abonnement Unibet Coolblue
pi_182334955
Hallo Hallo,

Ik ben midden twintig, nooit een relatie gehad omdat het mij nooit wat interesseerde. Nu wel, wat even 'spannend/een stap' was omdat ik een soort achterstand heb bij iemand die het vanaf 16-18 interesseert/mee bezig is. Ik ben niet super knap of lelijk. Ik ben ook niet het type dat direct gaat seksen de eerste avond.

Goed, het contact maken via internet verloopt goed. Eerst was het even zoeken welke apps/site we gaan gebruiken maar dat lukt nu wel.

Daten zelf vond ik wel spannend, maar dat nu ook niet meer (nu drie keer gedaan). Eerste was niet, tweede achteraf ook niet maar de derde vond ik wel leuk.

Ik krijg altijd het bericht van 'ik vond het (erg) gezellig, maar ik weet niet of er een klik is'. Het is ook oprecht gezellig, 2 uur vliegt zo voorbij met een drankje. Maar zo'n doods bericht na die tijd kan je ook niets mee.

Mijn eerste vraag is: Wat doen jullie de eerste date/ wat werkt goed. Gezellig een drankje en afsluiten met 3 kussen? Lees soms dat sommigen op de eerste avond al gaan neuken etc.. Niet dat ik dat wil/hoef maar bij mij is het verre van. Hoe plannen hun zo'n avond in? Van een drankje doen en terug naar de auto lopen regel je dat niet.

Mijn tweede vraag is: Wat doe je tussen date 1 en date 2. Ik heb nu twee keer gehad dat het van mij moet komen via whatsapp. Aan de ene kan ben je ook de man dus je mag wel wat plannen initiatief tonen. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wat plan je? Op internet lees je picknicken, een escape room etc.. Dat klinkt heel leuk als je het leest, maar iemand letterlijk me te vragen voor een picknick, dat is meer iets van 1990 volgens mij. Ik had uiteindelijk iemand gevraagd na eerst een grotere activiteit bedacht te hebben (wat sowieso niet kon) wat te gaan eten. Volgens mij vond ze dat niet zo'n succes. Samen wandelen beter idee?

Ik denk als het echt klikt dat een vrouw alles leuk zal vinden, maar als ze er tussen in hangen snap ik wel dat je nog niet direct iets groots wilt doen.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:35:18 #2
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182335500
De meeste mensen doen een drankje. Via tinder of een andere app leer pas eigenlijk iemand echt kennen als je hem of haar in levenden lijve ontmoet. Een drankje is laagdrempelig. Iets anders schikt al snel af, want dan zet je de verwachtingen te hoog. En wat als je na 5 minuten al weet dat je hem of haar niet leuk vind en er loopt nog 55 minuten op de klok van de escape room? Bij een drankje kun je het kort houden als het niet werkt.

Aan de andere kant kan ik wel begrijpen. Als twee vreemden in een kroeg afspreekt dan kan het snel als een soort jobinterview lijken vind ik. Persoonlijker vind ik het ook leuker om iets actiefs te gaan doen maar voor iemand via tinder vind ik de stap te groot.

Echte picknick zou ik nooit doen. Maar een kleedje, flesje wijn en misschien wat aardbeien heeft bij mij gewerkt.

Euh, ik houd zelf niet van veel appen. Gewoon zsm afspreken en als je iets wilt vertellen doe je het op een date indien mogelijk.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182335852
Ik vind picknicken of wandelen juist wel leuk. Niet voor de 2e date maar als een jongen dat zou voorstellen zou ik dat zeker geen afknapper vinden. Op mij komen dit soort activiteiten juist over als iemand die oprecht iemand beter wilt leren kennen.
pi_182335901
Ik doe allemaal dingen op dates, mijn eerste dates tot nu toe:

- Bij haar thuis
- Bij mij thuis
- Kinderboerderij
- Wandelen
- Drankjes doen
- Efteling

Na de eerste date gewoon niet te 'happig' zijn. Even rust, als je drankjes heb gedronken niet gelijk allemaal berichtjes sturen als jullie net naar huis zijn gegaan. Wat ik wel een leuke vind is "stuur me een bericht als je veilig thuis bent", op die manier is ze verplicht als eerst een berichtje te sturen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Restyler op 05-10-2018 15:11:55 ]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:55:19 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182336776
Bij mij werkt een stukje lopen op dates wel goed. Met mijn huidige partner ook eerst afgesproken op Utrecht Centraal (centraal voor ons allebei toentertijd) om in die omgeving een stuk te wandelen. Veel mensen om je heen, maar je kan toch rustig prive met elkaar praten. En meteen goed voor de lichaamsbeweging. Voor veel mensen werkt het om op een eerste date meteen wat te gaan drinken, maar ik vind dat altijd wat stijfjes als je elkaar nog maar amper kent. Wat geforceerd of zo. Als je eerst rustig wat rondloopt/kletst kan je altijd onderweg ergens wat drinken, maar dan ken je elkaar tenminste al iets beter zeg maar. Ook nooit bij een 1e date het bed ingedoken eigenlijk. Zelfs kussen gebeurde vaak pas op date 2/3. Na afloop van date 1 gewoon vragen of de ander veilig is thuis gekomen o.i.d. En dan gewoon vragen naar een 2e date als je het gevoel hebt dat de 1e gewoon een succes was :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 oktober 2018 @ 19:20:58 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182376213
Picknick is juist leuk, helemaal als je van hapjes klaarmaken houdt enzo. Maar dan moet het weer wel mee werken. Maar zoals ook als gezegd is is dat leuker als je elkaar al iets beter kent.

Drankje is imho niets mis mee voor een 2e date als dat de keer er voor ook gewoon leuk is, anders kun je wel inhaken op iets waar je het over gehad hebt.
  zondag 7 oktober 2018 @ 20:14:45 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182377350
Klinkt vrij afgezaagd maar gewoon een biertje/wijntje gaan drinken in de kroeg en dan lekker ouwehoeren, werkte voor mij het beste.
pi_182377434
Ontmoet je vrouwen online? Dan moet je de eerste paar weken de date steeds uitstellen. Ik deed het niet express, maar toen de date eenmaal plaatsvond bij haar thuis bood ze me pas drinken aan toen we klaar waren in de slaapkamer _O-

Zal niet altijd werken. Zullen vast wel vrouwen zijn die geen zin hebben om te wachten.
  zondag 7 oktober 2018 @ 22:10:15 #9
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182380007
Ik ging altijd poolen. Hoef je niet constant te praten, heb je gewoon iets te doen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  zondag 7 oktober 2018 @ 22:34:52 #10
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182380702
Ik vond het altijd leuk om iets actiefs te doen op een 1e date. Ik ben niet zo'n spraakwaterval en zodoende vond (en vind ik nog steeds overigens) ik afspraakjes "met een drankje" nooit fijn en altijd wat awkward. Actiefs kan vanalles zijn. Ik heb succes gehad met een doodgewone wandeling in het bos of park en iets te meenemen om te knabbelen op een bankje tijdens een kleine rustpauze. Ook keertje mini-golf. Leuk, je hebt voldoende ruimte om elkaar te leren kennen door te babbelen maar het wordt niet awkward doordat je niet constant aan de praat moet zijn. Op een wandeling nam ik ook wel eens m'n hond mee, die zorgt soms voor aangename afleiding.

Nu klinkt dat misschien bijna verschrikkelijk maar niet iedereen is nu eenmaal asap helemaal klaar om constant te babbelen :). En dat kan net zo goed zijn met iemand die je uiteindelijk wel leuk vindt. M'n eerste date met m'n vriendin nu was best awkward in het begin tot we wat gingen wandelen en ik veel minder gestresst was.

Tussen dates door niet te veel sturen, zeker niet na de 1e date. Een berichtje af en toe is niks mis mee (het zogenaamde "niks van je laten horen verhoogt je aantrekkingskracht" is slechts ten dele waar). Overstelp haar gewoon zeker niet & zorg dat je voornamelijk praktische berichtjes stuurt, bijv ivm een volgend afspraakje. Bewaar leuke dingen die je meemaakt voor als je haar dan opnieuw ziet, zodanig heb je altijd genoeg gespreksstof en zullen de gesprekken makkelijker vertrouwder aanvoelen en loslopen, en heb je meer kans dat de vonk overslaat en je een potentiële relatie in handen hebt.

Just my 2 cents, hopelijk heb je er wat aan :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182381791
Hey bedankt voor de vriendelijke en goede reactie's!
Zal eens kijken wat ik ga doen. Gewoon wandelen kan leuk zijn inderdaad!
Eerlijk gezegd lijkt me wandelen iets meer 'awkward' dan een drankje doen. Maar daar kan ik pas over oordelen na die tijd, haha. Ik kan opzich wel makkelijk praten en de dames waarmee ik mee zat ook, dus het duurde zo 2 uur.

Maar goed, de onzekerheid/spanning slaat dan pas toe als ik thuis ben na een gezellig 1e afspraak. Moet ik al reageren? Nee, ik wacht tot morgen. Volgende dag:
Ik: 'Ik vond het gezellig!'. Zij: 'ik vond het ook heel gezellig'!

Goed, en dan? Direct die dag er na voor een tweede afspraak vragen komt misschien ook overweldigend/te snel over. Maar 3 dagen wachten is weer onzinnig vind ik. Plus ik vind het wel leuk om contact te houden (uiteraard).

Ik kom misschien veel te analytisch over. Maar zoals gezegd ben ik hier niet zo ervaren in + ben ik een keer 'genaaid' doordat iemand leuk reageerde tot we na 6 dagen een datum wilde plannen voor een tweede date en ze niets meer zei. Uiteindelijk heb ik haar dus ook gezegd dat het hem niet gaat worden op die manier.

Misschien wel gewoon 'pech' gehad. Lijkt me dat het niet altijd zo stroef hoeft te lopen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:55:47 #12
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182393992
Wat is er mis met mijn suggestie om te gaan poolen? Ik zie mij niet vermeld worden in jouw nieuwe post terwijl poolen 1 van de betere antwoorden is die er kan zijn... Maar je praat over drankje doen en wandelen... Wat is er mis met poolen?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:03:03 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182394122
Laatste date was met een Tinderdame. Voor de date hadden we al 2 weken ontzettend leuk contact via Whatsapp. Paar keer gebeld ook al. Liep zo lekker dat we de eerste date meteen uit eten zijn gegaan. Vonken spatte er werkelijk vanaf en uiteindelijk in bed beland.

Daarna nog twee keer gedate en toen was het wel klaar. Lieve meid, sex was goed, geweldig lijf en leuk koppie.

Maar net effe te weinig inhoud. Ik zoek geen raketwetenschapper, maar het is wel lekker als iemand minimaal op HBO-niveau functioneert.

Daarvoor ook wel eens gewoon wat gaan drinken. Of bij iemand thuis. Volgens mij is het ook een beetje aanvoelen wat verstandig is en hoeveel vertrouwen je hebt dat het goed komt.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:03:17 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182394126
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:36 schreef Jardis het volgende:
Hey bedankt voor de vriendelijke en goede reactie's!
Zal eens kijken wat ik ga doen. Gewoon wandelen kan leuk zijn inderdaad!
Eerlijk gezegd lijkt me wandelen iets meer 'awkward' dan een drankje doen. Maar daar kan ik pas over oordelen na die tijd, haha. Ik kan opzich wel makkelijk praten en de dames waarmee ik mee zat ook, dus het duurde zo 2 uur.

Maar goed, de onzekerheid/spanning slaat dan pas toe als ik thuis ben na een gezellig 1e afspraak. Moet ik al reageren? Nee, ik wacht tot morgen. Volgende dag:
Ik: 'Ik vond het gezellig!'. Zij: 'ik vond het ook heel gezellig'!

Goed, en dan? Direct die dag er na voor een tweede afspraak vragen komt misschien ook overweldigend/te snel over. Maar 3 dagen wachten is weer onzinnig vind ik. Plus ik vind het wel leuk om contact te houden (uiteraard).

Ik kom misschien veel te analytisch over. Maar zoals gezegd ben ik hier niet zo ervaren in + ben ik een keer 'genaaid' doordat iemand leuk reageerde tot we na 6 dagen een datum wilde plannen voor een tweede date en ze niets meer zei. Uiteindelijk heb ik haar dus ook gezegd dat het hem niet gaat worden op die manier.

Misschien wel gewoon 'pech' gehad. Lijkt me dat het niet altijd zo stroef hoeft te lopen.
Daar zijn niet echt regels voor. Misschien had die meid wel meer dates en heeft een ander je afgetroefd. Dat is gewoon pech hebben.

Als iemand je leuk vind dan willen ze graag snel een nieuwe afspraak maken. Ik vroeg meestal aan het eind van date 1 al of ze nog eens wilde. Levert niet altijd een eerlijk antwoord op. Maar meestal weet je wel hoe de vlag erbij hangt.

Beste tip die ik ooit gehoord heb voor dates komt notabene van de totaal onsexy Francois Hollande. Die luidt "luister naar ze en maak ze aan het lachen"
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:04:24 #15
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182394146
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:03 schreef Hexagon het volgende:

Beste tip die ik ooit gehoord heb voor dates komt notabene van de totaal onsexy Francois Hollande. Die luidt "luister naar ze en maak ze aan het lachen"
Dit inderdaad. Interesse tonen, doorvragen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:35:41 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182394755
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Interesse tonen, doorvragen.
Idd, en ook je eigen ervaringen over een onderwerp er tegenover zetten. Schept ook een soort band.
pi_182394861
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:00 schreef Jardis het volgende:
Hallo Hallo,

Ik ben midden twintig, nooit een relatie gehad omdat het mij nooit wat interesseerde. Nu wel, wat even 'spannend/een stap' was omdat ik een soort achterstand heb bij iemand die het vanaf 16-18 interesseert/mee bezig is. Ik ben niet super knap of lelijk. Ik ben ook niet het type dat direct gaat seksen de eerste avond.

Goed, het contact maken via internet verloopt goed. Eerst was het even zoeken welke apps/site we gaan gebruiken maar dat lukt nu wel.

Daten zelf vond ik wel spannend, maar dat nu ook niet meer (nu drie keer gedaan). Eerste was niet, tweede achteraf ook niet maar de derde vond ik wel leuk.

Ik krijg altijd het bericht van 'ik vond het (erg) gezellig, maar ik weet niet of er een klik is'. Het is ook oprecht gezellig, 2 uur vliegt zo voorbij met een drankje. Maar zo'n doods bericht na die tijd kan je ook niets mee.

Mijn eerste vraag is: Wat doen jullie de eerste date/ wat werkt goed. Gezellig een drankje en afsluiten met 3 kussen? Lees soms dat sommigen op de eerste avond al gaan neuken etc.. Niet dat ik dat wil/hoef maar bij mij is het verre van. Hoe plannen hun zo'n avond in? Van een drankje doen en terug naar de auto lopen regel je dat niet.

Mijn tweede vraag is: Wat doe je tussen date 1 en date 2. Ik heb nu twee keer gehad dat het van mij moet komen via whatsapp. Aan de ene kan ben je ook de man dus je mag wel wat plannen initiatief tonen. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wat plan je? Op internet lees je picknicken, een escape room etc.. Dat klinkt heel leuk als je het leest, maar iemand letterlijk me te vragen voor een picknick, dat is meer iets van 1990 volgens mij. Ik had uiteindelijk iemand gevraagd na eerst een grotere activiteit bedacht te hebben (wat sowieso niet kon) wat te gaan eten. Volgens mij vond ze dat niet zo'n succes. Samen wandelen beter idee?

Ik denk als het echt klikt dat een vrouw alles leuk zal vinden, maar als ze er tussen in hangen snap ik wel dat je nog niet direct iets groots wilt doen.
Hoe kom jij aan dates dan ts? Ik zit op een aantal datingsites, waaronder tinder, maar ik krijg nooit echt leuke matches en daarnaast leiden mijn gesprek nooit tot een date. Ik heb nu ook pas sinds de kort de drive om wat aan mijn relatieloze bestaan te doen.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:49:21 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182395026
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Idd, en ook je eigen ervaringen over een onderwerp er tegenover zetten. Schept ook een soort band.
Zonder de 'ja, maar bij mij was het nog erger'. Daar heb ik altijd een hekel aan...
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:09:11 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182395403
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zonder de 'ja, maar bij mij was het nog erger'. Daar heb ik altijd een hekel aan...
Dat zeker niet inderdaad.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:09:49 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182395417
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:40 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan dates dan ts? Ik zit op een aantal datingsites, waaronder tinder, maar ik krijg nooit echt leuke matches en daarnaast leiden mijn gesprek nooit tot een date. Ik heb nu ook pas sinds de kort de drive om wat aan mijn relatieloze bestaan te doen.
Wellicht wat doen aan je gesprekstechnieken?
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:35:42 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395873
Meestal maak ik gewoon plezier samen, de rest komt vanzelf.

Of niet, ook goed. Dan hebben we tenminste een plezierige avond gehad.
1 + 1 = blauw
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:36:25 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_182395885
Niet.
pi_182396936
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:03 schreef BadderHaring het volgende:
Laatste date was met een Tinderdame. Voor de date hadden we al 2 weken ontzettend leuk contact via Whatsapp. Paar keer gebeld ook al. Liep zo lekker dat we de eerste date meteen uit eten zijn gegaan. Vonken spatte er werkelijk vanaf en uiteindelijk in bed beland.

Daarna nog twee keer gedate en toen was het wel klaar. Lieve meid, sex was goed, geweldig lijf en leuk koppie.

Maar net effe te weinig inhoud. Ik zoek geen raketwetenschapper, maar het is wel lekker als iemand minimaal op HBO-niveau functioneert.
Dacht je nadat je haar even snel had geneukt, want daar was ze wel goed genoeg voor. Waarom zou je zoiets ook daarvoor bedenken?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_182397543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:00 schreef Jardis het volgende:
Hallo Hallo,

Ik ben midden twintig, nooit een relatie gehad omdat het mij nooit wat interesseerde. Nu wel, wat even 'spannend/een stap' was omdat ik een soort achterstand heb bij iemand die het vanaf 16-18 interesseert/mee bezig is. Ik ben niet super knap of lelijk. Ik ben ook niet het type dat direct gaat seksen de eerste avond.

Goed, het contact maken via internet verloopt goed. Eerst was het even zoeken welke apps/site we gaan gebruiken maar dat lukt nu wel.

Daten zelf vond ik wel spannend, maar dat nu ook niet meer (nu drie keer gedaan). Eerste was niet, tweede achteraf ook niet maar de derde vond ik wel leuk.

Ik krijg altijd het bericht van 'ik vond het (erg) gezellig, maar ik weet niet of er een klik is'. Het is ook oprecht gezellig, 2 uur vliegt zo voorbij met een drankje. Maar zo'n doods bericht na die tijd kan je ook niets mee.

Mijn eerste vraag is: Wat doen jullie de eerste date/ wat werkt goed. Gezellig een drankje en afsluiten met 3 kussen? Lees soms dat sommigen op de eerste avond al gaan neuken etc.. Niet dat ik dat wil/hoef maar bij mij is het verre van. Hoe plannen hun zo'n avond in? Van een drankje doen en terug naar de auto lopen regel je dat niet.

Mijn tweede vraag is: Wat doe je tussen date 1 en date 2. Ik heb nu twee keer gehad dat het van mij moet komen via whatsapp. Aan de ene kan ben je ook de man dus je mag wel wat plannen initiatief tonen. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wat plan je? Op internet lees je picknicken, een escape room etc.. Dat klinkt heel leuk als je het leest, maar iemand letterlijk me te vragen voor een picknick, dat is meer iets van 1990 volgens mij. Ik had uiteindelijk iemand gevraagd na eerst een grotere activiteit bedacht te hebben (wat sowieso niet kon) wat te gaan eten. Volgens mij vond ze dat niet zo'n succes. Samen wandelen beter idee?

Ik denk als het echt klikt dat een vrouw alles leuk zal vinden, maar als ze er tussen in hangen snap ik wel dat je nog niet direct iets groots wilt doen.
Drankje. Als het dan leuk genoeg is restaurantje in. Na afloop leuk wandelingetje. Mooie plek met wat schemer zoenen, enz. En soms wel/soms niet eindigt het dan horizontaal.

Bij slecht weer paraplu mee en een plekje weten waar je overdekt kan staan. En zo niet: het kan ook echt wat hebben om zo in het moment op te gaan dat je doorweekt raakt. Wat dan vaak de opmaat is tot horizontaal.

