abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:41:48 #101
375570 crew  Cyan9
pi_182284652
Hebben jullie soms ook van die heerlijke loop-liedjes? Nummers waar je 10x beter/zelfverzekerder/relaxter op loopt, omdat het precies het juiste ritme of baseline heeft?

Dit is wat mij betreft een goed voorbeeld:
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:44:27 #102
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_182284691
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:45:06 #103
375570 crew  Cyan9
pi_182284707
quote:
Ooooh, da's een goeie!
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:47:58 #104
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_182284743
En deze, maar dat komt meer omdat ik dan aan de clip moet denken :P

Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:06:01 #105
368283 ato
pi_182284945
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:42 schreef Guanabana het volgende:
:P

Voor mensen die ook van country-achtige muziek houden, luister het album Traveller van Chris Stapleton, is héél goed.

Vooral dit nummer:


Oke, nu hou ik erover op want anders blijf ik aan de gang.
Dit vind ik wel lekker klinken.
Ik hoor ook een beetje Bon Jovi, maar ook andere rock/country in. Een mix zeg maar.

De hedendaagse muziek zoals op radio 538 en Q-Music draaien vind ik kopie op kopie op kopie.
Arianne Grande (ik vond geloof ik 1 nummer leuk) en hoe alle andere huppeltutjes heten.
Of tig Ed Sheerans.

Natuurlijk is het tegenwoordig moeilijk om originele muziek te maken, maar dappere experimentele muziek waardeer ik wel. Zoals deze zanger doet, country/rock, jaren 80 maar wel met een eigen stemgeluid'

Thomas Azier, Arcade Fire, My baby, Anouk etc doen dat. Ik hoor ook af en toe ABBA achtige/petshopboys/ Michael Jackson experimentjes. Dus geen excact kopies maar een sample en toch een ander geluid erin of unieke stem. Geweldig vind ik dat. Bruno Mars, daar hoor ik duidelijk een M. Jackson in of andere soul, disco funk nummers van de jaren 70, 80, 90 maar wel met een uniek stemgeluid.

ABBA, the Carpenters ( ja jongens zoek dit maar op), Simply Red, Gladys Night, Donna Summer, Diana Ross, Otis Redding, Petshopboys, The Cure, Simple minds, John Denver, Prince, Michael Jackson, The Eagle, Queen, Elvis Presley, ACDC, Meatloaf, Aalyah, Destiny's Child, Madonna, Beatles, Rolling Stones, David Bowie etc. Allemaal artiesten die een eigen, uniek stemgeluid hadden maar ook uniek muziek of image. Die nog steeds gecoverd worden of nagedaan, of slecht gekopieerd.
Ik kan de meeste muziek of zangers niet uit elkaar houden, van tegenwoordig.
Dat zegt niet dat ik alles slecht vind van nu. Ik vind Drake af en toe best goede muziek maken, hij doet dat met bekende samples experimenteert wel.
Ik vind Nederlandstalig ook af en toe heerlijk om te horen (vooral smart lappen).
Wisten jullie dat de Zangeres zonder naam, prachtige levensliederen zong met toen die tijd moderne teksten. Zij zong over homosexualiteit, prostituees, discriminatie over allachtonen, kinder dood etc.
Waar een taboe op lag in de jaren 60, 70.

Ik ben opera, country, blues, klassieke muziek later gaan waarderen, dat is het lekker worden van ouder worden, je krijgt een brede muziek smaak.

Ik ben ESF muziek voor en tijdens mijn tijd ook later gaan waarderen.

Dat waardeer ik ook in 'onze' Nexum ( mag ik dat zeggen, niet te betuttelend?).
Hij verdiept zich op jonge leeftijd in muziek en ESF. Gaat steeds verder terug.

Muziek kan toch passie zijn, je verdrietig maken, herkennen in teksten, sterk maken, vrolijk maken en mooie herinneringen aan doen houden. Het je laten dansen (ja ik doe het nog steeds, ook in mijn woonkamer).
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:09:49 #106
368283 ato
pi_182284996
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:41 schreef Cyan9 het volgende:
Hebben jullie soms ook van die heerlijke loop-liedjes? Nummers waar je 10x beter/zelfverzekerder/relaxter op loopt, omdat het precies het juiste ritme of baseline heeft?

Dit is wat mij betreft een goed voorbeeld:
Ja vaak als ik mij positief en stek wil voelen, neurie ik zachtjes en voel mij zelfverzekerd, ik loop ook recht op.
Soms vinden mensen mij een arrogante houding hebben.
Oh ja soms stop ik met neurien en ik ga door in mijn hoofd.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:17:01 #107
368283 ato
pi_182285092
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:41 schreef Cyan9 het volgende:
Hebben jullie soms ook van die heerlijke loop-liedjes? Nummers waar je 10x beter/zelfverzekerder/relaxter op loopt, omdat het precies het juiste ritme of baseline heeft?

