abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:19:53 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_182331133
Ga dit weekend migreren, volgens mijj allemaal geen rocket science, maar heb nog wel een aantal vragen:

- waar slaat Outlook de mail-adressen op die verschijnen als je het adres begint te typen?
- kan ik de .PST één op één importeren zonder verlies van tasks, calender, etc.?

Alle tips zijn uiteraard welkom. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_182331343
antwoord op vraag 2: ja dit moet gewoon kunnen.

vraag 1: vroeger was dit een los bestand, *volgens mij* zit dit met 2013 ook in het pst bestand opgeslagen, maar ik kan mij vergissen met een exchange omgeving

ik heb die upgrade nooit zo uitgevoerd, maar ik zou verwachten dat de nieuwe versie de oude profielen ed gewoon oppikt
pi_182331527
In ieder geval een goede backup maken van je PST bestand.
Better safe than sorry
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:11:36 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_182332011
Uiteraard. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_182332122
https://support.office.co(...)94-a531-25a42ec8e8f0

de auto complete list geeft wel regelmatig problemen daarnaast dit nooit zo gedaan overigens.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:27:59 #6
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_182343735
Het is zeker goed om een back-up van de. Pst te maken als dat al je mail bevat.

Als je office 2019 installeert zonder dat je de rest van je computer opnieuw installeert verwacht ik dat je zelfs je mail niet hoeft in te stellen. Die instellingen blijven gewoon behouden. Dat staat los van de installatie. In het ergste geval wil hij je data bestand upgraden voor meer mogelijkheden in Outlook 2019.

Als je naar het configuratiescherm van Windows gaat (niet "instellingen" in Windows 10, maar echt het oude configuratiescherm) een daar zoekt op Mail, dan kom je daar de profielinstellingen van Outlook tegen.

Hier meer info over de auto complete list: https://support.office.co(...)94-a531-25a42ec8e8f0
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:38:33 #7
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_182343963
Overigens, een PST kun je redelijk eenvoudig weer importeren of ik denk zelfs hergebruiken (hoewel het lang geleden is dat ik dat geprobeerd heb. Werk al meer dan 15 jaar zowel privé als zakelijk met een Exchange mailbox, waar dat niet nodig is).

Heb je echter je mail via IMAP of ook Exchange, dan maakt Outlook een OST bestand. Dat is een offline kopie van je mailbox op de server, die versleuteld is en waar je dus niks aan hebt als backup. Maar als het goed is dan staat die mail dan dus ergens veilig op een server.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:01:13 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_182344481
Nou, het ging allemaal wat eenvoudiger dan ik dacht, pakket gekocht via MS, klein installatiebestand gedownload (Office 2013 stond er nog op), heb de laptop even alleen gelaten, toen ik terugkwam stond alles erop, inclusief Outlook met PST, Calender, adressen, tasks, etc.Had verwacht dat ik een groot installatiebestand moest downloaden zoals bij versie 2007 en 2013. Maar het ging helemaal automatisch.

Het enige (zeer) vervelende en frustrerende is dat ik hier nog erg veel last van heb:DIG / [Blinde paniek] Outlook 2013 problemen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:34:13 #9
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_182345071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:01 schreef static het volgende:
Nou, het ging allemaal wat eenvoudiger dan ik dacht, pakket gekocht via MS, klein installatiebestand gedownload (Office 2013 stond er nog op), heb de laptop even alleen gelaten, toen ik terugkwam stond alles erop, inclusief Outlook met PST, Calender, adressen, tasks, etc.Had verwacht dat ik een groot installatiebestand moest downloaden zoals bij versie 2007 en 2013. Maar het ging helemaal automatisch.

Het enige (zeer) vervelende en frustrerende is dat ik hier nog erg veel last van heb:DIG / [Blinde paniek] Outlook 2013 problemen
Sorry, voor die problemen heb ik geen oplossing. Als je deze PST al lang gebruikt zou je waarschijnlijk het beste kunnen beginnen met een nieuwe PST en daar de oude PST in kunnen importeren. Dan ben je alleen wel je auto complete list kwijt, tenzij je die ook overzet (zie support artikel).

Alle items in Outlook staan in mappen, zelfs de agenda. Als je de weergave aanpast naar lijst (via tabblad beeld), dan krijg je gewoon allemaal bestandjes te zien, met als e-mails. Op die manier dus ook eenvoudig te verplaatsen.

Als je het hebt over KPN, heb je het dan ook over een @kpnmail.nl mailadres? Of heb je een eigen domeinnaam? Zakelijk zou ik je eigenlijk office 365 willen adviseren. Voor 10,50 per maand heb je alle Officeprogramma's (die je nu hebt gekocht), een Exchange mailbox van 50 GB en nog veel meer.

Nu je al office 2019 hebt gekocht zou je ook alleen een Exchange licentie kunnen nemen. Dan betaal je waarschijnlijk rond de 3 euro per maand. Dan heb je die mailbox meteen op al je apparaten en ook via webmail.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 23:44:40 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_182345265
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:34 schreef Zeus1981 het volgende:
Als je het hebt over KPN, heb je het dan ook over een @kpnmail.nl mailadres?
Zowel Microsoft als KPN hebben meegekeken (remote) en het lijkt erop dat er een wirwar aan mailadressen, wachtwoorden, etc. is ontstaan na een update in de KPN systemen afgelopen zomer (toen ik er voor het eerst last van kreeg).

Toen ik mijn eerste internetverbinding nam (jaren '90) was dat bij worldaccess.nl, met als adres @wxs.nl. Dat bedrijf is toen later overgenomen door planet.nl (dat is nog steeds mijn huidige mailadres ), daarna heeft KPN Planet overgenomen en betaalde ik een bedrag per maand om zowel mijn toenmalige @wxs.nl en @planet.nl te blijven kunnen gebruiken (na al die jaren over te gaan op een @kpnmail.nl adres is doodzonde, iedereen kent mijn 'oude' adressen).

Anyway, dat heeft KPN afgelopen zomer in de systemen gewijzigd met waarschijnlijk wat conflicten. Heb vanavond nog de BO van KPN gesproken, die gaan er maandag (als de afdeling er weer is) achteraan.

Heb ook gevraagd om mail-relay tijdelijk op mijn adres uit te schakelen zodat ik via tethering wat kan testen om e.e.a. uit te sluiten. Dat kon de BO niet doen, dus ook op maandag wachten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')