abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:34:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263486
quote:
Ryanair geeft winstwaarschuwing en schrapt Eindhoven als basis
VANDAAG, 11:06 AANGEPAST OM 15:17ECONOMIE

ANP

Ryanair gaat minder winst maken dan gedacht en geeft een winstwaarschuwing af. De aanhoudende arbeidsonrust en stakingen leidden tot veel annuleringen, kosten en minder passagiers. Vooral de boekingen voor de herfstvakanties en de kerstperiode lopen terug. Daarnaast loopt de olieprijs op en kijkt Ryanair aan tegen een brandstofrekening die 500 miljoen euro hoger is.

Er werd tot nu toe uitgegaan van een winst van tussen de 1,25 en 1,35 miljard euro. Dat is nu verlaagd naar 1,1 tot 1,2 miljard.

De Ierse budgetvliegmaatschappij gaat ook schrappen in drie Europese hubs. Basis Eindhoven verliest de vier toestellen. Voortaan wordt vanuit een buitenlandse thuisbasis op Eindhoven gevlogen. Ook Bremen sluit en Niederrhein gaat naar drie toestellen. Volgens Ryanair zijn alle klanten die hiermee te maken hebben inmiddels via e-mail of sms op de hoogte gebracht.

'Angst zaaien'
Het is niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor de ongeveer 50 piloten en de 100 man cabinepersoneel die in Eindhoven zijn gestationeerd. Ryanair zegt met de piloten en het cabinepersoneel in overleg te willen om het verlies aan banen zo klein mogelijk te houden. Vanaf Eindhoven heeft de prijsvechter nu 155 vluchten per week, als de basis opgeheven wordt zijn dat er nog 130.

"We bieden onze piloten een plek aan op andere Ryanair-bases, maar omdat we te veel cabinepersoneel hebben voor de winterperiode bekijken we wat mogelijk is qua onbetaald verlof en andere maatregelen om baanverlies te beperken."

Pilotenvakbond VNV en FNV Luchtvaart zijn boos. "Ryanair moet stoppen met angst zaaien en intimideren," zegt piloten-woordvoerder Joost van Doesburg. VNV vreest de gevolgen van de sluitingsplannen van Eindhoven. "Alle vluchten met eigen personeel van basis Eindhoven zijn na 5 november niet meer te boeken, dus het is ze echt menens. Maar we zullen ons met hand en tand verzetten tegen het sluiten van de basis in Eindhoven."

Volgens Asmae Hajjari van FNV Luchtvaart moet het plan om Eindhoven te sluiten al langer op de plank hebben gelegen. "Ryanair doet dit enkel en alleen om zich niet te hoeven houden aan werknemersrechten. Het is voor ons volstrekt onaanvaardbaar dat het personeel is opgedragen binnen enkele weken te verhuizen en het werk vanaf een andere vliegbasis in Europa te hervatten of anders te worden ontslagen."
https://nos.nl/artikel/22(...)hoven-als-basis.html

Hopelijk wordt het voorgoed geschrapt. De vliegindustrie is extreem vervuilend en overlastgevend in verhouding tot de economische voordelen die het biedt. In de driehoek Den Bosch, Eindhoven en Tilburg hebben meer dan een miljoen mensen last van Eindhoven Airport. Dit om een paar miljoen winst te maken en wat grotendeels laagwaardige arbeid in stand te houden. Je kunt beter inzetten op de high-tech industrie, en Schiphol is ook nog om de hoek.

Verder is Ryanair natuurlijk een bedrijf dat zowel haar eigen werknemers uitbuit als op slinkse wijze haar klanten het vel over de oren probeert te trekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263597
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?

En TS ik ben het eens met het vervuilende aspect maar hoe wil je in vredesnaam de vliegindustrie een halt toeroepen? Dat vergt echt een diepe verandering van de mens.
pi_182263602
Mag hopen dat heel Ryanair verdwijnt, samen met EasyJet. Als je goedkoop wilt reizen ga je maar met de bus, niet met een globalistisch vehikel dat werknemers uitbuit en passagiers in gevaar brengt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:39:39 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263623
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef oranjevogel1 het volgende:
Mag hopen dat heel Ryanair verdwijnt, samen met EasyJet. Als je goedkoop wilt reizen ga je maar met de bus, niet met een globalistisch vehikel dat werknemers uitbuit en passagiers in gevaar brengt.
Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263627
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:38 schreef Handleiding het volgende:
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?
Die vliegen vanaf andere bassisen naar Eindhoven.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263660
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die vliegen vanaf andere bassisen naar Eindhoven.
ah zo. Een vlucht naar pak m beet Valencia is een retourvlucht naar de Ryanair basis Valancia?
pi_182263665
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Fiscale maatregelen zijn niet direct nodig. Wel meer overheidstoezicht. Ook zouden er maatregelen getroffen moeten worden tegen maatschappijen uit de golfregio die oneigenlijke staatssteun genieten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263679
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:41 schreef Handleiding het volgende:

[..]

ah zo. Een vlucht naar pak m beet Valencia is een retourvlucht naar de Ryanair basis Valancia?
Dat zou goed kunnen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:42:36 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_182263690
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappijen vliegt
#KICKOUTZP
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:42:50 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263692
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:38 schreef Handleiding het volgende:
Verliest de vier toestellen? Er vliegt toch veel meer Ryanair vanaf Eindhoven?

