abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:34:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263486
quote:
Ryanair geeft winstwaarschuwing en schrapt Eindhoven als basis
VANDAAG, 11:06 AANGEPAST OM 15:17ECONOMIE

ANP

Ryanair gaat minder winst maken dan gedacht en geeft een winstwaarschuwing af. De aanhoudende arbeidsonrust en stakingen leidden tot veel annuleringen, kosten en minder passagiers. Vooral de boekingen voor de herfstvakanties en de kerstperiode lopen terug. Daarnaast loopt de olieprijs op en kijkt Ryanair aan tegen een brandstofrekening die 500 miljoen euro hoger is.

Er werd tot nu toe uitgegaan van een winst van tussen de 1,25 en 1,35 miljard euro. Dat is nu verlaagd naar 1,1 tot 1,2 miljard.

De Ierse budgetvliegmaatschappij gaat ook schrappen in drie Europese hubs. Basis Eindhoven verliest de vier toestellen. Voortaan wordt vanuit een buitenlandse thuisbasis op Eindhoven gevlogen. Ook Bremen sluit en Niederrhein gaat naar drie toestellen. Volgens Ryanair zijn alle klanten die hiermee te maken hebben inmiddels via e-mail of sms op de hoogte gebracht.

'Angst zaaien'
Het is niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor de ongeveer 50 piloten en de 100 man cabinepersoneel die in Eindhoven zijn gestationeerd. Ryanair zegt met de piloten en het cabinepersoneel in overleg te willen om het verlies aan banen zo klein mogelijk te houden. Vanaf Eindhoven heeft de prijsvechter nu 155 vluchten per week, als de basis opgeheven wordt zijn dat er nog 130.

"We bieden onze piloten een plek aan op andere Ryanair-bases, maar omdat we te veel cabinepersoneel hebben voor de winterperiode bekijken we wat mogelijk is qua onbetaald verlof en andere maatregelen om baanverlies te beperken."

Pilotenvakbond VNV en FNV Luchtvaart zijn boos. "Ryanair moet stoppen met angst zaaien en intimideren," zegt piloten-woordvoerder Joost van Doesburg. VNV vreest de gevolgen van de sluitingsplannen van Eindhoven. "Alle vluchten met eigen personeel van basis Eindhoven zijn na 5 november niet meer te boeken, dus het is ze echt menens. Maar we zullen ons met hand en tand verzetten tegen het sluiten van de basis in Eindhoven."

Volgens Asmae Hajjari van FNV Luchtvaart moet het plan om Eindhoven te sluiten al langer op de plank hebben gelegen. "Ryanair doet dit enkel en alleen om zich niet te hoeven houden aan werknemersrechten. Het is voor ons volstrekt onaanvaardbaar dat het personeel is opgedragen binnen enkele weken te verhuizen en het werk vanaf een andere vliegbasis in Europa te hervatten of anders te worden ontslagen."
https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-als-basis.html

Hopelijk wordt het voorgoed geschrapt. De vliegindustrie is extreem vervuilend en overlastgevend in verhouding tot de economische voordelen die het biedt. In de driehoek Den Bosch, Eindhoven en Tilburg hebben meer dan een miljoen mensen last van Eindhoven Airport. Dit om een paar miljoen winst te maken en wat grotendeels laagwaardige arbeid in stand te houden. Je kunt beter inzetten op de high-tech industrie, en Schiphol is ook nog om de hoek.

Verder is Ryanair natuurlijk een bedrijf dat zowel haar eigen werknemers uitbuit als op slinkse wijze haar klanten het vel over de oren probeert te trekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263597
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?

En TS ik ben het eens met het vervuilende aspect maar hoe wil je in vredesnaam de vliegindustrie een halt toeroepen? Dat vergt echt een diepe verandering van de mens.
pi_182263602
Mag hopen dat heel Ryanair verdwijnt, samen met EasyJet. Als je goedkoop wilt reizen ga je maar met de bus, niet met een globalistisch vehikel dat werknemers uitbuit en passagiers in gevaar brengt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:39:39 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263623
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef oranjevogel1 het volgende:
Mag hopen dat heel Ryanair verdwijnt, samen met EasyJet. Als je goedkoop wilt reizen ga je maar met de bus, niet met een globalistisch vehikel dat werknemers uitbuit en passagiers in gevaar brengt.
Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263627
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:38 schreef Handleiding het volgende:
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?
Die vliegen vanaf andere bassisen naar Eindhoven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263660
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die vliegen vanaf andere bassisen naar Eindhoven.
ah zo. Een vlucht naar pak m beet Valencia is een retourvlucht naar de Ryanair basis Valancia?
pi_182263665
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Fiscale maatregelen zijn niet direct nodig. Wel meer overheidstoezicht. Ook zouden er maatregelen getroffen moeten worden tegen maatschappijen uit de golfregio die oneigenlijke staatssteun genieten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263679
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:41 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ah zo. Een vlucht naar pak m beet Valencia is een retourvlucht naar de Ryanair basis Valancia?
Dat zou goed kunnen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:42:36 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182263690
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappijen vliegt
#KICKOUTZP
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:42:50 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263692
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:38 schreef Handleiding het volgende:
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?

En TS ik ben het eens met het vervuilende aspect maar hoe wil je in vredesnaam de vliegindustrie een halt toeroepen? Dat vergt echt een diepe verandering van de mens.
Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263695
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef wollah het volgende:
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappiej vliegt
Jij moet je eerste vlucht nog maken SecretPret.
pi_182263749
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:
waardoor tickets bizar goedkoop zijn
Niet alle tickets zijn bizar goedkoop. Ik zie liever dat er gereguleerd gaat worden aan de hand van landingsrechten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:45:35 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263750
Nederland als welvarend en geavanceerd land zou sowieso alle industrie die extreem veel vervuilt en overlast bezorgt moeten ontmoedigen. Dan heb ik het over varkenshouderijen, vrachtwagens, vliegverkeer etc. Wij kunnen ons dat veroorloven. We hoeven geen pauperindustrieėn in ons land te tolereren voor een paar centjes. Als je geld genoeg hebt ga je ook niet in je tuin bruinkool stoken om je huis te verwarmen als dat twee tientjes goedkoper is. Typisch paupergedrag van de VVD om dit juist allemaal wel aan te moedigen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263767
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:41 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Fiscale maatregelen zijn niet direct nodig. Wel meer overheidstoezicht. Ook zouden er maatregelen getroffen moeten worden tegen maatschappijen uit de golfregio die oneigenlijke staatssteun genieten.
Het feit dat er geen fiscale maatregel op vliegen is, maar wel op auto's, bussen en treinen is een fiscale maatregel op zichzelf.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:46:41 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263770
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet alle tickets zijn bizar goedkoop. Ik zie liever dat er gereguleerd gaat worden aan de hand van landingsrechten.
Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:46:47 #16
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_182263771
oei oei, nog maar 1,1 miljard winst in plaats van 1,25. Dat wordt de broek aanhalen voor Ryanair en de aandeelhouders. Minimaal 3 van de 7 dagen per week op water en brood, anders komen ze de maand niet meer door.
pi_182263782
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Je bent dus een groot voorstander van maatschappijen als Ryanair begrijp ik?
pi_182263789
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:
Nederland als welvarend en geavanceerd land zou sowieso alle industrie die extreem veel vervuilt en overlast bezorgt moeten ontmoedigen. Dan heb ik het over varkenshouderijen, vrachtwagens, vliegverkeer etc. Wij kunnen ons dat veroorloven. We hoeven geen pauperindustrieėn in ons land te tolereren voor een paar centjes. Als je geld genoeg hebt ga je ook niet in je tuin bruinkool stoken om je huis te verwarmen als dat twee tientjes goedkoper is. Typisch paupergedrag van de VVD om dit juist allemaal wel aan te moedigen.
Opzich hebben we ook landbouw en industrie nodig. Van alleen diensten kunnen we het niet hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263794
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Nee helemaal eens. Maar leuk al die ideeėn en MVO managers enzo. Maar willen we echt wat doen aan deze praktijken, dan moeten wij als mens luxe inleveren en dat is een moeilijke opgave. Vanuit duurzame gedachte kan je een pakketje uit China niet in twee dagen leveren of de winkelvoorraden bijvullen binnen 24 uur. We kunnen nu in 3 uur in hartje Barcelona staan, krijg een minder alternatief er maar eens door. Dan betalen 'we' maar meer dmv een tax.
pi_182263805
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
pi_182263833
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Om uiteindelijk tot een beter resultaat te komen niet.
pi_182263834
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Waarom? Treinen zijn totaal inefficiėnt. Zelfs met miljarden aan overheidssteun zijn hogesnelheidslijnen nauwelijks levensvatbaar. Vliegen is niet zwaar belast, maar in ieder geval niet zwaar gesubsidieerd zoals treinreizen. Als het economisch haalbaar zou zijn, heb ik verder niets tegen treinen, maar dat blijkt het in de praktijk totaal niet.
pi_182263835
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Dat is niet altijd mogelijk op langere vluchten en minder populaire bestemmingen. Juist degene die korte vluchtjes maken en dat de hele dag herhalen kunnen zich de nieuwste vliegtuigen veroorloven, laat dat nu net de prijsvechters zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263868
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:50 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Om uiteindelijk tot een beter resultaat te komen niet.
Ik vind van wel. Als je een bepaald iets wil promoten zou je dat beter moeten doen door de belasting daarop te verlagen. Niet om de belasting van alle andere dingen maar te verhogen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:52:57 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263879
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Opzich hebben we ook landbouw en industrie nodig. Van alleen diensten kunnen we het niet hebben.
Dat klopt wel. Maar we moeten kijken naar de verhouding overlast/vervuiling/ruimtebeslag tov hetgeen het ons biedt.
Heel veel industrie biedt veel -hoogwaardige- werkgelegenheid en vooruitgang ten opzichte van weinig overlast, kijk bijv naar ASML, AKZO. Ook strengere regelgeving kan het verbeteren.

Om nu het hele platteland vol te zetten met megastallen om 80% daarvan weer te exporteren vind ik zonde. Het buitengebied ziet er niet meer uit, vrachtwagens rijden af en aan voor de bevoorrading,busladingen Polen om er te werken, stankoverlast, etc. Idem voor de 'transportsector'. Mega-veel fijnstof in Nederland (hoogste van Europa met Vlaanderen en Noord-Italiė), heel veel overlast voor mensen door alle files die ze veroorzaken, veel ruimtebeslag door alle wegen. En wat levert het op? Er wordt niet getankt in Nederland en de chauffeurs hebben loonbelasting in Letland, Polen, Roemenķė. Onze wegen worden stukgereden doordat er extra veel slijtage ontstaat. Netto kost het de Nederlander geld, om een handjevol ondernemers wat te laten verdienen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263881
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Beetje eenzijdige weergave. We leven nu in een wereld waarin de druipend vette sigarettenrook der transport geen belasting hoeft te betalen en als je een broccoli wil kopen de prijs 3x over de kop gaat door belasting. Een middenweg lijkt mij beter ja. Zelfs als dat betekend dat mijn frikandel duurder gaat worden zolang mijn spuitje maar evenredig goedkoper wordt.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:54:01 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263900
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Ik vraag niet om meer belasting. Laat de BTW op groenten en fruit dan maar op 6%.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263906
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Beetje eenzijdige weergave. We leven nu in een wereld waarin de druipend vette sigarettenrook der transport geen belasting hoeft te betalen en als je een broccoli wil kopen de prijs 3x over de kop gaat door belasting. Een middenweg lijkt mij beter ja. Zelfs als dat betekend dat mijn frikandel duurder gaat worden zolang mijn spuitje maar evenredig goedkoper wordt.
Als ik de belasting op vet eten verdrievoudig wordt het spruitje verhoudingsgewijs ook goedkoper. Dat doet echter niets af aan de absolute prijs.
pi_182263911
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Als je een bepaald iets wil promoten zou je dat beter moeten doen door de belasting daarop te verlagen. Niet om de belasting van alle andere dingen maar te verhogen.
Het is niet goed voor mens en milieu om een race te maken naar beneden (race to the bottom) En het promoten van veel te lage vliegtickets al helemaal niet, kerosine is een gas dat eens op zal raken.
pi_182263917
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd mogelijk op langere vluchten en minder populaire bestemmingen. Juist degene die korte vluchtjes maken en dat de hele dag herhalen kunnen zich de nieuwste vliegtuigen veroorloven, laat dat nu net de prijsvechters zijn.
Leuk maar de uitstoot, of welke milieu gedachte ook, gaat niet anders worden als de industrie geen stimulans krijgt om te stoppen. En krijg bij de consument maar eens uit zijn hoofd, vandaag de dag, dat hij niet simpel een zonvakantie boekt of een pakketje uit China met één druk op de knop thuisbezorgd krijgt.
pi_182263941
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is niet goed voor mens en milieu om een race te maken naar beneden (race to the bottom) En het promoten van veel te lage vliegtickets al helemaal niet, kerosine is een gas dat eens op zal raken.
Voorlopig is er nog genoeg hoor. Denk dat dat nog minstens 50-100 jaar duurt voor de fossiele brandstoffen echt onbetaalbaar zijn geworden. Tegen die tijd ben ik toch al dood of bijna dood.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:56:37 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263961
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is niet altijd mogelijk op langere vluchten en minder populaire bestemmingen. Juist degene die korte vluchtjes maken en dat de hele dag herhalen kunnen zich de nieuwste vliegtuigen veroorloven, laat dat nu net de prijsvechters zijn.
In de driehoek Eindhoven-Tilburg-Den Bosch is het achtergrondlawaai van vliegtuigen het afgelopen jaar eigenlijk permanent geworden. niet extreem hard, maar wel telkens een gebrom van vliegtuigen op de achtergrond. Van 07:00 tot 23:00. Wandelen in een natuurgebied als de Kampina is hierdoor veel minder rustig geworden. Dat zijn wel de goedkope vluchten. Het is niet zo heel hard, maar wel permanent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263971
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar we moeten kijken naar de verhouding overlast/vervuiling/ruimtebeslag tov hetgeen het ons biedt.
Heel veel industrie biedt veel -hoogwaardige- werkgelegenheid en vooruitgang ten opzichte van weinig overlast, kijk bijv naar ASML, AKZO. Ook strengere regelgeving kan het verbeteren.

Om nu het hele platteland vol te zetten met megastallen om 80% daarvan weer te exporteren vind ik zonde. Het buitengebied ziet er niet meer uit, vrachtwagens rijden af en aan voor de bevoorrading,busladingen Polen om er te werken, stankoverlast, etc. Idem voor de 'transportsector'. Mega-veel fijnstof in Nederland (hoogste van Europa met Vlaanderen en Noord-Italiė), heel veel overlast voor mensen door alle files die ze veroorzaken, veel ruimtebeslag door alle wegen. En wat levert het op? Er wordt niet getankt in Nederland en de chauffeurs hebben loonbelasting in Letland, Polen, Roemenķė. Onze wegen worden stukgereden doordat er extra veel slijtage ontstaat. Netto kost het de Nederlander geld, om een handjevol ondernemers wat te laten verdienen.
Wegen slijten voornamelijk door het weer niet vrachtwagens, budget vliegtuigmaatschappijen zijn ook de schoonste per kilometer, ik kom wel eens in het buitengebied en word daar niet overladen met Polen en vrachtwagens en er zijn nog steeds heel veel Nederlandse chauffeurs en loonbelasting is een probleem dat over 20 jaar helemaal verdwenen is.

Je bent een beetje zuur.
pi_182263976
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar we moeten kijken naar de verhouding overlast/vervuiling/ruimtebeslag tov hetgeen het ons biedt.
Heel veel industrie biedt veel -hoogwaardige- werkgelegenheid en vooruitgang ten opzichte van weinig overlast, kijk bijv naar ASML, AKZO.
Dat zijn nou net bedrijven die veel buitenlandse werknemers aantrekken. Leuk voor Nederland om globaal mee te doen, maar voor de nationale werkgelegenheid niet de beste voorbeelden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263988
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Voorlopig is er nog genoeg hoor. Denk dat dat nog minstens 50-100 jaar duurt voor de fossiele brandstoffen echt onbetaalbaar zijn geworden. Tegen die tijd ben ik toch al dood of bijna dood.
Beetje egoļstisch vind je niet, als elke generatie zo dacht...
pi_182264000
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:54 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Leuk maar de uitstoot, of welke milieu gedachte ook, gaat niet anders worden als de industrie geen stimulans krijgt om te stoppen. En krijg bij de consument maar eens uit zijn hoofd, vandaag de dag, dat hij niet simpel een zonvakantie boekt of een pakketje uit China met één druk op de knop thuisbezorgd krijgt.
Die pakketjes uit China moeten gewoon allemaal geconfisqueerd worden. Maar Nederland durft geen vuist te maken richting China.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182264007
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die pakketjes uit China moeten gewoon allemaal geconfisqueerd worden. Maar Nederland durft geen vuist te maken richting China.
Dat durft Nauru wel :P
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:00:04 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264018
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wegen slijten voornamelijk door het weer niet vrachtwagens, budget vliegtuigmaatschappijen zijn ook de schoonste per kilometer, ik kom wel eens in het buitengebied en word daar niet overladen met Polen en vrachtwagens en er zijn nog steeds heel veel Nederlandse chauffeurs en loonbelasting is een probleem dat over 20 jaar helemaal verdwenen is.

Je bent een beetje zuur.
Helemaal niet. Mijn punt is dat we niet alle bedrijvigheid maar blindelings moeten accepteren 'want werkgelegenheid', maar dat we moeten afwegen tussen overlast en opbrengst. En sommige industrieėn leveren heel veel op voor weinig overlast en andere industrieėn heel weinig met veel overlast.
Als rijk en overbevolkt land is dat de manier om duurzaam te zijn.

We zitten in een vicieuze cirkel. Telkens meer ruimte voor bedrijven 'want werkgelegenheid', en dan weer meer immigranten 'want krijgen vacatures niet gevuld'. En zo gaat het door. Als hier geen rem op komt zit je straks met 20 miljoen mensen en beton op iedere m2.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182264030
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die pakketjes uit China moeten gewoon allemaal geconfisqueerd worden. Maar Nederland durft geen vuist te maken richting China.
welk land wel? Allemaal top die voorstellen, ben helemaal voor, maar je houdt dit soort luxe (zo noemen is al gek) dit niet tegen in de hoofden van ons consument. We kennen dit nu doe maar eens een stap terug?
pi_182264037
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat durft Nauru wel :P
Nauru is door en door corrupt. China heeft blijkbaar te weinig betaald.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:01:19 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264044
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat zijn nou net bedrijven die veel buitenlandse werknemers aantrekken. Leuk voor Nederland om globaal mee te doen, maar voor de nationale werkgelegenheid niet de beste voorbeelden.
Ook veel NL natuurlijk. Maar een Indiėr die voor ASML werkt levert veel meer op en veroorzaakt veel minder overlast dan een chauffeur uit Roemeniė. Dat is slim zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182264049
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Beetje egoļstisch vind je niet, als elke generatie zo dacht...
Oja ik was inderdaad de enorm milieubewuste generaties voor ons vergeten! :') En nu moet ik me ineens maar aanpassen voor de 'mensen na mij'...

Je leeft maar één leven en ik beleef geen plezier aan het potentiėle geluk van anderen. Wanneer het verder weinig tot geen moeite is kan men zich best een beetje aanpassen, maar ik weiger mezelf in allerlei bochten te wringen voor het geluk van onbekenden.
pi_182264059
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:00 schreef Handleiding het volgende:

[..]

welk land wel? Allemaal top die voorstellen, ben helemaal voor, maar je houdt dit soort luxe (zo noemen is al gek) dit niet tegen in de hoofden van ons consument. We kennen dit nu doe maar eens een stap terug?
Misschien maar gewoon af en toe landelijk de stroom uitzetten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182264066
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:00 schreef Handleiding het volgende:

[..]

welk land wel? Allemaal top die voorstellen, ben helemaal voor, maar je houdt dit soort luxe (zo noemen is al gek) dit niet tegen in de hoofden van ons consument. We kennen dit nu doe maar eens een stap terug?
Ik vind dat we allereerst mentaal moeten veranderen als het gaat om de impact van mens en milieu, pas dan heeft praten over klimaatverandering zin... Niet iedereen wil dat maar als een groot gedeelte bepaalde zaken democratisch afdwingt komen we al een heel eind denk ik zo.
pi_182264067
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wegen slijten voornamelijk door het weer niet vrachtwagens, budget vliegtuigmaatschappijen zijn ook de schoonste per kilomete
bron?
pi_182264092
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind dat we allereerst mentaal moeten veranderen als het gaat om de impact van mens en milieu, pas dan heeft praten over klimaatverandering zin... Niet iedereen wil dat maar als een groot gedeelte bepaalde democratisch afdwingt komen we al een heel eind denk ik zo.
Ja mentaal veranderen... Ook weer helemaal eens maar hoe dan? We willen meer meer meer. En politiek laat het hoofd ook alleen maar hangen naar de lobbyende industrie.
pi_182264131
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook veel NL natuurlijk. Maar een Indiėr die voor ASML werkt levert veel meer op en veroorzaakt veel minder overlast dan een chauffeur uit Roemeniė. Dat is slim zijn.
Om met o.a. Canada te kunnen concurreren hoeft die Indier de eerste vijf jaar maar de helft belasting te betalen (of welke aanbieding de belastingdienst nu weer heeft). Verder dat we niet zo veel overhouden aan die chauffeur uit Roemenie, kun je aanreken als een gevolg van de EU. De EU is natuurlijk wel een terechte klacht.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182264138
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:03 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja mentaal veranderen... Ook weer helemaal eens maar hoe dan? We willen meer meer meer. En politiek laat het hoofd ook alleen maar hangen naar de lobbyende industrie.
Door eerst na te gaan denken over de impact wat wij met het milieu doen, hoe we er duurzamer mee om kunnen gaan hoe we zelf kunnen verbeteren en dat steeds verder uitbreidend, ik ben geen professor ,ik heb geen plan uitgedacht maar stapje voor stapje...
pi_182264153
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:06 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Door eerst na te gaan denken over de impact wat wij met het milieu doen, hoe we er duurzamer mee om kunnen gaan hoe we zelf kunnen verbeteren en dat steeds verder uitbreidend, ik ben geen professor ,ik heb geen plan uitgedacht maar stapje voor stapje...
Ja hoor. Maar welke luxe ga jij inleveren dan? Laat staan Henk en Ingrid?
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:07:18 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264159
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oja ik was inderdaad de enorm milieubewuste generaties voor ons vergeten! :') En nu moet ik me ineens maar aanpassen voor de 'mensen na mij'...

Je leeft maar één leven en ik beleef geen plezier aan het potentiėle geluk van anderen. Wanneer het verder weinig tot geen moeite is kan men zich best een beetje aanpassen, maar ik weiger mezelf in allerlei bochten te wringen voor het geluk van onbekenden.
Dat wordt ook niet gevraagd. Maar hopelijk volgen er op deze generaties nog duizenden generaties van mensen. Om dan alles te verstieren omdat je geen 'plezier' beleeft aan het potentiėle geluk van anderen is zo ongeveer de definitie van asociaal. Als je naar de WC gaat trek je toch ook door bijv?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:08:00 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264170
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:06 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar welke luxe ga jij inleveren dan? Laat staan Henk en Ingrid?
Je kunt bijv met vliegtax vliegen al duurder maken, zodat het aantal vluchten met 10% afneemt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182264188
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt bijv met vliegtax vliegen al duurder maken, zodat het aantal vluchten met 10% afneemt.
zozo 10%. Ga jij dan nooit meer vliegen? En nooit meer iets bestellen?
pi_182264204
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet gevraagd. Maar hopelijk volgen er op deze generaties nog duizenden generaties van mensen. Om dan alles te verstieren omdat je geen 'plezier' beleeft aan het potentiėle geluk van anderen is zo ongeveer de definitie van asociaal. Als je naar de WC gaat trek je toch ook door bijv?
Dat valt onder de categorie 'weinig tot geen moeite'. Ik neem aan dat je best het verschil kan inschatten tussen dingen die ieder mens best zou willen doen wat niemand op een enkele manier zou schaden zoals bijvoorbeeld afval scheiden en dingen zoals vlees eten of op vliegvakantie gaan. Al vind ik vakantie nou niet zo belangrijk, maar vlees dan weer wel.

Het punt is, mensen vinden dit soort punten nu eenmaal een vermindering van levensvreugde wanneer het weggenomen zou worden, terwijl de argumentatie is "denk eens aan een ander".
pi_182264215
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet gevraagd. Maar hopelijk volgen er op deze generaties nog duizenden generaties van mensen. Om dan alles te verstieren omdat je geen 'plezier' beleeft aan het potentiėle geluk van anderen is zo ongeveer de definitie van asociaal. Als je naar de WC gaat trek je toch ook door bijv?
Hoe ga jij MadJack mentaal veranderen?
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:20:07 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264397
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:10 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Hoe ga jij MadJack mentaal veranderen?
Het beste is het om bepaald gedrag af te dwingen (wettelijk). Dan past hun mening zich vanzelf aan aan het gedrag dat ze vertonen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182264422
Wat bijzonder dat het hier niet gaat om de toch wel interessante zet die ze gedaan hebben om de stakers keihard schaakmat te zetten.

Benieuwd hoe de bond en de betreffende werknemers nu aankijken tegen hun beslissing om te gaan staken.
pi_182264480
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beste is het om bepaald gedrag af te dwingen (wettelijk). Dan past hun mening zich vanzelf aan aan het gedrag dat ze vertonen
Ja maar we hebben het nu over een zo ver gevorderde luxe gewenning. Zoveel dagelijkse gewoontes moeten dan afgedwongen worden met zoveel afhankelijkheden. Ik heb die oplossing niet.
pi_182264484
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Die paar Euro per transferpassagier is vaak niet het belangrijkste. Zonder die transferpassagier kunnen veel vluchten op bijvoorbeeld Schiphol niet worden aangeboden, omdat de lokale vraag te klein is, terwijl het voor bijvoorbeeld ASML wel belangrijk is dat ze naar die belangrijke klant kunnen vliegen. ondanks de beperkte lokale vraag
pi_182264485
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Als je een bepaald iets wil promoten zou je dat beter moeten doen door de belasting daarop te verlagen. Niet om de belasting van alle andere dingen maar te verhogen.
Er bestaat ook zoiets als negatieve externe effecten, die kan je (deels) inprijzen met belastingen. Aangezien vliegtuigen kerosine belastingvrij tanken en er geen BTW mag worden geheven op vliegtickets lopen de voordelen t.o.v. andere vervoersmiddelen (zoals de trein) nogal snel op. Daar kan je tegenin brengen dat OV subsidies krijgt, maar dat gold (en geldt) ook voor veel luchtvaartmaatschappijen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:25:56 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182264492
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:25 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ja maar we hebben het nu over een zo ver gevorderde luxe gewenning. Zoveel dagelijkse gewoontes moeten dan afgedwongen worden met zoveel afhankelijkheden. Ik heb die oplossing niet.
Op zeker moment zal er toch een einde aan komen. De huidige groei kan niet altid zo doorgaan. Beter gebeurt het afbouwen gecontroleerd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182264509
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zeker moment zal er toch een einde aan komen. De huidige groei kan niet altid zo doorgaan. Beter gebeurt het afbouwen gecontroleerd.
The sky is the limit. Ik zie de sky niet. Integendeel.
pi_182264572
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als negatieve externe effecten, die kan je (deels) inprijzen met belastingen. Aangezien vliegtuigen kerosine belastingvrij tanken en er geen BTW mag worden geheven op vliegtickets lopen de voordelen t.o.v. andere vervoersmiddelen (zoals de trein) nogal snel op. Daar kan je tegenin brengen dat OV subsidies krijgt, maar dat gold (en geldt) ook voor veel luchtvaartmaatschappijen.
Oke dus de vliegtuigtickets moeten duurder, oke... dat kan... Maar wat zijn de alternatieven dan? Want de trein of de bus wordt niet goedkoper, het vliegtuig was alleen te goedkoop. Dus moeten de arme mensen maar lekker rondom Nederland blijven vakantie vieren. Meer verdienen ze blijkbaar niet.
pi_182264579
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zeker moment zal er toch een einde aan komen. De huidige groei kan niet altid zo doorgaan. Beter gebeurt het afbouwen gecontroleerd.
Maar oke look up high; roken maakt mentaal,maatschappelijk nu ook een kanteling. :P
pi_182264677
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke dus de vliegtuigtickets moeten duurder, oke... dat kan... Maar wat zijn de alternatieven dan? Want de trein of de bus wordt niet goedkoper, het vliegtuig was alleen te goedkoop. Dus moeten de arme mensen maar lekker rondom Nederland blijven vakantie vieren. Meer verdienen ze blijkbaar niet.
Van mij moet helemaal niks, ik geef alleen aan dat je vanuit een economisch perspectief kunt beargumenteren dat de markt verstoord wordt doordat verschillende transportmodi financieel onevenredig worden belast.
pi_182264707
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Van mij moet helemaal niks, ik geef alleen aan dat je vanuit een economisch perspectief kunt beargumenteren dat de markt verstoord wordt doordat verschillende transportmodi financieel onevenredig worden belast.
Ik wil best de aanname maken dat voor verre reizen het ov enorm duur en voor veel gezinnen vrijwel onbetaalbaar is. Het vliegtuig daarentegen is een stuk goedkoper, al zijn de oorzaken daarvan wellicht niet helemaal fair.

Maar als je alleen het vliegtuig duurder maakt en verder niks treft dat de minder vermogende burger vrij zwaar. Nu weet ik wel dat veel mensen hier op FOK! die mensen nauwelijks als mensen zien, maar toch...
pi_182264745
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik wil best de aanname maken dat voor verre reizen het ov enorm duur en voor veel gezinnen vrijwel onbetaalbaar is. Het vliegtuig daarentegen is een stuk goedkoper, al zijn de oorzaken daarvan wellicht niet helemaal fair.

Maar als je alleen het vliegtuig duurder maakt en verder niks treft dat de minder vermogende burger vrij zwaar. Nu weet ik wel dat veel mensen hier op FOK! die mensen nauwelijks als mensen zien, maar toch...
Vliegen is gewoonweg relatief goedkoop doordat er allerlei (oneerlijke) voordelen aan vasthangen die andere transportmodi (deels) niet hebben. Echter, gezien de geluidsoverlast en milieuschade die vliegtuigen veroorzaken zou je kunnen zeggen dat vliegen zwaarder belast moet worden. Door allerlei internationale luchtvaartverdragen gaat dat echter niet. Anderzijds is er ook het punt wat jij aanhaalt, het zou een negatief effect hebben op de koopkracht. Uiteindelijk is het een afweging tussen die twee, maar het is niet aan mij om die te maken.
pi_182265284
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:46 schreef J.B. het volgende:

[..]

Vliegen is gewoonweg relatief goedkoop doordat er allerlei (oneerlijke) voordelen aan vasthangen die andere transportmodi (deels) niet hebben. Echter, gezien de geluidsoverlast en milieuschade die vliegtuigen veroorzaken zou je kunnen zeggen dat vliegen zwaarder belast moet worden. Door allerlei internationale luchtvaartverdragen gaat dat echter niet. Anderzijds is er ook het punt wat jij aanhaalt, het zou een negatief effect hebben op de koopkracht. Uiteindelijk is het een afweging tussen die twee, maar het is niet aan mij om die te maken.
Het is allemaal hypocriet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182265294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is allemaal hypocriet.
Leven en het instinct tot zelfbehoud is hypocriet.
pi_182265322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Leven en het instinct tot zelfbehoud is hypocriet.
;(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182267049
Deze Ts moet de politiek in met al haar aannames.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_182267076
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Eens.

Treinreizen is nu vaak duurder dan het vliegtuig, terwijl treinreizen veel milieuvriendelijker is.
pi_182267081
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:
Nederland als welvarend en geavanceerd land zou sowieso alle industrie die extreem veel vervuilt en overlast bezorgt moeten ontmoedigen. Dan heb ik het over varkenshouderijen, vrachtwagens, vliegverkeer etc. Wij kunnen ons dat veroorloven. We hoeven geen pauperindustrieėn in ons land te tolereren voor een paar centjes. Als je geld genoeg hebt ga je ook niet in je tuin bruinkool stoken om je huis te verwarmen als dat twee tientjes goedkoper is. Typisch paupergedrag van de VVD om dit juist allemaal wel aan te moedigen.
Inderdaad.
pi_182267130
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Tezelfdertijd kan treinreizen goedkoper gemaakt worden. Zodat je voor zeg 50 euro per enkele reis uitgeslapen met de nachttrein in Amsterdam - Wien Hbf - Zagreb - Split/Sarajevo arriveert met een ontbijt in je couchette verzorgd door de OBB bijvoorbeeld.

Binnen Europa zou het vliegtuig nooit een optie moeten zijn.
pi_182267219
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:39 schreef J.B. het volgende:

[..]

Van mij moet helemaal niks, ik geef alleen aan dat je vanuit een economisch perspectief kunt beargumenteren dat de markt verstoord wordt doordat verschillende transportmodi financieel onevenredig worden belast.
De markt wordt niet verstoord want een trein en of bus is geen concurrent voor vliegen.
Daarnaast de markt bestaat niet. De markt wordt gecreėerd.
pi_182267332
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

De markt wordt niet verstoord want een trein en of bus is geen concurrent voor vliegen.
Daarnaast de markt bestaat niet. De markt wordt gecreėerd.
De liberalen hebben altijd de mond vol over vrije markten, een markt is vrij als er op alle gebieden een gelijk speelveld is. Door alle voordelen die de luchtvaart ten opzichte van elk ander vervoer heeft is er geen vrije markt.
pi_182267377
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De liberalen hebben altijd de mond vol over vrije markten, een markt is vrij als er op alle gebieden een gelijk speelveld is. Door alle voordelen die de luchtvaart ten opzichte van elk ander vervoer heeft is er geen vrije markt.
Hoe kan de bus concurreren met vliegen? En de trein dan? Wie gaat er miljarden investeren in spoor en onderhoud?
pi_182267483
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:58 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hoe kan de bus concurreren met vliegen? En de trein dan? Wie gaat er miljarden investeren in spoor en onderhoud?
Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen. :D
pi_182267997
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
nee, die maken zelf geen gebruik van die service dus het raakt ze niet.
pi_182268012
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt bijv met vliegtax vliegen al duurder maken, zodat het aantal vluchten met 10% afneemt.
hebben ze al eens geprobeerd. zolang de omliggende landen niet hetzelfde doen wijkt iedereen mooi uit naar Dusseldorf en Brussel. Overigens is het nu al dat veel vluchten van uit Nederland veel duurder zijn.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:47:13 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182268138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

hebben ze al eens geprobeerd. zolang de omliggende landen niet hetzelfde doen wijkt iedereen mooi uit naar Dusseldorf en Brussel. Overigens is het nu al dat veel vluchten van uit Nederland veel duurder zijn.
Prima toch! Zijn wij er vanaf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182268914
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:32 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

nee, die maken zelf geen gebruik van die service dus het raakt ze niet.
wat een aanname weer. Dat iedere tokkie tegenwoordig nog kan vliegen komt alleen door de voordelen die de luchtvaart ten opzichte van andere sectoren heeft. :P
pi_182269001
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wat een aanname weer. Dat iedere tokkie tegenwoordig nog kan vliegen komt alleen door de voordelen die de luchtvaart ten opzichte van andere sectoren heeft. :P
Daar zouden ze dan maar mee moeten kappen, dan maar niet vliegen...
Nou ja mij maakt toch gen drol uit, ik houd toch niet van reizen...
pi_182269760
Ik ben een egoļst, ik heb 6 vluchten geboekt omdat het goedkoop is maar ben het er compleet mee eens dat die lage prijzen geschift zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:55 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182271519
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke dus de vliegtuigtickets moeten duurder, oke... dat kan... Maar wat zijn de alternatieven dan? Want de trein of de bus wordt niet goedkoper, het vliegtuig was alleen te goedkoop. Dus moeten de arme mensen maar lekker rondom Nederland blijven vakantie vieren. Meer verdienen ze blijkbaar niet.
Net als met alcohol hoger belasten. Wie wordt er mee gepakt? De minder bedeelden.

Niet heel erg eerlijk, want rijkeren boeit het geen ene moer of ze meer moeten betalen, die kunnen het toch wel.

Tevens de belasting waar we het over hebben, een paar 10tjes, gaat echt geen zoden aan de dijk leggen om vluchten te verminderen. Het is gewoon een ordinaire belastinggraaimaatregel. Of net de grens die zegt tegen mensen om van Brussel, Weeze of Dusseldorf te gaan vliegen. Dan vertrekt werkgelegenheid uit NL om naar de buurlanden te gaan, terwijl de totale Co2 uitstoot gewoon hetzelfde blijft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:54:36 #85
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_182271587
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Het idee is natuurlijk als je ergens de belasting op verhoogt, dat die ergens anders verlaagt wordt. Waarom niet belasting op vliegen en als ruil daarvoor lagere inkomstenbelasting? Kan je zelf kiezen wat je met je geld doet. Of nog beter, belasting op vliegen, in ruil daarvoor lagere inkomstenbelasting, plus nog een extra belastingverlaging op inkomsten omdat het kan.
pi_182271693
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef wollah het volgende:
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappijen vliegt
Ach, als je een weekendje weg wil en alleen handbagage hebt is het prima te doen.
Zodra je gewone koffers hebt kun je net zo goed KLM nemen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182271742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net als met alcohol hoger belasten. Wie wordt er mee gepakt? De minder bedeelden.

Niet heel erg eerlijk, want rijkeren boeit het geen ene moer of ze meer moeten betalen, die kunnen het toch wel.

Tevens de belasting waar we het over hebben, een paar 10tjes, gaat echt geen zoden aan de dijk leggen om vluchten te verminderen. Het is gewoon een ordinaire belastinggraaimaatregel. Of net de grens die zegt tegen mensen om van Brussel, Weeze of Dusseldorf te gaan vliegen. Dan vertrekt werkgelegenheid uit NL om naar de buurlanden te gaan, terwijl de totale Co2 uitstoot gewoon hetzelfde blijft.
Het alternatief moet relatief goedkoop worden, daarnaast moet via die belasting de negatieve effecten van CO2 uitstoot worden teruggedraaid door groene projecten bijvoorbeeld. Je kunt het ook als schadevergoeding zien voor de schade aan het milieu dat je op een andere manier besteedt omdat je die schade verder wel prima vindt.

Maar dat het schade berokkend en dat het hypocriet is om een uitzondering voor vliegen te maken is evident.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182271771
Bedankt Rutte
Gino ♥
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:06:52 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182271797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het alternatief moet relatief goedkoop worden, daarnaast moet via die belasting de negatieve effecten van CO2 uitstoot worden teruggedraaid door groene projecten bijvoorbeeld. Je kunt het ook als schadevergoeding zien voor de schade aan het milieu dat je op een andere manier besteedt omdat je die schade verder wel prima vindt.

Maar dat het schade berokkend en dat het hypocriet is om een uitzondering voor vliegen te maken is evident.
Leg er dan een bos van aan of stop het in R&D. Nu gaat het gewoon de pot in en worden er uitkeringen van betaald. Dan heb je een verhaal, nu is het geldklopperij om belastinggaten te dichten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182271832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Leg er dan een bos van aan of stop het in R&D. Nu gaat het gewoon de pot in en worden er uitkeringen van betaald. Dan heb je een verhaal, nu is het geldklopperij om belastinggaten te dichten.
Als jouw auto total loss is en je krijgt 500 euro mag je toch ook zelf bepalen of je een nieuwe auto koopt of dat je voortaan met de trein gaat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182271928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:51 schreef ludovico het volgende:
Ik ben een egoļst, ik heb 6 vluchten geboekt omdat het goedkoop is maar ben het er compleet mee eens dat die lage prijzen geschift zijn.
Heerlijk toch 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182271935
Was het eerder het instap tarief bij treinen 50 euro ?
En zo ja, was NS dan toen nog genationaliseerde bedrijf ?
pi_182271943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Heerlijk toch voor 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
Milieuvernieler :P
pi_182271948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Heerlijk toch voor 50 euro voor 1200km aftikken. Dat is 4,1ct per km!

Vliegen _O_
Accijns op brandstof is like, 50% van de prijs toch? 10cent per kilometer is alsnog spot goedkoop maar dat duidt meer de efficiency aan van die industrie dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:44:51 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272506
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jouw auto total loss is en je krijgt 500 euro mag je toch ook zelf bepalen of je een nieuwe auto koopt of dat je voortaan met de trein gaat?
Verpak het dan niet als '500 voor uw auto'. De vliegtax wordt verpakt als 'milieubelasting'.

