abonnement Unibet Coolblue
pi_182279587
Via Coolblue wordt hardware aangeboden dat bijvoorbeeld is geretourneerd onder de noemer 'Tweedekans'. Zouden jullie dit doen voor tien procent korting op zeg 500-600 euro? Het lijkt mij wel in orde, maar de retournerende klant zou het product bijvoorbeeld uit zijn handen kunnen hebben laten flikkeren.
pi_182279736
Dus je betaalt dan 90% van de prijs voor een product waarvan je niet weet of het juist functioneerd? Lijkt mij inderdaad een goede deal.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182279786
Ik heb wellleens twee ip cams teruggestuurd omdat ze niet werkten naar mijn wensen. Heb ze niet mishandeld alleen een paar dagen gebruikt. Mechanische harddisks zou ik echter niet zo snel doen.
pi_182279866
aangezien je er gewoon normale garantie op hebt, waarom niet?

wel eens een switch op die manier gekocht, ding werkt prima

coolblue zegt volgens mij ook wat de staat v/h product is
pi_182280063
Coolblue is heel netjes wat dat betreft en vertelt welke dozen zijn opengemaakt door een klant. Bij ieder ander bedrijf weet je het gewoon nooit zeker.
pi_182281666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:44 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Coolblue is heel netjes wat dat betreft en vertelt welke dozen zijn opengemaakt door een klant. Bij ieder ander bedrijf weet je het gewoon nooit zeker.
Oh bij de Mediamarkt wel hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182281985
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oh bij de Mediamarkt wel hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh is dat zo heb je een bron daarvoor. Ik wist niet dat dit het verdienmodel van de mediamarkt was. Refurbished produkten.
pi_182282105
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:55 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Oh is dat zo heb je een bron daarvoor. Ik wist niet dat dit het verdienmodel van de mediamarkt was. Refurbished produkten.
Alles wat teruggebracht wordt daar komt weer in de schappen terecht.

Bron: Heb er ooit gewerkt.
pi_182282117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oh bij de Mediamarkt wel hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Storneer jij daar altijd alle bestellingen nadat je de hele winkel leeg hebt besteld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182282156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Alles wat teruggebracht wordt daar komt weer in de schappen terecht.

Bron: Heb er ooit gewerkt.
Oh op die fiets. In dat geval kijk ik altijd naar de zegel op de verpakking of daarmee geknoeid kan zijn.
pi_182282275
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:03 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Oh op die fiets. In dat geval kijk ik altijd naar de zegel op de verpakking of daarmee geknoeid kan zijn.
De Mediamarkt heeft ook zelf machines om de verpakkingen weer te plastificeren :T
pi_182282324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:06 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

De Mediamarkt heeft ook zelf machines om de verpakkingen weer te plastificeren :T
tja, elke beetje cd/dvd boer heeft dat staan aangezien genoeg leveranciers producten zonder seal leveren..
pi_182282384
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:08 schreef mschol het volgende:

[..]

tja, elke beetje cd/dvd boer heeft dat staan aangezien genoeg leveranciers producten zonder seal leveren..
I know, ik zeg alleen dat dat het wat lastiger maakt om te herkennen of iets al open is geweest. Niet onmogelijk, gewoon wat lastiger :P
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:16:32 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182282551
10% op 500 euro is 5 tientjes. Wil je daarvoor echt dat hele gedoe met terug sturen etc als blijkt dat 't toch niet helemaal OK is?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182283354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
10% op 500 euro is 5 tientjes. Wil je daarvoor echt dat hele gedoe met terug sturen etc als blijkt dat 't toch niet helemaal OK is?
Zoiets reken ik vaak om naar uurloon.

Als dit je een uurtje kost, is 5 tientjes toch mooi meegenomen.
Weggegaan en opgerot
pi_182283477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Zoiets reken ik vaak om naar uurloon.

Als dit je een uurtje kost, is 5 tientjes toch mooi meegenomen.
Ik reken dat ook om, maar mijn conclusie is dan toch wat anders :+
pi_182283573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:46 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik reken dat ook om, maar mijn conclusie is dan toch wat anders :+
Naja dan heb jij een mooi salaris.
Weggegaan en opgerot
pi_182283679
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:48 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Naja dan heb jij een mooi salaris.
Naja ik bedoelde dat niet eens om op te scheppen over salaris, maar, stel, je hebt 5 tientjes korting, en je verdient 20 euro per uur, wat geen absurd inkomen is, dan is je effectieve korting dus 30 euro als je er een uur mee bezig bent.

Op dat moment moet je je afvragen of datgene wat je NIET DOET om er een uur mee bezig te zijn, je 30 euro waard is. Dat kan werk zijn, dat kan omgang met je familie of vrienden zijn, of een lekkere fapmarathon, het maakt me niet zoveel uit. Is een uur van je tijd (+ ergernis, en een bepaalde tijd een device niet gebruiken want terugsturen enzo) je 30 euro waard?
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:57:46 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182283905
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Naja ik bedoelde dat niet eens om op te scheppen over salaris, maar, stel, je hebt 5 tientjes korting, en je verdient 20 euro per uur, wat geen absurd inkomen is, dan is je effectieve korting dus 30 euro als je er een uur mee bezig bent.

Op dat moment moet je je afvragen of datgene wat je NIET DOET om er een uur mee bezig te zijn, je 30 euro waard is. Dat kan werk zijn, dat kan omgang met je familie of vrienden zijn, of een lekkere fapmarathon, het maakt me niet zoveel uit. Is een uur van je tijd (+ ergernis, en een bepaalde tijd een device niet gebruiken want terugsturen enzo) je 30 euro waard?
Wij denken hetzelfde ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182283936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Naja ik bedoelde dat niet eens om op te scheppen over salaris, maar, stel, je hebt 5 tientjes korting, en je verdient 20 euro per uur, wat geen absurd inkomen is, dan is je effectieve korting dus 30 euro als je er een uur mee bezig bent.

Op dat moment moet je je afvragen of datgene wat je NIET DOET om er een uur mee bezig te zijn, je 30 euro waard is. Dat kan werk zijn, dat kan omgang met je familie of vrienden zijn, of een lekkere fapmarathon, het maakt me niet zoveel uit. Is een uur van je tijd (+ ergernis, en een bepaalde tijd een device niet gebruiken want terugsturen enzo) je 30 euro waard?
Maar kun je ipv dat uur ermee bezig te zijn ook een uur werken? Ik niet :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_182283984
niet [dig] gerelateerd, maar ik heb wel een tweedekans gasfornuis via coolblue gekocht. Stond netjes aangegeven waarom het tweedekans was (wat krasjes en een deuk aan de achterkant) en scheelde mij 80 euro (op een bedrag van 400) dikke prima dus.
Met hardware zou ik het minder snel doen, omdat je daar aan de buitenkant minder goed kan zien of iets goed is of niet en het ook niet direct met aansluiten naar voren komt.
pi_182283995
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:58 schreef yosander het volgende:

[..]

Maar kun je ipv dat uur ermee bezig te zijn ook een uur werken? Ik niet :P
Nja ik heb een eigen onderneming, ik kan werken wanneer ik wil. Maar eigenlijk blijft ook op 50 euro m'n punt staan _O-

Je moet denken aan wat je NIET doet met je leven in die tijd, niet wat je wel doet :T
pi_182284012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij denken hetzelfde ^O^
jwz braddahs4life
pi_182284037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:00 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nja ik heb een eigen onderneming, ik kan werken wanneer ik wil. Maar eigenlijk blijft ook op 50 euro m'n punt staan _O-

Je moet denken aan wat je NIET doet met je leven in die tijd, niet wat je wel doet :T
Dan is idd de vraag hoeveel je vrije tijd waard is :+
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:03:47 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182284076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

jwz braddahs4life
Aight mi brethren. #broedervaneenanderemoeder
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182284083
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:02 schreef yosander het volgende:

[..]

Dan is idd de vraag hoeveel je vrije tijd waard is :+
Pretty much, en dat is uiteraard een volledig subjectief iets. In mijn (single) studententijd had ik het waarschijnlijk wel de moeite waard gevonden. Dus naja, wat mijn waarheid is, hoeft niet de jouwe te zijn :P
pi_182284951
Er zijn zat mensen die inderdaad minder hebben te besteden en elk tientje minder dan meegenomen is. Het scheelt tegenwoordig ook om op amazon.de te kijken. Laatst een draaitafel gekocht "Pro ject essential II" in nederland te koop voor 259. Op Amazon.de voor 200.
pi_182285630
Niks mis met Tweedekans. Staat duidelijk omschreven waarom het Tweedekans is en indien van toepassing een foto van eventuele schade.

Wasmachine met een deukje in het frontje van het zeepbakje: 90 euro korting.
Telefoon in nieuwstaat maar zonder kabeltjes en doosje: 70 euro korting.
Telefoon met een paar nauwelijks zichtbare krasjes rechtsonder op het glas (niet eens in het beeld): 50 euro korting.

En allemaal netjes dezelfde garantievoorwaarden als echt nieuwe artikelen, zelfs een eventuele cashback-actie van de fabrikant gaat gewoon door.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:02:23 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182292003
Ik heb het ooit eens overwogen bij een camera. Coolblue geeft op zich uitstekend aan wat je koopt, dus daar heb ik me nooit zorgen over gemaakt, maar uiteindelijk gaf het me toch een fijner gevoel om iets meer uit te geven om een product te krijgen dat nog door niemand anders gebruikt was. Ook dan heb je het risico dat je iets krijgt wat beschadigd is of zo, maar toch. Vooral bij dure hardware (telefoons/camera's, etc) wil ik het toch echt nieuw nieuw hebben. Maar ik ben sowieso niet iemand die vaak tweedehandse producten koopt (marktplaats bv).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182295313
Nooit gedaan, maar in principe geen problemen mee. coolblue is voor zover ik kan zien idd zeer helder over staat van tweedekans produkten...bedenk me trouwens net...heb wél eens een "demo"-moederbord gekocht bij Azerty voor 35 euro, werkt nog steeds.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 4 oktober 2018 @ 02:05:16 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182308321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:23 schreef jakosi het volgende:
Via Coolblue wordt hardware aangeboden dat bijvoorbeeld is geretourneerd onder de noemer 'Tweedekans'. Zouden jullie dit doen voor tien procent korting op zeg 500-600 euro? Het lijkt mij wel in orde, maar de retournerende klant zou het product bijvoorbeeld uit zijn handen kunnen hebben laten flikkeren.
Heb een aantal jaren geleden twee 'tweedekans' tablets gekocht. Korting was wel iets groter, in de orde van 40%. Het enige dat er mis mee was, is dat het android tablets waren. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182311430
Je kan al 10% besparen door iets niet op coolblue te kopen.
pi_182317572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:05 schreef redboyke het volgende:
Je kan al 10% besparen door iets niet op coolblue te kopen.
Dat is ook wel waar ja. Maar het verschilt per produkt. Veel produkten hebben gewoon overal dezelfde prijs incl. Je kunt ook al gauw 20% besparen door op amazon.de te kijken. De non-nonsense retour van coolblue vind ik wel heel handig. En je weet dat je altijd een nieuw produkt in de seal krijgt mét extra blauwe omdoos.
pi_182330742
Ook hier meermaals goede ervaringen mee, zelfs met laptops. Als tweedekans gekocht, net voor garantietermijn verstreken issues gekregen, gemeld en kon dus anderhalf jaar later voor hetzelfde bedrag een andere uitzoeken ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')