Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.quote:
Al hef je er 500% belasting op, dan is het in de regel nog steeds een goede deal zodra je Parijs/londen/copenhagen/wenen voorbij bentquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.
Dat is dan helemaal bueno.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al hef je er 500% belasting op, dan is het in de regel nog steeds een goede deal zodra je Parijs/londen/copenhagen/wenen voorbij bent
Al maak je het 500% duurder, wat helemaal niet kan, is het het nog steeds waard.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is dan helemaal bueno.
Het gaat om de kerosine hè, het wordt op den duur ook aantrekkelijk om duurzame brandstoffen te gebruiken voor het vliegtuig omdat dat fiscaal gedreven goedkoper wordt.
Want?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Al maak je het 500% duurder, wat helemaal niet kan, is het het nog steeds waard.
Maar wel enorm belangrijk, voor de Randstad is Eindhoven daarom compleet niet interessant.quote:
Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want?
Okay dan is dat het toch waard? Ik stel dat alternatieven sneller beschikbaar zijn.
vanaf den haag scheelt het een half uurtje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar wel enorm belangrijk, voor de Randstad is Eindhoven daarom compleet niet interessant.
Een uur ligt meer in de richting, met de trein zelfs nog langer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
vanaf den haag scheelt het een half uurtje.
Nouuuuuuuuquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een uur ligt meer in de richting, met de trein zelfs nog langer.
Niks mis met efficiency, maar die kerosine wordt natuurlijk wel sneller vervangen voor duurzame brandstof als die 5x zo duur wordt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.
Maar wat stel je dan voor? 21% btw, accijns belasten? Dat sommetje heeft iemand al wel eens gemaakt. https://www.bjmgerard.nl/?p=5866 . Gaan we er 20 euro op achteruit. Is je retourtje eindhoven barca geen 50 euro maar 80.
Tegen 288 euro voor een tgv retourtje waarbij je 11 uur onderweg bent.
Al hef je dan nog 100% groenlinks heffing en 100% fuckyou-heffing. Dan nog is transavia goedkoper. En als je dan nog eens 100% fuckvliegtuigen heffing invoert kom je in de buurt. En NOG gaan mensen liever vliegen, omdat het ze 5x zo weinig tijd kost.
Zullen bepaalde mensen dan niet meer gaan? Zeker. Maar dat is even het punt niet. Vliegen is gewoon belachelijk veel efficienter dan de trein of bus. En daarom VEEL goedkoper.
Als je het doet zou je het Europees moeten doen dmv een milieuheffing op vliegen welke gestoken wordt in OV of andere vormen van schoon vervoer. Dan wordt vliegen duurder en OV goedkoper.quote:Op maandag 1 oktober 2018 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik wil best de aanname maken dat voor verre reizen het ov enorm duur en voor veel gezinnen vrijwel onbetaalbaar is. Het vliegtuig daarentegen is een stuk goedkoper, al zijn de oorzaken daarvan wellicht niet helemaal fair.
Maar als je alleen het vliegtuig duurder maakt en verder niks treft dat de minder vermogende burger vrij zwaar. Nu weet ik wel dat veel mensen hier op FOK! die mensen nauwelijks als mensen zien, maar toch...
Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.
Maar wat stel je dan voor? 21% btw, accijns belasten? Dat sommetje heeft iemand al wel eens gemaakt. https://www.bjmgerard.nl/?p=5866 . Gaan we er 20 euro op achteruit. Is je retourtje eindhoven barca geen 50 euro maar 80.
Tegen 288 euro voor een tgv retourtje waarbij je 11 uur onderweg bent.
Al hef je dan nog 100% groenlinks heffing en 100% fuckyou-heffing. Dan nog is transavia goedkoper. En als je dan nog eens 100% fuckvliegtuigen heffing invoert kom je in de buurt. En NOG gaan mensen liever vliegen, omdat het ze 5x zo weinig tijd kost.
Zullen bepaalde mensen dan niet meer gaan? Zeker. Maar dat is even het punt niet. Vliegen is gewoon belachelijk veel efficienter dan de trein of bus. En daarom VEEL goedkoper.
ga je dan ook nog even in op de getallen in mijn post?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.
Die bedragen zijn zo belachelijk laag omdat ze kunstmatig laag worden gehouden door onrechtmatige belastingvoordelen, uitbuiting van het personeel, de marges opzoeken wat betreft veiligheid (de grenzen opzoeken van de minimale hoeveelheid brandstof die je aan boord mag hebben bijvoorbeeld), en omdat externatliteiten zoals milieuschade niet eerlijk worden doorbelast (er zit niet eens accijns op kerosine)!
Dit heb ik ook in het andere topic al gepost, maar mensen zouden eigenlijk moeten stoppen met vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet etc. en zichzelf die vrijwillige vernedering niet moeten aandoen.
4 cent per kilometer is echt mega weinig, maar dat is per reiziger dan ook neem ik aan, hoeveel reizigers per vliegtuig neem je dan aan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 15:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
ga je dan ook nog even in op de getallen in mijn post?
De getallen vallen best wel mee...
Eens. Maar als individu kiest bijna iedereen voor de goedkoopste. Beter beleid moet dus door een overheid afgedwongen worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.
Die bedragen zijn zo belachelijk laag omdat ze kunstmatig laag worden gehouden door onrechtmatige belastingvoordelen, uitbuiting van het personeel, de marges opzoeken wat betreft veiligheid (de grenzen opzoeken van de minimale hoeveelheid brandstof die je aan boord mag hebben bijvoorbeeld), en omdat externatliteiten zoals milieuschade niet eerlijk worden doorbelast (er zit niet eens accijns op kerosine)!
Dit heb ik ook in het andere topic al gepost, maar mensen zouden eigenlijk moeten stoppen met vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet etc. en zichzelf die vrijwillige vernedering niet moeten aandoen.
Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?quote:
op verzoek en het past hier net zo goed lijkt mequote:Op dinsdag 2 oktober 2018 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?
Klopt, het past hier ook prima.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 16:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
op verzoek en het past hier net zo goed lijkt me
Wat doet die belasting dan precies aan compenseren? Welke milieuwinst haal je precies uit belasting heffen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.
Ja en ondertussen elke dag vlees eten, boodschappen doen met je auto... Oh en klagen over elektrische autos want deze produceren geen vroem vroem geluid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen.
Ik denk omdat de nieuwswaarde volledig genegeerd wordt en het een vrij bizarre discussie geworden is voor NWS.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?
Er rijdt een directe busverbinding van het station naar het vliegveld, in 15 minuten. Verder ben je dan binnen 10 minuten door de douane en bij je gate. Met de extra bustijd toch sneller als Schiphol met de veel ver weg liggende gates en douane drukte.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
nee, was zoals gezegd op verzoek van 1 van de huismods hierquote:Op dinsdag 2 oktober 2018 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik denk omdat de nieuwswaarde volledig genegeerd wordt en het een vrij bizarre discussie geworden is voor NWS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |