abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2018 @ 21:58:00 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182262495
Ik zou aangeven dat je beschikbaar bent, maar niet hoeft. Dat deze manier van werken voor jou niet efficient genoeg is en afzeggen.

Als ze terug komen met meer info ook 12.000 euro boven je huidige salaris als indicatie neerleggen. Als ze ook daarmee akkoord gaan ligt de basis voor een samenwerking er.

Haken ze bij wens 1 of 2 af, hoe interessant klinkt het dan voor jou?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182267462
Ga gewoon het gesprek aan. Er is een kans dat ze het zo open laten zodat je je eigen baan ook een beetje vorm kan geven qua inhoud. Probeer daarom vragen over het bedrijf, de afdeling waar je wellicht komt werken te stellen om zo een beeld te krijgen van wat jij zou kunnen betekenen en leuk zou vinden om aan te pakken.

Bij ons werken we ook sinds kort met een functie die uniek is. Het is voor het eerst dat deze afdeling met een dergelijke functie gaat werken en ik ben zelf betrokken geweest bij de sollicitatieprocedure. De kandidaten hadden ook geen flauw idee wat het werk exact inhoudt maar waren geinteresseerd vanwege de context en willen doorgroeien (is een opstartfunctie). In het gesprek hebben we een aantal basistaken aangegeven maar ook dat dit de eerste keer is dat we met een dergelijke functie werken en dat we van de kandidaat verwachten dat hij/zij ook zijn/haar eigen kansen pakt om zo de functie meer vorm te geven: aan de ene kant waar we als afdeling baat bij hebben maar ook de eigen ontwikkeling van de kandidaat.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:27:17 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182267541
Gewoon gaan, vind je het niets dan kan je altijd nog het gesprek beëindigen na 10 minuten en weer weggaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_182267616
Waarschijnlijk willen ze je graag hebben en dan kan het weleens interessant worden qua salaris onderhandelingen..

Baat het niet dan schaad het niet.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:47:30 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182272548
quote:
99s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:58 schreef XL het volgende:
Ik zou aangeven dat je beschikbaar bent, maar niet hoeft. Dat deze manier van werken voor jou niet efficient genoeg is en afzeggen.

Als ze terug komen met meer info ook 12.000 euro boven je huidige salaris als indicatie neerleggen. Als ze ook daarmee akkoord gaan ligt de basis voor een samenwerking er.

Haken ze bij wens 1 of 2 af, hoe interessant klinkt het dan voor jou?
Wens 1 kan, maar ik ben ook wel erg nieuwsgierig.

Wat betreft salariseisen ben ik altijd een beetje bang. Als je (bijvoorbeeld) 12000 bovenop je salaris wilt, kan het ook best zijn dat je voor die functie ook makkelijk 20000 had kunnen vragen (bij wijze van). Ik kan dat nooit zo goed inschatten.

Hoe interessant het is zien we daarna wel denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:04:08 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182272834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wens 1 kan, maar ik ben ook wel erg nieuwsgierig.

Wat betreft salariseisen ben ik altijd een beetje bang. Als je (bijvoorbeeld) 12000 bovenop je salaris wilt, kan het ook best zijn dat je voor die functie ook makkelijk 20000 had kunnen vragen (bij wijze van). Ik kan dat nooit zo goed inschatten.

Hoe interessant het is zien we daarna wel denk ik.
Die 12000 of 20000 of 30000 is een nummer wat je zelf moet invullen. Wat je wel moet doen is fors boven je eigen salaris gaan zitten. Je wil niet voor 200 euro bruto meer per maand het risico gaan lopen dat het gras bij de buren toch niet groener is. Zij willen dat jij wisselt, hoe langer je wacht met salaris eisen en hoe meer ze over jou weten des te moeilijker zijn je onderhandelingen. Je moet nu zorgen dat je weet dat ze met een fatsoenlijk budget werken.

Vraag je 12000 en gaat het te makkelijk dan vraag je bij de volgende recruiter nog een keer 12000 extra.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182273033
Klinkt vaag. Als je in een gewilde branche zit word je vaker benaderd. Waarschijnlijk hebben / hadden ze nog geen passende vacature maar hebben ze wel je CV gekregen en zijn ze daarmee aan de slag gegaan (en als je een beetje pech hebt: lopen leuren).
In een krappe branche vind je als headhunter dan altijd wel een vacature die past.
Zij kunnen na een tijdje een sollicitant op gesprek laten gaan en zij strijken een flinke commissie op.

Ik ben zonder vacature tekst en bij welk bedrijf het is terughoudend met het afgeven van mijn CV. Het is een markt dat je als werknemer eisen kunt stellen en doe dat dan ook.
pi_182273874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:14 schreef MisChrartin het volgende:
Klinkt vaag. Als je in een gewilde branche zit word je vaker benaderd. Waarschijnlijk hebben / hadden ze nog geen passende vacature maar hebben ze wel je CV gekregen en zijn ze daarmee aan de slag gegaan (en als je een beetje pech hebt: lopen leuren).
In een krappe branche vind je als headhunter dan altijd wel een vacature die past.
Zij kunnen na een tijdje een sollicitant op gesprek laten gaan en zij strijken een flinke commissie op.
Jij denkt dat een Hoofd HR een commissie krijgt als hij iemand werft voor zijn werkgever?
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:15 schreef Komakie het volgende:
Het is geen recruiter, maar hoofd HR van het bedrijf (ben ik gaan uitzoeken).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:59:23 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_182470464
Mocht iemand zich afvragen hoe het is gegaan. :P
Ik ben het gesprek aangegaan.

Ik kreeg gelijk een gesprek met de directeur.
Van hun kant was het vooral een soort kennismaking. Hij vertelt over het bedrijf, ik over mijzelf. Wat vind ik van het bedrijf, wat vinden ze van mij als persoon, etc. Heel globaal is er wel over de functie gesproken, maar nog steeds niet heel erg concreet. Dat komt in een 2de gesprek.

Ik ben toch wel geprikkeld dus ook dat gesprek ga ik wel aan. Ben benieuwd :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')