Dit is wat mij betreft een goed voorbeeld:
Kijk hier hou ik van, het lijkt niet op een zoveelste Ariana Grande plaat. Dit hoor je ook niet op QMusic.
Lekker nummer. ^O^
Life can be a bitch, so like it..
pi_182285114
Carpenters _O_ hoef ik niet op te zoeken. Luister ik naar als ik een rustgevende stem wil horen.
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:26:29 #109
368283 ato
pi_182285180
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:18 schreef Guanabana het volgende:
Carpenters _O_ hoef ik niet op te zoeken. Luister ik naar als ik een rustgevende stem wil horen.
Yes, Yes, Yes. Er zijn weinig fans van het uniek stemgeluid van Karen en het prachtig samenzang met haar broer. De meesten vinden het zoet sappig.

Rainy days and mondays
_O_

Mijn zus had een prachtige stem en zong altijd the carpenters, voordat wij gingen slapen.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:27:47 #110
368283 ato
pi_182285192
Oh ja toch vind ik Dua Lippa leuk en iets beter dan menig zangeresje.
Ik vind haar ook een leuke sterke persoonlijkheid hebben.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:30:15 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182285218
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:26 schreef ato het volgende:

[..]

Yes, Yes, Yes.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182285275
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:26 schreef ato het volgende:

[..]

Yes, Yes, Yes. Er zijn weinig fans van het uniek stemgeluid van Karen en het prachtig samenzang met haar broer. De meesten vinden het zoet sappig.

Rainy days and mondays
_O_

Mijn zus had een prachtige stem en zong altijd the carpenters, voordat wij gingen slapen.
Het is ook wel zoetsappig en een beetje truttig en ik vind ook lang niet alles heel leuk.

Maar het is voor mij ook een soort jeugdsentiment, mijn vader draaide het weleens.
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 00:47:11 #113
368283 ato
pi_182285366
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:52:07 #114
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_182285406
quote:
Die is ook zeker lekker, maar muzikaal gezien staat Roundabout er mijlenver boven :P Owner of a Lonely Heart is ook meer radiohit (en ook terecht), Roundabout vooral een goed nummer.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:57:38 #115
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_182285458
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 01:12:19 #116
368283 ato
pi_182285597
Ik vind de tekst van The Eagles ook zo mooi, terecht iedere jaar hoog in de top 2000:


Michael Jackson had geen mooie stem, maar zijn muziek en Charisma was geweldig in de clips:


Op deze plaat kan ik niet stil zitten:



ABBA was toch geweldig:


Love it:




Prachtige zangeres en talent was zij:




De voorloper van the house en dance:

Mijn favoriet van the carpenters:


Kan ik ook niet stil op zitten:

Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 01:14:55 #117
368283 ato
pi_182285615
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 3 oktober 2018 @ 01:17:17 #118
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_182285638
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:14 schreef ato het volgende:

[..]

:o
Vreselijk nummer, behalve vandaag. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 02:13:18 #119
368283 ato
pi_182285877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 01:17 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Vreselijk nummer, behalve vandaag. :P
3 oktober wordt de dag, wat voor dag is het vandaag?
Vrienden, buren, liefdes, secretaressen, zussen, broers etc dag?
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 02:14:41 #120
368283 ato
pi_182285881
En niet vergeten deze grondleggers van de heerlijke bas muziek:

Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 oktober 2018 @ 08:48:28 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182287566
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:06 schreef ato het volgende:

[..]

Dit vind ik wel lekker klinken.
Ik hoor ook een beetje Bon Jovi, maar ook andere rock/country in. Een mix zeg maar.

De hedendaagse muziek zoals op radio 538 en Q-Music draaien vind ik kopie op kopie op kopie.
Arianne Grande (ik vond geloof ik 1 nummer leuk) en hoe alle andere huppeltutjes heten.
Of tig Ed Sheerans.

Natuurlijk is het tegenwoordig moeilijk om originele muziek te maken, maar dappere experimentele muziek waardeer ik wel. Zoals deze zanger doet, country/rock, jaren 80 maar wel met een eigen stemgeluid'

Thomas Azier, Arcade Fire, My baby, Anouk etc doen dat. Ik hoor ook af en toe ABBA achtige/petshopboys/ Michael Jackson experimentjes. Dus geen excact kopies maar een sample en toch een ander geluid erin of unieke stem. Geweldig vind ik dat. Bruno Mars, daar hoor ik duidelijk een M. Jackson in of andere soul, disco funk nummers van de jaren 70, 80, 90 maar wel met een uniek stemgeluid.

ABBA, the Carpenters ( ja jongens zoek dit maar op), Simply Red, Gladys Night, Donna Summer, Diana Ross, Otis Redding, Petshopboys, The Cure, Simple minds, John Denver, Prince, Michael Jackson, The Eagle, Queen, Elvis Presley, ACDC, Meatloaf, Aalyah, Destiny's Child, Madonna, Beatles, Rolling Stones, David Bowie etc. Allemaal artiesten die een eigen, uniek stemgeluid hadden maar ook uniek muziek of image. Die nog steeds gecoverd worden of nagedaan, of slecht gekopieerd.
Ik kan de meeste muziek of zangers niet uit elkaar houden, van tegenwoordig.
Dat zegt niet dat ik alles slecht vind van nu. Ik vind Drake af en toe best goede muziek maken, hij doet dat met bekende samples experimenteert wel.
Ik vind Nederlandstalig ook af en toe heerlijk om te horen (vooral smart lappen).
Wisten jullie dat de Zangeres zonder naam, prachtige levensliederen zong met toen die tijd moderne teksten. Zij zong over homosexualiteit, prostituees, discriminatie over allachtonen, kinder dood etc.
Waar een taboe op lag in de jaren 60, 70.

