abonnement Unibet Coolblue
pi_182261583
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:14 schreef Copycat het volgende:
Voorlopig verboden. Lijkt me een prima besluit voor nu.
Je stoot ook zo de mensen niet af die geliefden moesten missen....
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:18:49 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182261641
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:10 schreef Oud_student het volgende:
Nog afgezien van de technische gebreken en ontwerpfouten, lijkt het mij dat de kinderen in zo'n bak erg weinig bescherming hebben. Als de stint omslaat dan komen de kinderen met de kop op de straat. Bij een aanrijding met een auto hebben de kinderen vrijwel geen bescherming, er is geen kreukelzone.
Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182261793
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".
Klopt ik vond het ook gevaarlijke dingen,
pi_182261887
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik had voor dit ongeluk er nog nooit van gehoord en ze nooit gezien. Hoe meer ik kwam te weten over dat ding, hoe meer ik had: "Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan is?".
Boer gespot
pi_182261897
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dus die stelling die Stuifpui lanceerde: ging hier groene ideologie boven veiligheid is an sich ook wel aardig om over na te denken.

Laten we wel zijn dat is mbt Tesla ook wrs gebeurd.
Het gaat vooral om innovatie in het algemeen. Als een beginnend autofabrikant aan alle crashtests moet voldoen dan is alleen al het beschikbaar stellen van de modellen en de kosten van de tests teveel om het bedrijf in leven te kunnen houden. Ook met een tweetaktmotor was de stint de een goede vervoersoplossing geweest.

Er is wel een ideologisch probleem hier maar dat komt niet uit de hoek van groen, maar uit de hoek van rechts: Lekker schelden op 'regeltjes' en een ongefundeerd vertrouwen in de zelfregulering door bedrijven. Slagers mogen tegenwoordig hun eigen vlees keuren, en dan gaan er dus dingen mis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:32:06 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182261985
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

Boer gespot
Ik weet niet in welke gehucht jij woont, maar in de op 2 na grootste stad van Nederland, heb ik nog nooit een stint gezien. Wij brengen onze kinderen gewoon naar school met onze Jaguars, Range Rovers, etc, etc.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182262023
quote:
Reactie fabrikant Stint
- De bevindingen uit het verkennend technisch onderzoek en de aanvullende
signalen zijn op 29 en 30 september besproken met de fabrikant van de Stint.
- Daarbij kwam de vraag aan de orde of de fabrikant – met kennis van de
uitkomsten van de testen – aanleiding zag voor een terugroepactie. De
fabrikant gaf aan daar geen voorstander van te zijn.
- Vervolgens heeft de ILT de fabrikant aangesproken op de eigen
verantwoordelijkheid en erop aangedrongen dat de fabrikant de Stints stil zou
(laten) zetten. De fabrikant, die geadviseerd werd door een advocaat, gaf aan
dat hij daartoe nu niet bereid was.
- De fabrikant is nu in de gelegenheid gesteld om uiterlijk dinsdag 2 oktober
een nadere onderbouwing bij zijn eerdere reactie op de bevindingen te
leveren.
Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.
pi_182262025
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke gehucht jij woont, maar in de op 2 na grootste stad van Nederland, heb ik nog nooit een stint gezien. Wij brengen onze kinderen gewoon naar school met onze Jaguars, Range Rovers, etc, etc.
O, Ik dacht met bakfietsen. In Amersfoort zag ik ze wel eens. :P :P
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:35:12 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262050
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

O, Ik dacht met bakfietsen. In Amersfoort zag ik ze wel eens. :P :P
Ik haat bakfietsen! Maar die zie je ook wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182262151
quote:
15s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.
Dat zag je ook met een Samsung die ook zo ontplofte...
Maar aan de andere kant is het ook weer heel vaak goed gegaan er reden nog best veel stints...
pi_182262339
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:10 schreef Oud_student het volgende:
Nog afgezien van de technische gebreken en ontwerpfouten, lijkt het mij dat de kinderen in zo'n bak erg weinig bescherming hebben. Als de stint omslaat dan komen de kinderen met de kop op de straat. Bij een aanrijding met een auto hebben de kinderen vrijwel geen bescherming, er is geen kreukelzone.
De post gebruikt ze om pakjes te vervoeren, dat lijkt mij een prima toepassing, hoewel de bestuurder ook niet beschermd is (maar dat is vergelijkbaar met een fiets)
Hij weegt wel ruim 200 kg (leeg), en dat gewicht zit onderaan, zo snel zal ie niet omslaan neem ik aan. Een botsing aan 17 km/u zal zelden fataal zijn, het gevaar komt vooral van (de snelheid van) andere voertuigen. Of de Stint dan gevaarlijker is dan het alternatief hangt af van de omstandigheden.
-Voor korte afstanden is het alternatief misschien te voet gaan. 10 kleuters begeleiden is ook niet altijd veilig, ze zijn onberekenbaar, als ze iets laten vallen lopen ze er achterna...
Een Stint mag op het fietspad rijden, op sommige routes kan dat veiliger zijn dan vervoer met een auto.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 1 oktober 2018 @ 21:52:52 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182262378
PostNL met de handen in het haar, die zijn al even bezig met een aantal routes om te zetten naar stint routes ipv met de bestelbus. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:03:28 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182262651
quote:
'Voorbarig besluit'

De bevindingen van de ILT zijn besproken met de maker van de Stint, Edwin Renzen. Hij zou de problemen met de stroomonderbreking na eigen onderzoek erkennen.

Maar in een eerste reactie tegen de NOS noemt Renzen het besluit van de minister voorbarig: "Er is geen onderzoek gedaan naar het wrak. Ze gaan uit van een werkhypothese, maar dat zou geen aanleiding moeten zijn om per direct alle Stints te verbieden op de openbare weg."
Als je een ondeugdelijk produkt maakt en ook nog eens aanpassingen doet, zonder overleg met het RDW, dan moet je m.i. lekker je waffel dichthouden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182262990
quote:
15s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is ook best wel bizar. Gewoon geen terugroepactie terwijl je weet dat die dingen op volle snelheid op hol kunnen slaan.
Voor het bedrijf komt terugroepen of stilzetten waarschijnlijk neer op faillissement. Ik weet niet in hoeverre ze dan wettelijk aansprakelijk zijn, maar klanten zouden allicht proberen het bedrijf te laten betalen voor de gemaakte kosten (voor alternatief vervoer).
Als ze gedwongen worden zijn ze misschien verzekerd, maar een verzekeringsmaatschappij gaat niet betalen voor de gevolgen van een beslissing die het bedrijf vrijwillig genomen heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:17:04 #90
432997 Ven1972
Man met humor
pi_182263010
Hebben ze wel in het verleden stints getest op veiligheid? En waren ze dan gecertificeerd voor op de weg mogen rijden? Waren echt geen test uitgevoerd met kinderen in de stints? Maar er kan alles zijn dat het mis ging met paar stints bij ongelukken vooral de noodrem en snelheid van een stint tussen 17 tot en met 20 km per uur of hoger. Wat ik ook begrijp dat er ook onbevoegden toch met de stint meereed om kinderen weg te brengen naar kinderopvang na de schooltijd of voor de schooltijd, klopt dat? Je moet wel eens bepaalde rijbewijs hebben voor op een gemotoriseerde voertuig te kunnen rijden zoals bromfiets of iets dergelijks.

Overheid faalt wel eens in toezicht in veiligheid van voertuigen, lijkt me echt stellig. Zowel laadvermogen en snelheid kan wel eens probleem zijn voor een veilige rijtocht met een stint die kinderen kan vervoeren. We zijn niet perfect in alles hoor, maar minstens maken we ook wel grote fouten waarmee grote gevolgen kan hebben voor verre toekomst.

Een vliegtuig kan niet zo maar de lucht in gaan zonder vereiste certificering en vele test uitvoerend door een vliegtuigbouwer zoals Airbus of Boeing. En het vereist dan wel dat een vliegtuig zonder problemen de lucht kunnen ingaan voor dat ze in commerciële dienst van een luchtvaartmaatschappij die ze besteld heeft. Vermoedelijk kan een fabrikant van een stint ook wel doen bij vele stints die wel veilig moet zijn om te rijden en moet voorzien van noodknop om alles stil te zitten waar de ongeluk kan gebeuren.

