abonnement Unibet Coolblue
pi_182374537
Omdat het andere topic dicht is, maar even hier:

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:52 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat is mijn argument niet, slechts dat pro-piet racistisch is, ongeacht het kleurtje dat je hebt. Pro-piet bagatelliseert slavernij, terwijl pro-piet zelf nooit slaaf zou willen zijn.
Je zogenaamde "argument" is feitelijk nergens op gebaseerd. De werkelijke herkomst van Zwarte Piet heeft namelijk niks met slavernij of racisme te maken. Evenmin is Zwarte Piet een figuur die zich racistisch gedraagt, racisme of slavernij goedpraat, etc.

Het idee dat mensen die Zwarte Piet willen houden automatisch slavernij bagatelliseren, is te idioot voor woorden. Dit soort onzin kan alleen uit de mond komen van mensen die dusdanig zijn gehersenspoeld dat ze werkelijk geloven dat Zwarte Piet racisme is.

Zie hier het gevaar van propaganda: extreem-linkse activisten kregen een riant podium in de media om hun verknipte verhaal te vertellen, talloze "weldenkende" BN'ers en invloedrijke politici kozen ook hun kant. De andere kant van het verhaal (lees: de werkelijkheid) kreeg amper aandacht. De maker van een documentaire (o.b.v. tientallen jaren onderzoek) raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt: dat verhaal, over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet, mocht niet gehoord worden.
pi_182374650
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
mocht niet gehoord worden.
Het werd - letterlijk - niet verkocht. Dat het 'niet gehoord mocht worden' is weer van een heel andere orde.
  Beste debater 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 18:05:50 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182374676
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat het andere topic dicht is, maar even hier:

[..]

Je zogenaamde "argument" is feitelijk nergens op gebaseerd. De werkelijke herkomst van Zwarte Piet heeft namelijk niks met slavernij of racisme te maken. Evenmin is Zwarte Piet een figuur die zich racistisch gedraagt, racisme of slavernij goedpraat, etc.

Het idee dat mensen die Zwarte Piet willen houden automatisch slavernij bagatelliseren, is te idioot voor woorden. Dit soort onzin kan alleen uit de mond komen van mensen die dusdanig zijn gehersenspoeld dat ze werkelijk geloven dat Zwarte Piet racisme is.

Zie hier het gevaar van propaganda: extreem-linkse activisten kregen een riant podium in de media om hun verknipte verhaal te vertellen, talloze "weldenkende" BN'ers en invloedrijke politici kozen ook hun kant. De andere kant van het verhaal (lees: de werkelijkheid) kreeg amper aandacht. De maker van een documentaire (o.b.v. tientallen jaren onderzoek) raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt: dat verhaal, over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet, mocht niet gehoord worden.
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De precedentwerking die hier vanuit gaat, is zeer verontrustend. Wat is het volgende feest of de volgende traditie die door het geziek van tien man en een paardenkop om zeep wordt geholpen? En waarom moeten Nederlandse tradities wijken of worden aangetast, terwijl migranten alle ruimte krijgen om hun feesten, tradities en rituelen te houden? Stel dat het Suikerfeest mij zou storen en ik zou dat kenbaar maken, dan ben ik "de racist". Maar als mensen zich aan Zwarte Piet storen, dan is daar alom begrip voor.

En alsof het allemaal nog niet triest genoeg is, is het ook nog eens zo dat Zwarte Piet niets heeft te maken met racisme of slavernij. Wie zich verdiept in de werkelijke herkomst van Zwarte Piet en soortgelijke figuren bij tal van Europese feesten, ontdekt dat het zwarte gelaat staat voor een duivel-achtige figuur: het angst aanjagen (met als prettige bijkomstigheid: minder makkelijk herkenbaar zijn).

Maar uiteraard moet en zal Zwarte Piet racisme zijn, omdat een klein groepje extreem-linkse beroepsgekwetsten graag het slachtoffer uithangt. Terwijl Sinterklaas op Curaçao mét Zwarte Pieten wordt onthaald, moet hier het feest om zeep worden geholpen. En let op: welke aanpassing er ook gebeurt, het is nooit genoeg. Toen de NTR deze week de roetveegpieten aankondigde, waren de links-extremisten van de Grauwe Eeuw er als de kippen bij om te roepen dat het nog steeds "Blackface" is.

Maar nog erger dan die extreem-linkse, geweld niet schuwende, clubjes zijn alle meelopers. De zogenaamd weldenkende, redelijke D66- en PvdA-aanhangers, de "ach, wat maakt het uit"-roepers, de "het is maar een kinderfeest"-roepers. Landverraders zijn het. Deze oliedomme mensen kijken niet verder dan hun neus lang is: ze offeren Zwarte Piet op, want wat maakt het uit? Ze denken alleen niet na over de consequenties van dit soort gedrag op langere termijn.

Stukje voor stukje raakt Nederland z'n eigenheid kwijt. Vandaag Zwarte Piet, morgen Dodenherdenking of vuurwerk tijdens Oud en Nieuw, overmorgen de Paasvuren, noem maar op. Eid Mubarak, mensen! En Happy Halloween! ^O^
Toe maar, landverraders.

Persoonlijk interesseert Zwarte Piet me helemaal niets; het 'het is racisme'-geroep is achterlijk; het 'het is traditie dus onaantastbaar' evenzeer.

Maar die passie voor een onderwerp als Zwarte Piet... ongelooflijk.

Persoonlijk vond ik het onzalige plan van het kabinet om verstandelijk beperkten onder minimumloon te werk te zetten van een wat gewichtiger niveau. Maar hieromtrent las ik bar weinig van verontwaardigde facebookers en fokkers; de SJW'ers die elk moment aangrijpen om de meest ridicule futiliteit aan te grijpen om discriminatie te roepen niet, de altrechtse kruisvaarders die zich vervolgens op die randgroep en hun futiliteiten storten eveneens niet.

Of de afschaffing van de studiebeurs. Of de verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt met daaraan gekoppeld nog een prachtige hervorming, namelijk die betreffende de rechtsbijstand.

Een topicje hier, een berichtje op NU.nl daar.

Echt, als Nederlanders alleen nog maar voor Zwarte Piet de straat op gaan, voor of tegen, is daar maar een woord voor: decadentie.

En inderdaad elfletterig: zoals ik die SJW'ers met hun 'RACIST!' gejank uitlach, zo lach ik jou ook uit, met je 'landverraad'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182374689
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[..]

Toe maar, landverraders.

Persoonlijk interesseert Zwarte Piet me helemaal niets; het 'het is racisme'-geroep is achterlijk; het 'het is traditie dus onaantastbaar' evenzeer.

Maar die passie voor een onderwerp als Zwarte Piet... ongelooflijk.

Persoonlijk vond ik het onzalige plan van het kabinet om verstandelijk beperkten onder minimumloon te werk te zetten van een wat gewichtiger niveau. Maar hieromtrent las ik bar weinig van verontwaardigde facebookers en fokkers; de SJW'ers die elk moment aangrijpen om de meest ridicule futiliteit aan te grijpen om discriminatie te roepen niet, de altrechtse kruisvaarders die zich vervolgens op die randgroep en hun futiliteiten storten eveneens niet.

Of de afschaffing van de studiebeurs. Of de verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt met daaraan gekoppeld nog een prachtige hervorming, namelijk die betreffende de rechtsbijstand.

Een topicje hier, een berichtje op NU.nl daar.

Echt, als Nederlanders alleen nog maar voor Zwarte Piet de straat op gaan, voor of tegen, is daar maar een woord voor: decadentie.

En inderdaad elfletterig: zoals ik die SJW'ers met hun 'RACIST!' gejank uitlach, zo lach ik jou ook uit, met je 'landverraad'.
Hear, hear. Mensen verworden weer eens tot wat ze zogenaamd verafschuwen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:07:58 #255
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182374741
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat het andere topic dicht is, maar even hier:

[..]

Je zogenaamde "argument" is feitelijk nergens op gebaseerd. De werkelijke herkomst van Zwarte Piet heeft namelijk niks met slavernij of racisme te maken. Evenmin is Zwarte Piet een figuur die zich racistisch gedraagt, racisme of slavernij goedpraat, etc.