Ik ben opera, country, blues, klassieke muziek later gaan waarderen, dat is het lekker worden van ouder worden, je krijgt een brede muziek smaak.

Ik ben ESF muziek voor en tijdens mijn tijd ook later gaan waarderen.

Dat waardeer ik ook in 'onze' Nexum ( mag ik dat zeggen, niet te betuttelend?).
Hij verdiept zich op jonge leeftijd in muziek en ESF. Gaat steeds verder terug.

Muziek kan toch passie zijn, je verdrietig maken, herkennen in teksten, sterk maken, vrolijk maken en mooie herinneringen aan doen houden. Het je laten dansen (ja ik doe het nog steeds, ook in mijn woonkamer).
Dit, dit, dit, dit!!!!! DIT!!! Dit stukje had ik kunnen schrijven _O_

Carpenters _O_
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 08:59:03 #122
368283 ato
pi_182287699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit, dit, dit, dit!!!!! DIT!!! Dit stukje had ik kunnen schrijven _O_

Carpenters _O_
Dank je Kyran.
Wat leuk als rock liefhebber, dat je voor The Carpenters een buiging maakt.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 oktober 2018 @ 09:07:49 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182287813
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:59 schreef ato het volgende:

[..]

Wat leuk als rock liefhebber, dat je voor The Carpenters een buiging maakt.
Ik luister dan wel veel rock & metal, maar kan heel veel muziek waarderen. Heb thuis platen van ABBA liggen, maar ook The Prodigy, AC/DC, Queen, Metallica, Fleetwood Mac etc (en nog wat obscure bands). Had al Michael Jackson platen toen ik 15 was. Oh, heb ook nog Grease LP liggen hier, heerlijk toch.

Van de moderne artiesten kan ik prima een Lady Gaga hebben bijvoorbeeld. Misschien niet de meest geniale nummers, maar wel een unieke persoonlijkheid. Bruno Mars heeft prima nummers. Het zijn allemaal artiesten die ik thuis niet op zou zetten, maar dan wil niet zeggen dat ik het niet waardeer.

Verder is het op dit moment een groot generieke rotzooi wat op de radio komt. Als er dan weer iets moois komt is het vaak van een artiest uit de jaren 70-90 (hallo Mr. Mccartney).

Hell, ik heb nog vaak Hvale Ne op staan thuis :D (ook omdat mijn dochtertje dat geweldig vindt).

Muziek is een van de mooiste dingen die er is en hoe ruimer je denkt hoe meer plezier je er aan kan beleven. Meebleren met ABBA of Grease, uit je dak gaan met Prodigy, genieten van een gitaarsolo, wegdromen op stemgeluid van Nicks .....

_O_ Muziek _O_
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2018 @ 09:16:55 #124
368283 ato
pi_182287895
OK leuk, heb ik ook hoor.
Ik heb geen Bruno Mars cd's, maar waardeer hem wel als muzikant.
Lady GaGa ook, is ook veelzijdig en schrijft eigen muziek.

Weet je wat ik ook goed vind is Skrilexx. Ook experimentele muziek.

Als ik wakker word zet ik de radio aan, radio 2 dat is nog prima divers.
Als ik huishoudelijke, praktische taken moet doen zet ik oude muziek op waar ik behoefte aan heb.
Ik hou vooral van een flinke bass, dus zet mijn Blue tooth en you tube aan.
Maar in de middag hoor en niet lang, ivm geluidsoverlast.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 oktober 2018 @ 09:23:21 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182287959
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 09:16 schreef ato het volgende:
OK leuk, heb ik ook hoor.
Ik heb geen Bruno Mars cd's, maar waardeer hem wel als muzikant.
Lady GaGa ook, is ook veelzijdig en schrijft eigen muziek.

Weet je wat ik ook goed vind is Skrilexx. Ook experimentele muziek.

Als ik wakker word zet ik de radio aan, radio 2 dat is nog prima divers.
Als ik huishoudelijke, praktische taken moet doen zet ik oude muziek op waar ik behoefte aan heb.
Ik hou vooral van een flinke bass, dus zet mijn Blue tooth en you tube aan.
Maar in de middag hoor en niet lang, ivm geluidsoverlast.
Skrillex! Ik kende ze niet, totdat Korn een album uitbracht waar ze wat nummers samen met Skrillex hadden gemaakt. Heerlijk is dat!

Deze vind ik echt lekker :D

Totaal iets anders, maar altijd heerlijk: Tool :D Als je het niet kent een keer Lateralus album op zoeken. Echt 1 van mijn fav. albums.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')