Zijn ingenieurs wel goed bij hoofd om over zijn of haar hoofd te zien wat er belangrijk is voor een stint kunnen zijn bij calamiteiten, ontbreken van een noodknop en te snelle snelheid waar een bestuurder mogelijk niet kan reageren als er een ongeluk plaatsvindt. Je moet altijd aan veiligheid denken als je iets nieuws gaan ontwerpen, bijstellen en kijken wat er wel veiliger kan. Maar ze denken alleen maar aan geld hoe meer stints kunnen verkopen aan kinderopvangbedrijven en bso's.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_182263115
0-stroomkabel
gasveer
dikke bekabeling die warm wordt (dan is het toch te dun?)
Soldeer van 72c

Deze terminologie, maakt het vertrouwen in de experts/onderzoekers ook niet veel beter.
.
pi_182263140
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:39 schreef Twiitch het volgende:
De fabrikant heeft blijkbaar ook zonder goedkeuring wijzigingen aangebracht in het ontwerp. Die vent kan z'n toko denk ik binnenkort geheel sluiten.
Dat is inderdaad een domme actie. Wat het bedrijf misschien nog kan redden is zorgen voor goedgekeurde stints die geen kindjes meer vervoeren. Dus alleen nog maar leveren voor bedrijven zoals Postnl. De vraag alleen is of ze daarvan kunnen leven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182263270
quote:
15s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een domme actie. Wat het bedrijf misschien nog kan redden is zorgen voor goedgekeurde stints die geen kindjes meer vervoeren. Dus alleen nog maar leveren voor bedrijven zoals Postnl. De vraag alleen is of ze daarvan kunnen leven.
Want het is niet erg dat PostNL stints verongelukken?
pi_182263282
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:20 schreef Fer het volgende:
0-stroomkabel
gasveer
dikke bekabeling die warm wordt (dan is het toch te dun?)
Soldeer van 72c

Deze terminologie, maakt het vertrouwen in de experts/onderzoekers ook niet veel beter.
Inderdaad :')
pi_182263839
Iets met n kalf en n put
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182263912
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 22:20 schreef Fer het volgende:
0-stroomkabel
gasveer
dikke bekabeling die warm wordt (dan is het toch te dun?)
Soldeer van 72c

Deze terminologie, maakt het vertrouwen in de experts/onderzoekers ook niet veel beter.
Mwa, ik neem aan dat die experts heel wat uitgebreider hebben geraporteerd, en dit een samenvatting is, opgesteld door een niet-technisch persoon.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182263987
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het beleid was om nieuwe innovatieve vervoersmodaliteiten een kans te geven. Op zich best verdedigbaar.

Maar ik vermoed een teveel aan 'laissez faire' bij de RDW conform het politieke klimaat, waarbij teveel op de fabrikant wordt vertrouwd. Gecombineerd met een ambtelijke fixatie op de verkeerde dingen. Met je gezond verstand kom je op een instinctieve bediening, inclusief noodingrepen, een mechanische back up in de vorm van een afdoende rem, en stel je als eis dat er bij welke storing dan ook het ding stil komt te staan ipv zo hard mogelijk vooruit gaat.

Maar dan zit je al op de stoel van de ontwerper. Dat is binnen de context een moeilijke positie voor een keuringsdienst.
Het ligt geheel aan ontwerpers. Maar als je bijvoorbeeld alleen een industriële ontwerper en software engineer alles laat ontwerpen en bepalen zonder er andere disciplines bij te betrekken dan kan het wel eens fout gaan.

Maar ik weet verder niets van die Stint en al zeker niet hoe die ontwerpfase is verlopen.
pi_182264021
Nog ff een uurtje rondcrossen nu!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_182265894
Geef de ouders twee weken en dan hoor je echt niemand meer over hoe het vroeger was met de stint. Nu is het even lullig, maar echt hier raak je zo snel aan gewend, straks weet men niet beter dat de stint er niet meer is of dat hij ooit bestaan heeft.
pi_182268653
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus groene ideologie boven veiligheid?
Kan hoor.
Wel gedurfde stelling.
Groene ogen zitten potdicht!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')