abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:44:18 #1
402258 ybez
nee, gewoon niet.
pi_182273465
Een topic om tips en ervaringen te delen in (kleine) veranderingen te delen in je leven en wat ze je hebben opgeleverd. Ik ben erg benieuwd

Ik begin : Ik ben sinds dat ik uit huis ben gegaan helemaal gestopt met het drinken van frisdrank en ik voel mij daardoor zoveel fitter. Zelfde geld voor het uitgaan doordeweeks.

Ik ben benieuwd!
pi_182273526
Ik let er tegenwoordig op dat ik onderbroeken juist om draag. Vroeger lette ik daar niet zo nauw op en toen voelde ik de hele dag dat er iets niet klopte en kwam daar toen pas 's-avonds achter.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182273611
Minimaal 1x hardlopen per week en elke dag voor het slapen pdrukken en situps. Geeft zelfvertrouwen om vooruitgang te zien in die dingen :)
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182273741
1,5 jaar gestopt met roken. Ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, zeker als ik collega's naar buiten zie gaan in dit weer om vervolgens stinkend weer binnen te komen.
Weggegaan en opgerot
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:01:39 #5
402258 ybez
nee, gewoon niet.
pi_182273753
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:00 schreef robijntjestralendwit het volgende:
1,5 jaar gestopt met roken. Ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, zeker als ik collega's naar buiten zie gaan in dit weer om vervolgens stinkend weer binnen te komen.
Ik wil graag ook stoppen, maar ik zie mijzelf gewoon niet zonder sigaret een biertje drinken of uitgaan. Nog tips, en eventueel motiverende dingen die je ontdekte toen je eindelijk stopte?
pi_182275085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:01 schreef ybez het volgende:

[..]

Ik wil graag ook stoppen, maar ik zie mijzelf gewoon niet zonder sigaret een biertje drinken of uitgaan. Nog tips, en eventueel motiverende dingen die je ontdekte toen je eindelijk stopte?
Motiverende dingen: geen longkanker en een stinkende bek
pi_182275417
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:01 schreef ybez het volgende:

[..]

Ik wil graag ook stoppen, maar ik zie mijzelf gewoon niet zonder sigaret een biertje drinken of uitgaan. Nog tips, en eventueel motiverende dingen die je ontdekte toen je eindelijk stopte?
Ja.

Als je het niet ziet gebeuren moet je het niet eens proberen. Ik ben gestopt omdat ik er klaar mee was, tijd+geld×gezondheid zeg maar.

Ik heb er ook weinig problemen mee gehad, en als ik zin had in een sigaret bedacht ik me dat die zin na 2-3 minuten wegtrekt (echt waar, test maar uit).
Weggegaan en opgerot
pi_182288791
elke dag een half uurtje (proberen) te wandelen. Doelloos, dus niet naar de trein, winkel ed. Gewoon een ommetje maken zonder je telefoon (muziekje is ok, maar bedoel geen whatsapp, insta, bellen enz).

sowiso geluid van je telefoon uit/notifications uit (na een bepaald uur).

Frisdrank heb ik hier paar jaar terug ook de deur uit gedaan. Doet idd goed.
pi_182289760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:01 schreef ybez het volgende:

[..]

Ik wil graag ook stoppen, maar ik zie mijzelf gewoon niet zonder sigaret een biertje drinken of uitgaan. Nog tips, en eventueel motiverende dingen die je ontdekte toen je eindelijk stopte?
De kans op longkanker, hart en vaatziekten en allerlei andere dodelijke aandoening daalt behoorlijk.
Het kost je een stuk minder geld.
Je conditie word beter en je voelt je een stuk fitter.
Maar dit wist je waarschijnlijk allemaal al.
Wat zijn je motiverende dingen om het wel te doen?
Faka G
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:09:05 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182289967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:47 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik let er tegenwoordig op dat ik onderbroeken juist om draag. Vroeger lette ik daar niet zo nauw op en toen voelde ik de hele dag dat er iets niet klopte en kwam daar toen pas 's-avonds achter.
Onderbroeken binnenstebuiten dragen lijkt me echt kut.

Sokken draag ik altijd door elkaar en binnenstebuiten en zo

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Minimaal 1x hardlopen per week en elke dag voor het slapen pdrukken en situps. Geeft zelfvertrouwen om vooruitgang te zien in die dingen :)
Sowieso 1 of 2x per week hardlopen _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:00 schreef robijntjestralendwit het volgende:
1,5 jaar gestopt met roken. Ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, zeker als ik collega's naar buiten zie gaan in dit weer om vervolgens stinkend weer binnen te komen.
Ik ben bijna 4 jaar gestopt met roken. Een van de betere keuzes die ik in mijn leven heb gemaakt. Zal ook nooit meer een sigaret opsteken, voor geen goud. Rook nog wel incidenteel een jointje of zo maar dat is in een jaar echt op 1 hand te tellen.

Heb nu ook echt een schijthekel aan roken of mensen die roken. Als er iets zinloos is dat is het roken wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:01 schreef ybez het volgende:

[..]

Ik wil graag ook stoppen, maar ik zie mijzelf gewoon niet zonder sigaret een biertje drinken of uitgaan. Nog tips, en eventueel motiverende dingen die je ontdekte toen je eindelijk stopte?
Gewoon stoppen man je bent toch geen wijf?

Blijkbaar wil je het niet anders zou het je wel lukken. Zwakkeling. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:11 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Motiverende dingen: geen longkanker en een stinkende bek
Dit dus.

- Geen longkanker
- Geen keelkanker
- Geen tongkanker
- Geen andere kankers want je kan er een hoop krijgen (teelbalkanker etc)
- Geen hartziektes
- Geen vaatziektes
- Geld besparen
- Niet meuren
- Niet kapot gaan als je lichamelijke inspanningen doet.
- Betere conditie
- Normale ademhaling
- Niet hijgen om niks
- Geld besparen
- Gezond worden
- Niet doodgaan
- Beter kunnen proeven
- Beter kunnen ruiken
- Niet stinken
- Niet als een domme tokkie overkomen
- Niet verslaafd zijn als een vieze junk
- ???

er zullen vast wel meer redenen zijn om te stoppen

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:30 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ja.

Als je het niet ziet gebeuren moet je het niet eens proberen. Ik ben gestopt omdat ik er klaar mee was, tijd+geld×gezondheid zeg maar.

Ik heb er ook weinig problemen mee gehad, en als ik zin had in een sigaret bedacht ik me dat die zin na 2-3 minuten wegtrekt (echt waar, test maar uit).
Die zin in een sigaret ging bij mij echt super snel weg. Denk echt binnen een maand of zo. Alleen in het begin moet je oppassen met alcohol en bier en omgaan met mensen die wel roken.

Als je echt wil stoppen is mijn advies om een paar maanden niet met mensen om te gaan die wel roken.
Man of Steal.
pi_182290856
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:09 schreef SuperNeger het volgende:

Die zin in een sigaret ging bij mij echt super snel weg. Denk echt binnen een maand of zo. Alleen in het begin moet je oppassen met alcohol en bier en omgaan met mensen die wel roken.

Als je echt wil stoppen is mijn advies om een paar maanden niet met mensen om te gaan die wel roken.
Als ik alcohol dronk kreeg ik het inderdaad stukken moeilijker.

Verder geen problemen gehad met mensen die wel rookten. Ik ging in de pauze ook gewoon mee naar buiten (als het mooi weer was).
Weggegaan en opgerot
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:59:10 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290905
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als ik alcohol dronk kreeg ik het inderdaad stukken moeilijker.

Verder geen problemen gehad met mensen die wel rookten. Ik ging in de pauze ook gewoon mee naar buiten (als het mooi weer was).
heb ik nu ook geen moeite mee maar ik bedoelde dus de eerste paar maanden. Zeker als je hier moet vragen hoe je moet stoppen, dan zal je wel hulp nodig hebben
Man of Steal.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:31:43 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182291565
Gestopt met roken anderhalf jaar geleden
Geen frisdrank (nu groene ice tea)
Elke dag ontbijt (yoghurt want dat doet wonderen voor mijn stoelgang)
Elke dag tanden stoken op advies van de mondhygiëniste

Nog op de planning:
Regelmatig bewegen
Dagelijks mediteren
Stoppen met wiet (ik heb een vaporizer)

Die laatste twee vind ik ontzettend moeilijk om in te regelen in mijn leven
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:32:47 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182291581
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als ik alcohol dronk kreeg ik het inderdaad stukken moeilijker.

Verder geen problemen gehad met mensen die wel rookten. Ik ging in de pauze ook gewoon mee naar buiten (als het mooi weer was).
Dat probleem had ik ook en met een paar glazen op kon ik ook echt geen weerstand bieden. De oplossing was voor mij hyponose. Ik ben al een aantal keer goed zat geweest sinds die hypnose, maar geen sigaret meer aangeraakt.
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:35:30 #15
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182291644
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:31 schreef Seven. het volgende:
Gestopt met roken anderhalf jaar geleden
Geen frisdrank (nu groene ice tea)
Elke dag ontbijt (yoghurt want dat doet wonderen voor mijn stoelgang)
Elke dag tanden stoken op advies van de mondhygiëniste

Nog op de planning:
Regelmatig bewegen
Dagelijks mediteren
Stoppen met wiet (ik heb een vaporizer)

Die laatste twee vind ik ontzettend moeilijk om in te regelen in mijn leven
Ik ben nog wel verslaafd aan zero-sugar frisdranken denk ik. Of naja verslaafd... het is gewoon zo'n gewoonte.

Vooral pepsi max cherry gaat er bij mij echt als water in.

Maar ik weet dus ook niet of dit echt zo slecht is. Volgens mij valt het reuze mee maar toch het zuur en zo is wel slecht voor je tanden als je dat echt lang blijft doen denk ik.

Zal ik ook eens overstappen naar zoiets als groene icetea? Is dat wel beter?
Man of Steal.
pi_182291747
Dieper en bewuster ademhalen. Met oppervlakkige hoge ademhaling (wat veel mensen onbewust doen) krijg je opbouw van oude muffe lucht onderin je longen. Goede diepe buikademhaling zorgt voor betere ventilatie van je longen en dus betere zuurstofopname en co2 afgifte. Ademhaling is de basis van je leven, superbelangrijk, en diepere ademhaling heeft dan ook enorme positieve invloed op je gezondheid en ook je geest.
pi_182291954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:09 schreef SuperNeger het volgende:


[..]

Sowieso 1 of 2x per week hardlopen _O_

[..]


Had nooit gedacht dat dat zoveel impact op je zou hebben. Conditie gaat enorm vooruit, geen schuldgevoel over alle ellende die je in het weekend weg werkt en mentaal kom je weer een beetje op orde :P
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_182292002
Heb er nog wel één: geen trilstand op je telefoon en het geluid vaker uit dan aan. Kijken doe je toch wel. Ook heb ik van grote Socialmedia rotzooi de notificaties uit.
Je hebt dan ook minder van die fantoom trillingen die er dan helemaal niet blijken te zijn. En je mist echt veel minder dan je denkt als je het geluid uit hebt.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:22:21 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182292313
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik ben nog wel verslaafd aan zero-sugar frisdranken denk ik. Of naja verslaafd... het is gewoon zo'n gewoonte.

Vooral pepsi max cherry gaat er bij mij echt als water in.

Maar ik weet dus ook niet of dit echt zo slecht is. Volgens mij valt het reuze mee maar toch het zuur en zo is wel slecht voor je tanden als je dat echt lang blijft doen denk ik.

Zal ik ook eens overstappen naar zoiets als groene icetea? Is dat wel beter?
30kcal per 100 ml = ongeveer 60 kcal per glas.
Een glas cola = 80 kcal per glas.
Cola zero = 6 kcal per glas.

Ik ga eens kijken of ice tea beschikbaar is in een light variant..
Resistance is futile.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:23:28 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182292334
quote:
11s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

30kcal per 100 ml = ongeveer 60 kcal per glas.
Een glas cola = 80 kcal per glas.
Cola zero = 6 kcal per glas.

Ik ga eens kijken of ice tea beschikbaar is in een light variant..
of gewoon van die caravan cevitan siroop zonder suiker met water dat is volgens mij nog echt gewoon het allerbeste
Man of Steal.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 oktober 2018 @ 13:31:34 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182292470
Iig dagelijks een half uurtje wandelen. Met de lunch eruit, maar ik probeer ook doordeweeks na het avondeten eruit te gaan. Even benen strekken. Het is te makkelijk om direct op de bank te duiken, hoewel het wel aantrekkelijk is :P.

Het lukt me niet altijd, maar toch wel drie keer in de week. Het is vaak de moeite waard. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182292687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:47 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik let er tegenwoordig op dat ik onderbroeken juist om draag. Vroeger lette ik daar niet zo nauw op en toen voelde ik de hele dag dat er iets niet klopte en kwam daar toen pas 's-avonds achter.
Hmmmmm.... de hele dag voelen....

Leverde dat geen commentaar (of tenminste afkeurende blikken) uit de omgeving op?

Even on-topic:
Niet écht een klein dingetje (in elk geval niet voor mij): stoppen om van andere afhankelijk te zijn voor mijn eigen welbevinden. Dus niet 'als die ander nou maar dit of dat deed, dan zou ik blijer zijn', maar 'ik doe dit of dat en daar wordt ik blijer van'
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_182292741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:42 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Hmmmmm.... de hele dag voelen....

Leverde dat geen commentaar (of tenminste afkeurende blikken) uit de omgeving op?
Sommige dingen moet je dan ook heimelijk doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:33:17 #24
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_182298405
quote:
11s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

30kcal per 100 ml = ongeveer 60 kcal per glas.
Een glas cola = 80 kcal per glas.
Cola zero = 6 kcal per glas.

Ik ga eens kijken of ice tea beschikbaar is in een light variant..
Gewoon zelf ijsthee maken! Dan kies je zelf hoeveel suiker je erin doet en welke smaak het heeft. Als ik het zelf maak doe ik meestal maximaal 2 scheppen suiker op 1,5L ijsthee. Sommige vruchtenthee is al zoet genoeg van zichzelf en daar hoeft wat mij betreft geeneens suiker bij.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 19:04:33 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182299145
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:33 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Gewoon zelf ijsthee maken! Dan kies je zelf hoeveel suiker je erin doet en welke smaak het heeft. Als ik het zelf maak doe ik meestal maximaal 2 scheppen suiker op 1,5L ijsthee. Sommige vruchtenthee is al zoet genoeg van zichzelf en daar hoeft wat mij betreft geeneens suiker bij.
Goed plan!
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')