abonnement Unibet Coolblue
pi_182310563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:48 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de kern van het verhaal is. TS heeft een job die niet bij haar past. Is secretaresse, maar maakt erg veel taal- en spelfouten bijvoorbeeld. Je krijgt pas lol in je werk als je er goed in bent.
Nou werkt ze zo te zien wel ergens waar structuur en heldere lijnen volledig ontbreken. Misschien daar eerst iets aan doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182310611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou werkt ze zo te zien wel ergens waar structuur en heldere lijnen volledig ontbreken. Misschien daar eerst iets aan doen.
Juist niet. 1e: die informatie komt gekleurd vanuit TS zelf. Grote kans dat anderen het anders beleven daar. 2e. Je moet nooit gaan wachten tot alles om je heen goed geregeld is. Gewoon aanpassen aan de omgeving en zorgen dat je goed bent in wat je doet. TS lijkt me iemand die de oorzaak van alles wat tegen zit in het leven búiten haar zelf zoekt...
pi_182310664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:55 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Juist niet. 1e: die informatie komt gekleurd vanuit TS zelf. Grote kans dat anderen het anders beleven daar. 2e. Je moet nooit gaan wachten tot alles om je heen goed geregeld is. Gewoon aanpassen aan de omgeving en zorgen dat je goed bent in wat je doet. TS lijkt me iemand die de oorzaak van alles wat tegen zit in het leven búiten haar zelf zoekt...
Dat zou kunnen. Ze heeft sturing nodig en die ontbreekt in deze "organisatie". Dat mogen de leidinggevenden zich aantrekken zoals beschreven in #4. Daar ben ik het mee eens. Als je zelf proactief op zoek moet gaan naar taken (en dat ook zo gezegd wordt..) dan klopt er iets niet aan de organisatie cq management. Weet verder niet of zoiets typerend is voor een gemeente.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182312967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:21 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dacht ik al. :P

Lekker afspraakjes en wethouderoverleggen plannen.
Haha, precies
pi_182320393
En weer eens een TS die selectief reageert...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182320639
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:22 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Wat ik best veel in je verhaal tegenkom is:

"als ik had geweten dan had ik"
"Als ze had gezegd dat...dan had ik"
"Ik wist toch niet dat..."

Alle reacties die je daarop geeft zijn reactief ≠ proactief. Probeer vooruit te denken en te kijken wat er gedaan zal moeten worden. Niet werken op basis van opdrachten die iemand geeft, maar opdrachten die je zelf bedenkt.
Ik heb deze feedback trouwens ook eens gehad. Heb die manager de periode daarna zoveel dingen voorgeschoteld en alles vooraf gevraagd dat hij het nu wel uit z'n hoofd laat dat nog eens te zeggen :P
Als je niet weet dat iemand ziek is kun je daar niet op handelen. Ik ben zelf leidinggevende en het is mijn taak om als iemand zich ziek meldt te vragen of ik nog iets moet regelen of overdragen omdat er anders problemen ontstaan.

zeker, medewerkers moeten proactief Zijn, maar helderziend hoeft niet.
Whatever...
pi_182320715
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je niet weet dat iemand ziek is kun je daar niet op handelen. Ik ben zelf leidinggevende en het is mijn taak om als iemand zich ziek meldt te vragen of ik nog iets moet regelen of overdragen omdat er anders problemen ontstaan.

zeker, medewerkers moeten proactief Zijn, maar helderziend hoeft niet.
Heb je wel een punt :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182321232
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je niet weet dat iemand ziek is kun je daar niet op handelen. Ik ben zelf leidinggevende en het is mijn taak om als iemand zich ziek meldt te vragen of ik nog iets moet regelen of overdragen omdat er anders problemen ontstaan.

zeker, medewerkers moeten proactief Zijn, maar helderziend hoeft niet.
Dat gezegd hebbende weet je toch wel wat het eindproduct /eindresultaat moet worden. En als je ontdekt/signaleert dat dingen niet gebeurd zijn, dan ga je toch op zoek naar de oorzaak? En dan ontdek je dat een collega ziek is. (of dat 'ie de hele dag niets uitvoert, dat ie onderpresteert, of nog iets anders). Je bent toch niet blind voor dat soort dingen tot op de dag van de deadline? Je bent niet verantwoordelijk voor zijn /haar taken, maar je denkt toch wel mee in het proces naar het eindresultaat?

En verder heeft Lucky_strike wel een punt. Was ook mijn indruk.
Somebody that I used to know
pi_182321409
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende weet je toch wel wat het eindproduct /eindresultaat moet worden. En als je ontdekt/signaleert dat dingen niet gebeurd zijn, dan ga je toch op zoek naar de oorzaak? En dan ontdek je dat een collega ziek is. (of dat 'ie de hele dag niets uitvoert, dat ie onderpresteert, of nog iets anders). Je bent toch niet blind voor dat soort dingen tot op de dag van de deadline? Je bent niet verantwoordelijk voor zijn /haar taken, maar je denkt toch wel mee in het proces naar het eindresultaat?

En verder heeft Lucky_strike wel een punt. Was ook mijn indruk.
Opvallend in dit topic is dat het de dames (voor zover daar niet mee gesjoemeld wordt op fok...) zijn, die tot de kern lijken door te dringen.
De mannen lijken vooral te willen troosten door met de wolvin mee te huilen...

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 04-10-2018 19:46:44 ]
pi_182321438
Even langs lopen om een afspraak te maken. Wat een goede grap :')

De meerderheid van de tijd zitten ze er niet en als ze er wel zitten, zeggen ze: schiet maar wat in, mijn agenda staat open.

Je zult een meeting voor 15 man moeten inplannen. "Waarom heb je geen reet uirgevoerd", 'Omdat ik een vierdaagse heb gelopen' _O-
pi_182321467
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat gezegd hebbende weet je toch wel wat het eindproduct /eindresultaat moet worden. En als je ontdekt/signaleert dat dingen niet gebeurd zijn, dan ga je toch op zoek naar de oorzaak? En dan ontdek je dat een collega ziek is. (of dat 'ie de hele dag niets uitvoert, dat ie onderpresteert, of nog iets anders). Je bent toch niet blind voor dat soort dingen tot op de dag van de deadline? Je bent niet verantwoordelijk voor zijn /haar taken, maar je denkt toch wel mee in het proces naar het eindresultaat?

En verder heeft Lucky_strike wel een punt. Was ook mijn indruk.
Ik wist niet eens wat die zieke collega voor taak had gekregen, Maandag hoorde ik pas dat het om 2 afspraken ging die de collega die dat vroeg zelf maar gedaan heeft
pi_182321483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:43 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Even langs lopen om een afspraak te maken. Wat een goede grap :')

De meerderheid van de tijd zitten ze er niet en als ze er wel zitten, zeggen ze: schiet maar wat in, mijn agenda staat open.

Je zult een meeting voor 15 man moeten inplannen. "Waarom heb je geen reet uirgevoerd", 'Omdat ik een vierdaagse heb gelopen' _O-
Dat is ook waar, 9 van de 10 keer zitten ze er niet als je langs loopt
pi_182321524
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
En weer eens een TS die selectief reageert...
Negeren c.q. ontkennen van ongewenste reacties. Past perfect in het totale plaatje...
pi_182321551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:45 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens wat die zieke collega voor taak had gekregen, Maandag hoorde ik pas dat het om 2 afspraken ging die de collega die dat vroeg zelf maar gedaan heeft
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:46 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Dat is ook waar, 9 van de 10 keer zitten ze er niet als je langs loopt
En toch ben jij blijkbaar de enige die negatief opvalt... gezien je selectieve postgedrag (alleen reageren op mensen die met je meeklagen en alles buiten jezelf leggen) en je pohi doet het mij vermoeden dat je de houding die je hier laat zien, ook op je werk hebt. En dan zou ik niet blij met je zijn als je mijn collega was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182321821
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

En toch ben jij blijkbaar de enige die negatief opvalt... gezien je selectieve postgedrag (alleen reageren op mensen die met je meeklagen en alles buiten jezelf leggen) en je pohi doet het mij vermoeden dat je de houding die je hier laat zien, ook op je werk hebt. En dan zou ik niet blij met je zijn als je mijn collega was.
Voor de rest ben ik het totaal eens met die collega van haar. Er zijn voldoende manieren om meer pro-actief te zijn :Y
pi_182322833
ik heb altijd het volgende geleerd
- ALs je iemand iets wilt zeggen dan ga je langs, als het tever is dan bel je
- email is voor bevestiging wat al besproken is met niemand in de CC. Mensen die het moeten lezen wat er is afgesproken stop je in het aan veld.
- emails die jij krijgt in de cc verwijder je zonder te lezen.

Dan gaat het eigenlijk altijd goed.

