abonnement Unibet Coolblue
pi_182428276
Thanks voor de reacties op het "wat moet mijn baby aan" vraagstuk. Makkelijk van mijn peuter, die zegt gewoon of hij het koud of warm heeft.

Ik las over wakkere baby's en juist goed slapende baby's. Ik heb een goed slapende baby (fokwet, scheer je weg) maar ben desalniettemin zo enorm blij met onze cosleeper. Wat een heerlijkheid is het toch om na mijn nachtelijke plasrondje mijn lieve baby zo dichtbij me te hebben. Dat ik in slaap kan vallen met dat lieve, hoopje mens naast me. O+

Mijn baby, die was verkouden vorige week. Het leek beter te gaan maar nu is de verkoudheid weer in alle hevigheid terug. Hij hoest heel lelijk, zit vol slijm. En soms zo vol, dat hij alles overgeeft. Inclusief de melk dus. Ook flink rode blossen en koortsig. En maar blijven lachen. Arm vriendje van me. Zijn broer is spelen bij Oma. Mars en ik zijn samen thuis, even de rust en alle aandacht voor hem. Hij ligt nu lekker naast me te slapen.
pi_182429103
Alles gelezen maar we zijn zo heerlijk op vakantie dat ik de helft alweer vergeten ben. Het was wel een hele goede BFD! Veel baby’s met punkhaar, baby’s met mooie updates en mooie lachende gezichtjes. Baby in poppenwagen _O- en gunther ook lekker op vakantie. *O* voor de overdag wat beter slapende O van Jagar!

Wij doen mee met het Brabants kwartiertje :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gister in de dierentuin geweest. Sofie heeft de vlindertuin en 1 aquarium gezien, daarna is ze in slaap gevallen. Overdag gaat het slapen best moeizaam maar in een hobbelende wandelwagen slaapt ze blijkbaar wel 2.5 uur achter elkaar. En over de nachten heb ik het niet, fokwet enzo ;)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:53:47 #153
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182429295
Ik vind het co-sleepen minder tof dan gedacht. Word van elk geluidje wakker :'). Nu ligt hij aan L. zijn kant omdat we hoopten dat het iets zou schelen maar nu word ik wakker én kan ik het niet goed zien dus dat schiet niet op. Vanavond maar weer terugzetten.

Wat sneu dat Mars weer zo verkouden is. Hopelijk knapt hij gauw weer op!

Haha dat gezichtje erbij, Takkie O+. Ik heb nog geen enkele poepluier gehad. Het is elke keer bij L. raak :'). En ja, de wandelwagen is echt geweldig. Zo konden we gisteren in de stad even gauw iets op hetzelfde moment eten omdat hij zo lekker lag te slapen. Dat is thuis rond etenstijd wel anders.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:08:39 #154
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182429539
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:53 schreef Helsinki het volgende:
Ik vind het co-sleepen minder tof dan gedacht. Word van elk geluidje wakker :'). Nu ligt hij aan L. zijn kant omdat we hoopten dat het iets zou schelen maar nu word ik wakker én kan ik het niet goed zien dus dat schiet niet op. Vanavond maar weer terugzetten.

Hier was het ook niet zo'n succes.
Gelukkig zijn eigen kamer wel :P
pi_182430448
Ik ging vanmorgen een ochtendje speelgoed poetsen op de school van Caesar (ja, ik ben zo’n moeder, ja :6 ) en Phi ging mee. Boxkleed meegenomen en ze heeft een hele tijd liggen chillen/rollen en deed daarna gewoon even een tukje, middenin het lokaal tussen acht pratende moeders en een miljoen rammelende bakken lego en kleivormpjes *) Zo fijn!

Soms vind ik het wel lastig dat ik hier eigenlijk niemand heb waar ik Phi eventjes kan brengen voor een uurtje. Opa’s en oma’s wonen minstens op drie kwartier rijden, vrienden ook en die werken zelf natuurlijk. Dus ze moet altijd mee, maar naar bijvoorbeeld de bekkenfysio is dat bepaald niet handig :{ Ik hoop stiekem dat school me wel een of twee contacten oplevert voor dit soort dingen :@
pi_182430673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Hier was het ook niet zo'n succes.
Gelukkig zijn eigen kamer wel :P
Ik word ook veel wakker van Draakje, baal ik ook van, maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem op zijn eigen kamer te leggen. T kind maakt ook gewoon echt veel herrie in zn slaap. Overdag super schattig, maar ‘s nachts }:|
Plus dat dat met borstvoeding 3x ‘s nachts echt niet handig is.
En wat Malteser zegt, ik geniet ook echt van die kleine gup naast mij te hebben ‘s nachts zo dichtbij O+

Geniet van je Mars dag vandaag Malteser. Wat klink je toch heerlijk verliefd! O+ Ik vind dat zo fijn om te lezen na die fysiek waardeloze zwangerschap van je!

Nog een O+ voor alle foto’s van baby’s met hippe kapsels enzo.
ik baal soms van mijn eigen principe van geen baby op internet :')

Ik las dat de baby’s van Spees en Jagar het overdag gelukkig wat beter doen dan ‘s nachts. Hoera! Herkenbaar dat je zelf dan niet kan slapen Jagar, super irritant!

Ah Jentin, wat klinkt dat schattig O+ Hopelijk kan je op school leuke contacten op doen.

Takkie, geniet nog van jullie vakantie! En die foto van het kakjepakje _O- Ik moet ook een keer zo’n foto maken van Draakje! En verder veel wandelen dus ;)

Draakje heeft een nieuwe feature: hij moet ineens na bijna elke voeding behoorlijk spugen. Het stroomt er zo uit. Vanochtend zelfs terwijl hij nog aan mijn borst lag te drinken. Ik ben nog in grote twijfel wat het nu is: te veel lucht bij de voeding door niet goed aanhappen, te veel drinken of wat anders. Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

Leuke feature is dat hij volgens mij gericht begint te lachen. Zo schattig *)

[ Bericht 5% gewijzigd door Fuchsia_roze op 10-10-2018 13:19:40 ]
pi_182430849
Jagar, hoera dat het slapen van O overdag beter gaat! Nu de nachten nog, hopelijk volgen die ook heel erg snel. En die foto :')

Helsinki, wat een heerlijke foto, lekker tevreden O+ Ik begrijp heel erg goed dat je er tegenop ziet om weer te gaan werken. Hopelijk went het tzt heel snel en rollen jullie gemakkelijk in het nieuwe ritme. Ik herken het overigens, wakker worden van elk geluidje. Ik heb ook heel overenthousiast een keer gedacht dat het beter zou gaan als vrouwlief naast Vlokje zou gaan liggen. Dat hield vrouwlief welgeteld iets van 2 uur vol. Twee ook voor mij lange uren omdat ik inwendig alleen maar aan het mopperen was omdat vrouwlief, zo vond ik, niet snel genoeg suste en de geluidjes zo overgingen in huilen en ik alsnog het bed uit mocht omdat ik er dus niet meer bij kon. Voor zowel vrouwlief als mij geen succes, nooit meer geprobeerd daarna :')

Malteser, wat fijn om even onverdeelde aandacht voor Mars te hebben. Wel heel sneu die verkoudheid, hopelijk knap hij snel weer op.

Takkie, lekker op vakantie, en wat een mooie foto's! O+ Dat koppie op die foto met de poepromper, briljant :')

Jentin, Phi klinkt als een heerlijk makkelijk meisje O+ Ik snap wel dat het voor jou heel vervelend is dat je op niemand aanspraak kan maken om even kort op Phi te passen. Zouden je buren, als je die hebt natuurlijk, eventueel geen mogelijkheid zijn? Wat wij nog wel eens deden met Jewel toen ze jonger was, was haar op bed leggen om te slapen en dan de babyfoon bij de buren afgeven. Ze hebben onze sleutels dus als er wat was konden ze meteen bij haar komen. Dat deden we overigens zelden en echt alleen als het niet anders kon (dus niet om bijvoorbeeld gezellig samen uit eten te gaan, dan regelen we een oppas), maar voor die momenten waarop je kort even weg moet kan het een uitkomst zijn.

Fuchsia, wat vervelend dat draakje opeens zo moet spugen na en tijdens het voeden! Ik weet niet in welke houding je hem hebt bij en na het voeden, maar zou het - als het mogelijk is - helpen als je hem iets meer rechtop houdt? Of bijvoorbeeld tijdens het voeden even pauzeren zodat hij tussendoor ook boertjes kan laten> Niet dat dat bij Vlokje helpt hoor, maar het is het eerste wat wij hebben geprobeerd toen bleek dat zij ook zoveel spuugde. Dat spugen lijkt mij bij borstvoeding nog complexer, omdat je niet even van flesje kan wisselen of de voeding in kan dikken. Ik hoop dat je de oorzaak kan achterhalen!
  woensdag 10 oktober 2018 @ 14:02:32 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182431564
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 13:09 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ik word ook veel wakker van Draakje, baal ik ook van, maar kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om hem op zijn eigen kamer te leggen. T kind maakt ook gewoon echt veel herrie in zn slaap. Overdag super schattig, maar ‘s nachts }:|
Plus dat dat met borstvoeding 3x ‘s nachts echt niet handig is.
En wat Malteser zegt, ik geniet ook echt van die kleine gup naast mij te hebben ‘s nachts zo dichtbij O+

Wij hebben geen nachtvoedingen :D toen was de keus wel sneller gemaakt.

En wat ik gewoon doe is s'ochtend lekker sloom starten en knuffelen + eerste flesje in bed.
Hij slaapt nog steeds in zijn chicco next2me en die rol ik dan zo naar onze kamer.

Behalve als hij besluit later dan 10 uur wakker te worden, dan niet.
pi_182431637
Ik word dus helemaal niet wakker van haar geluidjes, vind het juist fijn ;)
Maar bv en +/- 2 voedingen per nacht.wat ik wel lastig vind, ze drinkt rond 7 a 8 uur ‘s avonds bij mij en gaat dan slapen en meldt zich tussen 10 en 1 ergens weer voor een voeding. Eigenlijk zou ik haar dus lekker in bed moeten leggen. Maar alleen in de cosleeper vind ik wat eng en als ik haar in haar eigen kamer leg moet ik er misschien ‘s nachts wel uit om haar te halen (en bedwisselen lijkt mij dan zo onrustig...)
Lastig ;)

En verder gewoon even O+ voor de mooie foto’s!
pi_182431721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wij hebben geen nachtvoedingen :D toen was de keus wel sneller gemaakt.

En wat ik gewoon doe is s'ochtend lekker sloom starten en knuffelen + eerste flesje in bed.
Hij slaapt nog steeds in zijn chicco next2me en die rol ik dan zo naar onze kamer.

