abonnement Unibet Coolblue
pi_182275542
Hallo, ik las laatst een artikel over iemand die haar scharrels en ex-vriendjes een tikkie had gestuurd om de pil kosten te delen. Ik weet niet hoeveel haar pil kost, maar de meest gebruikte pil kost rond de ¤30 per jaar. Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
pi_182275586
Ex-vriendjes? Waarom zouden die in godsnaam betalen? En betaalt deze vrouw ook mee aan de condooms? :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182275621
Gierig ben je dan zeg.
pi_182275624
Tsja, is waarschijnlijk gewoon weer zo'n "YAY FEMINISME"-typje, en het is niet iets wat ik zou doen, maar goed, het kan. Zeker als je met je vriend hebt afgesproken dat jullie anticonceptiemethode de pil gaat zijn, dan mag je best vragen of vriend aan de kosten wil bijdragen.

Voor die one night stands is het natuurlijk een beetje debiel. Niemand heeft jou verplicht om de pil te nemen, dus dan kan je ook geen factuur naar ze sturen...
pi_182275627
Ik zou dan wel een gespecificeerde rekening gevraagd hebben.
pi_182275628
Nou ik snap het principe er achter ergens wel
Omdat er maar geen mannenpil op de markt komt, en vooral mannen liever de condooms niet doen, ligt meteen alle verantwoordelijkheid bij de vrouw. Je moet er aan denken, hormonen in je lijf, de kosten

Aangezien mannen die andere dingen niet kunnen delen en de kosten wel dan dat maar of zo?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:42:25 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182275634
Als we het zo gaan doen dan krijg ik nog wel minstens 730 euro aan condoomgeld van je moeder, TS. Geef je het even door?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:46:06 #8
35723 crew  GGMM
pi_182275691
Had ze van tevoren moeten zeggen dat het 1,50 kost om met haar naar bed te gaan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182275695
Ja die Milou Deelen was dat toch?
Ze had het geld uiteindelijk wel overgemaakt naar een onderzoek voor een mannenpil, naar toch maar een vaag verhaal vond ik het :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Spellchecker dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:46:46 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182275700
Ik vind het wel een interessante vraag voor Maatschappijleer eigenlijk.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:47:03 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182275706
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Ex-vriendjes? Waarom zouden die in godsnaam betalen? En betaalt deze vrouw ook mee aan de condooms? :')
Vrij normaal om als je seks wil hebben ook condooms te hebben. Ook voor vrouwen.
Bij scharrels was het iig vrij normaal dat er gewoon condooms waren in het huis waar we dan waren. Dus idd beide meebetalen aan de condooms.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182275725
In eerste instantie zit er wel wat achter, beiden hebben er baat bij, dus waarom niet meebetalen.

Echter... Het gaat om zulke lage bedragen dat je daar de ander niet mee zou moeten 'lastigvallen'. Het is geven en nemen. Als je zo specifiek wil zijn, betaal je ook meteen alles zelf uit eigen zak. De boodschappen (alleen eten waar je voor hebt betaald), en kosten die je buitenshuis maakt ook allemaal uit eigen zak (uitgaan en zo).

Een uitzondering is natuurlijk als de pil wordt geslikt op verzoek van de man (bijv: slik jij de pil, dan hoef ik geen condoom meer te dragen); in dat geval heb ik er volledig begrip voor dat de man het betaalt.
pi_182275753
_O-
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_182275756
Als deze kosten gedeeld worden, dan ook álle kosten delen, dus inclusief drankjes in het café, uit eten, bioscoop, benzine, AIDS- en SOAtests etc etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182275789
In een vaste relatie kaan ik me voorstellen dat je dit gesprek hebt.en zelfs dat je de kosten zou delen.

Als een ex scharrel of one night stand dit flikt zou ik keihard lachen en misschien berekenen per uur hoe lang ik er gebruik van heb gemaakt. (als die 30 euro per jaar klopt kost het zo'n 0,34 cent per uur) kan je eventueel zeggen dat je die 1,5euro als een vooruitbetaling ziet en graag gebruik wil blijven maken van haar diensten tot je die 1,5euro eruit hebt.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:53:26 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182275802
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vrij normaal om als je seks wil hebben ook condooms te hebben. Ook voor vrouwen.
Bij scharrels was het iig vrij normaal dat er gewoon condooms waren in het huis waar we dan waren. Dus idd beide meebetalen aan de condooms.
De persoon die ze koopt betaalt. Niet omdat het een straf is voor mensen die verantwoordelijke beslissingen maken maar omdat het over bedragen gaat die voor volwassenen als lucht zijn. Het soort geld wat je uitgeeft omdat je snapt dat je die spullen moet hebben en gebruiken als iemand die verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen gezondheid.

Als we het over hoge bedragen hadden richting 2e hypotheek, soit. Maar het gaat letterlijk om ... 10-talle euro's...

Er zijn menigeen fokker waarbij ik mij oprecht zorgen maak voor de maatschappij dat ze zich voortplanten waar ik persoonlijk zo 10 jaar aan pillen zou betalen om dat te voorkomen...

Als ik dat soort bedragen al voor een ander over heb dan is het echt een lulverhaal voor iemand om 1,50 terug te willen van iemand waar je leuke intieme momenten mee hebt gehad.

Wat een smerige vrek ben je dan. Even afgezien van het feit dat die jongen waarschijnlijk 50x dat bedrag aan bioskaartjes en etentjes heeft betaald om in je onderbroekje te mogen graaien.

Dit is echt fucking bullshit. Grow the fuck up.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182275828
"Als je niet betaalt, dan gaan we nooit meer neuken!"
Nou, good riddance dan maar, dom wijf. Opbokken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182275836
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De persoon die ze koopt betaalt. Niet omdat het een straf is voor mensen die verantwoordelijke beslissingen maken maar omdat het over bedragen gaat die voor volwassenen als lucht zijn. Het soort geld wat je uitgeeft omdat je snapt dat je die spullen moet hebben en gebruiken als iemand die verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen gezondheid.

Als we het over hoge bedragen hadden richting 2e hypotheek, soit. Maar het gaat letterlijk om ... 10-talle euro's...

Er zijn menigeen fokker waarbij ik mij oprecht zorgen maak voor de maatschappij dat ze zich voortplanten waar ik persoonlijk zo 10 jaar aan pillen zou betalen om dat te voorkomen...

Als ik dat soort bedragen al voor een ander over heb dan is het echt een lulverhaal voor iemand om 1,50 terug te willen van iemand waar je leuke intieme momenten mee hebt gehad.

Wat een smerige vrek ben je dan. Even afgezien van het feit dat die jongen waarschijnlijk 50x dat bedrag aan bioskaartjes en etentjes heeft betaald om in je onderbroekje te mogen graaien.

Dit is echt fucking bullshit.
Ja als je het punt dat er achter zit mist en denkt dat het haar om die 1.50 gaat is het bullshit ja
pi_182275858
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:55 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja als je het punt dat er achter zit mist en denkt dat het haar om die 1.50 gaat is het bullshit ja
Het punt dat erachter zit kan ze beter in een serieus persoonlijk gesprek overbrengen dan geld vragen via een tikkie. Wat is dat nou voor gedrag :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:58:15 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182275881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:41 schreef Allures het volgende:
Aangezien mannen die andere dingen niet kunnen delen en de kosten wel dan dat maar of zo?
Ik zou het opnieuw proberen. Met leestekens.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:58:27 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182275886
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:55 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja als je het punt dat er achter zit mist en denkt dat het haar om die 1.50 gaat is het bullshit ja
Wat is het punt volgens jou dan? Want ook daar schort het gewoon aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:59:07 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_182275895
Als een voormalige scharrel dat zou doen zou ik betalen en terugappen dat ze de voordeligste hoer is die ik ooit gehad heb

Maar voor een vaste relatie is het wat anders. Toen mn ex en ik samenwoonde betaalde ze het ook van het boodschappengeld.
pi_182275918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het punt dat erachter zit kan ze beter in een serieus persoonlijk gesprek overbrengen dan geld vragen via een tikkie. Wat is dat nou voor gedrag :')
als je daarna het een in column verwerkt of weet ik wat ze er mee doet/gedaan heeft dan probeer je toch gewoon een gesprek te starten?
Wat volgens mij een week of 3 vanuit de overheid gestart is want het was het idee van de overheid of de GGD of zoiets dat mannen mee moeten gaan betalen aan de pil, niet van dat meisje

Misschien probeert ze juist wel aan te tonen hoe onpraktisch dat idee is
pi_182275922
Maar wel zeiken dat je een gierige klootzak bent als je haar eten niet betaald als je gaat daten zeker?
pi_182275937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:59 schreef Hexagon het volgende:
Als een voormalige scharrel dat zou doen zou ik betalen en terugappen dat ze de voordeligste hoer is die ik ooit gehad heb

Maar voor een vaste relatie is het wat anders. Toen mn ex en ik samenwoonde betaalde ze het ook van het boodschappengeld.
Bij mij zou ze alsnog de duurste hoer zijn die ik ooit heb gehad...
pi_182275942
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:59 schreef Hexagon het volgende:
Als een voormalige scharrel dat zou doen zou ik betalen en terugappen dat ze de voordeligste hoer is die ik ooit gehad heb

Maar voor een vaste relatie is het wat anders. Toen mn ex en ik samenwoonde betaalde ze het ook van het boodschappengeld.
Een vaste relatie is anders idd. Maar die doet dat dan ook niet via een tikkie. Dat wordt fatsoenlijk besproken, normaal gesproken dan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182275945
quote:
Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen.
Dat niemand hier over valt?

Dan als we iedereen 1,50 laten betalen zou ze 19 mannen hebben en zichzelf ook 1,50 laten betalen? kijk als het 15 euro was dan begrijp ik het (het lijkt me dat ze een nulletje te weinig heeft toegevoegd).
Redacted
pi_182275957
Ff serieus jongens. Welke vrouw kan nou niet gewoon 30 ofzo euro betalen om te voorkomen dat ze zwanger raakt....

Zwanger.... Alsof het niks is. Vind toch echt dat de verantwoording bij de vrouw ligt.
pi_182275965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ff serieus jongens. Welke vrouw kan nou niet gewoon 30 ofzo euro betalen om te voorkomen dat ze zwanger raakt....
Dat zou je zelfs met een uitkering kunnen betalen.
Redacted
pi_182275978
Ah het kwam vanuit de rutgers stichting
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ook-eens-aan-de-pil

Maar allemaal weer lekker geroeptoetert richting die vrouw zonder het punt mee te krijgen ^O^
pi_182275988
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:00 schreef Allures het volgende:
als je daarna het een in column verwerkt of weet ik wat ze er mee doet/gedaan heeft dan probeer je toch gewoon een gesprek te starten?
Nee, dat doe je dan absoluut niet. Een gesprek starten over anticonceptie doe je met je partner in je huiskamer, waar je gewoon open over alles kan praten, onder 4 ogen.
Het in de media pleuren, is verre van een gesprek starten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:04:38 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182275992
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De persoon die ze koopt betaalt. Niet omdat het een straf is voor mensen die verantwoordelijke beslissingen maken maar omdat het over bedragen gaat die voor volwassenen als lucht zijn. Het soort geld wat je uitgeeft omdat je snapt dat je die spullen moet hebben en gebruiken als iemand die verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen gezondheid.

Als we het over hoge bedragen hadden richting 2e hypotheek, soit. Maar het gaat letterlijk om ... 10-talle euro's...

Er zijn menigeen fokker waarbij ik mij oprecht zorgen maak voor de maatschappij dat ze zich voortplanten waar ik persoonlijk zo 10 jaar aan pillen zou betalen om dat te voorkomen...

Als ik dat soort bedragen al voor een ander over heb dan is het echt een lulverhaal voor iemand om 1,50 terug te willen van iemand waar je leuke intieme momenten mee hebt gehad.

Wat een smerige vrek ben je dan. Even afgezien van het feit dat die jongen waarschijnlijk 50x dat bedrag aan bioskaartjes en etentjes heeft betaald om in je onderbroekje te mogen graaien.

Dit is echt fucking bullshit. Grow the fuck up.
Waar zeg ik dat de rekening gesplit wordt? Zeg enkel dat het helemaal niet abnormaal is dat de vrouw in kwestie ook condooms koopt. Hier was het igg vrij normaal dat beiden condooms in het bezit hadden. De ene keer was je daar en gebruikte je zijn condooms, andere keer hier en de mijne.

Verdere anticonceptie nooit met scharrels e.d. gedeeld, dat is mijn persoonlijke veiligheid. In de relatie gaan ook dat soort kosten gewoon op de grote hoop. Is het dus in die zin gedeeld, maar als vanzelfsprekendheid en niet vanuit een jij moet meebetalen.

Al met al vind ik het helemaal niet onzinnig om over dit soort zaken na te denken. Anticonceptie wordt steeds duurder (minder vergoed). Ja, er zijn goedkopere pillen, maar die werken niet voor iedereen. Een spiraal, andere pil, of andere vorm kan best 'duur' zijn.

Ik was de laatste keer van mirena wisselen toch bijna 400 euro kwijt. Had minder kunnen zijn als er geen noodzaak was om te wisselen bij de gyn in het ziekenhuis, maar had dan toch nog ruim 200 gekost (de mirena zelf kost rond de 160).
Gaat natuurlijk wel 5 jaar mee, kosten op jaarbasis vallen dus erg mee, maar daar heb je weinig aan als jongeling met niet teveel geld die nu dat ding moet hebben.

De man wil ook geen onverwachte kinderen, waarom zou het enkel haar verantwoordelijkheid en 'financiele last' moeten zijn?
De vanzelfsprekendheid waar vanuit gegaan wordt (vrouw doet dat wel even) is best fout te noemen.
Ik zeg niet dat het perse gesplit moet worden, maar er mag best eens wat meer bij stilgestaan worden (en dan vooral door mannen)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:04:50 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182275999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Ff serieus jongens. Welke vrouw kan nou niet gewoon 30 ofzo euro betalen om te voorkomen dat ze zwanger raakt....

Zwanger.... Alsof het niks is. Vind toch echt dat de verantwoording bij de vrouw ligt.
De persoon die verantwoordelijkheid wil dragen zal daar maatregelen voor moeten treffen... wil jij als man lekker neuken maar geen SOA.. altijd condooms bij je hebben... wil je als vrouw lekker neuken zonder SOA? Condooms bij je hebben. .. Wil je niet zwanger raken? De pil kopen.

Heeft verder niks met geslacht of bijdrage te maken... Gewoon met verantwoordelijkheid nemen voor je eigen veiligheid en je eigen leven en je beseffen dat anderen niet garant staan voor jouw geluk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276033
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De persoon die verantwoordelijkheid wil dragen zal daar maatregelen voor moeten treffen... wil jij als man lekker neuken maar geen SOA.. altijd condooms bij je hebben... wil je als vrouw lekker neuken zonder SOA? Condooms bij je hebben. .. Wil je niet zwanger raken? De pil kopen.

Heeft verder niks met geslacht of bijdrage te maken... Gewoon met verantwoordelijkheid nemen voor je eigen veiligheid en je eigen leven en je beseffen dat anderen niet garant staan voor jouw geluk.
Tuurlijk heeft het ook met geslacht te maken. De vrouw raakt zwanger...

Begrijp serieus niet hoe je als vrouw die kosten wilt splitten met een man. :')
pi_182276058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]Begrijp serieus niet hoe je als vrouw die kosten wilt splitten met een man. :')
Er is een reden waarom alimentatie in de wet is vastgelegd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Spellchecker dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:08:58 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:09:11 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276094
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de rekening gesplit wordt? Zeg enkel dat het helemaal niet abnormaal is dat de vrouw in kwestie ook condooms koopt. Hier was het igg vrij normaal dat beiden condooms in het bezit hadden. De ene keer was je daar en gebruikte je zijn condooms, andere keer hier en de mijne.

Verdere anticonceptie nooit met scharrels e.d. gedeeld, dat is mijn persoonlijke veiligheid. In de relatie gaan ook dat soort kosten gewoon op de grote hoop. Is het dus in die zin gedeelt, maar als vanzelfsprekendheid en niet vanuit een jij moet meebetalen.

Al met al vind ik het helemaal niet onzinnig om over dit soort zaken na te denken. Anticonceptie wordt steeds duurder (minder vergoed). Ja, er zijn goedkopere pillen, maar die werken niet voor iedereen. Een spiraal, andere pil, of andere vorm kan best 'duur' zijn.

Ik was de laatste keer van mirena wisselen toch bijna 400 euro kwijt. Had minder kunnen zijn als er geen noodzaak was om te wisselen bij de gyn in het ziekenhuis, maar had dan toch nog ruim 200 gekost (de mirena zelf kost rond de 160).
Gaat natuurlijk wel 5 jaar mee, kosten op jaarbasis vallen dus erg mee, maar daar heb je weinig aan als jongeling met niet teveel geld die nu dat ding moet hebben.
Je koopt de spullen waarvan jij denkt dat je ze nodig hebt om jouw eigen veiligheid te garanderen. Dat doe je als volwassene.

Dit hele gelul is waarschijnlijk gewoon weer een domme feministische marketingstunt om mannen het gevoel te geven dat ze weer zogenaamd allerhande voordelen hebben die vrouwen niet hebben.

