abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:49:52 #26
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_182331670
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:45 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja dank je wel ik was er zelf ook wel blij mee. Een van mijn betere reacties zelfs.
Ik heb dit topic uitgeprint en boven m'n bed gehangen. O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_182331729
Wiet is niet normaal en kanker ook niet het gaat er gewoon om dat het niet verkeerd wordt gebruikt
.
pi_182331991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:54 schreef Arthi het volgende:
Wiet is niet normaal en kanker ook niet het gaat er gewoon om dat het niet verkeerd wordt gebruikt
Hoezo is kanker niet normaal?

Heel kort gezegd: als je kanker hebt, dan is er iets misgegaan met je celdeling. Weet je wat dat is, celdeling? We zullen dat kort uitleggen: je lichaam bestaat uit heel veel (miljarden) cellen. Dat zijn de bouwstenen van ons lichaam en ze hebben allemaal verschillende taken (rode bloedcellen vervoeren zuurstof, spiercellen houden ons sterk enzovoorts). Die cellen worden alleen wel snel oud, dan moeten er dus nieuwe cellen worden gemaakt die de taak overnemen. Dat regelt ons lichaam helemaal zelf doordat de cellen zichzelf kopiëren (in tweeën delen). De oude sterft dan en de nieuwe gaat het werk doen. Dat gebeurt iedere dag wel met miljoenen cellen, zonder dat je er iets van merkt. Maar soms gaat er dus iets mis met die celdeling. Dan sterft de cel niet als hij een kopie heeft gemaakt, maar blijft hij doorleven. Dat gebeurt als een cel stuk is, beschadigd noemen we dat. We weten nog niet precies waarom een cel beschadigd raakt, maar als dat zo is, blijft hij maar kopieën maken van zichzelf. En die gekopieerde cellen blijven zichzelf ook weer kopiëren. Zo komen er steeds meer van die beschadigde cellen bij. Die vormen samen een soort klontje, en dat noemen we een tumor. Een tumor is dus een klontje van alsmaar gekopieerde zieke cellen. Zo’n tumor is gevaarlijk omdat hij maar door blijft groeien. Dat kan pijn doen, omdat een tumor in je lichaam veel plek inneemt. Een tumor drukt dan bijvoorbeeld tegen de huid, spieren of botten. Er ontstaat dus eigenlijk een soort gevecht tussen de kankercellen en gezonde cellen. Maar de kankercellen groeien sneller en zijn dan dus sterker.
Weggegaan en opgerot
pi_182332042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hoezo is kanker niet normaal?

Heel kort gezegd: als je kanker hebt, dan is er iets misgegaan met je celdeling. Weet je wat dat is, celdeling? We zullen dat kort uitleggen: je lichaam bestaat uit heel veel (miljarden) cellen. Dat zijn de bouwstenen van ons lichaam en ze hebben allemaal verschillende taken (rode bloedcellen vervoeren zuurstof, spiercellen houden ons sterk enzovoorts). Die cellen worden alleen wel snel oud, dan moeten er dus nieuwe cellen worden gemaakt die de taak overnemen. Dat regelt ons lichaam helemaal zelf doordat de cellen zichzelf kopiëren (in tweeën delen). De oude sterft dan en de nieuwe gaat het werk doen. Dat gebeurt iedere dag wel met miljoenen cellen, zonder dat je er iets van merkt. Maar soms gaat er dus iets mis met die celdeling. Dan sterft de cel niet als hij een kopie heeft gemaakt, maar blijft hij doorleven. Dat gebeurt als een cel stuk is, beschadigd noemen we dat. We weten nog niet precies waarom een cel beschadigd raakt, maar als dat zo is, blijft hij maar kopieën maken van zichzelf. En die gekopieerde cellen blijven zichzelf ook weer kopiëren. Zo komen er steeds meer van die beschadigde cellen bij. Die vormen samen een soort klontje, en dat noemen we een tumor. Een tumor is dus een klontje van alsmaar gekopieerde zieke cellen. Zo’n tumor is gevaarlijk omdat hij maar door blijft groeien. Dat kan pijn doen, omdat een tumor in je lichaam veel plek inneemt. Een tumor drukt dan bijvoorbeeld tegen de huid, spieren of botten. Er ontstaat dus eigenlijk een soort gevecht tussen de kankercellen en gezonde cellen. Maar de kankercellen groeien sneller en zijn dan dus sterker.
Wat deze man zegt, en daarbij wil ik nog zeggen dat wiet ook normaal is, is gewoon een plant.
pi_182332140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:13 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Wat deze man zegt, en daarbij wil ik nog zeggen dat wiet ook normaal is, is gewoon een plant.
Onkruid zelfs
Weggegaan en opgerot
pi_182332187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:20 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Onkruid zelfs
True, mijn hele tuin staat er mee vol, valt niet tegenop te wieden.
pi_182332260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:22 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

True, mijn hele tuin staat er mee vol, valt niet tegenop te wieden.
Ik help je er graag vanaf hoor. Ik verbrand het namelijk.
Weggegaan en opgerot
pi_182332519
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:13 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Wat deze man zegt, en daarbij wil ik nog zeggen dat wiet ook normaal is, is gewoon een plant.
De hennepplant is gewoon wiet dat is het vermalen ervan en dan het opdoken ervan, dat is niet normaal.
.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:47:23 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_182332561
Je bent verdwaald. Dit is DEF. En als je een stelling wil poneren moet je moeite doen om het een beetje te verduidelijken waarom en hoe, niet met een oneliner.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')