abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182320591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:49 schreef partnervan het volgende:

[..]

Wat je gemist heb is de conclusie dat er als sinds jaar en dag dit soort rellen voorkomen. Maar omdat dat geen allochtonen waren is het minder erg. In ieder geval hoeft er minder aandacht aan gegeven te worden.
Dit zijn niet de voorbeelden waar ik om vroeg.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182320622
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit zijn niet de voorbeelden waar ik om vroeg.
Hij heeft dan ook geen antwoord. Een ander in dit topic gaf aan dat je in bussum wel blanke groepen hebt van 20/50 man. Die van of naar het station lopen na het stappen en dan een voortuin vernielen.

Wat dus hetzelfde is als georganiseerd straaterreur uit oefenen inc aanrandingen.. Volgens hen
pi_182320645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:49 schreef partnervan het volgende:

[..]

Omdat ze een "tegenstander" hebben. (jij bent voor een andere club dan ik, hier, dan sla ik je in elkaar....idioterie.) omdat ze "de eer" van hun club of stad verdedigen?

En welke ''tegenstander'' hebben deze ''zomaar jongeren'', die dus sterk overwegend immigratieachtergrondiër zijn, die ''zomaar gaan rellen''?
En welke ''eer'' verdedigen zij, deze ''zomaar jongeren'', grotendeels immigratieachtergrond?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182320702
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit zijn niet de voorbeelden waar ik om vroeg.


https://www.telstar-onlin(...)de-rellen-nacht-2006

En nee, sorry dat ik geen specifiek rel van dronken boeren kan produceren, dat was ook het punt niet helemaal. Punt is dat rellen (op een kermis in dit geval) niet is voorbehuoden aan allochtonen. Maar goed, ik praat op dit moment met mensen die kennelijk van mening zijn dat alle problemen in nederland door allochtonen veroorzaakt worden.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:08:54 #155
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_182320907
Ik zag bij een weggegooide Telegraaf dat er “gewaarschuwd werd voor Extreem rechts”.

Nou, laat die lui dan maar eens een keer komen want ik merk er helemaal niks van :')
Moet toch weer een balans komen.
pi_182320949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:57 schreef partnervan het volgende:

[..]



https://www.telstar-onlin(...)de-rellen-nacht-2006

En nee, sorry dat ik geen specifiek rel van dronken boeren kan produceren, dat was ook het punt niet helemaal. Punt is dat rellen (op een kermis in dit geval) niet is voorbehuoden aan allochtonen. Maar goed, ik praat op dit moment met mensen die kennelijk van mening zijn dat alle problemen in nederland door allochtonen veroorzaakt worden.
Nee, ik zeg met nadruk niet alle problemen. Maar dat er sprake is van een relatieve oververtegenwoordiging is een feit die niet te ontkennen/ bagatelliseren valt. Dat heb ik al benoemd. Dat is wat iedereen die dit ziet, benoemd, maar jij (en wat anderen) leest dan dat er door iedereen/mij gezegd word ''alle allochtonen zorgen voor problemen''.

Even door met de voorbeelden;
Beruchte groep' slaat meisje (18) gebroken neus op kermis

Rellen in Ede verdelen Marokkaanse gemeenschap

Schilderswijkers over de rellen

Opnieuw aanhoudingen na rellen om dood Köksal

En niet te vergeten de rellende ''voetbal supporters'' toen Marokko zich plaatste voor het WK in verschillende steden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182320989
Als je naar een kermis gaat vraag je het er ook om in elkaar gebeukt te worden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182321125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:15 schreef habitue het volgende:
Als je naar een kermis gaat vraag je het er ook om in elkaar gebeukt te worden.
Zelfde sfeertje word gecreëerd bij openbare zwembaden of recreatie gebieden.
pi_182321208
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, ik zeg met nadruk niet alle problemen. Maar dat er sprake is van een relatieve oververtegenwoordiging is een feit die niet te ontkennen/ bagatelliseren valt. Dat heb ik al benoemd. Dat is wat iedereen die dit ziet, benoemd, maar jij (en wat anderen) leest dan dat er door iedereen/mij gezegd word ''alle allochtonen zorgen voor problemen''.

Even door met de voorbeelden;
Beruchte groep' slaat meisje (18) gebroken neus op kermis

Rellen in Ede verdelen Marokkaanse gemeenschap

Schilderswijkers over de rellen

Opnieuw aanhoudingen na rellen om dood Köksal

En niet te vergeten de rellende ''voetbal supporters'' toen Marokko zich plaatste voor het WK in verschillende steden.
Jouw "benoemen" is mijn "wegkijken". Een holle term die niets zegt. Je kan benoemen tot je eens ons weegt, er wordt geen enkel probleem mee opgelost. Het enige wat je bereikt is dat je mogelijk de welwillenden de verkeerde kant op stuurt. Dat lijkt me compleet onwenselijk. Overigens werkt dat ook de andere kant op: Er zullen ook nederlanders zijn die door dit soort berichtgeving de extreem rechtse kant op worden gedrukt. Lijkt me ook niet wenselijk. Stemmingmakerij van welke kant dan ook moet zoveel mogelijk voorkomen worden omdat dat hele, hele gevaarlijke consequenties kan hebben. Kijk maar naar de geschiedenis, het tegen elkaar opzetten van mensen en groepen leidt uiteindelijk tot hele nare zaken als oorlog en genocide.
En ik bedoel dat in de meest brede zin. imams die gaan lopen verkondigen dat homo's van de toren gegooid worden zijn net zo kwalijk als extreemrechts die (bijvoorbeeld) oproept om Moskeeën te besprenkelen met varkensbloed.

Alles heeft oorzaken. Een allochtoon die radicaliseert, een nederlander die rechts-extremistische ideeën krijgt. Er zijn maar weinig mensen die zo geboren worden. Ik denk dat het voor de samenleving uiteindelijk het beste is als we dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Ik heb nog wel 2 cliche's voor je.
- Als je mensen als crimineel behandeld, worden ze vanzelf crimineel.
- Mensen zijn net slagroom. Des te harder je slaat, des te stijver ze worden.
pi_182321349
quote:
:D

Als het niet op waarheid berust zou zijn, dan was dit best een grappig nummer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182321429
partnerv

Het van een dak afgooien van iemand. Is hetzelfde als bloed tegen bakstenen aangooien.

Ben jij wel helemaal lekker?

Je wilt maar niet snappen dat er een veel grotere groep in de groep waar we het over hebben bereid is om geweld te gebruiken en dat ook regelmatig laat zien. Als bij vele andere groepen zoals Nederlanders, Chinezen, Surinamers enz
pi_182324231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:28 schreef partnervan het volgende:

[..]

Jouw "benoemen" is mijn "wegkijken". Een holle term die niets zegt. Je kan benoemen tot je eens ons weegt, er wordt geen enkel probleem mee opgelost. Het enige wat je bereikt is dat je mogelijk de welwillenden de verkeerde kant op stuurt. Dat lijkt me compleet onwenselijk. Overigens werkt dat ook de andere kant op: Er zullen ook nederlanders zijn die door dit soort berichtgeving de extreem rechtse kant op worden gedrukt. Lijkt me ook niet wenselijk. Stemmingmakerij van welke kant dan ook moet zoveel mogelijk voorkomen worden omdat dat hele, hele gevaarlijke consequenties kan hebben. Kijk maar naar de geschiedenis, het tegen elkaar opzetten van mensen en groepen leidt uiteindelijk tot hele nare zaken als oorlog en genocide.
En ik bedoel dat in de meest brede zin. imams die gaan lopen verkondigen dat homo's van de toren gegooid worden zijn net zo kwalijk als extreemrechts die (bijvoorbeeld) oproept om Moskeeën te besprenkelen met varkensbloed.

Alles heeft oorzaken. Een allochtoon die radicaliseert, een nederlander die rechts-extremistische ideeën krijgt. Er zijn maar weinig mensen die zo geboren worden. Ik denk dat het voor de samenleving uiteindelijk het beste is als we dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Ik heb nog wel 2 cliche's voor je.
- Als je mensen als crimineel behandeld, worden ze vanzelf crimineel.
- Mensen zijn net slagroom. Des te harder je slaat, des te stijver ze worden.
Om een probleem op te lossen, dient het natuurlijk eerst benoemd te worden. Daar begint het mee, dat is stap 1.
Omdat dit benoemen niet serieus word genomen, loopt de frustratie op, en worden mensen in het meer extreme gedreven.

Stemming makerij is een probleem, en daarvoor dient naar de oorzaak gekeken te worden, en dan dient dit benoemd te worden

Je noemt twee voorbeelden; imams die homo s willen vermoorden, en extreem rechts wat moskeeën besmeurd.

Extreem rechts word extremer, omdat men zich niet serieus genomen voelt en een dergelijke reactie naar een moskee is een extreme reactie, met de islam in het bijzonder als doelwit als reactie op de negatieve, maar niet overdreven, berichten over de islam. Bijvoorbeeld; een imam die oproept om homo s te vermoorden. Ik vraag jou; waar is dit voorbeeld een reactie op? Oftewel; wat hebben homo's misdaan om de doodstraf te verdienen? ....Over extreme reacties gesproken....

In de meeste gevallen van groepsoverlast blijkt het dat immigratieachtergrondiers de grootste rol opeisen. Feit. Het grootste deel van deze immigratieachtergrondiers hebben een islamitische achtergrond. Feit.

Meerdere factoren spelen een rol hierin, maar de grootste hierin is de loop van; gevoel van eer > angst voor (beschuldiging van) verloochening van afkomst in een sociale cultuur waar iedereen elkaar in de gaten houdt > verkazingsfobie > afkeer tegen culturen die anders zijn dan de roots cultuur > afkeer tegen de cultuur van (niet islamitisch) gastland. Dit zorgt voor een kloof in de samenleving, waarbij Nederlanders steeds minder begrip hebben en begrip tonen, waarbij de loop herstart word. Na paar keer de loop herhaald te hebben, veranderd de afkeer naar een vorm van haat, die zich in verschillende vormen uit. Bij jongeren, waarbij rellen vaker voorkomt, dienen deze rellen als een uitlaatklep om deze afkeer en haat te ventileren.

Als er overtuigingen met de paplepel in worden gegoten, zou je best kunnen spreken dat je met die overtuigingen word geboren. Het vormt dan ook een flink fundament waarop jouw beleving en kijk op de wereld gebouwt worden. Religie, bij uitstek, is hier een perfecte tool voor. Alles, inderdaad, heeft oorzaken
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:47:12 #163
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182325155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:28 schreef partnervan het volgende:
- Als je mensen als crimineel behandeld, worden ze vanzelf crimineel.
Aha. Dus de 200 'jongeren' in Bussum op de kermis waren "crimineel behandeld" en daardoor gingen ze meisjes aanranden en een fuik vormen waar ze de onderbroek van een 15-jarig meisje uittrokken. Nee ok dan snap ik het.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:24:48 #164
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_182326910
Waar zijn we in Europa toch mee bezig..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182327038
Ik geef het ruiterlijk toe. Zolang de moslimgemeenschap er maar voor blijft kiezen om haatimams uit te nodigen en een podium te geven, zolang de voorschool nodig blijft, omdat kindjes die hier geboren zijn en getogen worden, anders geen woord Nederlands verstaan (letterlijk!) als ze in groep 1 van de basisschool komen, zolang er geen enkel toezicht wordt gehouden op op straat hangende (jonge) jongens, zelfs tot 's avonds laat en/of op een doordeweekse dag, met alle overlast tot aan regelrechte straatterreur aan toe en zolang de roddeltantes wél schande spreken van een meisje dat rookt, maar de jongens geen kwaad kunnen doen...zolang zal ik alleen maar rechtser en rechtser worden.......en inderdaad, misschien wel extreem rechts. Want ik ben het zát.

Zat dat het gros van de Turken en Marokkanen het verdommen om hun verantwoordelijkheid te nemen. Zowel voor hun eigen gedrag, als dat van hun kinderen (en andere naasten).
Van alle andere groepen in NL, of dat nou chinezen of friezen zijn, vinden we het doodnormaal, volkomen vanzelfsprekend, om hen verantwoordelijk te houden voor hun gedrag. En als dat in individuele gevallen niet het geval is, vinden we het net zo doodnormaal en vanzelfsprekend om dat te benoemen en in te grijpen. Hoe anders is dat bij Turken en Marokkanen.

Turken die met z'n allen een brug in Rotterdam bezetten komen ermee weg. Friezen die een snelweg bezetten worden wel bestraft.

Een hoofddoek op je rijbewijs mag wel, maar een vergiet mag niet. Institutionele rechtsongelijkheid tussen moslims en niet-moslims.

Maar ook de al genoemde haatimams en hun preken waarin de meest abjecte standpunten (besnijdenis m/v, homo's moeten gestraft/gedood, vrouwen moeten gehoorzamen (het is geen hond) en niet-moslims mag/moet je anders behandelen dan moslims) worden verdedigd en verspreid, kunnen zonder enig probleem hun gang gaan, want dat valt onder de "vrijheid van religie". Maar Erkenbrand is degene die "de democratie uitholt". Even voor alle duidelijkheid, ik sta niet achter Erkenbrand, had tot voor kort zelfs niet van die lui gehoord. Maar voor mij is het wel weer het zoveelste voorbeeld waarbij er weer onterecht een verschil in behandeling wordt gemaakt.

En het ergste van alles......die discriminatie sluipt zelfs in officieel beleid.....
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:57:24 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182327271
En dan vinden ze het gek dat Marokkaanse jongeren 'anders' worden behandeld....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:11:03 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182330027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Armoede is een goede voorspeller van criminaliteit. Alle arme mensen opsluiten graag.
Heeft niks met armoede te maken maar met koeltoer en waardeloze opvoeding.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:19:51 #168
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182330122
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:35 schreef stopnaald het volgende:
Ik geef het ruiterlijk toe. Zolang de moslimgemeenschap er maar voor blijft kiezen om haatimams uit te nodigen en een podium te geven, zolang de voorschool nodig blijft, omdat kindjes die hier geboren zijn en getogen worden, anders geen woord Nederlands verstaan (letterlijk!) als ze in groep 1 van de basisschool komen, zolang er geen enkel toezicht wordt gehouden op op straat hangende (jonge) jongens, zelfs tot 's avonds laat en/of op een doordeweekse dag, met alle overlast tot aan regelrechte straatterreur aan toe en zolang de roddeltantes wél schande spreken van een meisje dat rookt, maar de jongens geen kwaad kunnen doen...zolang zal ik alleen maar rechtser en rechtser worden.......en inderdaad, misschien wel extreem rechts. Want ik ben het zát.

Zat dat het gros van de Turken en Marokkanen het verdommen om hun verantwoordelijkheid te nemen. Zowel voor hun eigen gedrag, als dat van hun kinderen (en andere naasten).
Van alle andere groepen in NL, of dat nou chinezen of friezen zijn, vinden we het doodnormaal, volkomen vanzelfsprekend, om hen verantwoordelijk te houden voor hun gedrag. En als dat in individuele gevallen niet het geval is, vinden we het net zo doodnormaal en vanzelfsprekend om dat te benoemen en in te grijpen. Hoe anders is dat bij Turken en Marokkanen.

Turken die met z'n allen een brug in Rotterdam bezetten komen ermee weg. Friezen die een snelweg bezetten worden wel bestraft.

Een hoofddoek op je rijbewijs mag wel, maar een vergiet mag niet. Institutionele rechtsongelijkheid tussen moslims en niet-moslims.

Maar ook de al genoemde haatimams en hun preken waarin de meest abjecte standpunten (besnijdenis m/v, homo's moeten gestraft/gedood, vrouwen moeten gehoorzamen (het is geen hond) en niet-moslims mag/moet je anders behandelen dan moslims) worden verdedigd en verspreid, kunnen zonder enig probleem hun gang gaan, want dat valt onder de "vrijheid van religie". Maar Erkenbrand is degene die "de democratie uitholt". Even voor alle duidelijkheid, ik sta niet achter Erkenbrand, had tot voor kort zelfs niet van die lui gehoord. Maar voor mij is het wel weer het zoveelste voorbeeld waarbij er weer onterecht een verschil in behandeling wordt gemaakt.

En het ergste van alles......die discriminatie sluipt zelfs in officieel beleid.....
En deze groep is groeiende. We laten ons niet de wet voorschrijven door een stel simpele zandbakhazen, ook al wordt die groep langzaam groter. Het verzet zwelt wel degelijk aan, mensen zijn het zat en maken zich zorgen over de toekomst van hun kinderen. Dan krijg je dit, wat de tegenstellingen in de samenleving alleen maar groter maakt. Ingrijpen vanuit die groep zelf is ook hard nodig, maar dat zie ik vanwege de koeltoer niet zo snel gebeuren .....

Vervelend is ook altijd die groepscultuur. Als ze alleen zijn schijten ze in hun broek en kruipen ze letterlijk voor je. In een groep voelen ze zich veilig en kunnen ze hun ongebreidelde wellust en haat botvieren .,... Willen we dit voor de toekomst van onze maatschappij en kinderen?
"Hoka Hey!"
pi_182330998
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 09:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

En deze groep is groeiende. We laten ons niet de wet voorschrijven door een stel simpele zandbakhazen, ook al wordt die groep langzaam groter. Het verzet zwelt wel degelijk aan, mensen zijn het zat en maken zich zorgen over de toekomst van hun kinderen. Dan krijg je dit, wat de tegenstellingen in de samenleving alleen maar groter maakt. Ingrijpen vanuit die groep zelf is ook hard nodig, maar dat zie ik vanwege de koeltoer niet zo snel gebeuren .....

Vervelend is ook altijd die groepscultuur. Als ze alleen zijn schijten ze in hun broek en kruipen ze letterlijk voor je. In een groep voelen ze zich veilig en kunnen ze hun ongebreidelde wellust en haat botvieren .,... Willen we dit voor de toekomst van onze maatschappij en kinderen?
In die groep ZIJN ze ook veilig. Want wat ze ook uitvreten, correctie vanuit de eigen familie of gemeenschap blijft altijd uit. Voorbeelden van criminelen die geholpen worden, bijv. om naar het buitenland te verdwijnen of dmv valse alibi's zijn er inmiddels genoeg, maar het omgekeerde gebeurt nooit.

Het interesseert me inmiddels geen ene sodemieter meer of Hassan netjes werkt en altijd zijn belasting betaald (alsof dat zoiets bijzonders is :') ), als hij ondertussen in de moskee de haatimam vol bewondering aanhoort, zijn ene zoon een wannabe jihadist is en de andere nog in het criminele stadium zit. Maar hij vind zichzelf een prima burger en vader, want zijn dochters lopen met een hoofddoek en worden goed bewaakt. DIT is vaak de realiteit.

Een realiteit waarvoor bepaalde users hier consequent hun ogen sluiten of, erger nog, hun goedkeuring aan verlenen onder de schaamlap "vrijheid", maar het stinkt aan alle kanten. Het is dan ook maar de vraag wie je erger zou moeten haten, die Hassan die onderdeel van het probleem is of die weg-met-ons Nederlanders die hen faciliteren, steunen en beschermen, zodat het probleem niet alleen in stand kan blijven, maar geleidelijk aan steeds groter wordt.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:20:17 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182331144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In die groep ZIJN ze ook veilig. Want wat ze ook uitvreten, correctie vanuit de eigen familie of gemeenschap blijft altijd uit. Voorbeelden van criminelen die geholpen worden, bijv. om naar het buitenland te verdwijnen of dmv valse alibi's zijn er inmiddels genoeg, maar het omgekeerde gebeurt nooit.

Het interesseert me inmiddels geen ene sodemieter meer of Hassan netjes werkt en altijd zijn belasting betaald (alsof dat zoiets bijzonders is :') ), als hij ondertussen in de moskee de haatimam vol bewondering aanhoort, zijn ene zoon een wannabe jihadist is en de andere nog in het criminele stadium zit. Maar hij vind zichzelf een prima burger en vader, want zijn dochters lopen met een hoofddoek en worden goed bewaakt. DIT is vaak de realiteit.

Een realiteit waarvoor bepaalde users hier consequent hun ogen sluiten of, erger nog, hun goedkeuring aan verlenen onder de schaamlap "vrijheid", maar het stinkt aan alle kanten. Het is dan ook maar de vraag wie je erger zou moeten haten, die Hassan die onderdeel van het probleem is of die weg-met-ons Nederlanders die hen faciliteren, steunen en beschermen, zodat het probleem niet alleen in stand kan blijven, maar geleidelijk aan steeds groter wordt.
Beide, de een voedt de ander namelijk. De bron van het kwaad kan zo ongestoord zijn gang gaan en zich uitbreiden ..... Een keer is de maat uiteindelijk vol en barst de bom en dan krijg je situaties zoals in de VS ..
"Hoka Hey!"
pi_182331890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In die groep ZIJN ze ook veilig. Want wat ze ook uitvreten, correctie vanuit de eigen familie of gemeenschap blijft altijd uit. Voorbeelden van criminelen die geholpen worden, bijv. om naar het buitenland te verdwijnen of dmv valse alibi's zijn er inmiddels genoeg, maar het omgekeerde gebeurt nooit.