Als er een mannenpil was zou ik die shit kopen en slikken en wijven die zich willen bemoeien met de kosten hiervan zou ik met een hele lange stok wegmeppen.. oprotten van mijn zaken ik koop dit voor mij niet voor jou.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er is een reden waarom alimentatie in de wet is vastgelegd.
Ja klopt maar dan is het al te laat :P

Als je als vrouw niet zwanger wilt raken is dat toch echt je eigen verantwoording. Net zoals dat mannen er niet zomaar van uit moeten gaan dat de vrouw de pilt netjes slikt etc.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:10:37 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft het ook met geslacht te maken. De vrouw raakt zwanger...
Ongeacht geslacht zijn er consequenties bij seks en zijn er dingen die je kan doen om die consequenties in te dammen. Dat is bij mannen en vrouwen zo. Dat vrouwen andere consequenties ondervinden dan mannen is wat dat betreft een detail wat verder weinig met het kostenplaatje of de filosofie achter het zogenaamd delen van die kosten temaken heeft.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, dat doe je dan absoluut niet. Een gesprek starten over anticonceptie doe je met je partner in je huiskamer, waar je gewoon open over alles kan praten, onder 4 ogen.
Het in de media pleuren, is verre van een gesprek starten.
wel als het gaat over een veranderende mentaliteit maatschappij breed
pi_182276141
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:10 schreef Allures het volgende:

[..]

wel als het gaat over een veranderende mentaliteit maatschappij breed
Precies. Dat is geen gesprek starten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182276150
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ongeacht geslacht zijn er consequenties bij seks en zijn er dingen die je kan doen om die consequenties in te dammen. Dat is bij mannen en vrouwen zo. Dat vrouwen andere consequenties ondervinden dan mannen is wat dat betreft een detail wat verder weinig met het kostenplaatje of de filosofie achter het zogenaamd delen van die kosten temaken heeft.
In de op gaat het over anticonceptie toch. De pil? Zie niet in hoe de man daar verantwoordelijk voor moet worden gehouden.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:12:43 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In de op gaat het over anticonceptie toch. De pil? Zie niet in hoe de man daar verantwoordelijk voor moet worden gehouden.
Daar zijn we het dan ook volledig over eens.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276176
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies. Dat is geen gesprek starten.
Ja daar dus een gesprek over starten..
Zoals ik het begrijp is het gewoon een reactie op de campagne van de rutgers stichting

Die het gesprek willen starten over de verantwoordelijkheid, waarvan financiën een deel is
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:13:23 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182276177
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je koopt de spullen waarvan jij denkt dat je ze nodig hebt om jouw eigen veiligheid te garanderen. Dat doe je als volwassene.

Dit hele gelul is waarschijnlijk gewoon weer een domme feministische marketingstunt om mannen het gevoel te geven dat ze weer zogenaamd allerhande voordelen hebben die vrouwen niet hebben.

Als er een mannenpil was zou ik die shit kopen en slikken en wijven die zich willen bemoeien met de kosten hiervan zou ik met een hele lange stok wegmeppen.. oprotten van mijn zaken ik koop dit voor mij niet voor jou.
En op dit moment is het gewoonweg zo dat jij die spullen die zij neemt/plaatst nodig hebt om jouw veiligheid ook te garanderen.

Voornamelijk gericht op de zonder condoom seks natuurlijk, wat ik bij scharrels en onsjes onverstandig vind. Maar waarbij het ineens wel weer redelijk gangbaar is dat de ene keer de een condooms koopt en de andere keer de ander. Kortom, de vrouw daar ook een bijdrage in doet. Waarom ineens niet bij het volledig leunen op haar anticonceptie, wat jou ook veilig houdt?

Waarom daar (niet persoonlijk bedoeld, maar algemeen) geen enkele bjdrage? Niet financieel, niet in welke middelen (gevolgen, veiligheid), niet in hoe wordt er omgegaan met dat middel?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182276178
Maar als het feministisch is gaat het wel een beetje tegen feminisme in, want als je kosten wil delen is dat niet echt independent woman
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:14:49 #47
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182276200
Lijkt me fair die kosten te delen, net als die van de drankjes bij de eerste date(s).
pi_182276205
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:13 schreef Allures het volgende:
Ja daar dus een gesprek over starten..
Zoals ik het begrijp is het gewoon een reactie op de campagne van de rutgers stichting

Die het gesprek willen starten over de verantwoordelijkheid, waarvan financiën een deel is
En die reactie is dus verre van een gesprek starten met haar bedpartners.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:15:45 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276215
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En op dit moment is het gewoonweg zo dat jij die spullen die zij neemt/plaatst nodig hebt om jouw veiligheid ook te garanderen.
Als ik mijn veiligheid wil garanderen dan neem ik zelf condooms mee en betaal ik daar zelf voor... in plaats van mee te betalen aan iemands pillen die... zij misschien elk moment wel kan stoppen met slikken... daar heb je alsnog 0,0 controle over... dus lekker meebetalen en alsnog 16 jaar lang kinderalimentatie moeten betalen.

Dat is hier het echte issue... vrouwen die denken dat ze recht hebben op het geld van mannen. Of het nou een individuele man is of de hardwerkende belastingbetaler.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276218
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:13 schreef Allures het volgende:

[..]Die het gesprek willen starten over de verantwoordelijkheid, waarvan financiën een deel is
Een 'gesprek starten' is wel even iets anders dan heel suf al je exen achteraf een faktuurtje sturen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:16:45 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182276232
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik mijn veiligheid wil garanderen dan neem ik zelf condooms mee en betaal ik daar zelf voor... in plaats van mee te betalen aan iemands pillen die... zij misschien elk moment wel kan stoppen met slikken... daar heb je alsnog 0,0 controle over... dus lekker meebetalen en alsnog 16 jaar lang kinderalimentatie moeten betalen.

Dat is hier het echte issue... vrouwen die denken dat ze recht hebben op het geld van mannen. Of het nou een individuele man is of de hardwerkende belastingbetaler.
Jj neukt dus echt nooit zonder condoom zeg je hier?
Zelfs niet als je al 5 jaar een relatie hebt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:23:00 #52
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182276328
Als ik zo'n tikkie zou krijgen zou ik het gewoon betalen.
Ten eerste het is toch bijna geen geld en je voorkomt eventueel gezeik voor een klein bedrag.

Ergens heeft ze zelfs een punt. Maar ga je de hele fun verpesten door zo'n zielig bedrag?
Gaat die kerel dan ook netjes 19 cent per kilometer aftikken of gebruikt hij het commerciële zakelijke tarief van 30 cent en moet hij haar referentie opgeven aan de belastingdienst.

Wel zegt zo'n bedrag veel over een vrouw.
Stel je hoeft maar 25 cent te betalen dan weet je meteen hoeveel er voor of na je geweest zijn.
pi_182276341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Een 'gesprek starten' is wel even iets anders dan heel suf al je exen achteraf een faktuurtje sturen.
Ja dat is verder ook geen 'ludieke' actie of zo
Misschien is het zelfs wel bedoeld als commentaar op het voorstel , dat het onpraktisch is of zo
Misschien als iemand eens met wat meer context kwam
Maar roeptoeteren gaat natuurlijk altijd beter zonder context

Ik zie dat we al aan zijn beland bij vrouwen die denken recht te hebben op het geld van de hardwerkende man?
Ik ga zo even eten maar ik gok dat jullie zelf wel uitkomen bij 'alle vrouwen zijn kuthoeren'. Oké tnx
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:23:55 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276347
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jj neukt dus echt nooit zonder condoom zeg je hier?
Zelfs niet als je al 5 jaar een relatie hebt?
Tegen de tijd dat wij stopte met condooms was de tijd dat ik voor mijzelf had gekozen dat ik mijn vriendin genoeg vertrouwde dat als het mis ging ik de consequenties zou dragen. En tegenwoordig heb ik zoiets van.. als er een kind van komt dan is dat wel prima zo... na bijna 11 jaar.

Wat zei je ookweer? Je dacht waarschijnlijk dat je een geweldig punt aan het maken was?

Neuk je vreemden. Dan gebruik je als man een condoom. Die koop je zelf.. Die betaal je zelf... Je zorgt dat die condoom niet in je fucking portemonnee zit, dat levert beschadigingen op aan de latex... je kiest zelf het merk waar JIJ vertrouwen in hebt... wijven hebben daar niks mee te maken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En die reactie is dus verre van een gesprek starten met haar bedpartners.
het gaat ook niet om een gesprek met haar bedpartner maar een gesprek in de maatschappij, over onze gewoontes hier rondom
pi_182276386
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat wij stopte met condooms was de tijd dat ik voor mijzelf had gekozen dat ik mijn vriendin genoeg vertrouwde dat als het mis ging ik de consequenties zou dragen. En tegenwoordig heb ik zoiets van.. als er een kind van komt dan is dat wel prima zo... na bijna 11 jaar.

Wat zei je ookweer? Je dacht waarschijnlijk dat je een geweldig punt aan het maken was?

Neuk je vreemden. Dan gebruik je als man een condoom. Die koop je zelf.. Die betaal je zelf... Je zorgt dat die condoom niet in je fucking portemonnee zit, dat levert beschadigingen op aan de latex... je kiest zelf het merk waar JIJ vertrouwen in hebt... wijven hebben daar niks mee te maken.
het heedt dan ook niks te maken met vertrouwen maar met gedeelde verantwoordelijkheid
pi_182276389
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:25 schreef Allures het volgende:

[..]

het gaat ook niet om een gesprek met haar bedpartner maar een gesprek in de maatschappij, over onze gewoontes hier rondom
Ja, een tikkie sturen naar een ex is een maatschappijbrede discussie starten. Tuurlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:27:52 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276421
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:25 schreef Allures het volgende:

[..]

het heedt dan ook niks te maken met vertrouwen maar met gedeelde verantwoordelijkheid
Ik ben verantwoordelijk voor het risico wat IK wil dragen en ik betaal daarvoor wat ik wil betalen.
En zij is verantwoordelijk voor het risico wat ZIJ wil dragen en betaalt daarvoor wat zij wil betalen.

Kosten delen (vooral als het zo laag is als dit) is voor kleuters die op een ziekelijke wijze een of andere feministische talking-point proberen uit te kotsen op een manier die je eigenlijk doet overkomen als een pauper.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:29:56 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276453
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, een tikkie sturen naar een ex is een maatschappijbrede discussie starten. Tuurlijk.
Ik zal even tikkies sturen naar mensen in de tram die lelijk zijn ter compensatie voor mijn uren bij de psycholoog waar ik altijd loop te janken over hoe deze mensen mij traumatiseren.

Om een discussie te starten natuurlijk. Want dat is hip anno 2018.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276470
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, een tikkie sturen naar een ex is een maatschappijbrede discussie starten. Tuurlijk.
En er een artikel overschrijven ja. Want dar is wat ze deed. Bij vice, volgens mij veel gelezen door jongeren. Als reactie op de campagne van de rutgers stichting
Wat snap je niet?

https://www.google.nl/amp(...)van-mn-anticonceptie

Mensen doen wel vaker zoiets om een ding in onze samenleving aan te kaarten, zoals kuikens door de shredder op de huishoudbeurs. Prima dat jij niet zo van dat soort acties bent, maar niet opeens alles uit context gaan lopen trekken en doen alsof je te dom bent om te snappen wat ze wil aankaarten en dat het een reactie op een net gelanceerde campagne is
pi_182276491
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:31 schreef Allures het volgende:
En er een artikel overschrijven ja.
Dat is geen gesprek starten!
God, ik blijf mezelf herhalen.. da's niet zo slim. :|W
M.a.w. ik ga het niet nóg een keer herhalen. Als je het niet snapt, ben je net zo "slim" als dat mens waar de OP over gaat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182276521
Dat je samen de kosten voor anticonceptie draagt lijkt me logisch. Achteraf je partners een tikkie sturen vind ik dan weer best sneu. Daar vervolgens de publiciteit mee zoeken is toch wel echt een dieptepunt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:34:47 #63
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182276524
Hahahahaha
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182276533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is geen gesprek starten!
God, ik blijf mezelf herhalen.. da's niet zo slim. :|W
M.a.w. ik ga het niet nóg een keer herhalen. Als je het niet snapt, ben je net zo "slim" als dat mens waar de OP over gaat.
een gesprek in de maatschappij... in de bredere zin
Niet in de zin van 'jaap we moeten praten' maar 'goh ned erland waarom doen we de dingen zoals we ze doen en wat vinden we er eigenlijk van'
Ik heb volgens mij al 3x uitgelegd dat dat is wat ik bedoel, maar val vooral over het woord gesprek
Hoe wil je het dan noemen? Een maatschappelijk probleem aan kaarten? Een maatschappelijk dialoog aan gaan? Een bewustwordingsproces aan gaan? Roep maar hoor, dan noem ik het speciaal voor jou voortaan zo
pi_182276570
Heb nog nooit mee betaald voor de pil. Wel voor condooms. Had laatst condooms gekocht en toen zei ze "maar ik slik de pil" dus toen condooms gekocht voor niks :(
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:38:03 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276575
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:35 schreef Allures het volgende:

[..]

een gesprek in de maatschappij... in de bredere zin
Niet in de zin van 'jaap we moeten praten' maar 'goh ned erland waarom doen we de dingen zoals we ze doen en wat vinden we er eigenlijk van'
Ik heb volgens mij al 3x uitgelegd dat dat is wat ik bedoel, maar val vooral over het woord gesprek
Hoe wil je het dan noemen? Een maatschappelijk probleem aan kaarten? Een maatschappelijk dialoog aan gaan? Een bewustwordingsproces aan gaan? Roep maar hoor, dan noem ik het speciaal voor jou voortaan zo
Een feminist zegt iets doms:
- Oh maar dit is alleen bedoeld om een gesprek te starten, hoorrr... het is kunst!

Een feminist zegt iets slims:
- Tsja.. typisch feminisme he.. zo doordacht n genuanceerd altijd. Goed volk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:38:05 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182276576
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat wij stopte met condooms was de tijd dat ik voor mijzelf had gekozen dat ik mijn vriendin genoeg vertrouwde dat als het mis ging ik de consequenties zou dragen. En tegenwoordig heb ik zoiets van.. als er een kind van komt dan is dat wel prima zo... na bijna 11 jaar.

Wat zei je ookweer? Je dacht waarschijnlijk dat je een geweldig punt aan het maken was?

Neuk je vreemden. Dan gebruik je als man een condoom. Die koop je zelf.. Die betaal je zelf... Je zorgt dat die condoom niet in je fucking portemonnee zit, dat levert beschadigingen op aan de latex... je kiest zelf het merk waar JIJ vertrouwen in hebt... wijven hebben daar niks mee te maken.
Je leunt dus op haar anticonceptie. Niet vreemd, dat doen de meesten.
Je onderschrijft mijn punt heel prima, maar hebt het niet door blijkbaar.

Dit gaat niet over wat als de anticonceptie niet goed werkt? Dat is een ander vraagstuk. Dit gaat over die anticonceptie dient join net zoveel als het haar dient. Zorgt dat die gezamelijke keuze om liever geen kinderen te krijgen mogelijk is. En is dus eigenlijk zaak van beiden.

Daar eens wat meer bij stilstaan is echt niet zo verkeerd. Weer niet persoonlijk bedoeld, maar weet dat teveel mannen niet eens weten welke pil hun partner slikt, of hoelang dat spiraal er al in zit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182276604
Zal nog eens wat tikkies versturen voor wat flesjes GHB.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:40:03 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je leunt dus op haar anticonceptie. Niet vreemd, dat doen de meesten.
Ik leun helemaal nergens op. Je leunt op iets waarvan je verwacht dat het niet weg zal vallen. Ik besef bij heel goed dat hier iets fout kan lopen en ik ben daar klaar voor en zal dat geen probleem vinden.

Als ik 99,999% sluitend wilde hebben dat ik geen kind zou krijgen dan zou ik nog steeds condooms aandragen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276622
Heb al wel 100 eurie gedokt voor de dame waar ik nu mee aan het daten ben aan eten en drinken trouwens. Denk niet dat ik een tikkie ga sturen. ¤100,- voor eten en drinken voor 2 personen trouwens.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:42:28 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182276638
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik leun helemaal nergens op. Je leunt op iets waarvan je verwacht dat het niet weg zal vallen. Ik besef bij heel goed dat hier iets fout kan lopen en ik ben daar klaar voor en zal dat geen probleem vinden.

Als ik 99,999% sluitend wilde hebben dat ik geen kind zou krijgen dan zou ik nog steeds condooms aandragen
Schat van me, jij was niet blij geweest als er geen anticonceptie was geweest en je nu je 5de kind verwachten.

Dat er ook een klein risico is bij gebruik van anticonceptie staat daar compleet los van.
Ook jij hebt zeer veel baat bij die anticonceptie, die is er echt niet alleen voor haar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:45:34 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276675
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar eens wat meer bij stilstaan is echt niet zo verkeerd. Weer niet persoonlijk bedoeld, maar weet dat teveel mannen niet eens weten welke pil hun partner slikt, of hoelang dat spiraal er al in zit.
Ik denk dat de meeste vrouwen niet eens weten wat voor anti-virus software hun partner op hun computer heeft geinstalleerd of wat het merk airbag is wat ze in de auto hebben gestopt waar die vrouwen van profiteren als ze meerijden.

Of hoe zwaar het is om met een long vol mijn-stof te moeten leven om voedsel voor het gezin op tafel te kunnen zetten... of hoe het is om 52 uur per week geest-dodend of lichaam slopend werk te doen terwijl je partner lekker na 20 uur licht kantoorwerk kan spelen met de kinderen.

Allemaal dingen die vrouwen ook niet doorhebben waar letterlijk miljarden mannen door de geschiedenis nooit "tikkies" voor hebben doorgestuurd.

Zak in de stront.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:47:06 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276704
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Schat van me, jij was niet blij geweest als er geen anticonceptie was geweest en je nu je 5de kind verwachten.
En jij denkt dat de pil het enige anti-conceptie is? Als de pil er niet was geweest hadden we al die jaren condooms gebruikt. Dat zou veel duurder zijn geweest en die zou ik gewoon zelf betalen.

En niet lopen janken over "maar jij betaalt niet mee ;( ... en je weet niet eens welk merk het is :'( "
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276711
Oke dit gaat nergens meer over :')
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:49:24 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182276730
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste vrouwen niet eens weten wat voor anti-virus software hun partner op hun computer heeft geinstalleerd of wat het merk airbag is wat ze in de auto hebben gestopt waar die vrouwen van profiteren als ze meerijden.

Of hoe zwaar het is om met een long vol mijn-stof te moeten leven om voedsel voor het gezin op tafel te kunnen zetten... of hoe het is om 52 uur per week geest-dodend of lichaam slopend werk te doen terwijl je partner lekker na 20 uur licht kantoorwerk kan spelen met de kinderen.

Allemaal dingen die vrouwen ook niet doorhebben waar letterlijk miljarden mannen door de geschiedenis nooit "tikkies" voor hebben doorgestuurd.

Zak in de stront.
De tjeempig zeg, beetje agressief...

Ga maar lekker verder schuimbekken in je eentje, je bent niet voor rede vatbaar. Geen zin in een discussie met iemand die zich zo opstelt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:50:41 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276756
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De tjeempig zeg, beetje agressief...

Ga maar lekker verder schuimbekken in je eentje, je bent niet voor rede vatbaar. Geen zin in een discussie met iemand die zich zo opstelt.
Word een beetje moedeloos van figuren zoals jij die.. letterlijk alles toegeworpen krijgen en dan alsnog een luizige 30 euro bijdrage te veel vinden en daarom een maatschappelijke discussie willen.

Ziekelijk. Ik zou mij kapot schamen als ik jou was. Niet alleen voor je opstelling in dit topic maar in de meeste topics over dit soort genderonderwerpen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276953
Al dat spul, pil en condooms, is een kostenpost in relatie tot de geproduceerde geneugten. Ik zou zeggen : ieder betaalt naar rato van zijn of haar intensiteit van orgasme.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:03:40 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182276974
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:01 schreef quirigua het volgende:
Al dat spul, pil en condooms, is een kostenpost in relatie tot de geproduceerde geneugten. Ik zou zeggen : ieder betaalt naar rato van zijn of haar intensiteit van orgasme.
De vervuilerklaarkomer betaalt
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182276993
Ik zou een fooi erbij geven maar dat zal dan wel weer niet goed overkomen.
pi_182277003
Ik vind het ook heel bijzonder en ze zou tikkies kunnen sturen tot ze een ons weegt, maar ik zou niet weten waarom een man daaraan zou moeten meebetalen. We dragen al genoeg af aan al die parttime/huismussen met een hele kroos aan kinderen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_182277035
En wie moet de MAP betalen, vinden jullie? (en wie moet 'm halen :P)
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:08:33 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182277040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:08 schreef Postbus100 het volgende:
En wie moet de MAP betalen, vinden jullie?
De gebruiker. De man.

Kan zijn dat je als stelletje het anders regelt maar by default is dat het gewoon... jij koopt het jij gebruikt het jij betaalt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:11:24 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182277101
En dat is nog wel het belangrijkste punt. Als ik moet meebetalen aan anti-conceptie heb ik dan ook de macht om iig af te dwingen welk merk en soort ze gebruikt?

Misschien is er wel een goedkoper merk waar ik meer interesse in heb... oh wacht.. nu is het ineens "poten af van mijn anti-conceptie".

Heerlijk dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182277117
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:11 schreef SpecialK het volgende:
En dat is nog wel het belangrijkste punt. Als ik moet meebetalen aan anti-conceptie heb ik dan ook de macht om iig af te dwingen welk merk en soort ze gebruikt?

Misschien is er wel een goedkoper merk waar ik meer interesse in heb... oh wacht.. nu is het ineens "poten af van mijn anti-conceptie".

Heerlijk dit.
:D
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:11:59 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182277118
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Word een beetje moedeloos van figuren zoals jij die.. letterlijk alles toegeworpen krijgen en dan alsnog een luizige 30 euro bijdrage te veel vinden en daarom een maatschappelijke discussie willen.

Ziekelijk. Ik zou mij kapot schamen als ik jou was. Niet alleen voor je opstelling in dit topic maar in de meeste topics over dit soort genderonderwerpen.
Dude, de stoom die uit je oren komt verneukt je zicht. Je leest niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:12:45 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182277133
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De gebruiker. De man.

Kan zijn dat je als stelletje het anders regelt maar by default is dat het gewoon... jij koopt het jij gebruikt het jij betaalt.
Jij gebruikt de map?????

Gast, je wordt met de reactie stompzinnger. Alhoewel, je lijkt wel fikse last van pms te hebben, dus misschien is het zo dat jij een map gebruiker bent ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182277163
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De gebruiker. De man.

:?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:14:16 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182277164
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Jij gebruikt de map?????

Gast, je wordt met de reactie stompzinnger.
Mannelijke anti-conceptie pil ging het over? Die bestaat nog niet. Maar als.. dan...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182277175
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mannelijke anti-conceptie pil ging het over? Die bestaat nog niet. Maar als.. dan...
Nee morning after pil
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:15:17 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182277188
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mannelijke anti-conceptie pil ging het over? Die bestaat nog niet. Maar als.. dan...
De map, morning after pil
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182277190
Oh okee, je dacht aan iets anders, duidelijk nu.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:16:49 #92
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182277219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee morning after pil
Ah. 2 situaties.

1. Je hebt het al in huis liggen... geen tikkies
2. Je moet het nog kopen na een nachtje flink de fout in gaan... delen... tenzij je als vrouw die jongen weg laat gaan met het gevoel van "komt wel goed"... dan zou ik gewoon er even zelf voor betalen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182277579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:46 schreef GGMM het volgende:
Had ze van tevoren moeten zeggen dat het 1,50 kost om met haar naar bed te gaan.
was het waarschijnlijk niet waard
pi_182277881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:02 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Dat niemand hier over valt?

Dan als we iedereen 1,50 laten betalen zou ze 19 mannen hebben en zichzelf ook 1,50 laten betalen? kijk als het 15 euro was dan begrijp ik het (het lijkt me dat ze een nulletje te weinig heeft toegevoegd).
Nee volgens mij moest haar vriend iets van ¤9 euro betalen en had ze het wel verrekend met hoelang ze een soort van relatie met die persoon had gehad.
pi_182277930
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:46 schreef KaBuf het volgende:
Ja die Milou Deelen was dat toch?
Ze had het geld uiteindelijk wel overgemaakt naar een onderzoek voor een mannenpil, naar toch maar een vaag verhaal vond ik het :')
Die hoef ik sowieso niet :N

pi_182277995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja klopt maar dan is het al te laat :P

Als je als vrouw niet zwanger wilt raken is dat toch echt je eigen verantwoording. Net zoals dat mannen er niet zomaar van uit moeten gaan dat de vrouw de pilt netjes slikt etc.
Een vrouw kan niet zwanger raken zonder man, dus vind het niet echt de eigen verantwoording van de vrouw. Ben het er wel mee eens dat je zelf de verantwoordelijkheid moet nemen om dan niet zwanger te raken of dat in ieder geval met de man in kwestie te bespreken
pi_182278056
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vrij normaal om als je seks wil hebben ook condooms te hebben. Ook voor vrouwen.
Bij scharrels was het iig vrij normaal dat er gewoon condooms waren in het huis waar we dan waren. Dus idd beide meebetalen aan de condooms.
En als de vrouw dan zegt hoeft niet, ik ben aan de pil. Moet de man dan dat deel van de pil betalen?
pi_182278102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:41 schreef Allures het volgende:
Nou ik snap het principe er achter ergens wel
Omdat er maar geen mannenpil op de markt komt, en vooral mannen liever de condooms niet doen, ligt meteen alle verantwoordelijkheid bij de vrouw.
Onzin. Twee hebben er seks, twee dragen er verantwoordelijkheid. Bovendien dienen mannen om het condoom te denken.

quote:
Je moet er aan denken, hormonen in je lijf, de kosten
Inderdaad vervelend.

quote:
Aangezien mannen die andere dingen niet kunnen delen en de kosten wel dan dat maar of zo?
Maar moet je dat dan ook maar willen, dat echt alle kosten van seksueel / romantisch contact gedeeld worden? Ik ga een vrouw ook niet de kosten van een verblijf in mijn woning doorberekenen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278175
Ik zie het niet zo zitten om dat financiële aspect in zulke strikte zin binnen mijn seksuele / romantische contacten te betrekken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:08 schreef probeer het volgende:
Ik zie het niet zo zitten om dat financiële aspect in zulke strikte zin binnen mijn seksuele / romantische contacten te betrekken.
"Voor je me penetreert, wil je even 1,50 euro op het nachtkastje neerleggen? Naderhand krijg je er een bonnetje van."
Moet kunnen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182278330
Kind is veel duurder.

Zou ¤0.10 overmaken en zeggen dat ze meer niet waard is.
pi_182278355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Voor je me penetreert, wil je even 1,50 euro op het nachtkastje neerleggen? Naderhand krijg je er een bonnetje van."
Moet kunnen.
Gas, water en licht doorberekenen. Haar ontbijtje. Mijn avondeten (ik heb immers energie nodig om te presteren). En natuurlijk allemaal achteraf, zonder enige geïnformeerde toestemming. Nee dank je.

En in het geval van de vrouw in de OP, had ik dan ook niet betaald.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278370
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Word een beetje moedeloos van figuren zoals jij die.. letterlijk alles toegeworpen krijgen en dan alsnog een luizige 30 euro bijdrage te veel vinden en daarom een maatschappelijke discussie willen.

Ziekelijk. Ik zou mij kapot schamen als ik jou was. Niet alleen voor je opstelling in dit topic maar in de meeste topics over dit soort genderonderwerpen.
Je komt echt heel zuur over :{
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:18:02 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182278392
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:16 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Je komt echt heel zuur over :{
Gelukkig maar. Ik maakte me al zorgen dat ik me teveel inhield.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182278492
Ik vind het eigenlijk wel een goede actie van haar. Ik ben al 15 jaar met mijn man, maar betaal uit automatisme de pil nog steeds van mijn eigen rekening, en niet van de gezamenlijke. Dat ga ik maar eens veranderen. We willen allebei geen kinderen meer.

Als je sekst en allebei geen kinderen wilt, ben je daar wmb allebei verantwoordelijk voor. Daar zijn kosten aan verbonden, dus is het best logisch om die te delen. Dat kan op verschillende manieren.
pi_182278566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:22 schreef Bleie het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goede actie van haar. Ik ben al 15 jaar met mijn man, maar betaal uit automatisme de pil nog steeds van mijn eigen rekening, en niet van de gezamenlijke. Dat ga ik maar eens veranderen. We willen allebei geen kinderen meer.

Als je sekst en allebei geen kinderen wilt, ben je daar wmb allebei verantwoordelijk voor. Daar zijn kosten aan verbonden, dus is het best logisch om die te delen. Dat kan op verschillende manieren.
Je gaat je man ook een tikkie sturen voor alle gemaakte kosten de afgelopen 15 jaar?
Of ga je een normaal, fatsoenlijk gesprek met hem aan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182278570
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ik maakte me al zorgen dat ik me teveel inhield.
Nee je doet goed je best, je moeder zal trots op je zijn ^O^
pi_182278595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je gaat je man ook een tikkie sturen voor alle gemaakte kosten de afgelopen 15 jaar?

_O- goed idee wel :')
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:28:51 #109
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182278611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:02 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

En als de vrouw dan zegt hoeft niet, ik ben aan de pil. Moet de man dan dat deel van de pil betalen?
Dat lijkt me iets tussen hen beide wat ze samen moeten bespreken.
Maar het lijkt me wel handig als de man in kwestie (die ook geen verrassingskrijsertje wil) enige interesse toont daarin.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182278613
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:27 schreef -Magica- het volgende:

[..]

_O- goed idee wel :')
Ik zal eens kijken hoe hij reageert :D
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:29:12 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182278622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:52 schreef wcborstel het volgende:
In een vaste relatie kaan ik me voorstellen dat je dit gesprek hebt.en zelfs dat je de kosten zou delen.
Dan kom je op het niveau "jij gaat vaker naar de wc dan ik dus moet je bijdragen aan het verbruik".
pi_182278630
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:27 schreef -Magica- het volgende:

[..]

_O- goed idee wel :')
Dus je bent het ermee eens dat zo'n actie volstrekt belachelijk is.
Goed zo ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182278644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan kom je op het niveau "jij gaat vaker naar de wc dan ik dus moet je bijdragen aan het verbruik".
Je deelt toch ook alle andere kosten? Waarom dan niet anticonceptie?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:30:36 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182278654
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:26 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee je doet goed je best, je moeder zal trots op je zijn ^O^
Is ze best wel inderdaad. Ze heeft me opgevoed om verantwoording te nemen voor mijn eigen beslissingen.. om mijn eigen risico in te schatten en of te nemen of af te dekken en om gewoon voor mijn eigen dingen te betalen en tegelijkertijd verstandig met geld om te gaan.

Dus als je me dropt in een discussie waar schrale wijven 30 euro proberen terug te krijgen via de app ... dan hoef je van mij niks positiefs te verwachten.

Al helemaal niet als feministisch-fok dan bovenop me duikt met allerhande versleten apologetica. _O-
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182278663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus je bent het ermee eens dat zo'n actie volstrekt belachelijk is.
Goed zo ^O^
Dat zegt ze toch ook helemaal niet. Maar misschien vanaf nu de anticonceptie van de gezamenlijke rekening betalen :?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:32:00 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182278694
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan kom je op het niveau "jij gaat vaker naar de wc dan ik dus moet je bijdragen aan het verbruik".
Nee, dat komt op het niveau van er is een water rekening, die splitten we (of andere verdeling die beiden wenselijk vinden).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182278766
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, dat komt op het niveau van er is een water rekening, die splitten we (of andere verdeling die beiden wenselijk vinden).
Wat inderdaad doodnormaal is wanneer je in een langdurige relatie met een gedeeld huishouden zit.

Niet bij kortstondige seksuele contacten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278798
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is ze best wel inderdaad. Ze heeft me opgevoed om verantwoording te nemen voor mijn eigen beslissingen.. om mijn eigen risico in te schatten en of te nemen of af te dekken en om gewoon voor mijn eigen dingen te betalen en tegelijkertijd verstandig met geld om te gaan.

Dus als je me dropt in een discussie waar schrale wijven 30 euro proberen terug te krijgen via de app ... dan hoef je van mij niks positiefs te verwachten.

Al helemaal niet als feministisch-fok dan bovenop me duikt met allerhande versleten apologetica. _O-
Daar ga je dus de fout in.
Je laat geen kans onbenut om te ageren tegen feministen op fok. Maar er is werkelijk niks feministisch aan om mannen te laten betalen voor anticonceptie
pi_182278831
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan kom je op het niveau "jij gaat vaker naar de wc dan ik dus moet je bijdragen aan het verbruik".
Ja klopt, dat wel. Maar ik kan het me voorstellen zeg ik ook. Net als dat je de vaste lasten vaak deelt, zou je dit ook zo kunnen zien. Dus dat het idd betaald wordt van de boodschappenpot oid. Zou ook kunnen met condooms. Die zitten dan ook in de vaste boodschappenpot.

En of je het dan in het pietluttige wil gaan doortrekken moet je lekker zelf weten.

Maar denk dat deze discussie uit de op vooral geldt voor het laten betalen van je scharrels voor de anticonceptie. En dan vooral achteraf die het zo absurd maakt.

Nu wil ze natuurlijk vooral het punt van vanzelfsprekendheid aankaarten. Dus dat de mannen er vanuit lijken te gaan dat ze daarin niet hoeven mee te betalen en daarmee geen verantwoordelijkheid lijken te nemen en dit standaard bij de vrouw leggen. Wat volgens mij gewoon bullshit is. Want als een vrouw aangeeft niet aan de pil te zijn zullen de meeste mannen zich toch achter de oren krabben of condooms regelen en niet eisen dat de vrouw die dan maar moet regelen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:40:57 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182278841
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:38 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Daar ga je dus de fout in.
Je laat geen kans onbenut om te ageren tegen feministen op fok. Maar er is werkelijk niks feministisch aan om mannen te laten betalen voor anticonceptie
De Rutgerstichting is een feministische organisatie. Cause_Mayhem is een feministische fok-ster.

Daar gaat het om.

Dat de discussie an sich niet per se feministisch is ben ik met je eens. Als er verder ook geen diepte achter zat en er geen feministische tintjes bij kwamen kijken dan had ik mij alleen maar gefocussed op de vrekkerigheid en het eigen-verantwoordelijkheids gedeelte van mijn verhaal.

Maar er kwam iets meer bij kijken dus dan breid ik mijn reacties uit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182278855
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:40 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ja klopt, dat wel. Maar ik kan het me voorstellen zeg ik ook. Net als dat je de vaste lasten vaak deelt, zou je dit ook zo kunnen zien. Dus dat het idd betaald. Wordt van de boodschappen pot oid. Zou ook kunnen met condooms. Die zitten dan ook in de vaste boodschappenpot.

En of je het dan in het pietluttige wil gaan doortrekken moet je lekker zelf weten.

Maar denk dat deze discussie uit de op vooral geldt voor het laten betalen van je scharrels voor de anticonceptie. En dan vooral achteraf die het zo absurd maakt.

Nu wil ze natuurlijk vooral het punt van vanzelfsprekendheid aankaarten. Dus dat de mannen er vanuit lijken te gaan dat ze daarin niet hoeven mee te betalen en daarmee geen verantwoordelijkheid lijken te nemen en dit standaard bij de vrouw leggen. Wat volgens mij gewoon bullshit is. Want als een vrouw aangeeft niet aan de pil te zijn zullen de meeste mannen zich toch achter de oren krabben of condooms regelen en niet eisen dat de vrouw die dan maar moet regelen.
Goede post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278863
He? Hoezo is de rutgers stichting een feministische organisatie?
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:42:03 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182278868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat inderdaad doodnormaal is wanneer je in een langdurige relatie met een gedeeld huishouden zit.