Maarre, het moet ook allemaal bij jou en jouw date passen hè.
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:57:00 #25
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182397703
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dacht je nadat je haar even snel had geneukt, want daar was ze wel goed genoeg voor. Waarom zou je zoiets ook daarvoor bedenken?
Ach joh, genieten van het moment. Zij vond het ook fijn.
pi_182400910
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wellicht wat doen aan je gesprekstechnieken?
Waar moet ik beginnen?
pi_182402016
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:36 schreef Jardis het volgende:
Hey bedankt voor de vriendelijke en goede reactie's!
Zal eens kijken wat ik ga doen. Gewoon wandelen kan leuk zijn inderdaad!
Eerlijk gezegd lijkt me wandelen iets meer 'awkward' dan een drankje doen. Maar daar kan ik pas over oordelen na die tijd, haha. Ik kan opzich wel makkelijk praten en de dames waarmee ik mee zat ook, dus het duurde zo 2 uur.
Praten jullie in die twee uur dan niet over dingen die jullie leuk vinden om te doen?

quote:
Maar goed, de onzekerheid/spanning slaat dan pas toe als ik thuis ben na een gezellig 1e afspraak. Moet ik al reageren? Nee, ik wacht tot morgen. Volgende dag:
Ik: 'Ik vond het gezellig!'. Zij: 'ik vond het ook heel gezellig'!
Je doet een mededeling en krijgt er eentje terug. Hey, ik vond het gister gezellig :) Wat vond jij er van?
Vermijd vragen die je met ja en nee kan beantwoorden, ga voor open vragen.

quote:
Goed, en dan? Direct die dag er na voor een tweede afspraak vragen komt misschien ook overweldigend/te snel over. Maar 3 dagen wachten is weer onzinnig vind ik. Plus ik vind het wel leuk om contact te houden (uiteraard).
Dat komt beter over met je open vragen, omdat je zo interesse toont en in kan haken op wat zij zegt. Het lijkt me vrij akward om eerst een mededeling te krijgen dat je het leuk vond, dan drie dagen stil en dan weer mee uit vragen. Dan is het moeilijker om chemistry en een klik te ervaren, om niet te zeggen dat de beetje doorgewinterde dater niet geheel onterecht een backburnergevoel zal vermoeden.

quote:
Ik kom misschien veel te analytisch over. Maar zoals gezegd ben ik hier niet zo ervaren in + ben ik een keer 'genaaid' doordat iemand leuk reageerde tot we na 6 dagen een datum wilde plannen voor een tweede date en ze niets meer zei. Uiteindelijk heb ik haar dus ook gezegd dat het hem niet gaat worden op die manier.

Misschien wel gewoon 'pech' gehad. Lijkt me dat het niet altijd zo stroef hoeft te lopen.
Nee, je komt over als iemand die zich het moeilijk wil maken met truukjes en niet zozeer analyseert wat hij nou eigenlijk wil overbrengen cq overkomt. Ondanks dat generalisaties en cliché's natuurlijk niet voor niks bestaan, is het juist toch de bedoeling om het op z'n minst persoonlijk over laten te komen? Dat je elkaar leuk vindt om wat je tot dan toe van de ander hebt gezien en niet zozeer omdat je als een circusaapje je kunstje doet op de juiste timing.

Kijk je dame in de ogen en luister in die twee uur eens echt. Wat wil je weten van haar? Wat moet zij weten over jou?
In dit geval bespreek je wat je leuk vindt om te doen zoal. En dan probeer je dat zo optimaal mogelijk samen te voegen. Hou je van wandelen? Wat heeft je voorkeur en waarom? Ik ben gek op het bos als het net geregend heeft, dan ruikt het zo herfstig of ik houd van de wijdsheid van open vlaktes ofzo. Ken jij een gaaf bos waar ze geweest moet zijn? Nodig haar uit. Of kent zij er een waar jij geweest moet zijn? Kan ze je een keer rondleiden? Altijd leuk als een local of expert je meer kan vertellen, niet waar?
Kwam je vroeger op de Loonse en Drunense duinen als kind en wil je er weer eens heen, dan nodig je haar spetterend spontaan om lekker mee te gaan. Kun je leuk herinneringen ophalen die je achtergrond een beetje weergeven, zodat ze naast het gebied ook jou wat beter kan leren kennen. Dat geeft weer aanleiding om haar ook naar zulke dingen te vragen.
Of creëer een beetje spanning door te zeggen dat haar favoriete strand natuurlijk niet zo mooi kan zijn als het jouwe, ook al ben je er misschien lang of überhaupt nog niet geweest. Maar één manier om daar achter te komen toch?
Of zoek samen op wat nou eigenlijk het meest wijdse strand is ofzo.

Dus in plaats van interesse passief te tonen door vooral go with the flow informatie te ontvangen, pak je het met zo een gesprekstactiek pro-actiever aan. Doelgerichter kan ook wat spannender en mannelijker overkomen. Je wil dingen weten en laat zien dat je daar dan ook voor gaat. Je geeft bevestiging van ontvangst door daar op in te haken. Tik in op de overeenkomsten, dingen die jullie gemeen hebben of samen kunnen doen voor een volgende keer. (Letterlijk en figuurlijk ergens heen gaan). In bepaalde categorieën krijg je bonuspunten als je iets voor kan stellen waarin je haar meeneemt naar iets wat ze leuk vindt. Daarmee zou je op een relatief makkelijke manier wat dominantie en mannelijkheid kunnen tonen, aangezien je als een soort reisleider kan fungeren door haar op sleeptouw te nemen. Laat zien dat je shit kan regelen en wees voorbereid. Check je buienradar voor je gaat wandelen en neem een plu mee. Zei ze dat ze gek is op caramel, dan heb je natuurlijk niet toevallig die lekkere caramel van dat ene lekkere adresje in je zak. Etc.
Het is denk ik best aantrekkelijk als je het nodige kan vertellen over een onderwerp waar je iets mee hebt. Niet alleen ben je dan als het goed is wel een beetje in je element, je laat zien dat je de ander mee wil laten delen erin of mee wil nemen naar jouw wereld en die leuker voor haar kan maken ofzoiets. Ook een soort van toegankelijkheid..