Het interesseert me inmiddels geen ene sodemieter meer of Hassan netjes werkt en altijd zijn belasting betaald (alsof dat zoiets bijzonders is :') ), als hij ondertussen in de moskee de haatimam vol bewondering aanhoort, zijn ene zoon een wannabe jihadist is en de andere nog in het criminele stadium zit. Maar hij vind zichzelf een prima burger en vader, want zijn dochters lopen met een hoofddoek en worden goed bewaakt. DIT is vaak de realiteit.

Een realiteit waarvoor bepaalde users hier consequent hun ogen sluiten of, erger nog, hun goedkeuring aan verlenen onder de schaamlap "vrijheid", maar het stinkt aan alle kanten. Het is dan ook maar de vraag wie je erger zou moeten haten, die Hassan die onderdeel van het probleem is of die weg-met-ons Nederlanders die hen faciliteren, steunen en beschermen, zodat het probleem niet alleen in stand kan blijven, maar geleidelijk aan steeds groter wordt.
Ik heb nooit begrepen hoe mensen die zeggen tegen racisme en discriminatie te zijn opkomen voor moslims. Inheemse stromingen die gevaarlijk voor buitenstaanders, andersdenkenden, homo's en vrouwen zijn kunnen zichzelf niet verdedigen met smoesjes als: ''maar niet iedere volger volgt de nare kantjes van communisme/fascisme/het christendom letterlijk op''. Fascisten mag je slaan volgens veel mensen en christenen mag je belachelijk maken zoveel je wil zonder dat mensen je gewelddadige dood goedpraten. Heb je een vergelijkbare houding tegen mensen die een gewelddadige warlord met barbaarse ideeën over homo's, vrouwen en joden en een bewijsbaar onjuiste religie aanhangen dan krijg je dezelfde mensen over je heen die wel de nazi zouden slaan. Hoe dan?
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:44:12 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_182333580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:28 schreef partnervan het volgende:
...
En ik bedoel dat in de meest brede zin. imams die gaan lopen verkondigen dat homo's van de toren gegooid worden zijn net zo kwalijk als extreemrechts die (bijvoorbeeld) oproept om Moskeeën te besprenkelen met varkensbloed.
Eh, nee. Varkensbloed op een moskee is een smerige belediging, maar niet meer dan dat. Er gaat niemand dood of raakt gewond. Homo's die van gebouwen gegooid worden gaan wel dood, en ze raken gewond als ze in elkaar geramd worden.
quote:
Alles heeft oorzaken. Een allochtoon die radicaliseert, een nederlander die rechts-extremistische ideeën krijgt.
Ja, de oorzaak ligt in beide gevallen zowel binnen als buiten henzelf. Externe factoren zijn bijvoorbeeld negatieve ervaringen, interne factoren zijn haatzaaiend gedachtengoed.

Er zijn hele horde's vervolgde, gediscrimineerde en omgebrachte Baha'is en toch zul je nooit een aanslag van hen te hoeven verwachten om de simpele reden dat hun geloof geweld verbiedt, onvoorwaardelijk.
pi_182335050
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:15 schreef habitue het volgende:
Als je naar een kermis gaat vraag je het er ook om in elkaar gebeukt te worden.
Hier in het Oosten des lands zijn veel kermissen prima te bezoeken hoor.
pi_182370409
kermissen zijn toch altijd al een aanleiding voor jongeren om vervelend te gaan doen... dat is nog nooit anders geweest.

ik ben niet zo van het harde optreden, maar in deze gevallen zou ik tcoh zeggen, pak dat tuig eens effe hard aan.. zal ook wel gebeuren. als ze allemaal via internet afspreken, hoort de politie er nu bovenop te zitten.
pi_182370485
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

In die groep ZIJN ze ook veilig. Want wat ze ook uitvreten, correctie vanuit de eigen familie of gemeenschap blijft altijd uit. Voorbeelden van criminelen die geholpen worden, bijv. om naar het buitenland te verdwijnen of dmv valse alibi's zijn er inmiddels genoeg, maar het omgekeerde gebeurt nooit.

Het interesseert me inmiddels geen ene sodemieter meer of Hassan netjes werkt en altijd zijn belasting betaald (alsof dat zoiets bijzonders is :') ), als hij ondertussen in de moskee de haatimam vol bewondering aanhoort, zijn ene zoon een wannabe jihadist is en de andere nog in het criminele stadium zit. Maar hij vind zichzelf een prima burger en vader, want zijn dochters lopen met een hoofddoek en worden goed bewaakt. DIT is vaak de realiteit.

Een realiteit waarvoor bepaalde users hier consequent hun ogen sluiten of, erger nog, hun goedkeuring aan verlenen onder de schaamlap "vrijheid", maar het stinkt aan alle kanten. Het is dan ook maar de vraag wie je erger zou moeten haten, die Hassan die onderdeel van het probleem is of die weg-met-ons Nederlanders die hen faciliteren, steunen en beschermen, zodat het probleem niet alleen in stand kan blijven, maar geleidelijk aan steeds groter wordt.
Marokkanen en Turken komen uit een hele tribale cultuur. Bij Marokkanen wordt dat bepaald door godsdienst, bij Turken meer een door de staat opgelegd vorm van ultra-nationalisme, alhoewel je daar ook weer een onderverdeling hebt (gulen/feto/etc). Regel 1 is dat je altijd de ander van je eigen groep in bescherming neemt, ongeacht wat hij of zij heeft uitgespookt. Het is altijd de schuld van de ander, hoe duidelijk het je eigen schuld is ook. Zelf-kritiek is volledig uit den boze, staat gelijk aan zelfmoord.

Meest treffende voorbeeld is wel die brute mishandeling van 2 meisjes in Amsterdam-west onlangs door een zeer agressieve Marokkaan. Op Facebook zie je ineens de roedels Marokkanen die gast in bescherming nemen. Niemand valt hem af. Dat is de tribale stammencultuur in optima forma.
pi_182373471
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:
vandaag in utrecht; fc utrecht en feyenoord hooligans willen met elkaar op de vuist gaan.

zeker weer die nederlanders, stelletje agressief tuig.
Een eind aan voetbal!

Net zoals de burgemeester die pleit voor eind aan de kermis van Bussum, omdat het "zo niet langer kan".

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182373486
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:
vandaag in utrecht; fc utrecht en feyenoord hooligans willen met elkaar op de vuist gaan.

zeker weer die nederlanders, stelletje agressief tuig.
Voetbalhooligans zijn totaal anders.
Als je de goede dingen zegt zijn die prima voor je karretje te spannen.

Loop je daar opeens met je gereedschapskoffer onderweg naar een klant 'beschermd' door een stel fanatiekelingen :X (beschermd als in: ze zorgen er voor dat je niets overkomt)

Maar aan de andere kant: ik ben neutraal genoeg om ook bij zeer fanatieke moslims over de vloer te komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_182377276
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:
vandaag in utrecht; fc utrecht en feyenoord hooligans willen met elkaar op de vuist gaan.

zeker weer die nederlanders, stelletje agressief tuig.
Als we nou de deal maken dat we rellende allochtonen en autochtonen allemaal met een week vreten en wat gereedschap op groenland droppen, wordt onze maatschappij een heel stuk mooier.
pi_182380821
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:44 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Nou t is wat zeg, al die fc utrecht hooligans die allemaal de Kanaalstraat ingingen om daar vrouwen met hoofddoek aan te randen.....
:')
nee die verpesten weer feestjes en verbouwen terrassen. en zijn elke week actief, elke stad met club heeft ze... maar als marokkanen zijn dan gaan we allemaal huilie doen.

misschien moet er maar eens een marokkaanse voetbalclub in de ere divisie komen. hebben ze wat anders te doen. lekker matten met de nederlanders die daar ook zin in hebben.
pi_182382732
En opvallend genoeg geen enkel filmpje! Je kan het zo gek niet bedenken of iemand heeft het wel op beeld vastgelegd, maar hiervan is helemaal niks, waardoor identificatie niet mogelijk is?

:W
pi_182383870
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 00:50 schreef stopnaald het volgende:
En opvallend genoeg geen enkel filmpje! Je kan het zo gek niet bedenken of iemand heeft het wel op beeld vastgelegd, maar hiervan is helemaal niks, waardoor identificatie niet mogelijk is?

:W
Dit staat er in de orginele bron:

quote:
Voor de rellen van vrijdagavond is nog niemand aangehouden, al bestudeert de politie het beschikbare beeldmateriaal om de daders alsnog te identificeren. Ook de verklaringen van twee meisjes, die zijn lastiggevallen en met wie de politie inmiddels contact heeft, kunnen daarbij helpen.
Er zijn dus beelden, die staan alleen (nog) niet op Dumpert of zo. Ik zou mij ook achter mijn oren krabben om zomaar te filmen. Iedereen heeft blik op de weg wel eens gezien, waar dat volk zwaar agressief losgaat zodra ze een camera zien. Vergeet niet al die journalisten die met geweld uit "hun" wijken worden weggejaagd, en dan nog recent die mishandeling in Amsterdam waar de filmster een gebroken kaak aan heeft overgehouden omdat ze stond te filmen. Moet je je voorstellen als je 200 van die gasten probeert te filmen, kun je rennen denk ik.
  maandag 8 oktober 2018 @ 07:56:42 #182
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182383970
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Van mij mogen dit soort provocerende reacties en daarbij dikke leugens eens verwijderd gaan worden. Het is iemands eigen keuze om zijn kop in het zand te steken, maar val er anderen niet mee lastig.
Pardon, u quotte mijn post terwijl je het hebt over de op. Wilt u uw post aanpassen en uw smaad- en lastercampagne niet aan mijn persoon adresseren?

Overigens is het in Nederland niet gepast om meningen te censureren. Beter gaat u terug naar Turkije waar dat heel gewoon is.
1 + 1 = blauw
pi_182384045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik durf je bijna niet te vertellen dat wij vroeger ontzettend arm waren thuis, tel daarbij op in een achterstandswijk en de teller criminele activiteiten van de gehele familie staat op 0. Jongens lopen vaker met dikke telefoons, dure kleding, dure auto's etc. En wat blijkt vanuit de bron, er werd ook drugs verhandeld, dus lijkt mij sterk dat het met armoede te maken heeft.
Je leeft nog steeds in armoe. Rijkdom is niet alleen geld.
pi_182386654
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Om een probleem op te lossen, dient het natuurlijk eerst benoemd te worden. Daar begint het mee, dat is stap 1.
Omdat dit benoemen niet serieus word genomen, loopt de frustratie op, en worden mensen in het meer extreme gedreven.

Stemming makerij is een probleem, en daarvoor dient naar de oorzaak gekeken te worden, en dan dient dit benoemd te worden

Je noemt twee voorbeelden; imams die homo s willen vermoorden, en extreem rechts wat moskeeën besmeurd.

Extreem rechts word extremer, omdat men zich niet serieus genomen voelt en een dergelijke reactie naar een moskee is een extreme reactie, met de islam in het bijzonder als doelwit als reactie op de negatieve, maar niet overdreven, berichten over de islam. Bijvoorbeeld; een imam die oproept om homo s te vermoorden. Ik vraag jou; waar is dit voorbeeld een reactie op? Oftewel; wat hebben homo's misdaan om de doodstraf te verdienen? ....Over extreme reacties gesproken....

In de meeste gevallen van groepsoverlast blijkt het dat immigratieachtergrondiers de grootste rol opeisen. Feit. Het grootste deel van deze immigratieachtergrondiers hebben een islamitische achtergrond. Feit.

Meerdere factoren spelen een rol hierin, maar de grootste hierin is de loop van; gevoel van eer > angst voor (beschuldiging van) verloochening van afkomst in een sociale cultuur waar iedereen elkaar in de gaten houdt > verkazingsfobie > afkeer tegen culturen die anders zijn dan de roots cultuur > afkeer tegen de cultuur van (niet islamitisch) gastland. Dit zorgt voor een kloof in de samenleving, waarbij Nederlanders steeds minder begrip hebben en begrip tonen, waarbij de loop herstart word. Na paar keer de loop herhaald te hebben, veranderd de afkeer naar een vorm van haat, die zich in verschillende vormen uit. Bij jongeren, waarbij rellen vaker voorkomt, dienen deze rellen als een uitlaatklep om deze afkeer en haat te ventileren.

Als er overtuigingen met de paplepel in worden gegoten, zou je best kunnen spreken dat je met die overtuigingen word geboren. Het vormt dan ook een flink fundament waarop jouw beleving en kijk op de wereld gebouwt worden. Religie, bij uitstek, is hier een perfecte tool voor. Alles, inderdaad, heeft oorzaken
Een (groot) deel van de Marokkaanse ouders in dit land is totaal niet geïnteresseerd in wat hun kind / kinderen buiten de deur uitvreet.

Het is vooral aan de straat en de staat om ze te vormen en op te voeden. Dat het voornamelijk de straat is in plaats van de staat moge duidelijk zijn inmiddels.

Daarbij komt dat een (groot) deel van de immigranten in dit land , en zeker die met Arabische wortels, veelal een anti westerse kijk en ideologie hebben die vaak haaks staan op de normen en waarden die hier gelden.

Kinderen krijgen dat sentiment en die houding van de ouders en de aanwezige (sociale) media thuis ook mee waardoor ze zich nog meer gaan afzetten en met enorm lange tenen in deze maatschappij bewegen.

Zie daar een bijdrage aan de maar voort en door etterende kweekvijver voor de (groeiende) problemen waar we al jaren mee te maken hebben in dit land maar ook in geheel Europa.

En nee, dit geldt zeker niet voor alle Marokkanen en immigranten / inwoners met Arabische wortels in dit land maar dat bovengenoemde helaas een feit is is proefondervindelijk en historisch gezien inmiddels duidelijk geworden.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:42:48 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182388610
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:05 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een (groot) deel van de Marokkaanse ouders in dit land is totaal niet geïnteresseerd in wat hun kind / kinderen buiten de deur uitvreet.

Het is vooral aan de straat en de staat om ze te vormen en op te voeden. Dat het voornamelijk de straat is in plaats van de staat moge duidelijk zijn inmiddels.

Daarbij komt dat een (groot) deel van de immigranten in dit land , en zeker die met Arabische wortels, veelal een anti westerse kijk en ideologie hebben die vaak haaks staan op de normen en waarden die hier gelden.

Kinderen krijgen dat sentiment en die houding van de ouders en de aanwezige (sociale) media thuis ook mee waardoor ze zich nog meer gaan afzetten en met enorm lange tenen in deze maatschappij bewegen.

Zie daar een bijdrage aan de maar voort en door etterende kweekvijver voor de (groeiende) problemen waar we al jaren mee te maken hebben in dit land maar ook in geheel Europa.

En nee, dit geldt zeker niet voor alle Marokkanen en immigranten / inwoners met Arabische wortels in dit land maar dat bovengenoemde helaas een feit is is proefondervindelijk en historisch gezien inmiddels duidelijk geworden.
Geen politieke ambities? Je verwoord het beter dan Wilders :Y
"Hoka Hey!"
pi_182388976
Weer een staaltje van de gebruikelijke "verrijking" die allochtone jongeren ons land hebben te bieden. Weet iemand hoe veel aanhoudingen inmiddels concreet zijn verricht?
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:01:01 #187
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395248
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Weer een staaltje van de gebruikelijke "verrijking" die allochtone jongeren ons land hebben te bieden. Weet iemand hoe veel aanhoudingen inmiddels concreet zijn verricht?
Nee, jij? Heb je geen vertrouwen in het politiek systeem van Nederland?

Probeer Turkije eens; 100% vertrouwen, nul recht van vrij spreken.

[ Bericht % gewijzigd door NanKing op 09-10-2018 09:30:08 ]
1 + 1 = blauw
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:02:10 #188
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395264
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Geen politieke ambities? Je verwoord het beter dan Wilders :Y
*verwoordt :')

quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:11 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je leeft nog steeds in armoe. Rijkdom is niet alleen geld.
Voor niveautje arbeider wel. Niets mis mee, maar wel zo fair om te beseffen dat je op hetzelfde bijstandsniveau zit als de nieuwe Nederlanders.
1 + 1 = blauw
pi_182403509
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:01 schreef Kamina het volgende:

[..]

Nee, jij? Heb je geen vertrouwen in het politiek systeem van Nederland?

Probeer Turkije eens; 100% vertrouwen, nul recht van vrij spreken.
Steeds minder. De politiek is niet eens zozeer het probleem, het is eerder de verstikkende politieke correctheid die diep is doorgedrongen binnen instanties als politie en justitie. Vernielzuchtig tuig gaat vrijuit, mensen die in alle rust een bus op de snelweg laten stoppen, worden in een theatraal showproces vervolgd.

Daarnaast ontgaat het je kennelijk dat we momenteel stapje voor stapje Turkije achterna gaan. In Duitsland is een komiek vervolgd voor het beledigen van Erdogan, in Nederland krijgen mensen de politie op de stoep als ze dingen op Facebook schrijven. Bepaalde meningen worden in Nederland steeds minder getolereerd. En dan zullen we nog maar zwijgen over hoe diep Stef Blok deze week in de reet van zijn Turkse ambtsgenoot kroop. Alle betrekkingen met deze schurkenstaat worden genormaliseerd, alsof ze ons niet verrot hebben gescholden met termen als nazi-overblijfsels.

Laat me niet lachen.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:23:24 #190
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182406173
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 00:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Steeds minder. De politiek is niet eens zozeer het probleem, het is eerder de verstikkende politieke correctheid die diep is doorgedrongen binnen instanties als politie en justitie. Vernielzuchtig tuig gaat vrijuit, mensen die in alle rust een bus op de snelweg laten stoppen, worden in een theatraal showproces vervolgd.

Daarnaast ontgaat het je kennelijk dat we momenteel stapje voor stapje Turkije achterna gaan. In Duitsland is een komiek vervolgd voor het beledigen van Erdogan, in Nederland krijgen mensen de politie op de stoep als ze dingen op Facebook schrijven. Bepaalde meningen worden in Nederland steeds minder getolereerd. En dan zullen we nog maar zwijgen over hoe diep Stef Blok deze week in de reet van zijn Turkse ambtsgenoot kroop. Alle betrekkingen met deze schurkenstaat worden genormaliseerd, alsof ze ons niet verrot hebben gescholden met termen als nazi-overblijfsels.

Laat me niet lachen.
Die politieke correctheid is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de Nederlandse cultuur. Tolerantie is hier van hoge waarde.

Qua vrijheid van meningsuiting bestaan echter wel grenzen. Dat is altijd zo geweest. Als jij vaker merkt dat je die overschrijdt, dan komt dat omdat je aan het extremiseren bent. Meningen mag je hebben, maar niet altijd uiten.
1 + 1 = blauw
pi_182408284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

Die politieke correctheid is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de Nederlandse cultuur. Tolerantie is hier van hoge waarde.
Politieke correctheid is het tegenovergestelde van tolerantie. En ja, tolerantie is een hoog goed.

PC gaat niet over fatsoen of "correct zijn", maar is het dumpen van eigen verantwoordelijkheid en de schuld leggen over eigen falen bij anderen, voornamelijk blanke, hetero mannen en ietsje minder, vrouwen. Maar het is bovenal een slinkse manier van manipuleren om met een valse façade van fatsoen en met behulp van vileine retoriek de andersdenkenden de mond te snoeren en sociaal te isoleren. En daarmee uiteindelijk te bepalen wat mensen mogen vinden. Het is newspeak en anders niet.

De tolerantie die Nederland gehad heeft, gaf ruimte aan ALLE meningen, ook wanneer die niet zo gewenst waren. De kerk kon bespot en bekritiseerd worden, zónder enig gevaar. Een PSP kon een verkiezingsposter maken met een blote dame erop, zónder enig gevaar.

Hoe terecht ook de kritiek, de islam kun je niet meer bespotten of bekritiseren, want dat is letterlijk levensgevaarlijk. Zo'n PSP-poster zou ook niet meer kunnen vandaag de dag.

Mensen die PC ondersteunen zijn uit op de macht om andersdenkenden te domineren. Zoals de dominee met de bijbel in zijn hand met geweld de ongelovigen kerstende, zo hanteren de PC aanhangers hun "moraal".

quote:
Qua vrijheid van meningsuiting bestaan echter wel grenzen. Dat is altijd zo geweest. Als jij vaker merkt dat je die overschrijdt, dan komt dat omdat je aan het extremiseren bent. Meningen mag je hebben, maar niet altijd uiten.
Het is aan de rechter om te bepalen wat buiten die grenzen valt, maar dit principe wordt juist door mensen die PC ondersteunen ondergraven. Dat is simpelweg de praktijk. Dat ze daarover liegen en doen alsof ze de rechtsstaat steunen is ook staande praktijk.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:14:31 #192
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182410395
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:31 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Politieke correctheid is het tegenovergestelde van tolerantie.
Integendeel, de twee gaan hand in hand.

quote:
PC gaat niet over fatsoen of "correct zijn", maar is het dumpen van eigen verantwoordelijkheid en de schuld leggen over eigen falen bij anderen, voornamelijk blanke, hetero mannen en ietsje minder, vrouwen. Maar het is bovenal een slinkse manier van manipuleren om met een valse façade van fatsoen en met behulp van vileine retoriek de andersdenkenden de mond te snoeren en sociaal te isoleren. En daarmee uiteindelijk te bepalen wat mensen mogen vinden. Het is newspeak en anders niet.

De tolerantie die Nederland gehad heeft, gaf ruimte aan ALLE meningen, ook wanneer die niet zo gewenst waren. De kerk kon bespot en bekritiseerd worden, zónder enig gevaar. Een PSP kon een verkiezingsposter maken met een blote dame erop, zónder enig gevaar.

Hoe terecht ook de kritiek, de islam kun je niet meer bespotten of bekritiseren, want dat is letterlijk levensgevaarlijk. Zo'n PSP-poster zou ook niet meer kunnen vandaag de dag.

Mensen die PC ondersteunen zijn uit op de macht om andersdenkenden te domineren. Zoals de dominee met de bijbel in zijn hand met geweld de ongelovigen kerstende, zo hanteren de PC aanhangers hun "moraal".
Politieke correctheid is niets anders dan letten op wat je zegt zodat je anderen niet beledigt of discrimineert. Het is echter geframed als een negatief iets door mensen die zichzelf 'andersdenkend' noemen, terwijl dat eigenlijk gewoon beledigende, discriminerende eikhols zijn.

Het is prima mogelijk om anders te denken zonder een eikhol te zijn. En ja, sommige mensen zullen ook beledigd zijn zonder dat je een eikhol bent. En zelfs eikhols zijn vaak beledigd, bijvoorbeeld wanneer ze PC moeten zijn. Of iemand die zich als eikhol gedraagt een eikhol noemen, die daardoor plots beledigd raakt.

quote:
[..]

Het is aan de rechter om te bepalen wat buiten die grenzen valt, maar dit principe wordt juist door mensen die PC ondersteunen ondergraven. Dat is simpelweg de praktijk. Dat ze daarover liegen en doen alsof ze de rechtsstaat steunen is ook staande praktijk.
Nee, zo werkt dat niet. Die voorbeelden van eerder over rechtzaken door belediging, dat is de rechterlijke macht die bevestigt dat sommige mensen niet zozeer andersdenkend zijn, maar vooral eikhols.
1 + 1 = blauw
pi_182411931
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

Die politieke correctheid is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de Nederlandse cultuur. Tolerantie is hier van hoge waarde.

Qua vrijheid van meningsuiting bestaan echter wel grenzen. Dat is altijd zo geweest. Als jij vaker merkt dat je die overschrijdt, dan komt dat omdat je aan het extremiseren bent. Meningen mag je hebben, maar niet altijd uiten.
Politieke correctheid maakt dat wangedrag van bepaalde groepen mensen met de mantel der liefde wordt bedekt, terwijl wangedrag van andere mensen juist wordt opgeklopt en uitvergroot. De keuze voor wat wordt weggemoffeld of uitvergroot, is in sterke mate politiek geïnspireerd.

Er worden duidelijke prioriteiten gesteld, aansluitend op politieke agenda's. In het interview met Jenny Douwes in The Post Offline komt een typisch voorbeeld aan bod: in Friesland had iemand voor 50.000 euro schade door vernielingen. Er waren beelden, de daders zijn bekend. Niettemin had de politie "geen tijd" om de zaak op te pakken, laat staan dat de daders worden vervolgd.

Dezelfde politie heeft wél tijd om bijna een jaar een compleet team op de busblokkade te zetten; een zaak met 0 euro schade. Dit soort keuzes is politiek geïnspireerd. Het is niet eens dat ze dat vanuit Den Haag krijgen ingefluisterd. Ze zijn inmiddels zelf door en door verrot en partijdig.

Wat grenzen en extremisme betreft: het lukt ons maar niet om radicale haatbaarden dit land eindelijk eens uit te zetten. We mogen als samenleving al blij zijn als deze haatzaaiers te maken krijgen met een gebiedsverbod. Of mensen meningen mogen uiten, hangt veel te vaak af van de vraag of ze zich wel of niet op een Koran (of Bijbel) beroepen. Dan mag er ineens veel meer.
pi_182411980
geef die lui per direct een kogel,heb je en in de toekomst niks aan.
pi_182412406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:35 schreef stopnaald het volgende:
Ik geef het ruiterlijk toe. Zolang de moslimgemeenschap er maar voor blijft kiezen om haatimams uit te nodigen en een podium te geven, zolang de voorschool nodig blijft, omdat kindjes die hier geboren zijn en getogen worden, anders geen woord Nederlands verstaan (letterlijk!) als ze in groep 1 van de basisschool komen, zolang er geen enkel toezicht wordt gehouden op op straat hangende (jonge) jongens, zelfs tot 's avonds laat en/of op een doordeweekse dag, met alle overlast tot aan regelrechte straatterreur aan toe en zolang de roddeltantes wél schande spreken van een meisje dat rookt, maar de jongens geen kwaad kunnen doen...zolang zal ik alleen maar rechtser en rechtser worden.......en inderdaad, misschien wel extreem rechts. Want ik ben het zát.

Zat dat het gros van de Turken en Marokkanen het verdommen om hun verantwoordelijkheid te nemen. Zowel voor hun eigen gedrag, als dat van hun kinderen (en andere naasten).
Van alle andere groepen in NL, of dat nou chinezen of friezen zijn, vinden we het doodnormaal, volkomen vanzelfsprekend, om hen verantwoordelijk te houden voor hun gedrag. En als dat in individuele gevallen niet het geval is, vinden we het net zo doodnormaal en vanzelfsprekend om dat te benoemen en in te grijpen. Hoe anders is dat bij Turken en Marokkanen.

Turken die met z'n allen een brug in Rotterdam bezetten komen ermee weg. Friezen die een snelweg bezetten worden wel bestraft.

Een hoofddoek op je rijbewijs mag wel, maar een vergiet mag niet. Institutionele rechtsongelijkheid tussen moslims en niet-moslims.

Maar ook de al genoemde haatimams en hun preken waarin de meest abjecte standpunten (besnijdenis m/v, homo's moeten gestraft/gedood, vrouwen moeten gehoorzamen (het is geen hond) en niet-moslims mag/moet je anders behandelen dan moslims) worden verdedigd en verspreid, kunnen zonder enig probleem hun gang gaan, want dat valt onder de "vrijheid van religie". Maar Erkenbrand is degene die "de democratie uitholt". Even voor alle duidelijkheid, ik sta niet achter Erkenbrand, had tot voor kort zelfs niet van die lui gehoord. Maar voor mij is het wel weer het zoveelste voorbeeld waarbij er weer onterecht een verschil in behandeling wordt gemaakt.

