abonnement Unibet Coolblue
pi_182311870
Ik lees net dat het Nibud automatisch pensioensparen wil voor iedereen, en dan voornamelijk voor de zzp'ers. Ik vind dat een goede zaak, want ouderen moeten zekerheid hebben als ze van hun pensioen willen genieten. Blijkbaar lukt dat nu niet zonder hulp van de overheid, omdat 44%(!) van de zzp'ers te weinig te besteden heeft. Wat vinden jullie hiervan?
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:42:00 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182311917
Waarom zou dat verplicht moeten zijn en mogen mensen dat niet gewoon zelf bepalen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182311920
Dan vraag ik me af of die 44% ZZP'ers wel ZZP'er hadden moeten worden.

Dit zie je toch al 30 jaar van tevoren aankomen lijkt mij?
Weggegaan en opgerot
pi_182312002
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:42 schreef Plompzakker het volgende:
Waarom zou dat verplicht moeten zijn en mogen mensen dat niet gewoon zelf bepalen
Het is nu niet verplicht, en 44% heeft daar last van. Blijkbaar kunnen mensen niet zelf inschatten of ze moeten sparen voor hun pensioen of niet. Ik vind het dus juist goed dat de overheid even instapt.
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:47:56 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182312031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:46 schreef adegroot het volgende:

[..]

Het is nu niet verplicht, en 44% heeft daar last van. Blijkbaar kunnen mensen niet zelf inschatten of ze moeten sparen voor hun pensioen of niet. Ik vind het dus juist goed dat de overheid even instapt.
Door nog meer van het netto inkomen van die 44% af te halen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182312062
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:47 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Door nog meer van het netto inkomen van die 44% af te halen :')
Ja, dat is blijkbaar de enige manier om het voor elkaar te krijgen.
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:50:54 #7
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182312086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:49 schreef adegroot het volgende:

[..]

Ja, dat is blijkbaar de enige manier om het voor elkaar te krijgen.
Ja meneer. U kunt uw huis uit want u kunt het niet meer betalen. Maar later als u oud bent dan profiteert u daarvan hoor :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_182312103
We sparen in Nederland al verplicht voor een basispensioen (AOW). Ik zie geen reden om mensen verplicht extra te laten sparen, zodat ze meer dan een basisinkomen hebben. Dat zou een vrije keuze moeten blijven.

Je zou kunnen overwegen om in plaats daarvan de AOW te verhogen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:05:52 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_182312289
Huiswerktopic :r
Welke opleiding doe je aan de Hanze TS?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:15:33 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182312441
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:51 schreef Benger het volgende:
We sparen in Nederland al verplicht voor een basispensioen (AOW). Ik zie geen reden om mensen verplicht extra te laten sparen, zodat ze meer dan een basisinkomen hebben. Dat zou een vrije keuze moeten blijven.

...
Dit dus.
Kom al om in de collectieve regelingen die mij meer kosten dan opbrengen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182312564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:51 schreef Benger het volgende:
Je zou kunnen overwegen om in plaats daarvan de AOW te verhogen.
Dat was ook mijn reactie. met AOW vang je ook iedereen. Het lijkt mij dat de AOW voldoende hoog moet zijn om (minimalistisch) van te kunnen leven.
pi_182312893
Ik val over het woordje gezamenlijk, ik ga toch niet bijdragen voor een ZZP er die zelf te lam is om bij te dragen?
pi_182313034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:51 schreef Benger het volgende:
We sparen in Nederland al verplicht voor een basispensioen (AOW). Ik zie geen reden om mensen verplicht extra te laten sparen, zodat ze meer dan een basisinkomen hebben. Dat zou een vrije keuze moeten blijven.

Je zou kunnen overwegen om in plaats daarvan de AOW te verhogen.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:51 schreef Benger het volgende:
We sparen in Nederland al verplicht voor een basispensioen (AOW). Ik zie geen reden om mensen verplicht extra te laten sparen, zodat ze meer dan een basisinkomen hebben. Dat zou een vrije keuze moeten blijven.

Je zou kunnen overwegen om in plaats daarvan de AOW te verhogen.
Wie gaat dat betalen dan? iedereen krijgt AOW, werkende en niet werkende mensen, niet werkende mensen dragen niet mee aan het AOW en de werkende mensen moeten dan de hele pot voorzien van geld. dat is heel duur. Het is duurder om het AOW te verhogen dan om zelf te sparen. Naar mijn mening kan je dan beter zelf gaan sparen.
pi_182313241
quote:
13s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Huiswerktopic :r
Welke opleiding doe je aan de Hanze TS?
het niveau is in elk geval bedroevend
pi_182313502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:56 schreef adegroot het volgende:

[..]

[..]

Wie gaat dat betalen dan? iedereen krijgt AOW, werkende en niet werkende mensen, niet werkende mensen dragen niet mee aan het AOW en de werkende mensen moeten dan de hele pot voorzien van geld. dat is heel duur. Het is duurder om het AOW te verhogen dan om zelf te sparen. Naar mijn mening kan je dan beter zelf gaan sparen.
De AOW zou voldoende moeten zijn om van rond te komen. Dat is nu volgens het Nibud blijkbaar niet het geval. Ja, dat gaat veel geld kosten van de werkende Nederlander. In principe scheelt het hen ook weer dat ze minder aanvullend pensioen hoeven te sparen. Zelf sparen is erg duur door de lage rekenrente. Met een omslagstelsel heb je daar geen of minder last van.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:31:25 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182313582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:26 schreef Benger het volgende:

[..]

De AOW zou voldoende moeten zijn om van rond te komen. Dat is nu volgens het Nibud blijkbaar niet het geval. Ja, dat gaat veel geld kosten van de werkende Nederlander. In principe scheelt het hen ook weer dat ze minder aanvullend pensioen hoeven te sparen. Zelf sparen is erg duur door de lage rekenrente. Met een omslagstelsel heb je daar geen of minder last van.
Mijn pa stopt zijn hele AOW in zijn wijnkelder. Waarom zou die meer AOW moeten krijgen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182314001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:26 schreef Benger het volgende:

[..]

De AOW zou voldoende moeten zijn om van rond te komen. Dat is nu volgens het Nibud blijkbaar niet het geval. Ja, dat gaat veel geld kosten van de werkende Nederlander. In principe scheelt het hen ook weer dat ze minder aanvullend pensioen hoeven te sparen. Zelf sparen is erg duur door de lage rekenrente. Met een omslagstelsel heb je daar geen of minder last van.
Ja dat klopt, maar je moet bang zijn dat via de loonheffing steeds minder overblijft door de vergrijzing van Nederland.
pi_182314991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:47 schreef john2406 het volgende:
Ik val over het woordje gezamenlijk, ik ga toch niet bijdragen voor een ZZP er die zelf te lam is om bij te dragen?
Daar zit wat in, maar heb je dan nog andere ideeën over hoe de pensioenpot gevuld moet worden?
pi_182315141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:33 schreef adegroot het volgende:

[..]

Daar zit wat in, maar heb je dan nog andere ideeën over hoe de pensioenpot gevuld moet worden?
Die welke niet bijdragen hebben wat mij betreft ook geen rechten, en gevuld, toen er geen Euro was konden de pensioenbedrijven nog iets beleggen dat is ook over nu, ik merk het zelf.

Ik zie echt de pensioen(stichtingen) geen windmolenpark aanleggen, Duitsland zit met een overschot wat de energiebedrijven gratis mogen hebben Nederland en Belgie dus, Als Borsele of dat ding in Belgie dichtgaan doet zie ik er wel iets in.
pi_182315206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:56 schreef adegroot het volgende:

[..]

[..]

Wie gaat dat betalen dan? iedereen krijgt AOW, werkende en niet werkende mensen, niet werkende mensen dragen niet mee aan het AOW en de werkende mensen moeten dan de hele pot voorzien van geld. dat is heel duur. Het is duurder om het AOW te verhogen dan om zelf te sparen. Naar mijn mening kan je dan beter zelf gaan sparen.
Op een uitkering wordt geen AOW premie geheven?
pi_182315241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:31 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn pa stopt zijn hele AOW in zijn wijnkelder. Waarom zou die meer AOW moeten krijgen?
Klimaat controle in die kelder zodat het niet kan gaan rotten?
Of schimmelen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2018 13:48:51 ]
pi_182315474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Op een uitkering wordt geen AOW premie geheven?
Bedoel je dan dat uitkeringsgerechtigden geen recht hebben op AOW?
pi_182315497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:59 schreef adegroot het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat uitkeringsgerechtigden geen recht hebben op AOW?
Dragen ze via de uitkering bij of hebben ze inhoudingen op hun uitkering voor de AOW, het is een piramidespel hoor, vergis je niet.
pi_182315631
Iedere Nederlander heeft er recht op zelfs de Prinses!

AOW heeft trouwens niks NIKS NOPA NADA met pensioen van doen!

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2018 14:11:02 ]
pi_182316704
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:42 schreef Plompzakker het volgende:
Waarom zou dat verplicht moeten zijn en mogen mensen dat niet gewoon zelf bepalen
Omdat veel mensen dat niet doen en dan kan straks de AOW niet afgeschaft worden zonder dat je overal bedelende ouderen hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')