Niet bij kortstondige seksuele contacten.
Daar heb ik het dan ook over.
Bij kortstondig gebruik je condoom en vind ik het logisch dat de ene keer de een dat condoom regelt en een andere keer de ander. Ligt maar net aan hoe het uitkomt dan, maar vind ik dus niet de verantwoordelijkheid van de man alleen.
Net zoals ik dus anticonceptie die de vrouw neemt om te zorgen dat je beiden niet met een verrassingskrijsertje opgescheept zit ook zaak van beiden vind (maar dat dus vooral voor relaties geld).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182278886
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:30 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch ook helemaal niet. Maar misschien vanaf nu de anticonceptie van de gezamenlijke rekening betalen :?
Ik zeg ook niet dat ze dat zegt.
Prima, mits ze daar samen onder 4 ogen een gezamenlijke beslissing over maken. En het dus niet via een column, tikkies of andere nonsens doet, zoals dat maffe mens uit de OP.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182278899
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar heb ik het dan ook over.
Bij kortstondig gebruik je condoom en vind ik het logisch dat de ene keer de een dat condoom regelt en een andere keer de ander. Ligt maar net aan hoe het uitkomt dan, maar vind ik dus niet de verantwoordelijkheid van de man alleen.
Net zoals ik dus anticonceptie die de vrouw neemt om te zorgen dat je beiden niet met een verrassingskrijsertje opgescheept zit ook zaak van beiden vind (maar dat dus vooral voor relaties geld).
Zo kijk ik er ook tegen aan.

En dat is waarschijnlijk wat ik Milou ook zou vertellen wanneer ze me zo'n appje zou sturen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182278903
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Goede post.
Dank u, dank u. Ik ben er ook erg trots op.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:45:42 #127
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182278929
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De Rutgerstichting is een feministische organisatie. Cause_Mayhem is een feministische fok-ster.

Daar gaat het om.

Dat de discussie an sich niet per se feministisch is ben ik met je eens. Als er verder ook geen diepte achter zat en er geen feministische tintjes bij kwamen kijken dan had ik mij alleen maar gefocussed op de vrekkerigheid en het eigen-verantwoordelijkheids gedeelte van mijn verhaal.

Maar er kwam iets meer bij kijken dus dan breid ik mijn reacties uit.
Ik ben feministisch???? Weet dat jij dat vindt, maar het klopt voor geen meter.
Leef al jaren in een traditionele relatie, heb nog nooit meegedaan aan feministische acties of wat dan ook.

Op z'n hoogst ben ik voor gelijke rechten en kansen. Als dat me een feminist maakt dan ben ik dat maar. Maar dan is ieder weldenkend mens een feminist.

Het probleem is meet dat jij achter elke boom een enge feminist ziet. Met slagtanden ofzo.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182278934
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:38 schreef -Magica- het volgende:
Daar ga je dus de fout in.
Je laat geen kans onbenut om te ageren tegen feministen op fok. Maar er is werkelijk niks feministisch aan om mannen te laten betalen voor anticonceptie
Daar ga je de fout in.
Er is werkelijk niks feministisch aan dat een (echt)paar samen overlegt wie welke kosten draagt.
Een vrouw die eist en afdwingt (via tikkies en columns) dat de man meebetaalt, dat is extreem-feministisch.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182278936
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De Rutgerstichting is een feministische organisatie. Cause_Mayhem is een feministische fok-ster.

Daar gaat het om.

Dat de discussie an sich niet per se feministisch is ben ik met je eens. Als er verder ook geen diepte achter zat en er geen feministische tintjes bij kwamen kijken dan had ik mij alleen maar gefocussed op de vrekkerigheid en het eigen-verantwoordelijkheids gedeelte van mijn verhaal.

Maar er kwam iets meer bij kijken dus dan breid ik mijn reacties uit.
Wat is er mis met feminisme?
pi_182278956
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:46 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Wat is er mis met feminisme?
op FOK is dat een manier om iemand in het diskrediet te brengen en haar geloofwaardigheid in twijfel te trekken
Feministen zijn doorgeslagen en kunnen niet goed nadenken etc
pi_182279003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar ga je de fout in.
Er is werkelijk niks feministisch aan dat een (echt)paar samen overlegt wie welke kosten draagt.
Een vrouw die eist en afdwingt (via tikkies en columns) dat de man meebetaalt, dat is extreem-feministisch.
Ik vind van niet
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:51:20 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182279016
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:46 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Wat is er mis met feminisme?
Feminisme is een identitaire beweging. Zoals white supremacy, black supremacy, etc.. Op basis van uiterlijke kenmerken politiek vergaren, slachtofferschap aanbrengen en ideologie afstemmen... lekker engnekken.

Hoe dan ook geen gezonde manier om je maatschappij in te richten en al helemaal geen goede plek om je te begeven als je echt van gelijkheid van kansen houdt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182279043
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:44 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Dank u, dank u. Ik ben er ook erg trots op.
Goede posts van jouw hand; een vaker voorkomend verschijnsel?

Dan zal ik je namelijk op mijn mentale lijstje van 'fok-ers die wel eens wat nuttigs zeggen en wiens posts je dus moet lezen' zetten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182279079
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Goede posts van jouw hand; een vaker voorkomend verschijnsel?

Dan zal ik je namelijk op mijn mentale lijstje van 'fok-ers die wel eens wat nuttigs zeggen en wiens posts je dus moet lezen' zetten.
Haha, ik post niet heel vaak moet ik zeggen. Ben vooral lurker. Maar ben altijd van 'de waarheid ligt in het midden' iets wat hier op fok tegenwoordig steeds zeldzamer lijkt te zijn.
pi_182279106
Ik draag de gelijkheid tussen man en vrouw een warm hart toe, maar laten we eerlijk zijn, als een man een vrouw zou vragen om de helft van de condoom te betalen zou de vrouw denken 'wat een sneuneus' en terecht natuurlijk, maar waarom zou je dat dan wel van de man verwachten?

Die man betaalt misschien weer iets anders, hij haalt je misschien op of koopt een drankje voor je of betaalt voor het eten. Moet je bij daten echt een bedrag van 1,50 langs de meetlat gaan leggen? :S
pi_182279161
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Feminisme is een identitaire beweging. Zoals white supremacy, black supremacy, etc.. Op basis van uiterlijke kenmerken politiek vergaren, slachtofferschap aanbrengen en ideologie afstemmen... lekker engnekken.

Hoe dan ook geen gezonde manier om je maatschappij in te richten en al helemaal geen goede plek om je te begeven als je echt van gelijkheid van kansen houdt.
Ja, prima dat dat jouw definitie van feminisme is. Maar kunnen we daar alsjeblieft niet nu (weer) over gaan discussieren?

Volgens mij vinden jij en Cause_Mayhem namelijk grotendeels gewoon hetzelfde: Dat ook het financiële aspect van de verantwoordelijkheid voor anticonceptie in een relatie gewoon bespreekbaar moet zijn en onder het gedeelde huishouden kan vallen.
Maar dat die verantwoordelijkheid bij losse / kortere seksuele contacten niet verder hoeft te gaan dan 'is er anticonceptie aanwezig en wordt die correct gebruikt?' en het financiële aspect daarbij voornamelijk eigen verantwoordelijkheid blijft. Omdat dat gedeelde huishouden er helemaal niet is.

Waarbij geen van tweeën achteraf aan hoeft komen te zetten met 'nog te delen kosten'. Hell, dat is zelfs in een gedeeld huishouden niet altijd even tof om te doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182279171
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Feminisme is een identitaire beweging. Zoals white supremacy, black supremacy, etc.. Op basis van uiterlijke kenmerken politiek vergaren, slachtofferschap aanbrengen en ideologie afstemmen... lekker engnekken.

Hoe dan ook geen gezonde manier om je maatschappij in te richten en al helemaal geen goede plek om je te begeven als je echt van gelijkheid van kansen houdt.
Ik zie dat iets genuanceerder. Feminisme voor mij heeft vooral te maken met gelijke behandeling en kansen voor vrouwen. En dit heeft alleen maar positieve gevolgen voor de maatschappij.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:04:01 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182279202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Je deelt toch ook alle andere kosten? Waarom dan niet anticonceptie?
Ja, maar dat hoef je niet allemaal te specificeren, hoop ik. Dan krijg je ook discussies over jij verdient meer dus moet je procentueel meer bijdragen.
Als het echt om fikse bedragen gaat dan zou je een punt hebben, maar dit is kwartjeswerk wat makkelijk door andere "ongelijke kosten" wordt gecompenseerd.
pi_182279240
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:47 schreef Allures het volgende:

[..]

op FOK is dat een manier om iemand in het diskrediet te brengen en haar geloofwaardigheid in twijfel te trekken
Feministen zijn doorgeslagen en kunnen niet goed nadenken etc
Daar kan ik niks mee. Ik ben zo opgevoed en daar ben ik blij mee :) Is een makkelijke stok om mee te slaan als je geen argumenten meer hebt.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:13:01 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182279367
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:01 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ik zie dat iets genuanceerder. Feminisme voor mij heeft vooral te maken met gelijke behandeling en kansen voor vrouwen. En dit heeft alleen maar positieve gevolgen voor de maatschappij.
Sta eens bij een feministische bijeenkomst op om onderwerpen die mannen raken aan te dragen.

Er gebeuren bijna altijd 1 van deze 2 dingen:

1. Het probleem wordt omgevormd naar een framing waaruit blijkt dat het de schuld van mannen zelf is.. en als zij hun gedrag veranderen dan komt het vanzelf goed (toxic masculinity)

2. Je wordt verteld om te zitten en je bek dicht te houden want dit is een safe-space voor vrouwen en vrouwelijke issues hebben voorrang.

Dat heeft niks met gelijkheid te maken en ik zou een politieke beweging zoals dat niet vertrouwen met de oneindige complexiteiten van onze maatschappij.

Dat jij denkt dat carte-blanche geven aan zo'n soort ideologie een "genuanceerde" positie is is wat dat betreft natuurlijk ass-backwards.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182279409
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Feminisme is een identitaire beweging. Zoals white supremacy, black supremacy, etc.. Op basis van uiterlijke kenmerken politiek vergaren, slachtofferschap aanbrengen en ideologie afstemmen... lekker engnekken.

Hoe dan ook geen gezonde manier om je maatschappij in te richten en al helemaal geen goede plek om je te begeven als je echt van gelijkheid van kansen houdt.
Er zijn misschien wat moderne takken van feminisme die daar wat weg van hebben, maar dat is het historisch zeker niet en ook tegenwoordig zal een grote meerderheid van de feministen er niet zo over denken. Feminisme is ontstaan om basale rechten af te dwingen die mannen al lang hadden: verkozen worden, stemmen, meebeslissen over het huwelijks vermogen, medische beslissingen over het eigen lijf nemen (waaronder abortus), gelijke betaling voor gelijk werk, het recht om überhaupt te werken, bescherming tegen verkrachting, het recht om te studeren enz.
Daar ben je toch niet allemaal tegen?
pi_182279461
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sta eens bij een feministische bijeenkomst op om onderwerpen die mannen raken aan te dragen.

Er gebeuren bijna altijd 1 van deze 2 dingen:

1. Het probleem wordt omgevormd naar een framing waaruit blijkt dat het de schuld van mannen zelf is.. en als zij hun gedrag veranderen dan komt het vanzelf goed (toxic masculinity)

2. Je wordt verteld om te zitten en je bek dicht te houden want dit is een safe-space voor vrouwen en vrouwelijke issues hebben voorrang.

Dat heeft niks met gelijkheid te maken en ik zou een politieke beweging zoals dat niet vertrouwen met de oneindige complexiteiten van onze maatschappij.

Dat jij denkt dat carte-blanche geven aan zo'n soort ideologie een "genuanceerde" positie is is wat dat betreft natuurlijk ass-backwards.
Wat fokpop zegt :P

En er is niet 1 beweging... Wat Jij beschrijft klinkt als een sekte :{
pi_182279624
Is de pil niet gratis?

Ik ben een incel dus weet dit soort groteslettenzaken niet, groeten.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:26:10 #144
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182279650
1,50 Euro. You've got to be kidding _O-

Mijn gemiddelde seksbeurt kost me minstens het tienvoudige en dan reken ik de etentjes of uitjes niet eens mee. En nee, ondanks dat het me geld kost is het geen 'betaalde liefde'.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:29:59 #145
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182279743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:15 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Er zijn misschien wat moderne takken van feminisme die daar wat weg van hebben, maar dat is het historisch zeker niet en ook tegenwoordig zal een grote meerderheid van de feministen er niet zo over denken. Feminisme is ontstaan om basale rechten af te dwingen die mannen al lang hadden: verkozen worden, stemmen, meebeslissen over het huwelijks vermogen, medische beslissingen over het eigen lijf nemen (waaronder abortus), gelijke betaling voor gelijk werk, het recht om überhaupt te werken, bescherming tegen verkrachting, het recht om te studeren enz.
Daar ben je toch niet allemaal tegen?
Ja, leuk. Ben ik allemaal voor. Maar als je dan bloedserieus een half uur lang gerant moet aanhoren omdat je grapt dat je geen vrouwen slaat, dan is de lol er voor mij wel vanaf.

Heb tegen een vriendin van de vrouw in kwestie verteld dat ik zelfs met 1000 Euro nog niet met haar naar bed zou gaan. En niet omdat ze uiterlijk zo lelijk was (was ze niet nml)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182280101
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sta eens bij een feministische bijeenkomst op om onderwerpen die mannen raken aan te dragen.

Er gebeuren bijna altijd 1 van deze 2 dingen:

1. Het probleem wordt omgevormd naar een framing waaruit blijkt dat het de schuld van mannen zelf is.. en als zij hun gedrag veranderen dan komt het vanzelf goed (toxic masculinity)

2. Je wordt verteld om te zitten en je bek dicht te houden want dit is een safe-space voor vrouwen en vrouwelijke issues hebben voorrang.

Dat heeft niks met gelijkheid te maken en ik zou een politieke beweging zoals dat niet vertrouwen met de oneindige complexiteiten van onze maatschappij.

Dat jij denkt dat carte-blanche geven aan zo'n soort ideologie een "genuanceerde" positie is is wat dat betreft natuurlijk ass-backwards.
Dat is misschien omdat het een feministische bijeenkomst is? Doel is daar opkomen voor vrouwenrechten, als je op wil komen voor mannenrechten moet je dat niet daar doen.
Bij een vergadering van wakker dier vinden ze het ook niet tof als je over de hoogte van de uitkeringen begint. Waarschijnlijk is het grootste deel van de leden het met je eens, maar die bijeenkomst gaat over dierenrechten. Of op de vergadering van het bestuur van de golfclub het doodknuppelen van zeehondjes aankaarten. Misschien is iedereen het met je eens maar daar is die vergadering niet voor. De gemeenteraad van Maastricht wil ook niet praten over aardbevingen in Groningen.
pi_182280167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:46 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Dat is misschien omdat het een feministische bijeenkomst is? Doel is daar opkomen voor vrouwenrechten, als je op wil komen voor mannenrechten moet je dat niet daar doen.
Bij een vergadering van wakker dier vinden ze het ook niet tof als je over de hoogte van de uitkeringen begint. Waarschijnlijk is het grootste deel van de leden het met je eens, maar die bijeenkomst gaat over dierenrechten. Of op de vergadering van het bestuur van de golfclub het doodknuppelen van zeehondjes aankaarten. Misschien is iedereen het met je eens maar daar is die vergadering niet voor. De gemeenteraad van Maastricht wil ook niet praten over aardbevingen in Groningen.
Welke rechten missen westerse vrouwen nog.
pi_182280200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:46 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Dat is misschien omdat het een feministische bijeenkomst is? Doel is daar opkomen voor vrouwenrechten, als je op wil komen voor mannenrechten moet je dat niet daar doen.
Bij een vergadering van wakker dier vinden ze het ook niet tof als je over de hoogte van de uitkeringen begint. Waarschijnlijk is het grootste deel van de leden het met je eens, maar die bijeenkomst gaat over dierenrechten. Of op de vergadering van het bestuur van de golfclub het doodknuppelen van zeehondjes aankaarten. Misschien is iedereen het met je eens maar daar is die vergadering niet voor. De gemeenteraad van Maastricht wil ook niet praten over aardbevingen in Groningen.
Dat doet me ineens hier aan denken:

https://www.telegraaf.nl/(...)-speech-over-vrouwen
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182280214
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:49 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Welke rechten missen westerse vrouwen nog.
Recht op dienstplicht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:58:47 #150
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182280370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:02 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

En als de vrouw dan zegt hoeft niet, ik ben aan de pil. Moet de man dan dat deel van de pil betalen?
Een slimme vent zegt dan: ik wil het toch met condoom, want ik heb geen zin in een mogelijke soa.
De hamvraag is alleen of een geile vent een slimme vent is. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_182280386
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:49 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Welke rechten missen westerse vrouwen nog.
De keiharde juridische discriminatie is er niet meer maar er zijn nog heel wat problemen waar vrouwen specifiek, of vaker dan mannen, tegenaan lopen...
Ondervertegenwoordiging in bepaalde beroepsgroepen en vooral in besturen, raden en directies, ongewenste intimiteit, seksuele intimidatie, ontslag bij zwangerschap of het niet aangenomen worden bij zwangerschap of het vermoeden dat iemand op korte termijn zwanger wil worden.

En elders in de wereld en bij mensen met een migratieachtergrond is er nog meer te winnen.
pi_182280635
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:36 schreef fluitenkruid het volgende:
Hallo, ik las laatst een artikel over iemand die haar scharrels en ex-vriendjes een tikkie had gestuurd om de pil kosten te delen. Ik weet niet hoeveel haar pil kost, maar de meest gebruikte pil kost rond de ¤30 per jaar. Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
Ik ben per twee doosjes al bijna 30 euro kwijt. Daar zitten die overhandigkosten van de apotheek dan wel bij.

Eigenlijk vind ik het best een goed idee van haar.
pi_182280690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:59 schreef Fokpop het volgende:

[..]