Het idee dat mensen die Zwarte Piet willen houden automatisch slavernij bagatelliseren, is te idioot voor woorden. Dit soort onzin kan alleen uit de mond komen van mensen die dusdanig zijn gehersenspoeld dat ze werkelijk geloven dat Zwarte Piet racisme is.

Zie hier het gevaar van propaganda: extreem-linkse activisten kregen een riant podium in de media om hun verknipte verhaal te vertellen, talloze "weldenkende" BN'ers en invloedrijke politici kozen ook hun kant. De andere kant van het verhaal (lees: de werkelijkheid) kreeg amper aandacht. De maker van een documentaire (o.b.v. tientallen jaren onderzoek) raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt: dat verhaal, over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet, mocht niet gehoord worden.
Beste Kleinpiemel (elfletterig, toeval?!?), ben je vergeten dat pro-piet reeds heeft toegezegd dat Zwarte Piet racistisch is door slavernij te vieren, simpelweg door oorbellen uit te doen, lipstick af te vegen en minder en minder 'roet' te smeren?

Zet racistisch rechts niet langer voor kleine lul en delete je account.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamina op 07-10-2018 18:16:17 ]
1 + 1 = blauw
pi_182374921
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
Het werd - letterlijk - niet verkocht. Dat het 'niet gehoord mocht worden' is weer van een heel andere orde.
Een vooringenomen, extreem gekleurd en eenzijdig broddelwerkje van Sunny Bergman werd zonder moeite op prime time uitgezonden op TV.

Je moet je kop toch wel extreem diep in het zand hebben zitten, wil je niet zien dat media in de hele "discussie" rondom Zwarte Piet steevast partij kiezen voor de extreem-linkse activisten en hen een riant podium bieden.
pi_182375010
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[..]

Toe maar, landverraders.

Persoonlijk interesseert Zwarte Piet me helemaal niets; het 'het is racisme'-geroep is achterlijk; het 'het is traditie dus onaantastbaar' evenzeer.

Maar die passie voor een onderwerp als Zwarte Piet... ongelooflijk.

Persoonlijk vond ik het onzalige plan van het kabinet om verstandelijk beperkten onder minimumloon te werk te zetten van een wat gewichtiger niveau. Maar hieromtrent las ik bar weinig van verontwaardigde facebookers en fokkers; de SJW'ers die elk moment aangrijpen om de meest ridicule futiliteit aan te grijpen om discriminatie te roepen niet, de altrechtse kruisvaarders die zich vervolgens op die randgroep en hun futiliteiten storten eveneens niet.

Of de afschaffing van de studiebeurs. Of de verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt met daaraan gekoppeld nog een prachtige hervorming, namelijk die betreffende de rechtsbijstand.

Een topicje hier, een berichtje op NU.nl daar.

Echt, als Nederlanders alleen nog maar voor Zwarte Piet de straat op gaan, voor of tegen, is daar maar een woord voor: decadentie.

En inderdaad elfletterig: zoals ik die SJW'ers met hun 'RACIST!' gejank uitlach, zo lach ik jou ook uit, met je 'landverraad'.
Mensen die toestaan dat tradities zonder deugdelijke argumentatie en zonder draagvlak vanuit de samenleving om zeep worden geholpen of worden aangetast, noem ik landverraders, ja.

Jouw grote denkfout - en die van veel anderen - is dat het hier slechts gaat om "een onderwerp als Zwarte Piet". Dit is zo veel meer dan dat. Dit is een regelrechte aanval van migranten op onze cultuur en onze tradities. Het is een aanval van mensen die ruim baan eisen voor hun eigen gebruiken en tradities, maar Nederlanders hetzelfde niet gunnen.

Niet de migranten, maar Nederlanders moeten zich aanpassen. En het blijft ook niet bij Zwarte Piet, zoals ik al heb uitgelegd. Zwarte Piet is pas het begin. Nederlanders gaan er overigens de straat ook niet voor op: ze laten het gewoon gebeuren. Gewillige media en invloedrijke mensen met zwakke ruggengraat doen de rest.
pi_182375050
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen die toestaan dat tradities zonder deugdelijke argumentatie en zonder draagvlak vanuit de samenleving om zeep worden geholpen of worden aangetast, noem ik landverraders, ja.
Daarom word je dan ook niet zo heel serieus genomen. Je begint namelijk op dezelfde drammende, kleinzerige en onredelijke meute te lijken als die van het anti-kamp wat je zo veracht. Alleen sta je aan de andere kant van de medaille. Dat is het enige onderscheid.
pi_182375065
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:07 schreef Kamina het volgende:

[..]

Beste Kleinpiemel (elfletterig, toeval?!?), ben je vergeten dat pro-piet reeds heeft toegezegd dat Zwarte Piet racistisch is door slavernij te vieren, simpelweg door oorbellen uit te doen, lipstick af te vegen en minder en minder 'roet' te smeren?

Zet racistisch rechts niet langer voor kleine lul en delete je account.
Er is niet zoiets als "pro-piet", in de zin van een beweging die uitspraken doet. Het is een historisch feit, controleerbaar, dat de herkomst van Zwarte Piet helemaal niks heeft te maken met racisme of slavernij. Daar verandert jouw slecht geïnformeerde, gekleurde mening helemaal niets aan.

Aanpassingen aan het uiterlijk van Zwarte Piet zijn niet genoeg voor de beroepsklagers. Ook de nieuwste aanpassingen niet, die de NTR deze week aankondigde. In plaats van mensen aan te moedigen om hun account te wissen, geef ik je een ander advies: ga volgende maand naar Curaçao. Dan kun je daar kijken naar de intocht van Sinterklaas mét Zwarte Pieten. :W
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:27:51 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182375168
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat het andere topic dicht is, maar even hier:

[..]

Je zogenaamde "argument" is feitelijk nergens op gebaseerd. De werkelijke herkomst van Zwarte Piet heeft namelijk niks met slavernij of racisme te maken. Evenmin is Zwarte Piet een figuur die zich racistisch gedraagt, racisme of slavernij goedpraat, etc.

Het idee dat mensen die Zwarte Piet willen houden automatisch slavernij bagatelliseren, is te idioot voor woorden. Dit soort onzin kan alleen uit de mond komen van mensen die dusdanig zijn gehersenspoeld dat ze werkelijk geloven dat Zwarte Piet racisme is.

Zie hier het gevaar van propaganda: extreem-linkse activisten kregen een riant podium in de media om hun verknipte verhaal te vertellen, talloze "weldenkende" BN'ers en invloedrijke politici kozen ook hun kant. De andere kant van het verhaal (lees: de werkelijkheid) kreeg amper aandacht. De maker van een documentaire (o.b.v. tientallen jaren onderzoek) raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt: dat verhaal, over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet, mocht niet gehoord worden.
Maar jij hebt die wel gezien en een fact check gedaan????
Of is het net zo goed een mogelijkheid dat het een prut docu was die de moeite niet waard was?

Erg benieuwd naar je antwoord.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182375172
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom word je dan ook niet zo heel serieus genomen. Je begint namelijk op dezelfde drammende, kleinzerige en onredelijke meute te lijken als die van het anti-kamp wat je zo veracht. Alleen sta je aan de andere kant van de medaille. Dat is het enige onderscheid.
Zoals altijd kom je niet verder dan persoonlijke aanvallen. Klein stukje tekst citeren, verder nergens inhoudelijk op reageren en alleen moreel oordeel over mij vellen. Zo kennen we je weer. :')

We kunnen er een kort of lang verhaal van maken, maar we staan in dit land voor de keuze: of we gaan elke keer buigen voor kleine groepjes extremisten die geweld niet schuwen (bron: AIVD-rapport over terreurdreiging), of we bieden daar krachtig weerstand aan.

