abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182262235
quote:
Beijing - Het Micronesische eilandje Nauru (elfduizend inwoners) heeft zijn vuistje gebald tegen China (1,4 miljard inwoners). Het staatje eist excuses voor het 'koeionerende gedrag' van een Chinese diplomaat en zal daar tot in de VN werk van maken. Heel in het klein heeft Nauru te maken gekregen met hetzelfde fenomeen dat je in andere landen in het groot ziet: China's neokoloniale optreden.

Met investeringen, leningen en cadeaus werpt China zich op als de grote broer van de eilandstaatjes in de West-Pacific, een gebied dat China als zijn invloedssfeer beschouwt. Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland hebben daar niets te zoeken, vindt Beijing, en de 'afvallige provincie' Taiwan al helemaal niet. Zes eilandstaatjes hebben nog diplomatieke betrekkingen met Taiwan. Een daarvan is Nauru, vooral bekend als de goelag van de Pacific, vanwege de afgrijselijke kampen waar door Australië gedropte bootvluchtelingen wegkwijnen.

Deze maand vond in Nauru een - grotendeels door Taiwan betaalde - topconferentie plaats van de achttien leden van het Pacific Islands Forum. China, zelf geen lid, had zijn ambassadeur op Fiji gestuurd. Maar de douane van Nauru weigerde een inreisstempel te zetten in de diplomatieke paspoorten van de Chinese delegatieleden. Pro-Chinese lidstaten protesteerden verontwaardigd bij Nauru's president Baron Waqa. Die bedacht een compromis, maar tijdens de top sloeg hij opnieuw toe toen de Chinese vertegenwoordiger voor zijn beurt wilde praten. De man werd almaar bozer en beende ten slotte woest weg.

Waqa haalde fel uit tegen het 'krankzinnige' gedrag van deze 'onderknuppel', die als vertegenwoordiger van een grootmacht dacht zich alles te kunnen permitteren. Over China zei hij: 'Ze zijn onze vrienden niet. Ze hebben ons alleen maar nodig om ons voor hun karretje te spannen.'

China sprak van een 'lompe klucht'. Misschien. Maar Waqa had wel degelijk een punt. Steeds vaker spreidt China arrogant neokoloniaal gedrag tentoon, bij voorkeur in de vorm van een financiële wurggreep. De nieuwe premier van Maleisië Mahathir Mohamad wist hieraan te ontsnappen door projecten voor 23 miljard dollar die China zijn corrupte voorganger had aangesmeerd te annuleren of uit te stellen. Maar Sri Lanka kon de miljardenlening voor de bouw van de haven van Hambantota niet aflossen. China wist raad: tot 2116 is de strategisch gelegen haven Chinees eigendom. Pakistan, diverse Afrikaanse landen en landen aan China's Nieuwe Zijderoute: ze worden steeds meer door China gemanipuleerd. De moderne Chinese vazalstaat zit gevangen in China's schuldenvalkuil.
De vlo tegen de olifant...


Bron

[ Bericht 47% gewijzigd door Straatcommando. op 02-10-2018 00:30:05 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 21:49:04 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182262300
Maak ff een fatsoenlijke op aub.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182262322
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Maak ff een fatsoenlijke op aub.
Zoiets ?
Sorry, nooit eerder gedaan...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 21:50:52 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182262333
Als je de bron er even bij zet ben ik tevreden. :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182263291
Het schijnt serieus te zijn, alle 11000 inwoners hebben hun katapults en blaaspijpen uit het vet gehaald.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182263328
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:26 schreef Hathor het volgende:
Het schijnt serieus te zijn, alle 11000 inwoners hebben hun katapults en blaaspijpen uit het vet gehaald.
Ja echt he :P
Nederland zou sowieso in die situatie het niet durven en het gewoon toelaten.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:28:21 #7
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_182263331
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:45 schreef Geytenbeekje het volgende:
Maar Sri Lanka kon de miljardenlening voor de bouw van de haven van Hambantota niet aflossen. China wist raad: tot 2116 is de strategisch gelegen haven Chinees eigendom.
Gewoon ook 100 jaar :')
Koloniale toestanden...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_182263355
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja echt he :P
Nederland zou sowieso in die situatie het niet durven en het gewoon toelaten.
Nederland heeft nooit zoiets meegemaakt. Datgene wat het meest dichtbij komt is de bezetting tijdens WO2 waar veel verzet werd gepleegd.
pi_182263382
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nederland heeft nooit zoiets meegemaakt. Datgene wat het meest dichtbij komt is de bezetting tijdens WO2 waar veel verzet werd gepleegd.
Daar kan je het niet helemaal vergelijken vind ik. Dit is een economisch iets, er zijn bijvoorbeeld geen Chinese militairen op Nauru.
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:31:36 #10
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182263424
China, de koloniserende tumor van de 21e eeuw.
pi_182263927
Nauru, is dat niet dat eiland dat bankvergunningen met duizenden tegelijk uitgaf aan twijfelachtige lieden? Worden die sindsdien nog ergens serieus genomen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182265141
quote:
13s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:31 schreef Gary_Oak het volgende:
China, de koloniserende tumor van de 21e eeuw.
Nauru, gevangenenkolonie voor Australië..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182265844
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja echt he :P
Nederland zou sowieso in die situatie het niet durven en het gewoon toelaten.
Nederland biedt nooit veel verzet. We worden al decennia onderdrukt door de Amerikanen en geen politicus biedt weerstand.
De Nederlandse vlag kan men veranderen van rood-wit-blauw, naar alleen wit. :')
pi_182265859
quote:
13s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:31 schreef Gary_Oak het volgende:
China, de koloniserende tumor van de 21e eeuw.
Dat is toch nog altijd het land waar een psychopaat thans de scepter zwaait, de VS.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 03:47:22 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182265940
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 02:16 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Dat is toch nog altijd het land waar een psychopaat thans de scepter zwaait, de VS.
China, dat is toch dat land dat z'n inwoners massaal laat emigreren naar Tibet om daar de inheemse bevolking langzaam uit te dunnen? Homeopathische genocide is het. Of het land dat belachelijke maritieme claims maakt en zich steeds meer agressiever opstelt richting zijn buren? Of het land dat in een rap tempo verandert in een dystopische politiestaat onder de scepter van de praktisch nieuwe 'keizer'? Walgelijk land.
pi_182266210
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 03:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

