abonnement Unibet Coolblue
pi_182450939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:20 schreef djh77 het volgende:

Edit: info project IVM nov-17: https://www.crowdfundmark(...)camalot-participatie
Welke info is er mbt dit project ? Ik kom op IVM geen verdere info over dit project tegen. Laatste betaling is netjes op 3 oktober gedaan.


Edit: lees nu alle info van hiervoor en het is mij duidelijk waar het om gaat. Ben benieuwd of een deel van het geld nog gebruikt gaat worden om de lening bij IVM (deels) vervroegd af te lossen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Crowdfunder99 op 11-10-2018 18:53:59 ]
pi_182451466
Goed nieuws inzake GVE project de Ballebak

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182451509
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:12 schreef kopersneek het volgende:
Ah, dank. Objectief gezien, ondernemer kan nu "alleen" zijn gang gaan zonder gedoe en afleiding, lovende kritieken op de internet sites, 85% gedekt (nu althans) tegen 8% . Er zijn slechtere projecten langsgekomen...maar ook betere...
Natuurlijk wel een vlekje uit het verleden maar ik ga er van uit dat Collin geleerd heeft en zoals beloofd nu wel de zekerheden conform de pitch vast zal leggen. Als dat goed gebeurt
Is het project zo slecht nog niet. Zeker als je de goede recensies in ogenschouw neemt. Afijn natuurlijk aan een ieder om de afweging te maken.
pi_182451937
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft al 50k via IVM. Waarom dan nu overlopen naar CCF voor deze nieuwe 60k?
En de tekst van de pitch staat vol met bullshit bingo: De integraliteit van CapCloud is zowel een unique selling point als een achilleshiel. De kracht van CapCloud zit in de integraliteit van HR Development instrumenten met de toegankelijkheid en aantrekkelijkheid van social media.

Daarnaast vind ik het strategisch een misser om consultancy te combineren met het deelnemen in de geconsulteerde bedrijven. Vooral als dat in één bv gebeurt, maar ook onverenigbaar in persona.

Belangrijkste reden tenslotte is dat CCF dit als laag risico beoordeelt en dat zijn in de praktijk nu juist de defaults van CCF gebleken...
pi_182451968
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij zit paardendokter er een beetje naast. Hij reageert op een bericht over het IvM project.
Ja, 1000 maal excuses. My bad. Houdt jullie wel scherp, dat dan weer wel....
pi_182452845
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Natuurlijk wel een vlekje uit het verleden maar ik ga er van uit dat Collin geleerd heeft en zoals beloofd nu wel de zekerheden conform de pitch vast zal leggen. Als dat goed gebeurt
Is het project zo slecht nog niet. Zeker als je de goede recensies in ogenschouw neemt. Afijn natuurlijk aan een ieder om de afweging te maken.
Zit er ook in en ben blij dat het zo opgelost wordt.
Als die prive borgstelling zogenaamd materieel is dan had hij die paar maanden rente toch ook kunnen voorschieten?
Dan was de situatie weer een stuk beter uit te leggen geweest.
Nu neem ik die "nieuwe" borgstellingen met een korreltje zout.
De zogenaamde bankgarantie in deel 1 was ook opeens verdwenen.
pi_182453290
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij is het krediet snel op als je onderlinge problemen heb en je investeerders daar dan de dupe van laat worden en maandenlang je aflossing en rente niet voldoet. Dit zegt ook wel iets over de mentaliteit van de geldnemers. Ik zit en zat er niet in en dat blijft ook zo en verder moet een ieder zoals altijd zijn eigen afwegingen maken :7
Tsja blijkbaar is het een moeilijk baasje want hij had al problemen met S.International, met CCF, en met die andere investeerder waar hij al zo goed als mee rond was. Het wachten is totdat hij ruzie krijgt met zijn nieuwe zakenpartners? Dan is ook de vraag wat zijn geloofwaardigheid waard is alsmede de zekerheid die hij afgeeft.
Pecunia non olet
pi_182453491
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 16:15 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb vraag gesteld bij GVE of de 800k inclusief perceel 2479 is en of hierop dan ook nog een hypotheek op zit.
Al antwoord gekregen?
pi_182453881
Klein feestje bij GVE, betreft een kinder/water speelplaats in Rotterdam met vroegtijdige aflossing door verkoop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182454720
Ik reageer hier niet zo vaak maar lees wel altijd mee en heb veel van jullie alle opgestoken.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Natuurlijk wel een vlekje uit het verleden maar ik ga er van uit dat Collin geleerd heeft en zoals beloofd nu wel de zekerheden conform de pitch vast zal leggen. Als dat goed gebeurt
Is het project zo slecht nog niet. Zeker als je de goede recensies in ogenschouw neemt. Afijn natuurlijk aan een ieder om de afweging te maken.
Dat dit een vlekje uit het verleden is bij Collin is wel erg zachtjes uitgedrukt. Ik heb een investering gedaan via Collin en Collin heeft mij hiervoor zekerheden geboden welke zonder enig overleg en zonder mijn toestemming achteraf gewijzigd werden. Ik heb hier bezwaar tegen gemaakt echter Bas en zijn collega’s hebben nooit het fatsoen gehad om mijn bezwaar te beantwoorden, ook niet na herhaling van mijn bezwaar. Pure misleiding en ik zou dit geen vlekje durven noemen. Voor mij is deze misleiding de laatste druppel geweest om sinds die tijd nog te investeren via Collin en ik ben hier nog steeds boos over.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:18 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zit er ook in en ben blij dat het zo opgelost wordt.
Als die prive borgstelling zogenaamd materieel is dan had hij die paar maanden rente toch ook kunnen voorschieten?
Dan was de situatie weer een stuk beter uit te leggen geweest.
Nu neem ik die "nieuwe" borgstellingen met een korreltje zout.
De zogenaamde bankgarantie in deel 1 was ook opeens verdwenen.
Helemaal mee eens.