De keiharde juridische discriminatie is er niet meer maar er zijn nog heel wat problemen waar vrouwen specifiek, of vaker dan mannen, tegenaan lopen...
Ondervertegenwoordiging in bepaalde beroepsgroepen en vooral in besturen, raden en directies, ongewenste intimiteit, seksuele intimidatie, ontslag bij zwangerschap of het niet aangenomen worden bij zwangerschap of het vermoeden dat iemand op korte termijn zwanger wil worden.

En elders in de wereld en bij mensen met een migratieachtergrond is er nog meer te winnen.
Maak een ander topic aan en we gaan daar dieper op in.

Waarom zou je fulltime werkende mannen niet wat meer loon mogen geven dan de parttime collega-vrouwen die na twee jaar ook nogeens zwanger gaan worden?

In makkelijke beroepen verdienen vrouwen gewoon evenveel als hun mannelijke collegas.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:11:30 #154
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182280714
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik ben per twee doosjes al bijna 30 euro kwijt. Daar zitten die overhandigkosten van de apotheek dan wel bij.

Eigenlijk vind ik het best een goed idee van haar.
Dus als jij als man naar een vrouw toerijdt, kun je ook gewoon een kilometerdeclaratie indienen!?

Mannen gaan veel vaker bij de vrouw langs dan andersom (als ze nog niet samenwonen iig). Als dat met de auto of het OV is, dan zijn die kosten een veelvoud van die van de pil.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182280732
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik ben per twee doosjes al bijna 30 euro kwijt. Daar zitten die overhandigkosten van de apotheek dan wel bij.

Eigenlijk vind ik het best een goed idee van haar.
Die verdien je toch weer terug door een weekje op kosten van Tinder-dates te gaan eten?
pi_182280781
Rustig maar heren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 21:14:19 ]
pi_182280855
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:08 schreef Myrr het volgende:
Eigenlijk vind ik het best een goed idee van haar.
Een tikkie sturen en een column schrijven vind je een goed idee?
Waarom niet gewoon een goed gesprek aangaan? Wat is dat toch voor raar gedrag dat mensen de media gaan opzoeken i.p.v. eerst fatsoenlijk met de betrokken mensen gaan praten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:16:33 #158
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182280860
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:12 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Die verdien je toch weer terug door een weekje op kosten van Tinder-dates te gaan eten?
Daar wilde ik niet eens over beginnen, want dat is zogenaamd iets wat de man wil. HIJ wil haar versieren en daarom moet hij die kosten maar betalen. Althans dat is de gedachte van de meeste vrouwen. Dat het eigenlijk iets is dat je MET ELKAAR doet, net als de seks zelf, snappen de meeste mensen (of iig vrouwen) niet.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:21:12 #159
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182280992
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:14 schreef Myrr het volgende:
Rustig maar heren.
Vaak genoeg het verzoek gehad om de vrouw in kwestie op te halen. Ook als er een prima spoorverbinding lag of als het zelfs maar 5 minuten fietsen was.
In dat laatste geval was het letterlijk: "als je wil dat ik bij je kom slapen moet je me ophalen". Vervolgens zag ik dat berichtje pas uren later. Was ook nog de eerste keer met haar _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 02-10-2018 21:28:17 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182281047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een tikkie sturen en een column schrijven vind je een goed idee?
Waarom niet gewoon een goed gesprek aangaan? Wat is dat toch voor raar gedrag dat mensen de media gaan opzoeken i.p.v. eerst fatsoenlijk met de betrokken mensen gaan praten.
Je gaat er nu vanuit dat ik weet waar heel dit verhaal over gaat.

Eten, reizen, daten whatever dat doe je gezamenlijk. Pil slikken, of een spiraal (170 eu + 120 plus minus gynaecoloogkosten), zijn allemaal dingen waartoe vrouwen gedwongen zijn wil je zeker zijn niet zwanger te worden. Een map is 15 tot 20 euro. Abortus is eigen risico. Niet iedere vrouw kan dat allemaal zomaar betalen. Dat zou wat mij betreft best in het basispakket mogen, evenals een x aantal condooms per jaar ofzo voor de heren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 21:23:16 ]
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:23:40 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182281106
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Recht op dienstplicht.
Is al veranderd. Ook meiden krijgen de brief nu. (Of vanaf 2019, weet dat niet zeker. Wel dat het besloten is)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:26:28 #162
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_182281192
Milou Deelen is hypocriet as fuck :').
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:27:12 #163
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182281215
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:22 schreef Myrr het volgende:

[..]

Je gaat er nu vanuit dat ik weet waar heel dit verhaal over gaat.

Eten, reizen, daten whatever dat doe je gezamenlijk. Pil slikken, of een spiraal (170 eu + 120 plus minus gynaecoloogkosten), zijn allemaal dingen waartoe vrouwen gedwongen zijn wil je zeker zijn niet zwanger te worden. Een map is 15 tot 20 euro. Abortus is eigen risico. Niet iedere vrouw kan dat allemaal zomaar betalen. Dat zou wat mij betreft best in het basispakket mogen, evenals een x aantal condooms per jaar ofzo voor de heren.
Natuurlijk. Als vrouw word je inderdaad min of meer toe gedwongen die kosten te maken. Maar als man word je min of meer gedwongen drankjes, etentjes, uitjes en benzine te betalen. En zoals ik al verklapte kost die shit algauw een veelvoud van een jaartje pil.

En als je eten, reizen en daten gezamenlijk doet, zoals jij schrijft, waarom draait dan zelf in moderne relaties vrijwel altijd de man op voor de bulk van die kosten!? Serieuze vraag. Geef me daar eens antwoord op.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182281348
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Recht op dienstplicht.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nstplicht-wordt-voor
pi_182281413
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:36 schreef fluitenkruid het volgende:
Hallo, ik las laatst een artikel over iemand die haar scharrels en ex-vriendjes een tikkie had gestuurd om de pil kosten te delen. Ik weet niet hoeveel haar pil kost, maar de meest gebruikte pil kost rond de ¤30 per jaar. Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
Nog nooit meegemaakt. Maar als het vooraf gevraagd zou worden zou ik uit principe gewoon het jaarbedrag aftikken en niet over zeuren. Achteraf vind ik het raar. Maar liever dit dan een ‘ik krijg kinderalimentatie van je’. ;)
pi_182281457
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:22 schreef Myrr het volgende:
Je gaat er nu vanuit dat ik weet waar heel dit verhaal over gaat.
Als je in een topic reageert, ga ik ervan uit dat je weet waar het over gaat, ja. Dat is toch niet heel raar?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182281479
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:00 schreef Allures het volgende:

[..]

als je daarna het een in column verwerkt of weet ik wat ze er mee doet/gedaan heeft dan probeer je toch gewoon een gesprek te starten?
Wat volgens mij een week of 3 vanuit de overheid gestart is want het was het idee van de overheid of de GGD of zoiets dat mannen mee moeten gaan betalen aan de pil, niet van dat meisje

Misschien probeert ze juist wel aan te tonen hoe onpraktisch dat idee is
Ts is imo niet zo duidelijk over of dit topic letterlijk over de op dient te gaan of over de gedachte erachter, dus ik snap wel dat het achterliggende idee wat ondergesneeuwd geraakt. En dat vind ik gelijk ook de makke van deze "campagne". Leuk zo een guerilla-actie, maar vooral exposure. Ja, mensen praten erover, maar we zien hier de nodige mensen niet echt verder komen.
Dan lijkt de campagne me een beetje mislukt, omdat het nu meer over Milou's actie lijkt te gaan en olie op het vuur gooit dat ons juist weer wat meer lijkt te scheiden..

Daarnaast mis ik nog een nuance mbt de pil. Die wordt echt niet alleen maar geslikt om lekker rond te kunnen neuken. Ik vind het om te janken dat er nog steeds mensen zijn die het als een soort slettenpil zien. Alsof het niet ook andere voordelen biedt, zoals het reguleren van een onregelmatige cyclus, vermindering van klachten als pijn, kramp, e.d. en het beter kunnen plannen van het wanneer dan wel beter uitkomt. Hoeveel heeft ons dat wel niet opgeleverd? Niet alleen vrijheid voor vrouwen, maar ook mannen hebben hier profijt van gehad. Niet alleen thuis, maar ook op werk en daarmee de economie in het algemeen.
Ik vind het dan ook best bizar dat dit uit het basispakket gehaald is.

In plaats van blij te zijn met die verworvenheden en dat te vieren met elkaar, is het een stok geworden om de tegenpartij mee te slaan. Dood- en doodzonde, dus ik zeg gemiste kans..
pi_182281480
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is al veranderd. Ook meiden krijgen de brief nu. (Of vanaf 2019, weet dat niet zeker. Wel dat het besloten is)
Vanaf 2019, weet ik. Is dus nog niet gelijkgesteld op dit moment.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182281496
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als vrouw word je inderdaad min of meer toe gedwongen die kosten te maken. Maar als man word je min of meer gedwongen drankjes, etentjes, uitjes en benzine te betalen. En zoals ik al verklapte kost die shit algauw een veelvoud van een jaartje pil.
Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.

Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 21:38:12 ]
pi_182281535
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen.
Tegen de tijd dat de vrouw haar lingerie aan de man laat zien, boeit het de man niet meer zo bar veel wat de vrouw aanheeft.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:41:11 #171
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182281590
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.

Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.
Fair punt. :* op je derriere

Alsnog zijn die kosten waarschijnlijk lager dan waar ik in het tweede deel van mijn post op doel, maar het komt iig iets meer in de richting van elkaar met die uiterlijke-verzorgingsdingen die je noemt.

quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:27 schreef Puntenjager het volgende:
En als je eten, reizen en daten gezamenlijk doet, zoals jij schrijft, waarom draait dan zelf in moderne relaties vrijwel altijd de man op voor de bulk van die kosten!? Serieuze vraag. Geef me daar eens antwoord op.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182281622
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat de vrouw haar lingerie aan de man laat zien, boeit het de man niet meer zo bar veel wat de vrouw aanheeft.
Goed argument verder.
pi_182281687
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.

Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.
Wil je de bonnetjes hebben voor als man een beetje leuk voor de dag komen? Dat kost ook serieus geld.

Een tientje voor de kapper. Is dat met een vlammenwerper? ;)
pi_182281797
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:10 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Maak een ander topic aan en we gaan daar dieper op in.

Waarom zou je fulltime werkende mannen niet wat meer loon mogen geven dan de parttime collega-vrouwen die na twee jaar ook nogeens zwanger gaan worden?

In makkelijke beroepen verdienen vrouwen gewoon evenveel als hun mannelijke collegas.
Maak jij maar een ander topic? Ik beantwoord alleen jouw vraag.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.
Uh lieve schat:
quote:
Women don't owe you shit
pi_182281880
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.

Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.
Vrouwen zijn netto de grootste uitgevers van geld en geven maar een fractie uit van al hun kleding en bezit met hun eigen loon.
pi_182281899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:59 schreef Hexagon het volgende:
Als een voormalige scharrel dat zou doen zou ik betalen en terugappen dat ze de voordeligste hoer is die ik ooit gehad heb

Maar voor een vaste relatie is het wat anders. Toen mn ex en ik samenwoonde betaalde ze het ook van het boodschappengeld.
enige optie die ik zou doen en ook normaal zou vinden. gooi het op de hoop samen met de shampoo en de tandpasta
pi_182281983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:48 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Maak jij maar een ander topic? Ik beantwoord alleen jouw vraag.

[..]

Uh lieve schat:

[..]

Touchè, maar zichzelf wel, en dan heb je toch die anticonceptie nodig.
pi_182282006
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:51 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Vrouwen zijn netto de grootste uitgevers van geld en geven maar een fractie uit van al hun kleding en bezit met hun eigen loon.
Bron? Vrouwen werken gewoon, tenzij de man wil dat ze thuis blijft en zij dat ook prima vindt.
pi_182282025
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
En als je eten, reizen en daten gezamenlijk doet, zoals jij schrijft, waarom draait dan zelf in moderne relaties vrijwel altijd de man op voor de bulk van die kosten!? Serieuze vraag. Geef me daar eens antwoord op.
Rare van de hele feministische discussie. Er is een groep vrouwen (en mannen) die oprecht voor meer gelijkheid in allerlei opzichten strijdt, daartegenover staat er ook een hele grote groep mannen en vrouwen die vinden dat een man per se groter en ouder (of iig niet jonger) dan de vrouw en dat ze ook meer moeten verdienen.
pi_182282036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ts is imo niet zo duidelijk over of dit topic letterlijk over de op dient te gaan of over de gedachte erachter, dus ik snap wel dat het achterliggende idee wat ondergesneeuwd geraakt. En dat vind ik gelijk ook de makke van deze "campagne". Leuk zo een guerilla-actie, maar vooral exposure. Ja, mensen praten erover, maar we zien hier de nodige mensen niet echt verder komen.
Dan lijkt de campagne me een beetje mislukt, omdat het nu meer over Milou's actie lijkt te gaan en olie op het vuur gooit dat ons juist weer wat meer lijkt te scheiden..

Daarnaast mis ik nog een nuance mbt de pil. Die wordt echt niet alleen maar geslikt om lekker rond te kunnen neuken. Ik vind het om te janken dat er nog steeds mensen zijn die het als een soort slettenpil zien. Alsof het niet ook andere voordelen biedt, zoals het reguleren van een onregelmatige cyclus, vermindering van klachten als pijn, kramp, e.d. en het beter kunnen plannen van het wanneer dan wel beter uitkomt. Hoeveel heeft ons dat wel niet opgeleverd? Niet alleen vrijheid voor vrouwen, maar ook mannen hebben hier profijt van gehad. Niet alleen thuis, maar ook op werk en daarmee de economie in het algemeen.
Ik vind het dan ook best bizar dat dit uit het basispakket gehaald is.

In plaats van blij te zijn met die verworvenheden en dat te vieren met elkaar, is het een stok geworden om de tegenpartij mee te slaan. Dood- en doodzonde, dus ik zeg gemiste kans..
zeer goed punt
pi_182282097
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

Naja, vrouwen moeten weer lingerie kopen. Een normale bh kost al 30 euro, slipje erbij 15 euro. Dan ben je voor 1 setje al 45 euro kwijt en dat is maar Hunkemoller a slechte kwaliteit die niet echt lang meegaat. Als je grote tieten hebt ben je zo 100 euro of meer kwijt aan een bh die niet binnen een paar maanden uit elkaar valt. 1 bh. Je hebt er best wel een aantal nodig om gewoon je dagelijkse leven door te komen.

Een beetje niet pauper make-up kost ook al (vanaf) 20 euro per item, en dan zit je nog aan het laag/ midden segment. Toch is dat wel wat het gros van de mannen verwacht, ook al zeggen ze van niet. Even je haar knippen en verven voor je date, lol 200 euro (knippen 30 a 40 en een balayage 175 ((instagram geverfd haar)) tot 2nogwat).

Dan heb je nog vrouwen die hun nagels regelmatig laten doen, ge en idee wat dat kost maar gratis is het niet.

Jullie knippen haren voor een tientje, doen een beetje wax in (een potje suavecito is 15 euro en dan heb je wel goed spul) en een parfummetje op.

Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.
Ja ik verwacht zeker dat vrouwen zich voordoen als iemand die zij in werkelijkheid niet zijn met al die fake-up. Practice what you preach "gewoon jezelf zijn schat - teehee!"
pi_182282341
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

Touchè, maar zichzelf wel, en dan heb je toch die anticonceptie nodig.
En mannen vaak condooms, beloof je die ook niet uit te lachen dan als ze je vragen de helft er van te betalen?
pi_182282486
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

En als je eten, reizen en daten gezamenlijk doet, zoals jij schrijft, waarom draait dan zelf in moderne relaties vrijwel altijd de man op voor de bulk van die kosten!? Serieuze vraag. Geef me daar eens antwoord op.
Nou, oké.

Dat is een keuze die stellen maken. Vaak verdient een man meer dan een vrouw.
Mannen zijn voor een werkgever betrouwbaarder dan vrouwen, want vrouwen zouden weleens zwanger kunnen worden, een paar maanden betaald weg zijn, en daarna minder gaan werken. De man is het dan meer waard om in te investeren. Ook blijft de vrouw sneller thuis dan de man wanneer het kind ziek is, tenzij het niet anders kan. Dan gaat het meestal om wie het hardst nodig is op het werk en omdat bovenstaand, is dat vaker de man.

En zo zijn er wel meer redenen die je zelf wel kunt bedenken.

Maargoed, het is een keuze van het moderne stel, tenzij de vrouw arts is op het umc en de man heftruckchauffeur is.

Verder wat Adames zegt. De ene helft wil die gelijkheid en de andere helft niet. Een huisvader is raar, een huismoeder tegenwoordig ook want dan ben je een parasiet, maar je mag ook weer niet fulltime werken want dat is ook raar want dan verwaarloos je je kinderen.
pi_182282555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:08 schreef Fokpop het volgende:

[..]

En mannen vaak condooms, beloof je die ook niet uit te lachen dan als ze je vragen de helft er van te betalen?
Een beetje zichzelf respecterende ronddatende vrouw heeft die zelf gewoon. Maar als je verder had gelezen had je gezien dat ik vind dat die ook in het basispakket moeten.

Zou een boel jeugdzorg kosten en leed schelen.
pi_182282618
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:14 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou, oké.

Dat is een keuze die stellen maken. Vaak verdient een man meer dan een vrouw.
Mannen zijn voor een werkgever betrouwbaarder dan vrouwen, want vrouwen zouden weleens zwanger kunnen worden, een paar maanden betaald weg zijn, en daarna minder gaan werken. De man is het dan meer waard om in te investeren. Ook blijft de vrouw sneller thuis dan de man wanneer het kind ziek is, tenzij het niet anders kan. Dan gaat het meestal om wie het hardst nodig is op het werk en omdat bovenstaand, is dat vaker de man.

En zo zijn er wel meer redenen die je zelf wel kunt bedenken.

Maargoed, het is een keuze van het moderne stel, tenzij de vrouw arts is op het umc en de man heftruckchauffeur is.

Verder wat Adames zegt. De ene helft wil die gelijkheid en de andere helft niet. Een huisvader is raar, een huismoeder tegenwoordig ook want dan ben je een parasiet, maar je mag ook weer niet fulltime werken want dat is ook raar want dan verwaarloos je je kinderen.
Je praat over stellen, wie zijn tegenwoordig nog stellen. Al die mannen en vrouwen zijn oprechte sletten. Zeker de vrouwen omdat het aanbod voor hen gewoon veel groter is. En ze nemen het er ook van.

Ik dacht dat de pil gewoon in het basispakket zat toch.

De pil nemen ivm een reguliere hormoonhuishouding is ook maar een raar argument. Bij medische experimenten bijvoorbeeld worden vrouwen nooit aangenomen vanwege sterke schommeling. Tenzij ze al de overgang hebben gehad. Of het experiment is alleen op vrouwen toegespitst. Ik bedoel de hormonen bij vrouwen schommelen altijd al heel sterk. Tja zulke ongelijkheid. Ik vind dit wel een beetje een belans brengen op alle andere zaken waar vrouwen wel worden voorgetrokken en bevoorrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 02-10-2018 22:24:49 ]
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:21:47 #186
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182282707
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Daar wilde ik niet eens over beginnen, want dat is zogenaamd iets wat de man wil. HIJ wil haar versieren en daarom moet hij die kosten maar betalen. Althans dat is de gedachte van de meeste vrouwen. Dat het eigenlijk iets is dat je MET ELKAAR doet, net als de seks zelf, snappen de meeste mensen (of iig vrouwen) niet.
Vrouwen die niet op zn minst vragen ( ok misschien niet met de echte intentie ) wat krijg je van me zijn al op voorhand niet de moeite waard :W. Niet dat ik ze iets zou laten betalen op een date, komop.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_182282823
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:18 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je praat over stellen, wie zijn tegenwoordig nog stellen. Al die mannen en vrouwen zijn oprechte sletten. Zeker de vrouwen omdat het aanbod voor hen gewoon veel groter is. En ze nemen het er ook van.

Ik dacht dat de pil gewoon in het basispakket zat toch.
Tot je 18 bent, daarna betaal je die zelf. De goedkope geeft veel klachten bij veel vrouwen.
pi_182283130
Ben trouwens alleen maar aan het verdedigen hier, maarre;

Waarom willen mannen eigenlijk dat de vrouw thuis blijft? Ik merk namelijk dat er helemaal tegen ons als stel op wordt gekeken dat ik als moeder studeer. Mijn vriend kreeg daar zelfs lof voor? Want ja meestal is het wel klaar je als je met kind geschopt bent.

Werd zo'n beetje op een altaar gezet door verbaasde docenten dat ik terug kwam om mijn diploma te halen. Dat had niemand verwacht. Echt een beetje vervelend. En daarna MIJN GOD GAAT ZE OOK NOG DOORSTUDEREN?!?!?!?!

WAT GEWELDIG VAN JE VRIEND DAT JE DAT GEWOON KUNT DOEN! Dat hij jou daar in steunt, echt fantastisch.

Echt wtf. Waarom is dat zo? Serieuze vraag, ben benieuwd. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 22:36:02 ]
pi_182283729
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:33 schreef Myrr het volgende:
Ben trouwens alleen maar aan het verdedigen hier, maarre;

Waarom willen mannen eigenlijk dat de vrouw thuis blijft? Ik merk namelijk dat er helemaal tegen ons als stel op wordt gekeken dat ik als moeder studeer. Mijn vriend kreeg daar zelfs lof voor? Want ja meestal is het wel klaar je als je met kind geschopt bent.

Werd zo'n beetje op een altaar gezet door verbaasde docenten dat ik terug kwam om mijn diploma te halen. Dat had niemand verwacht. Echt een beetje vervelend. En daarna MIJN GOD GAAT ZE OOK NOG DOORSTUDEREN?!?!?!?!

WAT GEWELDIG VAN JE VRIEND DAT JE DAT GEWOON KUNT DOEN! Dat hij jou daar in steunt, echt fantastisch.

Echt wtf. Waarom is dat zo? Serieuze vraag, ben benieuwd. :)
Dat is raar idd.
Vrouwen kunnen en moeten ook gewoon studeren en werken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:56:22 #190
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182283855
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:33 schreef Myrr het volgende:
Ben trouwens alleen maar aan het verdedigen hier, maarre;

Waarom willen mannen eigenlijk dat de vrouw thuis blijft? Ik merk namelijk dat er helemaal tegen ons als stel op wordt gekeken dat ik als moeder studeer. Mijn vriend kreeg daar zelfs lof voor? Want ja meestal is het wel klaar je als je met kind geschopt bent.

Werd zo'n beetje op een altaar gezet door verbaasde docenten dat ik terug kwam om mijn diploma te halen. Dat had niemand verwacht. Echt een beetje vervelend. En daarna MIJN GOD GAAT ZE OOK NOG DOORSTUDEREN?!?!?!?!

WAT GEWELDIG VAN JE VRIEND DAT JE DAT GEWOON KUNT DOEN! Dat hij jou daar in steunt, echt fantastisch.

Echt wtf. Waarom is dat zo? Serieuze vraag, ben benieuwd. :)
WAT STUDEER JE!??

Ik bedoel, wat studeer je!? :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182283988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is raar idd.
Vrouwen kunnen en moeten ook gewoon studeren en werken.
Vrouwen wel, maar als je het met kind doet is het ineens heel iets anders. :')

Bij stage sollicitatie jaar geleden was dat ook van Ja en hoe ga je dat dan doen en bla en je bent wel veel van huis en bluuhh en toen was mijn antwoord "Vrijwel idereen die werkt, heeft kinderen."

Daarmee was het hele onderwerp van tafel.
pi_182283993
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:56 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

WAT STUDEER JE!??

Ik bedoel, wat studeer je!? :)
Product design.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:02:35 #193
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_182284042
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:00 schreef Myrr het volgende:

[..]

Product design.
Ah, je bent dus een beetje een nerd? :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_182284047
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:00 schreef Myrr het volgende:
Vrouwen wel, maar als je het met kind doet is het ineens heel iets anders. :')
Niet bij mij.
Vooral in Nederland, met opvang en alles, is het voor vrouwen met kinderen prima mogelijk te werken en/of studeren. Net als voor mannen met kinderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182284052
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:02 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ah, je bent dus een beetje een nerd? :P
Valt mee, het is op een kunstacademie.
pi_182284128
Ik betaal de pil ook van de gezamenlijke rekening terwijl andere medicijnen voor mijn eigen rekening zijn.
pi_182284164
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:18 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je praat over stellen, wie zijn tegenwoordig nog stellen. Al die mannen en vrouwen zijn oprechte sletten. Zeker de vrouwen omdat het aanbod voor hen gewoon veel groter is. En ze nemen het er ook van.
Echt? Waar hangen jullie uit als dit het enige beeld is dat jullie hebben?

quote:
Ik dacht dat de pil gewoon in het basispakket zat toch.
Denken en weten zijn twee verschillende dingen. De pil is er al jaren uit, tenminste als je boven de 18 of 21 bent moet je zelf gaan dokken dacht ik.

quote:
De pil nemen ivm een reguliere hormoonhuishouding is ook maar een raar argument. Bij medische experimenten bijvoorbeeld worden vrouwen nooit aangenomen vanwege sterke schommeling. Tenzij ze al de overgang hebben gehad. Of het experiment is alleen op vrouwen toegespitst. Ik bedoel de hormonen bij vrouwen schommelen altijd al heel sterk. Tja zulke ongelijkheid. Ik vind dit wel een beetje een belans brengen op alle andere zaken waar vrouwen wel worden voorgetrokken en bevoorrecht.
Dat is nou economisch seksisme, want er wordt dus niet gemeten hoe mensen op die meuk reageren. Nee, men meet liever gewoon mannen, omdat het al zoveel centjes kost om die zooi goed gekeurd te krijgen. Want jeetje mineetje, straks krijg je een paar van die bloedende kutten en dan kun je niet hard maken of het een incident is daardoor of dat het aan het medicijn ligt. Incentive weet je.
En dan slikt een vrouw een medicijn dat alleen op mannen getest is en dan zijn de bijwerkingen vast hormonaal of de klassieke mevrouwtje, het zit allemaal tussen uw oren. Echt fantastisch..

De pil nemen is een fantastisch argument natuurlijk. Ontworpen voor vrouwen, getest op vrouwen en meetbaar effectief op vrouwen(hormonen). Echt een mijlpaal in de geschiedenis, zonde dat daar op school niet eens wat meer aandacht wordt besteed eigenlijk. En aan wetenschap, verdomme :{
pi_182284374
Of de pil vrouwen helpt tegen ziekten of niet. Dezze pil blijft toch wel een slettenpil. Dat is toch de grootste voordeel ervan Na decenniange sterke patriarchie, nu de boeien los zijn voor vrouwen door anti-conceptie, merken we de effecten. Maatschappij-ontwrichtend, van Allah los. Vrouwen weten na hun 30e zelf nieteens meer wat zij willen na al dat hedonistische geneuk. Kunnen zich nooit meer binden of liefde voelen, alleen lust.

Allah, Alllah.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 02-10-2018 23:25:27 ]
pi_182284523
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:19 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Of de pil vrouwen helpt tegen ziekten of niet. Dezze pil blijft toch wel een slettenpil. Dat is toch de grootste voordeel ervan Na decenniange sterke patriarchie, nu de boeien los zijn voor vrouwen door anti-conceptie, merken we de effecten. Maatschappij-ontwrichtend, van Allah los. Vrouwen weten na hun 30e zelf nieteens meer wat zij willen na al dat hedonistische geneuk. Kunnen zich nooit meer binden of liefde voelen, alleen lust.

Allah, Alllah.
Precies, gewoon vrouwen verminken besnijden en als ze niet doen wat je zegt moeten ze gestenigd worden ^O^

Flikker toch op met je debiele gedachtengoed :r
pi_182284549
Maar de pil kost dus 2,50 per maand. Is dat serieus een onderwerp van discussie? Het boeit me niet eens of m'n vriendin het van de gemeenschappelijke rekening haalt en het is al helemaal niet de moeite waard om er over de discussiëren.
pi_182284590
Dat verschilt per pil.
pi_182284591
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:19 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Of de pil vrouwen helpt tegen ziekten of niet. Dezze pil blijft toch wel een slettenpil. Dat is toch de grootste voordeel ervan Na decenniange sterke patriarchie, nu de boeien los zijn voor vrouwen door anti-conceptie, merken we de effecten. Maatschappij-ontwrichtend, van Allah los. Vrouwen weten na hun 30e zelf nieteens meer wat zij willen na al dat hedonistische geneuk. Kunnen zich nooit meer binden of liefde voelen, alleen lust.

Allah, Alllah.
Hilarisch hypocriet wel de vruchten blijven plukken van de economie die mede daardoor ontstaan is, daar is helaas nog geen pil tegen want ook hier wordt aan verdiend. Niet in de laatste plaats door je geliefde geloof.

Het ligt inderdaad alleen aan vrouwen dat er minder gebonden wordt ja _O-
Maar goed, we gaan het zien. In islamitische gebieden gebeurt er ook een en ander aan emancipatie zonder de pil. Eens zien wat dat met de huwelijkscijfers gaat doen :)

Oh en alsof er voor de pil geen anale seks bestond :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Scary_Mary op 02-10-2018 23:47:19 ]
pi_182284629
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:37 schreef Chai het volgende:
Dat verschilt per pil.
Ja ok, wat is de prijsrange zo ongeveer, want als het max vijf euro per maand is blijft m'n verhaal hetzelfde.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:44:59 #204
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182284706
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:37 schreef Myrr het volgende:
Niet dat dat allemaal boeit verder, maar als je er als vrouw verzorgd uit wil zien en moet voldoen aan de verwachting van de maatschappij dan ben je wel even verder met je geld.
Dat argument dat jij gebruikt met make-up zou een man kunnen gebruiken dat hij een duurdere, grotere, stoerdere meer mannelijke auto moet hebben. Dat is dezelfde onzin.

Niemand is verplicht om aan zo'n norm/verwachting te voldoen. Ik zelf kies er zelf voor om naar een fatsoenlijke kapper te gaan en geen 15 euro kapper. Dat heeft niks met normen/verwachtingen of geslacht te maken. Jij wilt opvallen met mooi spul, dan is dat je keuze.
Ik heb trouwens een kapster een keer gevraagd waarom ze een aparte prijs hebben voor man of vrouw en niet naar lengte/complexiteit van het kapsel. Ik vraag me af of je eigenlijk wel een prijs mag laten verschillen op basis van geslacht.

De maatschappij en cultuur maken van mannen en vrouwen 2 compleet verschillende dingen. Man of vrouw is eigenlijk voor 99% hetzelfde, alleen de verschillen kijken we naar, de overeenkomsten vallen ons helemaal niet op, omdat daar geen nadruk op gelegd wordt. De ene is wat kleiner en zwakker en beschikt over wat minder intelligentie, maar dat is allemaal gemiddeld.

De reden dat vrouwen meer tijd en geld besteden aan uiterlijk is een maatschappelijk opgelegde norm die vrouwen zelf elkaar hebben opgelegd.
Vroeger zorgden mannen voor de jacht. Veel gingen dood. Er waren meer vrouwen, de mannen kozen de mooiste (meest vruchtbaar ogende) uit. Indien er toch nog een conflict was vochten de mannen het onderling uit. Vrouwen hadden toen belang bij hun uiterlijk. Als dat niet goed was gingen ze zich niet voortplanten.

In de moderne tijd vechten mannen helemaal niet meer om een vrouw, op dat vlak heeft de beschaving zich door ontwikkeld. Bij vrouwen zie je dat er wel nog vaak afgunst is ten opzichte van elkaar. Over mooie vrouwen wordt vaak negatief geroddeld door andere vrouwen. In feite zijn ze iedere dag in strijd met elkaar met uiterlijk als doel en make-up als wapens. Hun uiterlijk bepaalt hun kans op voortplanting met een succesvolle man die hun beschermt, onderhoudt en verzorgt. Dit komt nog uit de oertijd.

Wat dit punt betreft is een vrouw veel meer oermens gebleven in vergelijking met een man.

We leven niet meer in de oertijd, maar als je om je heenkijkt leven er wel nog naar. Ik zie overal dat ouders van hun kinderen van 3 jaar al stereotype mannen of vrouwen willen maken. Meisjes hebben bijvoorbeeld allemaal lang haar, jongens allemaal kort. En als je die kinderen als ze oud genoeg zijn zou vragen wat ze zelf willen, dan zeggen meisjes lang en jongens kort haar. Omdat anderen dat hebben, zo werkt cultuur helaas.
pi_182284726
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:39 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja ok, wat is de prijsrange zo ongeveer, want als het max vijf euro per maand is blijft m'n verhaal hetzelfde.
Aantal eenheden verschilt, houd daar rekening mee in het maandbedrag https://www.pilonline.nl/bestellen
pi_182284769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:41 schreef Broccolitaartje het volgende:
Tsja, is waarschijnlijk gewoon weer zo'n "YAY FEMINISME"-typje, en het is niet iets wat ik zou doen, maar goed, het kan. Zeker als je met je vriend hebt afgesproken dat jullie anticonceptiemethode de pil gaat zijn, dan mag je best vragen of vriend aan de kosten wil bijdragen.

Voor die one night stands is het natuurlijk een beetje debiel. Niemand heeft jou verplicht om de pil te nemen, dus dan kan je ook geen factuur naar ze sturen...
Natuurlijk wel, ik als man zit er niet op te wachten dat ik na een 1 night stand een kind krijg, dus ja daar zou ze me mee kunnen blackmailen...
Basic Premium Lager
pi_182284776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat argument dat jij gebruikt met make-up zou een man kunnen gebruiken dat hij een duurdere, grotere, stoerdere meer mannelijke auto moet hebben. Dat is dezelfde onzin.

Niemand is verplicht om aan zo'n norm/verwachting te voldoen. Ik zelf kies er zelf voor om naar een fatsoenlijke kapper te gaan en geen 15 euro kapper. Dat heeft niks met normen/verwachtingen of geslacht te maken. Jij wilt opvallen met mooi spul, dan is dat je keuze.
Ik heb trouwens een kapster een keer gevraagd waarom ze een aparte prijs hebben voor man of vrouw en niet naar lengte/complexiteit van het kapsel. Ik vraag me af of je eigenlijk wel een prijs mag laten verschillen op basis van geslacht.

De maatschappij en cultuur maken van mannen en vrouwen 2 compleet verschillende dingen. Man of vrouw is eigenlijk voor 99% hetzelfde, alleen de verschillen kijken we naar, de overeenkomsten vallen ons helemaal niet op, omdat daar geen nadruk op gelegd wordt. De ene is wat kleiner en zwakker en beschikt over wat minder intelligentie, maar dat is allemaal gemiddeld.

De reden dat vrouwen meer tijd en geld besteden aan uiterlijk is een maatschappelijk opgelegde norm die vrouwen zelf elkaar hebben opgelegd.
Vroeger zorgden mannen voor de jacht. Veel gingen dood. Er waren meer vrouwen, de mannen kozen de mooiste (meest vruchtbaar ogende) uit. Indien er toch nog een conflict was vochten de mannen het onderling uit. Vrouwen hadden toen belang bij hun uiterlijk. Als dat niet goed was gingen ze zich niet voortplanten.

In de moderne tijd vechten mannen helemaal niet meer om een vrouw, op dat vlak heeft de beschaving zich door ontwikkeld. Bij vrouwen zie je dat er wel nog vaak afgunst is ten opzichte van elkaar. Over mooie vrouwen wordt vaak negatief geroddeld door andere vrouwen. In feite zijn ze iedere dag in strijd met elkaar met uiterlijk als doel en make-up als wapens. Hun uiterlijk bepaalt hun kans op voortplanting met een succesvolle man die hun beschermt, onderhoudt en verzorgt. Dit komt nog uit de oertijd.