Behalve als hij besluit later dan 10 uur wakker te worden, dan niet.
Ja zonder de nachtvoedingen zou de keus makkelijker zijn ;)
Klinkt heerlijk, lekker knuffelen in bed O+

Als hij trouwens een keer geen geluid maakt, moet ik wel even checken of hij het nog doet :@
pi_182431826
Ik vind het heerlijk om hem op de kamer te hebben O+ hij slaapt wel in een wieg. De geluidjes werden hier steeds minder en op een gegeven moment werd ik er ook niet meer wakker van. Nu word ik alleen nog wakker als hij voor een voeding komt. Maar dat is soms wel nog heel vaak :') hoewel we nu dus even weer in een betere periode zitten.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 14:31:50 #162
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182432015
Maar ben ik dan de enige die tv kijk in bed? :P of maakt dat jullie baby's niet uit?
pi_182432176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar ben ik dan de enige die tv kijk in bed? :P of maakt dat jullie baby's niet uit?
Dat mis ik wel ja :'), Cato ligt ook in de co sleeper naast me nog. Als ze doorslaapt gaat ze naar haar eigen kamer. En stiekem hoop ik dat dat nog helemaal niet zo snel is, vind het zo gezellig O+ man vindt het iets minder en kan niet wachten haha. Misschien dat we er toch wel eerder aan beginnen binnenkort.
pi_182432704
Wij hebben geen tv op de slaapkamer :D

Jip mag in ieder geval tot 6 maanden bij ons slapen en daarna kijken we weer verder. Ik geloof niet dat het mijn vriend iets boeit :')
pi_182432778
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar ben ik dan de enige die tv kijk in bed? :P of maakt dat jullie baby's niet uit?
Mijn baby maakte dat niets uit toen ze nog bij ons sliep. Het geluid stond ook op normaal.
pi_182432951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn baby maakte dat niets uit toen ze nog bij ons sliep. Het geluid stond ook op normaal.
+1

Of baby nu beneden tv/muziek geluiden hoort als ik op de bank zit of boven op de slaapkamer :+

Fijn om te lezen dat geluidjes soms ook afnemen als baby’s ouder worden. Ik ben er ook al voor een deel gewend aan geraakt en slaap gelukkkg ook al wel door dingen heen. Draakje kan bijvoorbeeld gerust een uur voordat hij echt wakker wordt, zich elke 5 minuten uitrekken met allerlei steun & kreun geluiden erbij en soms een random huil of krijs :+ 8)7
pi_182433756
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:33 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

+1

Of baby nu beneden tv/muziek geluiden hoort als ik op de bank zit of boven op de slaapkamer :+

Fijn om te lezen dat geluidjes soms ook afnemen als baby’s ouder worden. Ik ben er ook al voor een deel gewend aan geraakt en slaap gelukkkg ook al wel door dingen heen. Draakje kan bijvoorbeeld gerust een uur voordat hij echt wakker wordt, zich elke 5 minuten uitrekken met allerlei steun & kreun geluiden erbij en soms een random huil of krijs :+ 8)7
Verheug je niet al te veel op het heel erg afnemen. De geluidjes zijn wel gestopt, maar die random huil is hier gewoon nog steeds (bijna 10 maanden). Word er elke keer weer wakker, zelfs nu hij op z'n eigen kamer ligt. Oh, en erbij gekomen is gepraat, zonder dat hij wakker is. Dan hoor ik heel lief 'babababa' uit z'n slaapkamer komen, terwijl meneer gewoon nog slaapt. Word ik dus ook wakker van :')
Dat prettige lijfje slapend naast mij mis ik stiekem nog steeds wel, maar hier was echt niet meer safe met nachtelijke klauter partijen.
pi_182434173
Haha Ellie, die babbeltjes zijn vervelend ja. Dat houdt me gerust een uur wakker. ;(

Banaan ligt nog steeds bij ons in bed, lekker tussenin. Mijn man vindt het geen enkel probleem. Blijkbaar kroop hij op zijn zevende regelmatig zelf in bed bij zijn ouders. Dan maakte hij ze niet wakker maar ging gewoon schuilen voor de monsters. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182434311
Ahh lief! Schuilen voor monsters O+ Hoop dat Kees ook regelmatig komt schuilen als hij groter is O+
pi_182434445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar ben ik dan de enige die tv kijk in bed? :P of maakt dat jullie baby's niet uit?
Mars slaapt daar gewoon doorheen. *G*
pi_182434813
Z. gaat wel huilen als ik het waag om te kuchen in haar présence. :')
Ook gewoon heel dramatisch alsof het wellicht pijn doet aan haar oortjes.
Zo hield ik laatst met moeite mijn kriebelhoest in totdat ik die nacht haar kamer uit was. :')
pi_182435398
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:08 schreef vencodark het volgende:
Z. gaat wel huilen als ik het waag om te kuchen in haar présence. :')
Ook gewoon heel dramatisch alsof het wellicht pijn doet aan haar oortjes.
Zo hield ik laatst met moeite mijn kriebelhoest in totdat ik die nacht haar kamer uit was. :')
Je hebt een kleine diva gebaard denk ik :D

Hier vindt ze het hilarisch als ik nies of hoest, mijn kleine sadist :+ Ze tikte net in haar woeste enthousiasme het nog volle bordje met groente uit mijn handen en vind dat ook om te gieren :') Mijn moeder heeft haar al omgedoopt tot woesteling omdat ze zo druk kan zijn _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182435666
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:38 schreef rena het volgende:

[..]

Je hebt een kleine diva gebaard denk ik :D

Hier vindt ze het hilarisch als ik nies of hoest, mijn kleine sadist :+ Ze tikte net in haar woeste enthousiasme het nog volle bordje met groente uit mijn handen en vind dat ook om te gieren :') Mijn moeder heeft haar al omgedoopt tot woesteling omdat ze zo druk kan zijn _O-
De macht van de baby!! Zo ontdekken ze mooi welke actie welk gevolg heeft.
Z. vindt het ook prachtig om eerst enthousiast en vastbesloten een hapje ergens van te nemen, subtiel in haar handje terug te spugen en heel stiekem langs haar stoel naar beneden laten vallen.
Met daarna een blik naar mij van: “Zag je dat? Dat durfde ik zomaar. Wat ga je daaraan doen? Niets hè? He-le-maal niets!” >:) *O*

O+
pi_182436794
:D Jullie babies :+ Gotta love them O+
pi_182437001
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 17:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

De macht van de baby!! Zo ontdekken ze mooi welke actie welk gevolg heeft.
Z. vindt het ook prachtig om eerst enthousiast en vastbesloten een hapje ergens van te nemen, subtiel in haar handje terug te spugen en heel stiekem langs haar stoel naar beneden laten vallen.
Met daarna een blik naar mij van: “Zag je dat? Dat durfde ik zomaar. Wat ga je daaraan doen? Niets hè? He-le-maal niets!” >:) *O*

O+
Heel herkenbaar :D O+ Ik vind het intrigerend om die hersentjes te zien werken, je ziet ze echt denken nu!

Fuchsia, geniet nog maar van de rust nu ;) :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182438706
Hier ook nog een babytje dat in de cosleeper slaapt. Al past hij daar bijna niet meer in en is hij met zijn 9 kilo daar waarschijnlijk te zwaar voor :@ (ik kon in de specs niks over gewicht vinden)

Dus we hebben een matras op maat besteld voor zijn ledikantje :) Wel een dubbel gevoel; naar zijn eigen kamer. We hadden gehoopt dat hij nog langer bij ons op de kamer kon slapen maar de enige andere oplossing is in ledikantje, Toto slaapt al maanden door, maar sinds ik een dag of twee per week op kantoor ben, wil hij op die dagen ook ' s nachts gevoed worden O+

Hij wil wel een paar keer per nacht zijn speentje al dan wel of niet half slapend. Omdat ik nu behoorlijk uitgerust ben, lukt het mij vaak niet meer om meteen in slaap te vallen }:| En ik ben ook benieuwd of hij nou wakker van ons wordt of wij van hem :? Mijn vriend snurkt en ik ben een echte draaier :s) Dus wie weet slaapt hij in zijn eigen kamertje wel door als zijn speentje uit zijn mond is gevallen :)

Zal het knusse gevoel wel missen -O- Maar kijk ook wel uit naar lezen in bed of gewoon met mijn vriend k(l)etsen :P
pi_182440257
Ik lees gewoon in bed hoor dag! Veel ook, de laatste tijd. Wel op een Kindle trouwens. Ideaal tijdens nachtvoedingen.

Hier slaapt de duutser al weken op de grond. Eerst op een luchtbed, maar afgelopen zaterdag hebben we maar een extra matras gekocht. O wil vaak niet in de cosleeper, maar tegen me aan en dan vind ik een beetje ruimte in bed wel fijn ..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 oktober 2018 @ 21:15:02 #178
74056 crew  ToT
pi_182440368
:O Is het al 23.00?
Met zo'n kleine voel je je rond dit tijdstip wel finaal naar de klote, althans ik wel! _O-
pi_182440414
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:15 schreef ToT het volgende:
:O Is het al 23.00?
Met zo'n kleine voel je je rond dit tijdstip wel finaal naar de klote, althans ik wel! _O-
Ik ga tegenwoordig regelmatig om 20.30 naar bed. Lig er nu ook al in, moet eigenlijk telefoon wegleggen..
pi_182440529
Ik lig er ook al in :D Jip ligt zich nu in slaap te drinken O+
pi_182440617
Hier ook :W vanuit bed! :')
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:29:07 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182440675
Wow Jagar dat jij nog kan lezen tijdens zo'n voeding... Ik probeer wel eens het nieuws of mijn appjes ofzo te lezen tijdens een nachtvoeding maar ik ben dan zo moe dat ik niet eens mijn ogen kan focussen op tekst :+. Tijdens de 3e of 4e val ik ook bijna altijd in slaap met hem op me.

En toch kan ik niet om 20:30 ofzo naar bed. Ik kijk echt uit naar die uren relaxed op de bank als het kroost slaapt, dan vind ik dat toch zonde ofzo :')

Slim is anders, natuurlijk.
pi_182440696
Dat mis is misschien nog wel het meest van mijn pre-kind bestaan: die rustige avonden, laat naar bed kunnen en dan precies weten hoeveel je gaat slapen tot de wekker weer gaat...
pi_182440760
En hier ook veel gelezen tijdens de borstvoeding op de e-reader. Kees was altijd een trage drinker, en ik was ook altijd wel echt goed wakker tijdens voeden, dus tijd zat. Nu lees ik daarentegen weer nauwelijks.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:41:00 #185
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182440916
Ik lig echt net... lekker netflixen tot uurtje of 12 en dan slapen :P
pi_182441123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik lig echt net... lekker netflixen tot uurtje of 12 en dan slapen :P
Living on the edge. 8-)

Oh wacht: jij hebt Doornroosje gebaard. :')
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:58:09 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182441242
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Living on the edge. 8-)

Oh wacht: jij hebt Doornroosje gebaard. :')
:D

Hij slaapt al vanaf 19.30, moest nog even socializen beneden.
Maar had wel eerder willen netflixen :{w ben moe hoor.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:58:40 #188
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182441256
Hier ook een slaperige mama op de bank. Ik vraag me vanaf 21:00 al af of het al een beetje een acceptabele tijd is om richting bed te gaan :'). Dat ga ik zo maar eens doen. Hopelijk weer een goede nacht in.
pi_182441258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:52 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Wat een leuk jasje! Waar is deze van?
Tumble ‘n Dry! Ik ben weg van de kleur O+
pi_182441307
Haha Sacre! Ik ben echt wel jaloers op jouw baby :D. Al heb ik ook zeker niks te klagen, meestal slaapt ie wel voor 20:30. Alleen niet door. :P
pi_182441354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

:D

Hij slaapt al vanaf 19.30, moest nog even socializen beneden.
Maar had wel eerder willen netflixen :{w ben moe hoor.
Gut oh gut. :P
pi_182441370
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Tumble ‘n Dry! Ik ben weg van de kleur O+
He works it.
pi_182441410
Babylove ligt hier sinds iets na 20:00 te slapen. Ik gok een slokje straks rond 23:00.
Heb haar gemist vandaag. Ik heb gewerkt van 11-19:30. :{
  woensdag 10 oktober 2018 @ 22:10:45 #194
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182441514
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:58 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Tumble ‘n Dry! Ik ben weg van de kleur O+
Ja, heel mooi! O+.
pi_182441556
Wij slapen graag met de baby mee. Nu latere late voeding (denk met 20 minuten richting bed).

Maar slapen geregeld om 20:30 al. :P Dan ben ik aan het werk tot 19u, thuiskomen, eten, douchen en naar bed.
pi_182444760
Bleh!

Hele reactie geschreven, ben ik die weer kwijt :(

Samenvatting:
Team meenaarbed, nachtvoeding nummer 1 sinds 21.00 :o , auw borsten, team Netflix overdag, tijdelijk geen team boeken, wachtend op krampjes, jullie kinderen zijn tof
pi_182444862
Jagar ik vind dat best ver gaan eigenlijk, je man op de grond moeten slapen :{.

Hier ook teamvroegnaarbed, uiterlijk 21:30 naar boven. Ik mis de avonden ook wel en vooral omdat vriend en ik zo best langs elkaar op leven nu en weinig quality time samen hebben. Maar dat komt wel weer terug.

Trouwens, tip: ik heb op alle devices waar het kan instellingen/app geinstalleerd dat blauw licht eruit filtert/verminderd na 19:00 zodat ik ‘s nachts beetje kan surfen zonder té wakker te worden :7.

Kleine meid wordt iedere nacht rond 3/4 uur wakker en poept dan de luier helemaal vol. Dan geef ik een fles na het verschonen maar ze geeft dan eigenlijk geen hongersignalen en ze drinkt maar de helft op (letterlijk). Nu krijg ik dus het idee dat ze de nacht al wellicht prima doorkan zonder voeding, en dat die poepluiers gewoon onhandig getimed zijn. Mindfuck.
pi_182444956
Goede samenvatting Loj _O_ Waarom nog lange teksten typen :s)

Wij (of ik O-) ) hebben mobiele telefoons en iPads verbannen uit onze slaapkamer. MIjn vriend speelt Roller Coaster Tycoon en ik werd soms echt geirriteerd van het licht en het geluid (wat natuurlijk uit kan). En ik had het idee dat Toto er ook last van had :P Wel veel fijner zo hoor :)

Hmm.. ik lig ook om 20.30 / 21.00 uur in bed met een baby die vanaf 18.00 /19.00 uur slaapt tot 6.00 uur. Nu zou ik inderdaad de rest van de avond op kunnen blijven maar jee, mijn conditie. Ik heb echt een supermakkelijk leven met een goed slapende baby, twee dagen per week thuis werken en 1 dag op kantoor ( op dit moment is er amper wat te doen en mijn collega's laten mij er rustig in komen), we zijn ngo steeds met zijn 2-en thuis en toch ben ik op sommige dagen bekaf :@

Als ik iets moet noemen wat mij tegenviel aan het zwanger zijn is wel het herstel. Ik ben daar heel erg ongeduldig mee... Maar ja, ik heb door bloedverslies de laatste maanden van mijn zwangerschap liggend doorgebracht dus dat heeft ook niet mee geholpen. Ik doe nu lesjes met In Balans bij de fysio en dat is echt wel een aanrader :)

Vandaag een spannende dag, want Toto gaat een paar uurtjes wennen bij de opvang :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 06:45:53 #199
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182445048
Ik hoop dat alles goed zal gaan, DG! *O*.

Hier net een ochtendvoeding achter de rug. Dat is mijn lievelings geloof ik. Behalve vandaag want ik werd nat (van het zweten) wakker en dan helpt zo'n warme baby tegen je aan niet echt :P. Dat zweten is overigens iets waar ik wel echt gek van word. Hoelang zou zoiets aanhouden?
pi_182445273
Ik herken dat zweten wel, Helsinki. Ik heb er denk ik een week of zes last van gehad.
pi_182445749
Helsinki, zweten -> check. En nog extra stinken ook door de hormonen.

Ik lees veel met jullie mee, maar het ontbreekt mij nog aan de tijd en energie om te reageren, laat staan om een beetje leuk op iedereen te reageren. Sorry! Ik krijg vanzelf weer meer tijd, toch? Ja toch?

Wij hebben een paar heftige dagen achter de rug met M. Zo relaxt als hij was bij de geboorte, zo onrustig werd hij naarmate de tijd verstreek. Ik heb ook flink geworsteld met de borstvoeding omdat mijn tepels zeer blijven doen. Na een bezoek van een lactatiekundige lukte het mij zelfs weer even om zonder tepelhoedje aan te leggen. Maar na 10 voedingen zonder hoedje staan mijn tepels weer in de fik en ben ik bijna zo ver dat ik de handdoek in de ring wil gooien. Ik zie zo op tegen elke voeding en ik weiger om huilend borstvoeding te gaan geven. Inmiddels dus het hoedje er weer bij gepakt. Het houdt niet over, maar ik kan nu weer iets meer hebben. Inmiddels een kolf besteld en het idee is nu om te kijken of ik met de fles en de borst kan afwisselen zodat mijn tepels en ik wat rust krijgen. Wie weet lukt het mij dan weer om het voeden zonder hoedje weer op te pakken.

Op aanraden van de lactatiekundige zijn wij ook bij een osteopaat geweest gisteren. Omdat M lang ingedaald heeft gelegen en de artsen hem met de keizersnede niet te pakken kregen, hadden wij het vermoeden dat er misschien iets vast kon zitten in zijn nek/hoofd. En jawel, de beste man deed zijn trucje, M gilde het uit (terwijl hij heel zacht behandelde, het leek bijna alsof hij niks deed) en sindsdien heeft M niet meer gehuild en is hij rustig. Ik was MEGA sceptisch, maar ik heb voor nu weer een relaxte baby O+ Dat is mij alle geld (hemel wat zijn osteopaten duur!) waard.
pi_182445908
Heel herkenbaar dat zweten en goor :r
De afgelopen 2 nachten gaat het een stuk beter en Draakje is morgen 5 weken.

Succes voor Toto en jou vandaag Dorothy! Benieuwd hoe het gaat.

Peace, wat fijn dat de osteopaat jullie en vooral M zo goed kon helpen! Super vervelend van de borstvoeding en je tepels. Groot gelijk dat je zo niet door moet willen gaan. Hoop dat de kolf verlichting kan brengen.

Ik zou wel van jullie moeten leren om eerder naar bed te gaan. Draakje slaapt vaak voor middernacht zijn beste slaap, maar dan ben ik gewoonweg niet moe (hoera voor avond/nachtmens zijn *O* )
Ik heb natuurlijk nog verlof, dus hoef ovedag niet zo veel en doe dan vaak nog een tukje ;)
Ik sliep dus pas 2 uur, toen van 4-5.40 uur wakker en toen meldde Draakje zich om 7.15 uur alweer, wat ik nog even gerekt heb met een triljoen keer zijn speen terug doen :') Het wakker zijn vind ik nog niet eens zo erg, maar het rechtop moeten zitten daarentegen }:| Liggend voeden is tot nu toe niet ons ding.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fuchsia_roze op 11-10-2018 08:35:19 ]
pi_182446124
Hier ook veel gezweet. Duurde bij mij wel een tijd, in de zomer zweette ik ook extremer dan normaal pre-baby.
En soms nog. :') Vooral ‘s nachts.
Gisteren had ik een onhandig momentje op werk (ik feliciteerde iemand enthousiast met de geboorte van zijn dochter...heeft ie helemaal nog geen kinderen) en toen had ik ook extra klotsende oksels. :P
pi_182446133
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Jagar dat jij nog kan lezen tijdens zo'n voeding... Ik probeer wel eens het nieuws of mijn appjes ofzo te lezen tijdens een nachtvoeding maar ik ben dan zo moe dat ik niet eens mijn ogen kan focussen op tekst :+. Tijdens de 3e of 4e val ik ook bijna altijd in slaap met hem op me.

En toch kan ik niet om 20:30 ofzo naar bed. Ik kijk echt uit naar die uren relaxed op de bank als het kroost slaapt, dan vind ik dat toch zonde ofzo :')

Slim is anders, natuurlijk.
Ja, het zou mij ook heerlijk lijken, even op de bank samen met man ‘s avonds. We leven behoorlijk langs elkaar heen op het moment.

Lezen lukt omdat O dan elke 15 minuten komt, en ik dan zo gefrustreerd raak dat ik niet meer kan slapen :') . Volgende week beginnen we met de slaapcoach, en morgen heb ik nog een consult met een LK, want de BV loopt nog steeds niet echt lekker. Hij was ook wat gezakt qua lijntje bij het CB gister, van 95% tot 85%. Nog steeds 8.2 kilo, en 71 cm (96%). Lekkere beer dus.
pi_182446379
Lekkere beer inderdaad Jagär O+ Elke 15 minuten is wel heel heftig zeg, ik hoop echt dat de slaapcoach uitkomst biedt. :*

Zweten deed ik vooral in de kraamweek, momenteel valt het wel mee. Heb het nog wel snel warm, maar niet extreem.

Welpje liet me vannacht wel 4,5 uur slapen voor de eerste nachtvoeding (22.30 - 03.00) *O* Jammer dat hij daarna ook weer om 05.00 en 06.30 wilde én Ketel om 06.45 ook wakker werd. Maar alles bij elkaar toch best oké geslapen.
pi_182446399
Zo, wij zijn terug na 3,5 week vakantie. U. heeft het heerlijk gehad bij z’n familie, is naar de kapper geweest, is op vakantie geweest naar Bodrum, heeft voor het eerst gezwommen, is verliefd op z’n opa *; , heeft allemaal nieuwe updates gehad en heeft kebab gegeten. *)



Ik heb niet alles bijgelezen, maar zag mooie baby’s voorbij komen en wil nog even Helsinki welkom heten. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_182446437
Oh WoW Duman, op die foto zou je goed kunnen zien wat voor man hij zal zijn met 40. Met een beetje gedistingeerde grijze haren aan de zijkant, maar verder... O+
pi_182446442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh WoW Duman, op die foto zou je goed kunnen zien wat voor man hij zal zijn met 40. Met een beetje gedistingeerde grijze haren aan de zijkant, maar verder... O+
Oh, en tanden.
pi_182446796
Dat zweten :X en dan ook nog eens in combinatie met die hete zomer brrrr.

Duman wat een knap kind O+ heb jij zelf ook genoten van de vakantie?

Jagar, spannend hoor, volgende week starten met de slaapcoach. Ik hoop echt dat het jullie gaat helpen :*
pi_182447183
Duman: mooie jongen daar! De verloren tweelingbroer van mijn dochter (en een andere vader en moeder :+ ).

