abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182282849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:19 schreef Strani het volgende:
Maar weer serieus: Iedereen zal andere adviezen geven maar de mijne is om het hele plan nu nog een half jaartje op de plank te leggen. Vooral nu je toestemming hebt van je vriend, is het handig om het nog een tijdje te geven om te zien of je dit wel echt wilt.

Mocht je het tegen die tijd dan inderdaad nog willen, dan zou ik absoluut een professional aanraden (niet uit ervaring, dat dan weer niet). Op die manier zal je vriend het veel minder als bedreiging zien. En jij hebt (als je reviews weet te vinden van de professional) de relatieve zekerheid dat je jouw Hall Pass niet besteedt aan een volslagen idioot die geen idee heeft wat hij aan het doen is.
Ik zou dit niet te hard roepen. Een professional mag dan afstandelijk lijken zonder risico op feelz en alles, maar het is wel een pro-neukert. Kan me voorstellen dat je dan ook niet helemaal gerust bent of zo een gespierde gigolo niet allemaal spannende dingen met je meisje kan en gaat doen.

Het heeft zo zijn voordelen om hierover te kunnen praten. Je kan nadenken over wat de ander vindt en regels en grenzen afspreken enzo. Maar niet iedereen wil details weten en bespreken. Het kan ook bepaalde beelden in het hoofd oproepen waar niet iedereen vrolijk van wordt of überhaupt nog vanaf komt, dus dat is wel een beetje tricky..

Oh en die half jaar bedenktijd is voor haar misschien wel fijn, maar het kan ook een beetje een lijdensweg van onzekerheid worden. Doet ie of doet ie het niet tenuhnuh. Soms is die fantasie of wellicht beter gezegd, de dreiging die daarvan uitgaat erger dan de kwaal..
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:28:59 #103
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182282941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik zou dit niet te hard roepen. Een professional mag dan afstandelijk lijken zonder risico op feelz en alles, maar het is wel een pro-neukert. Kan me voorstellen dat je dan ook niet helemaal gerust bent of zo een gespierde gigolo niet allemaal spannende dingen met je meisje kan en gaat doen.

Het heeft zo zijn voordelen om hierover te kunnen praten. Je kan nadenken over wat de ander vindt en regels en grenzen afspreken enzo. Maar niet iedereen wil details weten en bespreken. Het kan ook bepaalde beelden in het hoofd oproepen waar niet iedereen vrolijk van wordt of überhaupt nog vanaf komt, dus dat is wel een beetje tricky..
Van het perspectief van een man (1 man, ikzelf dus) zou ik zeggen dat het niet zo veel uitmaakt hoe gespierd hij is. Waar het om gaat is dat de professional er zelf weinig belang aan hecht want 'het is maar werk'. Zo heeft de vriend in kwestie dus niet het gevoel dat een andere kerel zijn vriendin 'veroverd' heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wat fijn dat jullie elkaar zo begrijpen :)

[..]

Het lijkt me niet raar dat je het spannend vindt om voor het eerst met een andere man naar bed te gaan. Zeker niet als je het 4,5 jaar alleen uit liefde met iemand hebt gedaan en je nu vanuit nieuwsgierigheid het een keer wil proberen.

[..]

Pardon? Laat je niet van de wijs brengen door wat mensen die zich zoiets niet in kunnen of willen denken. Het belangrijkste is dat jij en je vriend er ok mee zijn en daar heeft de rest van de wereld verder echt helemaal niks mee te schaften.

[..]

Ik snap je punt wel, maar doen we allemaal niet dingen die de ander kunnen kwetsen? Sommige dingen kun je niet voorkomen, andere dingen wel.
In dit geval kan hij misschien een kwetsende breuk voorkomen, omdat zij zich niet klaar voelt om bij hem te blijven zonder een ander uit te proberen. Misschien vindt hij een breuk kwetsender? En misschien is het niet eens de angst om erger gekwetst te worden door zo een breuk. Misschien gunt hij haar die ervaring wel, zodat ze wellicht wel vol overgave voor hun relatie kan gaan. If you love somebody, set them free. If they come back to you, it's meant to be.
Of omdat hij hoopt dat ze halverwege al erachter komt en het puntje niet bij het daadwerkelijke paaltje hoeft te komen. Want dat kan natuurlijk ook een scenario zijn, dat je wtf denkt voor je ondergoed uit moet en gewoon weer naar huis gaat.

[..]

Dit is wel een risico ja, dat het in bed misschien wel beter klikt. Hoe ga je dan verder? Het kan zo zijn dat enige periode er na alle nieuwe dingen die jij aan zou dragen, in zijn hoofd afkomstig kunnen zijn van die ander. Dat kan best een libido- en een relatiekiller zijn.

Als de seks tegenvalt zou je ook opluchting kunnen voelen, dat je het nu zeker weet dat je huidige het voor jou is. Maar dat zegt misschien ook iets over hoe je jullie relatie en seksleven nu waardeert en dat kan zonder tussenkomst van een ander ook al killing zijn.
Wat voor cijfer zou je jullie seksleven geven? Proberen jullie (nog) weleens nieuwe dingen? Zie je jullie toekomst weleens voor je?

Je doet een beetje cryptisch over die omstandigheden waardoor de dates niet doorgingen. Hoe selecteer je zo een vent? Als je op zoek bent naar iemand waar het echt mee klikt, dan zit je al dichter tegen echt daten aan. Makkelijk gezegd dat je misschien niet zo maar even met iemand het bed in wil duiken, heel begrijpelijk ook. Maar beter bedenk je je wel even van tevoren dat je dan misschien niet zozeer de seks als wel je vriend langs de meetlat probeert te leggen.

Zou je voor alleen seks niet beter de kroeg in kunnen gaan om het anoniemer en afstandelijker te houden? Dan kun je misschien beter selecteren op chemie en niet lopen draaikonten met wel of niet afspreken. En als je wel afgesproken hebt, je akward om elkaar heen draait en het qua spanning niet de juiste soort is. Dan is het wellicht niet wat je hoopte, maar wellicht wel wat je vriend hoopt. Dat het gewoon niet zo leuk wordt en dat je misschien niet all the way hoeft te gaan.

Mag het trouwens wel echt leuk worden? Kun je dat verkroppen denk je? Want als je vanuit schuldgevoel een klojo selecteert, dan is dat ook niet per se de beste tactiek om van zo een gevoel af te komen..

Ken je de film Indecent Proposal met Robert Redford, Woody Harrelson en Demi Moore? Misschien die ook eerst even kijken..
Jeetje wat heb je veel getypt. Ik selecteer nu puur op uiterlijk en respect voor mijn situatie. Voor alsnog gaat het niet om het vergelijken met m'n vriend of gevoelens. Wellicht is naar de kroeg gaan inderdaad een stuk makkelijker. Maar wie gaat tegenwoordig nou alleen naar de kroeg? Ik kan moeilijk een vriendin meenemen en zeggen dat ik het FF met een ander wil proberen.

Een klojo kiezen is ook niets, dan kan ik het beter helemaal niet doen.

De film ken ik niet, ik zal hem op het lijstje zetten.

Overigens is de seks prima en proberen we ook nog steeds nieuwe dingen.
pi_182283211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Van het perspectief van een man (1 man, ikzelf dus) zou ik zeggen dat het niet zo veel uitmaakt hoe gespierd hij is. Waar het om gaat is dat de professional er zelf weinig belang aan hecht want 'het is maar werk'. Zo heeft de vriend in kwestie dus niet het gevoel dat een andere kerel zijn vriendin 'veroverd' heeft.
Ik zie her en der op het forum dat het niet voor iedereen geldt qua gespierdheid en het voor sommigen wel echt intimiderend is.
In principe zou je al kunnen stellen dat zij niet veroverd is, het zou uit nieuwsgierigheid zijn naar seks en niet zozeer naar de man in kwestie. Het verschil met de amateur uit de kroeg kan dan wel zijn dat deze zijn werk is dat de dame in kwestie op haar gemak is en aan haar behoeftes voldaan wordt. En hoogstwaarschijnlijk is ie ook wel enigszins getraind in het bereiken van dat doel. Iets waar je in een gewone anonieme neuk wellicht het meer moet hebben van animale chemie na enig alcoholmisbruik in de disco, het lang niet altijd hoeft te gaan om haar bevredigen.

Dit ligt denk ik stiekem echt wel ingewikkeld en zal best samenhangen met hoe haar vriend zichzelf en haar ziet en wil zien. Maar ja, erover lullen betekent ook erover nadenken en het wellicht voor zich zien. Moet je ook maar trek in hebben cq aan kunnen..
pi_182283281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik zie her en der op het forum dat het niet voor iedereen geldt qua gespierdheid en het voor sommigen wel echt intimiderend is.
In principe zou je al kunnen stellen dat zij niet veroverd is, het zou uit nieuwsgierigheid zijn naar seks en niet zozeer naar de man in kwestie. Het verschil met de amateur uit de kroeg kan dan wel zijn dat deze zijn werk is dat de dame in kwestie op haar gemak is en aan haar behoeftes voldaan wordt. En hoogstwaarschijnlijk is ie ook wel enigszins getraind in het bereiken van dat doel. Iets waar je in een gewone anonieme neuk wellicht het meer moet hebben van animale chemie na enig alcoholmisbruik in de disco, het lang niet altijd hoeft te gaan om haar bevredigen.

Dit ligt denk ik stiekem echt wel ingewikkeld en zal best samenhangen met hoe haar vriend zichzelf en haar ziet en wil zien. Maar ja, erover lullen betekent ook erover nadenken en het wellicht voor zich zien. Moet je ook maar trek in hebben cq aan kunnen..
Ik denk ook dat een professional een veel te groot risico in zich heeft dat ze een ervaring krijgt die ze wil herhalen. Beter een dronken gastje van 18 uit de kroeg oppikken. ;)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:39:18 #107
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283284
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik zie her en der op het forum dat het niet voor iedereen geldt qua gespierdheid en het voor sommigen wel echt intimiderend is.
In principe zou je al kunnen stellen dat zij niet veroverd is, het zou uit nieuwsgierigheid zijn naar seks en niet zozeer naar de man in kwestie. Het verschil met de amateur uit de kroeg kan dan wel zijn dat deze zijn werk is dat de dame in kwestie op haar gemak is en aan haar behoeftes voldaan wordt. En hoogstwaarschijnlijk is ie ook wel enigszins getraind in het bereiken van dat doel. Iets waar je in een gewone anonieme neuk wellicht het meer moet hebben van animale chemie na enig alcoholmisbruik in de disco, het lang niet altijd hoeft te gaan om haar bevredigen.

Dit ligt denk ik stiekem echt wel ingewikkeld en zal best samenhangen met hoe haar vriend zichzelf en haar ziet en wil zien. Maar ja, erover lullen betekent ook erover nadenken en het wellicht voor zich zien. Moet je ook maar trek in hebben cq aan kunnen..
Nou ja, gespierdheid is wel bedreigend als het een 'amateur' is, maar niet als het een professional is. Dat bedoel ik meer. Maar je hebt gelijk hoor, dit is een hele lastige situatie en heel eerlijk gezegd krijg ik niet de indruk dat dit op de lange termijn goed gaat komen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283385
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:30 schreef JessX het volgende:

[..]

Jeetje wat heb je veel getypt.
Sorry, dat is een beetje mijn ding..

quote:
Ik selecteer nu puur op uiterlijk en respect voor mijn situatie. Voor alsnog gaat het niet om het vergelijken met m'n vriend of gevoelens. Wellicht is naar de kroeg gaan inderdaad een stuk makkelijker. Maar wie gaat tegenwoordig nou alleen naar de kroeg? Ik kan moeilijk een vriendin meenemen en zeggen dat ik het FF met een ander wil proberen.
Iemand die misschien door een blind date is blijven zitten? Wiens vrienden toevallig allemaal andere bezigheden hebben?

quote:
Een klojo kiezen is ook niets, dan kan ik het beter helemaal niet doen.
Hoezo? Je hebt ook lekker neukende klojo's hoor en dan is de kans in ieder geval wat kleiner dat je amoureuze gevoelens ontwikkeld.

quote:
De film ken ik niet, ik zal hem op het lijstje zetten.

Overigens is de seks prima en proberen we ook nog steeds nieuwe dingen.
Indecent Proposal (1993) - IMDb voor andere nieuwsgierigen.