Wat dit punt betreft is een vrouw veel meer oermens gebleven in vergelijking met een man.

We leven niet meer in de oertijd, maar als je om je heenkijkt leven er wel nog naar. Ik zie overal dat ouders van hun kinderen van 3 jaar al stereotype mannen of vrouwen willen maken. Meisjes hebben bijvoorbeeld allemaal lang haar, jongens allemaal kort. En als je die kinderen als ze oud genoeg zijn zou vragen wat ze zelf willen, dan zeggen meisjes lang en jongens kort haar. Omdat anderen dat hebben, zo werkt cultuur helaas.
Kuchekuchekuchekuchekuchekuchkuch.. ehem. 99% hetzelfde man man vrouwen zijn haast buitenaards leven. Er gelden andere ongangsnormen en regels. Zijn op vlakken zoals debat en spraak veel vernuftiger en op andere aspecten weer veel stomzinniger. 99% dat geloof ik niet.
pi_182284782
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:36 schreef fluitenkruid het volgende:
Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
Ik vind het ronduit kansloos. Als een vrouw mij zoiets zou sturen dan zou ik meteen een tikkie terugsturen met kosten van de helft van uit eten, vakanties, bioscoop, benzine etcetc.

Komop zeg. Doe ff normaal. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:52:49 #209
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182284800
_O-
#KICKOUTZP
pi_182284955
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat argument dat jij gebruikt met make-up zou een man kunnen gebruiken dat hij een duurdere, grotere, stoerdere meer mannelijke auto moet hebben. Dat is dezelfde onzin.

Niemand is verplicht om aan zo'n norm/verwachting te voldoen. Ik zelf kies er zelf voor om naar een fatsoenlijke kapper te gaan en geen 15 euro kapper. Dat heeft niks met normen/verwachtingen of geslacht te maken. Jij wilt opvallen met mooi spul, dan is dat je keuze.
Ik heb trouwens een kapster een keer gevraagd waarom ze een aparte prijs hebben voor man of vrouw en niet naar lengte/complexiteit van het kapsel. Ik vraag me af of je eigenlijk wel een prijs mag laten verschillen op basis van geslacht.

De maatschappij en cultuur maken van mannen en vrouwen 2 compleet verschillende dingen. Man of vrouw is eigenlijk voor 99% hetzelfde, alleen de verschillen kijken we naar, de overeenkomsten vallen ons helemaal niet op, omdat daar geen nadruk op gelegd wordt. De ene is wat kleiner en zwakker en beschikt over wat minder intelligentie, maar dat is allemaal gemiddeld.

De reden dat vrouwen meer tijd en geld besteden aan uiterlijk is een maatschappelijk opgelegde norm die vrouwen zelf elkaar hebben opgelegd.
Vroeger zorgden mannen voor de jacht. Veel gingen dood. Er waren meer vrouwen, de mannen kozen de mooiste (meest vruchtbaar ogende) uit. Indien er toch nog een conflict was vochten de mannen het onderling uit. Vrouwen hadden toen belang bij hun uiterlijk. Als dat niet goed was gingen ze zich niet voortplanten.

In de moderne tijd vechten mannen helemaal niet meer om een vrouw, op dat vlak heeft de beschaving zich door ontwikkeld. Bij vrouwen zie je dat er wel nog vaak afgunst is ten opzichte van elkaar. Over mooie vrouwen wordt vaak negatief geroddeld door andere vrouwen. In feite zijn ze iedere dag in strijd met elkaar met uiterlijk als doel en make-up als wapens. Hun uiterlijk bepaalt hun kans op voortplanting met een succesvolle man die hun beschermt, onderhoudt en verzorgt. Dit komt nog uit de oertijd.

Wat dit punt betreft is een vrouw veel meer oermens gebleven in vergelijking met een man.

We leven niet meer in de oertijd, maar als je om je heenkijkt leven er wel nog naar. Ik zie overal dat ouders van hun kinderen van 3 jaar al stereotype mannen of vrouwen willen maken. Meisjes hebben bijvoorbeeld allemaal lang haar, jongens allemaal kort. En als je die kinderen als ze oud genoeg zijn zou vragen wat ze zelf willen, dan zeggen meisjes lang en jongens kort haar. Omdat anderen dat hebben, zo werkt cultuur helaas.
Wat een totale bullshit :')
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:07:39 #211
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182284972
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:06 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Wat een totale bullshit :')
Sterk, goed onderbouwd. :)
pi_182284977
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:50 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Kuchekuchekuchekuchekuchekuchkuch.. ehem. 99% hetzelfde man man vrouwen zijn haast buitenaards leven. Er gelden andere ongangsnormen en regels. Zijn op vlakken zoals debat en spraak veel vernuftiger en op andere aspecten weer veel stomzinniger. 99% dat geloof ik niet.
Stomzinnig :') ik hoef niet te raden wie je bedoelt
pi_182284989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Sterk, goed onderbouwd. :)
Dat doe je zelf al :*
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:10:23 #214
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182285006
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:08 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat doe je zelf al :*
Ik zou zeggen, "het is bullshit" en dan een contra-argument noemen.

Dat kun jij niet. :)
pi_182285044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, "het is bullshit" en dan een contra-argument noemen.

Dat kun jij niet. :)
Ik ga lekker slapen geen zin om er nu verder op in te gaan. Misschien morgen, trusten :O
pi_182285170
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:33 schreef Myrr het volgende:
Ben trouwens alleen maar aan het verdedigen hier, maarre;

Waarom willen mannen eigenlijk dat de vrouw thuis blijft? Ik merk namelijk dat er helemaal tegen ons als stel op wordt gekeken dat ik als moeder studeer. Mijn vriend kreeg daar zelfs lof voor? Want ja meestal is het wel klaar je als je met kind geschopt bent.

Werd zo'n beetje op een altaar gezet door verbaasde docenten dat ik terug kwam om mijn diploma te halen. Dat had niemand verwacht. Echt een beetje vervelend. En daarna MIJN GOD GAAT ZE OOK NOG DOORSTUDEREN?!?!?!?!

WAT GEWELDIG VAN JE VRIEND DAT JE DAT GEWOON KUNT DOEN! Dat hij jou daar in steunt, echt fantastisch.

Echt wtf. Waarom is dat zo? Serieuze vraag, ben benieuwd. :)
Omdat een fatsoenlijke deeltijdstudie samen met een baan al vrij zwaar is.
Ik heb ook deeltijd gedaan en daar waren er maar een paar van met jonge kinderen. Toch veelal mensen in de 20 die nog extra (of opnieuw) wilde studeren, of juist 40'ers die hun carriere nieuw leven wilden in blazen. Die hadden wel allen kinderen van boven de pakweg 8 jaar.

Er was een kerel, die kreeg net een baby. Is daarna ook een half jaar uit de roulatie geweest omdat die het niet meer trok.
pi_182285175
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:06 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Wat een totale bullshit :')
als man kan je je toch moeilijk vertonen in een afgetrapte seicento
pi_182285600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:25 schreef Adames het volgende:

[..]

Omdat een fatsoenlijke deeltijdstudie samen met een baan al vrij zwaar is.
Ik heb ook deeltijd gedaan en daar waren er maar een paar van met jonge kinderen. Toch veelal mensen in de 20 die nog extra (of opnieuw) wilde studeren, of juist 40'ers die hun carriere nieuw leven wilden in blazen. Die hadden wel allen kinderen van boven de pakweg 8 jaar.

Er was een kerel, die kreeg net een baby. Is daarna ook een half jaar uit de roulatie geweest omdat die het niet meer trok.
Ik werk er niet naast. Het is meer dat mensen niet hadden verwacht dat ik terug zou komen. Mijn gastouder was echt aan het juichen voor me Over mijn vervolgstudie, omdat toen zij kinderen kreeg, haar man het wel welletjes vond en ze vooral moeder moest zijn waar ze nu toch wel spijt van heeft.

Meerdere meiden zijn zwanger geraakt in mijn jaar, en die zijn nu huisvrouw. Jammer is dat. Moest een heel betoog houden om weer aangenomen te worden. 😑

Een opleiding is niet meer uren dan een fulltime baan. Je slaapt in het begin alleen minder, maar daar zijn tussenjaren voor. Doel is nu om dit jaar mijn P binnen te slepen, en rond de afwikkeling van het tweede jaar te stoppen met de pil. Dan kan ik na mijn opleiding gewoon gaan werken zonder nog baby's te hoeven maken. _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 01:15:06 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 01:42:27 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182285797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:50 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ik als man zit er niet op te wachten dat ik na een 1 night stand een kind krijg, dus ja daar zou ze me mee kunnen blackmailen...
Als je dat niet wilt, moet je zelf maatregelen nemen. Als jij na een ONS een factuur voor de pil krijgt, wil dat namelijk niet zeggen dat mevrouw die pil ook werkelijk heeft geslikt, laat staan dat je weet of dat volgens de voorschriften is gedaan. En als jij al maatregelen hebt genomen, waarom zou je dan nog meebetalen aan die van haar? Zij heeft immers ook niet aan de jouwe bijgedragen.
pi_182285812
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je dat niet wilt, moet je zelf maatregelen nemen. Als jij na een ONS een factuur voor de pil krijgt, wil dat namelijk niet zeggen dat mevrouw die pil ook werkelijk heeft geslikt, laat staan dat je weet of dat volgens de voorschriften is gedaan. En als jij al maatregelen hebt genomen, waarom zou je dan nog meebetalen aan die van haar? Zij heeft immers ook niet aan de jouwe bijgedragen.
Dat laatste ben ik het mee eens maar ik neuk nou eenmaal niet graag met condoom. Ofwel, het is neuken rekenend op haar pil of niet, als dat dan voor beide een suc6 is, als in geen kind, wil ik haar best 50 cent geven voor die pil.
Basic Premium Lager
  woensdag 3 oktober 2018 @ 01:53:21 #221
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182285833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:47 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het mee eens maar ik neuk nou eenmaal niet graag met condoom. Ofwel, het is neuken rekenend op haar pil of niet, als dat dan voor beide een suc6 is, als in geen kind, wil ik haar best 50 cent geven voor die pil.
Je kunt er ook een knoop in laten leggen... de pil is namelijk niet betrouwbaar: ze kan wel zeggen dat ze hem heeft genomen, maar ìs dat ook zo? Bij je vaste partner heb je daar wat meer grip op dan bij een onbekende.
pi_182285849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt er ook een knoop in laten leggen... de pil is namelijk niet betrouwbaar: ze kan wel zeggen dat ze hem heeft genomen, maar ìs dat ook zo? Bij je vaste partner heb je daar wat meer grip op dan bij een onbekende.
Dat kost geld, geld wat ik niet heb. En eens, bij een bekende is het wat makkelijker dan een 1 night stand maar dan nog, vind ik dat ik mee mag betalen al is het maar 50 cent, het is alleen lastig te bepalen of er sex is geweest, de vrouw kan zeggen ja, de man kan zeggen nee. Dit is het zelfde dilemma als met verkrachtingen..... Als er geen dna bewijs is zal de vrouw altijd sterker staan dan de man....
Basic Premium Lager
  woensdag 3 oktober 2018 @ 07:37:32 #223
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_182287043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 02:00 schreef BPL27 het volgende:
Dat kost geld, geld wat ik niet heb.
Een soa infectie kost ook geld.

En een kind trouwens nog meer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elpis op 03-10-2018 07:44:58 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:02:05 #224
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182288719
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:17 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Wat fokpop zegt :P

En er is niet 1 beweging... Wat Jij beschrijft klinkt als een sekte :{
Wijs mij maar eens een bekende feminist aan die wel redelijk is en voor echte gelijkheid staat... niet alleen om vrouwen hoger te tillen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182289013
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:41 schreef Allures het volgende:
Nou ik snap het principe er achter ergens wel
Omdat er maar geen mannenpil op de markt komt, en vooral mannen liever de condooms niet doen, ligt meteen alle verantwoordelijkheid bij de vrouw. Je moet er aan denken, hormonen in je lijf, de kosten

Aangezien mannen die andere dingen niet kunnen delen en de kosten wel dan dat maar of zo?
Ja voor een vaste relatie kan je het van bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening doen. Maar als het een scharrel is dan?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:22:12 #226
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_182289053
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:46 schreef KaBuf het volgende:
Ja die Milou Deelen was dat toch?
Ze had het geld uiteindelijk wel overgemaakt naar een onderzoek voor een mannenpil, naar toch maar een vaag verhaal vond ik het :')
Die slet weer :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_182289213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:05 schreef Kiid het volgende:
Ik vind het ook heel bijzonder en ze zou tikkies kunnen sturen tot ze een ons weegt, maar ik zou niet weten waarom een man daaraan zou moeten meebetalen. We dragen al genoeg af aan al die parttime/huismussen met een hele kroos aan kinderen.
Zij bekijkt het juist van het opzicht dat geen kinderen krijgen goedkoper is. Dus dat je daarvoor betaalt. Die parttimers en huismussen hebben daar niet zo veel mee te maken. Dan wel meebetalen?
pi_182289246
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah. 2 situaties.

1. Je hebt het al in huis liggen... geen tikkies
2. Je moet het nog kopen na een nachtje flink de fout in gaan... delen... tenzij je als vrouw die jongen weg laat gaan met het gevoel van "komt wel goed"... dan zou ik gewoon er even zelf voor betalen.
De pil heb je ook in huis daar worden ook kosten voor gevraagd dus bij 1 toch tikkie sturen?
pi_182289381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:50 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ik als man zit er niet op te wachten dat ik na een 1 night stand een kind krijg, dus ja daar zou ze me mee kunnen blackmailen...
Ik als man steek hem er bij een one night stand helemaal niet zonder condoom in, al is het alleen maar vanwege de ziektes en waarom vertrouw je in hemelsnaam erop dat iemand die je nauwelijks kent braaf de pil slikt. Als je daardoor wordt geblackmaild is dat vanwege je eigen stommiteit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182289393
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets tussen hen beide wat ze samen moeten bespreken.
Maar het lijkt me wel handig als de man in kwestie (die ook geen verrassingskrijsertje wil) enige interesse toont daarin.
Ja ik ben het met je eens dat ze dat samen moeten bespreken. Maar als het een scharrel is en de 'kosten maar ¤1.50' zijn dan ga je daar toch geen geld voor vragen? In een vaste relatie is dat natuurlijk anders.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:43:37 #231
545 dop
:copyright: dop
pi_182289441
Vooraf geen gesprek hebben over verantwoordelijkheid, en anti conceptie. (snap ik wel niet romantish).
Maar achteraf wel een tikkie sturen?
neem aan dat het dan toch om het principe gaat en niet om die euro.
Volgens mij moet je die principes dan toch echt voor het neuken op tafel gooien, hoe on romantisch dat dan ook is.
achteraf valt er weinig te onderhandelen over principes en verantwoordelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 03-10-2018 10:50:09 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182289532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:58 schreef Elpis het volgende:

[..]

Een slimme vent zegt dan: ik wil het toch met condoom, want ik heb geen zin in een mogelijke soa.
De hamvraag is alleen of een geile vent een slimme vent is. ;)
En als die slimme vent een condoom gebruikt en daar geen kosten voor wil mag de vrouw dan anticonceptiekosten vragen? ;)
pi_182289583
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:08 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik ben per twee doosjes al bijna 30 euro kwijt. Daar zitten die overhandigkosten van de apotheek dan wel bij.

Eigenlijk vind ik het best een goed idee van haar.
Ga je het dan achteraf vragen of vraag je het voor de tijd? Ik vind namelijk wel dat je zoiets van te voren moet melden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:13:51 #234
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182290054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:41 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens dat ze dat samen moeten bespreken. Maar als het een scharrel is en de 'kosten maar ¤1.50' zijn dan ga je daar toch geen geld voor vragen? In een vaste relatie is dat natuurlijk anders.
Bij een scharrel ga ik uit van condooms. Die de een de ene keer betaald en de ander de andere keer. Net zoals het uitkomt, ben zelf niet zo van op het dubbeltje kijken.
Dat mee in de huishoudkosten zie ik idd meer voor de vaste relatie (om te bespreken samen dan, hoe je het regelt moet je lekker zelf weten)

Ik zou algemeen gewoon graag zien dat minder mannen anticonceptie als iets vanzelfsprekends zien, daar niet bij stilstaan.
Het is ook voor hun heel erg belangrijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-10-2018 17:03:22 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:44:51 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182291776
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

Ga je het dan achteraf vragen of vraag je het voor de tijd? Ik vind namelijk wel dat je zoiets van te voren moet melden.
Het zou wat sneu zijn als je gaat krikken met de hoop nageslacht te krijgen, je geeft je zaad en je krijgt géén kind maar wel een tikkie. Dubbel genaaid.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:45:48 #236
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182291781
Niet je tinderdates een dag later een tikkie sturen om je halve condoom terug te verdienen :')

Gewoon zo'n spaarpotje op je nachtkastje met een briefje eraan geplakt, nog beter :7
Man of Steal.
pi_182291838
Kan ik dan ook huur gaan berekenen voor de tijd dat ze in mijn bed lag?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_182293179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef fluitenkruid het volgende:

[..]

Ga je het dan achteraf vragen of vraag je het voor de tijd? Ik vind namelijk wel dat je zoiets van te voren moet melden.
Nergens staat dat ik het zou doen, of wel soms?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:53:19 #239
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182296433
Ik voelde me vandaag een beetje eenzaam en miste wel een vriendinnetje. Toen las ik dit topic.

Nu ben ik weer dolgelukkig.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 16:54:30 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_182296469
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:53 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik voelde me vandaag een beetje eenzaam en miste wel een vriendinnetje. Toen las ik dit topic.