Laat duidelijk zijn dat ik ook hoop dat deze nieuwe propositie snel vol loopt en dat er nog voldoende investeerders te vinden zijn zodat ik mij inleg met nog wat rente terug krijg en dat het nu zo opgelost wordt. Laat een ieder hier gewaarschuwd zijn, dit is een partij die heel makkelijk met de belangen van andere omspringt en Collin ging hier heel makkelijk in mee en had schi*t aan al haar investeerders :R

Om ook nog even positief af te sluiten ben ik de mening toegedaan dat Geld voor elkaar het laatste half jaar duidelijk beter achter haar defaults aan gaat en zowaar bij twee van mijn projecten weer een betaling heeft kunnen binnen hengelen. Ik ben dan ook mijn investeringen weer rustig aan het oppakken bij ze maar uiteraard na hier meegelezen te hebben O-)

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowd001 op 11-10-2018 17:17:28 ]
pi_182455822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 15:25 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Update: de 2e versie van het betaalschema blijkt (wederom) een vervroegde aflossing te zijn. Het aantal projecten dat vervroegd aflost bij FNC loopt bij mij inmiddels op richting de 15%.
Het project Crediteuren Franchisehouder is gisteren bij FNC vervroegd afgelost, al na 9 van de 60 termijnen. De laatste termijn is wel iets eerder betaald, incl. rente, dit geeft een klein voordeeltje, maar niet zoals soms op andere platformen waarbij extra termijn(en) of extra rente betaald wordt bij voortijdige aflossing.
Bij mij valt het aantal vervroegde aflossingen tot nu toe nog mee (circa 1%), maar heb hier geen problemen mee.
pi_182461218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:11 schreef djh77 het volgende:
Na 2 nabetalingen van FNC hebben 12 van de 146 projecten de eind september annuïteit nog niet voldaan. Van de 12 projecten zijn er 7 reeds in default.
tot nu toe acceptabel voor mij.

Voor KoM projecten zijn 9 van de 38 nog niet voldaan
ik sta op 2 van 6, waaronder de paddenstoelenman, en wat mij vooral verbaast is het uitblijven van een update hierover.
Gelukkig heb ik nu precies al mijn eigen geld weer terug bij KOM (incl 4 compleet afgelost)....
pi_182467474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:00 schreef impact9 het volgende:

[..]

Al antwoord gekregen?
Nee, helaas nog niet. Ook de pitch is niet aangepast.
pi_182467860
Ik zie nu ook dat er bij Lenderspender in mijn geval ongveer een half procent al 3+ termijnen achterloopt met betalingen, dat had ik nog niet eerder gezien. (Ongeveer een procent loopt twee termijnen achter in mijn geval.) Erg benieuwd of Lenderspender op de lange termijn iets op zal leveren.
pi_182468071
Samsung Business Center
Project:18700 Zakelijk
Leendoel:Overname
Classificatie:5

Nieuwe @ GVE
Ziet er op het eerste gezicht goed uit
pi_182468412
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:31 schreef impact9 het volgende:
Samsung Business Center
Project:18700 Zakelijk
Leendoel:Overname
Classificatie:5

