abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182313763
Hallo broeders,

Stiekem ben ik best wel jaloers op mensen met zo'n perfect recht gebit. Mijn twee exen hadden beide echt zo'n Oral-B gebit, terwijl ik gleuven tussen m'n voortanden heb ;( Ik heb weinig te klagen over de gezondheid van mijn tanden of kaak, heb nog nooit problemen gehad waarvoor een beugel werd aangeraden. Het is dus enkel voor de estheticiteit. Toch vind ik het wel jammer dat ik er vroeger geen heb gehad, terwijl ik toen juist blij was dat ik niet zo'n rotding nodig had.

Ik vraag mij alleen af hoe lang je ongeveer met een blokjes beugel rondloopt (aangezien blokjesbeugels het meest effectief blijken). Ik heb best wel een recht gebit,geen tanden die in een rare hoek staan o.i.d. Het enige wat mij stoort is dat mijn snijtanden en voortanden aan de bovenzijde van mijn gebit niet aansluiten. Tussen iedere tand zit iets van een paar mm ruimte.

Het lijkt mij dus niet dat ik meer dan een jaar een beugel hoef, aangezien de rest redelijk goed staat. Ik vroeg mij dus af of er meer volwassenen hier zijn met ervaring en hoe lang het ongeveer duurde bij jullie.
pi_182313799
Dat kun je beter bij de orthodontist vragen.
pi_182351812
Standaardtraject is 2 jaar. Zelfs als je iets kleins moet, dan smeren ze het nog uit over 2 jaar.
Maar misschien ligt het ook aan je orthodontist en kan je in overleg korter.

Het niet aansluiten van je voortanden en snijtanden enz. daar kan een orthodontist en tandarts weinig mee. Ik heb het zelf ook nadat ik zelfs nog een beugel heb gehad en mij is toen verteld dat ze dit niet kunnen verhelpen.
Ze hadden het heel uitgebreid uitgelegd.
Eten is geen probleem, maar nagelbijten of iets anders kan dus niet meer
pi_182384141
Ik heb zelf maar 4 maanden n beugel gehad. Op mn 32e. Alleen bovenkaak.

Probleem was bij mij vooral 2 tanden die over elkaar lagen.

De ortho stelde zoals altijd een heel traject v 2 jaar voor maar heb direct duidelijk kunnen maken dat ik geen perfect gebit hoefde en t me puur om die 2 tanden ging. Toen afgesproken dat ik zelf mocht aangeven wanneer de beugel eruit mocht en dat was al na 4 maanden. Toen stond alles recht naast elkaar. Vervolgens nog de vorm van mn tanden laten bijvijlen en heb nu gewoon een net gebit.

Het kan dus prima maar hangt wel vd flexibiliteit vd ortho af. Sommigen zullen dit afraden terwijl ik er super blij mee ben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')