abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182289992
registreer om deze reclame te verbergen
Ik hoor vaak volwassenen zeggen dat de jeugd helemaal verslaafd is aan hun telefoon, maar zelf zijn zij ook al bij level 398 van candy crush. Is het waar dat alleen jongeren verslaafd zijn aan hun telefoon? Of is eigenlijk iedereen verslaafd? En wanneer kan je het een verslaving noemen?
Ik vraag me gewoon af wat de rest hiervan vindt

[ Bericht 9% gewijzigd door hallo321_ op 03-10-2018 15:51:17 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:11:03 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182290004
Dat zeiden ze vroeger ook over de PC en spelcomputers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182290016
Ja. En volwassenen ook.
pi_182290038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:11 schreef warhamstr het volgende:
Ja. En volwassenen ook.
pi_182290171
Binnen drie uur heb je 5 topics geopend waarin je telkens naar de mening van de menigte vraagt...

Zijn de scholen weer geopend?
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:21:26 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182290197
Ik zie eigenlijk meer 40+ (vooral vrouwen) die niet van hun schermpje wegkijken tijdens wat ze doen dan tieners...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182290207
Ja kijk maar om je heen. Volwassenen ook.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_182290250
Apple heeft die leuke schermtijd optie, daar kan je zien hoevaak je je mobiel oppakt per dag.
Wordt ook onderscheid gemaakt tussen werk, social media, games etc etc
I am a Koala who Stretches :P
pi_182290292
De enige groep bij wie ik het nauwelijks zie zijn bejaarden, maar dat kan ook iets zeggen over mijn omgeving.

Wel echt ultieme treurigheid om te zien. Bijvoorbeeld in de Efteling. Zit je in het prachtig gemaakte Droomvlucht en wat doe je precies tijdens zo'n panoramaview? Juist, ff leuk een selfie maken. En nog een en nog een. En dan sta je erna bij de fotobalie te mauwen dat je net op je telefoon keek tijdens het fotomomentje ;( Top voorbeeld en opvoeding voor je kids, echt :')

Blij dat het verbod tijdens fietsen er komt, al vraag ik me wel af in hoeverre zoiets gehandhaafd kan en zal gaan worden. Aan de andere kant is het relatief makkelijk cashen, dus wie weet..
pi_182290545
Het is zonder meer een verslaving bij velen. Zelf heb ik het ding ook altijd wel bij de hand maar hij blijft ook wel eens een uurtje ongezien terwijl er wel geluiden uitkomen. Je bent er zelf bij in hoeverre je op alle plings e.d. reageert. niet alles heeft haast h.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:46:50 #11
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:20 schreef zarGon het volgende:
Binnen drie uur heb je 5 topics geopend waarin je telkens naar de mening van de menigte vraagt...

Oh ja stel je voor dat er wat te doen is.

Ik weet die tijd nog wel dat je gewoon een hele pagina vol had staan met alleen topics van die dag :') Tegenwoordig zeiken mensen als het hier niet dood is.
So you be sayin'?
pi_182290819
quote:

Hij is verslaafd aan topics openen.
pi_182290894
Mensen die pas bij level 398 zijn :')__________
pi_182291109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Oh ja stel je voor dat er wat te doen is.

Ik weet die tijd nog wel dat je gewoon een hele pagina vol had staan met alleen topics van die dag :') Tegenwoordig zeiken mensen als het hier niet dood is.
Het is op zich geen probleem hoor, ware het niet dat dat soort gebruikers een 'hit and run' doen.

Ze reageren amper of zelfs helemaal niet op de antwoorden, en posten ook hun bevindingen en resultaten niet. Da's het jammere eraan...

Naast deze TS, nog twee andere gebuikers:
- WKN / Verbod op paasvuren?
- R&P / psychische ziektes vs lichamelijke ziektes.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:11:27 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182291147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is op zich geen probleem hoor, ware het niet dat dat soort gebruikers een 'hit and run' doen.

Ze reageren amper of zelfs helemaal niet op de antwoorden, en posten ook hun bevindingen en resultaten niet. Da's het jammere eraan...