En TS ik ben het eens met het vervuilende aspect maar hoe wil je in vredesnaam de vliegindustrie een halt toeroepen? Dat vergt echt een diepe verandering van de mens.
Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263695
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef wollah het volgende:
Sowieso heb je al geen zelfrespect als je met dergelijke paupermaatschappiej vliegt
Jij moet je eerste vlucht nog maken SecretPret.
pi_182263749
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:
waardoor tickets bizar goedkoop zijn
Niet alle tickets zijn bizar goedkoop. Ik zie liever dat er gereguleerd gaat worden aan de hand van landingsrechten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:45:35 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263750
Nederland als welvarend en geavanceerd land zou sowieso alle industrie die extreem veel vervuilt en overlast bezorgt moeten ontmoedigen. Dan heb ik het over varkenshouderijen, vrachtwagens, vliegverkeer etc. Wij kunnen ons dat veroorloven. We hoeven geen pauperindustrieën in ons land te tolereren voor een paar centjes. Als je geld genoeg hebt ga je ook niet in je tuin bruinkool stoken om je huis te verwarmen als dat twee tientjes goedkoper is. Typisch paupergedrag van de VVD om dit juist allemaal wel aan te moedigen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182263767
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:41 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Fiscale maatregelen zijn niet direct nodig. Wel meer overheidstoezicht. Ook zouden er maatregelen getroffen moeten worden tegen maatschappijen uit de golfregio die oneigenlijke staatssteun genieten.
Het feit dat er geen fiscale maatregel op vliegen is, maar wel op auto's, bussen en treinen is een fiscale maatregel op zichzelf.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:46:41 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263770
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet alle tickets zijn bizar goedkoop. Ik zie liever dat er gereguleerd gaat worden aan de hand van landingsrechten.
Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:46:47 #16
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_182263771
oei oei, nog maar 1,1 miljard winst in plaats van 1,25. Dat wordt de broek aanhalen voor Ryanair en de aandeelhouders. Minimaal 3 van de 7 dagen per week op water en brood, anders komen ze de maand niet meer door.
pi_182263782
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Je bent dus een groot voorstander van maatschappijen als Ryanair begrijp ik?
pi_182263789
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:
Nederland als welvarend en geavanceerd land zou sowieso alle industrie die extreem veel vervuilt en overlast bezorgt moeten ontmoedigen. Dan heb ik het over varkenshouderijen, vrachtwagens, vliegverkeer etc. Wij kunnen ons dat veroorloven. We hoeven geen pauperindustrieën in ons land te tolereren voor een paar centjes. Als je geld genoeg hebt ga je ook niet in je tuin bruinkool stoken om je huis te verwarmen als dat twee tientjes goedkoper is. Typisch paupergedrag van de VVD om dit juist allemaal wel aan te moedigen.
Opzich hebben we ook landbouw en industrie nodig. Van alleen diensten kunnen we het niet hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263794
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wij in het dichtbevolkte NL moeten gaan zitten wachten op transfervluchten. Voor die paar euro per passagier kunnen ze dat beter in economische minder ontwikkelde gebieden doen waar er ook minder last van hebben. Het is toch bizar om miljoenen mensen in lawaai en stank te zetten voor een paar euro winst van een ondernemer.
Op de tweede plaats zou vliegen belast moeten worden, dus tax op kerosine en BTW op de tickets. Nu is alles belastingvrij, waardoor tickets bizar goedkoop zijn en de drempel om te vliegen ongeveer op nu ligt. Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Nee helemaal eens. Maar leuk al die ideeën en MVO managers enzo. Maar willen we echt wat doen aan deze praktijken, dan moeten wij als mens luxe inleveren en dat is een moeilijke opgave. Vanuit duurzame gedachte kan je een pakketje uit China niet in twee dagen leveren of de winkelvoorraden bijvullen binnen 24 uur. We kunnen nu in 3 uur in hartje Barcelona staan, krijg een minder alternatief er maar eens door. Dan betalen 'we' maar meer dmv een tax.
pi_182263805
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Of belast het vliegverkeer tenminste, zodat er een eerlijke concurrentie kan bestaan met de bus en de auto.
Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
pi_182263833
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die vrijwillig vragen om meer belasting mankeren iets.
Om uiteindelijk tot een beter resultaat te komen niet.
pi_182263834
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een vliegticket zo minstens net zo duur meoten zijn als een treinkaartje.
Waarom? Treinen zijn totaal inefficiënt. Zelfs met miljarden aan overheidssteun zijn hogesnelheidslijnen nauwelijks levensvatbaar. Vliegen is niet zwaar belast, maar in ieder geval niet zwaar gesubsidieerd zoals treinreizen. Als het economisch haalbaar zou zijn, heb ik verder niets tegen treinen, maar dat blijkt het in de praktijk totaal niet.
pi_182263835
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat sowieso er enkel nog gevlogen zou mogen worden met de meest geavanceerde vliegtuigen op het gebied van milieu en overlast (cat A en B). Verbiedt de rest gewoon.
Dat is niet altijd mogelijk op langere vluchten en minder populaire bestemmingen. Juist degene die korte vluchtjes maken en dat de hele dag herhalen kunnen zich de nieuwste vliegtuigen veroorloven, laat dat nu net de prijsvechters zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182263868
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:50 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Om uiteindelijk tot een beter resultaat te komen niet.
Ik vind van wel. Als je een bepaald iets wil promoten zou je dat beter moeten doen door de belasting daarop te verlagen. Niet om de belasting van alle andere dingen maar te verhogen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:52:57 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182263879
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Opzich hebben we ook landbouw en industrie nodig. Van alleen diensten kunnen we het niet hebben.
Dat klopt wel. Maar we moeten kijken naar de verhouding overlast/vervuiling/ruimtebeslag tov hetgeen het ons biedt.
Heel veel industrie biedt veel -hoogwaardige- werkgelegenheid en vooruitgang ten opzichte van weinig overlast, kijk bijv naar ASML, AKZO. Ook strengere regelgeving kan het verbeteren.

Om nu het hele platteland vol te zetten met megastallen om 80% daarvan weer te exporteren vind ik zonde. Het buitengebied ziet er niet meer uit, vrachtwagens rijden af en aan voor de bevoorrading,busladingen Polen om er te werken, stankoverlast, etc. Idem voor de 'transportsector'. Mega-veel fijnstof in Nederland (hoogste van Europa met Vlaanderen en Noord-Italië), heel veel overlast voor mensen door alle files die ze veroorzaken, veel ruimtebeslag door alle wegen. En wat levert het op? Er wordt niet getankt in Nederland en de chauffeurs hebben loonbelasting in Letland, Polen, Roemeníë. Onze wegen worden stukgereden doordat er extra veel slijtage ontstaat. Netto kost het de Nederlander geld, om een handjevol ondernemers wat te laten verdienen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')