Ik doe dat laatste: de extreem-linkse beroepsklagers gaan inbinden. Net zoals andere mensen in Nederland dat ook moeten, bij bepaalde feesten en tradities die ze verafschuwen. De gemiddelde dominee in Staphorst zit echt niet te wachten op de Gay Pride, de gemiddelde Republikein hekelt Koningsdag, de gemiddelde neo-nazi verafschuwt het feit dat het Suikerfeest wordt gevierd. Ik ga pal staan voor het recht van mensen (ook migranten) om hun eigen feesten en tradities te vieren, zonder dat kleine groepjes / klagers dat verzieken of verstoren.
pi_182375232
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals altijd kom je niet verder dan persoonlijke aanvallen. Klein stukje tekst citeren, verder nergens inhoudelijk op reageren en alleen moreel oordeel over mij vellen. Zo kennen we je weer. :')

We kunnen er een kort of lang verhaal van maken, maar we staan in dit land voor de keuze: of we gaan elke keer buigen voor kleine groepjes extremisten die geweld niet schuwen (bron: AIVD-rapport over terreurdreiging), of we bieden daar krachtig weerstand aan.
Je noemt mensen - in de context van Sinterklaas - landverraders. Dan help je de discussie bij voorbaat al om zeep. Als je daar, en op de houding die je meteen tentoonspreidt, niet wil worden aangesproken moet je niet op een forum posten.

En nee, er zijn wel meer opties dan de 2 die jij noemt. Maar je bent inmiddels al zo extremistisch geworden dat je die niet meer ziet.
pi_182375257
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar jij hebt die wel gezien en een fact check gedaan????
Of is het net zo goed een mogelijkheid dat het een prut docu was die de moeite niet waard was?

Erg benieuwd naar je antwoord.
De bevindingen uit genoemde documentaire zijn algemeen bekend en worden ook onderschreven door diverse andere deskundigen. Het is bovendien ook rechtstreeks terug te zien in allerlei feesten en gebruiken in Europa en daarbuiten, met Sinterklaas-achtige figuren of duivel-achtige karakters met een zwart gezicht.

De herkomst van Zwarte Piet ligt ver voor de tijd van de slavernij. En Jan Schenkman, de oud-onderwijzer, die rond 1850 de huidige Zwarte Piet vormgaf, was een notoir tegenstander van de slavernij.
pi_182375261
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
Maar je bent inmiddels al zo extremistisch geworden dat je die niet meer ziet.
Maak jezelf niet zo belachelijk, Henk uit Rotterdam.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:32:12 #265
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_182375271
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals altijd kom je niet verder dan persoonlijke aanvallen. Klein stukje tekst citeren, verder nergens inhoudelijk op reageren en alleen moreel oordeel over mij vellen. Zo kennen we je weer. :')

We kunnen er een kort of lang verhaal van maken, maar we staan in dit land voor de keuze: of we gaan elke keer buigen voor kleine groepjes extremisten die geweld niet schuwen (bron: AIVD-rapport over terreurdreiging), of we bieden daar krachtig weerstand aan.

Ik doe dat laatste: de extreem-linkse beroepsklagers gaan inbinden. Net zoals andere mensen in Nederland dat ook moeten, bij bepaalde feesten en tradities die ze verafschuwen. De gemiddelde dominee in Staphorst zit echt niet te wachten op de Gay Pride, de gemiddelde Republikein hekelt Koningsdag, de gemiddelde neo-nazi verafschuwt het feit dat het Suikerfeest wordt gevierd. Ik ga pal staan voor het recht van mensen (ook migranten) om hun eigen feesten en tradities te vieren, zonder dat kleine groepjes / klagers dat verzieken of verstoren.
Overdrijven is ook een vak. In het andere topic (wat inmiddels gesloten is :6 ) zag ik je schermen met de suggestie dat we straks Palestijnen gaan herdenken tijdens Dodenherdenking. Ik wil graag van je weten wat er in je hoofd speelde toen je die drek uit je vingers forceerde. Het toont een enorme minachting richting een van onze belangrijkste tradities. Ik vind het walgelijk om ons oorlogsverleden zo te gebruiken in een discussie 8)7 :r .

Ik zou graag willen weten of je echt denkt dat 'we' zo kwetsbaar zijn, of dat we straks dingen niet meer mogen.
pi_182375302
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Maak jezelf niet zo belachelijk, Henk uit Rotterdam.
Als je met termen als landverrader gaat smijten m.b.t. de Sinterklaas-discussie sta je vrij extreem in de discussie natuurlijk.
  Beste debater 2022 zondag 7 oktober 2018 @ 18:34:08 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182375325
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen die toestaan dat tradities zonder deugdelijke argumentatie en zonder draagvlak vanuit de samenleving om zeep worden geholpen of worden aangetast, noem ik landverraders, ja.

Jouw grote denkfout - en die van veel anderen - is dat het hier slechts gaat om "een onderwerp als Zwarte Piet". Dit is zo veel meer dan dat. Dit is een regelrechte aanval van migranten op onze cultuur en onze tradities. Het is een aanval van mensen die ruim baan eisen voor hun eigen gebruiken en tradities, maar Nederlanders hetzelfde niet gunnen.

Niet de migranten, maar Nederlanders moeten zich aanpassen. En het blijft ook niet bij Zwarte Piet, zoals ik al heb uitgelegd. Zwarte Piet is pas het begin. Nederlanders gaan er overigens de straat ook niet voor op: ze laten het gewoon gebeuren. Gewillige media en invloedrijke mensen met zwakke ruggengraat doen de rest.
'Onze cultuur en onze tradities' zijn daarentegen van generlei belang, ja zelfs linkse hobbies voortgekomen uit pretstudies als geschiedenis, zo lezen wij hier vaak genoeg.

Althans, wanneer het niet over Zwarte Piet gaat.

Ben benieuwd hoeveel 'DAT IS ONZE CULTUUR!'-roepers over hebben voor het in standhouden van onze kerken en overige oude bouwwerken; voor het onderhoud van onze musea en archieven. Zouden ze te porren zijn voor geschiedenis als verplicht vak op de middelbare school?

Nee hè.

Precies.

Gaat helemaal nergens over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182375372
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je noemt mensen - in de context van Sinterklaas - landverraders. Dan help je de discussie bij voorbaat al om zeep. Als je daar, en op de houding die je meteen tentoonspreidt, niet wil worden aangesproken moet je niet op een forum posten.

En nee, er zijn wel meer opties dan de 2 die jij noemt. Maar je bent inmiddels al zo extremistisch geworden dat je die niet meer ziet.
Er is helemaal geen discussie, beste kerel. Een discussie voer je op basis van argumenten. De Zwarte Piet-kwestie is een schoolvoorbeeld van een georchestreerde hetze. De zogenaamde "argumenten" die de extreem-linkse beroepsklagers aanvoeren, zijn stuk voor stuk gebaseerd op emotie en associatie, op geen enkele manier op feiten.

Rest alleen nog de vraag waarom we een breed gedragen traditie zouden aantasten / om zeep helpen, vanwege dat kleine groepje klagers. Tradities aanpassen doe je op basis van draagvlak in de samenleving, niet omdat tien man en een paardenkop - desnoods met geweld - die veranderingen wil afdwingen, gretig geholpen door partijdige media.

Je labeltjes neem ik verder voor kennisgeving aan. Ze typeren slechts je onvermogen tot een inhoudelijke discussie en verder kijken dan je neus lang is. Ik post hier amper meer; niet in de laatste plaats omdat discussies toch steeds weer verzanden in Xa1pt-gedrag. Je plakt maar raak met je labeltjes.
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:38:23 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182375400
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De bevindingen uit genoemde documentaire zijn algemeen bekend en worden ook onderschreven door diverse andere deskundigen. Het is bovendien ook rechtstreeks terug te zien in allerlei feesten en gebruiken in Europa en daarbuiten, met Sinterklaas-achtige figuren of duivel-achtige karakters met een zwart gezicht.

De herkomst van Zwarte Piet ligt ver voor de tijd van de slavernij. En Jan Schenkman, de oud-onderwijzer, die rond 1850 de huidige Zwarte Piet vormgaf, was een notoir tegenstander van de slavernij.
Maak hier geen jij bent een anti pieter en daarom ga ik hierover blaten van. Ik ben een neutraal pieter, zp vind ik prima, roetveegpiet ook. En alhoewel het voor mij persoonlijk wat vreemd aan zou voelen zou ik ook ok zijn met regenboogpiet. Maar nogmaals, ook met zp.