Klopt niet. Doe er dan wat mee om het milieu te verbeteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verpak het dan niet als '500 voor uw auto'. De vliegtax wordt verpakt als 'milieubelasting'.

Klopt niet. Doe er dan wat mee om het milieu te verbeteren.
Hoe wil je het dan noemen? Milieu boete? Milieu compensatie? Blijft altijd belasting als het aan de staat wordt afgedragen, definitie spelletjes heeft allemaal niet zoveel zin man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:47:29 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Milieu boete? Milieu compensatie? Blijft altijd belasting als het aan de staat wordt afgedragen, definitie spelletjes heeft allemaal niet zoveel zin man.
Gaat het niet om. Er moet datgene mee gedaan worden waarvoor het bedoeld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaat het niet om. Er moet datgene mee gedaan worden waarvoor het bedoeld is.
De staat investeert ook een hoop int milieu. Dat op de marges dicteren hoe het moet worden besteed zal nimmer efficiėnt zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:50:58 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

De staat investeert ook een hoop int milieu. Dat op de marges dicteren hoe het moet worden besteed zal nimmer efficiėnt zijn.
Welke hoop? Dat miljard wat de ODE al opbrengt?
Als je ergens geld aan binnenharkt voor een reden, moet je het ook investeren en niet op de grote hoop gooien, dan wordt het een ordinaire belasting die zijn doel voorbij schiet en alleen geld uit de zakken klopt zonder enig positief effect. Dat is hier het geval.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke hoop? Dat miljard wat de ODE al opbrengt?
Als je ergens geld aan binnenharkt voor een reden, moet je het ook investeren en niet op de grote hoop gooien, dan wordt het een ordinaire belasting die zijn doel voorbij schiet en alleen geld uit de zakken klopt zonder enig positief effect. Dat is hier het geval.
Nou nee, wat jij wilt is dat we het een bestemming geven... Het is en blijft een compensatie voor schade... Zoals die auto.

Hoe wil je het dan noemen??? Je mag het geen milieu belasting noemen van jou, waarom niet?

Inkomstenbelasting wordt toch ook niet in directe zin in inkomen besteed?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:54:25 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou nee, wat jij wilt is dat we het een bestemming geven... Het is en blijft een compensatie voor schade... Zoals die auto.

Hoe wil je het dan noemen??? Je mag het geen milieu belasting noemen van jou, waarom niet?

Inkomstenbelasting wordt toch ook niet in directe zin in inkomen besteed?
Hoe compenseert het de milieu schade dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe compenseert het de milieu schade dan?
Hoe compenseert inkomenstenbelasting jouw inkomen dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272674
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe compenseert het de milieu schade dan?
De staat krijgt toch geld? Een financiėle vergoeding voor alle Nederlanders?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272721
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:34 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Tezelfdertijd kan treinreizen goedkoper gemaakt worden. Zodat je voor zeg 50 euro per enkele reis uitgeslapen met de nachttrein in Amsterdam - Wien Hbf - Zagreb - Split/Sarajevo arriveert met een ontbijt in je couchette verzorgd door de OBB bijvoorbeeld.

Binnen Europa zou het vliegtuig nooit een optie moeten zijn.
Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.

En dat er echt niet zoveel mensen van Amsterdam naar Sarajevo willen. Fuck, de meeste Amsterdammers kunnen echt Sarajevo niet aanwijzen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 06:28 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Eens.

Treinreizen is nu vaak duurder dan het vliegtuig, terwijl treinreizen veel milieuvriendelijker is.
Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoer
pi_182272743
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen. :D
Kijk even naar de prijzen van een treinkaartje naar barcelona, en dan naar Transavia.

Al hef je 500% belasting, dan ben je er nog niet.
pi_182272777
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, alleen kan dat dus nooit uit. Je vergeet even dat je een GIGANTISCHE infrastructuur nodig hebt om iedere dag dat treintje te laten rijden, ipv een vliegtuig en twee strepen asfalt. En dat kost en BAK geld.

En dat er echt niet zoveel mensen van Amsterdam naar Sarajevo willen. Fuck, de meeste Amsterdammers kunnen echt Sarajevo niet aanwijzen.

[..]

Er is geen directe correlatie vereist tussen Mileubelasting en prijs van je vervoer
Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:01:09 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272780
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

De staat krijgt toch geld? Een financiėle vergoeding voor alle Nederlanders?
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.

Dus is het een ordinaire belastingmaatregel, zonder enig positief effect. Niet voor het milieu, niet voor de staatskas, niet voor een financiėle vergoeding voor alle NL'ers. Wat jij dus presenteert, wat als een sigaar uit eigen doos gezien moet worden, lekker rondschuiven met geld en salarisvretende ambtenaren bekostigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
De staat krijgt geld ja, wat ze verpakken als milieumaatregel ter compensatie van de gedachte schade. Maar er worden vervolgens uitkeringen van betaald omdat er niets van naar maatregelen gaat voor het milieu.
Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef Red_85 het volgende:
Dus is het een ordinaire belastingmaatregel, zonder enig positief effect. Niet voor het milieu, niet voor de staatskas, niet voor een financiėle vergoeding voor alle NL'ers. Wat jij dus presenteert, wat als een sigaar uit eigen doos gezien moet worden, lekker rondschuiven met geld en salarisvretende ambtenaren bekostigen.
Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:02:54 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als jouw auto total loss wordt gereden en je krijgt 1000 euro, ben je toch niet verplicht een nieuwe auto te kopen van 1000 euro?
Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272860
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je blijft in rondjes argumenten met argumenten die los staan van de discussie.
...

Als jij dit niet kunt begrijpen zijn we inderdaad klaar met de discussie. Iemand compenseren voor schade dicteert niet wat dat persoon met dat gekregen bedrag moet doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
= Gedragsverandering op een economisch efficiėnte manier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182272891
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182272911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Al rijdt zo een trein 2x per week.... Alleen in de zomer? Toch prima? Goederentreinen kunnen ook over het spoor.
En de rest van de week dan? Pech?
pi_182272913
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Daar zitten twee kanten aan, doordat schiphol zo'n belangrijke hub is hebben we relatief gezien vanuit NL ook veel point to point verbindingen zonder overstappen. Wat een impact heeft op de aantrekkelijkheid van NL als geheel.

Tevens is het wel tof dat je als Brabander niet elke keer naar schiphol hoeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182272922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?

Ga eens naar Groningen of maastricht joh.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:09:21 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182272926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is een economisch efficiente oplossing omdat mensen voor de totale schade betalen, en als die totale prijs te hoog wordt dan is de waarde die wordt toegevoegd bij die transactie blijkbaar lager dan de kosten. Wat zonder die belasting niet zo hoeft te zijn.
Het is helemaal geen economisch efficiente oplossing.

https://www.luchtvaartnie(...)ing-in-2021-invoeren
quote:
Tegen de vliegbelasting is veel verzet. De heffing, die bedoeld is om de staatskas te spekken, zorgt volgens onderzoeker voor een afname van 12,5 miljoen passagiers op Schiphol en het verlies van 37.500 banen.
Voor die 37.500 gaat de staat uitkering betalen, ipv dat ze inkomstenbelasting en hogere btw wat bij een salaris hoort, zullen ontvangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182272943
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

En de rest van de week dan? Pech?
Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij wilt 2x per week naar Budapest voor vakantie dat je 24 uur in de trein zit? Als die trein op die manier vol kan zitten wel ja, anders 1x per dag als het kan hoor, geen probleem.
Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?

Zaken? Familie?
pi_182273061
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat? Omdat je een shuttlebusje moet nemen?

Ga eens naar Groningen of maastricht joh.
In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182273066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja behalve dat er nu meerdere ritten per dag gaan. Per land. En wat nou voor mensen die niet voor de lol naar budapest gaan?

Zaken? Familie?
Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor zaken is reistijd van belang dusseh, kansloze missie.
Dus, geen zaken meer?
pi_182273092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

In vergelijking met Schiphol, daar stap je met de trein direct uit onder de vertrekhal.
Ja... zo ken ik er nog wel een paar.
pi_182273093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus, geen zaken meer?
Vliegtuig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273102
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vliegtuig.
Dat wilde je toch afschaffen?
pi_182273125
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat wilde je toch afschaffen?
Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273151
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.
Al hef je er 500% belasting op, dan is het in de regel nog steeds een goede deal zodra je Parijs/londen/copenhagen/wenen voorbij bent
pi_182273164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Al hef je er 500% belasting op, dan is het in de regel nog steeds een goede deal zodra je Parijs/londen/copenhagen/wenen voorbij bent
Dat is dan helemaal bueno.

Het gaat om de kerosine hč, het wordt op den duur ook aantrekkelijk om duurzame brandstoffen te gebruiken voor het vliegtuig omdat dat fiscaal gedreven goedkoper wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dan helemaal bueno.

Het gaat om de kerosine hč, het wordt op den duur ook aantrekkelijk om duurzame brandstoffen te gebruiken voor het vliegtuig omdat dat fiscaal gedreven goedkoper wordt.
Al maak je het 500% duurder, wat helemaal niet kan, is het het nog steeds waard.
pi_182273193
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Al maak je het 500% duurder, wat helemaal niet kan, is het het nog steeds waard.
Want?

Okay dan is dat het toch waard? Ik stel dat alternatieven sneller beschikbaar zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182273262
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja... zo ken ik er nog wel een paar.
Maar wel enorm belangrijk, voor de Randstad is Eindhoven daarom compleet niet interessant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182273327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want?

Okay dan is dat het toch waard? Ik stel dat alternatieven sneller beschikbaar zijn.
Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.

Maar wat stel je dan voor? 21% btw, accijns belasten? Dat sommetje heeft iemand al wel eens gemaakt. https://www.bjmgerard.nl/?p=5866 . Gaan we er 20 euro op achteruit. Is je retourtje eindhoven barca geen 50 euro maar 80.

Tegen 288 euro voor een tgv retourtje waarbij je 11 uur onderweg bent.

Al hef je dan nog 100% groenlinks heffing en 100% fuckyou-heffing. Dan nog is transavia goedkoper. En als je dan nog eens 100% fuckvliegtuigen heffing invoert kom je in de buurt. En NOG gaan mensen liever vliegen, omdat het ze 5x zo weinig tijd kost.

Zullen bepaalde mensen dan niet meer gaan? Zeker. Maar dat is even het punt niet. Vliegen is gewoon belachelijk veel efficienter dan de trein of bus. En daarom VEEL goedkoper.
pi_182273367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar wel enorm belangrijk, voor de Randstad is Eindhoven daarom compleet niet interessant.
vanaf den haag scheelt het een half uurtje.
pi_182273417
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

vanaf den haag scheelt het een half uurtje.
Een uur ligt meer in de richting, met de trein zelfs nog langer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182273431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een uur ligt meer in de richting, met de trein zelfs nog langer.
Nouuuuuuuu
pi_182273878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.

Maar wat stel je dan voor? 21% btw, accijns belasten? Dat sommetje heeft iemand al wel eens gemaakt. https://www.bjmgerard.nl/?p=5866 . Gaan we er 20 euro op achteruit. Is je retourtje eindhoven barca geen 50 euro maar 80.

Tegen 288 euro voor een tgv retourtje waarbij je 11 uur onderweg bent.

Al hef je dan nog 100% groenlinks heffing en 100% fuckyou-heffing. Dan nog is transavia goedkoper. En als je dan nog eens 100% fuckvliegtuigen heffing invoert kom je in de buurt. En NOG gaan mensen liever vliegen, omdat het ze 5x zo weinig tijd kost.

Zullen bepaalde mensen dan niet meer gaan? Zeker. Maar dat is even het punt niet. Vliegen is gewoon belachelijk veel efficienter dan de trein of bus. En daarom VEEL goedkoper.
Niks mis met efficiency, maar die kerosine wordt natuurlijk wel sneller vervangen voor duurzame brandstof als die 5x zo duur wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:10:35 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182273907
verder in TRV :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182274045
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik wil best de aanname maken dat voor verre reizen het ov enorm duur en voor veel gezinnen vrijwel onbetaalbaar is. Het vliegtuig daarentegen is een stuk goedkoper, al zijn de oorzaken daarvan wellicht niet helemaal fair.

Maar als je alleen het vliegtuig duurder maakt en verder niks treft dat de minder vermogende burger vrij zwaar. Nu weet ik wel dat veel mensen hier op FOK! die mensen nauwelijks als mensen zien, maar toch...
Als je het doet zou je het Europees moeten doen dmv een milieuheffing op vliegen welke gestoken wordt in OV of andere vormen van schoon vervoer. Dan wordt vliegen duurder en OV goedkoper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182274074
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als mensen naar portugal kunnen vliegen voor 50 euro met ryanair gaan ze nog steeds.

Maar wat stel je dan voor? 21% btw, accijns belasten? Dat sommetje heeft iemand al wel eens gemaakt. https://www.bjmgerard.nl/?p=5866 . Gaan we er 20 euro op achteruit. Is je retourtje eindhoven barca geen 50 euro maar 80.

Tegen 288 euro voor een tgv retourtje waarbij je 11 uur onderweg bent.

Al hef je dan nog 100% groenlinks heffing en 100% fuckyou-heffing. Dan nog is transavia goedkoper. En als je dan nog eens 100% fuckvliegtuigen heffing invoert kom je in de buurt. En NOG gaan mensen liever vliegen, omdat het ze 5x zo weinig tijd kost.

Zullen bepaalde mensen dan niet meer gaan? Zeker. Maar dat is even het punt niet. Vliegen is gewoon belachelijk veel efficienter dan de trein of bus. En daarom VEEL goedkoper.
Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.

Die bedragen zijn zo belachelijk laag omdat ze kunstmatig laag worden gehouden door onrechtmatige belastingvoordelen, uitbuiting van het personeel, de marges opzoeken wat betreft veiligheid (de grenzen opzoeken van de minimale hoeveelheid brandstof die je aan boord mag hebben bijvoorbeeld), en omdat externatliteiten zoals milieuschade niet eerlijk worden doorbelast (er zit niet eens accijns op kerosine)!

Dit heb ik ook in het andere topic al gepost, maar mensen zouden eigenlijk moeten stoppen met vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet etc. en zichzelf die vrijwillige vernedering niet moeten aandoen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182274119
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.

Die bedragen zijn zo belachelijk laag omdat ze kunstmatig laag worden gehouden door onrechtmatige belastingvoordelen, uitbuiting van het personeel, de marges opzoeken wat betreft veiligheid (de grenzen opzoeken van de minimale hoeveelheid brandstof die je aan boord mag hebben bijvoorbeeld), en omdat externatliteiten zoals milieuschade niet eerlijk worden doorbelast (er zit niet eens accijns op kerosine)!

Dit heb ik ook in het andere topic al gepost, maar mensen zouden eigenlijk moeten stoppen met vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet etc. en zichzelf die vrijwillige vernedering niet moeten aandoen. :')
ga je dan ook nog even in op de getallen in mijn post?

De getallen vallen best wel mee...
pi_182274244
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

ga je dan ook nog even in op de getallen in mijn post?

De getallen vallen best wel mee...
4 cent per kilometer is echt mega weinig, maar dat is per reiziger dan ook neem ik aan, hoeveel reizigers per vliegtuig neem je dan aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:43:48 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182274584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, vliegen is zo belachelijk veel goedkoper omdat men momenteel geen eerlijke prijs vraagt voor een vlucht. Ook de grotere duurdere maatschappijen niet.

Die bedragen zijn zo belachelijk laag omdat ze kunstmatig laag worden gehouden door onrechtmatige belastingvoordelen, uitbuiting van het personeel, de marges opzoeken wat betreft veiligheid (de grenzen opzoeken van de minimale hoeveelheid brandstof die je aan boord mag hebben bijvoorbeeld), en omdat externatliteiten zoals milieuschade niet eerlijk worden doorbelast (er zit niet eens accijns op kerosine)!

Dit heb ik ook in het andere topic al gepost, maar mensen zouden eigenlijk moeten stoppen met vliegen met prijsvechters als Ryanair, EasyJet etc. en zichzelf die vrijwillige vernedering niet moeten aandoen. :')
Eens. Maar als individu kiest bijna iedereen voor de goedkoopste. Beter beleid moet dus door een overheid afgedwongen worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182274741
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:10 schreef sp3c het volgende:
verder in TRV :)
Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:42:49 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182275639
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?
op verzoek en het past hier net zo goed lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182275771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

op verzoek en het past hier net zo goed lijkt me
Klopt, het past hier ook prima.

Alleen in NWS wordt wat meer gepost. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:12:46 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182276168
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, beetje belasting op heffen. Ter compensatie van CO2 uitstoot.
Wat doet die belasting dan precies aan compenseren? Welke milieuwinst haal je precies uit belasting heffen?

Ondertussen zitten er wel 37.500 mensen thuis een WW uitkering op te vreten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182276722
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op prijs zouden deze allemaal kunnen concurreren als bij de luchtvaart btw en accijnzen zouden komen. Dan kunnen we idd niet meer voor 20 euro 1000 kilometer vliegen. :D
Ja en ondertussen elke dag vlees eten, boodschappen doen met je auto... Oh en klagen over elektrische autos want deze produceren geen vroem vroem geluid.
pi_182276831
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom in TRV? Is toch gewoon nieuws dit?
Ik denk omdat de nieuwswaarde volledig genegeerd wordt en het een vrij bizarre discussie geworden is voor NWS. ;)

Wel jammer, want de truuk van Ryanair is zeker besprekenswaardig. Maar dan zie je maar even in hoeverre de vakbonden nog relevant zijn.
pi_182277240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is Eindhoven alleen interessant voor een kleine groep mensen omdat het qua OV klote te bereiken is, en ook veel concurrentie heeft vlak over de grens.
Er rijdt een directe busverbinding van het station naar het vliegveld, in 15 minuten. Verder ben je dan binnen 10 minuten door de douane en bij je gate. Met de extra bustijd toch sneller als Schiphol met de veel ver weg liggende gates en douane drukte.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:27:00 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182278579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
Ik denk omdat de nieuwswaarde volledig genegeerd wordt en het een vrij bizarre discussie geworden is voor NWS.
nee, was zoals gezegd op verzoek van 1 van de huismods hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182278882
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Als je een bepaald iets wil promoten zou je dat beter moeten doen door de belasting daarop te verlagen. Niet om de belasting van alle andere dingen maar te verhogen.
Belastingen kunnen verschillende functies hebben. Een van die mogelijke functies is het internaliseren van externaliteiten. Dat houdt in dat bijvoorbeeld milieuvervuiling, wat nu niet in de prijs wordt meegenomen, via belastingen wél in de prijs meegenomen wordt.

Wat er dan dus gebeurd is dat je de 'echte prijs' vraagt en de markt weer in evenwicht brengt. Wat jij voorstelt is juist het toevoegen van een marktverstorend element.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2018 19:43:16 ]
pi_182279097
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee, was zoals gezegd op verzoek van 1 van de huismods hier
Het gevolg van het negeren van de nieuwswaarde heeft een discussie doen ontstaan waardoor dat verzoek zal zijn gekomen. Dat bedoelde ik.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:57:31 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182279117
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gevolg van het negeren van de nieuwswaarde heeft een discussie doen ontstaan waardoor dat verzoek zal zijn gekomen. Dat bedoelde ik.
of het kan ook gewoon in TRV :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182279211
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Belastingen kunnen verschillende functies hebben. Een van die mogelijke functies is het internaliseren van externaliteiten. Dat houdt in dat bijvoorbeeld milieuvervuiling, wat nu niet in de prijs wordt meegenomen, via belastingen wél in de prijs meegenomen wordt.

Wat er dan dus gebeurd is dat je de 'echte prijs' vraagt en de markt weer in evenwicht brengt. Wat jij voorstelt is juist het toevoegen van een marktverstorend element.
Oke als jij graag meer betaalt moet je dat vooral zelf weten hoor, maar ervoor pleiten is wel...
pi_182279627
Dat die belastingen er niet zijn in Nederland, komt vooral door de lobby van Schiphol/KLM.

En die maatschappij is ook een stuk minder milieuzuinig door met oude Embraers te vliegen. Kun je wel een wijzend vingertje naar Ryanair opsteken, maar KLM is qua milieu een stuk minder goed bezig dan Ryanair.
pi_182279873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

= Gedragsverandering op een economisch efficiėnte manier.
Dit.