China, dat is toch dat land dat z'n inwoners massaal laat emigreren naar Tibet om daar de inheemse bevolking langzaam uit te dunnen? Homeopathische genocide is het. Of het land dat belachelijke maritieme claims maakt en zich steeds meer agressiever opstelt richting zijn buren? Of het land dat in een rap tempo verandert in een dystopische politiestaat onder de scepter van de praktisch nieuwe 'keizer'? Walgelijk land.
pi_182266563
Enfin, die laatste video is natuurlijk een propagandafilmpje. En China schendt mensenrechten, net zoals de VS doet.

Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden als wereldleider, kies ik voor China.

Maar dankzij de opkomst van populisme en massaal-nep-nieuws en aluhoedjes, zit er dus nu een randmongool op de stoel als president van het eens machtigste land ter wereld, de VS.

Niemand neemt nu de VS meer serieus. En ja, dan springt Xi in dit gat dat de VS achterlaat.

De opkomst van Xi en China als nieuwe wereldleider is mede te danken aan een stel halve garen die geloven dat de aarde plat is en Niburu binnenkort onze dampkring komt naderen en schreeuwende Amerikaanse Evangelisten. Nu een psychiatrische patiënt de VS leidt, is de rol van de VS als wereldleider uitgespeeld. De VS kan nu net zo serieus genomen als Kazakhstan.

En dan neemt China het over.

Dus begin maar alvast Mandarijn te leren iedereen.

  dinsdag 2 oktober 2018 @ 05:25:21 #19
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182266777
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:04 schreef lao_tse het volgende:
Enfin, die laatste video is natuurlijk een propagandafilmpje. En China schendt mensenrechten, net zoals de VS doet.

Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden als wereldleider, kies ik voor China.

Maar dankzij de opkomst van populisme en massaal-nep-nieuws en aluhoedjes, zit er dus nu een randmongool op de stoel als president van het eens machtigste land ter wereld, de VS.

Niemand neemt nu de VS meer serieus. En ja, dan springt Xi in dit gat dat de VS achterlaat.

De opkomst van Xi en China als nieuwe wereldleider is mede te danken aan een stel halve garen die geloven dat de aarde plat is en Niburu binnenkort onze dampkring komt naderen en schreeuwende Amerikaanse Evangelisten. Nu een psychiatrische patiënt de VS leidt, is de rol van de VS als wereldleider uitgespeeld. De VS kan nu net zo serieus genomen als Kazakhstan.

En dan neemt China het over.

Dus begin maar alvast Mandarijn te leren iedereen.

Over een paar jaar zijn we af van Trump, kun je van die andere mafkees niet zeggen. Dat is het zelfreinigende vermogen van democratie. Daarom is meneertje ook een controlfreak, want stel je eens voor dat hij op een legitieme manier verkozen zou moeten worden. Nee, in de grondwet vastleggen dat je de leider voor het leven bent en daarmee het keizerschap praktisch herstelt, is natuurlijk handiger.