Ik vroeg je enkel of je de docu hebt gezien en dus de werkelijke inhoud weet (verder gaf die gast verdomd weinig weg, als dat is waar je je op beroept dan beroep je jezelf op niets).
Maar je zegt dus dat je het niet hebt gezien en dus helemaal niet weet of het niet aangenomen is omdat het zo fantastisch en feitvol was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182375401
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Jouw grote denkfout - en die van veel anderen - is dat het hier slechts gaat om "een onderwerp als Zwarte Piet". Dit is zo veel meer dan dat. Dit is een regelrechte aanval van migranten op onze cultuur en onze tradities. Het is een aanval van mensen die ruim baan eisen voor hun eigen gebruiken en tradities, maar Nederlanders hetzelfde niet gunnen.
De traditie zelf staat niet op het spel, alleen het uiterlijk van Piet. En het zijn eveneens geen migranten. Het zijn burgers die net zoveel rechten en plichten hebben als jij en ik.

quote:
Niet de migranten, maar Nederlanders moeten zich aanpassen. En het blijft ook niet bij Zwarte Piet, zoals ik al heb uitgelegd. Zwarte Piet is pas het begin. Nederlanders gaan er overigens de straat ook niet voor op: ze laten het gewoon gebeuren. Gewillige media en invloedrijke mensen met zwakke ruggengraat doen de rest.
Zomaar even een gedachte-experiment. Stel hè, stel dat we hier een traditie hadden waarbij mensen daadwerkelijk kwaad wordt aangedaan. Hadden die mensen dan ook niet mogen klagen en zich gewoon aan moeten passen aan 'ons'?
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:39:18 #271
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182375419
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als "pro-piet", in de zin van een beweging die uitspraken doet. Het is een historisch feit, controleerbaar, dat de herkomst van Zwarte Piet helemaal niks heeft te maken met racisme of slavernij. Daar verandert jouw slecht geïnformeerde, gekleurde mening helemaal niets aan.
Er is is niet zoiets als een beroepsklager zoals je dat zo leuk noemt, beste Kleinpiemel. Maar gezien anti-pieten bestaan, bestaan wel degelijk pro-pieten. Was dat niet zo, dan bestond Piet allang niet meer.

Als één ding niet bestaat, dan zijn het wel jouw zogenaamde beroepsklagers, want dat is iets wat je letterlijk uit je kleine witte duimpje zuigt. Of die van een andere pro-piet, waar uiteraard niets mis mee is. In Nederland mag je immers best gay zijn, maar we fronsen bij racisten. Behalve de NSB'ers van vroeger natuurlijk, maar we weten wat daarmee is gebeurd. :*

quote:
Aanpassingen aan het uiterlijk van Zwarte Piet zijn niet genoeg voor de beroepsklagers. Ook de nieuwste aanpassingen niet, die de NTR deze week aankondigde.
Maar wel genoeg erkenning van de pro-pieten van het racistische karakter van de piet als slaaf. ;)

quote:
In plaats van mensen aan te moedigen om hun account te wissen, geef ik je een ander advies: ga volgende maand naar Curaçao. Dan kun je daar kijken naar de intocht van Sinterklaas mét Zwarte Pieten. :W
"Ja, maar zij..!" :')
1 + 1 = blauw
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:40:05 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182375441
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[..]

Toe maar, landverraders.

Persoonlijk interesseert Zwarte Piet me helemaal niets; het 'het is racisme'-geroep is achterlijk; het 'het is traditie dus onaantastbaar' evenzeer.

Maar die passie voor een onderwerp als Zwarte Piet... ongelooflijk.

Persoonlijk vond ik het onzalige plan van het kabinet om verstandelijk beperkten onder minimumloon te werk te zetten van een wat gewichtiger niveau. Maar hieromtrent las ik bar weinig van verontwaardigde facebookers en fokkers; de SJW'ers die elk moment aangrijpen om de meest ridicule futiliteit aan te grijpen om discriminatie te roepen niet, de altrechtse kruisvaarders die zich vervolgens op die randgroep en hun futiliteiten storten eveneens niet.

Of de afschaffing van de studiebeurs. Of de verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt met daaraan gekoppeld nog een prachtige hervorming, namelijk die betreffende de rechtsbijstand.

Een topicje hier, een berichtje op NU.nl daar.

Echt, als Nederlanders alleen nog maar voor Zwarte Piet de straat op gaan, voor of tegen, is daar maar een woord voor: decadentie.