Nu ben ik weer dolgelukkig.
Lol.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_182296533
Vriend betaald hier gewoon mee aan m'n pil. Als hij iets moet halen bij de apotheek of in de buurt neemt hij een doosje mee en dat betaald ie gewoon zelf. Is wel een dure, iets van 35 euro per doosje. Ik slik niet alle pillen dus zo'n 20 euro per maand is het ongeveer
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:04:57 #242
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182296724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 16:57 schreef Koettie het volgende:
Vriend betaald hier gewoon mee aan m'n pil. Als hij iets moet halen bij de apotheek of in de buurt neemt hij een doosje mee en dat betaald ie gewoon zelf. Is wel een dure, iets van 35 euro per doosje. Ik slik niet alle pillen dus zo'n 20 euro per maand is het ongeveer
Je slikt niet alle pillen?

Is dat veranderd sinds ik de pil slikte (18 jaar geleden)? Dat er nu extra pillen in zitten ipv een voldoende voor elke cyclus?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182296962
verwijderd door mezelf.

[ Bericht 95% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 03-10-2018 17:46:37 ]
  woensdag 3 oktober 2018 @ 17:20:24 #244
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182297013
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:17 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij nu en ziet je poes er al uit als een broodje driedubbel-rosbief?
Prehistorisch en mijn schaamlippen gebruik ik als beenverwarmers en mijn tieten als sjaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182297063
verwijderd door mezelf.

[ Bericht 31% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 03-10-2018 17:46:22 ]
pi_182297899
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 17:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je slikt niet alle pillen?

Is dat veranderd sinds ik de pil slikte (18 jaar geleden)? Dat er nu extra pillen in zitten ipv een voldoende voor elke cyclus?
Ik slik de qlaira en sla de stopweek en de afbouw daarnaar toe over, dus maar 21 pillen en dan door naar de volgende strip. Het is een meerfasepil
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:16:14 #247
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182298041
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:08 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik slik de qlaira en sla de stopweek en de afbouw daarnaar toe over, dus maar 21 pillen en dan door naar de volgende strip. Het is een meerfasepil
Ok, dank je voor je uitleg😘
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182306696
Als ik met terugwerkende kracht nog een factuur moet sturen van alle pilletjes die ik bij vrouwen in drankjes heb gedaan, daar kan ik volgend jaar van op vakantie naar Australië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 23:26:29 ]
pi_182310785
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:19 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Of de pil vrouwen helpt tegen ziekten of niet. Dezze pil blijft toch wel een slettenpil. Dat is toch de grootste voordeel ervan Na decenniange sterke patriarchie, nu de boeien los zijn voor vrouwen door anti-conceptie, merken we de effecten. Maatschappij-ontwrichtend, van Allah los. Vrouwen weten na hun 30e zelf nieteens meer wat zij willen na al dat hedonistische geneuk. Kunnen zich nooit meer binden of liefde voelen, alleen lust.

Allah, Alllah.
:')_!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:57 #250
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182310975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik als man steek hem er bij een one night stand helemaal niet zonder condoom in, al is het alleen maar vanwege de ziektes en waarom vertrouw je in hemelsnaam erop dat iemand die je nauwelijks kent braaf de pil slikt. Als je daardoor wordt geblackmaild is dat vanwege je eigen stommiteit.
Mee eens. Bij iemand die je nauwelijks kent heb je echt 0 inzicht of ze niet zo nu en dagje vergeet om de pil te slikken, of hoeveel risico ze loopt op een SOA. Daar ga je toch niet zomaar de volledige verantwoordelijkheid bij neerleggen? Dan ben je wel heel goed van vertrouwen.
pi_182313969
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:36 schreef fluitenkruid het volgende:
Hallo, ik las laatst een artikel over iemand die haar scharrels en ex-vriendjes een tikkie had gestuurd om de pil kosten te delen. Ik weet niet hoeveel haar pil kost, maar de meest gebruikte pil kost rond de ¤30 per jaar. Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
onzin; ik ben zelf verantwoorlijk voor me eigen anticonceptie
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:52:26 #252
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182314032
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:36 schreef fluitenkruid het volgende:
Hallo, ik las laatst een artikel over iemand die haar scharrels en ex-vriendjes een tikkie had gestuurd om de pil kosten te delen. Ik weet niet hoeveel haar pil kost, maar de meest gebruikte pil kost rond de ¤30 per jaar. Zij heeft een aantal jongens een tikkie gestuurd van ¤1,50, omdat ze het raar vond dat een vrouw deze kosten in haar eentje moest dragen. Ik vond dit heel bijzonder. Wat vinden jullie?
Ik snap het opzich wel, als de jongen en het meisje allebei willen dat ze de pil neemt zou ik de kosten wel delen. Dit is toch hetzelfde met condooms
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:53:05 #253
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182314055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:49 schreef y3kbugsy het volgende:

[..]

onzin; ik ben zelf verantwoorlijk voor me eigen anticonceptie
Maar sommige meisjes kopen toch ook condooms? Dit is precies hetzelfde.
pi_182315258
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 12:53 schreef Ruitertje het volgende:

[..]

Maar sommige meisjes kopen toch ook condooms? Dit is precies hetzelfde.
Oh ja dat bedoel ik dus ik ben zelf verantwoorlijk voor me eigen anticonceptie; ik slik de pil, maar de pil houdt geen STD's tegen; Op dit moment heb ik geen vaste partner; dat betekend niet dat ik geen seks heb; Soms heeft niemand een condoom bij zich en ik kan je vertellen ik doe het niet zonder; ik wil een STD vrij leven....... :-) Daarom koop ik condoom; Ik besluit om seks te hebben ik ben verantwoordlijk
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:56:15 #255
480765 Ruitertje
Just having conversations
pi_182316367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:49 schreef y3kbugsy het volgende:

[..]

Oh ja dat bedoel ik dus ik ben zelf verantwoorlijk voor me eigen anticonceptie; ik slik de pil, maar de pil houdt geen STD's tegen; Op dit moment heb ik geen vaste partner; dat betekend niet dat ik geen seks heb; Soms heeft niemand een condoom bij zich en ik kan je vertellen ik doe het niet zonder; ik wil een STD vrij leven....... :-) Daarom koop ik condoom; Ik besluit om seks te hebben ik ben verantwoordlijk
Daar heb je wel een punt maar sommige jongens willen geen seks zonder condoom en dan moet je wel geld uitgeven aan de pil, je kan natuurlijk nee zeggen dat is een optie, maar als het koppel zelf geen condooms wil dan kan ik het begrijpen dat ze de kosten delen. Natuurlijk als je geen STD wil ben je zelf verantwoordelijk daar heb je inderdaad een punt.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2018 @ 15:00:51 #256
230491 Zith
pls tip
pi_182316424
Dit is denk ik het meest succesvolle Hanze topic van deze week
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182316465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:00 schreef Zith het volgende:
Dit is denk ik het meest succesvolle Hanze topic van deze week
Geen Hanze, maar wel succesvol ;)
pi_182316607
Is dat niet aftrekbaar?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:07:02 #259
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182317345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:16 schreef Raskolnikow het volgende:
Is dat niet aftrekbaar?
Alleen als je een hoer bent. Dan zijn het bedrijfskosten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_182328525
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:56 schreef Ruitertje het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt maar sommige jongens willen geen seks zonder condoom en dan moet je wel geld uitgeven aan de pil, je kan natuurlijk nee zeggen dat is een optie, maar als het koppel zelf geen condooms wil dan kan ik het begrijpen dat ze de kosten delen. Natuurlijk als je geen STD wil ben je zelf verantwoordelijk daar heb je inderdaad een punt.
Sorry dat - nu pas reageer- tijdsverschil

ik ben erg makkelijk - het is mijn lichaam - mijn regels ik hou van sex maar ik vind het nog meer belangrijker STD vrij leven; ik vind mijn gezondheid belangrijker dan geld. - daarom heb ik een pakje condooms (in allerlei maten) in mijn afgesloten medicijn kastje; zolang we geen vaste relatie hebben geen condoom geen seks. een condoom is voor mijn bescherming maar ook voor degene die een condoom gebruikt - it works both ways

bedoel je met een koppel vaste relatie? Als het een koppel betreft (vast relatie) dan ik me voorstellen dat een condoom niet nodig is; dan nog zal ik de pil blijven gebruiken als anticonceptie; en als we op dat niveau zijn dan is alles gezamelijk denk ik zomaar.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:08:39 #261
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182335077
Is die Milou niet degene die op nationale tv ging klagen dat ze 'geslutshamed' werd omdat ze nogal losbandig was binnen haar studentenvereniging? Maar dat later bleek dat ze niet voor slet uitgemaakt werd puur omdat ze seks had, maar omdat ze seks had met o.a. het vriendje van haar clubgenoot? _O- _O- _O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:23:05 #262
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182336289
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:14 schreef Myrr het volgende:

[..]

Nou, oké.

Dat is een keuze die stellen maken. Vaak verdient een man meer dan een vrouw.
Mannen zijn voor een werkgever betrouwbaarder dan vrouwen, want vrouwen zouden weleens zwanger kunnen worden, een paar maanden betaald weg zijn, en daarna minder gaan werken. De man is het dan meer waard om in te investeren. Ook blijft de vrouw sneller thuis dan de man wanneer het kind ziek is, tenzij het niet anders kan. Dan gaat het meestal om wie het hardst nodig is op het werk en omdat bovenstaand, is dat vaker de man.

En zo zijn er wel meer redenen die je zelf wel kunt bedenken.

Maargoed, het is een keuze van het moderne stel, tenzij de vrouw arts is op het umc en de man heftruckchauffeur is.

Verder wat Adames zegt. De ene helft wil die gelijkheid en de andere helft niet. Een huisvader is raar, een huismoeder tegenwoordig ook want dan ben je een parasiet, maar je mag ook weer niet fulltime werken want dat is ook raar want dan verwaarloos je je kinderen.
Op de leeftijd die hier van toepassing is (ergens inde twintig meestal) verdienen vrouwen gemiddeld meer dan mannen. _O-
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:17:13 #263
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182337074
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:33 schreef Myrr het volgende:
Ben trouwens alleen maar aan het verdedigen hier, maarre;

Waarom willen mannen eigenlijk dat de vrouw thuis blijft? Ik merk namelijk dat er helemaal tegen ons als stel op wordt gekeken dat ik als moeder studeer. Mijn vriend kreeg daar zelfs lof voor? Want ja meestal is het wel klaar je als je met kind geschopt bent.

Werd zo'n beetje op een altaar gezet door verbaasde docenten dat ik terug kwam om mijn diploma te halen. Dat had niemand verwacht. Echt een beetje vervelend. En daarna MIJN GOD GAAT ZE OOK NOG DOORSTUDEREN?!?!?!?!

WAT GEWELDIG VAN JE VRIEND DAT JE DAT GEWOON KUNT DOEN! Dat hij jou daar in steunt, echt fantastisch.

Echt wtf. Waarom is dat zo? Serieuze vraag, ben benieuwd. :)
Dat ligt toch echt aan jou. Ik denk dat je ronduit liegt.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:19:44 #264
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182345935
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:08 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Stomzinnig :') ik hoef niet te raden wie je bedoelt
Jij bent zo slim dat je stompzinnig niet weet te spellen. Waarschijnlijk ken je de betekenis niet eens.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_182346061
Wat een achterlijk gedoe; je maakt nu eenmaal kosten voor elkaar. Drankjes, toegangskaartjes, benzine, what not. Zelfs de wijn die je thuis drinkt.
In die context vind ik het belachelijk om dan dit ene item eruit te pikken en hier een partij over te gaan miepen.

Stel dat je een partner had gehad die jou voor ieder glas cola 20 eurocent laat aftikken, dan had ik haar volledig begrepen. Maar de praktijk is dat we allemaal kosten maken voor elkaar.
Zolang die kosten enigszins eerlijk verdeeld worden, afhankelijk van wat de afgesproken definitie van eerlijk (50/50 of naar inkomen?) is.

Moet ik mijn vriendin dan ook maar een rekening sturen voor iedere keer dat ze haar tanden poetst?
De pil is daarin niet anders; je maakt kosten voor elkaar. Relaties kosten geld.

De discussie over hormonen en anticonceptie is een andere. Daarin kun je alle kanten op en ook daar hangt het er volledig vanaf wat je met elkaar afspreekt. En iedere afspraak leidt tot enige kosten.
Mocht je klacht dan zijn dat je partner er lak aan heeft en er domweg op rekent dat jij dat wel in je eentje regelt, dan had je wellicht wat kritischer moeten zijn in je partnerkeuze.
Ik doe mijn best.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:31:27 #266
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182346124
Ik heb geen relatie maar als ik dit allemaal zo lees denk ik ook niet dat ik daar zin in zou hebben.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_182346928
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 00:19 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Jij bent zo slim dat je stompzinnig niet weet te spellen. Waarschijnlijk ken je de betekenis niet eens.
_O- misschien moet je eerst even lezen wat ik quote, kneus.
pi_182347566
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 00:27 schreef Woutjeh het volgende:
Wat een achterlijk gedoe; je maakt nu eenmaal kosten voor elkaar. Drankjes, toegangskaartjes, benzine, what not. Zelfs de wijn die je thuis drinkt.
In die context vind ik het belachelijk om dan dit ene item eruit te pikken en hier een partij over te gaan miepen.

Stel dat je een partner had gehad die jou voor ieder glas cola 20 eurocent laat aftikken, dan had ik haar volledig begrepen. Maar de praktijk is dat we allemaal kosten maken voor elkaar.
Zolang die kosten enigszins eerlijk verdeeld worden, afhankelijk van wat de afgesproken definitie van eerlijk (50/50 of naar inkomen?) is.

Moet ik mijn vriendin dan ook maar een rekening sturen voor iedere keer dat ze haar tanden poetst?
De pil is daarin niet anders; je maakt kosten voor elkaar. Relaties kosten geld.

De discussie over hormonen en anticonceptie is een andere. Daarin kun je alle kanten op en ook daar hangt het er volledig vanaf wat je met elkaar afspreekt. En iedere afspraak leidt tot enige kosten.
Mocht je klacht dan zijn dat je partner er lak aan heeft en er domweg op rekent dat jij dat wel in je eentje regelt, dan had je wellicht wat kritischer moeten zijn in je partnerkeuze.
pi_182347640
Die wijven moeten niet zeiken. We betalen al genoeg voor ze.
pi_182347643
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:08 schreef Klaploper het volgende:
Is die Milou niet degene die op nationale tv ging klagen dat ze 'geslutshamed' werd omdat ze nogal losbandig was binnen haar studentenvereniging? Maar dat later bleek dat ze niet voor slet uitgemaakt werd puur omdat ze seks had, maar omdat ze seks had met o.a. het vriendje van haar clubgenoot? _O- _O- _O-
Ja. Is die kech, inderdaad.
pi_182607155
Gewoon je vriend je spiraal laten betalen, ben je gelijk klaar met alle pil-onzin
  zondag 21 oktober 2018 @ 06:45:05 #272
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_182642309
Skirre tijden zo te zien? De kosten van de pil a 30 euro PER JAAR laten delen :D gadverdamme wat een gierig wijf.

Ik zou haar een tikkie sturen voor het eten en de drank die vooraf ging aan deze vrijpartij. Kijken of ze dan nog steeds eerlijk wilt delen :')

Kansloos dit soort mensen :r
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_182643115
Hallo

Ik moet maar 1/30 betalen.
Betekent dit iets heel negatiefs?
pi_182643195
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 14:08 schreef Klaploper het volgende:
Is die Milou niet degene die op nationale tv ging klagen dat ze 'geslutshamed' werd omdat ze nogal losbandig was binnen haar studentenvereniging? Maar dat later bleek dat ze niet voor slet uitgemaakt werd puur omdat ze seks had, maar omdat ze seks had met o.a. het vriendje van haar clubgenoot? _O- _O- _O-
Ja en maandag deed ze haar verhaal bij de privacytest op tv en vrijdag nog eens op de radio. Deze week over dat ze topless gefilmd was op de pride en op dumpert terechtkwam.

Het probleem met deze mensen is dat ze vaak, als je er goed over nadenkt, best wel een punt hebben, alleen blazen deze mensen daar zo hard mee van de toren dat iedereen zo reageert: :') - en dus stopt met nadenken over het eigenlijke punt.

Zoiets om als man mee te betalen aan de pil is op zich best een zinnige en interessante discussie om te voeren. Mijn vriendin heeft ook wel eens geklaagd dat ze het raar vindt dat zij de enige is die voortdurend in de gaten moet houden of ze de pil niet is vergeten. Prima, sindsdien let ik er ook op en meebetalen zou ik ook niet zo gek vinden eigenlijk.

Ik denk alleen wel dat je gezien de gevoeligheid van dit soort zaken (denk aan “beste reizigers” bij de NS :') ) niet te snel moet gaan met dit soort dingen ‘loslaten’ op onze samenleving. Het gaat nu denk ik te snel waardoor mensen gelijk in de kramp schieten van “oh je mag ook niks meer, ik snap het niet, wat een onzin”.
pi_182646236
Een paar tientjes op jaarbasis voor anticonceptie willen delen :')

Sorry, maar dat is gewoon het toppunt van zielig :') :') :')
pi_182646875
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:12 schreef Myrr het volgende:
Dan kan ik na mijn opleiding gewoon gaan werken zonder nog baby's te hoeven maken. _O_
Aangenomen!

Niks vervelender dan jonge vrouwen die net hun draai hebben gevonden en met zwangerschapsverlof gaan.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_182649279
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2018 13:20 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Aangenomen!

Niks vervelender dan jonge vrouwen die net hun draai hebben gevonden en met zwangerschapsverlof gaan.
Ook vervelend om daardoor met een soort schuldgevoel thuis te zitten zwangeren. Of dat je contract gewoon niet verlengd word. :') Of je überhaupt geen vast contract krijgt omdat de kans er is dat de natuur roept.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')