen kennissen, maar wel bij goede vrienden.
  Moderator zondag 14 oktober 2018 @ 11:09:02 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182508229
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:00 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Van de andere kant, zou jij eerlijk tegen je vrienden vertellen dat je een middelmatige werknemer bent ? :D :P Je hoeft natuurlijk je kwaliteiten niet mooier te maken dan ze zijn, maar brutal honesty gaat toch wel een stapje verder.
Dat zeg ik regelmatig ja... Is dat raar?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182508238
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat zeg ik regelmatig ja... Is dat raar?
Vind ik niet?
pi_182508257
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom niet? Misschien niet tegen kennissen, maar wel bij goede vrienden.
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat zeg ik regelmatig ja... Is dat raar?
Ik merk vaak dat wanneer ik zeg dat ik ergens niet zo goed in ben, dat wordt gezien als een gebrek aan zelfvertrouwen.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:18:35 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182508343
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:11 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]


[..]

Ik merk vaak dat wanneer ik zeg dat ik ergens niet zo goed in ben, dat wordt gezien als een gebrek aan zelfvertrouwen.
Ik ken dat heel goed. Daardoor heb ik nu bijvoorbeeld last van om op werk eerlijk toe te geven dat ik iets niet kan of niet weet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')