En nooit van mijn leven dat ik buig voor of collaboreer met dat volk. Snij nog liever mijn stembanden door dan dat ik ooit een woord Mandarijn uitspreek.
pi_182266856
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Over een paar jaar zijn we af van Trump, kun je van die andere mafkees niet zeggen. Dat is het zelfreinigende vermogen van democratie. Daarom is meneertje ook een controlfreak, want stel je eens voor dat hij op een legitieme manier verkozen zou moeten worden. Nee, in de grondwet vastleggen dat je de leider voor het leven bent en daarmee het keizerschap praktisch herstelt, is natuurlijk handiger.

En nooit van mijn leven dat ik buig voor of collaboreer met dat volk. Snij nog liever mijn stembanden door dan dat ik ooit een woord Mandarijn uitspreek.
China heeft vrijwel geheel Afrika reeds in handen. Echter legt China niet haar cultuur op in Afrika. China is een land van handel.
Een heel andere insteek dan de gringo's die landen bombarderen en hun cultuur opleggen aan andere landen.

In Afrika staan nu echt geen standbeelden van Mao, de voertaal is er nog altijd niet Mandarijn - alleen als je iets in internationale richting wil gaan doen, zal het handig zijn als je die taal machtig bent - en Afrikanen zijn vrij om islamitisch of Evangelisch te zijn (nagenoeg de enige twee religies in Afrika). Ze kunnen cultuur, tradities en culinaire gerechten gewoon behouden.

En dat is het grote voordeel van China t.o.v. de VS. China exporteert geen idiote schreeuwende Evangelisten, wat de VS wel doet naar grote delen van Afrika en de America's. China legt het niemand op ook Maoïst of boeddhist te worden.

In China zelf gelden inderdaad andere regels, maar wij in Europa hoeven ons geen zorgen te maken dat wij Mao moeten gaan aanbidden en dat onze kerken en moskeeën worden omgebouwd tot treinstations of ziekenhuizen.

Beide landen vind ik niks, dat geef ik volmondig toe. Maar als wereldleider, als ik moet kiezen: liever China.

En inderdaad, hopelijk is die debiel Trump snel weg.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 05:50:53 #21
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182266919
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:37 schreef lao_tse het volgende:

[..]

China heeft vrijwel geheel Afrika reeds in handen. Echter legt China niet haar cultuur op in Afrika. China is een land van handel.
Een heel andere insteek dan de gringo's die landen bombarderen en hun cultuur opleggen aan andere landen.

In Afrika staan nu echt geen standbeelden van Mao, de voertaal is er nog altijd niet Mandarijn - alleen als je iets in internationale richting wil gaan doen, zal het handig zijn als je die taal machtig bent - en Afrikanen zijn vrij om islamitisch of Evangelisch te zijn (nagenoeg de enige twee religies in Afrika). Ze kunnen cultuur, tradities en culinaire gerechten gewoon behouden.

En dat is het grote voordeel van China t.o.v. de VS. China exporteert geen idiote schreeuwende Evangelisten, wat de VS wel doet naar grote delen van Afrika en de America's. China legt het niemand op ook Maoïst of boeddhist te worden.

In China zelf gelden inderdaad andere regels, maar wij in Europa hoeven ons geen zorgen te maken dat wij Mao moeten gaan aanbidden en dat onze kerken en moskeeën worden omgebouwd tot treinstations of ziekenhuizen.

Beide landen vind ik niks, dat geef ik volmondig toe. Maar als wereldleider, als ik moet kiezen: liever China.

En inderdaad, hopelijk is die debiel Trump snel weg.
Nee, China exporteert inderdaad geen evangelisten, maar wel Han-chinezen naar Tibet voor hun homeopathische genocide. Of bij Oeigoeren thuis langs of hen naar heropvoedingskampen sturen voor een lesje maoïsme. Ze zijn niet van het militair koloniseren, maar gewoon van het domweg opkopen van landen. Naja, 'opkopen', een lease op buitenlandse speciale economische zones voor 99 jaar, waardoor over 99 jaar die gebieden net zo vervreemd worden van hun eigen land als Hong Kong dat nu is van China. Minder brutaal, des te geniepiger. Maar zo ken ik Chinezen: laf. En ik had al door dat je dweept met dat land, je gebruikersnaam spreekt boekdelen.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:08:13 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182269067
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:37 schreef lao_tse het volgende:

[..]

China heeft vrijwel geheel Afrika reeds in handen. Echter legt China niet haar cultuur op in Afrika. China is een land van handel.
Een heel andere insteek dan de gringo's die landen bombarderen en hun cultuur opleggen aan andere landen.

In Afrika staan nu echt geen standbeelden van Mao, de voertaal is er nog altijd niet Mandarijn - alleen als je iets in internationale richting wil gaan doen, zal het handig zijn als je die taal machtig bent - en Afrikanen zijn vrij om islamitisch of Evangelisch te zijn (nagenoeg de enige twee religies in Afrika). Ze kunnen cultuur, tradities en culinaire gerechten gewoon behouden.

En dat is het grote voordeel van China t.o.v. de VS. China exporteert geen idiote schreeuwende Evangelisten, wat de VS wel doet naar grote delen van Afrika en de America's. China legt het niemand op ook Maoïst of boeddhist te worden.

In China zelf gelden inderdaad andere regels, maar wij in Europa hoeven ons geen zorgen te maken dat wij Mao moeten gaan aanbidden en dat onze kerken en moskeeën worden omgebouwd tot treinstations of ziekenhuizen.

Beide landen vind ik niks, dat geef ik volmondig toe. Maar als wereldleider, als ik moet kiezen: liever China.

En inderdaad, hopelijk is die debiel Trump snel weg.
Waarom zou je eerder voor China kiezen, een land dat de eigen bevolking onderdrukt en censureert en op de rest van de wereld parasiteert door overal land en grondstoffen op te kopen.

Plus dat ze nogal controlfreaks zijn, alleen al dat camerasysteem dat daar aan het ontwikkelen zijn is een Orwelliaanse natte droom.


In Europa en de VS zullen er ook ongetwijfeld politici zijn die zo'n systeem maar wat graag zouden willen, maar dat zal niet zomaar gaan door allerlei privacywetgeving en dergelijke. Zulke wetgeving gaat hier over tig verschillende lagen, in China is het gewoon een idee van de CCP wat ze zonder weerstand er zo doorheen kunnen proppen.

China kan wel zogenaamd niks willen opdringen aan alle landen die ze stilletjes binnenvallen, als ze maar braaf naar de Chinese 'investeerders' luisteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182269291
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 03:47 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

China, dat is toch dat land dat z'n inwoners massaal laat emigreren naar Tibet om daar de inheemse bevolking langzaam uit te dunnen?
Op dezelfde manier dat in Nederland de inheemse bevolking wordt uitgedund door uitheemse migranten? Dus China denkt aan haar belangen, terwijl Nederland langzaam een graf graaft?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182269310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op dezelfde manier dat in Nederland de inheemse bevolking wordt uitgedund door uitheemse migranten? Dus China denkt aan haar belangen, terwijl Nederland langzaam een graf graaft?
Ja we worden daarmee overspoeld, help Nederland vergaat over een jaar !!!! :')
pi_182269364
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:04 schreef lao_tse het volgende:
Enfin, die laatste video is natuurlijk een propagandafilmpje. En China schendt mensenrechten, net zoals de VS doet.
China doet dat op een net wat grotere schaal.
quote:
Als ik moet kiezen tussen deze twee kwaden als wereldleider, kies ik voor China.
Je moet niet kiezen tussen twee kwaden, je moet een vuist maken naar beiden.
quote:
Maar dankzij de opkomst van populisme en massaal-nep-nieuws en aluhoedjes, zit er dus nu een randmongool op de stoel als president van het eens machtigste land ter wereld, de VS.
dus? In de VS heeft de president de absolute macht?
quote:
Niemand neemt nu de VS meer serieus. En ja, dan springt Xi in dit gat dat de VS achterlaat.
Men neemt Trump niet zo serieus. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de VS, maar dat betekend niet dat de VS niet meer serieus genomen wordt.
quote:
De opkomst van Xi en China als nieuwe wereldleider is mede te danken aan een stel halve garen die geloven dat de aarde plat is en Niburu binnenkort onze dampkring komt naderen en schreeuwende Amerikaanse Evangelisten. Nu een psychiatrische patiënt de VS leidt, is de rol van de VS als wereldleider uitgespeeld. De VS kan nu net zo serieus genomen als Kazakhstan.
Dit zou zomaar een citaat van Niburu kunnen zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:29:49 #26
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182269365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op dezelfde manier dat in Nederland de inheemse bevolking wordt uitgedund door uitheemse migranten? Dus China denkt aan haar belangen, terwijl Nederland langzaam een graf graaft?
Je spreekt jezelf tegen of je snapt niet wat ik bedoelde. Tibet wordt hier gekoloniseerd, niet China. Met hun imperialistische klauwen ervan afblijven.

Free Tibet. _O_
pi_182269392
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen of je snapt niet wat ik bedoelde. Tibet wordt hier gekoloniseerd, niet China. Met hun imperialistische klauwen ervan afblijven.