Prima klinkt wel een beetje lauwtjes. Of wacht, lauw is tegenwoordig iets anders. Flauwtjes?
pi_182283395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou ja, gespierdheid is wel bedreigend als het een 'amateur' is, maar niet als het een professional is. Dat bedoel ik meer. Maar je hebt gelijk hoor, dit is een hele lastige situatie en heel eerlijk gezegd krijg ik niet de indruk dat dit op de lange termijn goed gaat komen.
Wat gaat er op lange termijn niet goedkomen?
En dat over een professional, dat gaat hem niet worden wegens geld. Verder er om die reden al niet meer over gepraat. Dus het is niet echt een optie.
pi_182283459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:42 schreef JessX het volgende:

[..]

Wat gaat er op lange termijn niet goedkomen?
En dat over een professional, dat gaat hem niet worden wegens geld. Verder er om die reden al niet meer over gepraat. Dus het is niet echt een optie.
Ik denk dat hij met die lange termijn bedoelt dat het in jullie relatie tot scheurtjes kan leiden.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:45:50 #111
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283464
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:42 schreef JessX het volgende:

[..]

Wat gaat er op lange termijn niet goedkomen?
En dat over een professional, dat gaat hem niet worden wegens geld. Verder er om die reden al niet meer over gepraat. Dus het is niet echt een optie.
Hoe duur is dat dan eigenlijk? (En ik had gehoopt dat je vriend niet zou hoeven mee te betalen.)

Uit jouw posts krijg ik de indruk dat je best twijfelt over je leven met je vriend. Als je van te voren al aangeeft dat het wel eens zou kunnen dat de 'klik' met je vriend beter moet worden in een bepaald scenario, weet je dus al dat die klik nu niet optimaal is. Dat heeft al tot twijfel geleid, en ik vraag me af of een simpele feestavond met een jonge god uit het cafe daar veel verandering in gaat brengen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:46:46 #112
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283495
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met die lange termijn bedoelt dat het in jullie relatie tot scheurtjes kan leiden.
Jep. En dan ook nog de deuk die de zelfverzekerdheid van de vriend op kan (en waarschlijk gaat) lopen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoe duur is dat dan eigenlijk? (En ik had gehoopt dat je vriend niet zou hoeven mee te betalen.)

Uit jouw posts krijg ik de indruk dat je best twijfelt over je leven met je vriend. Als je van te voren al aangeeft dat het wel eens zou kunnen dat de 'klik' met je vriend beter moet worden in een bepaald scenario, weet je dus al dat die klik nu niet optimaal is. Dat heeft al tot twijfel geleid, en ik vraag me af of een simpele feestavond met een jonge god uit het cafe daar veel verandering in gaat brengen.
Sorry, maar als de relatie al niet optimaal is, dan is dit echt geen slimme zet.

Had ik overheen gelezen.
pi_182283571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:42 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Sorry, dat is een beetje mijn ding..

[..]

Iemand die misschien door een blind date is blijven zitten? Wiens vrienden toevallig allemaal andere bezigheden hebben?

[..]

Hoezo? Je hebt ook lekker neukende klojo's hoor en dan is de kans in ieder geval wat kleiner dat je amoureuze gevoelens ontwikkeld.

[..]

Indecent Proposal (1993) - IMDb voor andere nieuwsgierigen.

Prima klinkt wel een beetje lauwtjes. Of wacht, lauw is tegenwoordig iets anders. Flauwtjes?
Geen probleem, ben alleen op de helft vergeten te reageren geloof ik.

En ja wie weet, maar die moet ik dan net treffen haha.

Ik ga hier natuurlijk niet m'n hele seksleven beschrijven als je het niet heel erg vind :P Maar het is erg prima :)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:49:11 #115
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283585
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sorry, maar als de relatie al niet optimaal is, dan is dit echt geen slimme zet.

Had ik overheen gelezen.
Dat is in elk geval wat ik tussen de regels lees.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Jep. En dan ook nog de deuk die de zelfverzekerdheid van de vriend op kan (en waarschlijk gaat) lopen.
Wat ik al schreef: het gaat sowieso zaken veranderen.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.
pi_182283713
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sorry, maar als de relatie al niet optimaal is, dan is dit echt geen slimme zet.

Had ik overheen gelezen.
Ik heb helemaal nergens gezegd dat mijn relatie niet goed is. Mijn relatie is heel goed. En ja, de fysieke klik kan met een ander altijd beter zijn, ik weet immers niet hoe het met een ander is. Dus STEL dat het beter is met een ander, dan wil ik iets doen aan de fysieke relatie die ik heb met m'n vriend. Ik geef daar nergens aan dat die klik nu slecht is of nu al beter kan.

En ik heb ook nergens gezegd dat mijn vriend moet mee betalen. Maar aangezien IK het niet kan betalen, is het al geen optie. Dus hoeven we er niet verder over te praten.
pi_182283721
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:48 schreef JessX het volgende:

[..]

Geen probleem, ben alleen op de helft vergeten te reageren geloof ik.

En ja wie weet, maar die moet ik dan net treffen haha.

Ik ga hier natuurlijk niet m'n hele seksleven beschrijven als je het niet heel erg vind :P Maar het is erg prima :)
Je hebt geen vergelijkingsmateriaal hè. Dus wat nu voor jou de norm is kan straks zo tegenvallen...
pi_182283796
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:52 schreef JessX het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nergens gezegd dat mijn relatie niet goed is. Mijn relatie is heel goed. En ja, de fysieke klik kan met een ander altijd beter zijn, ik weet immers niet hoe het met een ander is. Dus STEL dat het beter is met een ander, dan wil ik iets doen aan de fysieke relatie die ik heb met m'n vriend. Ik geef daar nergens aan dat die klik nu slecht is of nu al beter kan.
Als de fysieke klik met een ander beter is, dan is die beter.

En als jij ineens eraan gaat werken, dan weet hij dat ook meteen. ;)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:54:58 #120
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283805
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:52 schreef JessX het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nergens gezegd dat mijn relatie niet goed is. Mijn relatie is heel goed. En ja, de fysieke klik kan met een ander altijd beter zijn, ik weet immers niet hoe het met een ander is. Dus STEL dat het beter is met een ander, dan wil ik iets doen aan de fysieke relatie die ik heb met m'n vriend. Ik geef daar nergens aan dat die klik nu slecht is of nu al beter kan.
Toch is de relatie niet goed genoeg om elk risico op eventueel grote problemen binnen de relatie te vermijden. Dat botst wel een beetje.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Toch is de relatie niet goed genoeg om elk risico op eventueel grote problemen binnen de relatie te vermijden. Dat botst wel een beetje.
Dat ben ik niet met je eens. Je hebt juist een geweldige relatie nodig om dit tot een goed einde te kunnen brengen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:58:13 #122
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182283917
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Je hebt juist een geweldige relatie nodig om dit tot een goed einde te kunnen brengen.
Het is dan ook maar de vraag of het tot een goed einde komt.

Ik vind overigens wel dat TS gewoon goed gehandeld heeft tot zover, en haar treft ook geen blaam. Maar het is een complexe situatie die misschien goed afloopt, en misschien niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182283959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is dan ook maar de vraag of het tot een goed einde komt.

Ik vind overigens wel dat TS gewoon goed gehandeld heeft tot zover, en haar treft ook geen blaam. Maar het is een complexe situatie die misschien goed afloopt, en misschien niet.
Dat ben ik wel met je eens. Zij en haar vriend doen het allemaal helemaal top, maar het gevoel blijft bij mij dat dit niet voor hen is.
pi_182284006
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Zij en haar vriend doen het allemaal helemaal top, maar het gevoel blijft bij mij dat dit niet voor hen is.
Mag ik de reden voor je gevoel weten?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:05:48 #125
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182284130
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Zij en haar vriend doen het allemaal helemaal top, maar het gevoel blijft bij mij dat dit niet voor hen is.
Inderdaad. Ik begrijp het ook allemaal wel hoor. Ik ben zelf getrouwd met mijn tweede partner en dan vraag je je natuurlijk ook wel eens dingen af. Maar als je die vraag afweegt tegen al het goede in je relatie, dan moet je concluderen dat het het misschien niet waard is. Je moet daar ook pragmatisch in zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182284223
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:01 schreef JessX het volgende:

[..]

Mag ik de reden voor je gevoel weten?
Ik heb zelf op dit gebied alles wel meegemaakt, dus weet uit ervaring hoe het is.

Ik proef teveel twijfel, teveel ‘vooruit dan maar’. Ik vind de ongelijkheid (jij wel, hij niet) ook geen pré. Ik vind de reden gevaarlijk (krabben als je een beetje jeuk hebt kan leiden tot open wonden). Gewoon geen goed gevoel over.
pi_182284277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik begrijp het ook allemaal wel hoor. Ik ben zelf getrouwd met mijn tweede partner en dan vraag je je natuurlijk ook wel eens dingen af. Maar als je die vraag afweegt tegen al het goede in je relatie, dan moet je concluderen dat het het misschien niet waard is. Je moet daar ook pragmatisch in zijn.
Ik heb een ‘wat’ hoger aantal. Het begin spettert bijna altijd op een manier waar de meeste langere relaties niet tegenop kunnen.

Slechts heel weinigen is het gegeven om het echt spannend te houden op de lange duur.
pi_182284287
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:48 schreef JessX het volgende:

[..]

Geen probleem, ben alleen op de helft vergeten te reageren geloof ik.

En ja wie weet, maar die moet ik dan net treffen haha.

Ik ga hier natuurlijk niet m'n hele seksleven beschrijven als je het niet heel erg vind :P Maar het is erg prima :)
Kijk, jij moet voor jezelf gaan beslissen tot waar je wil gaan. Dat is zowel hier met info delen als met je originele vraagstuk uit de op, dus het enige wat ik kan doen is proberen mee te denken op basis van wat je hier wel schrijft. En wellicht iets teveel tekst neerkrabbelen, maar goed dan heb je wel wat leesvoer om over na te denken :P

Ik zou zeggen, slaap er eens een of meer nachtjes over en lees het topic straks nog een paar keer terug om alle invalshoeken nog eens de revue te laten passeren..
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:26:44 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182284462
En hoe makkelijk kan je seks hebben zonder gevoel en dat er daarna ook geen gevoel gaat ontstaan?
pi_182284507
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]


Ik zou zeggen, slaap er eens een of meer nachtjes over en lees het topic straks nog een paar keer terug om alle invalshoeken nog eens de revue te laten passeren..
Eigenlijk zou je gewoon het topic twee dagen ofzo op slot willen gooien, hè? Even geen nieuwe input, tijd voor bezinning.
Somebody that I used to know
pi_182284971
Niet doen. Absoluut is je relatie daarna niet meer hetzelfde.
pi_182287044
Opgeschoond, graag alleen serieuze (en respectvolle) reacties. Alvast bedankt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:16:34 #133
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182290099
Er is geen weg meer terug als je dat doet.
Mocht je het wel doen, dan zou ik het gelijkwaardig doen... dus jij een vent en hij een andere meid.
Anders niet.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182290427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:16 schreef 2NutZ het volgende:
Er is geen weg meer terug als je dat doet.
Mocht je het wel doen, dan zou ik het gelijkwaardig doen... dus jij een vent en hij een andere meid.
Anders niet.
2x een triootje! Dan ben je er in ieder geval allebei samen bij betrokken.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:41:59 #135
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182290557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]

2x een triootje! Dan ben je er in ieder geval allebei samen bij betrokken.
Precies, zoiets. Al is een triootje al wel heel anders dan seks tussen 2 mensen dus dat allemaal in 1x kan misschien wat overweldigend zijn.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182290570
Kijk eerst even indecent proposal wellicht?
I am a Koala who Stretches :P
pi_182291626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]

2x een triootje! Dan ben je er in ieder geval allebei samen bij betrokken.
Voor sommigen is een trio minder lastig te handelen, voor anderen is het juist lastiger te handelen.

Vergeet niet, bij een trio zie je dat een ander jouw vriendin neukt. Daarnaast vind niet iedere kerel het relaxed om met een andere man erbij seks te hebben.

Het kan ook zo zijn dat zijn vriendin het lastig vind om zich te laten gaan. Of juist niet en misschien door de hele situatie harde klaarkomen dan ooit. Maar wat haar vriend dan vertaalt als ‘door hem’.

En wat nou als ze eerst mmv doen en vervolgens merkt zij dat ze het echt niet trekt met een andere vrouw erbij. Tegen haar zin in? Of verbroken belofte en dat wordt dan een dingetje.

Nee, maak het nou vooral niet ingewikkelder dan het is.

De onevenwichtigheid vind ik ook geen goed teken, maar meer om te onderzoeken. Dus als ik TS was zou ik vragen (is misschien al gebeurd) of hij ook een ‘one time’ wil. Als hij daar geen behoefte aan heeft, vooral niet doen.

Hoe meer mensen in de relatie binnenkomen, hoe meer er mis kan gaan.
pi_182292488
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor sommigen is een trio minder lastig te handelen, voor anderen is het juist lastiger te handelen.

Vergeet niet, bij een trio zie je dat een ander jouw vriendin neukt. Daarnaast vind niet iedere kerel het relaxed om met een andere man erbij seks te hebben.

Het kan ook zo zijn dat zijn vriendin het lastig vind om zich te laten gaan. Of juist niet en misschien door de hele situatie harde klaarkomen dan ooit. Maar wat haar vriend dan vertaalt als ‘door hem’.

En wat nou als ze eerst mmv doen en vervolgens merkt zij dat ze het echt niet trekt met een andere vrouw erbij. Tegen haar zin in? Of verbroken belofte en dat wordt dan een dingetje.

Nee, maak het nou vooral niet ingewikkelder dan het is.

De onevenwichtigheid vind ik ook geen goed teken, maar meer om te onderzoeken. Dus als ik TS was zou ik vragen (is misschien al gebeurd) of hij ook een ‘one time’ wil. Als hij daar geen behoefte aan heeft, vooral niet doen.

Hoe meer mensen in de relatie binnenkomen, hoe meer er mis kan gaan.
Hij heeft ook toestemming om het voor een keer met een ander te doen. Alleen hij wilt dat niet omdat ie de behoefte ertoe niet heeft.
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 13:37:19 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182292584
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef JessX het volgende:

[..]

Hij heeft ook toestemming om het voor een keer met een ander te doen. Alleen hij wilt dat niet omdat ie de behoefte ertoe niet heeft.
Precies. Voor hem hoeft het niet en als hijkon kiezen deed jij het ook niet, maar hij geeft je wel die vrijheid.

Als je het niet doet, gaat het consequenties hebben. Als je het wel doet zeer zeker ook. De vraag waar het uieindelijk op neerkomt is of je er OK mee bent als het je uiteindelijk je relatie kost.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:47:04 #140
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_182292805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:09 schreef Heeinz het volgende:
Hiervoor toestemming geven aan je vriendin :D wat een mietje ben je dan
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:02:28 #141
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182293130
Ik vind dat je gewoon goed hebt gehandeld hoor TS. Je moet wel een erg sterke relatie hebben als je zoiets gewoon durft te bespreken met je partner. Petje af dus. :Y Laten we wel wezen: het gros van de mensen die die verlangens hebben doen het gewoon....zonder overleg. Jij zat ergens mee en je maakt het bespreekbaar, dat valt dus alleen maar te prijzen. Kunnen veel mensen wat van leren in deze samenleving :) Trek jezelf dus niet al te veel aan van de negatieve comments hier.

Daarnaast weten alleen jullie hoe jullie relatie is. Je vertrouwde hem genoeg om je gevoelens te delen, dus ik denk dat je er ook vanuit kan gaan dat je hem ook kan vertrouwen wanneer hij zegt dat hij het prima vind. Je hebt het vaak genoeg bij hem nagevraagd als ik het zo lees. Hij is ook geen mietje omdat hij je toestemming geeft imo. Ik vind dat juist enorm knap en het wil wat zeggen over zijn zelfverzekerdheid. En hoe hij denkt over jullie relatie. Als hij twijfelde over jullie relatie zou hij namelijk echt geen toestemming geven.

Je moet dus vooral bij jezelf nagaan of dit iets is wat je echt wil. Het kan ook zijn dat het inderdaad meer een fantasie is dan een echte wens zeg maar. In mijn relatie hebben we ook de afspraak dat we gewoon met anderen naar bed mogen als we dat willen (en dat begon eigenlijk op dezelfde manier als wat jij beschrijft - nieuwsgierigheid omdat dit onze eerste echte relatie is en we qua ervaringen nogal weinig hadden beleefd op dat vlak), maar in de praktijk komt het er niet van. Vooral uitgaan van je eigen gevoelens dus en erop vertrouwen dat je partner gewoon eerlijk is ook. Telkens opnieuw checken kan raar genoeg irritanter zijn dan dat je het daadwerkelijk een keer doet.

Succes met de situatie ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:26:45 #142
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_182293582
Je verhoogt de kans dat je relatie gaat falen, dat ligt vast (eigenlijk heb je die al verhoogd). De vraag is of het je dat waard is, en of je vriend dat je kwalijk neemt.
De rest zal afhangen van zijn vermogen om hiermee om te gaan, nu direct, maar ook als hij onvermijdelijk een keer zich enorm aangetrokken voelt tot een ander.

Tevens zou ik me wel redelijk gekleineerd voelen als een eerste vriendin wil verkennen of er iets anders is dan de seks die ze kent, en niet kan leven met de gedachte dat nooit te weten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_182293608
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef JessX het volgende:

[..]

Hij heeft ook toestemming om het voor een keer met een ander te doen. Alleen hij wilt dat niet omdat ie de behoefte ertoe niet heeft.
Prima. Dan is het level playing field.

Vraag me anders per pm over een week maar eens naar mijn ervaring. Dat ga ik niet hier openbaar uit de doeken doen, maar als je wil, dan wil ik het best per pm doen.

(En voor de medelezers, dat is geen sollicitatie, ik ben inmiddels monogaam, ook met reden)
pi_182293668
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind dat je gewoon goed hebt gehandeld hoor TS. Je moet wel een erg sterke relatie hebben als je zoiets gewoon durft te bespreken met je partner. Petje af dus. :Y Laten we wel wezen: het gros van de mensen die die verlangens hebben doen het gewoon....zonder overleg. Jij zat ergens mee en je maakt het bespreekbaar, dat valt dus alleen maar te prijzen. Kunnen veel mensen wat van leren in deze samenleving :) Trek jezelf dus niet al te veel aan van de negatieve comments hier.

Daarnaast weten alleen jullie hoe jullie relatie is. Je vertrouwde hem genoeg om je gevoelens te delen, dus ik denk dat je er ook vanuit kan gaan dat je hem ook kan vertrouwen wanneer hij zegt dat hij het prima vind. Je hebt het vaak genoeg bij hem nagevraagd als ik het zo lees. Hij is ook geen mietje omdat hij je toestemming geeft imo. Ik vind dat juist enorm knap en het wil wat zeggen over zijn zelfverzekerdheid. En hoe hij denkt over jullie relatie. Als hij twijfelde over jullie relatie zou hij namelijk echt geen toestemming geven.

Je moet dus vooral bij jezelf nagaan of dit iets is wat je echt wil. Het kan ook zijn dat het inderdaad meer een fantasie is dan een echte wens zeg maar. In mijn relatie hebben we ook de afspraak dat we gewoon met anderen naar bed mogen als we dat willen (en dat begon eigenlijk op dezelfde manier als wat jij beschrijft - nieuwsgierigheid omdat dit onze eerste echte relatie is en we qua ervaringen nogal weinig hadden beleefd op dat vlak), maar in de praktijk komt het er niet van. Vooral uitgaan van je eigen gevoelens dus en erop vertrouwen dat je partner gewoon eerlijk is ook. Telkens opnieuw checken kan raar genoeg irritanter zijn dan dat je het daadwerkelijk een keer doet.

Succes met de situatie ^O^
Ik vond de reacties die ik heb gelezen (maar dat betreft vooral vanaf dat ik mee ben gaan posten) helemaal niet zo negatief. Zeker op Fok is dat nogal eens anders.

Meer in de zin van ‘weet waar je aan begint’. En dat lijkt mij alleen maar goed om te weten.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:35:48 #145
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182293775
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond de reacties die ik heb gelezen (maar dat betreft vooral vanaf dat ik mee ben gaan posten) helemaal niet zo negatief. Zeker op Fok is dat nogal eens anders.

Meer in de zin van ‘weet waar je aan begint’. En dat lijkt mij alleen maar goed om te weten.
Inderdaad, jouw invloed op iedereen hier is ongekend :) want jij bent DE man, die alles weet en kan. Eigenlijk ben je bijna een god joh als je het zo leest vaak. Ik wacht nog even met buigen tho.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:37:22 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182293802
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond de reacties die ik heb gelezen (maar dat betreft vooral vanaf dat ik mee ben gaan posten) helemaal niet zo negatief. Zeker op Fok is dat nogal eens anders.

Meer in de zin van ‘weet waar je aan begint’. En dat lijkt mij alleen maar goed om te weten.
Nou ja, genoeg reacties van mensen die beter denken te weten hoe hun relatie in elkaar steekt. Hoe haar vriend zich voelt, etc. Vriend die een mietje is. Ze maakt de relatie kapot. Etc. Vrij negatief imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182293876
Ik vind het knap dat je het besproken hebt, geeft ook aan dat het vertrouwen er is want het is geen makkelijk gesprek. Blijf er ook over praten, dat neemt de wat-als vragen een beetje weg.
Hier gesprek ook gevoerd toen ik net aan het daten was met m'n huidige vriend. Kwam net uit een lange relatie en had geen zin om monogaam te zijn. Had niet verwacht dat ik zooo verliefd op hem zou worden dus schrok daar zelf van want was wel verliefd maar nog steeds geen zin om monogaam te zijn. Uitgesproken en ook naar gehandeld en er is nooit oneindigheid geweest. Maar dat had best gekund natuurlijk. Dat risico hebben we genomen en veeeel gepraat. Nu 5,5 jaar samen, wonen samen en nog steeds semi open relatie. Semi want laatste jaar vinden we het beide wel prima met z'n tweeën maar de mogelijkheid ligt er nog.
pi_182294159
Veel mensen hier geven je credit voor het feit dat je je vriend een keuze gaf, maar had hij die keuze echt?

Jij bent oprecht nieuwsgierig naar hoe seks met een andere man zal zijn en vroeg hem om toestemming. Hij kon dus kiezen tussen:

A) Toestemming geven. Die nieuwsgierigheid zal anders immers altijd blijven, en elke keer als hij je ziet kijken naar een andere man denkt hij dat je hem in je verbeelding al aan het neuken bent.

B) Toestemming weigeren. Maar blijkbaar is deze nieuwsgierigheid belangrijk genoeg voor je om je relatie op het spel te zetten, dus weigeren zal leiden tot een relatie vol met wrok van jouw kant en wantrouwen van zijn kant.

De enige manier waarop dit je relatie niet zal breken is als je vriend het echt, werkelijk geen probleem vind dat je gepaald wordt door iemand anders. Er zijn maar weinig zelfrespecterende mannen die onder die categorie vallen.

De enige reden dat je hem ook iemand anders wilt laten neuken is om je eigen schuldgevoel weg te nemen. Helaas voor jou heeft je vriend daar blijkbaar geen interesse in. Hij houdt van je en is waarschijnlijk al bang genoeg om je kwijt te raken en jij maakt daar mooi gebruik van. Het lijkt me beter dat je hem dumpt en iemand zoekt die ook open staat voor een open relatie.

Want het is nog maar de vraag of een one night stand je van je nieuwsgierigheid af gaat helpen. Als de seks matig is denk je vast "zal wel aan die man hebben gelegen, even iemand anders zoeken", en als de seks geweldig is ga je meer willen.

Elke man in een monogame relatie denkt wel eens "damn, wat een lekker ding, hoe zou het zijn om...", maar slechts een klein percentage doet daar iets mee, want het is het niet waard om je partner pijn te doen. Als je het dan echt wilt, dan is een monogame relatie niks voor jou, en je moet er 100% zeker van zijn dat dat iets is wat je vriend ook wilt. Zo klinkt het niet.
pi_182294450
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima. Dan is het level playing field.
Zo werkt dat niet :') Het is een ongelooflijk oneerlijk en egoïstisch voorstel.

Ze had hem subtieler moeten benaderen. "Vriendin van werk zei dat ze een open relatie heeft, hoe zou dat werken denk je?" Dan kan je zijn reactie peilen.

Als zijn antwoord dan zoiets is als "geen idee, maar ik zou het niet kunnen", dan weet je genoeg, en dan weet je ook dat zo'n voorstel enorm oneerlijk is om voor te leggen. Hij moet dan namelijk kiezen tussen weigeren en z'n vriendin kwijtraken, of met tegenzin toestemming geven en hopen dat het bij die ene kleer blijft. Maar als zijn antwoord was "geen idee, ik denk met goede afspraken en regels enzo", dan weet je dat hij er iets meer voor open staat, en dan kan je hem dat voorstel doen.