[ Bericht 2% gewijzigd door vencodark op 11-10-2018 10:15:10 ]
pi_182447229
Peacefull, heel herkenbaar wat je schrijft over de bv, hopelijk kan de kolf uitkomst bieden, deed het bij mij wel toen! En wat fijn dat M baat lijkt te hebben van de osteopaat :)

Duman, wat een hunk is het toch, ik blijf het zeggen :Y O+ Welkom terug!

Zweten in de eerste maanden is heel herkenbaar, ik beviel hartje winter maar heb de eerste weken veel in mijn voedingsshirtjes rondgelopen en dan had ik het nooit koud :+ Heb het idee dat ik het ergste nu wel kwijt ben, de zomer was nog wel hels voor me.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 10:19:58 #212
74056 crew  ToT
pi_182447387
:') Iemand een idee hoe je de kleine het fopspeentje LANGER dan 5 seconden in de mond kan laten houden? :')
Echt, je kunt je de kont niet keren of het gejammer begint al weer! _O-
  donderdag 11 oktober 2018 @ 10:31:34 #213
342418 VKV
Plausibel
pi_182447609
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:19 schreef ToT het volgende:
:') Iemand een idee hoe je de kleine het fopspeentje LANGER dan 5 seconden in de mond kan laten houden? :')
Echt, je kunt je de kont niet keren of het gejammer begint al weer! _O-
Duct tape :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 10:32:07 #214
74056 crew  ToT
pi_182447621
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:31 schreef VKV het volgende:

[..]

Duct tape :P
_O- :D

Nu zit hij aan mevrouw ToT's borst en is-ie weer ff happy. :P
pi_182447687
ToT: die van mij wil überhaupt geen fopspeen. Dus geen tips hier.

Zweten, ja check. Het wordt hier nu wel wat minder al. Behalve als ik bezig ben, met stofzuigen ofzo. Dan zweet ik nog als een otter. Maar dat wijt ik meer aan mijn niet meer bestaande conditie dan aan de hormonen. :')

Mijn baby is elke avond onrustig. Niks is goed, alles is huilen. Lang leve de huiluurtjes. Als ik met haar naar bed ga (rond 20:30, dus lang leve vroeg op bed), wordt ze rustiger (maar is ze wel wakker) en drinkt ze af en toe is een slokje, om vervolgens zo rond 22:00 wel echt te gaan slapen. Vannacht maakte ze een ruk slaap van 22 tot 5. Vind ik toch best prima voor een baby van 6 weken. Alleen ben ik dan dus vanaf 1:00 elk uur wakker want "hm, je zal toch zo wel eens honger krijgen". En vanaf 3:00 staan mijn borsten dan op klappen, dus echt lekker lig je dan ook niet meer..
  Moderator donderdag 11 oktober 2018 @ 10:40:38 #216
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182447771
Nou, wij zijn gisteren in het ziekenhuis geweest met ons dochtertje. Het is een liesbreuk aan de rechterkant. Links is geen breuk aanwezig.

Wij hebben gisteren de chirurg gesproken. Die heeft alles uitgelegd. Helaas konden we gisteren niet ook direct een gesprek hebben met de anesthesist, dus daar moeten we nog een keer voor terug.

Binnen nu en 4 weken zou een en ander plaats moeten vinden. Ik breng mijn vrouw dan de avond voor de operatie samen met ons dochtertje naar het ziekenhuis, waar zij samen blijven slapen. Ik ga terug naar huis. De volgende ochtend kan ik dan snel met de honden eruit gaan, om daarna weer terug te gaan naar het ziekenhuis, waar de operatie zal plaats vinden.

Na de operatie zal ze 24 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie, dus effectief op dag 3, als alles goed is, mogen we weer naar huis. De operatie zelf duurt 45 minuten, maar de tijd tussen dat ze van de kamer weg gaat en dat ze weer terug is op de kamer (en dan dus ook weer wakker is, hetzij suf) zal toch op 2 tot 3 uur liggen.

Nou. Het klinkt allemaal niet leuk, en we zien er dan ook tegenop. Maar, zo gaf de chirurg aan, dit moét geopereerd worden, want dit gaat niet vanzelf over. Dus wat moet dat moet, dus we zullen er toch mee moeten omgaan, en dat doen we dan ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:04:15 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182448141
Ik had niet zoveel last van zweet, alleen de eerste week :D maar dat kan ook alleen die bloedhitte geweest zijn.

Wauw Duman O+ dat haar!

Succes de komende periode CoolGuy.
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 10:19 schreef ToT het volgende:
:') Iemand een idee hoe je de kleine het fopspeentje LANGER dan 5 seconden in de mond kan laten houden? :')
Echt, je kunt je de kont niet keren of het gejammer begint al weer! _O-
Wist je dat er knuffeltjes bestaan die daarbij kunnen helpen?
Die leg je op het buikje neer en dan valt het speentje niet uit.

Wubbanub speenknuffel.

Gezien in een vlog van iemand :D wij gebruiken geen speentjes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 11:05:22 #218
74056 crew  ToT
pi_182448158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik had niet zoveel last van zweet, alleen de eerste week :D maar dat kan ook alleen die bloedhitte geweest zijn.

Wauw Duman O+ dat haar!

Succes de komende periode CoolGuy.

[..]

Wist je dat er knuffeltjes bestaan die daarbij kunnen helpen?
Die leg je op het buikje neer en dan valt het speentje niet uit.

