abonnement Unibet Coolblue
pi_182287807
Gister een gesprek op mijn werk gehad dat ik proactiever en actiever moet gaan worden.
Dit kwam voort omdat er verschillende taken niet (zouden) zijn gebeurt tijdens de vakantie van mijn medecollega, zij kwam dus zelf met dit punt.

Als zij vakantie heeft is er iemand die voor haar invalt, maar diegene is plotseling ziek geworden waardoor er dingen zijn blijven liggen.
Ik wist wel dat zij een paar taken had voor weer een andere collega, maar die stonden in haar eigen werkmail waar ik niet bij kon. En omdat ik sinds maandag niet wist dat ze ziek was heb ik er me verder ook niet mee bemoeit. Deze collega zit in een ander pand van ons, vandaar dat ik niet alles weet. Op het moment dat ik zelf komt het ook niet in me op te vragen hoe het met die taak staat, dat komt pas achteraf.

Er was onder andere een vraag of er een intern overleg (wekelijks terugkerend) kon worden verzet in december, omdat dat nog even duurt en ik verder geen mogelijkheid zag op die dag heb ik het even laten doen. Dat is hoe ik denk, het duurt nog even, dus kan wel wachten.

Verder heb ik in die 3 weken tijd echt wel doorgewerkt, ad hoc dingen voor verschillende collega’s, de taken die in ons lijstje stonden en wekelijks terugkerende taken.
Voor de rest ook geen opmerkingen gehad dat ik het niet goed zou doen.

Tot maandag die medecollega terugkwam. Wij (ik) heb(ben) een grote taak gekregen om voor zo’n 10 dorpshuizen een kennismakingsafspraak te maken, per dorpshuis een aparte afspraak en omdat ik hier veel al over mail gaat daar best wel wat tijd overheen, ook omdat sommige niet gelijk antwoorden. Dit soort dingen doe ik het liefst per mail, aan de telefoon lijkt het me zo lastig. Ik kom met een optie, dan kan die weer niet of dan die weer niet en dan? Het komt er op neer dat mijn medecollega zei dat ze teleurgesteld was en ik deze klus best in september al klaar kon hebben. Als ze dat eerder gezegd had, had ik nog beter mijn best gedaan...

Ze is er 3 weken niet geweest, zij weet niet wat ik allemaal wél heb gedaan..
Nadat ze dit eerst met mij heeft besproken zijn we naar de coördinator gegaan (haar idee) en hij gaat nu elke woensdag (haar vrije dag) even doornemen met mij wat mijn taken zijn voor die dag. We hebben namelijk een takenlijst in onze secretaressemail.

Met dat actieve bedoelt ze trouwens dat ik meer naar de collega’s toe moet ipv mailen of bellen, maar omdat we sinds een jaar verspreidt zitten over 3 verdiepingen heb ik minder zin om voor alles te moeten gaan lopen. We zaten eerst op 1 verdieping met z’n allen.

Natuurlijk heeft ze ergens wel gelijk, maar het is de manier waarop... Ik ben er nog nooit eerder op aangesproken en toen de collega met vakantie was heb ik tussendoor ook nog een gesprek met de coördinator gehad
pi_182287829
Herkenbaar probleem. Dat e-mailen werkt gewoon niet, heb ik ook gemerkt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:20:43 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_182287927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:07 schreef Garfield92 het volgende:
Natuurlijk heeft ze ergens wel gelijk, maar het is de manier waarop... Ik ben er nog nooit eerder op aangesproken
Ik heb het idee dat je nog niet zo lang werkt.

Onderdeel van een gezonde carrière is dat je feedback krijgt over hoe het beter kan. De eerste paar keer voelt dat vaak slecht. Soms komt dat door de manier waarop, maar vaak ook simpelweg omdat je het niet gewend bent.

Maar een mens heeft wel kritiek nodig om te groeien in je werk hè? Beste om te verwachten dat de kritiek af en toe hard binnenkomt, en dat je daar even van moet bijkomen. Maar daar kun je wel van leren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:21:00 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182287934
Ik vind het om eerlijk te zijn meer een taak voor de leidinggevende om te regelen dat taken zieke werknemers verdeeld worden. Daar betalen ze zo iemand voor.
pi_182287947
Wat ik best veel in je verhaal tegenkom is:

"als ik had geweten dan had ik"
"Als ze had gezegd dat...dan had ik"
"Ik wist toch niet dat..."

Alle reacties die je daarop geeft zijn reactief ≠ proactief. Probeer vooruit te denken en te kijken wat er gedaan zal moeten worden. Niet werken op basis van opdrachten die iemand geeft, maar opdrachten die je zelf bedenkt.
Ik heb deze feedback trouwens ook eens gehad. Heb die manager de periode daarna zoveel dingen voorgeschoteld en alles vooraf gevraagd dat hij het nu wel uit z'n hoofd laat dat nog eens te zeggen :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:09 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_182287995
Misschien wordt er met proactief bedoeld dat je uit je comfort zone vaker de telefoon pakt of rechtsreeks je collega benaderd en de mail minder gebruikt?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 09:31:41 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_182288068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:26 schreef monsterd. het volgende:
Misschien wordt er met proactief bedoeld dat je uit je comfort zone vaker de telefoon pakt of rechtsreeks je collega benaderd en de mail minder gebruikt?
Sowieso mailen :') Loop gewoon langs. Meeste wordt geregeld in de wandelgangen niet via de mail.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_182288096
Ik vind dat het nog best netjes wordt aangepakt naar jou toe.
Ze heeft het eerst met jou besproken en daarna zijn jullie samen naar de coördinator gegaan en nu ligt er een concreet werkplan.
Je zegt zelf dat je een aantal dingen ook herkent, mooi toch dat je gestimuleerd wordt om een en ander op te pakken?

quote:
Met dat actieve bedoelt ze trouwens dat ik meer naar de collega’s toe moet ipv mailen of bellen, maar omdat we sinds een jaar verspreidt zitten over 3 verdiepingen heb ik minder zin om voor alles te moeten gaan lopen. We zaten eerst op 1 verdieping met z’n allen.
Zit daar niet een deel van je probleem, dat jij niet graag uit je comfort zone gaat en de dingen liever op de jouw vertrouwde, maar minder efficiënte manier wil blijven doen?
Niks mis met even rondlopen, niet alleen voor werkinhoudelijke dingen, maar ook voor onderling contact. Als je elkaar een beetje kent, wordt het steeds makkelijker elkaar te vinden voor vragen en overleg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182288166
Haha ze heeft zelf haar zaakjes niet onder controle en gebruikt nu de aloude afschuiftechniek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182288707
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:36 schreef halfway het volgende:
Haha ze heeft zelf haar zaakjes niet onder controle en gebruikt nu de aloude afschuiftechniek.
Mevrouw is op vakantie, iemand die voor haar invalt wordt ziek en dan is TS niet pro-actief geweest? Is TS de invaller van de invaller dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182288768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mevrouw is op vakantie, iemand die voor haar invalt wordt ziek en dan is TS niet pro-actief geweest? Is TS de invaller van de invaller dan?
Nou ja, het kwam er op neer dat de collega die met vakantie was vond dat ik na had moeten vragen hoe het met die taak stond

1. ik wist niet dat die invaller ziek was
2. aangezien die invaller volwassen genoeg is ga ik niet vragen ´en hoe staat het met die en die taak´ Het kan wel, maar het voelt voor mij als een soort bemoeien ofzo?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:22:42 #12
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_182290215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:04 schreef Garfield92 het volgende:
2. aangezien die invaller volwassen genoeg is ga ik niet vragen ´en hoe staat het met die en die taak´ Het kan wel, maar het voelt voor mij als een soort bemoeien ofzo?
Ik zou precies hetzelfde hebben, maar eigenlijk moet je elkaar zo'n dingen gewoon vragen. Zie het eerder als interesse i.p.v. bemoeien.
  Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2018 @ 11:26:32 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_182290273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:04 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Nou ja, het kwam er op neer dat de collega die met vakantie was vond dat ik na had moeten vragen hoe het met die taak stond

1. ik wist niet dat die invaller ziek was
2. aangezien die invaller volwassen genoeg is ga ik niet vragen ´en hoe staat het met die en die taak´ Het kan wel, maar het voelt voor mij als een soort bemoeien ofzo?
Heb jij volledig inzicht in alle taken die aan alle collega's zijn toegewezen?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182290425
Als het helemaal niet opvalt dat die taken niet uitgevoerd worden tijdens haar vakantie zijn ze volkomen onbelangrijk. Niet druk over maken TS. Verder wat hij in #4 zegt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182290653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:22 schreef SpaanseVlieg het volgende:

[..]