Weer veel te veel getypt, dus ik ga je nu maar succes wensen en hoop je ervaringen terug te lezen in de datingdraad :)
pi_182402166
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:03 schreef BadderHaring het volgende:
Laatste date was met een Tinderdame. Voor de date hadden we al 2 weken ontzettend leuk contact via Whatsapp. Paar keer gebeld ook al. Liep zo lekker dat we de eerste date meteen uit eten zijn gegaan. Vonken spatte er werkelijk vanaf en uiteindelijk in bed beland.

Daarna nog twee keer gedate en toen was het wel klaar. Lieve meid, sex was goed, geweldig lijf en leuk koppie.

Maar net effe te weinig inhoud. Ik zoek geen raketwetenschapper, maar het is wel lekker als iemand minimaal op HBO-niveau functioneert.
Sommige mensen zijn nooit tevreden. :')
pi_182406151
Daten blijft wel echt spannend.......klikt het irl net als via de chat/app en zoja, hoeveel dates blijft het leuk en wie van de twee wordt dan het meest teleurgesteld?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:50:19 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182413864
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Daten blijft wel echt spannend.......klikt het irl net als via de chat/app en zoja, hoeveel dates blijft het leuk en wie van de twee wordt dan het meest teleurgesteld?
Vind er eigenlijk weinig spannends aan als er online ook al een klik is. De kans dat dit irl dan niet zo is, is in mijn optiek eerder 0% dan 10%.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182414049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Vind er eigenlijk weinig spannends aan als er online ook al een klik is. De kans dat dit irl dan niet zo is, is in mijn optiek eerder 0% dan 10%.
Denk je niet mensen zich online makkelijker kunnen uiten en dan irl juist dichtklappen?
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:25:59 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182414539
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Denk je niet mensen zich online makkelijker kunnen uiten en dan irl juist dichtklappen?
Je xou zeggen van wel. Maar in de 15 jaar dat ik al online date is het op een enkele keer na eigenlijk nooit tegengevallen. En dan ook nog bij meisjes die ik het voordeel van de twijfel gaf om te zien of het in het echt misschien toch wel echt iets was.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182415385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Je xou zeggen van wel. Maar in de 15 jaar dat ik al online date is het op een enkele keer na eigenlijk nooit tegengevallen. En dan ook nog bij meisjes die ik het voordeel van de twijfel gaf om te zien of het in het echt misschien toch wel echt iets was.
Pffft.....dan heb ik wel echt verkeerde dates gehad......
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:13:53 #34
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182415452
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Pffft.....dan heb ik wel echt verkeerde dates gehad......
Ligt ook aan verwachtingen. Als je date voor een leuke avond met mogelijk sex, dan kun je op basis van een foto en drie gezamenlijk hobbies al een heel eind komen.

Zoek je iemand voor een langdurige relatie, dan is de kans dat een date tegenvalt al een stuk groter.

Mijn advies is dan ook: ga voor het eerste en als het meer wordt is dat leuk meegenomen. Ik heb wel eens gedate met vrouwen die echt op zoek waren naar hun nieuwe levenspartner. Dat legt er meteen bakken met druk op. Heb je dan sex op date 1 of 2 dan zit je een week later bij schoonouders te kijken. :')
pi_182415540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 16:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Je xou zeggen van wel. Maar in de 15 jaar dat ik al online date is het op een enkele keer na eigenlijk nooit tegengevallen. En dan ook nog bij meisjes die ik het voordeel van de twijfel gaf om te zien of het in het echt misschien toch wel echt iets was.
Ik wil je niet te veel aan je ballen likken, maar die zogenaamde klik irl heeft ook heel veel te maken met hoe aantrekkelijk/lekker die vrouwen jou vinden.
Als dat het geval is, dan gaat de date ook wel goed en zal er vaak wel een klik zijn (tenzij jij de vrouw niks vindt, maar dan zal het je ook aan je reedt roesten of de date goed was).
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182415740
Meestal heb ik er juist weinig verwachtingen van, maar m'n date wel......dan heb je een leuke date gehad (al dan niet met sex :) ) en dan krijg je een dag later schoorvoetend een berichtje dat ie geen contact meer wil omdat ik niet aan zijn verwachtingen voldeed....
pi_182417162
Gewoon dickpics gestuurd en toen gezegd dat ze hem nu ook irl mocht hebben, even laten voelen en toen lekker geneukt.
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:50:00 #38
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182417174
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 17:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Meestal heb ik er juist weinig verwachtingen van, maar m'n date wel......dan heb je een leuke date gehad (al dan niet met sex :) ) en dan krijg je een dag later schoorvoetend een berichtje dat ie geen contact meer wil omdat ik niet aan zijn verwachtingen voldeed....
Tja, leuke avond gehad. En doooooooor!
pi_182417197
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, leuke avond gehad. En doooooooor!
Maar als dat elke keer gebeurd begin je wel wat moed te verliezen......
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:53:11 #40
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182417225
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:51 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar als dat elke keer gebeurd begin je wel wat moed te verliezen......
Tja. Dat snap ik wel. Nou, wanneer gaan we die sleur doorbreken? _O-
pi_182417662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja. Dat snap ik wel. Nou, wanneer gaan we die sleur doorbreken? _O-
Ha ha, kan vanaf vrijdag eindelijk dm-en..dus laat maar weten :Y
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:41:33 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182418205
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:03 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Waar moet ik beginnen?
Waar gaat het steeds mis? Hoe zien die gesprekken eruit?
pi_182422183
Nogmaals, relaxt forum dit!
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:55 schreef mercimarci het volgende:
Wat is er mis met mijn suggestie om te gaan poolen? Ik zie mij niet vermeld worden in jouw nieuwe post terwijl poolen 1 van de betere antwoorden is die er kan zijn... Maar je praat over drankje doen en wandelen... Wat is er mis met poolen?
euhm... Er is niets mis met poolen eigenlijk. Alleen doe ik het nooit. Zou niet eens weten waar ik dat moet doen, buiten in onze dorpse kroeg waar ik niet op date 2 wil zijn.

Ik quote even niet je hele post:
quote:
Daarmee zou je op een relatief makkelijke manier wat dominantie en mannelijkheid kunnen tonen, aangezien je als een soort reisleider kan fungeren door haar op sleeptouw te nemen. Laat zien dat je shit kan regelen en wees voorbereid. Check je buienradar voor je gaat wandelen en neem een plu mee.
Ja, dat wou ik dus ook doen. Iemand hield van surfen. Ik had gezocht op dingen om indoor te surfen etc., wat ik best wel ‘risicovol’ vond, maar wel cool. Maar dat werd hem dus om meerdere redenen niet. Locatie te ver weg (weet ook niet of een dame direct 70km heen en terug wil met mij op date twee, haha). Toen maar basic uit eten gedaan. Maar toen kreeg ik later een vage reactie.
Weet dan niet precies waar het aan ligt. Maar ik denk gewoon pech gehad. Misschien inderdaad af getroefd of het klikte niet echt van haar kant. Kan zulke dingen prima accepteren, maar na een week zeggen dat ze wel mee wou etc. en dan ineens niet. Dan is dat niet zo leuk om te horen. Maar goed, volgende keer beter.
Ga ik op dezelfde manier verder. Bedankt allen!

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:40 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan dates dan ts? Ik zit op een aantal datingsites, waaronder tinder, maar ik krijg nooit echt leuke matches en daarnaast leiden mijn gesprek nooit tot een date. Ik heb nu ook pas sinds de kort de drive om wat aan mijn relatieloze bestaan te doen.
Ik had wel ‘geluk’. De eerste keer ‘op date’ toonde een dame machtig veel initiatief. Dat was wel fijn achteraf, want alles wat nieuw voor mij. (uiteraard niets geworden haha).
Tips die ik zou geven is:
Stap 1: Hou de gesprekken interessant. Vraag niet (zo vaak) ‘wat ga je doen vandaag’ of ‘hoe was je dag’. Vertel zelf ook leuke dingen, waarom je gekozen hebt voor je werk ipv wat je doet. Toon interesse in wat ze vertellen, vraag door.
Stap 2: haal iemand naar whatsapp. Zeg gewoon een keer, ik vind deze app (tinder) of datingsite niet zo fijn. Voeg me maar toe, dit is mijn nummer 06 12345678. Ik heb nog nooit gehad dat ze me dan niet toevoegen. (ergste is ook dat ze je dan niet toevoegen, en als ze dat al niet willen, laat dan maar).
Stap 3: Stuur foto’s van jezelf en evt. filmpjes. Vaak sturen dames dan wel een keer foto’s terug. Zo niet, kan je er een keer om vragen op een leuke manier.
Stap 4: vraag wanneer de tijd rijp is ‘hoe vind je ons contact?’. Als ze zeggen ‘leuk’ weet je dat het goed zit. Als ze zeggen ‘leuk, wel een beetje oppervlakkig’. Weet je dat je gas moet geven. Bijv. vertel wat dingen die impact hebben gehad in je leven. (Scheiding van je ouders, weet ik het).
Stap 5: Zeg diegene dat je het met gemak tijd vindt om een keer af te spreken. Als ze het dan niet willen, jammer dan. Weet je dat ze het eigenlijk nooit willen. Willen ze wel, datum prikken en gaan.

Ohja, en Tinder vind ik zelf niets. Ben zelf ook niet zo heel knap, maar het is wel heel oppervlakkig. Matches krijgen is voor sommigen misschien niet moeilijk, maar een verdiepend gesprek krijgen is zo saai. Als je NIETS van iemand weet, alleen dat ze dikke borsten heeft, dan moet je zoveel vragen voor je de basic info hebt. In een profiel tekst weet je in 2 minuten vaak meer over diegene dan met Tinder in 2 dagen. Tenminste, dat is mijn eigen logica. Ervaring heb ik niet want ik ben te lelijk voor Tinder haha.