Hem nu toestemming geven om het ook te doen is puur om het eigen schuldgevoel weg te nemen. Zoals ze zei, hij heeft die behoefte niet. Ik heb nog nooit gehoord van een open relatie waarbij slechts 1 partner het bed deelt met anderen.
pi_182294514
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:30 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mjah, waarschijnlijk vindt TS dat bewust of onbewust ook. Dat is het erge. Hij verliest er gewoon mannelijkheid / alphaness mee en dus aantrekkingskracht op TS.
:')

2002 belde. Ze willen je terug.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:20:20 #151
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182294550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

2002 belde. Ze willen je terug.
Mwah tis wel zo. Als je tegen je vriendin zegt ja joh ik vind het prima als je geneukt word door een ander, dan kan ze je toch niet serieus aankijken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182294567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mwah tis wel zo. Als je tegen je vriendin zegt ja joh ik vind het prima als je geneukt word door een ander, dan kan ze je toch niet serieus aankijken.
Sommigen kunnen liefde en lust gescheiden van elkaar zien...
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:21:33 #153
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182294571
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:55 schreef MrAero het volgende:
Veel mensen hier geven je credit voor het feit dat je je vriend een keuze gaf, maar had hij die keuze echt?

Jij bent oprecht nieuwsgierig naar hoe seks met een andere man zal zijn en vroeg hem om toestemming. Hij kon dus kiezen tussen:

A) Toestemming geven. Die nieuwsgierigheid zal anders immers altijd blijven, en elke keer als hij je ziet kijken naar een andere man denkt hij dat je hem in je verbeelding al aan het neuken bent.

B) Toestemming weigeren. Maar blijkbaar is deze nieuwsgierigheid belangrijk genoeg voor je om je relatie op het spel te zetten, dus weigeren zal leiden tot een relatie vol met wrok van jouw kant en wantrouwen van zijn kant.

De enige manier waarop dit je relatie niet zal breken is als je vriend het echt, werkelijk geen probleem vind dat je gepaald wordt door iemand anders. Er zijn maar weinig zelfrespecterende mannen die onder die categorie vallen.

De enige reden dat je hem ook iemand anders wilt laten neuken is om je eigen schuldgevoel weg te nemen. Helaas voor jou heeft je vriend daar blijkbaar geen interesse in. Hij houdt van je en is waarschijnlijk al bang genoeg om je kwijt te raken en jij maakt daar mooi gebruik van. Het lijkt me beter dat je hem dumpt en iemand zoekt die ook open staat voor een open relatie.

Want het is nog maar de vraag of een one night stand je van je nieuwsgierigheid af gaat helpen. Als de seks matig is denk je vast "zal wel aan die man hebben gelegen, even iemand anders zoeken", en als de seks geweldig is ga je meer willen.

Elke man in een monogame relatie denkt wel eens "damn, wat een lekker ding, hoe zou het zijn om...", maar slechts een klein percentage doet daar iets mee, want het is het niet waard om je partner pijn te doen. Als je het dan echt wilt, dan is een monogame relatie niks voor jou, en je moet er 100% zeker van zijn dat dat iets is wat je vriend ook wilt. Zo klinkt het niet.
Perfecte post.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:21:48 #154
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182294576
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Sommigen kunnen liefde en lust gescheiden van elkaar zien...
Sommigen. Meeste vrouwen niet zozeer.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182294595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:21 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Sommigen. Meeste vrouwen niet zozeer.
'Sommigen' is genoeg om jouw post waarin je niet nuanceert onderuit te halen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:23:01 #156
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182294603
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:55 schreef MrAero het volgende:

Elke man in een monogame relatie denkt wel eens "damn, wat een lekker ding, hoe zou het zijn om...", maar slechts een klein percentage doet daar iets mee, want het is het niet waard om je partner pijn te doen. Als je het dan echt wilt, dan is een monogame relatie niks voor jou, en je moet er 100% zeker van zijn dat dat iets is wat je vriend ook wilt. Zo klinkt het niet.
Nou ja, de meeste mensen doen er wel wat mee, maar dan lekker stiekem :+ Er zijn maar weinig mensen die zo zeker zijn van hun relatie en van hun partner dat ze zoiets ook echt bespreekbaar durven te maken. Mensen als TS verdienen alleen maar lof imo.

Verder bestaat je hele betoog enkel uit eigen invullingen die nergens op gebaseerd zijn, maar oke :')

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mwah tis wel zo. Als je tegen je vriendin zegt ja joh ik vind het prima als je geneukt word door een ander, dan kan ze je toch niet serieus aankijken.
Hoe zo niet? Ik zou zo'n partner alleen maar aantrekkelijker vinden. Dat hij zich zo zelfverzekerd voelt dat hij naar mij luistert. En in ziet dat er een verschil is tussen lust en liefde.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182294727
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nou ja, de meeste mensen doen er wel wat mee, maar dan lekker stiekem :+ Er zijn maar weinig mensen die zo zeker zijn van hun relatie en van hun partner dat ze zoiets ook echt bespreekbaar durven te maken. Mensen als TS verdienen alleen maar lof imo.

Verder bestaat je hele betoog enkel uit eigen invullingen die nergens op gebaseerd zijn, maar oke :')
Wist TS van tevoren hoe haar vriend tegenover open relaties stond? Had ze dat op 1 of andere manier gepeild? Of dacht ze alleen maar aan seks en deed ze hem meteen dat voorstel? Daar zit namelijk nogal een verschil tussen.

Als TS wist dat haar vriend niet raar opkijkt van open relaties, dan zou ik inderdaad zeggen: "top! Doe hem dat voorstel, wie weet kunnen jullie ook een succesvolle open relatie krijgen."

Maar stel nou dat het nooit ter sprake is gekomen. Stel nou dat TS dan eerst even had gevraagd: "een vriendin van werk zei dat ze een open relatie had! Hoe zou dat werken?" En stel nou dat haar vriend zei "geen idee, maar ik zou het niet kunnen."

Vind je TS dan nog steeds zo top? Als hij namelijk niks van open relaties wilt weten, maar hij krijgt zo'n voorstel voorgeschoteld, dan is dat toch niet eerlijk? Wat voor keuze is dat? Kiezen tussen weigeren en je vriendin kwijtraken, of toestemming geven en hopen dat ze van die nieuwsgierigheid af is voordat het hele dorp is afgewerkt, omdat je haar niet kwijt wilt?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:31:30 #158
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182294740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

2002 belde. Ze willen je terug.
Tuurlijk joh, hardwired psychologische mechanismen van letterlijk miljoenen jaren oud gelden niet meer, omdat de mens (althans sommigen) het na 2002 niet meer in de mode vindt :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:44:33 #159
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182294968
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:30 schreef MrAero het volgende:

Vind je TS dan nog steeds zo top? Als hij namelijk niks van open relaties wilt weten, maar hij krijgt zo'n voorstel voorgeschoteld, dan is dat toch niet eerlijk? Wat voor keuze is dat? Kiezen tussen weigeren en je vriendin kwijtraken, of toestemming geven en hopen dat ze van die nieuwsgierigheid af is voordat het hele dorp is afgewerkt, omdat je haar niet kwijt wilt?
En dit is een perfect voorbeeld van ''dingen invullen''. Wie zegt dat hij TS had kwijt geraakt als hij nee had gezegd? De wereld is niet zo zwart-wit. Er zijn meer opties dan alleen maar akkoord gaan (en je partner zien neuken met het hele dorp) en weigeren (en partner kwijtraken). Hij kan ook weigeren, maar wel open staan voor haar gevoelens. Begripvol luisteren e.d. Hij kan zijn vriendin dan genoeg vertrouwen dat ze, ondanks het verlangen, hem gewoon trouw blijft. Ik heb ook bepaalde verlangens (bepaalde vakanties, leuke items die ik zou willen hebben, etc), maar ik kan me ook prima beheersen en ben ook gewoon happy als ik niet toe kan geven aan die verlangens. Niet iedereen heeft totaal geen zelfbeheersing, ya know?

Als TS echt zo graag wou neuken met iemand anders en niks gaf om haar relatie dan had ze het wel stiekem gedaan. Maar nee, ze vind haar relatie WEL belangrijk, en ze heeft wel respect voor haar partner, dus ze heeft ervoor gekozen om haar gevoelens te delen. We leven in een rare wereld als het opeens een zonde wordt om eerlijk te zijn naar je partner. Daar zouden geen goedkope spelletjes (voorzichtig hinten en daar conclusies uit trekken) voor nodig hoeven te zijn. Beter om gewoon op een directe manier eerlijk te zijn.

Dus ja, ik vind TS nog steeds top.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182295015
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, hardwired psychologische mechanismen van letterlijk miljoenen jaren oud gelden niet meer, omdat de mens (althans sommigen) het na 2002 niet meer in de mode vindt :')
Dat je er je 'mannelijkheid' (of alphaness :')_! )mee verliest is iets wat jij projecteert vanuit je onzekerheid wat je probeert te maskeren met 'pyschologische mechanismen van letterlijk miljoenen jaren oud'.

Sowieso is het bullshit, dat exclusiviteit m.b.t. sexpartners een historisch gegeven is en ingeprent door miljoenen jaren evolutie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xa1pt op 03-10-2018 15:53:55 ]
pi_182295183
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dit is een perfect voorbeeld van ''dingen invullen''. Wie zegt dat hij TS had kwijt geraakt als hij nee had gezegd? De wereld is niet zo zwart-wit. Er zijn meer opties dan alleen maar akkoord gaan (en je partner zien neuken met het hele dorp) en weigeren (en partner kwijtraken). Hij kan ook weigeren, maar wel open staan voor haar gevoelens. Begripvol luisteren e.d. Hij kan zijn vriendin dan genoeg vertrouwen dat ze, ondanks het verlangen, hem gewoon trouw blijft.
Al die tijd wetende dat hij haar iets ontzegt dat ze heel graag wilt? Klinkt als een gezonde relatie. "Hey schat, wat wil je graag voor je verjaardag, behalve dan dat ene?" _O- Als TS hem eerst even had gepeild dan was er geen probleem geweest.

quote:
Ik heb ook bepaalde verlangens (bepaalde vakanties, leuke items die ik zou willen hebben, etc), maar ik kan me ook prima beheersen en ben ook gewoon happy als ik niet toe kan geven aan die verlangens.
Lekkere vergelijking ook. Dit verlangen van TS is sterk genoeg om de relatie met haar vriend te riskeren. Zijn jouw voorbeelden van verlangens dat ook?

quote:
Als TS echt zo graag wou neuken met iemand anders en niks gaf om haar relatie dan had ze het wel stiekem gedaan. Maar nee, ze vind haar relatie WEL belangrijk, en ze heeft wel respect voor haar partner, dus ze heeft ervoor gekozen om haar gevoelens te delen. We leven in een rare wereld als het opeens een zonde wordt om eerlijk te zijn naar je partner. Daar zouden geen goedkope spelletjes (voorzichtig hinten en daar conclusies uit trekken) voor nodig hoeven te zijn. Beter om gewoon op een directe manier eerlijk te zijn.
En TS d'r eerlijkheid zet haar vriend enorm voor het blok als hij niks wilt weten van open relaties. Maar daar zullen we nooit achter komen. Een grote hint is wel het feit dat hij 'geen behoefte' heeft om het ook te doen. Hoeveel open relaties ken jij waarbij slechts 1 van de partners het bed deelt met anderen?
pi_182295262
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:54 schreef MrAero het volgende:

[..]