En het ergste van alles......die discriminatie sluipt zelfs in officieel beleid.....
Ik geef het ook ruiterlijk toe: I don’t give a shit about your opinion. Zolang ik als welgeintegreerde moslim mijn ding doe, dat wil zeggen - volledig participeer en een bijdrage lever aan de samenleving, op diverse manieren - dan is je mening slechts dat: een mening.

Dat jij rechts-extremist wordt omdat Ali van de straat je lastig valt, dat is jammer - maar dat is wel een keuze die je zelf maakt en waar je dus zelf ook verantwoordelijkheid voor moet nemen. Net als de keuze van die Ali om mensen op straat lastig te vallen en vervolgens door de samenleving als outcast wordt bestempeld.

Dat verongelijkte toontje, zoals in jouw post te bespeuren valt, is verder behoorlijk kenmerkend voor een groep mensen die ergens wel jaloers is op de sterke culturele en religieuze banden binnen andere gemeenschappen. Vaak ook jaloers omdat er tegenwoordig een heel groot deel binnen die gemeenschappen het uitstekend doet. Als ik door mijn LinkedIn scroll zie ik talloze Marokkaanse en Turkse connecties met zeer goede banen of mooie posities. Een schreeuwende anonieme op een forum kan daar helemaal niets aan veranderen. Sterker nog, wordt toch lekker extreem rechts! Ik moedig je aan!
Allah Al Watan Al Malik
pi_182412920
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik geef het ook ruiterlijk toe: I don’t give a shit about your opinion. Zolang ik als welgeintegreerde moslim mijn ding doe, dat wil zeggen - volledig participeer en een bijdrage lever aan de samenleving, op diverse manieren - dan is je mening slechts dat: een mening.

Dat jij rechts-extremist wordt omdat Ali van de straat je lastig valt, dat is jammer - maar dat is wel een keuze die je zelf maakt en waar je dus zelf ook verantwoordelijkheid voor moet nemen. Net als de keuze van die Ali om mensen op straat lastig te vallen en vervolgens door de samenleving als outcast wordt bestempeld.

Dat verongelijkte toontje, zoals in jouw post te bespeuren valt, is verder behoorlijk kenmerkend voor een groep mensen die ergens wel jaloers is op de sterke culturele en religieuze banden binnen andere gemeenschappen. Vaak ook jaloers omdat er tegenwoordig een heel groot deel binnen die gemeenschappen het uitstekend doet. Als ik door mijn LinkedIn scroll zie ik talloze Marokkaanse en Turkse connecties met zeer goede banen of mooie posities. Een schreeuwende anonieme op een forum kan daar helemaal niets aan veranderen. Sterker nog, wordt toch lekker extreem rechts! Ik moedig je aan!
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die er een bezwaar tegen hebben dat jij en een hoop andere mensen zich prima integreren, niet voor overlast zorgen, bijdragen aan de samenleving etc. Heerlijk juist, zo moet het.

Het probleem ligt hem juist bij een heel groot deel dat dat niet doet. Ik vind het jammer dat er geen partij is die immigratie en integratie in woord en daad serieus neemt, zonder te vervallen in de retoriek die een Wilders gebruikt. Heb zelf Nieuwe Wegen gestemd afgelopen verkiezingen omdat zij dat wel lijken te willen, op een normale manier problemen bespreekbaar maken en oplossen.

Dat zou denk ik zowel voor jou als voor mij de beste oplossing zijn. Nederland wordt voor de autochtone Nederlander overal weer een fijn land om te wonen. En de immigranten of nakomelingen van immigranten die we hier nu al hebben kunnen ook een goed bestaan voor zichzelf opbouwen.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:27:37 #197
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182413430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Politieke correctheid maakt dat wangedrag van bepaalde groepen mensen met de mantel der liefde wordt bedekt, terwijl wangedrag van andere mensen juist wordt opgeklopt en uitvergroot. De keuze voor wat wordt weggemoffeld of uitvergroot, is in sterke mate politiek geïnspireerd.
Dat zeg je alleen maar omdat je nu extra moeite moet doen voor het kiezen van de juiste woorden, want meer stelt PC niet voor.

Het riekt ook naar Calimero gemiep. oO<
1 + 1 = blauw
pi_182413914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:27 schreef Kamina het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat je nu extra moeite moet doen voor het kiezen van de juiste woorden, want meer stelt PC niet voor.

Het riekt ook naar Calimero gemiep. oO<
Het heeft niks te maken met moeite doen om woorden zorgvuldig te kiezen. Het heeft te maken met meningen die maatschappelijk wenselijk zijn en die minder wenselijk zijn. Het heeft te maken met een verschil in verontwaardiging over stevige meningen: de ene wordt gezien als "discriminatie" en moet worden vervolgd, de andere valt onder de godsdienstvrijheid of welke kutsmoes er ook maar kan worden bedacht.

Deze case in Bussum zal het ook weer aantonen: allochtone jongeren die vernielingen aanrichten en mensen bedreigen, ontspringen de dans. Zoals dat al zo vaak is gebeurd. Maar de Friezen die geweldloos een bus tot stilstand brachten, worden vervolgd in een theatraal showproces.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:54:04 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182413934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met moeite doen om woorden zorgvuldig te kiezen. Het heeft te maken met meningen die maatschappelijk wenselijk zijn en die minder wenselijk zijn. Het heeft te maken met een verschil in verontwaardiging over stevige meningen: de ene wordt gezien als "discriminatie" en moet worden vervolgd, de andere valt onder de godsdienstvrijheid of welke kutsmoes er ook maar kan worden bedacht.

Deze case in Bussum zal het ook weer aantonen: allochtone jongeren die vernielingen aanrichten en mensen bedreigen, ontspringen de dans. Zoals dat al zo vaak is gebeurd. Maar de Friezen die geweldloos een bus tot stilstand brachten, worden vervolgd in een theatraal showproces.
pieppiep
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:55:02 #200
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182413956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met moeite doen om woorden zorgvuldig te kiezen. Het heeft te maken met meningen die maatschappelijk wenselijk zijn en die minder wenselijk zijn. Het heeft te maken met een verschil in verontwaardiging over stevige meningen: de ene wordt gezien als "discriminatie" en moet worden vervolgd, de andere valt onder de godsdienstvrijheid of welke kutsmoes er ook maar kan worden bedacht.

Deze case in Bussum zal het ook weer aantonen: allochtone jongeren die vernielingen aanrichten en mensen bedreigen, ontspringen de dans. Zoals dat al zo vaak is gebeurd. Maar de Friezen die geweldloos een bus tot stilstand brachten, worden vervolgd in een theatraal showproces.
Discriminatie is nooit wenselijk, maar als je niet snapt waarom, dan snap ik best waarom termen als zwart en wit nodig zijn.
1 + 1 = blauw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')