En dat is misschien al een dingetje. Ik heb echt geen saai leven. Als ik mijn niet saaie leven in een profiel zet willen ze wel reageren, maar op tinder reageren ze niet. Naar mijn mening is dat oppervlakkig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jardis op 09-10-2018 23:15:31 ]
pi_182422401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:00 schreef Jardis het volgende:
Hallo Hallo,

Ik ben midden twintig, nooit een relatie gehad omdat het mij nooit wat interesseerde. Nu wel, wat even 'spannend/een stap' was omdat ik een soort achterstand heb bij iemand die het vanaf 16-18 interesseert/mee bezig is. Ik ben niet super knap of lelijk. Ik ben ook niet het type dat direct gaat seksen de eerste avond.

Goed, het contact maken via internet verloopt goed. Eerst was het even zoeken welke apps/site we gaan gebruiken maar dat lukt nu wel.

Daten zelf vond ik wel spannend, maar dat nu ook niet meer (nu drie keer gedaan). Eerste was niet, tweede achteraf ook niet maar de derde vond ik wel leuk.

Ik krijg altijd het bericht van 'ik vond het (erg) gezellig, maar ik weet niet of er een klik is'. Het is ook oprecht gezellig, 2 uur vliegt zo voorbij met een drankje. Maar zo'n doods bericht na die tijd kan je ook niets mee.

Mijn eerste vraag is: Wat doen jullie de eerste date/ wat werkt goed. Gezellig een drankje en afsluiten met 3 kussen? Lees soms dat sommigen op de eerste avond al gaan neuken etc.. Niet dat ik dat wil/hoef maar bij mij is het verre van. Hoe plannen hun zo'n avond in? Van een drankje doen en terug naar de auto lopen regel je dat niet.

Mijn tweede vraag is: Wat doe je tussen date 1 en date 2. Ik heb nu twee keer gehad dat het van mij moet komen via whatsapp. Aan de ene kan ben je ook de man dus je mag wel wat plannen initiatief tonen. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar wat plan je? Op internet lees je picknicken, een escape room etc.. Dat klinkt heel leuk als je het leest, maar iemand letterlijk me te vragen voor een picknick, dat is meer iets van 1990 volgens mij. Ik had uiteindelijk iemand gevraagd na eerst een grotere activiteit bedacht te hebben (wat sowieso niet kon) wat te gaan eten. Volgens mij vond ze dat niet zo'n succes. Samen wandelen beter idee?

Ik denk als het echt klikt dat een vrouw alles leuk zal vinden, maar als ze er tussen in hangen snap ik wel dat je nog niet direct iets groots wilt doen.
Als er niet (droog)geneukt wordt, is het een gefaalde date, wat mij betreft.
pi_182442312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar gaat het steeds mis? Hoe zien die gesprekken eruit?
Het gesprek heeft vaak veel weg van een saai interview met alleen maar ja-nee antwoorden. Hier kan ik op zich wel aan werken maar ik krijg de laatste tijd geen matches meer :'(

Ik ben een 20 jarige student zonder relatie-ervaring en ik zou hier graag verandering in willen brengen. Ik probeer me wat meer te storten op het studentenleven, maar eerlijk gezegd voel ik me hier niet heel erg in thuis. Het is ook fout om te veel gefocust te zijn op het krijgen van een relatie, maar ik wil gewoon wat ervaring opdoen en niet als een groentje overkomen.
pi_182442343
Met mes en vork.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 08:36:18 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182445987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:49 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Het gesprek heeft vaak veel weg van een saai interview met alleen maar ja-nee antwoorden. Hier kan ik op zich wel aan werken maar ik krijg de laatste tijd geen matches meer :'(
Wat stel je voor vragen dan? Je moet vooral vragen stellen die niet me ja of nee te beantwoorden zijn en het moet ook niet overkomen als een verhoor. Probeer wat meer verdieping te krijgen?

quote:
Ik ben een 20 jarige student zonder relatie-ervaring en ik zou hier graag verandering in willen brengen. Ik probeer me wat meer te storten op het studentenleven, maar eerlijk gezegd voel ik me hier niet heel erg in thuis.
20 is nog wel jong voor online daten. Waarom vind je het studentenleven niet leuk dan?
pi_182446068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:49 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Het gesprek heeft vaak veel weg van een saai interview met alleen maar ja-nee antwoorden. Hier kan ik op zich wel aan werken maar ik krijg de laatste tijd geen matches meer :'(

Ik ben een 20 jarige student zonder relatie-ervaring en ik zou hier graag verandering in willen brengen. Ik probeer me wat meer te storten op het studentenleven, maar eerlijk gezegd voel ik me hier niet heel erg in thuis. Het is ook fout om te veel gefocust te zijn op het krijgen van een relatie, maar ik wil gewoon wat ervaring opdoen en niet als een groentje overkomen.
En dat terwijl de ander gewoon ruikt dat je een groentje bent. Wees gewoon jezelf. Niets mis met op je 20e nog geen ster zijn in online dating. Jouw target audience is dat ook niet hoor.

Kortom: wees eerlijk. En oprecht geïnteresseerd.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 08:56:52 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_182446178
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 18:49 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon dickpics gestuurd en toen gezegd dat ze hem nu ook irl mocht hebben, even laten voelen en toen lekker geneukt.
Maar kan je nog zitten?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 11 oktober 2018 @ 08:58:15 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_182446194
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nooit tevreden. :')
Want het is totaal onredelijk om als je richting een relatie gaat te verwachten dat je samen ook wat te bespreken hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')