Gezien in een vlog van iemand :D wij gebruiken geen speentjes.
Ja van die knuffels met zo'n speentje er aan vast? Die heb ik wel gezien! :Y Ik dacht alleen dat die voor juist oudere kinderen was die de knuffel zelf vast kon houden! :D
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:06:45 #219
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182448179
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja van die knuffels met zo'n speentje er aan vast? Die heb ik wel gezien! :Y Ik dacht alleen dat die voor juist oudere kinderen was die de knuffel zelf vast kon houden! :D
Haha nee, je legt het op het buikje neer en zo valt het speentje niet uit.
En later kunnen ze het inderdaad vasthouden.
pi_182448204
En heb je al een ander soort speentje geprobeerd? Hier werd Difrax linea recta naar buiten gewerkt, evenals Bibi. Maar Avent gaat goed.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 11 oktober 2018 @ 11:13:09 #221
74056 crew  ToT
pi_182448284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:08 schreef Malteser het volgende:
En heb je al een ander soort speentje geprobeerd? Hier werd Difrax linea recta naar buiten gewerkt, evenals Bibi. Maar Avent gaat goed.
Avent gaat relatief het beste, maar ook die vliegt er best vaak uit.

We proberen hem wel zo min mogelijk een speen te geven, omdat het het zuigreflex zou verzwakken bij de fles en de borst.
pi_182448374
Dat gezweet in de kraamtijd. Zelfs midden in de winter was ik drijfnat. Ik vond dat vervelender dan het vloeien. :r

Vervelend CG, sterkte ermee. :)

Ik ga nooit meer op tijd naar bed en hoe meer Banaan op de avond wakker wordt, hoe langer ik opblijf. Toen hij mini was gingen mijn man en ik allebei vaak om zeven uur naar bed, opblijven was negen uur naar bed. :D

Wat een knap kindje toch Duman. O+ Fijn dat je vakantie zo goed is bevallen!

Lezen doe ik wanneer Banaan moet slapen (Kobo). Vaak zat lukt het niet omdat hij naar mijn boek blijft rollen maar soms kan ik best een tijd voorlezen. 's Nachts lees ik niet meer, dat kost me mijn nachtrust. Plus dat Banaan daar dan weer wakker van zou worden.

Peace wat vervelend dat het voeden nog zo lastig gaat. Ik ben wel team borstvoeding, maar als het voor jou niet fijn is, moet je ook kunnen stoppen/afbouwen. :*

Dorothy die conditie komt wel weer. Jouw herstel is natuurlijk ook heel anders doordat je zo lang rustig aan moest doen. Ik snap wel dat het frustrerend is. :Y

Vannacht was Banaan wel vaak wakker maar hield het bij alleen drinken, niet steeds heen/terug rollen. En we sliepen uit tot half negen. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182448421
Wel fijn dat het snel lijkt plaats te vinden CG. Maar inderdaad spannend en niet leuk!

DUMAN, wat een waanzinnig mooie foto en Kebab? Vond ie het lekker? Klinkt als een fijne vakantie!

Vroeg naar bed, ik heb mijn vrouw gisteren om 20:30 naar bed geschopt. Ze was lijkwit van de moeheid en had 'nachtdienst'. Als zij de late avondfles geeft, lig ik meestal ook rond 21:30 te slapen hoor.
Juul was gisterenavond weer enorm onrustig, heel hard huilen en lastig te troosten. Ze slaapt hier goed maar de andere omgeving, buitenlucht en prikkels komen er 's avonds even flink uit. Ik ben zo blij dat B daar volledig doorheen slaapt want het zijn behoorlijk gehorige huisjes.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 11:34:24 #224
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182448688
Getsie, dan stel ik me er maar op in dat het nog wel even kan gaan duren -O-.

Peace, wat jammer dat het zo loopt met de borstvoeding :*. Ik doe het eigenlijk nog steeds met behulp van een hoedje en kies er soms ook voor om te kolven als ik merk dat mijn tepels eigenlijk weer te zeer doen. Dat is nu vaak de nachtvoeding want het wordt in de loop van de dag steeds iets pijnlijker/gevoeliger. In de ochtend voelt het dan weer aanzienlijk beter :). Dat tegen de opvoedingen op zien herken ik dus helaas ook.. ik heb toen mezelf X aantal dagen gegeven en zou bij geen verbetering overstappen op KV. Hoe sta jij daar tegenover? Dat houd ik nog steeds als optie in mijn achterhoofd maar er is wel wat verbetering dus dat motiveert me om door te gaan. Fijn dat de osteopaat iets heeft kunnen betekenen! 



Fuchs, hier wil dat liggend voeden ook niet zo :'). I. wordt heel ongeduldig omdat ik te lang bezig ben met dat gehannes aan mijn tepel en tepelhoedje. Dan valt dat ding er weer (half) af of lig ik weer te hoog, te ver, te dichtbij, etc :'). Verder ook wel #teamnachtdier maar met de baby is het toch veranderd. Ik vraag me af voor hoelang. Straks met werken wordt het sowieso lastig omdat ik vanaf 23:00u daar mag gaan slapen of anders pas om half 11 klaar ben. En dan lukt het toch niet om meteen in slaap te vallen.



Jagar, ik hoop dat de slaapcoach iets voor jullie kan betekenen! Lijkt me erg pittig zo om de 15 minuten.

Duman O+ wat een mooie kleine man heb je daar! (En wat een haren!)
Heb je een goede vakantie gehad? 

pi_182449430
Peace en Helsinki, Mars heeft 19 weken met tepelhoedje gedronken. En ineens van de een op de andere voeding wilde hij het hoedje niet meer. En dat na ruim 4 maanden dus. Nu drinkt hij probleemloos zonder hoedje en zijn mijn tepels ook niet meer gevoelig door al die maanden bv.
Dus laat je niet afschrikken door voeden met tepelhoedje. Als dat werkt, dan is het prima. En wie weet komt er vanzelf een moment dat het ook lukt zonder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')