abonnement Unibet Coolblue
pi_182267377
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De liberalen hebben altijd de mond vol over vrije markten, een markt is vrij als er op alle gebieden een gelijk speelveld is. Door alle voordelen die de luchtvaart ten opzichte van elk ander vervoer heeft is er geen vrije markt.
Hoe kan de bus concurreren met vliegen? En de trein dan? Wie gaat er miljarden investeren in spoor en onderhoud?
pi_182267483
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:58 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hoe kan de bus concurreren met vliegen? En de trein dan? Wie gaat er miljarden investeren in spoor en onderhoud?
Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen. :D
pi_182267997
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
nee, die maken zelf geen gebruik van die service dus het raakt ze niet.
pi_182268012
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt bijv met vliegtax vliegen al duurder maken, zodat het aantal vluchten met 10% afneemt.
hebben ze al eens geprobeerd. zolang de omliggende landen niet hetzelfde doen wijkt iedereen mooi uit naar Dusseldorf en Brussel. Overigens is het nu al dat veel vluchten van uit Nederland veel duurder zijn.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:47:13 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182268138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

hebben ze al eens geprobeerd. zolang de omliggende landen niet hetzelfde doen wijkt iedereen mooi uit naar Dusseldorf en Brussel. Overigens is het nu al dat veel vluchten van uit Nederland veel duurder zijn.
Prima toch! Zijn wij er vanaf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182268914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

nee, die maken zelf geen gebruik van die service dus het raakt ze niet.
wat een aanname weer. Dat iedere tokkie tegenwoordig nog kan vliegen komt alleen door de voordelen die de luchtvaart ten opzichte van andere sectoren heeft. :P
pi_182269001
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wat een aanname weer. Dat iedere tokkie tegenwoordig nog kan vliegen komt alleen door de voordelen die de luchtvaart ten opzichte van andere sectoren heeft. :P
Daar zouden ze dan maar mee moeten kappen, dan maar niet vliegen...
Nou ja mij maakt toch gen drol uit, ik houd toch niet van reizen...
pi_182269760
Ik ben een egoïst, ik heb 6 vluchten geboekt omdat het goedkoop is maar ben het er compleet mee eens dat die lage prijzen geschift zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:55 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182271519
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke dus de vliegtuigtickets moeten duurder, oke... dat kan... Maar wat zijn de alternatieven dan? Want de trein of de bus wordt niet goedkoper, het vliegtuig was alleen te goedkoop. Dus moeten de arme mensen maar lekker rondom Nederland blijven vakantie vieren. Meer verdienen ze blijkbaar niet.
Net als met alcohol hoger belasten. Wie wordt er mee gepakt? De minder bedeelden.

Niet heel erg eerlijk, want rijkeren boeit het geen ene moer of ze meer moeten betalen, die kunnen het toch wel.

Tevens de belasting waar we het over hebben, een paar 10tjes, gaat echt geen zoden aan de dijk leggen om vluchten te verminderen. Het is gewoon een ordinaire belastinggraaimaatregel. Of net de grens die zegt tegen mensen om van Brussel, Weeze of Dusseldorf te gaan vliegen. Dan vertrekt werkgelegenheid uit NL om naar de buurlanden te gaan, terwijl de totale Co2 uitstoot gewoon hetzelfde blijft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:54:36 #85
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182271587
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Het idee is natuurlijk als je ergens de belasting op verhoogt, dat die ergens anders verlaagt wordt. Waarom niet belasting op vliegen en als ruil daarvoor lagere inkomstenbelasting? Kan je zelf kiezen wat je met je geld doet. Of nog beter, belasting op vliegen, in ruil daarvoor lagere inkomstenbelasting, plus nog een extra belastingverlaging op inkomsten omdat het kan.
pi_182271693
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef wollah het volgende:
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappijen vliegt
Ach, als je een weekendje weg wil en alleen handbagage hebt is het prima te doen.
Zodra je gewone koffers hebt kun je net zo goed KLM nemen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182271742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net als met alcohol hoger belasten. Wie wordt er mee gepakt? De minder bedeelden.

Niet heel erg eerlijk, want rijkeren boeit het geen ene moer of ze meer moeten betalen, die kunnen het toch wel.

Tevens de belasting waar we het over hebben, een paar 10tjes, gaat echt geen zoden aan de dijk leggen om vluchten te verminderen. Het is gewoon een ordinaire belastinggraaimaatregel. Of net de grens die zegt tegen mensen om van Brussel, Weeze of Dusseldorf te gaan vliegen. Dan vertrekt werkgelegenheid uit NL om naar de buurlanden te gaan, terwijl de totale Co2 uitstoot gewoon hetzelfde blijft.
Het alternatief moet relatief goedkoop worden, daarnaast moet via die belasting de negatieve effecten van CO2 uitstoot worden teruggedraaid door groene projecten bijvoorbeeld. Je kunt het ook als schadevergoeding zien voor de schade aan het milieu dat je op een andere manier besteedt omdat je die schade verder wel prima vindt.

Maar dat het schade berokkend en dat het hypocriet is om een uitzondering voor vliegen te maken is evident.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182271771
Bedankt Rutte
Gino ♥
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:06:52 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182271797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het alternatief moet relatief goedkoop worden, daarnaast moet via die belasting de negatieve effecten van CO2 uitstoot worden teruggedraaid door groene projecten bijvoorbeeld. Je kunt het ook als schadevergoeding zien voor de schade aan het milieu dat je op een andere manier besteedt omdat je die schade verder wel prima vindt.

Maar dat het schade berokkend en dat het hypocriet is om een uitzondering voor vliegen te maken is evident.
Leg er dan een bos van aan of stop het in R&D. Nu gaat het gewoon de pot in en worden er uitkeringen van betaald. Dan heb je een verhaal, nu is het geldklopperij om belastinggaten te dichten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182271832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leg er dan een bos van aan of stop het in R&D. Nu gaat het gewoon de pot in en worden er uitkeringen van betaald. Dan heb je een verhaal, nu is het geldklopperij om belastinggaten te dichten.
Als jouw auto total loss is en je krijgt 500 euro mag je toch ook zelf bepalen of je een nieuwe auto koopt of dat je voortaan met de trein gaat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182271928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:51 schreef ludovico het volgende:
Ik ben een egoïst, ik heb 6 vluchten geboekt omdat het goedkoop is maar ben het er compleet mee eens dat die lage prijzen geschift zijn.
Heerlijk toch 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182271935
Was het eerder het instap tarief bij treinen 50 euro ?
En zo ja, was NS dan toen nog genationaliseerde bedrijf ?
pi_182271943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Heerlijk toch voor 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
Milieuvernieler :P
pi_182271948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Heerlijk toch voor 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
Accijns op brandstof is like, 50% van de prijs toch? 10cent per kilometer is alsnog spot goedkoop maar dat duidt meer de efficiency aan van die industrie dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:44:51 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272506
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jouw auto total loss is en je krijgt 500 euro mag je toch ook zelf bepalen of je een nieuwe auto koopt of dat je voortaan met de trein gaat?
Verpak het dan niet als '500 voor uw auto'. De vliegtax wordt verpakt als 'milieubelasting'.

Klopt niet. Doe er dan wat mee om het milieu te verbeteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verpak het dan niet als '500 voor uw auto'. De vliegtax wordt verpakt als 'milieubelasting'.

Klopt niet. Doe er dan wat mee om het milieu te verbeteren.
Hoe wil je het dan noemen? Milieu boete? Milieu compensatie? Blijft altijd belasting als het aan de staat wordt afgedragen, definitie spelletjes heeft allemaal niet zoveel zin man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:47:29 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Milieu boete? Milieu compensatie? Blijft altijd belasting als het aan de staat wordt afgedragen, definitie spelletjes heeft allemaal niet zoveel zin man.
Gaat het niet om. Er moet datgene mee gedaan worden waarvoor het bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Er moet datgene mee gedaan worden waarvoor het bedoeld is.
De staat investeert ook een hoop int milieu. Dat op de marges dicteren hoe het moet worden besteed zal nimmer efficiënt zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:50:58 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

De staat investeert ook een hoop int milieu. Dat op de marges dicteren hoe het moet worden besteed zal nimmer efficiënt zijn.
Welke hoop? Dat miljard wat de ODE al opbrengt?
Als je ergens geld aan binnenharkt voor een reden, moet je het ook investeren en niet op de grote hoop gooien, dan wordt het een ordinaire belasting die zijn doel voorbij schiet en alleen geld uit de zakken klopt zonder enig positief effect. Dat is hier het geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke hoop? Dat miljard wat de ODE al opbrengt?
Als je ergens geld aan binnenharkt voor een reden, moet je het ook investeren en niet op de grote hoop gooien, dan wordt het een ordinaire belasting die zijn doel voorbij schiet en alleen geld uit de zakken klopt zonder enig positief effect. Dat is hier het geval.
Nou nee, wat jij wilt is dat we het een bestemming geven... Het is en blijft een compensatie voor schade... Zoals die auto.

Hoe wil je het dan noemen??? Je mag het geen milieu belasting noemen van jou, waarom niet?

Inkomstenbelasting wordt toch ook niet in directe zin in inkomen besteed?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')