We moeten wel, er is maar een planeet en straks is deze planeet onbewoonbaar. We zullen veel scherper dan nu moeten toezien op milieuzorg.
pi_182279967
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Al maak je het 500% duurder, wat helemaal niet kan, is het het nog steeds waard.
500% belasting kan wel degelijk. Bij sigaretten lukt dit immers ook.
En we moeten iets ondernemen om ervoor te zorgen dat onze kinderen ook nog kunnen ademhalen op deze planeet.
pi_182280004
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Oke als jij graag meer betaalt moet je dat vooral zelf weten hoor, maar ervoor pleiten is wel...
Linksom of rechtsom zul je er hoe dan ook voor moeten betalen.

Of je laat de reizigers ervoor betalen of je laat de hele samenleving voor de gevolgen opdraaien (en dan zul je op termijn ook de gevolgen voelen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182280043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat doet die belasting dan precies aan compenseren? Welke milieuwinst haal je precies uit belasting heffen?

Ondertussen zitten er wel 37.500 mensen thuis een WW uitkering op te vreten.
Er komen dan vast heel veel vacatures vrij bij het spoor. Vergroening levert vaak arbeidsplaatsen op, alleen vindt er een verschuiving plaats. De trein kent ook 'stewardessen', zeker de nachttreinen, alleen heten ze anders.
pi_182280134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat doet die belasting dan precies aan compenseren? Welke milieuwinst haal je precies uit belasting heffen?

Ondertussen zitten er wel 37.500 mensen thuis een WW uitkering op te vreten.
Enerzijds ontmoedig je enigzins het vliegen, wat mijns inziens positief is omdat vliegen de meest vervuilende manier van reizen is, anderzijds kun je met de belastingopbrengsten investeren in innovatieve en schonere manieren van vliegen en transporteren en investeren in verduurzaming en vergroening om CO2 te compenseren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_182280180
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:24 schreef Reageurs het volgende:
Dat die belastingen er niet zijn in Nederland, komt vooral door de lobby van Schiphol/KLM.

En die maatschappij is ook een stuk minder milieuzuinig door met oude Embraers te vliegen. Kun je wel een wijzend vingertje naar Ryanair opsteken, maar KLM is qua milieu een stuk minder goed bezig dan Ryanair.
Het komt voornamelijk door een vn orgaan met een heel sterke luchtvaartlobby en wat verdragen waarin we lang geleden hebben afgesproken dat er eigenlijk geen accijns en btw op kerosine geheven mag worden.

https://en.wikipedia.org/(...)nization?wprov=sfla1
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:54:35 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182280282
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Enerzijds ontmoedig je enigzins het vliegen, wat mijns inziens positief is omdat vliegen de meest vervuilende manier van reizen is, anderzijds kun je met de belastingopbrengsten investeren in innovatieve en schonere manieren van vliegen en transporteren en investeren in verduurzaming en vergroening om CO2 te compenseren.
De belasting opbrengsten ben je kwijt aan uitkeringen en het bewijs was 10 jaar terug al bewezen, mensen gaan naar andere luchthavens in de buurt om toch te gaan vliegen waardoor de co2 reductie er dus niet is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182280549
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De belasting opbrengsten ben je kwijt aan uitkeringen en het bewijs was 10 jaar terug al bewezen, mensen gaan naar andere luchthavens in de buurt om toch te gaan vliegen waardoor de co2 reductie er dus niet is.
Dit inderdaad, dan moet ik 100km rijden om vervolgens bijna dezelfde vliegreis te maken _O-
pi_182280575
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De belasting opbrengsten ben je kwijt aan uitkeringen en het bewijs was 10 jaar terug al bewezen, mensen gaan naar andere luchthavens in de buurt om toch te gaan vliegen waardoor de co2 reductie er dus niet is.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Deels zullen banen ontstaan in andere (vervoers)branches en er zal ook werk vrijkomen in de technologische sector (sluit niet 1 op 1 aan, maar dat zal ongetwijfeld een verschuiving teweeg gaan brengen).

Daarnaast kun je met de omringende landen afspraken maken over belastingheffing, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar in ieder geval is het dan wel gedaan met de korte afstand vluchten. Want als mensen al naar een buurland moeten rijden voor een korte afstandvlucht dan kunnen ze net zo goed even doorrijden of voor ander vervoer kiezen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:12:01 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182280730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit inderdaad, dan moet ik 100km rijden om vervolgens bijna dezelfde vliegreis te maken _O-
Je kan lachen, maar de groei van Weeze, Dusseldorf en Brussel 10 jaar terug kwam door de NLers uit de grensgebieden die die luchthavens dus kozen.

Praktijkbewijs daarvoor is er dus al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:21:13 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182280994
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Deels zullen banen ontstaan in andere (vervoers)branches en er zal ook werk vrijkomen in de technologische sector (sluit niet 1 op 1 aan, maar dat zal ongetwijfeld een verschuiving teweeg gaan brengen).

Daarnaast kun je met de omringende landen afspraken maken over belastingheffing, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar in ieder geval is het dan wel gedaan met de korte afstand vluchten. Want als mensen al naar een buurland moeten rijden voor een korte afstandvlucht dan kunnen ze net zo goed even doorrijden of voor ander vervoer kiezen.
Op zo veel aannames en onzekerheden, zou geen gezonde directeur een businessplan goedkeuren. Het gaat helemaal geen enkel positief effect hebben, nergens.
Afspraken maken met buurlanden was ook al zo'n succes toen. Die buurlanden waren maar wat blij met de werkgelegenheid.

Dan heb je dus 150 auto's extra op de weg per vlucht, want never nooit niet dat de trein volledig wordt gepakt dan want een trein duurt lang en je hebt ook onderliggend ov nodig.
Leuk, op een al overvolle infrastructuur. En dan vergeet ik nog de omrijders naar andere luchthavens.

Een vliegtax heeft alleen maar nadelen. Ieder voorgesteld voordeel is erg makkelijk te pareren met praktijkvoorbeelden van 10 jaar terug, een simpele rekensom en logisch nadenken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182281137
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar de groei van Weeze, Dusseldorf en Brussel 10 jaar terug kwam door de NLers uit de grensgebieden die die luchthavens dus kozen.

Praktijkbewijs daarvoor is er dus al.
Die groei kwam niet door de luchthavens maar door de opkomst van de prijsvechters in de luchtvaart die naar goedkope luchthavens op zoek waren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-luchtvaart-zet-door
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:40:32 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182281568
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die groei kwam niet door de luchthavens maar door de opkomst van de prijsvechters in de luchtvaart die naar goedkope luchthavens op zoek waren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-luchtvaart-zet-door
Dat maakt het cbs er van. Die luchthavens wezen zelfs op de groei van NLers in hun vertrek en aankomstbestanden. En de prijsvechters zagen hun businessplannen versterkt worden doordat Schiphol routes zag verdwijnen en capaciteit zag terugvallen door kleinere vliegtuigtypes, maar de vraag gelijk bleef. Weeze ging zich zelfs richten op het Oosten in hun reclames. En het lukte ze. Zaventem stond opeens ook in het eindhovens dagblad en ook daar zijn heel wat reizigers naartoe gegaan in die periode.

Netto resultaat: meer auto km's en meer vliegtuigen in de lucht.
Top van, dat co2 reducerende effect.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182281920
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan lachen, maar de groei van Weeze, Dusseldorf en Brussel 10 jaar terug kwam door de NLers uit de grensgebieden die die luchthavens dus kozen.

Praktijkbewijs daarvoor is er dus al.
Ik lach niet omdat ik het sarcastisch bedoel, ik lach omdat ik dat dan daadwerkelijk doe. Wat is anderhalf uur rijden en een tientje benzine als ik 200 euro kan besparen...
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:10:29 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182282390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik lach niet omdat ik het sarcastisch bedoel, ik lach omdat ik dat dan daadwerkelijk doe. Wat is anderhalf uur rijden en een tientje benzine als ik 200 euro kan besparen...
Sarcasme lees je niet altijd :p

Maar dat dus. En helemaal als je bijna geen parkeergeld hoeft te betalen in vergelijking met Schiphol. Ov doe je sowiezo niet als je met meer reist. Per definitie duurder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:29:51 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182282966
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sarcasme lees je niet altijd :p

Maar dat dus. En helemaal als je bijna geen parkeergeld hoeft te betalen in vergelijking met Schiphol. Ov doe je sowiezo niet als je met meer reist. Per definitie duurder.
Je ziet over het hoofd dat heel veel mensen het prima vinden als er op Weeze of Dusseldorf wordt opgestegen ipv in Eindhoven, Lelystad of op Schiphol. Of we daarmee nu een paar euro mislopen of niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 00:03:02 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182284911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je ziet over het hoofd dat heel veel mensen het prima vinden als er op Weeze of Dusseldorf wordt opgestegen ipv in Eindhoven, Lelystad of op Schiphol. Of we daarmee nu een paar euro mislopen of niet.
Zie ik helemaal niet over het hoofd. Alleen gaat het hier iver de vliegtax opeens en de bijbedachte co2 reductie. Die is er helemaal niet.

Overigens verplaats je eveneens diezelfde overlast gewoon met de werkgelegenheid en met de co2 uitstoot gewoon naar een andere luchthaven, dus zet het weer geen zoden aan de dijk die de 'beloftes' waar zou maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182285897
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er rijdt een directe busverbinding van het station naar het vliegveld, in 15 minuten. Verder ben je dan binnen 10 minuten door de douane en bij je gate. Met de extra bustijd toch sneller als Schiphol met de veel ver weg liggende gates en douane drukte.
Onzin, ben ook altijd in tien minuten door de gates op schiphol, en de afstand gaat veel sneller door de aanwezige lopende banden. Maar goed, 1 keer op Eindhoven gevlogen, ben je alleen al 2.5 uur onderweg om het vliegveld te bereiken, wat een armoede daar je kon er niet eens sigaretten kopen. Daarnaast heb je nog als nadeel dat als je aankomt de kans groot is dat je ook weer op een lowbudget vliegveld land, wat in praktijk betekent dat je netto een hele dag vakantie kwijt bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182286908
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie ik helemaal niet over het hoofd. Alleen gaat het hier iver de vliegtax opeens en de bijbedachte co2 reductie. Die is er helemaal niet.

