Je stoot ook zo de mensen niet af die geliefden moesten missen....quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:14 schreef Copycat het volgende:
Voorlopig verboden. Lijkt me een prima besluit voor nu.
Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:10 schreef Oud_student het volgende:
Nog afgezien van de technische gebreken en ontwerpfouten, lijkt het mij dat de kinderen in zo'n bak erg weinig bescherming hebben. Als de stint omslaat dan komen de kinderen met de kop op de straat. Bij een aanrijding met een auto hebben de kinderen vrijwel geen bescherming, er is geen kreukelzone.
Klopt ik vond het ook gevaarlijke dingen,quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".
Boer gespotquote:Op maandag 1 oktober 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".
Het gaat vooral om innovatie in het algemeen. Als een beginnend autofabrikant aan alle crashtests moet voldoen dan is alleen al het beschikbaar stellen van de modellen en de kosten van de tests teveel om het bedrijf in leven te kunnen houden. Ook met een tweetaktmotor was de stint de een goede vervoersoplossing geweest.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dus die stelling die Stuifpui lanceerde: ging hier groene ideologie boven veiligheid is an sich ook wel aardig om over na te denken.
Laten we wel zijn dat is mbt Tesla ook wrs gebeurd.
Ik weet niet in welke gehucht jij woont, maar in de op 2 na grootste stad van Nederland, heb ik nog nooit een stint gezien. Wij brengen onze kinderen gewoon naar school met onze Jaguars, Range Rovers, etc, etc.quote:
Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.quote:Reactie fabrikant Stint
- De bevindingen uit het verkennend technisch onderzoek en de aanvullende
signalen zijn op 29 en 30 september besproken met de fabrikant van de Stint.
- Daarbij kwam de vraag aan de orde of de fabrikant – met kennis van de
uitkomsten van de testen – aanleiding zag voor een terugroepactie. De
fabrikant gaf aan daar geen voorstander van te zijn.
- Vervolgens heeft de ILT de fabrikant aangesproken op de eigen
verantwoordelijkheid en erop aangedrongen dat de fabrikant de Stints stil zou
(laten) zetten. De fabrikant, die geadviseerd werd door een advocaat, gaf aan
dat hij daartoe nu niet bereid was.
- De fabrikant is nu in de gelegenheid gesteld om uiterlijk dinsdag 2 oktober
een nadere onderbouwing bij zijn eerdere reactie op de bevindingen te
leveren.
O, Ik dacht met bakfietsen. In Amersfoort zag ik ze wel eens.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke gehucht jij woont, maar in de op 2 na grootste stad van Nederland, heb ik nog nooit een stint gezien. Wij brengen onze kinderen gewoon naar school met onze Jaguars, Range Rovers, etc, etc.
Ik haat bakfietsen! Maar die zie je ook wel.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
O, Ik dacht met bakfietsen. In Amersfoort zag ik ze wel eens.
Dat zag je ook met een Samsung die ook zo ontplofte...quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.
Hij weegt wel ruim 200 kg (leeg), en dat gewicht zit onderaan, zo snel zal ie niet omslaan neem ik aan. Een botsing aan 17 km/u zal zelden fataal zijn, het gevaar komt vooral van (de snelheid van) andere voertuigen. Of de Stint dan gevaarlijker is dan het alternatief hangt af van de omstandigheden.quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:10 schreef Oud_student het volgende:
Nog afgezien van de technische gebreken en ontwerpfouten, lijkt het mij dat de kinderen in zo'n bak erg weinig bescherming hebben. Als de stint omslaat dan komen de kinderen met de kop op de straat. Bij een aanrijding met een auto hebben de kinderen vrijwel geen bescherming, er is geen kreukelzone.
De post gebruikt ze om pakjes te vervoeren, dat lijkt mij een prima toepassing, hoewel de bestuurder ook niet beschermd is (maar dat is vergelijkbaar met een fiets)
Als je een ondeugdelijk produkt maakt en ook nog eens aanpassingen doet, zonder overleg met het RDW, dan moet je m.i. lekker je waffel dichthouden.quote:'Voorbarig besluit'
De bevindingen van de ILT zijn besproken met de maker van de Stint, Edwin Renzen. Hij zou de problemen met de stroomonderbreking na eigen onderzoek erkennen.
Maar in een eerste reactie tegen de NOS noemt Renzen het besluit van de minister voorbarig: "Er is geen onderzoek gedaan naar het wrak. Ze gaan uit van een werkhypothese, maar dat zou geen aanleiding moeten zijn om per direct alle Stints te verbieden op de openbare weg."
Voor het bedrijf komt terugroepen of stilzetten waarschijnlijk neer op faillissement. Ik weet niet in hoeverre ze dan wettelijk aansprakelijk zijn, maar klanten zouden allicht proberen het bedrijf te laten betalen voor de gemaakte kosten (voor alternatief vervoer).quote:Op maandag 1 oktober 2018 21:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.
Dat is inderdaad een domme actie. Wat het bedrijf misschien nog kan redden is zorgen voor goedgekeurde stints die geen kindjes meer vervoeren. Dus alleen nog maar leveren voor bedrijven zoals Postnl. De vraag alleen is of ze daarvan kunnen leven.quote:Op maandag 1 oktober 2018 18:39 schreef Twiitch het volgende:
De fabrikant heeft blijkbaar ook zonder goedkeuring wijzigingen aangebracht in het ontwerp. Die vent kan z'n toko denk ik binnenkort geheel sluiten.
Want het is niet erg dat PostNL stints verongelukken?quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een domme actie. Wat het bedrijf misschien nog kan redden is zorgen voor goedgekeurde stints die geen kindjes meer vervoeren. Dus alleen nog maar leveren voor bedrijven zoals Postnl. De vraag alleen is of ze daarvan kunnen leven.
Inderdaadquote:Op maandag 1 oktober 2018 22:20 schreef Fer het volgende:
0-stroomkabel
gasveer
dikke bekabeling die warm wordt (dan is het toch te dun?)
Soldeer van 72c
Deze terminologie, maakt het vertrouwen in de experts/onderzoekers ook niet veel beter.
Mwa, ik neem aan dat die experts heel wat uitgebreider hebben geraporteerd, en dit een samenvatting is, opgesteld door een niet-technisch persoon.quote:Op maandag 1 oktober 2018 22:20 schreef Fer het volgende:
0-stroomkabel
gasveer
dikke bekabeling die warm wordt (dan is het toch te dun?)
Soldeer van 72c
Deze terminologie, maakt het vertrouwen in de experts/onderzoekers ook niet veel beter.
Het ligt geheel aan ontwerpers. Maar als je bijvoorbeeld alleen een industriële ontwerper en software engineer alles laat ontwerpen en bepalen zonder er andere disciplines bij te betrekken dan kan het wel eens fout gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2018 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het beleid was om nieuwe innovatieve vervoersmodaliteiten een kans te geven. Op zich best verdedigbaar.
Maar ik vermoed een teveel aan 'laissez faire' bij de RDW conform het politieke klimaat, waarbij teveel op de fabrikant wordt vertrouwd. Gecombineerd met een ambtelijke fixatie op de verkeerde dingen. Met je gezond verstand kom je op een instinctieve bediening, inclusief noodingrepen, een mechanische back up in de vorm van een afdoende rem, en stel je als eis dat er bij welke storing dan ook het ding stil komt te staan ipv zo hard mogelijk vooruit gaat.
Maar dan zit je al op de stoel van de ontwerper. Dat is binnen de context een moeilijke positie voor een keuringsdienst.
Groene ogen zitten potdicht!quote:Op maandag 1 oktober 2018 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus groene ideologie boven veiligheid?
Kan hoor.
Wel gedurfde stelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |