dennistd | maandag 1 oktober 2018 @ 12:23 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Foto volgt | |
Frozen-assassin | maandag 1 oktober 2018 @ 12:23 |
Haha jij wil een extra wissel Mooi niet gr gr ProRail | |
dennistd | maandag 1 oktober 2018 @ 12:27 |
In Hengelo hebben ze een aantal jaar geleden ook nog een extra wissel aangelegd om zo gelijktijdig van 3a (via 4b) naar Enschede en van 3b naar Oldenzaal te kunnen vertrekken. | |
Eix | maandag 1 oktober 2018 @ 12:56 |
Dus dat schept een precedent, bedoel je?
| |
dennistd | maandag 1 oktober 2018 @ 12:59 |
Vind ik wel ja. Als je zelfs in Hengelo een extra verbinding aanlegt kun je het Zwolle moeilijk weigeren | |
dennistd | maandag 1 oktober 2018 @ 13:08 |
Zo, dat zijn beste werkzaamheden de komende jaren in Duitsland:
| |
Hr-Flip | maandag 1 oktober 2018 @ 15:08 |
Extra wissel is ook helemaal niet handig. Het grootste probleem is de drukte, Reizigers proberen op de tussenstations massaal bij 1 deur naar binnen te gaan. spreiding over het perron zou fijn zijn. Ook de Internationale sneltrein uit Berlijn is vaak een probleem. Zit vaak net op een 15 tal minuten vertraging, waardoor hij een stationement heeft in Hengelo, tijdens de "knoop"van Hengelo. Je hebt dan als 7900 en 31200, vaak dan gelijk al een +5 aan vertraging. Met de 7900 serie is dat lastig eruit te rijden. Ook in Wierden moet vaak weer gewacht worden op de vertraagde internationale sneltrein. Mooiste oplossing is een HSL van Amsterdam naar de duitse grens, waar zowel een ICE naar Keulen gebruik van kan maken, als ook de trein naar Berlijn. | |
DeaDLocK2K | maandag 1 oktober 2018 @ 15:24 |
Volgens mij is dat grotendeels een non-issue. Misschien een heel klein beetje in Raalte, maar in Heino is het al niet druk genoeg om hierdoor vertraging op te lopen en de rest van de stations zitten niet echt met bovengenoemd probleem. Baanvaksnelheid door Heino en mogelijk zo'n eerder genoemd overloopwissel zet veel meer zoden aan de dijk denk ik omdat je direct de scherpe randjes eraf hebt en je haalt er nog zo 2 minuten per enkele reis af voor de IC. Wat zou betekenen dat ik in plaats van een kwartier een heel half uur later van huis kan trouwens. Heuhhhhhhhhhhhh riep iemand deadlock Mastwijk? | |
b2py | maandag 1 oktober 2018 @ 17:08 |
Voor wat het waard is, via Rijdendetreinen 2017: gemiddeld 11 storingen per dag 2018: gemiddeld 14 storingen per dag (tot nu toe, storingenseizoen moet nog beginnen) | |
Duvel | maandag 1 oktober 2018 @ 18:55 |
Alleen vandaag al twee verschillende wisselstoringen rond Gouda. | |
ziggyziggyziggy | maandag 1 oktober 2018 @ 23:06 |
Een paar jaar geleden legden we liever het treinverkeer stil als we geen betrouwbare dienstregeling konden rijden door een storing. De trend nu is doorrijden, desnoods met vertraging. Dus misschien heeft het daarmee te maken. | |
James1988 | maandag 1 oktober 2018 @ 23:27 |
En volgens mij worden storingen tegenwoordig veel sneller gemeld, ook als ze binnen een paar minuten weer zijn verholpen. | |
dennistd | maandag 1 oktober 2018 @ 23:36 |
Dat laatste is vaak wel fijn: het biedt je de kans om nog snel een andere route te kiezen ipv je vast te rijden. Bij een gemelde storing Amersfoort-Apeldoorn kies ik ervoor om in Utrecht via Arnhem te gaan. Kost wel aardig wat tijd, maar als je je vastrijdt in Amersfoort kost het nog veel meer tijd. | |
James1988 | maandag 1 oktober 2018 @ 23:40 |
Ik vind het ook zeker een goede ontwikkeling. Het vertekent de statistieken echter wel. | |
JDude | dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:48 |
Het spoor is er blijkbaar al net zo treurig aan toe als de snelwegen. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:03 |
Storingen worden alleen gepubliceerd als ze invloed hebben op de dienstregeling. Wat dat betreft zou het dus geen verschil mogen maken. | |
b2py | dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:34 |
Gewijzigd storingenbeleid is sinds januari 2017, daarom noem ik ook geen statistieken van daarvoor. Deze kan je prima met elkaar vergelijken omdat ze volgens dezelfde systematiek zijn opgezet. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:56 |
Jeej overwegstoringen het is weer oktober Zal wel voor elke overweg tussen Culemborg en Den Bosch zijn. Benieuwd of we in Den Bosch dan wegens te hoog opgelopen vertraging opgeheven worden Maar wie weet valt het wel mee | |
ReisT | dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:09 |
Jeej herstelwerkzaamheden Tussen Culemborg en Den Bosch dus, waardoor tussen Utrecht en Amsterdam ook van alles niet of met vertraging rijdt. | |
Adrie072 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:33 |
Vijf overwegen iets langer dicht wegens glad spoor Gepubliceerd op 02-10-2018 om 12:27 In verband met de kans op gladde sporen in de herfst heeft ProRail deze week de dichtligtijden van vijf overwegen aangepast. Als er een trein aankomt, zullen de bomen op deze overwegen iets eerder dichtgaan dan gebruikelijk. Dit geldt van 1 oktober tot 9 december. Het gaat de om de overwegen bij de stations Baarn, Den Dolder, Dalfsen, Wierden en Haren. Als het spoor glad is, kunnen treinen minder goed remmen. Om te voorkomen dat treinen doorglijden en op een open overweg terechtkomen, past ProRail in de herfst de instellingen bij vijf overwegen aan. Zodra de trein het station komt binnenrijden, sluit de overweg achter het station sneller dan anders. Dit voorkomt gevaarlijke situaties op overwegen. Automobilisten, fietsers en voetgangers moeten hierdoor iets langer moeten wachten bij de overwegen. Bij station Baarn gaat het om de overweg op de Van Heutszlaan, in Den Dolder op de Dolderseweg en in Wierden om de spoorwegovergang aan de Hexelseweg. In Dalfsen en Haren gaat het om de oversteekplaatsen bij de stations. Herfstmaatregelen Het verlengen van de dichtligtijden van spoorwegovergangen is een van de herfstmaatregelen die ProRail per 1 oktober heeft genomen. De spoorbeheerder rijdt ook met twaalf treinen die zijn voorzien van een installatie die gel op de rails aanbrengt. De combinatie van regen- en bladval zorgt voor gladde smurrie op het spoor, waardoor treinen geen goede grip hebben. Sandite bestaat uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel en maakt de sporen minder glad. Vorig jaar smeerde ProRail in totaal 104651 liter gel op het spoor. Ook heeft ProRail de vertrek- en aankomsttijden op vijftien trajecten aangepast. Het gaat maar om een minuut verschil, maar dat geeft treinen extra tijd om rustig op te trekken. >Dichtligtijden, kom daar maar op | |
Salatrel | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:23 |
Stopdoorschakeling zetten ze gewoon op door | |
Salatrel | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24 |
Bij Veenendaal c is het helemaal mooi met glad spoor daar sta je normaal 5 minuten stil totdat de trein uit Rhenen binnen is. Als glad spoor maatregelen van kracht zijn sta je vlak voor het station 5 minuten stil omdat ze Veenendaal c niet veilig door kunnen zetten omdat enkelspoor tot Rhenen | |
dennistd | dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:58 |
Wierden snap ik echt niet: die overweg ligt een heel eind voorbij het perron. Zou eerder Borne dan verwachten... | |
Maegrim | dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:04 |
Baarn en Den Dolder ook | |
Hr-Flip | dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:17 |
In Borne was de overweg gesloten en de seinen op hoog groen, bij binnenkomst van de stopper. Was door de motregen, soms best wel glad. | |
James1988 | dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:46 |
Leuk voor thuis? | |
ReisT | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:53 |
De zoektocht naar locomotief "Der Rhein" die sinds 1852 op de bodem van de gelijknamige rivier zou liggen blijkt te zijn gestaakt. Het bergingsbedrijf dat de machine op ging vissen heeft op de aangewezen locatie niets kunnen vinden... SWR: Suche nach versunkener Lok im Rhein gescheitert | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:57 |
Oh en daar komen ze nu ineens mee Leek me al bijzonder ook dat ie nog niet weggeroest was. Wel dus. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:07 |
Het is echt verbazingwekkend hoe snel overblijfselen van beschaving opgeruimd worden door de natuurlijke processen op deze planeet. Voordat die meuk de kans heeft om te fossiliseren is het in 99,99999% van de gevallen al verdwenen. Maar ja, ik ondersteun je dus van harte! | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:55 |
Ik zie weleens filmpjes op youtube van hoe de wereld er over 10, 50, 100, 1000 of een miljoen jaar uitziet als de mens NU zou ophouden met bestaan. Wel interessant Tevens: SNG's gespot op zowel EIndhoven als Zutphen vandaag. Stoer ding | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:03 |
Maak een account op Plex, voeg m'n oude hotmailadres van MSN toe als vriend en je kan ze allemaal zien. Life After People, Year Million, om een paar docu's te noemen. Ik wil d'r graag mee! | |
b2py | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:05 |
Ook die 'andere' collectie? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:08 |
Nee die filmpjes van je moeder staan gewoon op m'n pay channel op pornhub hoor. Loopt goed, bijna niemand gelooft in eerste instantie dat er zoveel tegelijkertijd gebruik van kunnen maken. | |
WcPot | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:13 |
| |
Salatrel | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:14 |
vanaf 29 oktober op den haag Haarlem | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:14 |
Multitasken heet dat. Is een vrouwendingetje. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:45 |
| |
James1988 | woensdag 3 oktober 2018 @ 00:29 |
| |
Dr_Flash | woensdag 3 oktober 2018 @ 00:33 |
Wel enigszins skewed bij vlagen. Maar okee | |
James1988 | woensdag 3 oktober 2018 @ 14:01 |
Nieuw in Zwitserland (op proef): reizen zonder vooraf een kaartje te kopen | |
Yreal | woensdag 3 oktober 2018 @ 21:05 |
Moest lachen en zou hem helemaal goed keuren | |
Eix | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:51 |
Zojuist zag ik op Rotterdam een Eurostar binnenrijden. Geen idee hoe dat ding van binnen uitziet. Maar wat een roestbak. | |
James1988 | donderdag 4 oktober 2018 @ 12:57 |
Prima. Wel heel anders dan een ICE. De lichte delen op de kleurstelling zien er erg snel vies uit, en Eurostar lijkt hun treinen wat minder vaak te wassen dan DB hun ICE's. | |
Eix | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:02 |
ICE. De kop was gewoon zwart in combinatie met roestbruin. Zag serieus niet uit. Eurostar logo aan de zijkant van een rijtuig leek ook aan de bovenzijde van de bak half weggeroest te zijn. Nee, denk dat ik voorlopig dat geval wel laat voor wat het is. | |
James1988 | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:03 |
Dat is gewoon een smerige trein, niks serieus verder | |
Eix | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:12 |
De foto bij dit artikel geeft wel aan wat ik bedoel: https://www.ovmagazine.nl(...)l-links-liggen-1940/ | |
James1988 | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:16 |
Ja, precies. Dat is gewoon vuil Dat die treinen vies worden is niet zo gek, ze rijden lange stukken aan 300 km/u rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat dat niet goed wordt schoongemaakt is wel jammer. Thalys heeft hetzelfde, maar daar valt het minder op door hun kleurstelling. | |
Adrie072 | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:24 |
Weet niet wanneer de foto is genomen, maar de droogte zou ook een rol kunnen spelen bij de viezigheid de afgelopen tijd. | |
James1988 | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:29 |
Nog niet zo lang geleden heb ik mijn auto gewassen. Toen reed ik tijdens een regenbui een stukje over de snelweg, en naderhand was hij weer ontzettend smerig. Bij een trein die 300 rijdt zal dat niet anders zijn | |
dennistd | donderdag 4 oktober 2018 @ 13:34 |
En misschien is de kanaaltunnel gewoon erg vies van binnen waardoor ie er meer last van heeft dan de Thalys? | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 15:45 |
Wat vinden jullie van het nieuwste SGM interieurconcept? https://nieuws.ns.nl/ns-m(...)ie-op-treininterieur Van de derde artist impression kan ik niet goed achterhalen welk materieel als voorbeeld heeft gediend. Een of andere dubbeldekker? | |
James1988 | donderdag 4 oktober 2018 @ 15:49 |
Ziet er interessant uit. Bouwen maar | |
GlenSpey | donderdag 4 oktober 2018 @ 17:23 |
10/10 zou passagieren | |
ReisT | donderdag 4 oktober 2018 @ 17:31 |
Ziet er prachtig uit, maar wat zal de bedoeling zijn van die gele vlakken? In de daluren plaats voor tassen en fietsen, in de spits oncomfortabele zit/hangplaatsen? | |
Maegrim | donderdag 4 oktober 2018 @ 17:37 |
In het plafond kan je mooi je kauwgom kwijt | |
Dr_Flash | donderdag 4 oktober 2018 @ 17:57 |
Mateloos inefficiënt qua aantal mensen per vierkante meter. | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 18:01 |
Daar komt die dubbeldekkercreatie vandaan dus Het is natuurlijk een publiek geheim dat NS bezig is met het eerste voorbereiden van een aanbesteding voor nieuwe dubbeldekkers voor de vervanging van de DDZ (en later VIRM) over een aantal jaar. Het zou mij niets verbazen als we deze designelementen daarin terug gaan vinden. Eerst overigens uiteraard nog de modernisering van VIRM2/3, daar komt begreep ik ook al een ander interieur in. Wellicht dat elementen ook al daarin komen? [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 04-10-2018 18:16:19 ] | |
GlennQuagmire | donderdag 4 oktober 2018 @ 18:11 |
Oh was met toch niet helemaal tevreden over het DDZ-uiterlijk? Die stoelen vind ik zelf namelijk niet geweldig zitten, dus fijn als er inderdaad iets anders voor in de plaats komt. | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 18:15 |
Ik begreep dat er inderdaad o.a. andere stoelen in komen, maar dat is allemaal van horen zeggen. | |
derLudolf | donderdag 4 oktober 2018 @ 18:49 |
Zolang is DDZ toch niet op de baan? Persoonlijk vind ik het fijner als VIRM. Met VIRMm nog geen ervaring overigens. | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 19:42 |
Duurt nog wel een jaar of 10-12 (dan zijn die treinen een jaar of 35-40), maar dat betekent dat je nu dus al moet beginnen met inventariseren en met een jaar of 5 moet beginnen met het opzetten van de aanbesteding, zodat er op tijd voldoende nieuw materieel is. Dat soort projecten hebben een hele lange doorlooptijd. | |
Salatrel | donderdag 4 oktober 2018 @ 20:09 |
Hebben ze alle tijd om een of andere dubieuze fabrikant uit zuid Europa te zoeken... misschien iets uit voormalig Joegoslavië ofzo | |
dennistd | donderdag 4 oktober 2018 @ 20:14 |
Of Pools of zo, Pesa schijnt DB ook zo goed over te spreken te zijn | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 20:20 |
Of hoe heette die Italiaanse fabrikant ook alweer? | |
Eix | donderdag 4 oktober 2018 @ 20:31 |
Valt me op dat de rode en blauwe designelementen ontbreken. Ik dacht dat dat nu de norm werd. Verder ziet het er behoorlijk deftig uit. Maar de gele vlakken van die dubbeldekker laten me dan weer vrezen voor een 3+2 opstelling. Bij Veolia waren de eerste artist impressions van de 3+2 opstelling vast ook prachtig. Maar ik krijg alweer rugpijn als ik aan mijn studentijd-treinreizen terug denk. Toen mocht ik vaker dan me lief was in de spits het hele traject op en af. Dus ik weet het zo nog niet. Het lijkt een beetje een combinatie. Ene kant uiterst luxe 1+1. Maar dan wel genoeg zitvlak voor 3+2. Ofzo. -edit- En bagagerekken zijn in de toekomst overrated? | |
mart_83 | donderdag 4 oktober 2018 @ 20:51 |
voor bagage moet je bij betalen. | |
Salatrel | donderdag 4 oktober 2018 @ 21:46 |
jij hebt toch zeker ook wel die “Made in italy” slangen op de SNG zien zitten he? | |
MTL | donderdag 4 oktober 2018 @ 22:02 |
