abonnement Unibet Coolblue
pi_182313620
Ik moet binnenkort een kleine ingreep ondergaan aan het oog. Ik heb een klein moedervlekje (2 mm) op het hoornvlies gekregen die in een jaar tijd is ontstaan en naar deze maat is gegroeid, dus die moet verwijderd worden voor verder onderzoek. Hij ziet er overigens ongevaarlijk uit dus ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Het is meer ter preventie.

Nou had ik dus de optie om te kiezen tussen 2 manieren voor lokale verdoving van het oog. De ene is met oogdruppels, de andere is een injectie achter het oog. Die laatste heeft als voordeel dat je oog niet meer kan bewegen, maar als nadeel dat er nogal wat risico's aan vast zitten van zelfs blindheid tot aan de dood :{

Nou toen koos ik natuurlijk snel voor de druppels. De dokter wees mij erop dat ik dan wel zal moeten 'meewerken' met de instructies en uiteraard op de belangrijke momenten mijn oog moet stilhouden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dat wel makkelijk als er van alles wordt gedaan en gesneden? En heb je niet altijd wat 'micro bewegingen' ofzo?
Ze gaan hem echt 'wegknippen' zei ze, dus ik denk niet dat ze zoals bij een laserbehandeling mij naar een bepaald kruisje kunnen laten kijken. Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Bonusvraag:
Als je voor de injectie kiest, dan is je oog dus tijdelijk 'verlamd'. Maar hoe zit dit dan met je andere oog? Kun je die dan wel bewegen, onafhankelijk van je verlamde oog? Dan zijn ze dus niet meer 'uitgelijnd' of hoe zit dit? :D Gewoon iets wat me ik afvraag.

Alvast dank voor het delen van je ervaring. Dan kan ik me er alvast mentaal een beetje op voorbereiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 04-10-2018 14:04:32 ]
pi_182313665
Wel een oogoperatie gehad, maar heel anders dan die jij hebt.

Bij mij was onder volledige narcose en allebei mn ogen waar in gesneden moest worden en spieren verlegd en ingekort moesten worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182315564
Zo dat is wel een flinke gebeurtenis geweest dan. Goed verlopen?
pi_182315710
Mijn moeder heeft een operatie aan haar oog gehad onder lokale verdoving en het was de meest pijnloze ingreep die ze ooit heeft gehad. Het viel reuze mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:59:49 #5
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182316407
Ik heb mijn ogen laten laseren. Alleen wat druppels gehad, incisie door laser in ogen, ogen opengeflapt en hoornvlies weggebrand. Deed geen pijn. Maar mijn operatie is waarschijnlijk lang niet zo serieus als een groeiende moedervlek.

Ik ril al van de angst bij de gedachte over een eventuele injectie in mijn oog.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182316496
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:59 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik heb mijn ogen laten laseren. Alleen wat druppels gehad, incisie door laser in ogen, ogen opengeflapt en hoornvlies weggebrand. Deed geen pijn. Maar mijn operatie is waarschijnlijk lang niet zo serieus als een groeiende moedervlek.

Ik ril al van de angst bij de gedachte over een eventuele injectie in mijn oog.
Ik denk dat het qua 'serieusheid' niet zoveel uitmaakt. En injecties gaan gelukkig nooit in het oog, sterker nog, dat is supergevaarlijk. Ze gaan er onder of er naast.

Maar dan nog zou dat niet nodig hoeven te zijn in mijn geval als het met druppels lukt. Dan moet ik alleen wel mijn oog stil kunnen houden :D
pi_182332745
Diverse oogoperaties gehad, meestal onder narcose maar de laatste was met lokale verdoving.
De injectie net onder het oog was niet leuk, maar dat halve minuutje is ook weer niet het einde van de wereld. Daarna voel je niks meer.
Je andere oog blijft normaal bewegen, of de verdoving invloed heeft op je zicht kan ik niet zeggen, omdat mijn geopereerde oog sowieso niks ziet. Ik kan me voorstellen dat mensen met twee goede ogen dan misschien dubbel zien of zo. Maar dat maakt verder niet zoveel uit omdat je gezicht toch wordt afgedekt met een doek en je niet te opereren oog dus alleen groen ziet.

Ikzelf had geen keuze, maar vond het achteraf gezien wel prettig dat ik geen instructies hoefde op te volgen. Paar weken later een stuk of 20 hechtingen laten verwijderen uit dat oog was (ook met verdovingsdruppels, die vast minder sterk waren dan degene waar jij nu voor kiest) een stuk vervelender dan de hele operatie bij elkaar. En ik kon mijn oog echt niet stil houden. Maar, zoals gezegd, er is meer met dat oog aan de hand dus ik heb er sowieso minder controle over.

Protip: plan niet teveel in de dagen erna. Ik ging meteen full-on dingen doen en heb wekenlang last gehad. Een wondje van 2 mm is een stuk kleiner dan een heel nieuw hoornvlies, maar kan je evengoed veel last bezorgen als je je rust niet neemt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182339514
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Diverse oogoperaties gehad, meestal onder narcose maar de laatste was met lokale verdoving.
De injectie net onder het oog was niet leuk, maar dat halve minuutje is ook weer niet het einde van de wereld. Daarna voel je niks meer.
Je andere oog blijft normaal bewegen, of de verdoving invloed heeft op je zicht kan ik niet zeggen, omdat mijn geopereerde oog sowieso niks ziet. Ik kan me voorstellen dat mensen met twee goede ogen dan misschien dubbel zien of zo. Maar dat maakt verder niet zoveel uit omdat je gezicht toch wordt afgedekt met een doek en je niet te opereren oog dus alleen groen ziet.

Ikzelf had geen keuze, maar vond het achteraf gezien wel prettig dat ik geen instructies hoefde op te volgen. Paar weken later een stuk of 20 hechtingen laten verwijderen uit dat oog was (ook met verdovingsdruppels, die vast minder sterk waren dan degene waar jij nu voor kiest) een stuk vervelender dan de hele operatie bij elkaar. En ik kon mijn oog echt niet stil houden. Maar, zoals gezegd, er is meer met dat oog aan de hand dus ik heb er sowieso minder controle over.

Protip: plan niet teveel in de dagen erna. Ik ging meteen full-on dingen doen en heb wekenlang last gehad. Een wondje van 2 mm is een stuk kleiner dan een heel nieuw hoornvlies, maar kan je evengoed veel last bezorgen als je je rust niet neemt.
Thanks! Uitgebreide post. Klinkt als een vervelende operatie en nog vervelender dat het nodig was allemaal. Zie je nu weer goed (met beide ogen?)

Hechtingen verwijderen lijkt me ook geen pretje nee. Ik denk toch wel dat het dezelfde oogdruppels zullen zijn als ik die ik zal krijgen. Die verdoven dus niet helemaal? En je kon je oog niet helemaal stil houden, maar het verwijderen ging uiteindelijk wel gewoon?

[ Bericht 8% gewijzigd door matigeuser op 05-10-2018 22:23:35 ]
pi_182343119
Ik heb in het verleden een netvliesoperatie gehad (alweer meer dan 15 jaar geleden). Van de een op de andere dag was mijn netvlies (deels) losgelaten en zag ik dus ineens zwart aan 1 oog .
Ik ben onder gehele narcose gegaan en heb er dus ook niets van gemerkt verder. Ik was bang voor veel pijn ed achteraf, maar het viel mij 100% mee. Alleen een paar maanden geen lenzen mogen dragen en daarna was alles weer als vanouds (lenzen wel sterker geworden).
pi_182344574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:52 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Thanks! Uitgebreide post. Klinkt als een vervelende operatie en nog vervelender dat het nodig was allemaal. Zie je nu weer goed (met beide ogen?)

Hechtingen verwijderen lijkt me ook geen pretje nee. Ik denk toch wel dat het dezelfde oogdruppels zullen zijn als ik die ik zal krijgen. Die verdoven dus niet helemaal? En je kon je oog niet helemaal stil houden, maar het verwijderen ging uiteindelijk wel gewoon?
Ik ben nog steeds blind aan één oog maar verbetering van het zicht was geen doel van die operatie. Hij had wel het resultaat waar we op hoopten qua pijnklachten. Na die eerste vervelende weken in ieder geval.

Bij mij verdoofden de druppels niet helemaal dus dat maakte het hechtingen verwijderen vervelend. Uiteindelijk bleek de oogarts er zelfs eentje gemist te hebben, werd na 12 jaar bij een controle gevonden. Maar jij krijgt waarschijnlijk oplosbare hechtingen of helemaal geen hechtingen.
En mijn operatie is dus ook al ruim een decennium geleden, een aantal dingen zullen nu vast anders gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182402882
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:36 schreef vosss het volgende:
Wel een oogoperatie gehad, maar heel anders dan die jij hebt.

Bij mij was onder volledige narcose en allebei mn ogen waar in gesneden moest worden en spieren verlegd en ingekort moesten worden.
ook zoiets. Ik loenste (loens) en dat hebben ze recht gezet op die manier. Tenminste, tot zover dat kon, anders zou ik dubbel gaan zien ofzo. Feitelijk loens ik nog steeds wel een beetje. Mn rechteroog heeft dus wel vaak zoiets: 'ja is goed met jou, ik kijk even een beetje naar rechts ok? '

Maar goed, om OT te blijven: volledige narcose. Kan dat bij jou niet, TS? Of is het daarvoor een te kleine ingreep ofzo? Of wil je het zelf niet?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_182403043
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:32 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ook zoiets. Ik loenste (loens) en dat hebben ze recht gezet op die manier. Tenminste, tot zover dat kon, anders zou ik dubbel gaan zien ofzo. Feitelijk loens ik nog steeds wel een beetje. Mn rechteroog heeft dus wel vaak zoiets: 'ja is goed met jou, ik kijk even een beetje naar rechts ok? '

Maar goed, om OT te blijven: volledige narcose. Kan dat bij jou niet, TS? Of is het daarvoor een te kleine ingreep ofzo? Of wil je het zelf niet?
Zelfde hier, alleen dan met beide ogen. Ik kan recht kijken, met mn linkeroog recht en mn rechteroog naar rechts en met mn rechteroog recht en mn linkeroog naar links.

Zonder dat ik daarmee een raar beeld heb. Dus ik kan of gewoon kijken zoals normale mensen, of rechts een stuk extra beeld erbij hebben of links wat extra.

Dat is nu wel iets minder na de operatie, maar ik kan dat nog steeds. Ook hier niet helemaal rrecht kunnen zetten ivm anders blijvend dubbel zien.

Hoe lang heb jij na de operatie er last van gehad? Ik las overal ow paar dagen dubbel zien, geen probleem trekt zo weer weg. Ja doei dikke lul drie bier, heb 3 volle weken alles verder dan een halve meter voor me compleet dubbel gezien. Ik moest me met lopen in de kamer gewoon vasthouden aan de meubels om niet op mn plaat te gaan _O- :')

Nu lach ik er mee, maar op het moment zelf was het alles behalve leuk; ontzettende koppijn, duizelig en meer van zulks. :X

Uiteindelijk wel goed gekomen, van de ene op de andere dag klikte het beeld ineens goed zegmaar. Heel raar.

Klachten van voor de operatie komen stilaan wel weer terug in mindere mate, voornamelijk als ik oververmoeid ben. Indien dat doorzet dan ga ik voor operatie 2 denk ik. Dat werd ook al aangegeven destijds door de orthoptist dat een deel van de mensen na een tijdje een 2de operatie nodig zouden hebben.

We zien wel (8>
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:05:30 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182403580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:04 schreef matigeuser het volgende:
Zo dat is wel een flinke gebeurtenis geweest dan. Goed verlopen?
Ik heb een soortgelijke ingreep aan de spieren van de oogbol gehad en in de middag mocht ik weer naar huis.

Over jouw ingreep: een voordeel aan schade aan het hoornvlies is wel dat het relatief snel heelt dus alle last die je er van hebt zal niet weken aanhouden.
pi_182415197
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 23:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Zelfde hier, alleen dan met beide ogen. Ik kan recht kijken, met mn linkeroog recht en mn rechteroog naar rechts en met mn rechteroog recht en mn linkeroog naar links.

Zonder dat ik daarmee een raar beeld heb. Dus ik kan of gewoon kijken zoals normale mensen, of rechts een stuk extra beeld erbij hebben of links wat extra.
heb ik ook. :P Alleen heb je soms dat mensen dan beetje verward kijken als je tegen hun gaat praten. Gaan ze achterom kijken, zo van: heb je het tegen mij of...? :? Komt gelukkig niet vaak voor, maar goed.

quote:
Dat is nu wel iets minder na de operatie, maar ik kan dat nog steeds. Ook hier niet helemaal rrecht kunnen zetten ivm anders blijvend dubbel zien.

Hoe lang heb jij na de operatie er last van gehad? Ik las overal ow paar dagen dubbel zien, geen probleem trekt zo weer weg. Ja doei dikke lul drie bier, heb 3 volle weken alles verder dan een halve meter voor me compleet dubbel gezien. Ik moest me met lopen in de kamer gewoon vasthouden aan de meubels om niet op mn plaat te gaan _O- :')

Nu lach ik er mee, maar op het moment zelf was het alles behalve leuk; ontzettende koppijn, duizelig en meer van zulks. :X

Uiteindelijk wel goed gekomen, van de ene op de andere dag klikte het beeld ineens goed zegmaar. Heel raar.
Ik heb nooit dubbel gekeken... Wat vervelend dat dat bij jou wel was en ook nog eens paar weken lang! Logisch dat je dan hoofdpijn krijgt.

Zelf heb ik weinig last gehad, behalve dat het sochtends eerst wat dicht zat. De ogen dus. Moest je even schoonmaken en dan was het weer klaar. Die ingreep was bij mij eigenlijk ook puur cosmetisch. :@

quote:
Klachten van voor de operatie komen stilaan wel weer terug in mindere mate, voornamelijk als ik oververmoeid ben. Indien dat doorzet dan ga ik voor operatie 2 denk ik. Dat werd ook al aangegeven destijds door de orthoptist dat een deel van de mensen na een tijdje een 2de operatie nodig zouden hebben.

We zien wel (8>
klachten als in hoofdpijn enzo? Heb je ook een bril / lenzen wat je helpt? Of zijn je ogen verder gewoon goed? Zal met loenzen misschien niet zo helpen, een bril.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_182415976
Loensboks!

Ook spieren rechtgezet maar ik loens nog steeds. Zeker als ik moe ben gaat hij alle kanten op. Maar ja, oog is sowieso raar en ziet anders uit.
Dus als ik met groepen werk leg ik het meestal maar even uit, want anders leidt het maar af.

Voor de operatie om de spieren te verplaatsen ben ik geloof ik 2 nachten opgenomen. Maar dat is dan ook een jaar of 35 geleden. Pijn kan ik me niet herinneren. Wel dat ik me heeeeeeel zielig voelde toen ik wakker werd zonder mijn mamma :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182424941
Als ik het zo lees, dan zou ik toch voor de optie achter het oog gaan, aangezien ik mezelf er niet op vertrouw dat ik mijn oog goed stil zou houden. Dan maar de risico's.
1 + 1 = blauw
  woensdag 17 oktober 2018 @ 22:10:57 #17
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_182580225
Ooit als 2 jarige gup heb ik een oogoperatie gehad. Even een scheel oogje bijtrekken, al zit er nog steeds een afwijking in. Maar dat was onder algehele narcose. En ook al weet ik van de dag zelf nog wel het een en ander, van pijn of ander zicht nadien weet ik niks meer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')