Al die tijd wetende dat hij haar iets ontzegt dat ze heel graag wilt? Klinkt als een gezonde relatie. "Hey schat, wat wil je graag voor je verjaardag, behalve dan dat ene?" _O- Als TS hem eerst even had gepeild dan was er geen probleem geweest.
Er is niks ontzegd.

quote:
Lekkere vergelijking ook. Dit verlangen van TS is sterk genoeg om de relatie met haar vriend te riskeren. Zijn jouw voorbeelden van verlangens dat ook?
De relatie riskeren doe je ook als je er niks mee doet. Alleen dan op de lange termijn en op de korte termijn kan het ook voor implicaties zorgen.

quote:
En TS d'r eerlijkheid zet haar vriend enorm voor het blok als hij niks wilt weten van open relaties. Maar daar zullen we nooit achter komen. Een grote hint is wel het feit dat hij 'geen behoefte' heeft om het ook te doen. Hoeveel open relaties ken jij waarbij slechts 1 van de partners het bed deelt met anderen?
Dat kan, maar dat redeneer je wellicht teveel vanuit jezelf. Het kan ook zijn dat de partner van TS haar daar vrij in laat, begrip daarvoor heeft en het af laat hangen van hoe het verder loopt.
pi_182295323
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is niks ontzegd.
Nee, nu niet. Dit was een hypothetische situatie waarin TS d'r vriend wel geweigerd zou hebben.

quote:
De relatie riskeren doe je ook als je er niks mee doet. Alleen dan op de lange termijn en op de korte termijn kan het ook voor implicaties zorgen.
Hoe dan ook, lange of korte termijn, het verlangen is groot genoeg om de relatie te riskeren, dat was m'n punt.

quote:
Dat kan, maar dat redeneer je wellicht teveel vanuit jezelf. Het kan ook zijn dat de partner van TS haar daar vrij in laat, begrip daarvoor heeft en het af laat hangen van hoe het verder loopt.
Tuurlijk, alles kan. Ik zeg alleen dat die kans nogal klein is.
pi_182295349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:09 schreef Heeinz het volgende:
Hiervoor toestemming geven aan je vriendin :D wat een mietje ben je dan
Misschien is de tegenprestatie dat hij een trio krijgt, met de TS en een leuke vriendin van haar.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:06:11 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182295419
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:54 schreef MrAero het volgende:

Lekkere vergelijking ook. Dit verlangen van TS is sterk genoeg om de relatie met haar vriend te riskeren. Zijn jouw voorbeelden van verlangens dat ook?

Wie zegt dat haar verlangen sterk genoeg is om haar relatie te riskeren? Dat kan alleen TS zeggen. Het enige wat we kunnen concluderen uit de verhalen van TS is dat het verlangen sterk genoeg was om er over te praten met haar partner. Om hem in vertrouwen te nemen. De rest vul je in, puur gebaseerd op je eigen ideeën over het onderwerp ;)

Als haar verlangen echt zo onwijs groot was dan had ze het wel stiekem gedaan. Veel makkelijker. Hebben we eindelijk iemand op FOK! die niet meteen vreemd gaat, maar er wél open praat in haar relatie en dan krijgen we dit :D

Een relatie faalt pas als een, of beide partijen niet meer eerlijk durven te zijn binnen de relatie. Dáár maak je pas een relatie mee kapot. Niet eerlijk zijn zorgt er pas voor dat je een relatie op het spel zet. Nogmaals: het is een gekke wereld als je opeens niet meer eerlijk kan zijn in je relatie, omdat je anders de relatie verliest _O-

En ook nogmaals: in een goede relatie is het niet nodig om spelletjes te spelen. In een goede relatie kan je gewoon meteen eerlijk zijn, zonder erom heen te draaien. Juist met dat omheen draaien veroorzaak je vaak misverstanden. Je kan zo'n ''what if'' vraag net stellen op een moment dat je partner moe is en niet goed nadenkt, of hij denkt gewoon even grappig te zijn, of weet ik veel wat. Kan op zoveel punten misgaan. Om je conclusie dan vast te binden aan zo'n antwoord...dat is gewoon dom, sorry :@ Gewoon zeggen waar je mee zit. Duidelijk vragen wat je wederhelft daarvan vind. Dat is altijd de beste oplossing als het gaat om zulke grote onderwerpen.

Maar ik ga je toch niet overtuigen volgens mij, dus hier laat ik het even bij :)

[ Bericht 4% gewijzigd door AlwaysHappy op 03-10-2018 16:12:33 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:13:22 #166
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182295546
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij bent echt dol op dingen invullen he? O+

Wie zegt dat haar verlangen sterk genoeg is om haar relatie te riskeren? Dat kan alleen TS zeggen. Het enige wat we kunnen concluderen uit de verhalen van TS is dat het verlangen sterk genoeg was om er over te praten met haar partner. Om hem in vertrouwen te nemen. De rest vul je in, puur gebaseerd op je eigen ideeën over het onderwerp ;)

Als haar verlangen echt zo onwijs groot was dan had ze het wel stiekem gedaan. Veel makkelijker. Hebben we eindelijk iemand op FOK! die niet meteen vreemd gaat, maar er wél open praat in haar relatie en dan krijgen we dit :D

Een relatie faalt pas als een, of beide partijen niet meer eerlijk durven te zijn binnen de relatie. Dáár maak je pas een relatie mee kapot. Niet eerlijk zijn zorgt er pas voor dat je een relatie op het spel zet. Nogmaals: het is een gekke wereld als je opeens niet meer eerlijk kan zijn in je relatie, omdat je anders de relatie verliest _O-

En ook nogmaals: in een goede relatie is het niet nodig om spelletjes te spelen. In een goede relatie kan je gewoon meteen eerlijk zijn, zonder erom heen te draaien. Juist met dat omheen draaien veroorzaak je vaak misverstanden. Je kan zo'n ''what if'' vraag net stellen op een moment dat je partner moe is en niet goed nadenkt, of hij denkt gewoon even grappig te zijn, of weet ik veel wat. Kan op zoveel punten misgaan. Om je conclusie dan vast te binden aan zo'n antwoord...dat is gewoon dom, sorry :@ Gewoon zeggen waar je mee zit. Duidelijk vragen wat je wederhelft daarvan vind. Dat is altijd de beste oplossing als het gaat om zulke grote onderwerpen.

Maar ik ga je toch niet overtuigen volgens mij, dus hier laat ik het even bij :)
Ehh?? ze geeft meermalen aan dat haar drang groot is en dat ze weet dat ze haar vriend gaat kwetsen.
Daar zijn dus genoeg realistische scenario's uit te halen dat die relatie geen stand houd hierna. Om maar niet te spreken over hoe prima die vriend dat eigenlijk echt vind.
Zo lastig is het allemaal niet.

En daarna lekker zelf invullen dat zij wel stiekem vreemd zou gaan omdat dat makkelijker is :') je kent TS niet toch?

Je kan zo eerlijk zijn als je wil in een relatie maar ook eerlijkheid kan relaties goed stuk maken ;)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182295686
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wie zegt dat haar verlangen sterk genoeg is om haar relatie te riskeren? Dat kan alleen TS zeggen. Het enige wat we kunnen concluderen uit de verhalen van TS is dat het verlangen sterk genoeg was om er over te praten met haar partner. Om hem in vertrouwen te nemen. De rest vul je in, puur gebaseerd op je eigen ideeën over het onderwerp ;)
Je moet wel heel erg naïef zijn als je denkt dat dit ter sprake brengen geen risico zal vormen voor je relatie. Maar goed, misschien is TS dat inderdaad wel.

TS moet alleen niet raar opkijken als haar vriend het alsnog uitmaakt nadat ze toestemming heeft gekregen.

Hey TS, vraagje, zou je gelukkig kunnen zijn als je vriend toestemming had geweigerd? Zo ja, hou dan op met zoeken naar seks met iemand anders. Zo nee, dump hem en zoek iemand anders.
pi_182295757
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, hardwired psychologische mechanismen van letterlijk miljoenen jaren oud gelden niet meer, omdat de mens (althans sommigen) het na 2002 niet meer in de mode vindt :')
Je bedoelt dat mensen niet strikt monogaam zijn? Klopt inderdaad.

Bedacht door de kerk en families toen mensen van jagers verzamelaars overgingen naar landbouw
Whatever...
pi_182295825
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:30 schreef MrAero het volgende:

[..]

Wist TS van tevoren hoe haar vriend tegenover open relaties stond? Had ze dat op 1 of andere manier gepeild? Of dacht ze alleen maar aan seks en deed ze hem meteen dat voorstel? Daar zit namelijk nogal een verschil tussen.

Als TS wist dat haar vriend niet raar opkijkt van open relaties, dan zou ik inderdaad zeggen: "top! Doe hem dat voorstel, wie weet kunnen jullie ook een succesvolle open relatie krijgen."

Maar stel nou dat het nooit ter sprake is gekomen. Stel nou dat TS dan eerst even had gevraagd: "een vriendin van werk zei dat ze een open relatie had! Hoe zou dat werken?" En stel nou dat haar vriend zei "geen idee, maar ik zou het niet kunnen."

Vind je TS dan nog steeds zo top? Als hij namelijk niks van open relaties wilt weten, maar hij krijgt zo'n voorstel voorgeschoteld, dan is dat toch niet eerlijk? Wat voor keuze is dat? Kiezen tussen weigeren en je vriendin kwijtraken, of toestemming geven en hopen dat ze van die nieuwsgierigheid af is voordat het hele dorp is afgewerkt, omdat je haar niet kwijt wilt?
Ik heb mijn vriend nooit een keuze gegeven he. Ik heb mijn gevoelens gedeeld, uiteindelijk heeft hij het voorstel gegeven om een keer met een ander te gaan. Ik heb hem nooit de keuze gegeven om te kiezen tussen mij laten vreemd gaan of geen relatie meer of iets in die trant. Als hij nu of op elk ander moment zegt dat ie het niet wilt, doe ik het niet. Dat respect en die zelfbeheersing heb ik echt wel.

Maar gelukkig zijn er hier ook mensen die niet dingen voor zichzelf invullen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:27:53 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182295869
Lastige deze.

Ik heb natuurlijk jullie gesprekken niet gehoord, dus kan alleen uitgaan van wat er geschreven wordt en mijn gevoel daarbij.

Snap jouw gevoel en vind het goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt.
Maar (ja, die nare maar), zijn antwoord laat me erg twijfelen.

Dit is niet echt iets dat geschikt is voor een 'heb ik voor je over'.
Natuurlijk weet je niet goed hoe het echt zal vallen als je voor de eerste keer staat. Maar er is een verschil tussen ik denk (echt) dat ik het ok vindt en een heb het voor je over, maar ga het niet fijn vinden.

Naar aanleiding van dit wat ik eruit haal zou ik als ik in jouw schoenen stond tegen hem zeggen dat je het niet gaat doen. Zeker aangezien hij nee zegt op hij die ook mag (wat nog meer wijst op een heb het voor je over, ben bang je kwijt te raken anders. Maar het gaat me pijn doen).
Zou ik aangeven dat ik het een fijne fantasie vind, maar die fantasie het echt niet waard is om druk op de relatie te leggen, of hem een rotgevoel te geven.
Zou hij dan toch aangeven het je echt te gunnen zou ik zeggen dat ik het zelf liever even in de koelkast hou voor nu. En me op hem en andere fantasieen (samen) wil richten.

Dat is hoe ik het zou doen. Maar de essentie ervan is de relatie/liefde/hem bevestigen. Dat fantasieen e.d. delen, dingen uitspreken niet betekend dat het een moet op stel en sprong gebeuren is. Dat de relatie/liefde/hij altijd op nummer 1 staat voor jou.

Hij staat er niet geheel negatief tegenover, zo lijkt het iig. Maar ik denk niet dat hij er nu aan toe is.
Deel beider fantasieen, ga bezig met dat wat je samen kan en wil doen. Wie weet waar het toe leidt? Misschien wel naar over een fikse tijd ook andere bedpartners, misschien naar een seksleven waarin jij zelf geen behoefte meer hebt aan dat nieuws proberen zonder hem.

Geef dit tijd, het gaat veelste snel terwijl er twijfel is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:29:39 #171
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182295914
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen niet strikt monogaam zijn? Klopt inderdaad.

Bedacht door de kerk en families toen mensen van jagers verzamelaars overgingen naar landbouw
Mannen willen veel pussy. Vrouwen willen niet perse veel lullen.

Tuurlijk willen ze wel dingen testen, maar de meeste vrouwen zullen echt wel nee zeggen tegen 10 verschillende lullen in een week.

Maar geloof me dat de gemiddelde man echt geen nee zegt tegen 10 verschillende kutjes in 1 week.

Daar zit echt wel een wezenlijk verschil in tussen mannen & vrouwen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182295962
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:19 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je moet wel heel erg naïef zijn als je denkt dat dit ter sprake brengen geen risico zal vormen voor je relatie. Maar goed, misschien is TS dat inderdaad wel.

TS moet alleen niet raar opkijken als haar vriend het alsnog uitmaakt nadat ze toestemming heeft gekregen.

Hey TS, vraagje, zou je gelukkig kunnen zijn als je vriend toestemming had geweigerd? Zo ja, hou dan op met zoeken naar seks met iemand anders. Zo nee, dump hem en zoek iemand anders.
Het gaat niet om weigeren van toestemming. Als ie het er niet mee eens was, had ie het voorstel nooit gedaan. Als ie nu beslist dat ie het toch niet oké vindt, dan leg ik me daarbij neer. Maar ik weet dus niet of dat m'n hele leven goed gaat.
pi_182296020
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:25 schreef JessX het volgende:

[..]