Nieuwe @ GVE
Ziet er op het eerste gezicht goed uit
Er is wel zo een in default. Zie nr. 37 in de OP lijst
pi_182468439
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 09:31 schreef impact9 het volgende:
Samsung Business Center
Project:18700 Zakelijk
Leendoel:Overname
Classificatie:5

Nieuwe @ GVE
Ziet er op het eerste gezicht goed uit
Er is eerder zo'n center gefinancieerd via GvE, en die zaak is best snel default gegaan. Alleen daarom al laat ik hem aan mij voorbij gaan.
pi_182468745
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Nee, helaas nog niet. Ook de pitch is niet aangepast.
Hij staat inmiddels open.
Ik heb hem meegepakt maar wacht de antwoorden nog even af of ik er mee doorga.
pi_182468749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Nee, helaas nog niet. Ook de pitch is niet aangepast.
Toch maar ingeschreven. Ik ga het ook navragen en als er geen antwoord komt trek ik de investering in binnen 14 dagen
pi_182468856
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

Toch maar ingeschreven. Ik ga het ook navragen en als er geen antwoord komt trek ik de investering in binnen 14 dagen
Bericht van gve ontvangen om 10:10: "Mijn dank voor uw e-mail. Uw constatering is juist. De waarde indicatie uit 2011 bestaat uit 2 percelen. Het perceel nummer 2479 van ruim 4800 m2 betreft landbouwgrond. Op dat deel is geen hypotheek gevestigd. Op beide kavels zal sprake zijn van een pos/neg verklaring".
pi_182468940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:14 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Bericht van gve ontvangen om 10:10: "Mijn dank voor uw e-mail. Uw constatering is juist. De waarde indicatie uit 2011 bestaat uit 2 percelen. Het perceel nummer 2479 van ruim 4800 m2 betreft landbouwgrond. Op dat deel is geen hypotheek gevestigd. Op beide kavels zal sprake zijn van een pos/neg verklaring".
Hoewel een pos/neg hypotheek verklaring niet zo sterk is als een hypotheek. Hebben wel de zekerheid dat de HA op dit moment van materiële aard is.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-10-2018 10:33:33 ]
pi_182468965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:14 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Bericht van gve ontvangen om 10:10: "Mijn dank voor uw e-mail. Uw constatering is juist. De waarde indicatie uit 2011 bestaat uit 2 percelen. Het perceel nummer 2479 van ruim 4800 m2 betreft landbouwgrond. Op dat deel is geen hypotheek gevestigd. Op beide kavels zal sprake zijn van een pos/neg verklaring".
+/- 0,5ha. Grondprijs landbouw is 60k per ha. Dat is niet veel. Meerwaarde zit waarschijnlijk in feit dat het meerwaarde voor het woningdeel is. Verklaard wel de WOZ waarde.
pi_182469013
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

+/- 0,5ha. Grondprijs is 60k per ha. Dat is niet veel. Meerwaarde zit waarschijnlijk in feit dat het meerwaarde van het woningdeel is.
er staat ook nog een grote schuur/bedrijfsgebouw op. daarnaast is agrarische grond direct aan een huis altijd wat meer waard. En ja taxaties zijn vaak te hoog. Toch denk ik dat we ons hier geen buil aan kunnen vallen.
pi_182469026
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 10:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

+/- 0,5ha. Grondprijs landbouw is 60k per ha. Dat is niet veel. Meerwaarde zit waarschijnlijk in feit dat het meerwaarde voor het woningdeel is. Verklaard wel de WOZ waarde.
Precies en dan lijkt er ook nog een grote elektriciteitsmast op het perceel te staan. Lijkt me ook niet echt lekker voor de waarde...
pi_182469196
Ik heb een aantal projecten via GvE die ooit default zijn gegaan. Enige tijd geleden heb ik een beetje onderzoek gedaan naar de personen achter deze projecten. Uit nieuwsgierigheid en om te weten of er nog een mogelijkheid zou zijn dat ik mijn geld ooit nog terug zou zien.. Ik vond 1 keer een persoon die veel verschillende bv's had en op ruime voet leek te leven (vaak op vakantie in het buitenland). Nu vraag ik mij af of hier juridisch gezien iets tegen te doen en te halen valt. Ik ken ook personen die met hun bedrijf om zijn gevallen en letterlijk geruime tijd aan de grond zaten en in de schuldsanering etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')