En inderdaad elfletterig: zoals ik die SJW'ers met hun 'RACIST!' gejank uitlach, zo lach ik jou ook uit, met je 'landverraad'.
Ik vraag me dan ook geregeld af waarom mensen hier nu precies zo opgewonden over raken. Het lijkt soms wel alsof mensen denken dat het land vergaat als er iets cultureel verandert. En als het gaat om cultuuruitingen staat ZP wel redelijk hoog op de lijst van 'onbenullig'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182375447
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat het andere topic dicht is, maar even hier:


Zie hier het gevaar van propaganda: extreem-linkse activisten kregen een riant podium in de media om hun verknipte verhaal te vertellen, talloze "weldenkende" BN'ers en invloedrijke politici kozen ook hun kant. De andere kant van het verhaal (lees: de werkelijkheid) kreeg amper aandacht. De maker van een documentaire (o.b.v. tientallen jaren onderzoek) raakte zijn documentaire aan de straatstenen niet kwijt: dat verhaal, over de werkelijke herkomst van Zwarte Piet, mocht niet gehoord worden.
Wild Geraas. :Y

Maar Quincy Gario kan met zijn zelf bevonden verhaal aanschuiven bij de spraakmakende praat tafels.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182375494
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:32 schreef Briqq het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. In het andere topic (wat inmiddels gesloten is :6 ) zag ik je schermen met de suggestie dat we straks Palestijnen gaan herdenken tijdens Dodenherdenking. Ik wil graag van je weten wat er in je hoofd speelde toen je die drek uit je vingers forceerde. Het toont een enorme minachting richting een van onze belangrijkste tradities. Ik vind het walgelijk om ons oorlogsverleden zo te gebruiken in een discussie 8)7 :r .

Ik zou graag willen weten of je echt denkt dat 'we' zo kwetsbaar zijn, of dat we straks dingen niet meer mogen.
Uit het feit dat je deze vraag stelt, blijkt dat je niet op de hoogte bent van maatschappelijke ontwikkelingen. Als je je even zou verdiepen in de club "Geen 4 mei voor mij", dan zul je Jodenhaat tegenkomen. In hun opinie is het "racistisch" dat wij op 4 mei onze doden herdenken en (onder meer) geen oog hebben voor het leed van Palestijnen, door Joden aangericht. In hun opinie mogen we Joden - 6 miljoen zijn er vermoord tijdens de Tweede Wereldoorlog - niet als slachtoffer zien.

Ik deel je observatie dat er sprake is van een enorme minachting richting één van onze belangrijkste tradities. Ik gebruik het oorlogsverleden niet in de discussie, ik wijs erop dat er kleine groepjes extremistische activisten bestaan die Nederlandse tradities om zeep willen helpen. En stapsgewijs komen steeds meer zaken onder vuur te liggen, als je even goed om je heen kijkt.

Als we niet voor onze eigen cultuur en tradities gaan staan en als we deze niet voldoende beschermen tegen nieuwkomers / migranten / extremisten die deze om zeep willen helpen, houden we uiteindelijk geen enkele traditie over.
  zondag 7 oktober 2018 @ 18:42:25 #275
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_182375502
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Onze cultuur en onze tradities' zijn daarentegen van generlei belang, ja zelfs linkse hobbies voortgekomen uit pretstudies als geschiedenis, zo lezen wij hier vaak genoeg.

Althans, wanneer het niet over Zwarte Piet gaat.

Ben benieuwd hoeveel 'DAT IS ONZE CULTUUR!'-roepers over hebben voor het in standhouden van onze kerken en overige oude bouwwerken; voor het onderhoud van onze musea en archieven. Zouden ze te porren zijn voor geschiedenis als verplicht vak op de middelbare school?

Nee hè.

Precies.

Gaat helemaal nergens over.
Ook mooi zoals die fanatieke verdedigers van ZP zich ineens gaan verdiepen in de historische achtergrond, en vervolgens hier doen alsof ze dat altijd al hebben geweten, en heel belangrijk is om te beschermen.

Ik kan me toch niet onttrekken aan de indruk dat dit over iets heel anders gaat, dat steeds net niet wordt uitgesproken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')