abonnement Unibet Coolblue
pi_182292551
De Fer, snackbar de Fer welteverstaan. Een van s'werelds iconen onder de frituren is vandaag vergaan in zijn eigen vlammetjes. :(

https://www.bndestem.nl/b(...)evige-brand~a1d61642

*Echte Fok!'ers weten.
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 13:38:39 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_182292619
Nooit geweest. Ik frituur altijd op de wc
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:46:41 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_182292801
Zonde van de patat die daar opgeslagen lag.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:04:36 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182293166
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:46 schreef NoXia het volgende:
Zonde van de patat die daar opgeslagen lag.
quote:
Friettent De Fer in Breda
:(
pi_182293384
* 's werelds
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:04:27 #6
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182294292
friet :')
#KICKOUTZP
pi_182294355
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:04 schreef wollah het volgende:
friet :')
Dit inderdaad :') Als het nou een patattent was geweest :'(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182294845
C’est patat-frites
U MAD?
pi_182295591
Brabant :')
  User die overal opduikt 2022 woensdag 3 oktober 2018 @ 16:15:36 #10
186611 Haags
pi_182295599
Zegt mij niks
Zonder wrijving geen glans
pi_182299088
Beter hadden ze een airfryer gekocht.
pi_190840003
Kickje

quote:
Met frituur De Fer gaat het goed, maar Ferry doet noodgedwongen stap terug
BREDA - Een van Bredaas meest iconische friettenten trof op 3 oktober 2018 het noodlot. Frituur ‘De Fer’ leek voorgoed verloren na een vernietigende brand. Met de zaak is het goedgekomen. Maar met eigenaar Ferry Verstrepen gaat het minder goed.

Martijn Schraven 01-01-20, 20:00 Bron: BN DeStem
13
Verstrepen toonde zich na de brand direct strijdbaar en was vastbesloten zijn friettent zo snel mogelijk in oude glorie te herstellen. Op 20 april van dit jaar heropent Verstrepen zijn vertrouwde frituur in een nieuw jasje. Het pand aan de Haagweg, nabij het Doctor Jan Ingen Houszplein is van de grond af aan opnieuw opgebouwd.

Lees ook
Brandschade aan De Fer is toch te groot: ‘Dit is het einde, denk ik’
PREMIUM
Brandschade aan De Fer is toch te groot: ‘Dit is het einde, denk ik’
Lees meer
Nu, acht maanden verder, ziet de wereld er anders uit. En om maar met de deur in huis te vallen: het gaat niet zo goed. Wel met het frietkot. Dat draait vertrouwd goed en verwelkomt naast oude klanten ook veel nieuw publiek. Het is de uitbater zelf waar het niet zo goed mee gaat.

Noodgedwongen stap terug
Ferry, de man voor wie begrippen als ‘pensioen’ en ‘rustig aan doen’ onbekend leken, heeft van de dokter te horen gekregen dat hij ernstig ziek is. ,,Er zijn scans gemaakt en binnenkort horen we meer”, laat hij weten. Na een indrukwekkende werkzame periode van meer dan zestig jaar, zette Ferry dit jaar noodgedwongen een stap opzij.

Ferry Verstrepen van caferatria de Fer komt voor het eerst weer in zijn afgebrande cafetaria en sluit de deur nadien af. Inmiddels is de tent opnieuw opgebouwd.
Ferry Verstrepen van caferatria de Fer komt voor het eerst weer in zijn afgebrande cafetaria en sluit de deur nadien af. Inmiddels is de tent opnieuw opgebouwd. © Pix4Profs / Edwin Wiekens
Dochter en tevens mede-eigenaar van het frietkot, Petra Kleinjan runt De Fer op precies zoals haar vader dat altijd heeft gedaan. Niet vreemd, want ze staat haar vader al 46 jaar bij in de zaak. Aan de muur hangen vier foto’s met daarop De Fer door de jaren heen. Te zien is dat de authentieke gezellige uitstraling altijd behouden is gebleven. Wel is het nu allemaal net even wat strakker en iets meer van deze tijd geworden. Ook de indeling achter de toonbank is opnieuw ingericht.

,,In het begin liep ik de hele tijd de verkeerde kant op met spullen”, zegt Petra. De kip-pan was voor de brand al een tijdje stuk. In de nieuwbouw is er een fonkelnieuwe voor in de plaats gekomen. Volgens Petra tot groot plezier van de vaste bezoekers. ,,Die zijn er heel blij mee, dat de ouderwetse vette kip terug is.”
pi_190841892
Sorry, wist ik veel dat die brandbom voor problemen ging zorgen :{
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')