Overigens verplaats je eveneens diezelfde overlast gewoon met de werkgelegenheid en met de co2 uitstoot gewoon naar een andere luchthaven, dus zet het weer geen zoden aan de dijk die de 'beloftes' waar zou maken.
CO2 reductie en compenseren voor de schade van CO2 uitstoot zijn twee verschillende thema's... "De vervuiler betaalt" is echt wat anders dan doelstellingen om de uitstoot te verminderen....

Wat begrijp je daar niet aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 oktober 2018 @ 07:02:47 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182286922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 00:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie ik helemaal niet over het hoofd. Alleen gaat het hier iver de vliegtax opeens en de bijbedachte co2 reductie. Die is er helemaal niet.

Overigens verplaats je eveneens diezelfde overlast gewoon met de werkgelegenheid en met de co2 uitstoot gewoon naar een andere luchthaven, dus zet het weer geen zoden aan de dijk die de 'beloftes' waar zou maken.
Als vliegen duurder wordt/moeilijker bereikbaar zal er netto minder gevlogen worden. Maar ik heb het over het verplaatsen van overlastgevende industrie naar een plek waar ze die wel graag hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182286925
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op zo veel aannames en onzekerheden, zou geen gezonde directeur een businessplan goedkeuren. Het gaat helemaal geen enkel positief effect hebben, nergens.
Afspraken maken met buurlanden was ook al zo'n succes toen. Die buurlanden waren maar wat blij met de werkgelegenheid.

Dan heb je dus 150 auto's extra op de weg per vlucht, want never nooit niet dat de trein volledig wordt gepakt dan want een trein duurt lang en je hebt ook onderliggend ov nodig.
Leuk, op een al overvolle infrastructuur. En dan vergeet ik nog de omrijders naar andere luchthavens.

Een vliegtax heeft alleen maar nadelen. Ieder voorgesteld voordeel is erg makkelijk te pareren met praktijkvoorbeelden van 10 jaar terug, een simpele rekensom en logisch nadenken.
Kan best dat mensen uitwijken naar andere vliegvelden, dat is een negatief effect ALS je het alleen zou doen...

Dit moet je sowieso Europees aanpakken. Het is dik hypocriet dat je op alle smerige uitstoot dik moet betalen als particulier maar op kerosine geldt opeens een vrijstelling. Heel vreemd dat jij dat niet inziet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182286936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als vliegen duurder wordt/moeilijker bereikbaar zal er netto minder gevlogen worden. Maar ik heb het over het verplaatsen van overlastgevende industrie naar een plek waar ze die wel graag hebben.
Luchtkwaliteit en geluidsoverlast zijn inderdaad ook zaken die je dus wel verhelpt voor Nederlanders als buurlanden niet meedoen waar eventueel naar uitgeweken wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_182286977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 02:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin, ben ook altijd in tien minuten door de gates op schiphol, en de afstand gaat veel sneller door de aanwezige lopende banden. Maar goed, 1 keer op Eindhoven gevlogen, ben je alleen al 2.5 uur onderweg om het vliegveld te bereiken, wat een armoede daar je kon er niet eens sigaretten kopen. Daarnaast heb je nog als nadeel dat als je aankomt de kans groot is dat je ook weer op een lowbudget vliegveld land, wat in praktijk betekent dat je netto een hele dag vakantie kwijt bent.
Dat jij boven Amsterdam woont ( anders doe je er niet zolang over) en er zolang over doet is natuurlijk geen afspiegeling van waar de meeste passagiers voor Eindhoven airport vandaan komen. Verder de kwaliteit van een vliegveld afmeten aan de verkrijgbaarheid van sigaretten, dat is wel de meest subjectieve wegingsfactor waar ik ooit van gehoord heb.
pi_182286981
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat maakt het cbs er van.
Dus de hele wereld is gek behalve jij?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:21:06 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182289035
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 06:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

CO2 reductie en compenseren voor de schade van CO2 uitstoot zijn twee verschillende thema's... "De vervuiler betaalt" is echt wat anders dan doelstellingen om de uitstoot te verminderen....

De vervuiler betaald, waarvoor precies als het in de algemene pot terecht komt? Dan is het gewoon een ordinaire belasting die mensen alleen extra laat betalen, maar geen enkel positief effect zal bijdragen.
Ik heb je al eerder aangegeven dat van 'compenseren' en 'reduceren' geen sprake is door een waterbed effect.

De vliegtax is juist ingesteld om het vliegen minder aantrekkelijk te maken en de uitstoot te verminderen. Dat is de hele reden. Dus is het helemaal niet 'wat anders'. Wat het wel is, is een slecht idee wat onder valse voorwendselen ondoordacht wordt ingevoerd welke geen enkel beloofd positief effect gaat waar maken. Een symboolmaatregel ter geldklopperij.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan best dat mensen uitwijken naar andere vliegvelden, dat is een negatief effect ALS je het alleen zou doen...

Dit moet je sowieso Europees aanpakken. Het is dik hypocriet dat je op alle smerige uitstoot dik moet betalen als particulier maar op kerosine geldt opeens een vrijstelling.
Hier ben ik het wel mee eens, wil je een belasting heffen, moet je dat europees breed doen. Daar is juist een eu als politiek instrument goed voor. Alleen staat dat weer haaks op het Parijs akkoord waar is afgesproken dat landen individueel de co2 uitstoot moeten aanpakken. Een complete misstap per definitie. Want het is een wereldwijd 'dingetje' wat je samen moet aanpakken en niet iets wat je individueel moet doen waardoor er een waterbed effect gaat ontstaan, want omringende landen zijn maar wat blij met de werkgelegenheid.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:04 schreef ludovico het volgende:

Wat begrijp je daar niet aan?
Heel vreemd dat jij dat niet inziet.
Als je hier een NWS jijbaktopic van wil maken, zou ik je graag willen adviseren om een paar deuren verder te gaan zitten jijbakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:25:55 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182289115
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de hele wereld is gek behalve jij?
En verder niet op de argumenten in gaan?

cbs kijkt alleen binnen de landsgrenzen omdat het NLs is en het in die periode onder zware politieke druk stond om het plaatje 'juist' te krijgen. Terwijl juist direct over de grens er een groei zichtbaar was op de vliegvelden.
Het kwam niet alleen door de prijsvechters. Het kwam omdat het hele plaatje opeens goedkoper was omdat in NL op de luchthavens een tickettax zat en goedkopere tickets, goedkopere havengelden en goedkoper parkeren het mogelijk maakte een brandstoftank uit te sparen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182289477
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 07:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij boven Amsterdam woont ( anders doe je er niet zolang over) en er zolang over doet is natuurlijk geen afspiegeling van waar de meeste passagiers voor Eindhoven airport vandaan komen. Verder de kwaliteit van een vliegveld afmeten aan de verkrijgbaarheid van sigaretten, dat is wel de meest subjectieve wegingsfactor waar ik ooit van gehoord heb.
Ik woon zelf in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182291419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En verder niet op de argumenten in gaan?

cbs kijkt alleen binnen de landsgrenzen omdat het NLs is en het in die periode onder zware politieke druk stond om het plaatje 'juist' te krijgen. Terwijl juist direct over de grens er een groei zichtbaar was op de vliegvelden.
.
Kip ei verhaal omdat de prijsvechters opkwamen ontstond de vraag naar goedkopere luchthavens. Dat is wat het CBS zegt. Dat dit in jou perceptie precies andersom is kan ik niets aan doen. Maar voor mijn gevoel is de groei van de soms vage regionale luchthavens te danken aan het toegenomen aanbod van vluchten die ergens moeten landen. Zoals we ook in de CBS link zien.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:45:10 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182293941
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kip ei verhaal omdat de prijsvechters opkwamen ontstond de vraag naar goedkopere luchthavens. Dat is wat het CBS zegt. Dat dit in jou perceptie precies andersom is kan ik niets aan doen. Maar voor mijn gevoel is de groei van de soms vage regionale luchthavens te danken aan het toegenomen aanbod van vluchten die ergens moeten landen. Zoals we ook in de CBS link zien.
Mijn 'perceptie' is gebaseerd op mijn ervaring in mijn werkomgeving. Ik werk in de luchtvaartbranche.
De kip was de komst van de tickettaks, het ei waren de businessplannen die ontstonden voor de kleine luchthavens en de LLC's en het kuiken was het waterbed effect wat ontstond omdat de vraag naar stoelen niet verdween.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182309569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De vervuiler betaald, waarvoor precies als het in de algemene pot terecht komt? Dan is het gewoon een ordinaire belasting die mensen alleen extra laat betalen, maar geen enkel positief effect zal bijdragen.
Ik heb je al eerder aangegeven dat van 'compenseren' en 'reduceren' geen sprake is door een waterbed effect.

De vliegtax is juist ingesteld om het vliegen minder aantrekkelijk te maken en de uitstoot te verminderen. Dat is de hele reden. Dus is het helemaal niet 'wat anders'. Wat het wel is, is een slecht idee wat onder valse voorwendselen ondoordacht wordt ingevoerd welke geen enkel beloofd positief effect gaat waar maken. Een symboolmaatregel ter geldklopperij.

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, wil je een belasting heffen, moet je dat europees breed doen. Daar is juist een eu als politiek instrument goed voor. Alleen staat dat weer haaks op het Parijs akkoord waar is afgesproken dat landen individueel de co2 uitstoot moeten aanpakken. Een complete misstap per definitie. Want het is een wereldwijd 'dingetje' wat je samen moet aanpakken en niet iets wat je individueel moet doen waardoor er een waterbed effect gaat ontstaan, want omringende landen zijn maar wat blij met de werkgelegenheid.

[..]

Als je hier een NWS jijbaktopic van wil maken, zou ik je graag willen adviseren om een paar deuren verder te gaan zitten jijbakken.
CO2 reductie en compenseren voor de schade van CO2 uitstoot zijn twee verschillende thema's... "De vervuiler betaalt" is echt wat anders dan doelstellingen om de uitstoot te verminderen....

Als je een hoge prijs betaalt aan de staat betaal je aan "iedereen" dat kost jou als individu gewoon geld en daar "profiteert" iedereen van. Behalve jijzelf dan netto gezien.


De EU heeft ook de ETS, dus er wordt wel degelijk samengewerkt voor CO2 reductie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:03:50 #186
45833 crew  Fogel
pi_182331880
Paar posts zijn weg. Reageer inhoudelijk of reageer gewoon niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')