Naast deze TS, nog twee andere gebuikers:
- WKN / Verbod op paasvuren?
- R&P / psychische ziektes vs lichamelijke ziektes.
Niemand is wat verplicht.
So you be sayin'?
pi_182292069
M'n vader ook hoor.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182292580
Ben wel een beetje verslaafd aan internet, maar niet aan mijn mobiel, daarvan weet ik vaak dagen niet eens waar hij ligt.
pi_182294515
quote:

Ja, dit is inderdaad voor een schoolopdracht
pi_182294556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
Ik zie eigenlijk meer 40+ (vooral vrouwen) die niet van hun schermpje wegkijken tijdens wat ze doen dan tieners...
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, en dan zelf zeggen dat wij als jongeren verslaafd zijn
pi_182294586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:41 schreef nanuk het volgende:
Het is zonder meer een verslaving bij velen. Zelf heb ik het ding ook altijd wel bij de hand maar hij blijft ook wel eens een uurtje ongezien terwijl er wel geluiden uitkomen. Je bent er zelf bij in hoeverre je op alle plings e.d. reageert. niet alles heeft haast h.
Zelf kijk ik er eigenlijk ook te vaak op, vaker dan nodig is zeg maar. Toch als je een melding hoort ga je kijken en dat is juist waarom mensen verslaafd raken denk ik...
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 15:30:31 #21
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182294725
Ja, verslaving kan gebeuren in vrijwel elke leeftijdscategorie :+ Maar zo zijn er ook uitzonderingen in elke leeftijdscategorie. Zie niet zo in wat je doel is van dit topic, want dit had je op zich ook zelf kunnen bedenken, toch? :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_182294954
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:22 schreef hallo321_ het volgende:

[..]

Zelf kijk ik er eigenlijk ook te vaak op, vaker dan nodig is zeg maar. Toch als je een melding hoort ga je kijken en dat is juist waarom mensen verslaafd raken denk ik...
Daarom heb ik alle meldingen uitgezet behalve mn wekker, telefoon en deels whatsapp. Bij WA vrijwel alle groepsmeldingen uit, veel individuen ook. Daarnaast heb ik vaak als ik pling hoor dat ik rustig even afmaak waar ik mee bezig ben en pas later het bericht de aandacht ga geven die het verdient.

En ja, als ik in een wachtkamer zit of zo dan gedraag ik me uit verveling als een telefoonverslaafde. Verder overdag waarschijnlijk eens per uur kijken en in de avond vaak minder. Wel elke ochtend bij het wakker worden even kijken, dat dan weer wel.

Geen idee of je dat verslaafd kan noemen. Zonder foon de deur uit gebeurt zelden. Maar een kampeerweekendje buiten dan hoor ik dat ding toch niet en dan komt ie alleen in de avond ff in beeld.

edit: ik ben helaas geen jongere vrees ik.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:45:44 #23
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_182294987
Ja.

Gr gr
Docent VO
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_182295061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:43 schreef nanuk het volgende:

[..]

Daarom heb ik alle meldingen uitgezet behalve mn wekker, telefoon en deels whatsapp. Bij WA vrijwel alle groepsmeldingen uit, veel individuen ook. Daarnaast heb ik vaak als ik pling hoor dat ik rustig even afmaak waar ik mee bezig ben en pas later het bericht de aandacht ga geven die het verdient.

En ja, als ik in een wachtkamer zit of zo dan gedraag ik me uit verveling als een telefoonverslaafde. Verder overdag waarschijnlijk eens per uur kijken en in de avond vaak minder. Wel elke ochtend bij het wakker worden even kijken, dat dan weer wel.

Geen idee of je dat verslaafd kan noemen. Zonder foon de deur uit gebeurt zelden. Maar een kampeerweekendje buiten dan hoor ik dat ding toch niet en dan komt ie alleen in de avond ff in beeld.

edit: ik ben helaas geen jongere vrees ik.
Ik kijk ook inderdaad elke ochtend, even kijken of ik nieuwe meldingen heb. Maar wanneer is een persoon verslaafd aan zijn telefoon?
pi_182295113
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:49 schreef hallo321_ het volgende:
Maar wanneer is een persoon verslaafd aan zijn telefoon?
Is daarover nadenken en het onder woorden brengen nou net niet jou schoolopdracht? ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')