Ik zou precies hetzelfde hebben, maar eigenlijk moet je elkaar zo'n dingen gewoon vragen. Zie het eerder als interesse i.p.v. bemoeien.
Dan moet je er een project van maken en de taken openbaar maken met deadlines.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182290797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:26 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Heb jij volledig inzicht in alle taken die aan alle collega's zijn toegewezen?
Wij hebben een takenlijst waar we in zetten hoe en wat, maar die invaller had alleen een onderwerp aangemaakt, verder geen info
pi_182290844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef Bart2002 het volgende:
Als het helemaal niet opvalt dat die taken niet uitgevoerd worden tijdens haar vakantie zijn ze volkomen onbelangrijk. Niet druk over maken TS. Verder wat hij in #4 zegt.
Bijvoorbeeld die taak dorpshuizen, de collega waarvan die vraag kwam is niet komen vragen/opmerken ''en, is het nou al eens klaar?''
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:30:19 #18
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_182291542
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Dan moet je er een project van maken en de taken openbaar maken met deadlines.
Klopt, nou hebben we hier niet echt "projectjes" op het werk. Taken worden bijna altijd overgenomen van collega's omdat we allemaal hetzelfde doen (bijna dan)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:07:05 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_182297874
Meteen counteren door te zeggen dat zij die taken dan proactief aan jou had moeten overdragen. Of had je moeten ruiken dat het moest gebeuren? Laat je geen aapjes op de schouder schuiven.

Werk je toevallig voor een welzijns- of overheidsinstelling?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_182299662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:07 schreef Geelman het volgende:
Meteen counteren door te zeggen dat zij die taken dan proactief aan jou had moeten overdragen. Of had je moeten ruiken dat het moest gebeuren? Laat je geen aapjes op de schouder schuiven.

Werk je toevallig voor een welzijns- of overheidsinstelling?
Jup, gemeente
pi_182300004
Gewoon in de aanval, mocht ze gelijk hebben zal de leidinggevende dit gelijkstemmen. Daar wordt deze voor betaalt.
.
pi_182301632
Jouw situatie zie ik vaker, zo'n slome afwachtende houding.

Je zegt het zelf al, afspraak maken via de mail. Mensen reageren niet / te laat en je moet 10x heen en weer mailen en dan is de afspraak tijd alweer bezet door iets anders. Uiteindelijk heb je geen afspraak en een hoop tijd en moeite verspilt.

Gewoon telefoon oppakken, bellen. Krijg je de desbetreffende persoon niet aan de lijn. Later bellen en anders even een mailtje erachter aan en in je to do lijstje zetten.

Als iemand in het pand vlakbij zit, sowieso 3 verdiepingen , even langslopen. Pak je een paar momenten van de dag, even een rondje lopen. Is nog goed voor de beweging ook en werk je aan je relaties met collega's (waardoor je ook weer dingen makkelijker geregeld krijgt).
pi_182304673
Je hoeveelste topic over je werk is dit al? Minimaal je derde.
En steeds blijkt weer dat jij geen zin in dingen hebt, alles veel moeite vindt en dat iedereen jou alles moet vertellen in plaats van dat je zelf lekker actief op zoek gaat naar werk en dat je alle reilen en zeilen bij je bedrijf in de gaten hebt. Dat zijn bij uitstek kwaliteiten van een secretaresse namelijk.

Doe jezelf en je collega's een lol en wordt administratief medewerker.
Spoilers!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:21:33 #24
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_182310244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:24 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Jup, gemeente
Dacht ik al. :P

Lekker afspraakjes en wethouderoverleggen plannen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_182310547
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je hoeveelste topic over je werk is dit al? Minimaal je derde.
En steeds blijkt weer dat jij geen zin in dingen hebt, alles veel moeite vindt en dat iedereen jou alles moet vertellen in plaats van dat je zelf lekker actief op zoek gaat naar werk en dat je alle reilen en zeilen bij je bedrijf in de gaten hebt. Dat zijn bij uitstek kwaliteiten van een secretaresse namelijk.

Doe jezelf en je collega's een lol en wordt administratief medewerker.
Ik denk dat dit de kern van het verhaal is. TS heeft een job die niet bij haar past. Is secretaresse, maar maakt erg veel taal- en spelfouten bijvoorbeeld. Je krijgt pas lol in je werk als je er goed in bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')