Jep, dat was een van mijn eerste opmerkingen over het ding. Vond de instructeur geloof ik geen leuk grapje | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:03 |
Hater!! | |
b2py | vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:27 |
Pakken ze ons verdienmodel af, verkopen het voor een goede zak geld en slopen dan het verdienmodel: https://nieuws.ns.nl/ns-g(...)en-op-alle-stations/ | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:14 |
Werd tijd ook. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:29 |
Ik sta vast bij halverwege Adam-utrecht,schietincident op station Breukelen | |
Adrie072 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:49 |
Dat komt best dichtbij, mooi tijdstip ook, the fuck. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:56 |
ik lees erg nog niks over verder, dus misschien was het niet raak. Nu gaan we als stoptrein weer terug dus even andere plannen maken Edit: geen liquidatie maar arrestatie https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1826432/ [ Bericht 13% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-10-2018 13:06:54 ] | |
Adrie072 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:18 |
Politie schiet man in been bij station Breukelen De politie heeft vanmiddag in Breukelen een persoon aangehouden na een korte klopjacht. Tijdens de aanhouding schoot de politie de verdachte in zijn been. Femke van Rooijen 05-10-18, 12:21 Laatste update: 13:14 Bij het station is veel politie op de been en agenten dragen kogelwerende vesten. Ook zouden er agenten in burger rondlopen. In eerste instantie was er ook een traumahelikopter onderweg, maar deze is weer afgemeld. De man is op het station in Breukelen aangehouden. Zijn tas ligt nog op het station. De inhoud van de tas is al onderzocht. De tunnel bij het station is weer vrijgegeven, maar het station is nog afgesloten. Wanneer het treinverkeer weer op gang komt, is nog onduidelijk. Relationele sfeer Rond 11.00 uur kreeg de politie een melding van een vrouw die door een man werd bedreigd bij haar woning. Mogelijk gaat het om een conflict in de relationele sfeer. Aan het begin van de middag werd er een Burgenetmelding verstuurd waarin opgeroepen werd om uit te kijken naar een 37-jarige blanke man in een grijze jas en een spijkerbroek met kort opgeschoren donkerblond haar. bron ad.nl | |
James1988 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:48 |
Op de website van Eurostar is een derde rechtstreekse trein van Londen naar Amsterdam verschenen, die gaat rijden per 1 april 2019 (geen grap). De ochtendtrein van London naar Amsterdam gaat bovendien een uur vroeger rijden, waardoor je rond lunchtijd in Amsterdam bent. | |
boriq | vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:14 |
Dat is al een mooiere tijd, zo na het uitchecken bij een hotel in London. Die van 17:16 is eigenlijk aan de iets te late kant daarvoor. | |
James1988 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:12 |
17:16 is dan weer een perfecte tijd voor al die Unilever-bobo's die op het hoofdkantoor in Londen moesten zijn en dan weer naar huis gaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:42 |
Wat krijg je voor die 260 pond eigenlijk? Behalve 1e klas en full-flex? | |
dennistd | vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:43 |
Maar waarom is die nieuwe ineens 12 minuten langzamer | |
MTL | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:17 |
Toch een 1 aprilgrap. [ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 05-10-2018 16:26:52 ] | |
James1988 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:19 |
Volledige flexibiliteit tot een jaar na vertrek, toegang tot de lounge, een driegangenmaaltijd, een kindvrij rijtuig en korter inchecken. Misschien wordt er een extra stop gemaakt. Of het kan niet beter ingepland worden. Op de dagen erna is hij ook te vinden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:20 |
NOU EEN VIJF OKTOBER GRAP DAN JA | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:32 |
Okay I'm in! | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:36 |
Had ik hier ook al gezegd dat ik vanaf nu drie weken vakantie heb? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:38 |
Ga je nog wat doen dan? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:00 |
Pendelen tussen aan het zwembad en in het zwembad | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:02 |
Borgelebad? | |
Frozen-assassin | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:05 |
Fles is een hippe man. Hij gaat naar Duinrell | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:05 |
Algarve | |
dennistd | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:05 |
Volgens mij ging Fles naar Portugal, waardoor ie ook niet meegaat met het najaarsrondje Edit: wat ie zelf zegt dus | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:07 |
Omg <3 Lekker hoor! Resort of goed hotel in de buurt van een beetje stad? Ik wil ZO graag naar Portugal! | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:09 |
Appelementje tussen Albufeira en Portimao | |
Dr_Flash | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:09 |
Volgende week als ik ga parasailen is het 31°C | |
James1988 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:16 |
Business Premier is niet gegarandeerd kindvrij zie ik nu. Er zijn echter geen kinderkortingen in BP, terwijl je dat in de andere klassen wel krijgt. Ik ken weinig gezinnen die meer dan tweehonderd pond per kind willen uitgeven, dus die zullen niet snel in BP gaan zitten. De mensen die dat wel zonder blikken of blozen betalen stappen eerder in een privéjet. | |
Kentekenplaat | vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:50 |
Dat plafond lijkt me lastig schoon te houden. En ik ben benieuwd hoe de verlichting dan is. | |
dennistd | zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:07 |
In Onnen wordt/is alle ICM-stoelbekleding gereinigd: https://www.dvhn.nl/groni(...)-video-23622356.html | |
Fred | zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:19 |
Moet je na gaan hoelang er geklaagd had moeten worden als de reiziger niet op 1 stond... | |
MTL | zondag 7 oktober 2018 @ 00:36 |
Alvast een kleine waarschuwing voor de mensen die vandaag (zondag) met de ICD moeten reizen: de dienstregeling is extreem. Of extreem te krap of juist veel te ruim. Ik heb morgen twee ritten tussen Rotterdam en Schiphol in mijn dienst zitten die 21 minuten zouden moeten duren. Dat is fysiek onmogelijk. De minimale rijtijd (en dan moet alles meezitten, inclusief de juiste vertrek- en aankomstsporen) is rond de 23 minuten. Dus als je een korte overstap hebt op Schiphol of Amsterdam, die kan je helaas vergeten. De andere kant op (Schiphol - Rotterdam) heb ik er dan weer ritten bij zitten van ruim 30 minuten. Dat is dan weer extreem ruim, en daar heb je dus weer best kans dat je net een officieel onmogelijke aansluiting prima kan halen. Altijd weer een verrassing dus, met al die werkzaamheden | |
Frozen-assassin | zondag 7 oktober 2018 @ 00:39 |
Gewoon wat harder rijden jonge | |
MTL | zondag 7 oktober 2018 @ 00:41 |
Ja joh, ff 300 scheuren. Moet goed gaan | |
James1988 | zondag 7 oktober 2018 @ 01:13 |
Gokje: er zijn werkzaamheden in Rotterdam waardoor een bepaalde gelijktijdigheid niet mogelijk is, en daardoor vertrekt de ICd 4 minuten later dan gebruikelijk. | |
MTL | zondag 7 oktober 2018 @ 10:40 |
Ongetwijfeld, maar zelfs met werkzaamheden kan ik geen 300 met dat spul rijden | |
b2py | zondag 7 oktober 2018 @ 11:24 |
Mietje | |
Jappie_Sea | zondag 7 oktober 2018 @ 18:13 |
Kan ik hieruit opmaken dat ik enkel zugbindung heb op de EC178, en dus elke trein kan nemen (inclusief ICE) tussen Berlijn en Aachen, zowel via Dusseldorf als Keulen? En zowel op 11e als de 12e (gezien beide data genoemd staan op mijn ticket) | |
dennistd | zondag 7 oktober 2018 @ 18:29 |
die Gültigkeit der Fahrkarte beträgt 2 Tage, wobei die Fahrt am 1. Tag der Gültigkeit aufgenommen werden muss; für die Fahrt muss die Bedingung der obligatorischen Nutzung des grenzüberschreitenden Zuges zwischen der Tschechischen Republik und dem Nachbarland eingehalten werden, welcher auf der Fahrkarte aufgedruckt ist. Der obligatorische Zug muss über die gesamte Fahrtstrecke im Rahmen des abgeschlossenen Beförderungsvertrages genutzt werden. Je moet dus wel op de 11e die EC 178 nemen op je gereserveerde deel, maar verder mag je met elke trein op de genoemde routes reizen daarna de 11e en de 12e. Je kunt er dus nog rustig een dagje Berlijn bij aan plakken bijvoorbeeld. | |
dennistd | maandag 8 oktober 2018 @ 15:51 |
Ideetje voor het najaarsrondje volgend jaar? https://www.incento.nl/on(...)-amsterdam-2019/1669 Die van dit jaar (a.s. zondag) is dan toch een stukje betaalbaarder met ± 25 euro | |
toblorone | maandag 8 oktober 2018 @ 19:23 |
Vandaag de hele dag in een SNG gekeken. Alle technische apparatuur bekeken, verschillende scenario's nagespeeld en paar keer de trein op- en afgebouwd. Leuk ding wel! Maar van voren blijft ie er toch wel vreemd uit zien... | |
James1988 | maandag 8 oktober 2018 @ 19:30 |
Station Breda valt uit elkaar | |
DeaDLocK2K | maandag 8 oktober 2018 @ 19:31 |
Multipla onder de sprinters. | |
derLudolf | maandag 8 oktober 2018 @ 19:33 |
Het spoor tussen Nieuw-Buinen en Musselkanaal ook. Dus STAR rijdt volgend jaar enkel Veendam-Stadskanaal | |
WcPot | maandag 8 oktober 2018 @ 22:51 |
Mooie trein om te zien. Misschien zeg ik nu iets heel raars De SNG lijkt ook wel een beetje op een GTW in Zwolle stonden ze laatst naast elkaar. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken maar die heb ik helaas niet. De cabine heeft bijna dezelfde rondingen. Alleen de crashbuffers zijn wel mooier weggewerkt van de SNG | |
JDude | maandag 8 oktober 2018 @ 23:24 |
Was te verwachten met een miljoenmiljard nepstenen. | |
James1988 | maandag 8 oktober 2018 @ 23:51 |
Aan de stadskant zijn er ook al eens stenen naar beneden gekomen, ze hebben toen nooit kunnen ontdekken waarom dat gebeurde. | |
JDude | maandag 8 oktober 2018 @ 23:56 |
Al die stenen zijn volgens mij versiering. Uiteindelijk is het een opgeleukte betonnen kolos (schroot met een dun laagje chroom zoals een Neerlands artiest het ooit wist te verwoorden). Misschien te goedkoop uitgevoerd? | |
James1988 | maandag 8 oktober 2018 @ 23:59 |
Cement dat net niet goed is aangesmeerd ofzo, het zou zomaar kunnen. Er zitten 2,3 miljoen bakstenen/steenstrips in het gebouw verwerkt, het zou me niet verbazen als het zoiets is. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:10 |
Voorlopig geen treinverkeer tussen Geldermalsen en Tiel vanwege een lading shampoo op het spoor. Wat nou Sandite | |
dennistd | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:15 |
Ik denk dat je met shampoo eerder het tegengestelde effect bereikt | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:59 |
Ja dat bedoel ik dus ook Tegen zoveel gladdigheid is geen Sandite opgewassen natuurlijk | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:11 |
het lijkt alsof de kap aan de voorzijde met het NS logo los makkelijk open of los kan. bagageruimte? | |
Salatrel | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:44 |
daar zit het reservewiel achter | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:13 |
En de krik. En de gevarendriehoek. Is best een groot vak jwz. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:56 |
Godverdomme, ik kan voor eind december/begin januari nog geen treinreizen boeken (NL-)DE-DK. Zou het graag nu al geregeld willen hebben, grrr. | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:26 |
Bron: NS International Een week geduld dus nog | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:37 |
Toch blijft het natuurlijk totale onzin dat daar zo'n gezeik mee is iedere keer. Bij vliegverkeer is dat toch nooit zo? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:40 |
Nee volgens mij kan ik tot eind 2019 gewoon boeken. | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:41 |
Ja en nee... bij de spoorwegen kun je er vanuit gaan dat de trein waarvoor je een kaartje boekt ook daadwerkelijk zal rijden. Bij luchtvaartmaatschappijen kun je een jaar vooruit boeken, maar het schema kan nog veranderen. Je krijgt dan een mailtje of sms'je dat je vlucht van tijd is gewijzigd. Of dat hij helemaal niet zal vliegen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:01 |
Ja, nou, das toch prima? Er is toch wel ongeveer bekend wat er gaat rijden? Kom nou. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:02 |
Ja er verandert nooit echt veel. 2006-2007 veranderde er voor het eerst sinds 1970 echt flink wat. En sindsdien? ETMET, Hanzelijn en een blindedarm naar Veendam. Sjonge. | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:10 |
Het hangt echt van de vervoerder af, de ene is wat traditioneler dan de andere. Eurostartickets kun je nu al tot en met begin april boeken. Dat staat in contrast tot de 'advance'-tickets (goedkopere tickets) op dat gekke eiland, die zijn nooit meer dan 12 weken van tevoren te boeken. En als Network Rail z'n zaakjes niet tijdig op orde heeft wordt die termijn ingekort. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:13 |
Intercities naar Enschede hoho! | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:18 |
Waarom niet gewoon alles tot en met minimaal 31-12-2019 eigenlijk? Serieus, waarom? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:18 |
TOE Discover your smile | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:24 |
Er gaan geruchten dat ze hem gaan doortrekken {huhuhuhuhu, red} naar Steenwijk. Das de ultieme TOE <3 | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:24 |
In het geval van Eurostar is het zo dat ze eigenlijk geen vervoersconcessie hebben, maar volledig voor eigen rekening en risico rijden. Naargelang de vraag laten ze meer of minder treinen rijden, waarbij ze ook rekening houden met de actualiteit. Na de aanslagen in Brussel was er lange tijd minder vraag naar treinen van/naar België (zeker de toeristische treinen), en werd het mes gezet in het aantal Eurostars van en naar de Belgische hoofdstad. Dat het VK naar verwachting eind maart de EU verlaat zal ongetwijfeld een rol gaan spelen in de Eurostardienstregeling voor komende zomer. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:26 |
ja ja, voor een trein heb je rails nodig en dan is er iemand die daarover gaat en krijg je allemaal gezeik met concessies, en voor een vliegtuig heb je alleen maar lucht nodig en dat is er al dus daar gaat niemand over is dat een aardige samenvatting? | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:30 |
Bijna, er moeten wel slots beschikbaar zijn op de vertrek- en aankomstluchthaven. Maar als je Ryanair bent maakt dat niet uit, dan kies je een luchthaven op 90 km van de stad en noem je het alsnog "Stockholm" of "Frankfurt" | |
dennistd | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:33 |
Die zouden zelfs Eelde nog Amsterdam noemen | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:34 |
Ryanair is pure aids daar moet je echt nooit mee gaan vliegen. Anders is het "you create misery, have your cake and eat it" [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 10-10-2018 10:06:19 ] | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:35 |
Maar misschien wil je wel wat krasloten kopen? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:36 |
Ja misschien kan ik wel betalen met wat pofferts op je snuffert | |
James1988 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:39 |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:47 |
Echt he. "iedereen die doet alsof hij slaapt maken we gewoon wakker om spullen te verkopen" ja zo vinden mensen je wel aardig ja | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:49 |
Zoiets zou je eerder verwachten in Haren. *padoem patsss* | |
Dr_Flash | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:50 |
boriq | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:18 |
Pier gaat betonblokken plaatsen op onbewaakte overwegen.
| |
Maegrim | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:33 |
Ik zie die blokken nog wel een paar keer het spoor op geduwd worden | |
derLudolf | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:35 |
Gaat een hoop defecte treinen opleveren. | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:06 |
Dat gaat geen week duren idd | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:12 |
Het is voor die omwonenden misschien wel de enige toegangsweg tot hun erf / huis / stuk land? Of minstens verreweg de kortste? En heeft Prorail zich dan niet gewoon aan de wet te houden? | |
Fred | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:17 |
Ik vermoed dat ProRail zich beroept op het recht om overgangen met onmiddelijke ingang te sluiten in geval van gevaarlijke situaties. | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:21 |
Bijzonder. Om welke overwegen gaat het eigenlijk? Zeker als het openbare weg betreft zullen ze dat recht toch niet hebben lijkt me. Het is hier geen banenenrepubliek waar je "Gevaarlijk!" kunt roepen en zomaar met betonblokken kunt gaan gooien. Dacht ik hoor. | |
Fred | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:22 |
Waarom niet? Rijkswaterstaat kan ook met rode kruisen "gooien" als ze de weg gevaarlijk vinden. | |
Eix | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:27 |
Maar dat bestaat niet plotsklaps bij een overweg die er al jaren ligt. Bovendien: toename in het treinverkeer hebben zij zelf in de hand. Zij geven immers de treinpaden uit. Als daarnaast ook het wegverkeer in intensiteit is toegenomen kunnen ze de overgang upgraden tot een ahob. Hoewel dat bij een boerenerf verwacht ik minder mee speelt. Om een openbare weg of een voor-het-verkeer-openstaande-weg af te sluiten zal er dan ook door de wegbeheerder of gemeente een verkeersbesluit moeten worden genomen. Daarnaast wentel je mogelijk veiligheidsrisico's af op de omgeving: als een boer met zijn tractor nu kilometers moet omrijden via een provinciale weg werkt dat mogelijk weer andere gevaarlijke situaties in de hand. Bijzondere en kortzichtige zet als je het mij vraagt. | |
Eix | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:30 |
Dat is een tijdelijke maatregel. Heel wat anders dan permanent een betonblok op de weg zetten. Hoewel die ook wel onder rode kruizen mogen staan. | |
boriq | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:32 |
Die in Lunteren is deze. Nog geen 100m verderop een beveiligde overweg en de bewoners aan de andere kant kunnen er daar gewoon uit met de auto. Ze zullen de betonblok-overwegen dan ook wel goed uitkiezen. | |
boriq | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:52 |
via nos | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:06 |
Dat is trouwens wel zo ja | |
Salatrel | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:51 |
hij zou zo de politiek in kunnen die hebben daar ook wel een handje van... beetje dit idee | |
boriq | woensdag 10 oktober 2018 @ 12:13 |
Was het al zo dat soms de stoptrein Winterswijk - Zutphen doorrijdt naar Apeldoorn? Dit komt uit de verandering in de Gelderse dienstregeling, hier
| |
nijnja | woensdag 10 oktober 2018 @ 14:37 |
Volgens mij was dat eerst een leeg mat rit. Van Winterswijk naar Zutphen leeg en vanaf daar reizigerstrein naar Apeldoorn (Geen idee of dat dagelijks is maar heb het geregeld gezien) | |
Bitlord | woensdag 10 oktober 2018 @ 17:32 |
Wat is de StaVaZa over het najaarsrondje? Was dat dit weekeinde? Wie gaan er mee? Ik, maar als de animo plotsklaps geslonken is kan ik ook nog andere activiteiten ondernemen | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2018 @ 17:46 |
we zijn geloof ik met vier man. Dennis, jij, ik en wie is die vierde ook al weer? | |
Peterselieman | woensdag 10 oktober 2018 @ 17:48 |
Reisleider is Dennis | |
Dr_Flash | woensdag 10 oktober 2018 @ 18:43 |
James Rodriguez dacht ik | |
dennistd | woensdag 10 oktober 2018 @ 20:00 |
Klopt. Maar ook met vier man kan het gezellig zijn hoor. | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 08:39 |
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar dat is gewoon een lange ICE die er ietwat smerig uitziet, niet als roestbak. | |
b2py | donderdag 11 oktober 2018 @ 09:42 |
Die ICE blijft wel een prachttrein trouwens | |
Salatrel | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:23 |
het irriteert mij alleen mateloos hoe vaak de kappen die om de koppeling heen zitten open staan wanneer de koppeling niet in gebruik is | |
Dr_Flash | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:44 |
Sng op Amersfoort. De graffiti zit er al op. | |
Maegrim | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:08 |
Sng in Amsterdam. Zonder graffiti | |
dennistd | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:30 |
Heel wat informatie over Deutschlandtakt, een compleet herontwerp van de dienstregeling zoals deze in 2030 moet zijn: https://www.bmvi.de/Share(...)deutschlandtakt.html Met name alle pdf's met kaarten/dienstregeling zijn het bestuderen waard. | |
b2py | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:08 |
Managementsamenvatting? | |
b2py | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:27 |
Amsterdam - Duitsland op beide lijnen een keer per twee uur, Berlijn met 250km/h materieel. Voor NL relevant iig | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:06 |
Hoezo willen ze een uurlijkse verbinding Eindhoven-Oberhausen? Is het niet handiger om dat om het uur te doen en eerst de Pimpel en ICE ietwat te versterken? | |
Bitlord | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:21 |
Heel vervelend, maar ik ga afzeggen voor dit Herfstrondje. Blijft heel erg leuk maar ik moet mijn beschikbare vrije tijd voor andere dingen besteden (werk;verhuizing; relatie). Hoop.graag volgende keer wel van de partij te zijn. Heb je kosten gemaaot dan hoor ik dat graag via pm. | |
derLudolf | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:21 |
In welk bestandje lezen jullie over verbindingen met Nederland? | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:22 |
Fernferkehr, Niedersachen en NRW natuurlijk, de rest grenst niet aan NL. | |
derLudolf | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:24 |
Ah oké, ik zat al te zoeken naar een stukje over internationale verbindingen | |
dennistd | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:57 |
Hmm, erg jammer Nou ja, gaan we wel met z'n drieën. | |
James1988 | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:01 |
Ik zie een Rhein-Ruhr-Express Aken - Dresden op die kaarten. WTF | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:04 |
Uurlijkse verbinding naar Kopenhagen via de dan nieuwe vastelandverbinding ook. | |
James1988 | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:10 |
Hamburg - Lübeck: tweeuursdienst Berlijn - Lübeck: tweeuursdienst Lübeck - Kopenhagen: uurdienst Er staat ook een verbinding Hamburg - Nyköbing ingetekend: een uurdienst Hamburg - Burg (Fehmarn), en een tweeuursdienst Burg (Fehmarn) - Nyköbing. | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:41 |
Wordt die uurverbinding tussen Inssbruck en Salzburg via Prien am Chiemsee nu ook al gereden? Door wie en met welk materieel? | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:44 |
2 HST's/IC's per uur ook tussen Aken en Luik/Brussel/Parijs. Die treinen zijn nu toch al praktisch leeg? | |
James1988 | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56 |
| |
GlennQuagmire | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:18 |
Hmm, vanaf Venlo gaat de bestaande trein na Hamm doorrijden naar Munster en er komt een dienst bij naar Keulen en Koblenz. Vanf Venlo kan je dus uiteindelijk 3x per uur de grens over | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:25 |
Is dat inclusief de IC naar Eindhoven, of gaat die niet bij Venlo de grens over? Lijkt mij wel toch? | |
GlennQuagmire | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:26 |
Ja, inclusief de IC. | |
DeaDLocK2K | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:27 |
Okay, cool, danke schön! | |
James1988 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:45 |
Deutsche Bahn heeft een ICE3 minder: Feuer an ICE zwischen Köln und Frankfurt, ICE brennt: 500 Menschen evakuiert, A3 gesperrt | |
b2py | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:46 |
Vandaar die aanvullende bestelling ICE’s 🤩 | |
Duvel | vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:09 |
Het was dan ook een volkomen imbeciel voorstel. | |
James1988 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:57 |
Zuid-Afrika heeft binnenkort mogelijk geen reizigerstreinen meer, toezichthouder RSR dreigt het veiligheidscertificaat van PRASA in te trekken. https://www.railwaygazett(...)safety-shutdown.html | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:45 |
Vanwaar die PI? Bedoel je dat we er nu nog snel een ritje mee moeten gaan maken of zo? | |
James1988 | vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:48 |
Ik zie jou ertoe in staat. | |
Ireyon | vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:49 |
Waarschuwing: Ja, het wordt lekker weer dit weekend. Ja, er zijn werkzaamheden tussen Haarlem en Zandvoort Nee, daar had geen rekening mee gehouden kunnen worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:54 |
Nou, financieel even niet nu hoor | |
Maegrim | zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:41 |
zit nu te spelen met een Italiaanse Traxx met touchscreen | |
MTL | zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:46 |
In Pistoia zeker | |
Maegrim | zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:57 |
Nah in Amsterdam, hier ff een album voor de liefhebber https://photos.app.goo.gl/PmtUTB8uLNHXdEnr9 | |
MTL | zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:39 |
Ding is voor testritten hier? | |
Salatrel | zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:13 |
ding was afgelopen nacht volgens mij in rotterdam met een zwikje lui met gele hesjes van treintestcentrum, Dekra & Bombardier | |
Jappie_Sea | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:03 |
Weet iemand wat het verschil is tussen het NS-flex weekend abonnement, en het reizen op saldo weekend abonnement? NS flex is 2 euro goedkoper en is maandelijks opzegbaar. Waarom biedt NS dan ook een ander abonnement aan? | |
MTL | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:06 |
Bij Flex moet je 18+ zijn en krijg je een kredietcheck, bij de ander niet. Ook kan je bij de Flex variant geen regionale abonnementen combineren. Heb je dus een lokaal busabbo, dan werkt die niet. | |
Jappie_Sea | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:24 |
Dankje! de eerste twee zijn voor mij geen probleem. Weet je of je het wel kunt combineren met een Studenten-weekend ov? | |
MTL | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:53 |
Volgens mij niet. Het Flex abbo heeft de hoogste prioriteit, dus het studenten ov-abbo zal dus helemaal niet aangesproken worden. Je kan het beste als je per se Flex wilt, een nieuwe OV kaart selecteren bij het bestelproces. | |
TemulMelvin | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:59 |
Flex gaat niet samen met studenten OV. En let op, er zijn 2 varianten weekend vrij bij flex. 1 met korting buiten de spits op werkdagen en 1 zonder. Heten beiden na flex weekend vrij. | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:07 |
Groetjes uit Breda, waar de Playmobilexpositie "Happy Station" een groot evenement houdt: Happy Station XXL. Er is nu nog veel meer Playmobil te vinden dan anders. Er wordt Playmobil in de stationshal verkocht, zowel in hele dozen als reserveonderdelen. In leegstaande winkelpanden zijn nog eens een hoop Playmobildiorama's gebouwd. Heel veel Playmobilbouwers hebben de kans aangegrepen om hun kunsten te laten zien tijdens dit evenement. Waardoor de gigantische leegstaande ruimtes eindelijk eens gebruikt worden. Er is vermaak voor de kinderen... En ook aan de innerlijke mens is gedacht. De Playmobilverkoop van "Happy Station XXL" is nog vandaag en morgen, de exposities zijn er nog de hele komende week. | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:09 |
Er is ook een schofterig duur hotdogkraampje, waar ze ¤ 3,50 vragen voor een wit puntje met een worst | |
derLudolf | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:22 |
Best schappelijk, in Wildlands durven ze ¤5 te vragen voor een diepvriespuntje met margarine en schouderham. Ik zou zeggen, druk er een eurootje bij op, doe een vers kaiserbroodje met boter en beleg die met goede ham | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:36 |
De schade aan de SFS Keulen - Frankfurt is zo te zien groter dan aanvankelijk verwacht:Prognose: geen treinverkeer Siegburg/Bonn - Montabour tot einde komende week. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:03 |
Blijf maar weg uit IJsland jij waar een hotdog van 6¤ het betaalbaarste is wat je op het gebied van fast food kunt vinden | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:06 |
Dat de Nordics duur zijn is mij bekend. In Noorwegen heb ik ooit iets van 15 euro neergeteld voor een grote kebab en een grote cola. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:22 |
Kopenhagen valt best mee. Het is wel duurder maar valt op veel vlakken ook best mee. | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:39 |
Voor de liefhebbers van Wales: vandaag is de laatste dag van Arriva Trains Wales. De Wales & Borders-franchise werd in 2003 door Labour op een 'no growth'-basis voor 15 jaar gegund aan Arriva. No growth betekende dat men er niet vanuit ging dat er noemenswaardige groei zou plaatsvinden gedurende de franchise, er werden dus ook amper investeringen gedaan. Nieuw materieel kwam er niet, en de Pacers ("bussen op treinwielen") uit de jaren 80 rijden anno 2018 nog altijd in Wales. Inmiddels kan geconcludeerd worden dat dat niet terecht was: het aantal reizigers is bijna verdubbeld, Arriva heeft voor £33 miljoen in de franchise geïnvesteerd (gepland was £ 400.000) en daarnaast is er nog eens £100 miljoen aan investeringen van buitenaf geweest. De afgelopen weken heeft Arriva afscheid genomen van hun reizigers, onder andere door chocolaatjes met daarop "Diolch" (Welsh voor 'bedankt') uit te delen. Morgen wordt het stokje overgenomen door KeolisAmey, die in opdracht van Transport for Wales de treindienst gaat runnen in Wales en op een aantal routes naar Engeland. En in tegenstelling tot de franchise uit 2003 is er nu veel meer ambitie: de gehele vloot gaat worden vervangen, frequenties gaat omhoog, er komen nieuwe stations en reistijden worden verkort. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:48 |
Wat hij noemt vind ik ook niet overdreven. Het wordt in Scandinavië pas duur als er alcohol bij komt kijken. | |
Dr_Flash | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:51 |
Het sterfhuis bij de snelle draaikolk van de Rode grot van Sint Tysilio blijkt nog ietsjes onverwoestbaarder dan gehoopt, maddafakkahz | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:52 |
Het was wel erg lekkere kebab, en veel ook. Dat maakte het wel goed. | |
dennistd | zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:18 |
Nou heb ik altijd al twijfel gehad bij het überhaupt bestaan van Bielefeld, maar deze omroep is ook wel een mooie: http://dennistd.nl/trein/dump/bielefeld.mp3 De stoptrein naar Bielefeld rijdt vandaag (zaterdag ±21.40u) dus niet, maar over één uur rijdt de volgende? | |
James1988 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:20 |
En dat klopt ook niet, want die van 22:34 rijdt maar tot Osnabrück | |
dennistd | zondag 14 oktober 2018 @ 12:11 |
Heb je dit 'bordje' al Fles? | |
Dr_Flash | zondag 14 oktober 2018 @ 13:24 |
Waarschijnlijk niet, ziet er gerenoveerd uit. Dat is echt zo'n lijntje waar ik in 2007 ooit een keer geweest ben | |
Duvel | zondag 14 oktober 2018 @ 14:18 |
Voor ETCS testen lijkt me dan! De loc is één van de nieuwe TRAXX MS2 DACHINLB machines. | |
dennistd | zondag 14 oktober 2018 @ 14:37 |
Greavy, werk aan de winkel op dat achterste spoor: | |
Salatrel | zondag 14 oktober 2018 @ 15:55 |
gezondheid | |
Duvel | zondag 14 oktober 2018 @ 16:10 |
Ik verzin het niet zelf! | |
Maegrim | zondag 14 oktober 2018 @ 16:45 |
Hekken hekken overal hekken [ Bericht 9% gewijzigd door Maegrim op 14-10-2018 17:29:08 ] | |
Duvel | zondag 14 oktober 2018 @ 17:04 |
Je zal toch van het perron lazeren. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 oktober 2018 @ 20:48 |
Deutschland Australië Confederation Helvetica Italia Nederland België [ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 14-10-2018 21:14:12 ] | |
James1988 | zondag 14 oktober 2018 @ 21:20 |
Dat was weer een leuk rondje Jammer alleen dat er in Heerlen dus helemaal niks te vreten valt na 19:00, zelfs de Smullers is dan al dicht | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 08:15 |
De Mac is echt 2 minuten lopen geloof ik. | |
TjjWester | maandag 15 oktober 2018 @ 08:27 |
Midden in het centrum ja. | |
dennistd | maandag 15 oktober 2018 @ 11:32 |
Jij loopt dik 16km/u? Die zit namelijk op 550m afstand. En we hadden maar 12 minuten overstap, dus dat werd hem sowieso niet. | |
TjjWester | maandag 15 oktober 2018 @ 11:57 |
Als je het station uitloopt ligt er een snackbar meteen tegenover de royal, 5 minuutjes heen en terug max. | |
dennistd | maandag 15 oktober 2018 @ 14:18 |
Maar goed dat we gisteren op Köln Hbf waren en niet vandaag: hele station is afgesloten vanwege een gijzeling bij een apotheek (tegenover de McDonald's): https://www1.wdr.de/nachr(...)drohungslage100.html
[ Bericht 60% gewijzigd door dennistd op 15-10-2018 14:31:58 ] | |
Frozen-assassin | maandag 15 oktober 2018 @ 14:26 |
En bestellen en wachten tot het gefrituurd is. Mag je volgende trein gaan pakken. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 16:02 |
Zijn kinderen van een van onze scholen bij betrokken. Gelukkig iedereen ongedeerd en terug onderweg naar Almelo (tenminste ik geloof dat ze uit Almelo komen). | |
spectrumanalyser | maandag 15 oktober 2018 @ 16:58 |
in het weekend van 20/21 oktober en 27/28 oktober zijn er werkzaamheden tussen Alkmaar en Zaandam. op 26 oktober komt er nog een Muller Tours Tanzzug trein aan in Alkmaar en deze zal dan via Hoorn weer vertrekken, neem ik aan. | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:06 |
Lokführer heeft wat foto's geplaatst van de schade aan de infrastructuur van de SFS Frankfurt - Keulen na de brand van een paar dagen geleden. Er gaan geruchten dat het wel tot de dienstregelingswissel kan duren voordat er weer treinen kunnen rijden. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 20:18 |
Ik word daar altijd zo doodziek van he vervang gewoon honderd meter spoor, heck misschien wel een kilometer, of desnoods 2. Is met uiterlijk een week klaar. Maar nee hoor het moet weer eeeeeeeuwen duren Waarom toch? | |
Frozen-assassin | maandag 15 oktober 2018 @ 20:22 |
Misschien is er wel meer aan de hand maar me dunkt dat ProRail dit wel in paar dagen gefikst heeft. | |
Mr_Klaasje | maandag 15 oktober 2018 @ 20:26 |
Het is rheda-spoor. In beton ingegoten dwarsliggers. Het uitharden van normaal beton kost minimaal drie weken. Snel uithardend beton zou van onvoldoende kwaliteit kunnen zijn. Voordat nieuw beton aangebracht wordt moet het oude beton eerst weggebroken worden. Dan zit je zo aan vier tot zes weken hersteltijd. | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:28 |
Als er sprake was van ballast zou ik je gelijk geven, maar hier ligt een betonnen baan. Beton moet uitharden. En dan is het nog maar hopen dat er geen milieuvervuiling is, in een transformator van een ICE3 zit 1600 liter olie, als dat weggelekt is mag je er ook nog een bodemsanering tegenaan gooien. ProRail, tussen Keulen en Frankfurt? | |
Frozen-assassin | maandag 15 oktober 2018 @ 20:31 |
Hypothetisch bedoeld natuurlijk als dit in Nederland gebeurde. De Duitsers zijn een ramp met onderhoud. | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:32 |
Als dit op de HSL-Zuid zou zijn gebeurd zou het ook een lange tijd duren. Zie de post van Mr_Klaasje. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 20:46 |
Dan is gewoon het verkeerde materiaal gekozen. Ligt er bij Dinslaken ook van dat superbeton? | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:51 |
Nou ja, hoe vaak is er een treinbrand die zo heftig is dat het hele casco afbrandt? Een voordeel van rhedaspoor is dat het onderhoudsarm is. Je hoeft niet met een stopmachine langs om een goede ligging te houden. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 20:54 |
Waarom heet het zo eigenlijk? Is het een afkorting of heeft het met de plaats Rheda, bekend van station Rheda-Wiedenbrück, te maken? | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 20:56 |
Grundlage für das System RHEDA 2000® bildet eine Fahrbahnkonstruktion, die erstmals 1972 auf der Strecke Bielefeld-Hamm im Bahnhof Rheda eingesetzt wurde Bron: https://www.railone.de/fi(...)000_D_2011_ebook.pdf | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:58 |
Dat laatste | |
b2py | maandag 15 oktober 2018 @ 21:23 |
Onder de huidige omstandigheden heb je met zeker 7 a 10 dagen al de gewenste sterkte.. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 21:26 |
Huehuehue | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:31 |
DAS GEHT NICHT | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:32 |
De nieuwe dienstregeling gaat overigens over iets minder dan 8 weken in. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:33 |
En die daarna over 60. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:33 |
Das vijf keer twaalf eah. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:34 |
Das zeven keer twaalf minder dan een gros ook. Omg. | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:35 |
Ik bedoelde daarmee te zeggen: zo ontzettend lang is dat niet. Bestaand beton uitbreken, nieuw beton gieten, spoorstaven leggen, bovenleiding terugbouwen, LZB terugleggen, alles testen... En dan moeten de juiste mensen ook nog maar te vinden zijn. LZB aanleggen doen ze in Duitsland niet elke dag, dus die mensen zijn vast dungezaaid en hebben al volle agenda's. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 21:40 |
Ik stel voor dat we dan volgende week een keer een uitzendbureau gaan bellen | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:40 |
Het universum is ~720 miljard weken oud Aha! Ik dacht "die laat gewoon even weten wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat!" herpaderpa. Mohammed Jihad. | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 21:41 |
Volgende week bellen we het aanbestedingsbureau die deze klus gaat beschrijven. Oplevering is net voor de Heat Death of the Universe. | |
James1988 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:43 |
En tussendoor stoppen we nog een keer omdat er een brug is ingestort in NRW. Welkom in Duitsland. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 15-10-2018 22:11:10 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 15 oktober 2018 @ 22:08 |
Of omdat Feierabend. | |
b2py | maandag 15 oktober 2018 @ 22:19 |
Ik heb even in de historie gekeken, Ik heb eerder dit jaar C30/37 gestort, dat was na 3 dagen op voldoende sterkte. Hup, bouwen die hap. | |
Dr_Flash | maandag 15 oktober 2018 @ 22:33 |
Ik ga C4 storten. Moet je ns opletten | |
Fixers | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:06 |
Zeg, is het spoor rondom Gouda onlangs vervloekt ofzo? Het lijkt alsof daar de laatste tijd haast dagelijks verstoringen zijn. Valt me echt op | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:37 |
Er zijn vernieuwingen gedaan. Kennelijk moeten er nog wat kabelboutjes opnieuw aangedraaid worden. | |
trein2000 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:43 |
Mn trein reed vanmorgen dieren voorbij, zonder te stoppen. Is dat normaal? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:45 |
Nee. | |
Frozen-assassin | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:59 |
Er rijden wel vaker treinen langs dieren hoor. | |
dennistd | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:11 |
Als je bij elke koe en mier wil stoppen ben je wel even bezig | |
trein2000 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:11 |
STATION Dieren, grapjas | |
Salatrel | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:17 |
zeker in die regio | |
dennistd | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:21 |
Nee, dan in het westen bij alle ongedierte wat daar rondloopt | |
De_Hertog | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:40 |
Zeker weten dat het niet Austria is? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:41 |
Boem is ho. Doden en tientallen gewonden bij treinongeluk Marokko - https://nos.nl/l/2255036 | |
derLudolf | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:55 |
Trein deed keBAB | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:31 |
Ja. Trouwens die FLIRTs van Blauwnet zijn eindbaas. Behalve dat de deur al kan worden geactiveerd tijdens het aanrijden bij een halte, is de stroomvoorziening van de stopcontacten dusdanig goed dat mijn laptop met 280 watt lader er normaal op oplaadt! Meestal schakelen ze af. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:31 |
Das Turkije. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:41 |
klopt het dat ik NS flex niet op een andere datum in kan laten gaan als ik het online bestel? | |
Cherni | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:56 |
Tekst in verkeerde reeks is verwijderd. | |
TemulMelvin | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:46 |
Nee | |
Peterselieman | dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:21 |
Het lijkt erop dat er serieus werk gemaakt zal gaan worden om in het noorden van het land van de dieseltrein af te komen https://www.lc.nl/friesla(...)etbaar-23674918.html | |
derLudolf | dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:51 |
Geen idee wat daar aan is, als batterijen het alternatief zijn. https://www.zdf.de/nachri(...)omobilitaet-100.html | |
Hr-Flip | dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:14 |
Per rijtuig zijn de stopcontacten verdeeld in 3 groepen van elk 10 Ampere. Dus je kunt afhankelijk van het aantal gebruikers er best wel wat op kwijt. | |
Peter | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:45 |
Contactgril? | |
James1988 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:59 |
ONZ / Steengrillen in de trein. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:10 |
Dit. Dit gaat op m'n bucket list. | |
James1988 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:22 |
Pak een steengrill van niet meer dan 2300 W en het zou moeten kunnen | |
JDude | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:24 |
Ergens een station met een lange keertijd en een parkeerplaats vlakbij? Kijken of je een elektrische auto kunt opladen met een trein . | |
Peterselieman | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:29 |
de nadelen ken ik, maar het is goed dat er nagedacht wordt over een alternatief voor de dieseltrein. | |
Duvel | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:33 |
Geen idee maar het wordt wel behoorlijk irritant. | |
Duvel | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:33 |
Is dat anders dan bij de FLIRTs van NS dan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:38 |
Een maat van me vertelde dat er rijtuigen zijn waarbij de stopcontacten individueel zijn afgezekerd op 90W. | |
_serial_ | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:50 |
Inspectie neemt maatregelen na ongeluk rangeerder Vondelingenplaat | |
Goverman | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:57 |
Minder geluid (m.n. laagfrequent geluid bij stationair draaiende motoren), minder emissies van diesel uitlaatgassen en geen noodzaak meer voor tankplaatsen. Scheelt ook weer voor de bodem. Eigenlijk best veel voordelen, mits de infra aan te leggen is en eea in de dienstregeling is in te passen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:12 |
Er zijn dit jaar al twee gigantische doorbraken geweest. De eerste is in batterijen: https://arstechnica.com/s(...)-hundreds-of-cycles/ Vijf keer de hoeveelheid energie bij dezelfde hoeveelheid cycli van laden en ontladen. De tweede heeft misschien nog wel veel meer impact maar het kan iets langer duren voordat er praktische brede implementatie is omdat waterstof inherent supergevaarlijk is: https://www.media.uzh.ch/(...)-photosynthesis.html Echt, de toekomst is zo awesome. | |
Fred | woensdag 17 oktober 2018 @ 10:00 |
Staat wel tegenover dat er meer emissie is van de kolencentrale in Eemshaven, een berg chemisch afval als die accu's einde levensduur zijn. En dan is er elders in de wereld nog vervuiling voor de fabricage van de accu's. | |
Goverman | woensdag 17 oktober 2018 @ 10:19 |
Die kolencentrale is binnen vijf jaar dicht. Accu's kun je hergebruiken. En laten we wel wezen, de fabricage van diesel elders in de wereld verdient ook geen schoonheidsprijs... Alle creatieve gedachten neersabelen brengt je nergens. Dit is een mooie innovatie die wellicht goed werkt: met wat kleine aanpassingen op bestaande infra met bewezen technologie. Dus is een test traject een goed idee! | |
Goverman | woensdag 17 oktober 2018 @ 10:23 |
en dicht |