Het is een voorlopige maatregel. Better safe now, than even more sorry tomorrow.quote:
Als dit gaat leiden tot een grote toename van het aantal taxi-busjes, dan zul je ouders echt wel horen. De oude basisschool van mijn dochters lag naast een middelbare school voor doven en slechthorenden. Daar reden die busjes dus af en aan, terwijl er allemaal jonge kinderen (de meesten weliswaar met een ouder) tussen die busjes door fietsten. Dat vond ik ook altijd een bijzonder onprettige situatie die nu wellicht veel meer voor zal gaan komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 02:41 schreef MakkieR het volgende:
Geef de ouders twee weken en dan hoor je echt niemand meer over hoe het vroeger was met de stint. Nu is het even lullig, maar echt hier raak je zo snel aan gewend, straks weet men niet beter dat de stint er niet meer is of dat hij ooit bestaan heeft.
Als het echt zo is dat stints bij het loslaten van de gashendel juist hard vooruit kunnen schieten op de hoogste snelheid, dan lijkt het me goed om het stintverkeer even stil te leggen. Ik ben in principe niet tegen stints, maar een check op het systeem lijkt me prima.quote:
Dus jij vind die plastic bak waarboven de hoofden van de kinderen net uitsteken wel veilig? Maak dan gelijk iets waarin die kinderen enigszins veilig zitten bij een aanrijding. Een aanrijding met een auto, vrachtwagen of trein op volle snelheid is niet te beveiligen maar alle andere situaties wel .... En in godsnaam een stroomonderbreker, die hadden ze er sowieso nooit mogen afhalen ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het echt zo is dat stints bij het loslaten van de gashendel juist hard vooruit kunnen schieten op de hoogste snelheid, dan lijkt het me goed om het stintverkeer even stil te leggen. Ik ben in principe niet tegen stints, maar een check op het systeem lijkt me prima.
Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is. In dit geval, 4 dode jonge kinderen, 1 zwaar gewond en getraumatiseerd jong kind, 1 zwaargewond en getraumatiseerde leidster, getraumatiseerde machinist en omstanders. Bedankt overheid voor de adequate controle op dit soort voertuigen ....quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:11 schreef john2406 het volgende:
Jammer vind ik de manier waarop men erachter kwam en dat in Nederland!
Sowieso de kids voor mij uit, ook een voorbeeld een kinderwagen meestal voor de moeder het zebrapad op, een enkeling zie ik het naar mijn mening juist doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Men dempt de put pas nadat het kalf verdronken is. In dit geval, 4 dode jonge kinderen, 1 zwaar gewond en getraumatiseerd jong kind, 1 zwaargewond en getraumatiseerde leidster, getraumatiseerde machinist en omstanders. Bedankt overheid voor de adequate controle op dit soort voertuigen ....
Inderdaad, overzicht houden. Ik snap die constructie met die wagentjes achter de fiets ook niet zo goed - je ziet totaal niet wat er gebeurd. Op zich ben ik niet tegen het gebruik van zo'n Stint, alleen moet deze veel veiliger gemaakt worden en moet er meer externe controle komen op het gebruik ervan. De overheid heeft naar mijn idee duidelijk gefaald bij dit drama ...quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 10:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sowieso de kids voor mij uit, ook een voorbeeld een kinderwagen meestal voor de moeder het zebrapad op, een enkeling zie ik het naar mijn mening juist doen.
quote:Op maandag 1 oktober 2018 17:50 schreef vigen98 het volgende:
Minister Van Nieuwenhuizen heeft de Stints, elektrische bakfietsen voor kindervervoer, voorlopig verboden op de openbare weg. De eerste voorlopige resultaten van de Inspectie Leefomgeving en Transport naar aanleiding van het dodelijke ongeluk in Oss wijzen op potentiële veiligheidsrisico's.
De Stints mogen vanaf middernacht niet meer de weg op. Uit onderzoek van de inspectie, politie en NFI komen twijfels naar voren over de technische constructie van de Stint. Die zou ertoe kunnen leiden dat de Stint stil valt of juist niet meer remt. Ook zijn er technische wijzigingen doorgevoerd in het ontwerp van de Stints zonder dat deze zijn goedgekeurd door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Het verbod heeft gevolgen voor een flink aantal kinderdagverblijven die kinderen halen en brengen met Stints. Het ministerie zegt dat het informatienummer 1400 beschikbaar is voor alle vragen over Stints.
Bij het ongeluk in Oss op 20 september kwamen vier kinderen om het leven toen een Stint op een trein botste. Een ander kind en een begeleidster raakten gewond. De onderzoeken van inspectie, NFI en politie naar de Stints zijn nog niet afgerond.
https://nos.nl/artikel/22(...)de-openbare-weg.html
Achterlijk besluit. Gaat de regering bedrijven die deze dingen hebben gekocht nu compenseren? Omdat er iets fout gaat meteen gaan verbieden. Ik geef geen moer om stints, maar als we dingen gelijk gaan verbieden omdat er iets fout is gegaan ben je niet goed in je kop.
Je wilde even laten zien dat TS niet verder kijkt dan zijn neus lang is? Of ben je het eens met zijn rant en heb je ook over voorlopig heen gelezen?quote:
4 dode kinderen noem jij iets fout gegaan ....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |