abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 21:18:54 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182302672


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar de TS)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye
• Fok-it
• SeLang


handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
• Bever.nl
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 21:19:26 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182302690
Had niet door dat ik hem sloot :@ maar SeLang, benieuwd naar je verslag! _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_182687819
Ha is Selang er weer, ben benieuwd naar z'n verslag van de pacific trail in de USA :)

Gelijk ff een hele stomme vraag, maar het is alweer 10 jaar geleden dat ik een rugzak heb gekocht. Mijn huidige begint helaas kuren te vertonen en ben dus op zoek naar een nieuwe waar lekker veel in kan.

Ik zit zelf te denken richting de 70 a 80 liter, omdat er ook weleens kampeerspullen mee moeten en fotogear. Als ik een tas zie van 80 liter dan heb ik wel een beeld hoeveel er in past, maar hoe zit dat met een tas van 70-80 liter? Het valt me op dat er best veel tassen zijn die dus eigenlijk 2 verschillende inhouden opgeven...

[ Bericht 60% gewijzigd door polariteit op 23-10-2018 12:38:19 ]
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182688212
Ik heb zelf ook een backpack van 70+10 liter, maar nog nooit uitgezocht waar dat precies op slaat. :P

Volgens mij kun je het volume van zo'n backpack vergroten door bijv. een aantal bandjes losser te maken of een rits te openen.
pi_182688992
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:07 schreef heite het volgende:
Ik heb zelf ook een backpack van 70+10 liter, maar nog nooit uitgezocht waar dat precies op slaat. :P

Volgens mij kun je het volume van zo'n backpack vergroten door bijv. een aantal bandjes losser te maken of een rits te openen.
Volgens mij heb ik ook een backpack met +10 liter. Ik dacht altijd dat dat ging om het 'tasje' bovenop. Dus niet het grote vak.

Zo één heb ik.
pi_182689209
Lol 2 verschillende reacties, en beiden klinken ze me best logisch :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182690377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:50 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook een backpack met +10 liter. Ik dacht altijd dat dat ging om het 'tasje' bovenop. Dus niet het grote vak.

Zo één heb ik.
[ afbeelding ]
Ja, daar dacht ik ook eerst aan hoor en dat zou het net zo goed kunnen zijn. Maar als ik kijk naar de grootte van het compartiment aan de bovenkant en dat vergelijk met de grootte van de rest van de tas, vraag ik me af of je daar echt 10 liter in kwijt kunt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:23:29 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182690813
Het hangt ook van de fabrikant af. Soms tellen ze de (open) zijvakken ook mee. Het beste kun je gewoon zelf kijken of hij groot genoeg is of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 28 oktober 2018 @ 06:50:57 #9
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_182786509
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:33 schreef polariteit het volgende:
Ha is Selang er weer, ben benieuwd naar z'n verslag van de pacific trail in de USA :)

Gelijk ff een hele stomme vraag, maar het is alweer 10 jaar geleden dat ik een rugzak heb gekocht. Mijn huidige begint helaas kuren te vertonen en ben dus op zoek naar een nieuwe waar lekker veel in kan.

Ik zit zelf te denken richting de 70 a 80 liter, omdat er ook weleens kampeerspullen mee moeten en fotogear. Als ik een tas zie van 80 liter dan heb ik wel een beeld hoeveel er in past, maar hoe zit dat met een tas van 70-80 liter? Het valt me op dat er best veel tassen zijn die dus eigenlijk 2 verschillende inhouden opgeven...
Dat betekent dat de maximale inhoud 80 liter is.
Het gaat dan om het 'extra' compartiment onder het topvak.

Bij deze rugzak van 65-80 liter is de 15 liter het grijze gedeelte wat je ziet op deze foto. Het topvak is hier losgehaald en ligt ernaast:


Het topvak is met 4 bandjes in hoogte te verstellen.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_182814349
Oeps dit topic was een beetje weggezakt, dus goed dat ik gequote werd en een trigger kreeg :D

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 06:50 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat betekent dat de maximale inhoud 80 liter is.
Het gaat dan om het 'extra' compartiment onder het topvak.

Bij deze rugzak van 65-80 liter is de 15 liter het grijze gedeelte wat je ziet op deze foto. Het topvak is hier losgehaald en ligt ernaast:
[ afbeelding ]

Het topvak is met 4 bandjes in hoogte te verstellen.

[ afbeelding ]
Duidelijke uitleg. Zoiets heb ik met mijn huidige rugzak dus ook (55+15, te klein); en ik vind eigenlijk dat 'loshangende' deel eigenlijk te slap en er teveel bijhangen :D

Ik was sowieso al aan het testen geslagen bij wat zaken, heb gelukkig nog wel even :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182837376
ik vind dat " plus" stukje ook rete irritant.. het is flut.. en je hebt de neiging om te veel mee te nemen. Ik beperk mijn bagage tot max. 12 kilo. Komende maand 5 weken weg, ik zit nu op 10 kilo aan spullen wat ik meeneem.
pi_182846671
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 15:35 schreef MevrouwKees het volgende:
ik vind dat " plus" stukje ook rete irritant.. het is flut.. en je hebt de neiging om te veel mee te nemen. Ik beperk mijn bagage tot max. 12 kilo. Komende maand 5 weken weg, ik zit nu op 10 kilo aan spullen wat ik meeneem.
Komende maand 5 weken weg????
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 31 oktober 2018 @ 12:02:12 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182853989
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182854159
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:00 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Komende maand 5 weken weg????
ik vertrek komende maand voor 5 weken :-). dus kom ergens eind december weer terug.. dus ?
pi_182854193
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182857564
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 12:11 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

ik vertrek komende maand voor 5 weken :-). dus kom ergens eind december weer terug.. dus ?
Veel plezier:-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')