Free Tibet. _O_
China is geen westers land en daar wonen (bijna) geen blanken dus het is geen bezetting en zij mogen gewoon hun gang gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182269395
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:37 schreef lao_tse het volgende:
(nagenoeg de enige twee religies in Afrika).
_O- Ik geef maar even geen commentaar op de rest van je post. Het is ondertussen wel duidelijk dat je net zo wereldvreemd bent als de gemiddelde Chinees.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182269485
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen of je snapt niet wat ik bedoelde.
Ik stel dus dat Nederland het omgekeerde doet en China dus aan haar belangen denkt, terwijl Nederland een graf voor zichzelf graaft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182270356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je eerder voor China kiezen, een land dat de eigen bevolking onderdrukt en censureert en op de rest van de wereld parasiteert door overal land en grondstoffen op te kopen.

Plus dat ze nogal controlfreaks zijn, alleen al dat camerasysteem dat daar aan het ontwikkelen zijn is een Orwelliaanse natte droom.


In Europa en de VS zullen er ook ongetwijfeld politici zijn die zo'n systeem maar wat graag zouden willen, maar dat zal niet zomaar gaan door allerlei privacywetgeving en dergelijke. Zulke wetgeving gaat hier over tig verschillende lagen, in China is het gewoon een idee van de CCP wat ze zonder weerstand er zo doorheen kunnen proppen.

China kan wel zogenaamd niks willen opdringen aan alle landen die ze stilletjes binnenvallen, als ze maar braaf naar de Chinese 'investeerders' luisteren.
Ik denk dat Nederland op dit moment verder is dan China in de realisatie van een Orwelliaanse samenleving. Het Nederlandse belasting en toeslagensysteem zou een natte droom van Mao zijn geweest, als hij dat had geweten.

In China wordt volgens mij vrij veel door de vingers gezien door de ambtenaren als je je normaal gedraagt. Ik denk dat daarom het camerasysteem ontwikkeld wordt, maar dat systeem heb ik nu al jaren meegemaakt op vliegveld Frankfurt en Schiphol. Ik check in op Schiphol en een paar weken later kan ik in Frankfurt bij binnenkomst in de Schengenzone via camera gewoon doorlopen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:03:06 #31
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_182276965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:31 schreef HSG het volgende:

[..]

China is geen westers land en daar wonen (bijna) geen blanken dus het is geen bezetting en zij mogen gewoon hun gang gaan.
Ik heb het over Tibet. Lezen. Het is juist wel een bezetting, aangezien Tibetanen een totaal ander volk zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik stel dus dat Nederland het omgekeerde doet en China dus aan haar belangen denkt, terwijl Nederland een graf voor zichzelf graaft.
Ik heb het over de belangen van Tibet hier. China is hier het uitheemse volk dat ongenodigd Tibet binnenwandelt. Ik geef geen neuk om de belangen van China. Wat mij betreft wordt dat land vandaag nog van de aardbodem weggeveegd.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:34:20 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182277524
China kan wel wat meer nationalisme van diverse bevolkingsgroepen gebruiken. Beter valt dat akelige superrijk uiteen in een stuk of 10 mini-China's. Nu is het een totalitaire nachtmerrie met een almachtige alziende overheid. En die kant willen de pro-EU lieden ook op met ons continent...
  Beste debater 2022 dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:39:28 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182277611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
China kan wel wat meer nationalisme van diverse bevolkingsgroepen gebruiken. Beter valt dat akelige superrijk uiteen in een stuk of 10 mini-China's. Nu is het een totalitaire nachtmerrie met een almachtige alziende overheid. En die kant willen de pro-EU lieden ook op met ons continent...
Zucht.

Zeg eens Vader Aardbei... welke bronnen heb je precies voor deze bewering?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182277708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zucht.

Zeg eens Vader Aardbei... welke bronnen heb je precies voor deze bewering?
Loop eens naar buiten daar zie je allemaal dingen gebeuren door de politie en belastingdienst die 20 jaar geleden nog ondenkbaar waren.
pi_182278213
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 05:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Over een paar jaar zijn we af van Trump, kun je van die andere mafkees niet zeggen. Dat is het zelfreinigende vermogen van democratie. Daarom is meneertje ook een controlfreak, want stel je eens voor dat hij op een legitieme manier verkozen zou moeten worden. Nee, in de grondwet vastleggen dat je de leider voor het leven bent en daarmee het keizerschap praktisch herstelt, is natuurlijk handiger.

En nooit van mijn leven dat ik buig voor of collaboreer met dat volk. Snij nog liever mijn stembanden door dan dat ik ooit een woord Mandarijn uitspreek.
Wel een beetje tegenstrijdig dat je zegt dat Xi nooit democratisch verkozen zou worden maar wel “dat volk” op zijn beleid aanspreekt, vind je niet?

China heeft ook zo’n 20 jaar lang een systeem van werkende checks-and-balances gehad, wat veel voorspoed heeft gebracht. Jammer dat er nu zo’n Ikarus aan de macht is gekomen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:11:55 #36
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182278272
Ah, ik zie dat de Westerse media-propaganda op volle stoom draait. Meestal lees je alleen over het duivelse China en haar hartstikke duivelse praktijken in de Angelsaksische media maar het knetterlinkse Nederlandse De Groene heeft ook een van de Angelsaksische stukken opgepikt na zoveel weken. Het start altijd met een land zwart maken om de publieke opinie mee te krijgen. Het is natuurlijk moeilijk om na 500 jaar aan de absolute top te hebben gestaan wat ruimte te maken voor andere landen, systemen van governance, economie en culturen.
pi_182278422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:11 schreef Jellereppe het volgende:
Ah, ik zie dat de Westerse media-propaganda op volle stoom draait. Het start altijd met een land zwart maken om de publieke opinie mee te krijgen. Het is natuurlijk moeilijk om na 500 jaar aan de absolute top te hebben gestaan wat ruimte te maken voor andere landen, systemen van governance, economie en culturen.
Het is niet in ons belang om ruimte te maken.

We zouden dat hooguit uit solidariteit en altruïsme kunnen doen. Maar Xi speelt het zelf keihard en zou allerminst solidair en altruïstisch handelen. Wie de bal kaatst, kan hem verwachten.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:20:27 #38
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182278448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel een beetje tegenstrijdig dat je zegt dat Xi nooit democratisch verkozen zou worden maar wel “dat volk” op zijn beleid aanspreekt, vind je niet?

China heeft ook zo’n 20 jaar lang een systeem van werkende checks-and-balances gehad, wat veel voorspoed heeft gebracht. Jammer dat er nu zo’n Ikarus aan de macht is gekomen.
Ja, maar van 221 v.Chr t/m 1911 heeft het gewoon een systeem van absolute monarchen gehad. De Tang Dynastie was best wel succesvol (tenminste 2/3 van de Tang, aan het eind van die dynastie was het wel carnage met de An Lushan Rebellie, Huang Chao-rebellie en andere ellende) en zijn wel meer succesvolle Chinese dynastieën geweest. Waar komt dat idiote geloof vandaan dat democratie superieur is en dat elk land het westerse voorbeeld moet volgen? Vlieg toch even snel een eind op met je religieuze geleuter over superieure systemen van governance. Elk land moet rekening houden met haar eigen cultuur en doen wat het best bij hun cultuur past. Dat zou de mantra moeten zijn niet 'democratie Allah Akbar' en dan kruisriddertochten middels NAVO of losse verbanden of economical warfare middels sancties. Net zoals Nederland lekker mee doet met Uncle Sam en terreurgroepen in Syrië steunt want ze hebben woordjes als democratie en scheiding der machten in hun manifest staan. Gadverdamme, tfoe, gadverdamme. Oude gebruiken zoals kruisriddertochten (hetzij in een hartstikke moderne jasje) sterven niet zomaar uit. Het is goed als een twee- of drietal redelijke niet-westerse machten komen. Voor de balans. Het is nooit goed zoveel macht bij een blok, behalve voor degenen van dat blok, en de staten die zich aan onderwerpen (maar die bereiken nooit volle potentieel want worden gekoeioneerd met een alien-waarden op het gebied van markt en governance en meer die ze met zachte of harde dwang moeten overnemen). Het zorgt voor arrogantie (exceptionalisme), blindheid en machtsmisbruik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 02-10-2018 20:09:47 ]
pi_182278553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja, maar van 221 v.Chr t/m 1911 heeft het gewoon een systeem van monarchen gehad. De Tang Dynastie was best wel succesvol en zijn wel meer succesvolle Chinese dynastieën geweest. Waar komt dat idiote geloof van dat democratie superieur is en dat elk land het westerse voorbeeld moet volgen? Vlieg toch even snel een eind op met je religieuze geleuter over superieure systemen van governance. Elk land moet rekening houden met haar eigen cultuur en doen wat het best bij hun cultuur past. Dat zou de mantra moeten zijn niet 'democratie Allah Akbar' en dan kruisriddertochten middels NAVO. Net zoals Nederland lekker mee doet met Uncle Sam en terreurgroepen steunt want ze hebben woordjes als democratie i hun manifest staan. Gadverdamme, tfoe, gadverdamme. Oude gebruiken zoals kruisriddertochten (hetzij in een hartstikke moderne jasje) sterven niet zomaar uit. Het is goed als een twee- of drietal redelijke niet-westerse machten komen. Voor de balans.
Ik heb het concept van democratie niet genoemd. Dus hoepel een eind op met je stromannen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:28:26 #40
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182278600
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het concept van democratie niet genoemd. Dus hoepel een eind op met je stromannen.
Heb je enig idee van de ins-and-outs waarom Xi van 2012 tot 2017 veel macht om zich heen heeft verzameld, enig idee van ins-and-outs hoe CCP afgelopen 30 jaar heeft gefunctioneerd, wat de gedachten is achter zoveel macht bij een man zit, zodat je een goed oordeel kunt geven, of is het gewoon nablaten van NOS dus ''huurrr durrrr dictator Mao II'' en dus 'evil force'? Het is een moreel oordeel. Saudische praktijken maar andere religieus jasje. Ik keek toen Islam bij mij alles was ook met neerbuigendhuid tegen veel wat niet-islam was want bijvoorbeeld jong blank meisje met kort rokje. Volgens islam slechte zeden dus slechte meid. Niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 02-10-2018 19:41:46 ]
pi_182278653
En vraag maar eens de mensen in Vietnam, of in Taiwan, of in India, of in de Filipijnen maar eens of ze zitten te wachten op China als wereldmacht. Of zelfs ook maar als regionale macht. :{w

China heeft nul komma nul soft power, ook niet bij niet-westerse landen. Al hun vrienden zijn gekochte vrienden — voor zolang die de leningen voor hun sigaren uit eigen doos tenminste maar blijven terugbetalen.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:31:20 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182278676
Ja, tuurlijk. China is een cultuur van laag vertrouwen ten aanzien van alles wat niet-Chinees is.
pi_182278828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heb je enig idee van de ins-and-outs waarom Xi van 2012 tot 2017 veel macht om zich heen heeft verzameld, enig idee van ins-and-outs hoe CCP afgelopen 30 jaar heeft gefunctioneerd, wat de gedachten is achter zoveel macht bij een man zit, zodat je een goed oordeel kunt geven, of is het gewoon nablaten van NOS dus ''huurrr durrrr dictator Mao II'' en dus 'evil force'? Het is een moreel oordeel. Saudische praktijken maar andere religieus jasje.
Ja, ik heb wel enig idee. China was een enigszins fijn land om in te leven omdat regels en overheidsrichtsnoeren vaak niet werden nageleefd of ruim werden geïnterpreteerd, en je dus in het dagelijks leven (en in de politiek op provinciaal niveau, etc.) veel vrijheid had die op papier niet bestond.

Xi ziet dat als corruptie die in de weg staat aan een braaf en preuts China met een rol als streng gedisciplineerde wereldmacht, met hem aan het hoofd.
pi_182279087
Zoiets als Griekenland en de EU. Of Oekraine en de Krim. Overigens wel slim van die Chinezen. Bang dat VS met haar imperialisme de eilanden inpalmt en zo op de stoep van China staan. Wat ze al zijn overigens. VS vliegt ook al jaren met militaire oefeningen vlak voor de kust van Korea met als doel om Noord-Korea aan te vallen. Mocht dit met Nederland gebeuren zouden wij ook niet blij worden. Ook China zal vroeg of laat aan VS imperialisme moeten geloven (uitlokking valse-vlag gebeurtenissen zoals MH-17, conflicten, oorlog). Dus nu gaat de propagandakraan tegen China ook alvast open. Zodat wij lekker gebrainwashed kunnen worden met eenzijdige informatie en kant kiezen tegen China.

[ Bericht 22% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 02-10-2018 20:07:12 ]
pi_182279218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 10:08 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je eerder voor China kiezen, een land dat de eigen bevolking onderdrukt en censureert en op de rest van de wereld parasiteert door overal land en grondstoffen op te kopen.
Wanneer je eigen bevolking je staatspropaganda gelooft zoals in Nederland, heb je geen harde hand nodig. Alsof het Westen niet het hele midden-oosten uitmoordt en verwoest alleen om de grondstoffen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 02-10-2018 20:23:13 ]
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:16:30 #46
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_182279440
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is niet in ons belang om ruimte te maken.

We zouden dat hooguit uit solidariteit en altruïsme kunnen doen. Maar Xi speelt het zelf keihard en zou allerminst solidair en altruïstisch handelen. Wie de bal kaatst, kan hem verwachten.
Ja, het is huidige systeem aanpassen dat na WOII is gevormd in het voordeel van de westerse coalitie en dat land integreren in de huidige orde (dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dat zit niet in natuur van de mens om macht te delen) of risico op conflict en misschien op termijn meerdere internationale ordes als 'containmentstrategie' mislukt. Het Westen heeft zich heel lang gedragen alsof de rest van de wereld haar speeltuin is. Net zoals met deze eilandjes in de Pacific. Tientallen jaren lang absolute speeltuin van VS en Australië (zie stemresultaten VN, deze microstaatjes stemmen mee met wie hun de meeste aid $$$$$$ geeft, elk stem telt in de Algemene Vergadering van de VN even zwaar, 10 of 1 miljard inwoners) en nu China hetzelfde doet door ze met economische lekkertjes een beetje in te palmen is het ''neo-kolonialisme''. Yeah. Chinese leningen is ''neo-kolonialisme'', maar IMF, Wereldbank en andere internationale financiële Westerse instituten die leningen uitdelen zijn ''hulppakketten''. Yeah.

Ik zou dit boek lezen, dan gaat een wereld voor je open. Laten we gewoon zeggen waar het allemaal om draait. Het Westen vindt concurrentie niet leuk. Je kunt pas actie nemen, dat makkelijk doen,als publieke opinie mee werkt. Gelukkig zijn de spleetogen niet dom en bouwen ze al heel lang hun economische positie uit met projecten als One Belt, One Road zodat containment kleinere kans van slagen heeft en maken ze serieus werk van het leger en eilanden in de Zuid-Chinese Zee. Nee, kerel dit volk is wakker en heel goed wakker. Zit totaal geen naieviteit in. Ze weten dat hun toekomst niet bij het Westen ligt, maar buiten. Je gaat geen wolf in schapenkleren het hof maken als het je uiteindelijk toch vijandig gezind is omdat je niet onderdanig aan ze bent. Wat dat betreft is de afgelopen 150 jaar (te starten met de Opiumoorlogen in 1839 tot en met het uitroepen van de Volksrepubliek in 1949 door Mao enorme harde leerproces geweest, zelfs daarna nog meerdere succesvolle lessen maar goed genoeg).



[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 02-10-2018 21:20:00 ]
pi_182279589
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:04 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Wanneer je eigen bevolking je staatspropaganda gelooft zoals in Nederland, heb je geen hard hand nodig hah. Alsof het Westen niet het hele midden-oosten uitmoordt en verwoest alleen om de grondstoffen.
Wat het westen in het Midden-Oosten doet is schandalig, maar dat maakt China verder niet beter of slechter.
pi_182280122
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat het westen in het Midden-Oosten doet is schandalig, maar dat maakt China verder niet beter of slechter.
China handelt met Afrikanen en geeft ze zelfs opleidingen. Het Westen plant een valse vlag ramp en schuift dit in de schoenen van het land die zij willen veroveren. Vermoorden allerlei mensen in dit proces.
pi_182280228
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:47 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

China handelt met Afrikanen en geeft ze zelfs opleidingen. Het Westen plant een valse vlag ramp en schuift dit in de schoenen van het land die zij willen veroveren. Vermoorden allerlei mensen in dit proces.
Ik vraag me dan wel af met welk doel China dit doet...
pi_182280306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 20:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ja, het is huidige systeem aanpassen dat na WOII is gevormd in het voordeel van de westerse coalitie en dat land integreren in de huidige orde (dat gaat natuurlijk niet gebeuren want dat zit niet in natuur van de mens om macht te delen) of risico op conflict en misschien op termijn meerdere internationale ordes als 'containmentstrategie' mislukt. Het Westen heeft zich heel lang gedragen alsof de rest van de wereld haar speeltuin is. Net zoals met deze eilandjes in de Pacific. Tientallen jaren lang absolute speeltuin van VS en Australië (zie stemresultaten VN, deze microstaatjes stemmen mee met wie hun de meeste aid geeft, elk stem telt in de Algemene Vergadering van de VN even zwaar, 10 of 1 miljard inwoners) en nu China hetzelfde doet door ze met economische lekkertjes een beetje in te palmen is het ''neo-kolonialisme''. Yeah. Chinese leningen is ''neo-kolonialisme'', maar IMF, Wereldbank en andere internationale financiële Westerse instituten die leningen uitdelen zijn ''hulppakketten''. Yeah.

Ik zou dit boek lezen, dan gaat een wereld voor je open. Laten we gewoon zeggen waar het allemaal om draait. Het Westen vindt concurrentie niet leuk. Je kunt pas actie nemen, dat makkelijk doen,als publieke opinie mee werkt. Gelukkig zijn de spleetogen niet dom en bouwen ze al heel lang hun economische positie uit met projecten als One Belt, One Road zodat containment kleinere kans van slagen heeft en maken ze serieus werk van het leger en eilanden in de Zuid-Chinese Zee. Nee, kerel dit volk is wakker en heel goed wakker. Zit totaal geen naieviteit in. Ze weten dat hun toekomst niet bij het Westen ligt, maar buiten. Je gaat geen wolf in schapenkleren het hof maken als het je uiteindelijk toch vijandig gezind is omdat je niet onderdanig aan ze bent. Wat dat betreft is de afgelopen 150 jaar (te starten met de Opiumoorlogen tot en met het uitroepen van de Volksrepubliek in 1949 door Mao enorme harde leerproces geweest, zelfs daarna nog meerdere succesvolle lessen maar goed genoeg).

[ afbeelding ]
Eens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')