Ik heb mijn vriend nooit een keuze gegeven he.
Precies mijn punt :')

quote:
Ik heb mijn gevoelens gedeeld, uiteindelijk heeft hij het voorstel gegeven om een keer met een ander te gaan. Ik heb hem nooit de keuze gegeven om te kiezen tussen mij laten vreemd gaan of geen relatie meer of iets in die trant.
Als jij zegt "ik ben zooooo benieuwd hoe het is om te neuken met iemand anders", dan heeft hij wel degelijk een keuze om te maken. Of hij kan zeggen "jammer dan, gaat niet gebeuren als je met mij wilt zijn. Of hij zegt "misschien moet je het eens proberen." In dat laatste geval, wat dus blijkbaar is gebeurd, zou ik er eerst heeeeeel zeker van zijn dat hij dat echt geen probleem vind. Ik denk namelijk dat je er iets te makkelijk over denkt, maar hey je hebt helemaal gelijk, dat is mijn eigen invulling. Ik zou alleen niet raar opkijken als hij het binnenkort uitmaakt. Want ook hij is hier meningen over aan het doornemen, online of met vrienden. En de meeste mensen zouden in dat geval zeggen: rennen en niet omkijken.
pi_182296083
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:31 schreef JessX het volgende:

[..]

Het gaat niet om weigeren van toestemming. Als ie het er niet mee eens was, had ie het voorstel nooit gedaan. Als ie nu beslist dat ie het toch niet oké vindt, dan leg ik me daarbij neer. Maar ik weet dus niet of dat m'n hele leven goed gaat.
Ah, bingo! Dus als hij geweigerd had, dan had hij jou waarschijnlijk uiteindelijk kwijtgeraakt. Dat zeg je hier zelf, toch? Vind je jezelf dan nog steeds eerlijk?

Nog een vraagje. Wist je hoe je vriend tegenover open relaties stond? Of was dit de eerste keer dat het ter sprake kwam?

[ Bericht 7% gewijzigd door MrAero op 03-10-2018 16:51:19 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:38:25 #175
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_182296104
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:31 schreef JessX het volgende:

[..]

Het gaat niet om weigeren van toestemming. Als ie het er niet mee eens was, had ie het voorstel nooit gedaan. Als ie nu beslist dat ie het toch niet oké vindt, dan leg ik me daarbij neer. Maar ik weet dus niet of dat m'n hele leven goed gaat.
Wat denk je dan te vinden bij een ander?

Want je hebt alles met je vriend dus uiteindelijk kan je alleen maar slechter af zijn. Waarom zou je dan de keuze maken om voor zoiets je relatie op het spel te zetten.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:59:23 #176
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182296592
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:31 schreef JessX het volgende:

[..]

Het gaat niet om weigeren van toestemming. Als ie het er niet mee eens was, had ie het voorstel nooit gedaan. Als ie nu beslist dat ie het toch niet oké vindt, dan leg ik me daarbij neer. Maar ik weet dus niet of dat m'n hele leven goed gaat.
Weet je dat echt heel zeker?
Waarom dan dit topic? Als je zo zeker was geweest, waarom dan een topic openen over twijfel? Waarin je zijn twijfel (je mag, maar ik ga het niet fijn vinden en wil het voor mezelf niet) beschrijft?

En waarom zo snel allemaal? Waarom op tafel leggen en binnen enkele maanden (weet niet hoe lang er zit tussen zijn 'voorstel' (en tussen zijn 'voorstel' en jouw aangeven) en ermee bezig gaan) overgaan tot actie?

P.s.: ik ben niet monogaam. Heb al een 20 jaar een 'open' relatie. Ik zeg dit dus niet vanuit een monogaam is de enige weg, een elke vent die dit toestaat is geen vent (of andersom)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-10-2018 17:55:51 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182297215
Open relatie is eigenlijk natuurlijker voor mannen en vrouwen dan monogamie. in de oudheid bleven partners ook maar kort bijelkaar. sinds de vrouw denkt dat ze financieel onafhankelijk is en de pil. zie je steeds meer open relaties. De natuurlijke gang van zaken.

Naja open relatie en niet gewoon eeuwig single heeft de voorkeur natuurlijk. want zo heel financieel onafhankelijk zijn de meeste vrouwen niet. Dus hebben ze een "relatie" nodig voor de "vastigheid' oftewel de flappentap. Ofwel het beste van beide werelden dat "open relatie - teehee!"

[ Bericht 1% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 03-10-2018 17:47:48 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:38:31 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182297377
Mag jouw vriend ook eenmalig vreemdgaan?

Kijk, op zich snap ik het wel, maar vind het niet verstandig. Als je het doet, zal je sowieso niet tevreden zijn met 1 keer. Wat je daadwerkelijk wil is een paar jaren lekker rondsletten en dan weer met een vaste partner settelen. En dat is begrijpelijk en normaal.

Eerste liefde is ook niet echt bedoeld om de rest van je leven door te gaan helaas. Soms heb je een fairy tale ending, maar meestal zijn we gedoemd om een paar mensen kwijt te raken voordat we de echte vinden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182297410
Daarom zei ik eerder al. Gewoon doen en niet vertellen aan je vriend zoals alle andere vrouwen dit doen. Je zal anders altijd nzeker blijven of hij er echt vrede mee heeft of niet. Maak een Tinder account aan en je hebt met een paar uurtjes beet.
pi_182297418
Laten we de feiten even op een rijtje zetten:

- TS d'r vriend heeft geen behoefte om met andere vrouwen het bed te delen.
- TS zei dat, als ze niks met haar nieuwsgierigheid zou mogen doen, ze niet zeker weet of dat haar hele leven goed zou gaan. Als je dat zegt, dan zeg je dus in feite dat de relatie uiteindelijk kapot zal gaan als je je zin niet krijgt.
- Aanname van mijn kant: dit was nog niet eerder ter sprake gekomen. (Corrigeer me maar als ik het fout heb TS).

TS had dus geen idee hoe haar vriend tegenover open relaties staat. Hij kan het normaal vinden, maar het kan ook zijn dat hij er niks van wilt weten. Dit laatste geval komt het vaakst voor (er zijn immers meer monogame relaties dan open relaties), dus ik ga er nu maar vanuit dat TS haar vriend daar ook onder valt. Simpele kansberekening. Eigen invulling inderdaad, maar wel de meest waarschijnlijke, stastically speaking. Het feit dat hij die behoefte zelf niet heeft maakt die kans nog groter.

TS besluit open en eerlijk haar gevoelens te delen. "Ik ben zoooo benieuwd hoe het is om met iemand anders het bed te delen". Daarmee zet ze haar vriend voor het blok. Hij wil immers niks weten van open relaties. Wat moet hij nu doen? Van onderwerp veranderen? Negeren? Zeggen dat ze niets met die nieuwsgierigheid mag doen? TS heeft zelf gezegd dat ze niet weet of dat haar hele leven wel goed zou gaan. Dus als haar vriend deze optie kiest, raakt hij haar waarschijnlijk kwijt, uiteindelijk.

Haar vriend houdt van haar (nog een aanname van mijn kant). Hij wil bovenstaande opties dus niet kiezen want dan raakt hij haar kwijt, en kiest er in plaats daarvoor haar te zeggen dat ze het dan misschien eens moet proberen met iemand anders om te kijken hoe het is. Misschien valt de relatie op die manier nog te redden.

TS en veel mensen in dit topic zien dat als een goede zet. Oh wat stoer, oh wat goed en progressief van hem, ze gaan er allemaal vanuit dat dit inderdaad is wat TS haar vriend wilt voor haar.

Zou je niet eerst op z'n minst er zeker van willen zijn dat dit echt zo is? Hij houdt van TS en zij gaf hem dus in feite geen andere keuze. En ja TS, je legde hem zeker wel een keuze voor. Misschien niet op de "kies dit of dat" manier, maar door je gevoelens te delen dwong je hem daar op 1 of andere manier op te reageren. Ook dat is iemand een keuze voorleggen.

Als ik jou was zou ik er niet mee doorgaan tot ik zeker weet dat vriend daar OK mee is. Maar in jouw geval kan je dat nooit zeker weten, omdat je niet eerst zijn mening had gepeild over open relaties. Dat was je grootste fout. Hij zal altijd in zijn achterhoofd kunnen denken dat hij je kwijt kan raken als je niks met je gevoelens mag doen. Dan blijven er geen goede keuzes meer over. You fucked up. Ik zou je gevoelens dus gewoon maar wegdrukken en hopen dat je vriend je blijft vertrouwen. Of een andere relatie zoeken met iemand die wel een open relatie wilt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:44:11 #181
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_182297470
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:40 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Daarom zei ik eerder al. Gewoon doen en niet vertellen aan je vriend zoals alle andere vrouwen dit doen. Je zal anders altijd nzeker blijven of hij er echt vrede mee heeft of niet. Maak een Tinder account aan en je hebt met een paar uurtjes beet.
Wat een bagger advies, gewoon doen en niet vertellen :')
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 17:53:40 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182297657
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:40 schreef MrAero het volgende:
Laten we de feiten even op een rijtje zetten:

- TS d'r vriend heeft geen behoefte om met andere vrouwen het bed te delen.
- TS zei dat, als ze niks met haar nieuwsgierigheid zou mogen doen, ze niet zeker weet of dat haar hele leven goed zou gaan. Als je dat zegt, dan zeg je dus in feite dat de relatie uiteindelijk kapot zal gaan als je je zin niet krijgt.
- Aanname van mijn kant: dit was nog niet eerder ter sprake gekomen. (Corrigeer me maar als ik het fout heb TS).

TS had dus geen idee hoe haar vriend tegenover open relaties staat. Hij kan het normaal vinden, maar het kan ook zijn dat hij er niks van wilt weten. Dit laatste geval komt het vaakst voor (er zijn immers meer monogame relaties dan open relaties), dus ik ga er nu maar vanuit dat TS haar vriend daar ook onder valt. Simpele kansberekening. Eigen invulling inderdaad, maar wel de meest waarschijnlijke, stastically speaking. Het feit dat hij die behoefte zelf niet heeft maakt die kans nog groter.

TS besluit open en eerlijk haar gevoelens te delen. "Ik ben zoooo benieuwd hoe het is om met iemand anders het bed te delen". Daarmee zet ze haar vriend voor het blok. Hij wil immers niks weten van open relaties. Wat moet hij nu doen? Van onderwerp veranderen? Negeren? Zeggen dat ze niets met die nieuwsgierigheid mag doen? TS heeft zelf gezegd dat ze niet weet of dat haar hele leven wel goed zou gaan. Dus als haar vriend deze optie kiest, raakt hij haar waarschijnlijk kwijt, uiteindelijk.

Haar vriend houdt van haar (nog een aanname van mijn kant). Hij wil bovenstaande opties dus niet kiezen want dan raakt hij haar kwijt, en kiest er in plaats daarvoor haar te zeggen dat ze het dan misschien eens moet proberen met iemand anders om te kijken hoe het is. Misschien valt de relatie op die manier nog te redden.

TS en veel mensen in dit topic zien dat als een goede zet. Oh wat stoer, oh wat goed en progressief van hem, ze gaan er allemaal vanuit dat dit inderdaad is wat TS haar vriend wilt voor haar.

Zou je niet eerst op z'n minst er zeker van willen zijn dat dit echt zo is? Hij houdt van TS en zij gaf hem dus in feite geen andere keuze. En ja TS, je legde hem zeker wel een keuze voor. Misschien niet op de "kies dit of dat" manier, maar door je gevoelens te delen dwong je hem daar op 1 of andere manier op te reageren. Ook dat is iemand een keuze voorleggen.

Als ik jou was zou ik er niet mee doorgaan tot ik zeker weet dat vriend daar OK mee is. Maar in jouw geval kan je dat nooit zeker weten, omdat je niet eerst zijn mening had gepeild over open relaties. Dat was je grootste fout. Hij zal altijd in zijn achterhoofd kunnen denken dat hij je kwijt kan raken als je niks met je gevoelens mag doen. Dan blijven er geen goede keuzes meer over. You fucked up. Ik zou je gevoelens dus gewoon maar wegdrukken en hopen dat je vriend je blijft vertrouwen. Of een andere relatie zoeken met iemand die wel een open relatie wilt.
Ik ben het hier helemaal mee eens, behalve de laatste 2 zinnen. Ik denk dat TS niet een open relatie wil (aanname van mij) maar gewoon een andere piemel wil uitproberen. Als TS een jaar of 21 was geweest (geen idee hoe oud TS en vriend zijn) en dit hun eerste relatie had iedereen hier gezegd dat dat is wat gebeurd rond deze leeftijd. Erachter komen dat er nog een whole world out there is, en dus gewoon een beetje uitgekeken op huidige relatie.

Maar dat doet deze TS niet, ze zet vriend voor het blok, wat niet nobeler is dan gewoon vreemd gaan / relatie uit maken. Ze wil nl haar definitieve keuze uitstellen en eea uitproberen tijdens haar relatie met medeweten van vriend, en als het bevalt, tja, einde relatie maar als het niet bevalt / nieuwsgierigheid bevredigd heeft ze nog geen oude schoenen weg gegooid.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:57:40 #183
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182297723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens, behalve de laatste 2 zinnen. Ik denk dat TS niet een open relatie wil (aanname van mij) maar gewoon een andere piemel wil uitproberen. Als TS een jaar of 21 was geweest (geen idee hoe oud TS en vriend zijn) en dit hun eerste relatie had iedereen hier gezegd dat dat is wat gebeurd rond deze leeftijd. Erachter komen dat er nog een whole world out there is, en dus gewoon een beetje uitgekeken op huidige relatie.

[b]Maar dat doet deze TS niet, ze zet vriend voor het blok, wat niet nobeler is dan gewoon vreemd gaan / relatie uit maken.[b] Ze wil nl haar definitieve keuze uitstellen en eea uitproberen tijdens haar relatie met medeweten van vriend, en als het bevalt, tja, einde relatie maar als het niet bevalt heeft ze nog geen oude schoenen weg gegooid.
Wanneer zou ze wel nobeler zijn geweest dan? Ze is eerlijk over wat denkt en voelt. Wanneer vind je iemand wel nobel bezig?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182297849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer zou ze wel nobeler zijn geweest dan? Ze is eerlijk over wat denkt en voelt. Wanneer vind je iemand wel nobel bezig?
In dit geval? Eerst erachter komen hoe je vriend denkt over open relaties. Zet een aflevering Sister Wives op ofzo :') Breng het topic van open relaties subtiel ter sprake. "Een vriendin van werk heeft een open relatie! Hoe zou dat werken?"

Aan zijn reactie kan je zien wat hij van open relaties vindt. Reageert hij er normaal op? Of met afschuw? In dat eerste geval, ga je gang, deel je gevoelens, je hebt een grote kans dat hij er open voor staat. In dat laatste geval, deel die gevoelens niet, want als hij heel veel van je houdt geef je hem geen andere keuze dan zeggen dat je iets met die gevoelens moet doen. Elke andere reactie die daar niet toe leidt betekent uiteindelijk einde relatie. Dat heeft TS zelf gezegd.

Je hoeft niet altijd je gevoelens te delen. Ik vind de zus van m'n vrouw ook een lekker ding, maar dat weetje gaat met mij m'n graf in :')

TS weet nu niet zeker in welke categorie haar vriend valt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:08:12 #185
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182297891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Mag jouw vriend ook eenmalig vreemdgaan?
A. Het is geen vreemdgaan als er toestemming is gegeven. B. Ja, hij mag ook met iemand naar bed, maar heeft daar geen behoefte aan.

quote:
Kijk, op zich snap ik het wel, maar vind het niet verstandig. Als je het doet, zal je sowieso niet tevreden zijn met 1 keer. Wat je daadwerkelijk wil is een paar jaren lekker rondsletten en dan weer met een vaste partner settelen.
Dat is je eigen invulling. Geldt lang niet voor iedereen. Wereld is niet zo zwart-wit.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:40 schreef MrAero het volgende:

TS en veel mensen in dit topic zien dat als een goede zet. Oh wat stoer, oh wat goed en progressief van hem, ze gaan er allemaal vanuit dat dit inderdaad is wat TS haar vriend wilt voor haar.

In tegenstelling tot sommige anderen hier ga ik (en gelukkig ook veel anderen) uit van de info die door TS gegeven is. Zij zit ook daadwerkelijk in die relatie, dus kan ook het beste inschatten wat haar partner er van vindt. Als zij zegt dat hij er geen problemen mee heeft dan geloof ik haar, want zij kent haar partner het beste. Dingen zelf gaan invullen schieten we niks mee op. Dat jij er problemen mee zou hebben als je partner zoiets zou voorstellen kan, maar dat hoeft niet te betekenen dat TS hier liegt en dat haar partner toch echt precies hetzelfde denkt als dat wat jij zou voelen/denkt dat hij voelt. Daar helpen we TS niet mee.

quote:
Als ik jou was zou ik er niet mee doorgaan tot ik zeker weet dat vriend daar OK mee is
.

Het was zijn voorstel. Ze heeft regelmatig gevraagd of hij het écht oke vind. Op een gegeven moment veroorzaakt ze alleen maar irritatie door het te blijven vragen. Op een gegeven moment moet je je partner gewoon vertrouwen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat doet deze TS niet, ze zet vriend voor het blok, wat niet nobeler is dan gewoon vreemd gaan / relatie uit maken. Ze wil nl haar definitieve keuze uitstellen en eea uitproberen tijdens haar relatie met medeweten van vriend, en als het bevalt, tja, einde relatie maar als het niet bevalt / nieuwsgierigheid bevredigd heeft ze nog geen oude schoenen weg gegooid.
Sinds wanneer is eerlijk zijn over je gevoelens in een relatie hetzelfde als iemand voor het blok zetten? Hij kan er mee doen wat hij wil. Nee zeggen hoeft niet meteen te betekenen dat hij haar kwijt raakt, toch? Hij kan ook nee zeggen, maar wel open staan voor haar struggles. Vaak helpt praten al genoeg. Niet iedereen geeft meteen toe aan zijn of haar verlangens. Sommige mensen hebben zelfbeheersing.

Ze zegt ook nergens dat ze het uit gaat maken of meer wil als het bevalt. Ze wil het gewoon een keer ervaren. Dat ze dan meteen meer wil en dan de relatie gaat verbreken is enkel een aanname ;)

En dit..wat zij doet op hetzelfde niveau zetten als vreemdgaan vind ik best wel vreemd eigenlijk. Als iemand vreemd gaat wordt er altijd geroepen (en ik heb het jou ook vaak zien typen) dat ze gewoon eerlijk hadden moeten zijn over hun verlangens) dat ze beter hadden moeten communiceren en eerlijk had moeten zijn, maar nu we eindelijk iemand hebben die ook daadwerkelijk eerlijk is geweest en haar relatie respecteert....krijgen we dit...uh, what?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182297902
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nou ja, genoeg reacties van mensen die beter denken te weten hoe hun relatie in elkaar steekt. Hoe haar vriend zich voelt, etc. Vriend die een mietje is. Ze maakt de relatie kapot. Etc. Vrij negatief imo.
Het blijft Fok. Daar heb je nou eenmaal ook een verzameling figuren die hun eigen frustraties meent te moeten projecteren op anderen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:09:43 #187
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182297920
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:05 schreef MrAero het volgende:

[..]

In dit geval? Eerst erachter komen hoe je vriend denkt over open relaties. Zet een aflevering Sister Wives op ofzo :') Breng het topic van open relaties subtiel ter sprake. "Een vriendin van werk heeft een open relatie! Hoe zou dat werken?"

Aan zijn reactie kan je zien wat hij van open relaties vindt. Reageert hij er normaal op? Of met afschuw? In dat eerste geval, ga je gang, deel je gevoelens, je hebt een grote kans dat hij er open voor staat. In dat laatste geval, deel die gevoelens niet, want als hij heel veel van je houdt geef je hem geen andere keuze dan zeggen dat je iets met die gevoelens moet doen. Je hoeft niet altijd je gevoelens te delen. Ik vind de zus van m'n vrouw ook een lekker ding, maar dat weetje gaat met mij m'n graf in :')

TS weet nu niet zeker in welke categorie haar vriend valt.
Ik neem aan dat TS voorzichtig dit topic heeft aangekaart bij haar vriendje? Ik ga ervan uit dat ze niet in 1 keer met zoiets kwam?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 18:12:01 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182297967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer zou ze wel nobeler zijn geweest dan? Ze is eerlijk over wat denkt en voelt. Wanneer vind je iemand wel nobel bezig?
Goeie vraag.

Kijk, mijn aanname is dat zij beiden (in het begin) geen open relatie wilden. Immers, de relatie is tot nu toe gesloten geweest, hij heeft er nooit op aangestuurd, en zij ook niet, ze heeft nu gewoon jeuk en wil 1x een andere lul uitproberen, dat is waar het bot gezegd op neerkomt.

Ik vraag me ook overigens af of dit gewoon 'een' lul is, of dat ze niet heel stiekem een specifieke lul op het oog heeft, maar dit kan mijn achterdocht zijn die spreekt bij dit soort verhalen. Hoe dan ook, ze heeft hem voor het blok gezet, en zij wil de voorwaarden onder welke ze ooit aan deze relatie zijn begonnen aanpassen. Dat hij het ook mag is 'logisch', in die zin dat ze niet met goed fatsoen kan zeggen 'ik mag het wel, maar jij niet', want dan gooit ze haar eigen ruiten in.

Zij weet wat de voorwaarden van de relatie zijn voor haar vriend, immers, die zit hier niet op te wachten. Als hij in zijn vingers kon knippen om dit gevoel bij TS te laten verdwijnen, had hij dat gedaan, in plaats van haar met iemand anders naar bed te laten gaan, dus ik doe de aanname dat hij dit stiekem helemaal niet wil.

Zij wil dat wel, weet niet of zij altijd maar met vriend seksen genoeg zal blijven vinden, dat geeft ze aan, dus het antwoord is 'nee, dat vind ze niet genoeg voor altijd'. Zij weet diep van binnen ook (aanname van mij) dat haar vriend dit EIGENLIJK liever niet zou zien, maar ze zou zijn aanbod 'aannemen', en het doen met als excuus 'jij zei dat je het goed vond', terwijl zij stiekem goed weet dat hij dat wel zegt, maar het eigenlijk niet zo prima vindt.

Hij gaat niet daadwerkelijk na het gebeuren als zij weer thuis is zitten van 'en schat, hoe was je avontuurtje? was het goed? Was het wat je er van verwachtte?'. Hij wil dit niet, hij gaat er kapot aan maar doet dit vanwege uitstel van executie. Zoals Mr.Aero en ik eerder al zeiden, als hij hier dwars gaat liggen is hij bang dat zij de stekker er uit trekt en dan is hij haar kwijt, nu nog even niet, al gaat dat uiteindelijk wel gebeuren, hetzij omdat zij iemand anders interessanter vindt, dan wel omdat dit voorval tussen hun zal komen te staan.

Het enige nobele wat zij kan doen in mijn ogen is zeggen van 'luister, ik heb deze jeuk, jij bent blijkbaar niet meer HET voor mij, zoals je dat de tijd voor ik deze jeuk had wel was, en ik weet wel dat je zegt dat het OK is, maar ik weet ook dat je, als je de keuze had, dit niet zou doen, DUS sta je er niet van harte achter', en dan zou haar enige keuze zijn de relatie te verbreken, en te gaan proberen wat ze wilde proberen.

Het nadeel daar aan voor haar is dat als dat uiteindelijk niet dat blijkt te zijn wat ze ervan verwacht had, ze een (goede?) relatie heeft weg gegooid, en dat is nadelig voor haar. Zoals ik het zie wil ze van 2 walletjes eten, en als uiteindelijk blijkt dat het andere walletje dan haar vriend interessanter is is het alsnog einde relatie, alleen dan op haar voorwaarden zodat zij in ieder geval geen nadelige gevolgen ervan ondervindt, daarom heeft ze dat ook nog niet gedaan.

Maar goed, dat is gebaseerd op mijn invullingen etc, en dus zeker niet de absolute waarheid :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182297972
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

Nee zeggen hoeft niet meteen te betekenen dat hij haar kwijt raakt, toch?
Even een quote van TS zelf:

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:31 schreef JessX het volgende:

[..]

Als ie nu beslist dat ie het toch niet oké vindt, dan leg ik me daarbij neer. Maar ik weet dus niet of dat m'n hele leven goed gaat.
Daar maak ik op uit dat het uit zal gaan als ze haar zin niet krijgt. Jij niet?
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 18:28:14 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182298284
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

Sinds wanneer is eerlijk zijn over je gevoelens in een relatie hetzelfde als iemand voor het blok zetten? Hij kan er mee doen wat hij wil. Nee zeggen hoeft niet meteen te betekenen dat hij haar kwijt raakt, toch? Hij kan ook nee zeggen, maar wel open staan voor haar struggles. Vaak helpt praten al genoeg. Niet iedereen geeft meteen toe aan zijn of haar verlangens. Sommige mensen hebben zelfbeheersing.
Nou, we kunnen wel doen alsof ze dat 'gewoon maar zegt', zonder dat ze daar input op verwacht van hem, maar die verwacht ze wel. Dat is correct, dat hoeft het niet te betekenen, maar ik vermoed (mijn invulling, ik zet het er maar bij :) ) dat vriend van TS niet heel rustig nu zit en hier over nadenkt. Ik vermoed dat hij een beetje paniekvoetbal speelt, of hij dat laat merken aan TS is een 2e. Hij gaat ook de opties af, en zoals zij kijkt wat voor haar het gunstigste is, doet hij dat ook.

Hij zal het 'ik weet niet of, als ik dit niet doe, dit altijd genoeg gaat zijn voor mij' ook opvatten zoals het bedoeld is, hoe voorzichtig het ook gebracht wordt. Daar staat gewoon dat het risico aanwezig is dat als ze geen andere piemel uit mag proberen, Vriend niet meer genoeg gaat zijn op een moment, en de relatie voorbij gaat.

Nou, als zij WEL een andere piemel mag uitproberen, dan is de kans aanwezig dat zij haar nieuwsgierigheid gestild heeft, en ze leven nog lang en gelukkig. Daar gaat hij voor. Het alternatief is natuurlijk dat zij stiekem beiden, apart van elkaar, een open relatie ambiëren, maar ik denk dat die kans redelijk klein is.

Denk jij, gebaseerd op wat je tot nu toe gelezen hebt, dat 'praten al genoeg helpt' in dit geval? Immers, TS gaat op zich redelijk gretig in op de uitspraak van Vriend over dat ze het 1x mag uitproberen.

quote:
Ze zegt ook nergens dat ze het uit gaat maken of meer wil als het bevalt. Ze wil het gewoon een keer ervaren. Dat ze dan meteen meer wil en dan de relatie gaat verbreken is enkel een aanname ;)
Jawel, dat zegt ze volgens mij wel ergens. Ik zit op mijn telefoon dus lastig terug zoeken nu ik dit schrijf, maar volgens mij suggereert ze dat op zijn minst (als het niet rechtuit zeggen is) wel degelijk ergens.

quote:
En dit..wat zij doet op hetzelfde niveau zetten als vreemdgaan vind ik best wel vreemd eigenlijk. Als iemand vreemd gaat wordt er altijd geroepen (en ik heb het jou ook vaak zien typen) dat ze gewoon eerlijk hadden moeten zijn over hun verlangens) dat ze beter hadden moeten communiceren en eerlijk had moeten zijn, maar nu we eindelijk iemand hebben die ook daadwerkelijk eerlijk is geweest en haar relatie respecteert....krijgen we dit...uh, what?
Ho even, mijn bedoeling was niet om het gelijk te zetten aan, maar wel een vergelijking trekken met. Vreemd gaan is niet nobel, maar ze verwacht wel degelijk input van haar vriend op dit ding, wat ik dus omschrijf als 'voor het blok zetten'. Het is geen casual opmerking waar hij prima niet op kan reageren en dat zij het dan voor altijd laat gaan. Zij wil input van hem, hij zal niet gewoon maar weg komen met die uitspraak van haar negeren, dus op die manier 'voor het blok zetten', al is dat wellicht niet de beste manier van omschrijven.

Eerlijk moeten zijn over hun verlangens, ja zeker, maar daar wringt voor mij de schoen dan ook niet. Maar dit is geen 'vrijblijvend' eerlijk zijn. want zij verwacht iets van hem, maar ik vind dat als je al een tijd samen bent, je aan een half woord genoeg zou moeten hebben, als je al een half woord nodig zou hebben.

Hij heeft (voor zover wij weten) nooit aangestuurd op een 'open relatie', hij was prima content met een gesloten relatie. Hij 'mag' een andere vrouw aanduwen, maar heeft die behoefte totaal niet, dus, opgeteld weet zij heus wel dat zijn 'je mag dat uitproberen' wellicht niet zo heel 100% oprecht gemeend is als hij het wellicht brengt. Zij zou ook moeten aanvoelen dat de kans dat hij dit zegt omdat hij in zijn hoofd dan nog de kans heeft dat dit probleem weg gaat en ze voor de rest weer aan hem genoeg heeft groter is dan dat hij echt daadwerkelijk oprecht 100% meent dat het prima is als zij even een andere pik leegt.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:30:11 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:12 schreef MrAero het volgende:


Daar maak ik op uit dat het uit zal gaan als ze haar zin niet krijgt. Jij niet?
Zo zwart wit zou ik 't niet zien.
Nu heeft ze die nieuwsgierigheid (welke ook wel aanwezig zal blijven nu ze die toestemming krijgt van haar vriend)
Voor hetzelfde geld is die straks langere/altijd tijd weg al 't niet lukt met een date of als ze iemand zoent dat ze zich ineens kut voelt of inziet dat 't niet voor haar is.

Misschien ook niet.

Ze is realistisch dat je niet de toekomst kan voorsoelken.
  Moderator woensdag 3 oktober 2018 @ 18:35:22 #192
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182298447
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zo zwart wit zou ik 't niet zien.
Nu heeft ze die nieuwsgierigheid (welke ook wel aanwezig zal blijven nu ze die toestemming krijgt van haar vriend)
Voor hetzelfde geld is die straks langere/altijd tijd weg al 't niet lukt met een date of als ze iemand zoent dat ze zich ineens kut voelt of inziet dat 't niet voor haar is.

Misschien ook niet.

Ze is realistisch dat je niet de toekomst kan voorsoelken.
Daar verschillen we dan van mening. Als zij NU al, voor ze ook maar iets heeft gedaan, aangeeft dat als ze dit niet doet, de kans aanwezig is dat Vriend niet voor altijd genoeg gaat zijn voor haar, dan krijg ik ook het gevoel (maar ik kan er 100.000% naast zitten) dat ze stiekem wel degelijk weet dat die nieuwsgierigheid de overhand zal krijgen). Zij zegt wel dat ze dat 'niet weet', maar ik denk dat ze het diep van binnen wel degelijk weet.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:42:11 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan van mening. Als zij NU al, voor ze ook maar iets heeft gedaan, aangeeft dat als ze dit niet doet, de kans aanwezig is dat Vriend niet voor altijd genoeg gaat zijn voor haar, dan krijg ik ook het gevoel (maar ik kan er 100.000% naast zitten) dat ze stiekem wel degelijk weet dat die nieuwsgierigheid de overhand zal krijgen). Zij zegt wel dat ze dat 'niet weet', maar ik denk dat ze het diep van binnen wel degelijk weet.
Ach ik denk ook al jaren na of ik eens zal parachutespringen. Stel m'n vriend wil het lieve rniet, want hij denkt gelijk dat je dood gaat dan.
Als ik 't nooit zal meemaken vind ik 't niet perse erg, wss wel jammer. Als het wel op mijn pad komt, nice.
De ene periode denk ik er meer over na dan een andere.

Maar om nu te kunnen zeggen dat als ik besluit het niet te doen, dat ik het dan ook nooit meer zou willen doen.. Nee.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:42:22 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182298573
Beetje rare vergelijking, maar goed :+
pi_182298655
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ach ik denk ook al jaren na of ik eens zal parachutespringen. Stel m'n vriend wil het lieve rniet, want hij denkt gelijk dat je dood gaat dan.
Als ik 't nooit zal meemaken vind ik 't niet perse erg, wss wel jammer. Als het wel op mijn pad komt, nice.
De ene periode denk ik er meer over na dan een andere.

Maar om nu te kunnen zeggen dat als ik besluit het niet te doen, dat ik het dan ook nooit meer zou willen doen.. Nee.
Parachuttespringen is geen biologische instinctieve behoefte. Sex, voortplanten met zoveel mogelijk diverse genen, wel. Je maakte wel een slechte vergelijking inderdaad :+
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:46:17 #196
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182298660
Eerlijk gezegd lijkt dit me geen goed idee. Niet omdat ik vind dat je geen seks met een ander zou mogen hebben in een relatie (zolang je partner daar ook oké mee is), maar ik val vooral over die ene keer.

Ik snap dat het makkelijker dealen is, als het maar één keertje is. Even door de zure appel heen bijten en alles is opgelost, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Jij maakt dit topic niet voor niets. Je maakt je heel druk over hoe je vriend het zal vinden. Die angst gaat je ervaring ontzettend tekenen. Daar komt bovenop dat die ene keer jouw nieuwsgierigheid volledig op moet lossen, wat best wat druk is.

Ik denk dat je er teleurgesteld uit gaat komen en dan komt daar bovenop nog de vraag hoe je vriend ermee omgaat. Als dat tegenvalt en jij ook nog teleurgesteld bent dan wordt het heel makkelijk om het volledige probleem bij die ervaring te leggen.

Voordeel is wel dat de behoefte misschien inderdaad volledig verdwijnt, puur omdat die ervaring zo negatief in je geheugen gegrift staat.
pi_182299045
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:14 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet :') Het is een ongelooflijk oneerlijk en egoïstisch voorstel.

Ze had hem subtieler moeten benaderen. "Vriendin van werk zei dat ze een open relatie heeft, hoe zou dat werken denk je?" Dan kan je zijn reactie peilen.

Als zijn antwoord dan zoiets is als "geen idee, maar ik zou het niet kunnen", dan weet je genoeg, en dan weet je ook dat zo'n voorstel enorm oneerlijk is om voor te leggen. Hij moet dan namelijk kiezen tussen weigeren en z'n vriendin kwijtraken, of met tegenzin toestemming geven en hopen dat het bij die ene kleer blijft. Maar als zijn antwoord was "geen idee, ik denk met goede afspraken en regels enzo", dan weet je dat hij er iets meer voor open staat, en dan kan je hem dat voorstel doen.

Hem nu toestemming geven om het ook te doen is puur om het eigen schuldgevoel weg te nemen. Zoals ze zei, hij heeft die behoefte niet. Ik heb nog nooit gehoord van een open relatie waarbij slechts 1 partner het bed deelt met anderen.
Ik denk dat jij heel veel invult hier.
pi_182299098
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:31 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, hardwired psychologische mechanismen van letterlijk miljoenen jaren oud gelden niet meer, omdat de mens (althans sommigen) het na 2002 niet meer in de mode vindt :')
De mens is niet cultureel, maar evolutionair monogaam? Wow, waar kan ik dat nieuwe inzicht lezen?
pi_182299207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:13 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ehh?? ze geeft meermalen aan dat haar drang groot is en dat ze weet dat ze haar vriend gaat kwetsen.
Daar zijn dus genoeg realistische scenario's uit te halen dat die relatie geen stand houd hierna. Om maar niet te spreken over hoe prima die vriend dat eigenlijk echt vind.
Zo lastig is het allemaal niet.

En daarna lekker zelf invullen dat zij wel stiekem vreemd zou gaan omdat dat makkelijker is :') je kent TS niet toch?

Je kan zo eerlijk zijn als je wil in een relatie maar ook eerlijkheid kan relaties goed stuk maken ;)
Eerlijkheid maakt dan de relatie niet stuk, het brengt dan een breekpunt naar de oppervlakte.
pi_182299258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mannen willen veel pussy. Vrouwen willen niet perse veel lullen.

Tuurlijk willen ze wel dingen testen, maar de meeste vrouwen zullen echt wel nee zeggen tegen 10 verschillende lullen in een week.

Maar geloof me dat de gemiddelde man echt geen nee zegt tegen 10 verschillende kutjes in 1 week.

Daar zit echt wel een wezenlijk verschil in tussen mannen & vrouwen.
Allemaal al lang en breed debunked.
pi_182299280
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:42 schreef Cue_ het volgende:
Beetje rare vergelijking, maar goed :+
Nee hoor, als het fout gaat heb je in beide gevallen nog de rest van je leven om het op te lossen..
pi_182299469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:29 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mannen willen veel pussy. Vrouwen willen niet perse veel lullen.

Tuurlijk willen ze wel dingen testen, maar de meeste vrouwen zullen echt wel nee zeggen tegen 10 verschillende lullen in een week.

Maar geloof me dat de gemiddelde man echt geen nee zegt tegen 10 verschillende kutjes in 1 week.

Daar zit echt wel een wezenlijk verschil in tussen mannen & vrouwen.
Ik vind dat je een zeer beperkt beeld hebt van mannen en vrouwen en hun sexualiteit.

Je projecteert je eigen mening op ieder ander. Niet iedereen denkt er zo over, ondanks instincten.
Whatever...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')