abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182390681
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:28 schreef danos het volgende:

[..]

Een leuke 'seniorensuggestie', daar heb als student toch geen tijd voor, tegen de uren die je besteed aan het uitpluizen en doen van al die boodschappen bij 4 supermarkten, kan je beter gaan werken.
Zittende in de bus of trein, kan je met een app 'folders' oid alle aanbiedingen langs en noteren, gaat prima. In het weekend met de fiets paar supermarkten langs, moet kunnen. ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_182407616
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 14:12 schreef Sport_Life het volgende:
Je leent maximaal, maar wilt maandelijks 100 euro gaan sparen. Waarom zet je die lening dan niet 100 euro lager? Lijkt me veel beter plan. Ondertussen dat sparen op de lange baan schuiven, je kunt straks nog 40 jaar werken om te sparen. Klinkt cliché maar zo werkt het wel.
Ook mijn gedachte. Als je een x bedrag per maand leent en ¤200 minder dan x uitgeeft, dan is het natuurlijk niet zo dat je ¤200 gespaard hebt.
pi_182439404
Dé oplossing: ga voor de webcam. Verdient prima en kan gewoon vanuit huis.
pi_182440008
Hier ook geneeskunde gestudeerd en had mijn studietijd ook nodig. Ik kon het me niet veroorloven lessen over te slaan.

Toch tijd gevonden om ca 8-10u per week te werken en dat leverde een paar honderd euro per maand op. Heb daarbij ook nominaal gestudeerd en heb maar 1x tijdens mijn studie een hertentamen moeten maken.

Veel heeft te maken met tijdmanagement en planning. Als je 40u per week aan studie besteedt kun je nog best 8u ernaast werken. Dat is ook ongeveer qua uren de werkweek die je later als arts doet dus dat zou je moeten kunnen. En met 48u per week is er ook nog ruimte om te feesten, dus geen enkel probleem

40u studie per week is ruim zat om een goede dokter te worden. En daarnaast ben ik ook altijd van mening geweest dat “een goede dokter” niet per definitie in een goed cijfer te vangen is. Dus de 9-mentaliteit kun je ook de deur uit doen. 7 is ook goed
pi_182452260
Men moet ook pas op zichzelf gaan wonen als dat te veroorloven is. Iedereen wilt zo vroeg mogelijk uit huis, vrijheid! Maar in realiteit komen ze alleen maar in schulden en zijn ze blut.
pi_182454669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:46 schreef WL020 het volgende:
Men moet ook pas op zichzelf gaan wonen als dat te veroorloven is. Iedereen wilt zo vroeg mogelijk uit huis, vrijheid! Maar in realiteit komen ze alleen maar in schulden en zijn ze blut.
Da's ook zelfstandig worden: zo vroeg mogelijk leren met geld om te gaan. DEsnoods via schulden en "blut" gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182455600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:46 schreef WL020 het volgende:
Men moet ook pas op zichzelf gaan wonen als dat te veroorloven is. Iedereen wilt zo vroeg mogelijk uit huis, vrijheid! Maar in realiteit komen ze alleen maar in schulden en zijn ze blut.
Dan kunnen alleen rijkeluiskindjes op kamers in hun studententijd. Volgens het NIBUD is de bodem qua uitgaven rond de ¤1.000. Vrijwel niet op te brengen voor een student uit een modaal gezin zonder te lenen.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:18:53 #108
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_182476089
Stoppen met studeren en gaan werken.
pi_182480976
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dan kunnen alleen rijkeluiskindjes op kamers in hun studententijd. Volgens het NIBUD is de bodem qua uitgaven rond de ¤1.000. Vrijwel niet op te brengen voor een student uit een modaal gezin zonder te lenen.
Ik zeg juist niet op jezelf gaan wonen! Lenen om te studeren is prima, dat moet haast wel. Maar als je gewoon bij je ouders woont bespaar je zoveel geld. Scheelt je makkelijk 500-1000 per maand, maarja mensen hebben liever vrijheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door WL020 op 12-10-2018 22:52:19 ]
pi_182551928
Geef es een overzicht wat je hebt gespendeerd van je bankrekening met Grip ofzo, dan bepalen WIJ wel of je werkelijk zo'n sloeber bent of een mongool die per se 300eu per maand aan kleren moet kopen want dat verhoogt je status ofzo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')