Af en toe even wat beweging kan helemaal geen kwaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_182323176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
- emails die jij krijgt in de cc verwijder je zonder te lezen
Ik zou er op z’n minst vluchtig doorheen lezen. Maar geen actie op ondernemen tenzij je opmerkt dat er dingen niet goed lopen. Helemaal negeren is ook niet handig
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:20:44 #43
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_182324725
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 21:09 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik zou er op z’n minst vluchtig doorheen lezen. Maar geen actie op ondernemen tenzij je opmerkt dat er dingen niet goed lopen. Helemaal negeren is ook niet handig
Cc is bij mij alleen ter informatie, ik hoef er dus niets mee te doen. Even diagonaal door heen lezen maar verder doe ik er niets mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_182406279
Al 2 weken een mail in onze mailbox om een account te maken, zou zij oppakken omdat ze weet hoe en wat. Blijkt ze het gisteren nog niet te hebben gedaan.
Eerst naar jezelf kijken voor je tegen mij gaat zeuren

Gaat niet over die zieke college, maar de collega die met vakantie was
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:53:21 #45
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182406470
Het woordje proactief :r
Man of Steal.
pi_182406543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 08:34 schreef Garfield92 het volgende:
Al 2 weken een mail in onze mailbox om een account te maken, zou zij oppakken omdat ze weet hoe en wat. Blijkt ze het gisteren nog niet te hebben gedaan.
Eerst naar jezelf kijken voor je tegen mij gaat zeuren

Gaat niet over die zieke college, maar de collega die met vakantie was
Kijk mooi handvat om je proactiviteit te tonen. En breng het op de juiste manier. Informeren en hulp aanbieden.

En laat die emoties erbuiten. Wees proactief,denk win-win, eerst je collega begrijpen, dan zelf begrepen worden.

- Stephen Covey
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:36:18 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182407180
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:21 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het om eerlijk te zijn meer een taak voor de leidinggevende om te regelen dat taken zieke werknemers verdeeld worden. Daar betalen ze zo iemand voor.
Ben ik totaal met je oneens. Als werknemer met verantwoordelijkheidsgevoel, kun je je werkzaamheden dusdanig inrichten dat je collega's bij afwezigheid makkelijk in kunnen springen. Ook kun je als team met je leidinggevende afspreken dat je bij afwezigheid zelf zorgdraagt voor een goede invulling van jouw werkzaamheden (en dus vakanties in overleg met elkaar, in plaats van in overleg met de leidinggevende).

In geval van ziekte.. werk gewoon met vaste backups en vraag de zieke om ff een mailtje te sturen met dingen die gedaan moeten worden naar de backup.

Als leidinggevende ben je alleen maar enorm sturend bezig als je taakjes toe gaat wijzen, wie wil er nou voor een dictator werken?

[ Bericht 6% gewijzigd door Seven. op 09-10-2018 09:47:46 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:39:38 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182407228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:04 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Nou ja, het kwam er op neer dat de collega die met vakantie was vond dat ik na had moeten vragen hoe het met die taak stond

1. ik wist niet dat die invaller ziek was
2. aangezien die invaller volwassen genoeg is ga ik niet vragen ´en hoe staat het met die en die taak´ Het kan wel, maar het voelt voor mij als een soort bemoeien ofzo?
Dat zou ik ook gewoon zeggen, dat jij die verwachting van haar niet terecht vindt. Je mag wel een beetje voor jezelf opkomen!

Maar ik denk dat in zijn algemeenheid, het beeld van jou is dat je redelijk passief bent, geen initiatief toont voor verbetering. Anders krijg je dit soort opbouwende kritiek niet. Je collega zag waarschijnlijk een ingang om een ander probleem aan te kaarten. Dat is op zich prima, maar ze moet daarvoor geen kulsmoesjes verzinnen, en gewoon rechtstreeks en helder communiceren dat ze jou, over het algemeen genomen, niet pro-actief genoeg vindt.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:41:12 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182407249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:07 schreef Geelman het volgende:
Meteen counteren door te zeggen dat zij die taken dan proactief aan jou had moeten overdragen. Of had je moeten ruiken dat het moest gebeuren? Laat je geen aapjes op de schouder schuiven.

Werk je toevallig voor een welzijns- of overheidsinstelling?
Klopt, zij is zelf niet erg pro-actief geweest. Zij had jou ook kunnen vragen om het in de gaten te houden. Maar OK, dit verweer zal je niet helpen in deze discussie, maar hou het in gedachten zodat je wat meer voor jezelf op kunt komen.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:59 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182407278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 09:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Ze heeft sturing nodig en die ontbreekt in deze "organisatie". Dat mogen de leidinggevenden zich aantrekken zoals beschreven in #4. Daar ben ik het mee eens. Als je zelf proactief op zoek moet gaan naar taken (en dat ook zo gezegd wordt..) dan klopt er iets niet aan de organisatie cq management. Weet verder niet of zoiets typerend is voor een gemeente.
Dit ben ik wel volledig met je eens. TS heeft duidelijk meer een schop onder d'r reet nodig, en haar leidinggevende zou zelf veel duidelijker moeten zijn dat TS d'r houding moet verbeteren.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')